Älä osa dieseliä jossa ureajärjestelmä,scr, adblue. Kaikissa korkeat kulut edessä.

Anonyymi-ap

Järjestelmää ei ole tehty toimivaksi ja jokaisessa autossa jossa on se säiliö, säiliön sisällä komponentteja, putket. Joudutaan vaihtamaan, osia useaan kertaan.

XX miljoonia euroja turhia lisäkuluja yhteensä kaikista scr, urea, adblue dieseleistä.

Älä tee itsellesi turhaan harmia tai ole tukemassa älytöntä toimintaa jossa autossa on järjestelmä joka ei ole tehty kestäväksi!

Suomalaiset firmat jotka vaihtelee osia ja huoltaa autoja, heille ei pidä myöskään viedä euroja tuollaisen järjestelmän takia.


Minulla on muutaman auton kaikki korjaus- ja huoltokulut eurolleen tiedossa 15-20v aikana, manuaaliautot ja bensakoneella. Niissä on kaikki kulut 1000-2000e tuolta ajalta.

31

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      SCR järjestelmän ja adblue systeemin korjaukset ja vianetsinnät tulee tehdä vain auton merkkikorjaamossa, koska vain heillä on riittävä tieto ja taito !

      Järjestelmä on yleiskorjaamolle liian monimutkainen, koska heillä ei ole ajantasaista tietoa/korjausohjeita/virtapiirikaavioita !

    • Anonyymi

      Niin, se nyt vaan on tyhmää ostaa Pohjolan oloihin sopimaton auto:

      https://yle.fi/a/74-20069217

      "Järjestelmää ei ole suunniteltu arktisiin oloihin"

    • Anonyymi

      Nyt tulee tyhmä kysymys (toivottavasti päänaukomisten ja viisasteluiden seassa on myös joku vastaus): Eikö auto voikin olla Euro 6 ilman AdBluea? Jossakin uutisessa puhuttiin 'pakollisesta lisäaineesta', eikä meidän autossa sellaista ainakaan käytetä.

      • Anonyymi

        Voi olla, tosin ei taida olla kovin yleistä. Mazdalla ainakin on jotkut dieselit ovat olleet Euro 6:sia ilman adblueta, ja itsellä on ollut vm. 2014 VW:n 2.0 TDI Euro 6-luokituksella, mutta ilman AdBlueta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, tosin ei taida olla kovin yleistä. Mazdalla ainakin on jotkut dieselit ovat olleet Euro 6:sia ilman adblueta, ja itsellä on ollut vm. 2014 VW:n 2.0 TDI Euro 6-luokituksella, mutta ilman AdBlueta.

        Tuo päästöraja tiukkeni 2015 puolivälin paikkeilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, tosin ei taida olla kovin yleistä. Mazdalla ainakin on jotkut dieselit ovat olleet Euro 6:sia ilman adblueta, ja itsellä on ollut vm. 2014 VW:n 2.0 TDI Euro 6-luokituksella, mutta ilman AdBlueta.

        Minulla on v 2017 dieselmitsu, 2.3 -litran moottorilla, joka niinikään on euro6- luokiteltu. Ei tarvi AdBlueta tai mitään muutakaan lisäainetta tai temppuja.
        Eikös tuo SCR-järjestelmä AdBlue-tarpeineen ole saksalaisautojen ja saksalaismoottorien ominaisuus. Tai muiden, jotka käyttävät tuota saksalaista tekniikkaa?

        Olisiko sillä jotain tekemistä, että nämä japanilaiset eivät ole repineet dieselmoottorista tehoja tolkuttomasti kuten nämä saksalaiset.
        Esim minun nelivetocittarini 2.3 turbodiesel tuottaa ’ainoastaan’ 155 hv ja vääntöäkin ei ole kuin maltilliset 380N muistaakseni. Kiihtyvyys yli 10s/ nollasta sataan. Huippunopeutta en muista, mutta lienee jotain n 180km/t eli riittää mainiosti Suomessa. Nuo luvut ovat kovasti vaatimattomia näiden saksalaisten useimpiin hirmuisiin verrattuna. Minulle nuo ovat riittäneet vallan mainiosti kaikkeen klapikuormien vedosta metsäautoteiltä moottorireille puhumattakaan nyt ’tavanomaisesta’ liikkumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, tosin ei taida olla kovin yleistä. Mazdalla ainakin on jotkut dieselit ovat olleet Euro 6:sia ilman adblueta, ja itsellä on ollut vm. 2014 VW:n 2.0 TDI Euro 6-luokituksella, mutta ilman AdBlueta.

        Joo meillä Fiesta Euro 6 ei AdBlueta. Hiukkassuodatin löytyy. Hyvin toimii. 6000 mil ajettu. Mutta ymmärtääkseni ei sovi raskaampiin sovelluksiin.


    • Anonyymi

      Juu, tehty etelän maihin. 2015 jälkeiset mallit pahimpia ja helvetin kalliita korjata. Vanhat dieselit, ennen vuotta 2015 valmistetut toimivat moitteetta tuolta osin.

      • Anonyymi

        Mitä vikoja v 2015 jälkeen valmistetuissa dieseleissä muka on? Kaikki syksyn 2014 jälkeen valmistetut dieselautot ovat euro6-luokiteltuja.

        Minun 2017 mallisessa ei koskaan ole ollut mitään vikaa, normi säännölliset määräaikaishuollot ja niihin kuuluvat osien vaihdot yms ovat riittäneet. Normi huolto maksaa muutamia satasia, mutta kaksi nk isoa huoltoa maksoi reilut tuhat euroa. Huollot 20tkm välein.

        No sillä ei ole ajettu kuin vasta vähän päälle 200 tkm, joka dieseleille ei nyt kovin paljoa vielä ole. Ehkä niitä täällä jatkuvasti väitettyjä massiivisia vikoja tulee, kun puolimiljoonaa tai miljoona kilometriä alkaa täyttymään. Epäilen sitäkin, kun autoa huoltaa sen huolto-ohjelman mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikoja v 2015 jälkeen valmistetuissa dieseleissä muka on? Kaikki syksyn 2014 jälkeen valmistetut dieselautot ovat euro6-luokiteltuja.

        Minun 2017 mallisessa ei koskaan ole ollut mitään vikaa, normi säännölliset määräaikaishuollot ja niihin kuuluvat osien vaihdot yms ovat riittäneet. Normi huolto maksaa muutamia satasia, mutta kaksi nk isoa huoltoa maksoi reilut tuhat euroa. Huollot 20tkm välein.

        No sillä ei ole ajettu kuin vasta vähän päälle 200 tkm, joka dieseleille ei nyt kovin paljoa vielä ole. Ehkä niitä täällä jatkuvasti väitettyjä massiivisia vikoja tulee, kun puolimiljoonaa tai miljoona kilometriä alkaa täyttymään. Epäilen sitäkin, kun autoa huoltaa sen huolto-ohjelman mukaisesti.

        Onhan niissä mielenkiintoisia vikoja, VAG tuotteissa oli ja on varmaan edelleenkin alumiisita tehty korkeapainepumppu, joka hajotessaan rikkoo "kaiken". Alumiinisilppu menee suuttimiin, jotka maksaa 800 euroa / kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niissä mielenkiintoisia vikoja, VAG tuotteissa oli ja on varmaan edelleenkin alumiisita tehty korkeapainepumppu, joka hajotessaan rikkoo "kaiken". Alumiinisilppu menee suuttimiin, jotka maksaa 800 euroa / kpl.

        Heh nyt taas…

        Netistä kyllä löytyy yksittäisiä vikoja vaikka kuinka paljon, myös dieseleihin. Aina niitä vikoja löytyy miljoonien ja miljoonien yksilöiden joukossa.
        Tuollaisestakaan viasta en koskaan ole kuullutkaan. Varmaan sellainen on joskus jossain tapahtunut, kun ’netissä’ kerran siitä kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh nyt taas…

        Netistä kyllä löytyy yksittäisiä vikoja vaikka kuinka paljon, myös dieseleihin. Aina niitä vikoja löytyy miljoonien ja miljoonien yksilöiden joukossa.
        Tuollaisestakaan viasta en koskaan ole kuullutkaan. Varmaan sellainen on joskus jossain tapahtunut, kun ’netissä’ kerran siitä kerrotaan.

        Se, ettet ole koskaan asiasta kuullut, ei kerro muusta kuin siitä, ettet ole asiasta koskaan kuullut.

        Jos laitat gooleen hauksi "audi a4 diesel pump problems" niin jo alkaa tulemaan keskustelua ja videota.

        Jos kyseessä olisi ihan muutaman yksilön ongelma, tuskin noin paljon materiaalia olisi tarjolla.

        Taisi olla boschin suunnitteluvirhe pumpun kanssa. Väärä valmistusmateriaali ja mitoitus joka sitten johtaa siihen, että suuttimet vaihtoon, polttoainelinjat vaihtoon, tankki vaihtoon ja kaikki muukin polttoaineeseen liittyvä vaihtoon.

        Joku noita järjestelmiä on onnistunut putsaamaan kun on uhrannnut ison määrän aikaa ja energiaa, suuttimia ei liene putsannut kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, ettet ole koskaan asiasta kuullut, ei kerro muusta kuin siitä, ettet ole asiasta koskaan kuullut.

        Jos laitat gooleen hauksi "audi a4 diesel pump problems" niin jo alkaa tulemaan keskustelua ja videota.

        Jos kyseessä olisi ihan muutaman yksilön ongelma, tuskin noin paljon materiaalia olisi tarjolla.

        Taisi olla boschin suunnitteluvirhe pumpun kanssa. Väärä valmistusmateriaali ja mitoitus joka sitten johtaa siihen, että suuttimet vaihtoon, polttoainelinjat vaihtoon, tankki vaihtoon ja kaikki muukin polttoaineeseen liittyvä vaihtoon.

        Joku noita järjestelmiä on onnistunut putsaamaan kun on uhrannnut ison määrän aikaa ja energiaa, suuttimia ei liene putsannut kukaan.

        Älä viitsi olla lapsellinen…

        Tuo suutinvika oli erään tietyn dieselmoottorin versiossa ja se korjattiin maahantuojan laskuun, jos konkretisoitui. Seuraavan vuoden malleissa sitä ei enää ollut.
        Tuollaiset yksittäisviathan ovat aika yleisiä aina uuden tekniikan käyttöönotossa.

        Tiedän tuon tapauksen erinomaisen hyvin, koska minulla oli työsuhdeautona, jossa tuo vika esiintyi. Tosin minulle ei se kolmen vuoden aikana, joka auto minulla oli, sitä koskaan tullut.
        Siitä kyllä kerrottiin avoimesti. Kovin yleisesti ei sitä esiintynyt ensimmäisiin vuosiin, mutta luultavasti vanhemmiten niitä tuli.

        Tuo on juuri tyypillinen tarina sinunlaisillesi kestotrolleille. Netistä on haettu vikalistoja, niitähän löytyy jokaiselle automerkeillä, ja sitten täällä toitotetaan niistä muka yleisinä ja kohtalokkaita ja kalliina vikoina. Kalliita voivat ollakin, mutta ei yksityiselle autonomistajalle.

        Aika lapsellista touhua sinulta…. No sellaiseenhan on täällä totuttu ja tiedetään hyvinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi olla lapsellinen…

        Tuo suutinvika oli erään tietyn dieselmoottorin versiossa ja se korjattiin maahantuojan laskuun, jos konkretisoitui. Seuraavan vuoden malleissa sitä ei enää ollut.
        Tuollaiset yksittäisviathan ovat aika yleisiä aina uuden tekniikan käyttöönotossa.

        Tiedän tuon tapauksen erinomaisen hyvin, koska minulla oli työsuhdeautona, jossa tuo vika esiintyi. Tosin minulle ei se kolmen vuoden aikana, joka auto minulla oli, sitä koskaan tullut.
        Siitä kyllä kerrottiin avoimesti. Kovin yleisesti ei sitä esiintynyt ensimmäisiin vuosiin, mutta luultavasti vanhemmiten niitä tuli.

        Tuo on juuri tyypillinen tarina sinunlaisillesi kestotrolleille. Netistä on haettu vikalistoja, niitähän löytyy jokaiselle automerkeillä, ja sitten täällä toitotetaan niistä muka yleisinä ja kohtalokkaita ja kalliina vikoina. Kalliita voivat ollakin, mutta ei yksityiselle autonomistajalle.

        Aika lapsellista touhua sinulta…. No sellaiseenhan on täällä totuttu ja tiedetään hyvinkin.

        Kyseessä ei ollut suutinvika vaan polttoainepumpun vika. Kyseinen pumppu ei ollut "eräässä tietyssä dieselmoottorin versiossa" vaan laajasti käytössä.

        Kommentissasi ei näytä olevan mikään kohdillaan, joten kannattaa seuraavalla kerralla tarkistaa faktat ennenkuin naputtelee tekstiä, näyttää kuitenkin sille että uhrasit tuohon aikaa ja vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ollut suutinvika vaan polttoainepumpun vika. Kyseinen pumppu ei ollut "eräässä tietyssä dieselmoottorin versiossa" vaan laajasti käytössä.

        Kommentissasi ei näytä olevan mikään kohdillaan, joten kannattaa seuraavalla kerralla tarkistaa faktat ennenkuin naputtelee tekstiä, näyttää kuitenkin sille että uhrasit tuohon aikaa ja vaivaa.

        Ok. Muistelin sitä suuttimiin liittyvää vikaa… sen osalta kaikki suurinpiirtein oli kohdallaan, koska koski minuakin, vaikkei mitenkään konkreettisesti.

        Tuo ei koskaan ole tullut eteeni missään vaiheessa. Juu, ei se tarkoita etteikö tuollaistakin vikaa joskus olisi ollut. Sekään, että netissä tapauksesta kovasti spekulointia, selityksiä ja muitakin kirjoituksia, ei tarkoita automaattisesti sitä, että vika olisi yleinen.
        No eiköhän sekin ole korjaantunut, kuten kaikki muutkin. Ja varsinkin jos se oli ’laajasti käytössä’. No tuo ’laajuus’ ei ole koskenut minua, tai sitten se on hoidettu jonkin määräaikaishuollon yhteydessä ilman sen kummempia hälyjä. Näin muuten hoideltiin se vaggien kuuluisa päästöskandaalikin eli moottorin uudelleen ohjelmoinnilla, sekin osui kohdalleni tuolloin olevan autoni kanssa.

        Sinä tunnut kovasti näkevän vaivaa penkomassa netin syövereitä löytääksesi noita vikoja vuosien varrelta ja keskittynyt ’luonnollisesti’ vain dieseleihin. Tottakai niitä löytyymyös dieseleistä siinä kuin muistakin. Ne on korjattu ja tietysti valmistajan piikkiin, jos on ollut tyyppivika ja seuraavissa versioissa niitä ei ole.

        Itse parhaiten tiedät motivastiosi tuohon lapselliseen touhusi, me muut vain arvailemme. Aika ilmeistä se kuitenkin on.

        Ei muuta kuin kuukkeli laulamaan, kyllä sieltä riittää tapauksia valittavaksi tänne. Onhan dieselautoja edelleen maailma ’täynnä’ . Kiva harrastus sekin varmasti on tyhjien päivien ratoksi. Ne ovat varmasti ihan todellisia, vaikka meistä vuosikymmenten ajan dieselautoja käyttäneistä ei monikaan ole niistä kuulleetkaan. Aika harva on edes niin kiinnostunut noita automaailman yksityiskohtaisista tekniikoista ja niiden yksittäisvioista, kun halutaan vain luotettava ja hyvä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Muistelin sitä suuttimiin liittyvää vikaa… sen osalta kaikki suurinpiirtein oli kohdallaan, koska koski minuakin, vaikkei mitenkään konkreettisesti.

        Tuo ei koskaan ole tullut eteeni missään vaiheessa. Juu, ei se tarkoita etteikö tuollaistakin vikaa joskus olisi ollut. Sekään, että netissä tapauksesta kovasti spekulointia, selityksiä ja muitakin kirjoituksia, ei tarkoita automaattisesti sitä, että vika olisi yleinen.
        No eiköhän sekin ole korjaantunut, kuten kaikki muutkin. Ja varsinkin jos se oli ’laajasti käytössä’. No tuo ’laajuus’ ei ole koskenut minua, tai sitten se on hoidettu jonkin määräaikaishuollon yhteydessä ilman sen kummempia hälyjä. Näin muuten hoideltiin se vaggien kuuluisa päästöskandaalikin eli moottorin uudelleen ohjelmoinnilla, sekin osui kohdalleni tuolloin olevan autoni kanssa.

        Sinä tunnut kovasti näkevän vaivaa penkomassa netin syövereitä löytääksesi noita vikoja vuosien varrelta ja keskittynyt ’luonnollisesti’ vain dieseleihin. Tottakai niitä löytyymyös dieseleistä siinä kuin muistakin. Ne on korjattu ja tietysti valmistajan piikkiin, jos on ollut tyyppivika ja seuraavissa versioissa niitä ei ole.

        Itse parhaiten tiedät motivastiosi tuohon lapselliseen touhusi, me muut vain arvailemme. Aika ilmeistä se kuitenkin on.

        Ei muuta kuin kuukkeli laulamaan, kyllä sieltä riittää tapauksia valittavaksi tänne. Onhan dieselautoja edelleen maailma ’täynnä’ . Kiva harrastus sekin varmasti on tyhjien päivien ratoksi. Ne ovat varmasti ihan todellisia, vaikka meistä vuosikymmenten ajan dieselautoja käyttäneistä ei monikaan ole niistä kuulleetkaan. Aika harva on edes niin kiinnostunut noita automaailman yksityiskohtaisista tekniikoista ja niiden yksittäisvioista, kun halutaan vain luotettava ja hyvä auto.

        Joskus nämä kirjoitukset kertoo kirjoittajasta enemmän kuin aiheesta.
        Ei muuta kuin mukavia eläkepäiviä sinne jonnekin netin äärellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus nämä kirjoitukset kertoo kirjoittajasta enemmän kuin aiheesta.
        Ei muuta kuin mukavia eläkepäiviä sinne jonnekin netin äärellä.

        Juuri näin. Tästä olen samaa mieltä täysin….
        Samaa sulle, mukavia eläkepäiviä vaan harrastuksesi pariin äärellä touhuamiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Tästä olen samaa mieltä täysin….
        Samaa sulle, mukavia eläkepäiviä vaan harrastuksesi pariin äärellä touhuamiseen

        …harrastuksesi pariin netin äärellä….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Muistelin sitä suuttimiin liittyvää vikaa… sen osalta kaikki suurinpiirtein oli kohdallaan, koska koski minuakin, vaikkei mitenkään konkreettisesti.

        Tuo ei koskaan ole tullut eteeni missään vaiheessa. Juu, ei se tarkoita etteikö tuollaistakin vikaa joskus olisi ollut. Sekään, että netissä tapauksesta kovasti spekulointia, selityksiä ja muitakin kirjoituksia, ei tarkoita automaattisesti sitä, että vika olisi yleinen.
        No eiköhän sekin ole korjaantunut, kuten kaikki muutkin. Ja varsinkin jos se oli ’laajasti käytössä’. No tuo ’laajuus’ ei ole koskenut minua, tai sitten se on hoidettu jonkin määräaikaishuollon yhteydessä ilman sen kummempia hälyjä. Näin muuten hoideltiin se vaggien kuuluisa päästöskandaalikin eli moottorin uudelleen ohjelmoinnilla, sekin osui kohdalleni tuolloin olevan autoni kanssa.

        Sinä tunnut kovasti näkevän vaivaa penkomassa netin syövereitä löytääksesi noita vikoja vuosien varrelta ja keskittynyt ’luonnollisesti’ vain dieseleihin. Tottakai niitä löytyymyös dieseleistä siinä kuin muistakin. Ne on korjattu ja tietysti valmistajan piikkiin, jos on ollut tyyppivika ja seuraavissa versioissa niitä ei ole.

        Itse parhaiten tiedät motivastiosi tuohon lapselliseen touhusi, me muut vain arvailemme. Aika ilmeistä se kuitenkin on.

        Ei muuta kuin kuukkeli laulamaan, kyllä sieltä riittää tapauksia valittavaksi tänne. Onhan dieselautoja edelleen maailma ’täynnä’ . Kiva harrastus sekin varmasti on tyhjien päivien ratoksi. Ne ovat varmasti ihan todellisia, vaikka meistä vuosikymmenten ajan dieselautoja käyttäneistä ei monikaan ole niistä kuulleetkaan. Aika harva on edes niin kiinnostunut noita automaailman yksityiskohtaisista tekniikoista ja niiden yksittäisvioista, kun halutaan vain luotettava ja hyvä auto.

        Tuo " päästökorjaus " piti minunkin autoon tehdä . Vajaan tunnin homma . Auto tuntui aivan samalta kuin ennen korjausta , joten mitähän siinä tehtiin . Kumma kun piti huijata , kun noin pieni homma oli laittaa auto lailliseksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo " päästökorjaus " piti minunkin autoon tehdä . Vajaan tunnin homma . Auto tuntui aivan samalta kuin ennen korjausta , joten mitähän siinä tehtiin . Kumma kun piti huijata , kun noin pieni homma oli laittaa auto lailliseksi .

        Moottorinohjaukseen ajettiin uusi ohjelma, joka muuttaa mm. moottorin vääntökäyrää heikommaksi.

        Ohjelmiston päivitys lyhentää merkittävästi DPF ja EGR elinkaaren pituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Muistelin sitä suuttimiin liittyvää vikaa… sen osalta kaikki suurinpiirtein oli kohdallaan, koska koski minuakin, vaikkei mitenkään konkreettisesti.

        Tuo ei koskaan ole tullut eteeni missään vaiheessa. Juu, ei se tarkoita etteikö tuollaistakin vikaa joskus olisi ollut. Sekään, että netissä tapauksesta kovasti spekulointia, selityksiä ja muitakin kirjoituksia, ei tarkoita automaattisesti sitä, että vika olisi yleinen.
        No eiköhän sekin ole korjaantunut, kuten kaikki muutkin. Ja varsinkin jos se oli ’laajasti käytössä’. No tuo ’laajuus’ ei ole koskenut minua, tai sitten se on hoidettu jonkin määräaikaishuollon yhteydessä ilman sen kummempia hälyjä. Näin muuten hoideltiin se vaggien kuuluisa päästöskandaalikin eli moottorin uudelleen ohjelmoinnilla, sekin osui kohdalleni tuolloin olevan autoni kanssa.

        Sinä tunnut kovasti näkevän vaivaa penkomassa netin syövereitä löytääksesi noita vikoja vuosien varrelta ja keskittynyt ’luonnollisesti’ vain dieseleihin. Tottakai niitä löytyymyös dieseleistä siinä kuin muistakin. Ne on korjattu ja tietysti valmistajan piikkiin, jos on ollut tyyppivika ja seuraavissa versioissa niitä ei ole.

        Itse parhaiten tiedät motivastiosi tuohon lapselliseen touhusi, me muut vain arvailemme. Aika ilmeistä se kuitenkin on.

        Ei muuta kuin kuukkeli laulamaan, kyllä sieltä riittää tapauksia valittavaksi tänne. Onhan dieselautoja edelleen maailma ’täynnä’ . Kiva harrastus sekin varmasti on tyhjien päivien ratoksi. Ne ovat varmasti ihan todellisia, vaikka meistä vuosikymmenten ajan dieselautoja käyttäneistä ei monikaan ole niistä kuulleetkaan. Aika harva on edes niin kiinnostunut noita automaailman yksityiskohtaisista tekniikoista ja niiden yksittäisvioista, kun halutaan vain luotettava ja hyvä auto.

        Tälläkin palstalla oli hyvä kertomus tuosta polttoainepumppu ongelmasta . Kyseisellä Audilla oli ajettu alle 200 tkm . Auto oli autokorjaamon omistajan auto . Niin kalliiksi korjaus tuli jo ilman työkustannuksia , että itse olisin risana myynyt . Maahantuoja ei kustannuksiin osallistunut , kun tuon pumpun käyttöikä oli noilla kilometreillä täynnä . Minä olen ajanut diiselillä yli 20 vuotta ja ajan edelleen . En tosin konsernin autoilla .


    • Anonyymi

      Vielä parempi vinkki: älä osta henkilöautodieseliä lainkaan!

      • Anonyymi

        Serkku osti golf dieselin 1.9TDI manuaalin, 5 vuotta sitten ja ajaa päivittäin 20km töihin ja takaisin, muut ajot. Ostohetkellä oli vajaa 300 000km ajettu. Ei rassaa käyttäjää häirölllä, vioilla koskaan.
        Pari tonnia on autossa kiinni rahaa.

        Uusissa ja uudemmissa olisi rahaa palanut kuin saunan uunissa polttamalla auton markkinahinnan sulaessa ja viat, häiriöt rassaanneet päätä ja lisää kuluja. Ei ihminen joka tietää mikä kannattaa ja mikä turhaa osta autoja, polta rahaa.


    • Anonyymi

      Nämä ikuiset valittajat eivät voi ostaa mitään uutta autoa koskaan.
      Toisin on me jotka uskallamme. Vm 2021 ducato matkailuautossa ei mitään vikaa järjestelmässä. Olisiko pitänyt jättää ostamatta matkailuauto vaikka semmoisen halusin. Ihme porukka. Kuuluu sarjaan. Älä osta ikinä mitään. Esim omakotitalossa voi olla hometta joten älä osta.

      • Anonyymi

        Ne joilla on varaa, voi ottaa reippaampiakin riskejä. Onneksi olkoon jos olet saanut perintönä tai olet pysynyt terveenä ja onnistunut keräämään itsellesi varallisuutta.

        Me, joilla ei ole perintöä tiedossa ja terveyttä ei ole, laskemme euroja tarkemmin ja joudumme tekemään riskienhallintaa koko ajan valintojemme kanssa.


      • Anonyymi

        Omakotitalossa on aina hometta . Eikä haittaa mitään .


    • Anonyymi

      Ei myö ostella mittaa kakkaa.🎎

    • Anonyymi

      Tämä on hyvin huolestuttava uutinen. Tulee laskemaan tulevaisuudessa diesel autojen hintoja kun sana kiirii netin kautta kaikkialle.

      "Etelä-Savossa puutarhayrittäjänä toimivalla Kari Vauhkosella on pitkä kokemus dieselauton Ad Blue -ongelmista. Hän ajaa vuonna 2015 hankitulla Peugeot-henkilöautolla, jossa on dieselmoottorin päästöjen vähentämiseksi Ad Blue -järjestelmä. Ad Blue -urealiuosta on käytettävä, jotta auto toimii.

      Ongelmana on, että säiliö rikkoontuu säännöllisesti talvisin. ”Kahdeksan vuoden aikana säiliö on mennyt rikki neljä kertaa. Minun mielestäni rikkoontuminen johtuu kovista pakkasista. Käymme paljon Lapissa, missä voi olla 35 astetta pakkasta”, Vauhkonen kertoo.

      Palattuaan Lapin pakkaskeleistä Vauhkonen on neljästi joutunut toteamaan, että AD Blue-säiliö on rikki. Uusi säiliö maksaa 1 100 euroa. Muihin automerkkeihin säiliö voi olla vielä huomattavasti kalliimpi.

      Vuosi sitten Vauhkoselle sanottiin huollossa, ettei säiliötä saisi talvella pitää kovin täytenä. Nykyisin hän pitää säiliössä vain sen verran nestettä, ettei häiriövalo syty.

      Aiemmin säiliörikot on hoidettu auton takuukorjauksina, mutta viimeisimmän korjauksen Vauhkonen joutui maksamaan itse. Silloin hän pääsi myös näkemään, että säiliö oli haljennut saumasta. "

      ”Sulatusjärjestelmä on, mutta se lähtee päälle vasta, kun auto käynnistetään. Eihän säiliö ehdi lyhyellä matkalla edes sulaa. Pohjoisessa Suomessa sanotaan, ettei sillä tekniikalla tee mitään.”


      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-ja-autot/9e6638a1-be40-432f-8641-486cc67aac53?utm_term=Autofeed&utm_campaign=mt-echoshare&utm_medium=toimitus&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0V8BB2E83Fol7uXp-jAzov6hI8XuPczoeM-GKRRGjH-zZgBQOwvLdk98M#Echobox=1710289943

      • Anonyymi

        "krooninen ongelma kertoo siitä, ettei laite kerta kaikkiaan toimi Suomen kylmissä olosuhteissa."

        Miksi sitten pitää ehdoin tahdoin ostaa Suomeen täällä toimimattomaksi todettu diesel-auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "krooninen ongelma kertoo siitä, ettei laite kerta kaikkiaan toimi Suomen kylmissä olosuhteissa."

        Miksi sitten pitää ehdoin tahdoin ostaa Suomeen täällä toimimattomaksi todettu diesel-auto?

        Tiesikö ostaja, ostaessaan uuden auton vuonna 2015 ettei tuo järjestelmä toimi?

        Tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesikö ostaja, ostaessaan uuden auton vuonna 2015 ettei tuo järjestelmä toimi?

        Tuskin.

        Kas kummaa, kun en keneltäkään tuntemillani tutuilla, joilla on dieselautoja, siis valtaosa, ole kuullut mitään noita netissä ja yksittäisten tarinoiden ongelmista. Myöskään itselläni ei koskaan ole noita mitään vastaan tullut, paitsi tuo VW-konsernin päästöhuijaus, joka sekin hoitui noin 30 minuutin moottorin uudelleen ohjelmoinnilla maahantuojan laskuun.
        No kokemukseni dieseleistä rajoittuu 2000-luvulle ja 2000-luvun autoihin. Nykyinen on 2020-mallia. Aina on normihuollot riittäneet ja kuluvia osia vaihdettu tarvittaessa. Nytkin katsastuksessa huomioivat jarrupalojen kuluneisuudesta ja lähiaikojen vaitotarpeesta.

        Väittivät, että se vähentää tehoja, mutta en kyllä käytännössä huomannut mitään eroa. No 170 hv:a oli riittävä määrä vaikka siitä vähän olisikin karsiutunut…

        Onhan se kiva harrastus kaivella netistä eri automerkeissä esiintyneitä vikoja. Niitä riittää kyllä jokaiselle merkille. Mitä yleisempi auto, niin sitä enemmän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe