"Suomalainen odottaa juhlissa, että häntä viihdytetään. Italialainen sen sijaan tekee kaikkensa, että muut viihtyvät ja illasta jää hyvä mieli.
Suomalainen ei osaa tervehtiä, hymyillä, kiittää, hyvästellä. Suomalainen ei koskaan kysy vastavuoroisesti ’kuinka sinä ja perheesi voitte’. Kysyttäessä vain vastaa ’hyvin’ ja keskustelu päättyy siihen."
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010107706.html
Italiassa suomalaisia pidetään moukkina
348
6309
Vastaukset
- Anonyymi
tulee tänne asumaan niin eipä kauaa pidä itseään parempana. kyse on taas siitä kulttuurista
- Anonyymi
IL sono italiaano... olen suomalinen... prego... mussoliini ... tutti frutti...
https://www.youtube.com/watch?v=Cj059o9OwqY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=Cj059o9OwqYeikös suomalaisia pidetä moukkina vähän kaikkialla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=Cj059o9OwqYprego= 'ole hyvä',... mistähän tuokin jäänyt päähän... onko tullut oltua tarjoilijana italiassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikös suomalaisia pidetä moukkina vähän kaikkialla?
Se on kyllä suomalaisten oma vika kun ei kehdata valittaa ja sanoa kun saadaan huonoa palvelua maailmalla. Esim. englantilaiset sekä myös saksalaiset ovat joka paikassa kuin omistaisivat sen. Voi sitä älämölön ja huudon määrää mitä nämä pitävät jos joku asia ei mielytä heitä.
- Anonyymi
Stupendeerus lähti sieltä pakoon ja luulee olevansa taas joku muu.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja näkyy olevan TäysMoukka, on varmaan Italiasta ? tai jostain sieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiheesta pidetään, suurin osa suomalaisista on vasemmistolaiseen ideologiaan aivopestyjä moukkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiheesta pidetään, suurin osa suomalaisista on vasemmistolaiseen ideologiaan aivopestyjä moukkia.
Ja taas pääsit mieliaiheeseesi , mollaamaan vasemmistoa, miksi mollaat jotain mistä et tiedä mitään,,juoruäijä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja näkyy olevan TäysMoukka, on varmaan Italiasta ? tai jostain sieltä
Italialainen taskuvaras tai posetiivari ilman marakattia. Mamma mia sentään suomalais möllejä. Italiassa lapset lähtevät kotoa vasta kolmekymmentä täytettyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös suomalaiset ole vähän moukkia.
Minä minä minä...
...ja koska minä haluan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös suomalaiset ole vähän moukkia.
Minä minä minä...
...ja koska minä haluan...ihan liikaa näit natsipersukokoomusfasismiporvareita ja heitä hyväksyviä tolloja...
ulkomaalaisille nuo paistaa kilometrien päähän tolloudellaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis Stubb...
stubb on puolivenäläinen että vähän ylempää rotua kuin suomlaiset?
mutta tää suomen homma on tavallaan parempi-
ollaan rehellisiä, mutta käytös on vaan asiallista ja suoraa- eikä koreilevaa opittua käyttäytymistä, josta ei kuitenkaan tiedä onko siinä mitään aitoa.
Noilla sitten 'tempperamentti' joskus tulee esiin... ehkä me sitten tunteettomia kun suomalainen yleensä aika rauhallinen ja tunteet ei pinnassa...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis Stubb...
stubb on puolivenäläinen että vähän ylempää rotua kuin suomlaiset?
mutta tää suomen homma on tavallaan parempi-
ollaan rehellisiä, mutta käytös on vaan asiallista ja suoraa- eikä koreilevaa opittua käyttäytymistä, josta ei kuitenkaan tiedä onko siinä mitään aitoa.
Noilla sitten 'tempperamentti' joskus tulee esiin... ehkä me sitten tunteettomia kun suomalainen yleensä aika rauhallinen ja tunteet ei pinnassa...?koko maailma halveksii suomea kun näkee natsihallituksen ja tuon CIA-hyypiön pressana...
https://www.youtube.com/watch?v=eFAclVkgFJ4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas pääsit mieliaiheeseesi , mollaamaan vasemmistoa, miksi mollaat jotain mistä et tiedä mitään,,juoruäijä
Huikkaan tähän väliin että se aate on vaikuttanut sadan miljoonan ihmisen kuoleman.
- Anonyymi
"Tuu Tii tu thiirti tuu".
Juu sii pliis.- Anonyymi
Tuu tii tu töötituu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuu tii tu töötituu.
Wee gou room
- Anonyymi
Ja oli ministeri varmaan siinä vaiheessakin jo ihan "tööt".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuu tii tu töötituu.
Tyy tii ty tö töötityy-
Two tea to the thirty-two
- Anonyymi
Eivät kaikki suomalaiset ole tuollaisia tönkköjä juntteja.
Itse en ainakaan ole. Olen hyvän kasvatuksen saanut ja matkustanut paljon eri maissa. Osaan käyttäytyä.- Anonyymi
Näin on, hyvät käytöstavat peritään kotoa.
Näkee kyllä hyvin, kun joku ei ole niitä perinyt. - Anonyymi
Meikä oli kolkytvuotta palvelusammatissa. Siinä aikana kyllä ainakin oppi sanomaan. Päivää, kiitos ja näkemiin.
- Anonyymi
Niiniin. "Omasta ja äidinkin mielestä," (omakehu ja itsestään puhuminen ei ole junttimaista.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiniin. "Omasta ja äidinkin mielestä," (omakehu ja itsestään puhuminen ei ole junttimaista.)
Hyvät tavat... mitä ne on?... päässyt tässä EU-aikana unohtumaan moiset...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkee kyllä hyvin, kun joku ei ole niitä perinyt.Nykyisin lastenkasvatus on kaveruutta. Lapsi osaa vaistomaisesti käytöstavat.
Ruokailuvälineitä ei ole pakko väkisin käyttää. Lapsi tietää itse ravinnon tarpeensa.
Suomi on edistyksellinen yhteiskunta. Valinnanvapaus on syntymälahja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen vanhaa sitä kutsuttiin "ämmäläisyyteksi" vaikka taustalla ole rapulaisia suomalaisia ukkoja.
- Anonyymi
Stubb ei ole diplomaattinen eikä rehellinen, valmiit opetellut puheet ja sitten se on sodanlietsoja, katselee aidalla istuskellen ja pistäisi kaikki muut KUSEEN, niin se itse sanoi.....Samaa tekee Purra, ORPO ja koko vitun hallitus paska ovat junttari pelkureita ja tyhmiä........päättävät kaiken päin persettä ja leikkaavat kaiken päin helvettiä ja investoivat vääriin asioihin , todellakin , .............
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkee kyllä hyvin, kun joku ei ole niitä perinyt.Stubb on koulukiusaaja sekä umpi narsisti sika, sen luonne ei koskaan muutu paremmaksi eikä se ole millään muotoa koskaan empaattinen.........ei ole Suomelle hyväksi, tälläinen tyyppi, edelleenkään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkee kyllä hyvin, kun joku ei ole niitä perinyt.Stubbi osaa fraasit ja muodollisuudet, muuten se on aivan muuta, todellisuudessa takin kääntäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkee kyllä hyvin, kun joku ei ole niitä perinyt.Yksikään stubin tyylinen pikku nilkki ei voi päättää suomen asioista, miettikää vähän?????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään stubin tyylinen pikku nilkki ei voi päättää suomen asioista, miettikää vähän?????????
Mä äänestin sitä =)
- Anonyymi
Hyvä käytös opitaan jo lapsena kotoa. En minäkään ole antanut koskaan aihetta siihen että jonkun pitäisi valittaa käytöstäni .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin lastenkasvatus on kaveruutta. Lapsi osaa vaistomaisesti käytöstavat.
Ruokailuvälineitä ei ole pakko väkisin käyttää. Lapsi tietää itse ravinnon tarpeensa.
Suomi on edistyksellinen yhteiskunta. Valinnanvapaus on syntymälahja.Miten niin ruokailuvälineitä eimole pakkomkäyttää? Mitä sillä meinaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään stubin tyylinen pikku nilkki ei voi päättää suomen asioista, miettikää vähän?????????
Da.da,da mutta vain äänestämällä voit vaikuttaa...Valituksi tulemiseeni...Da,da,et muuhun.
- Anonyymi
Pahimpia tietenkin.... persut.
- Anonyymi
No ne ei onneksi peräkamareistaan kauaksi lähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi eivät lähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua se
Kovasti häiritsee? - Anonyymi
Miksi joka hel…n ketjuun pitää sekoittaa politiikkaa.
Terv demari 😁 - Anonyymi
Muistatko ketkä jo kauan sitten sanoivat: "Rajat kiinni!" - Olisi jo silloin pitänyt uskoa heitä, nyt rajan yli tungetaan aseistettuja vakoojia ja muita tihutöiden tekijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistatko ketkä jo kauan sitten sanoivat: "Rajat kiinni!" - Olisi jo silloin pitänyt uskoa heitä, nyt rajan yli tungetaan aseistettuja vakoojia ja muita tihutöiden tekijöitä.
Mitä sillä asiallahan tässä ketjussa merkitystä,
- Anonyymi
Toisaalta eikö erilaisuus ole rikkautta. Italian väki ei ole joutunut olemaan jonkun muun vallan alla. Suomalaiset ovat lähes poikkeuksetta joutuneet olemaan jonkun sorron alla, eikä kansallinen itsetunto ole voinut kehittyä. Suomalaiset eivät osaa olla itsenäinen kansa vaan aina haluavat jonkun selän taakse piiloon.
Ilmasto voi olla osasyynä luonteinen erilaisuuteen.- Anonyymi
Vaikka eurostoliitosta voitaisiin nyt naton aikana erota, suomalaiset eivät edes mieti sitä vaihtoehtoa. Ei ymmärretä että voitaisiin olla vapaita. Mökötetään vaan euro-sosialismissa ja taannutaan täällä takapajulassa.
Ei käy laatuun tämä Norjassa. Se maa on ylväs viikinkien perillinen. Ei anna kenenkään pompotella itseään. Öljy ei selitä kansan luonnetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka eurostoliitosta voitaisiin nyt naton aikana erota, suomalaiset eivät edes mieti sitä vaihtoehtoa. Ei ymmärretä että voitaisiin olla vapaita. Mökötetään vaan euro-sosialismissa ja taannutaan täällä takapajulassa.
Ei käy laatuun tämä Norjassa. Se maa on ylväs viikinkien perillinen. Ei anna kenenkään pompotella itseään. Öljy ei selitä kansan luonnetta.Toki öljy lämmittää mieltä ja kukkaroa. Aasin siltaa käyttäen, kerron syyn Norjan menestykseen.
Norja käyttää luonnonvarojen tuotot oman kansan hyväksi kun taas Suomi antaa kaikki pois. Ei tarvitse ulista miksi meillä on kurjuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki öljy lämmittää mieltä ja kukkaroa. Aasin siltaa käyttäen, kerron syyn Norjan menestykseen.
Norja käyttää luonnonvarojen tuotot oman kansan hyväksi kun taas Suomi antaa kaikki pois. Ei tarvitse ulista miksi meillä on kurjuutta.Norja viisaasti jättäytyi pois kommunismista, vaikka äänestys oli aika tiukka. Se oli kuitenkin paras ratkaisu. Norja yksin päättää luonnonvarojen käytöstä. Siellä on myös yhteiskuntavastuulliset päättäjät joita täällä saa etsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki öljy lämmittää mieltä ja kukkaroa. Aasin siltaa käyttäen, kerron syyn Norjan menestykseen.
Norja käyttää luonnonvarojen tuotot oman kansan hyväksi kun taas Suomi antaa kaikki pois. Ei tarvitse ulista miksi meillä on kurjuutta.Suomi-tolppahan esitti vielä 80-luvulla, että me hyödymme öljyn hinnan noususta, kun saamme viedä enemmän tavaraa Neuvostoliitttoon!! Bilateraalista..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja viisaasti jättäytyi pois kommunismista, vaikka äänestys oli aika tiukka. Se oli kuitenkin paras ratkaisu. Norja yksin päättää luonnonvarojen käytöstä. Siellä on myös yhteiskuntavastuulliset päättäjät joita täällä saa etsiä.
Suomi saa kärsiä nyt kahdesta kommunismista, venäjästä ja eurostoliitosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat punikit vielä hiillostaa yhdellä kantilla lakkoiluineen. Joten kansalla ei mitään muuta kuin uhkia. Uhkia uhkia uhkia. Näitä ei italiaanoilla ole. He saa rahaa aina pyydettäessä (kiristäessä näitä tukipaketteja). Hyvä on rehvastella siellä Ferrarin puikoissa kesäisissä maisemissa toisin kuin täällä köyhässä hyytävän kylmässä, ei missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat punikit vielä hiillostaa yhdellä kantilla lakkoiluineen. Joten kansalla ei mitään muuta kuin uhkia. Uhkia uhkia uhkia. Näitä ei italiaanoilla ole. He saa rahaa aina pyydettäessä (kiristäessä näitä tukipaketteja). Hyvä on rehvastella siellä Ferrarin puikoissa kesäisissä maisemissa toisin kuin täällä köyhässä hyytävän kylmässä, ei missään.
Ei antaa ikuisesti Italialle rahaa koska se olisi valtava isku koko systeemillä jos niinkin merkittävä maa lähtisi pois puljusta. Se voisi koko paska kaatua siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei antaa ikuisesti Italialle rahaa koska se olisi valtava isku koko systeemillä jos niinkin merkittävä maa lähtisi pois puljusta. Se voisi koko paska kaatua siihen.
Eu antaa ikuisesti Italialle rahaa koska se olisi valtava isku koko systeemille jos niinkin merkittävä maa lähtisi pois puljusta. Se voisi koko paska kaatua siihen. Joutaa kyllä kaatua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja viisaasti jättäytyi pois kommunismista, vaikka äänestys oli aika tiukka. Se oli kuitenkin paras ratkaisu. Norja yksin päättää luonnonvarojen käytöstä. Siellä on myös yhteiskuntavastuulliset päättäjät joita täällä saa etsiä.
Norja on kommunistien hallitsema maa. Siellä kommunistit hallitsevat myös öljyntuotantoa, joka on sivistyneissä kapitalistimaissa annettu yksityisten yritysten hoidettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja on kommunistien hallitsema maa. Siellä kommunistit hallitsevat myös öljyntuotantoa, joka on sivistyneissä kapitalistimaissa annettu yksityisten yritysten hoidettavaksi.
Kukaan ei miellä sitä maata kommunistiseksi totalitarismiksi koska se ei sitä ole.
Olen itsekin sen kannalla että tietyt avainasemassa olevat valtion alat, ne pitää olla valtion omistuksessa. Kuten Suomessa oli vielä 80-luvulla. Ei kukaan silloin sanonut että Suomi olisi kommunismi.
Vihervassut sitävastoin haluaa kommunistista eurostoliittoa/totalitarismia oikeasti jossa yläluokka saisi kaiken. On ero siinä että pidetään tärkeät valtion omaisuuden valtiolla, ja vähemmän tärkeät voidaan yksityistää kuin että maa olisi totalitarismi jossa vain poliittinen eliitti saisi kaikki edut ja rikkaudet.
Norjassa kaikki hyötyvät sen politiikasta. Kansa sekä päättäjät. Siellä on ripaus pahalta kuulostavaa aatetta (ehkä aatteesta siellä ei kuitenkaan ole kyse), eli sosialismia joka oikein käytettynä antaa kansalle iloa. Totalitarismeissa (neukku, Venäjä, P-K, eu) se on väärinkäytettyä.
Meidän sossut keskittäisi edut poliittiselle eliitille ja kansa näkisi nälkää kuten tyyliin-paksun pojan valtakunnassa on. Tästä se ero tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei miellä sitä maata kommunistiseksi totalitarismiksi koska se ei sitä ole.
Olen itsekin sen kannalla että tietyt avainasemassa olevat valtion alat, ne pitää olla valtion omistuksessa. Kuten Suomessa oli vielä 80-luvulla. Ei kukaan silloin sanonut että Suomi olisi kommunismi.
Vihervassut sitävastoin haluaa kommunistista eurostoliittoa/totalitarismia oikeasti jossa yläluokka saisi kaiken. On ero siinä että pidetään tärkeät valtion omaisuuden valtiolla, ja vähemmän tärkeät voidaan yksityistää kuin että maa olisi totalitarismi jossa vain poliittinen eliitti saisi kaikki edut ja rikkaudet.
Norjassa kaikki hyötyvät sen politiikasta. Kansa sekä päättäjät. Siellä on ripaus pahalta kuulostavaa aatetta (ehkä aatteesta siellä ei kuitenkaan ole kyse), eli sosialismia joka oikein käytettynä antaa kansalle iloa. Totalitarismeissa (neukku, Venäjä, P-K, eu) se on väärinkäytettyä.
Meidän sossut keskittäisi edut poliittiselle eliitille ja kansa näkisi nälkää kuten tyyliin-paksun pojan valtakunnassa on. Tästä se ero tulee.Sanalla-sosialismi on erittäin paha kaiku. Onhan se aate murhannut sata miljoonaa ihmistä. Mutta jos aate jätetään pois kuten pitäisi jättää, oikein käytettynä ripaus tuota asiaa on hyväksi kansalle. Norja on tästä esimerkkinä. Siellä kaikki voivat hyvin koska päättäjät ajattelee oikeasti kansaa. Siitä kaikki lähtee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän sossut keskittäisi edut poliittiselle eliitille ja kansa näkisi nälkää kuten tyyliin-paksun pojan valtakunnassa on. Tästä se ero tulee.Olet aatemaailmaltasi kommunisti. Se aate on tappanut 100 miljoonaa ihmistä.
Valtion pitää minimoida ihmisten elämiseen puuttuminen. Vapaus on tärkeintä. - Anonyymi
Niin myös Suomi. Hyvä niin sillä puolueettomuuspolitiikka on mennyttä aikaa koska putella on unelma saada historialliset rajat takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aatemaailmaltasi kommunisti. Se aate on tappanut 100 miljoonaa ihmistä.
Valtion pitää minimoida ihmisten elämiseen puuttuminen. Vapaus on tärkeintä.En ole. Olen sitä mieltä että sosialismissa on pari hyvää asiaa. Muista en edes tiedä. Toisille jakaminen ja toisen ihmisen eteen työn tekeminen ilman palkkaa.
Mutta juuri tullaan siihen josta mainitsin. Ihmiset käyttävät sosialismia väärin koska ovat itsekkäitä ja ahneita. Voidaan sanoa että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Tarkoitan näitä kahta prinsiippiä.
Suorastaan kuvottaa nämä kommunistiset totalitarismit. Eu Venäjä pohjoiskorea Kiina jne.
Ihminen ei tarvitse mitään hirviöaatteita elääkseen hyvää elämää. Joitakin samoja asioita hän voi hyödyntää joita tuossa pari kerroin. Muista en siis tiedä. Minua ei kiinnosta pätkääkään marxismit natsismit ja muut vastaavat hirviöaatteet sinänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole. Olen sitä mieltä että sosialismissa on pari hyvää asiaa. Muista en edes tiedä. Toisille jakaminen ja toisen ihmisen eteen työn tekeminen ilman palkkaa.
Mutta juuri tullaan siihen josta mainitsin. Ihmiset käyttävät sosialismia väärin koska ovat itsekkäitä ja ahneita. Voidaan sanoa että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Tarkoitan näitä kahta prinsiippiä.
Suorastaan kuvottaa nämä kommunistiset totalitarismit. Eu Venäjä pohjoiskorea Kiina jne.
Ihminen ei tarvitse mitään hirviöaatteita elääkseen hyvää elämää. Joitakin samoja asioita hän voi hyödyntää joita tuossa pari kerroin. Muista en siis tiedä. Minua ei kiinnosta pätkääkään marxismit natsismit ja muut vastaavat hirviöaatteet sinänsä.Pointti siis on mulla että markkinatalous on hyvä kunhan se ei ole mitään riistokapitalismia. Kultainen keskitie.
Kuten sanoin, tämä on ihmiselle mahdotonta toteuttaa hänen ahneuden ja itsekkyyden takia. Näkeehän tämän Suomessa jossa punikit kiristää vaan lisää hilloa lakoilla. Juuri heidän pitäisi noudattaa omia prinsiippejään mutta katin paskat, ei sinnepäinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti siis on mulla että markkinatalous on hyvä kunhan se ei ole mitään riistokapitalismia. Kultainen keskitie.
Kuten sanoin, tämä on ihmiselle mahdotonta toteuttaa hänen ahneuden ja itsekkyyden takia. Näkeehän tämän Suomessa jossa punikit kiristää vaan lisää hilloa lakoilla. Juuri heidän pitäisi noudattaa omia prinsiippejään mutta katin paskat, ei sinnepäinkään.Nämä lakkoilijat eivät todellakaan jaa omastaan eikä tee lähimmäisen hyväksi ilman palkkaa yhtään mitään. Joku -tyyliin yksi tuhannesta voi jotain tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä lakkoilijat eivät todellakaan jaa omastaan eikä tee lähimmäisen hyväksi ilman palkkaa yhtään mitään. Joku -tyyliin yksi tuhannesta voi jotain tehdä.
Suomessa punikit voisivat siten tehdä lähimmäisenrakkauden hyväksi hyvää, että antaisivat hallitukselle työrauha parantaa taloutta josta myöhemmin koituisi koko kansalle hyvää. Mutta he eivät anna. He ajattelevat vain itseään kuten aatetta väärinkäyttävä käytäntö osoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa punikit voisivat siten tehdä lähimmäisenrakkauden hyväksi hyvää, että antaisivat hallitukselle työrauha parantaa taloutta josta myöhemmin koituisi koko kansalle hyvää. Mutta he eivät anna. He ajattelevat vain itseään kuten aatetta väärinkäyttävä käytäntö osoittaa.
Tulkintani mukaan Norja on ottanut vasemmistoaatteesta hyvät asiat ja soveltavat niitä käytäntöön. Eli he jakavat kansalle hyvää mitä saavat öljystä ja muista luonnonvaroista. Täällä Suomessa jota kutsun kulttuurimarxilaisuuden kehdoksi, täällä annetaan luonnonvarat pois sekä kahmitaan (poliitikot ja esimerkiksi ay-herrat tietää hillon hajun) kaikki itselle. Juuri tästä syystä maa on kuralla.
Useissa aatteista on jotain hyvääkin. Ei siis niin pahaa ettei jotain hyvääkin puhuttaessa näistä aatteista.
Mutta kun ihminen on mikä on, sosialismi ei toimi ilman hirmuhallintoa. Näin on mieltä myös Ivan Puopolo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkintani mukaan Norja on ottanut vasemmistoaatteesta hyvät asiat ja soveltavat niitä käytäntöön. Eli he jakavat kansalle hyvää mitä saavat öljystä ja muista luonnonvaroista. Täällä Suomessa jota kutsun kulttuurimarxilaisuuden kehdoksi, täällä annetaan luonnonvarat pois sekä kahmitaan (poliitikot ja esimerkiksi ay-herrat tietää hillon hajun) kaikki itselle. Juuri tästä syystä maa on kuralla.
Useissa aatteista on jotain hyvääkin. Ei siis niin pahaa ettei jotain hyvääkin puhuttaessa näistä aatteista.
Mutta kun ihminen on mikä on, sosialismi ei toimi ilman hirmuhallintoa. Näin on mieltä myös Ivan Puopolo.Suomi olisi toinen Norja jos toimisi samalla tavalla kuin se maa. Meillä on muita luonnonvaroja niin paljon että köyhyyttä ei tarvitsisi valittaa jos kaivaisimme ne itse ylös ja käyttäisimme niiden tuotot oman kansan hyväksi. Mutta raha ei kelpaa kuin itselle. Toisille ei saa antaa mitään. Näin herrat ajattelee ja maa on konkan partaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi olisi toinen Norja jos toimisi samalla tavalla kuin se maa. Meillä on muita luonnonvaroja niin paljon että köyhyyttä ei tarvitsisi valittaa jos kaivaisimme ne itse ylös ja käyttäisimme niiden tuotot oman kansan hyväksi. Mutta raha ei kelpaa kuin itselle. Toisille ei saa antaa mitään. Näin herrat ajattelee ja maa on konkan partaalla.
Kaivoslaki pitää uusia niin pian kuin mahdollista ja muuttaa se niin että täällä saa louhia ainoastaan kotimaiset yritykset meidän kansallisomaisuuttamme. Ylikansalliset ryöstäjät on häädettävä pois maasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivoslaki pitää uusia niin pian kuin mahdollista ja muuttaa se niin että täällä saa louhia ainoastaan kotimaiset yritykset meidän kansallisomaisuuttamme. Ylikansalliset ryöstäjät on häädettävä pois maasta.
Norja ei ole niin köpsä että antaa luonnonvarojaan muille. Ei suotta kutsuta Suomea hölmöläksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja ei ole niin köpsä että antaa luonnonvarojaan muille. Ei suotta kutsuta Suomea hölmöläksi.
Laittakaa merkille että öljymaat hyödyntää itse öljyään käyttää tuotot oman kansan hyväksi. Miksi täällä ei voitaisi tehdä samoin? Millä tavalla eurostoliitto siinä laittaa kapuloita rattaisiin ja laittaako se? Eikö eurostoliitto hänksätä kaikessa välissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittakaa merkille että öljymaat hyödyntää itse öljyään käyttää tuotot oman kansan hyväksi. Miksi täällä ei voitaisi tehdä samoin? Millä tavalla eurostoliitto siinä laittaa kapuloita rattaisiin ja laittaako se? Eikö eurostoliitto hänksätä kaikessa välissä?
Sanoisin että Suomella olisi valtavan vahvat asevoimat jos meillä oltaisiin ajateltu nenäänsä pidemmälle. Tuo puttela on aina ollut uhka maallemme. Ja kun tiedetään että rahaa saataisiin luonnonvaroja myymällä ulkomaille, silloin hyvän sään aikana olisi pitänyt toimia kuten Norja. Ei se vieläkään ole myöhäistä mutta tätä kansaa ei kiinnosta näköjään mikään. Hallituksen, joka yrittää korjailla punikkien jälkiä, sen kaato kyllä kiinnostaa. Tällainen kansa ei menesty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin että Suomella olisi valtavan vahvat asevoimat jos meillä oltaisiin ajateltu nenäänsä pidemmälle. Tuo puttela on aina ollut uhka maallemme. Ja kun tiedetään että rahaa saataisiin luonnonvaroja myymällä ulkomaille, silloin hyvän sään aikana olisi pitänyt toimia kuten Norja. Ei se vieläkään ole myöhäistä mutta tätä kansaa ei kiinnosta näköjään mikään. Hallituksen, joka yrittää korjailla punikkien jälkiä, sen kaato kyllä kiinnostaa. Tällainen kansa ei menesty.
Teemu Keskisarjan mukaan suomalainen kulttuuri katoaa tällä vuosisadalla. Tämä totuus ei pala tulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käy laatuun tämä Norjassa. Se maa on ylväs viikinkien perillinen. Ei anna kenenkään pompotella itseään. Öljy ei selitä kansan luonnetta.Kyllä vain öljy selittää, olen sata varma että jos ei Norjalla olisi öljyä, niin hyvin nöyrästi olisivat EU:ssa ja rahaliitossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus tällä hetkellä toteuttaa politiikkaa mikä ihan oikeasti ajaa ihmisiä kodittomuuteen ja nälkään sellasella tavalla mitä ei mun elinaikana oo koskaan ollut, tämäkö pitäis vaan kiltisti hyväksyä ja suosiolla riutua hiljaisuudessa pois. Miten talous paranee jos kaikkien pienipalkkaisten, työttömien ja opiskelijoiden ostovoima tippuu olemattomiin? Alkaa pienyrittäjät sillon ensimmäiseksi kaatua kun asiakkaita ei riitä, pienenee valtion verotulot ja työttömiä syntyy lisää, entisten yrittäjien oma ostovoima taan pienenee ja lumipallo kasvaa. Köyhien tulot suuntautuu kulutukseen toisin kun kaikista rikkaimpien joilla on jo kaikki mitä tarvita saattaa, ei nämä tarvii enää lisää. Jos on "pakko" säästää, niin miksi vain kaikkein kurjimmassa asemassa olevat osallistuu näihin talkoisiin, kun taas valtio ottaa lisää velkaa ja ohjaa sitä suoraan kaikista rikkaimmalle tuloluokalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, hyvin tiivistetty.
- Anonyymi
Erilaisuus ja käytöstapojen puute on kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen on yksinomaan junttiutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eu antaa ikuisesti Italialle rahaa koska se olisi valtava isku koko systeemille jos niinkin merkittävä maa lähtisi pois puljusta. Se voisi koko paska kaatua siihen. Joutaa kyllä kaatua
Suomalainen ei pysty edes keskustelemaan asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen jolla ei ole ferraria ja kadehtii siitä norjalaisia on todella surkea yksityiskusettaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Norja on kommunistinen maa, niin kansalle se on suuri siunaus. Onneksi Norjan viisaat päättäjät eivät antaneet öljyään ahneille jenkeille, jotka kyllä kovasti yrittivät ne ryöstää pilkkahintaan. Tästä asiasta on myös tehty TV draama, joka tuli pari vuotta sitten Suomenkin TV stä, nyt se varmaankin kielettäisiin liian kommunistisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käy laatuun tämä Norjassa. Se maa on ylväs viikinkien perillinen. Ei anna kenenkään pompotella itseään. Öljy ei selitä kansan luonnetta.Toisaalta: näytä minulle rehellinen italialainen, niin vien sinut avaruusmatkalle! 😁 No, joo, käyttäydyn kunnioittavasti ihmisiä kohtaan, kuten suomalainen on opetettu kunnioittamaan toista ihmistä. En lavertele enkä juttele turhia.
...ja miksi ihmeessä meidän pitäisi olla samanlaisia kuin joku muu kansa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja käyttää luonnonvarojen tuotot oman kansan hyväksi kun taas Suomi antaa kaikki pois. Ei tarvitse ulista miksi meillä on kurjuutta.Mites tää italialais-keskustelu nyt tähän meni?! 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo kommunismia enää. Neuvostoliittoa ei enää ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja käyttää luonnonvarojen tuotot oman kansan hyväksi kun taas Suomi antaa kaikki pois. Ei tarvitse ulista miksi meillä on kurjuutta.Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoitaisit itsekkin sitä mitä toisilta vaadit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
L’Italia e un paese di merde.. ei enää muista miten sitä kirjoitetaan, joskus asuneena.., Italia on paska maa. Huijareita suurin osa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italian miehet on koko ikänsä asuneet äitinsä kanssa ja ovat suurimmaksi osaksi pelkkiä taskuvarkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teemu Keskisarjan mukaan suomalainen kulttuuri katoaa tällä vuosisadalla. Tämä totuus ei pala tulessa.
Totta se on. Suomalainen nainen synnyttää 1-2 lasta, kun taas suomensomalialainen nainen synnyttää 2-6 tai jopa enemmän. Eli väestönvaihdos on tulevaisuudessa tosiasia vaikka vihervassarit kuin yrittävät torpata tämänkin totuuden.
- Anonyymi
Ihan niin ne jotka huutaa eniten omaavan sen huonon itseluottamuksen . Koskaa en ole nähnyt sivistyneen ihmisen haluavan loukata ketään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän se joka suuntaan pokkurointi sekä vierasperäisten sanojen vijely teetättää....
- Anonyymi
Meitähän nyt pidetään tolloina siellä sun täällä..
Tosin Italiakin oli naZiliittolainen, hekin sotivat saksan(ja rååtsin) puolella ja puolesta proxysotia.
Partisaanit teloittivat Mussolinin ja sen lorttonsa "Clarettan"
Stalingradissa saivat nokkiinsa, liittolaisiensa, eli Bulgarialaisten, Romanialaisten, ja Unkarilaisten kanssa.
Siihen Siperian kyytiin loppui ne heidänkin naZihaihattelunsa.- Anonyymi
Ei tuo Clara Petacci ollut edes kaunis.....
- Anonyymi
Kaikki tämä hekuma mahdollistui vasta Yhdysvaltain tuella.
- Anonyymi
Tämä on aina tiedetty.
- Anonyymi
Sittenhän asia on ok, yrittävät meitä viihdyttää niinkuin kuuluukin.
- Anonyymi
Kupusatskiniemi On My Mind! <(:=)
- Anonyymi
Kupusatskiniemi.....kerrankin haku , jolla GOOGLE antoi NOLLA tulosta. :)
- Anonyymi
Kupusatskiniemi.....kerrankin haku, joIIa GOOGLE antoi NOLLA tulosta. :)
- Anonyymi
Suomalaisia pidetään muuallakin moukkina.
- Anonyymi
Monessako maassa olet käynyt ja tutustunut ihmisiin jotka ovat moukiksi arvioineet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monessako maassa olet käynyt ja tutustunut ihmisiin jotka ovat moukiksi arvioineet?
Asunut 30 vuotta ulkomailla ja 17 valtiossa työtä tehnyt. Minua on usein kutsuttu poikkeukselliseksi suomalaiseksi. Kysyn tietysti miten niin - vaikka toki arvaan. Suomalaisia kuvaillaan yleensä sosiaalisissa tilanteissa vaikeiksi, ilmeettömiksi, töksäyttelijöiksi jne. jne..
Kaikkialla maailmassa on extroverttejä ja introverttejä. Useimmat ovat niiden välimuotoja - niin minäkin. Temperamentti on eri asia kuin sosiaalinen lahjakkuus, jota voi myös oppia. Suomalainen kasvatus ei valitettavasti sitä useinkaan kehitä. Täällä hyveenä pidetään lähes päinvastaisia asioita kuin muualla maailmassa.
Sosiaalinen lahjakkuus ei tarkoita, että ihminen on hölösuu. Se tarkoittaa, että hallitsee käytöstavat ja vaivautuu huomioimaan ympäristöään. Maailmalla ei valitettavasti pärjää tapettiin hukkumalla, mitä pidetään Suomessa hyveenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asunut 30 vuotta ulkomailla ja 17 valtiossa työtä tehnyt. Minua on usein kutsuttu poikkeukselliseksi suomalaiseksi. Kysyn tietysti miten niin - vaikka toki arvaan. Suomalaisia kuvaillaan yleensä sosiaalisissa tilanteissa vaikeiksi, ilmeettömiksi, töksäyttelijöiksi jne. jne..
Kaikkialla maailmassa on extroverttejä ja introverttejä. Useimmat ovat niiden välimuotoja - niin minäkin. Temperamentti on eri asia kuin sosiaalinen lahjakkuus, jota voi myös oppia. Suomalainen kasvatus ei valitettavasti sitä useinkaan kehitä. Täällä hyveenä pidetään lähes päinvastaisia asioita kuin muualla maailmassa.
Sosiaalinen lahjakkuus ei tarkoita, että ihminen on hölösuu. Se tarkoittaa, että hallitsee käytöstavat ja vaivautuu huomioimaan ympäristöään. Maailmalla ei valitettavasti pärjää tapettiin hukkumalla, mitä pidetään Suomessa hyveenä.No millä tavalla olet "poikkeuksellinen"...se jäi auki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalinen lahjakkuus ei tarkoita, että ihminen on hölösuu. Se tarkoittaa, että hallitsee käytöstavat ja vaivautuu huomioimaan ympäristöään. Maailmalla ei valitettavasti pärjää tapettiin hukkumalla, mitä pidetään Suomessa hyveenä.Suurin syy vihervasemmistolainen junttisuus kun eivät osaa muuta kuin haukkua räksyttää muita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalinen lahjakkuus ei tarkoita, että ihminen on hölösuu. Se tarkoittaa, että hallitsee käytöstavat ja vaivautuu huomioimaan ympäristöään. Maailmalla ei valitettavasti pärjää tapettiin hukkumalla, mitä pidetään Suomessa hyveenä.Sellainen satusetä siellä:) Britit ja vastaavat ovatkin tunnettuja hyvistä tavoistaan ja varsinkin kehitysmaalaiset(joita on aivan hellvetisti) oikein loistavat käytöstavoillaan. Nuo venäläisetkit ovat oikein tunnettuja sosiaalisista taidoista ja ystävällisyydestä;) Jos taas jätetään se kackan jauhaminen vähemmäksi, suomalaisissa ei ole mitään vikaa. Hiljainen nöyristelevä kansa.
- Anonyymi
Tätini soittaa Britanniasta pari kertaa/kk ja aina aloittaa, että kuinka voit! Tuli kerran mitta täyteen ja sanoin, että voin ihan hyvin ja jos en voi niin ilmoitan sen kyllä sitten sinulle.
Ei ole 4-kymppisen vointi kahdessa viikossa muuttunut suuntaan eikä toiseen.- Anonyymi
LIsään vielä, että en koskaan kysy häneltä, että kuinka hän voi. Mielestäni sellainen on yksityiselämän utelua. Kertoo itse jos haluaa jotain kertoa, piste.
- Anonyymi
En voi
Voi voi <(:=) - Anonyymi
Tarkoittaako sikäläinen voinnin tiedustelu oikeasti juuri mitään?
Tyhjä fraasi joka täytyy vain lausua alkajaisiksi ja vastauskin on yhtä tyhjä mutta pakollinen sekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjä fraasi joka täytyy vain lausua alkajaisiksi ja vastauskin on yhtä tyhjä mutta pakollinen sekin.Olen täysin varma, että se on vain juurikin fraasi, opittu fraasi vailla todellista merkitystä. Kuuluu siis heidän protokollaansa. On ihan jäätävän ärsyttävä! Sanoin tädilleni, että minun pitäisi varmaan vastavuoroisesti kysyä, että mitä sinulle kuuluu, mutta koska sellainen ei ole Suomessa tapana, niin en sitä sinulta sen takia koskaan kysy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjä fraasi joka täytyy vain lausua alkajaisiksi ja vastauskin on yhtä tyhjä mutta pakollinen sekin.Come stai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LIsään vielä, että en koskaan kysy häneltä, että kuinka hän voi. Mielestäni sellainen on yksityiselämän utelua. Kertoo itse jos haluaa jotain kertoa, piste.
Suomalaisen perustaito on tehdä elämästä vittumaista. Siitä on pakko pitää kiinni, ettei se vitutus vaan lakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjä fraasi joka täytyy vain lausua alkajaisiksi ja vastauskin on yhtä tyhjä mutta pakollinen sekin.Mitä muuta sen pitäisi tarkoittaa, kuin että ihminen VAIVAUTUU kysymään vointiasi. "Ystävällinen ääntely" on ihmiselle lajityypillistä toimintaa, jolla pidetään yllä sosiaalisia suhteita. Ihmistä, joka ei vaivaudu, pidetään vihamielisenä. Asiat toimivat aivan samoin myös eläinmaailmassa. Eläimilläkin on ystävällistä ääntelyä, joka kertoo: en ole vihollinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin varma, että se on vain juurikin fraasi, opittu fraasi vailla todellista merkitystä. Kuuluu siis heidän protokollaansa. On ihan jäätävän ärsyttävä! Sanoin tädilleni, että minun pitäisi varmaan vastavuoroisesti kysyä, että mitä sinulle kuuluu, mutta koska sellainen ei ole Suomessa tapana, niin en sitä sinulta sen takia koskaan kysy.
kyllä monella on Suomessa tapana kysyä, mitä kuuluu - puhu juntti vaan omasta puolestasi!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin varma, että se on vain juurikin fraasi, opittu fraasi vailla todellista merkitystä. Kuuluu siis heidän protokollaansa. On ihan jäätävän ärsyttävä! Sanoin tädilleni, että minun pitäisi varmaan vastavuoroisesti kysyä, että mitä sinulle kuuluu, mutta koska sellainen ei ole Suomessa tapana, niin en sitä sinulta sen takia koskaan kysy.
Ehkä sinun kannattaisi pysyä IHMISISTÄ mahdollisimman kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisen perustaito on tehdä elämästä vittumaista. Siitä on pakko pitää kiinni, ettei se vitutus vaan lakkaa.
Toi on totta. Suomalaiset tuntuvat olevan aina huonolla tuulella kun he avaavat suun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on totta. Suomalaiset tuntuvat olevan aina huonolla tuulella kun he avaavat suun.
Jos suomalainen puhuu, se joko valittaa jostain tai kerjää jotain. Tämä pätee oikein erityisesti parisuhteessa. Mitään muuta asiaa tai tunnetta ei yksinkertaisesti ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjänpäiväinen klisee joka ei ole aitoa todellakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä monella on Suomessa tapana kysyä, mitä kuuluu - puhu juntti vaan omasta puolestasi!!
Britti kun saa pari tuoppia kitattua kurkkuunsa, niin jää kauaksi suomalaisen juntin tekemättäjättämiset ja sanomiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjänpäiväinen klisee joka ei ole aitoa todellakaan
Samanlaista diipadaapaa kuin jenkkien small talk, jolla ei ole mitään merkitystä! Vappu Pimiäkin kertoi joskus, kuinka pettyi heidän turhiin puheisiinsa, otti ne nimittäin todesta.
- Anonyymi
Sorry vaan, jos olet joutunut tekemään hommia italialasen kanssa.
- Anonyymi
Kokemusta löytyy. Never again.
- Anonyymi
Suomessa italiaanoja pidetään tivoli-pelleinä .
- Anonyymi
Italialaiset kuvittelevat yhä olevansa Ikään kuin hellenistisen Kreikan loiston ajan jatkajia vaikka he ovat enää vain henkisesti ja materiaalisestikin jatkuvasti taantuvia.
Nykyisille niin italialaisille kuin kreikkalaisillekin menneisyys muodostaa muka heidän kehittyneisyytensä ja sivistyksensä kehdon, mitään uutta sikäläiset nykyiset ihmiset eivät enää kykene saamaan aikaan, puoli elämää perustuu turismiin joka taas perustuu auringon lisäksi lähes 2000 vuoden takaisten asioiden esittämiseen, aivan kuin Kreikassakin, ei mitään uutta ja omalaatuista, vain menneisyydessä rypemistä... - Anonyymi
Suomalainen on kateellinen kyyylä, jolla ei ole mitään annettavaa muille; ei hengessä eikä aineessa.
- Anonyymi
Amen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amen.
Riippuu mihin perheeseen olet syntynyt ja ystävistä.
Ilmeisesti et ole päässyt valitsemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu mihin perheeseen olet syntynyt ja ystävistä.
Ilmeisesti et ole päässyt valitsemaan.Ei perhe tai valikoidut ystävät auta, jos ympäristö ja ilmapiiri on epämiellyttävä.
- Anonyymi
Aina voi muuttaa vaikka venäjälle jos täällä ei nappaa. Mutta ethän sinä uskalla, trolli ;)
- Anonyymi
Entäs sitten?
Moni Suomessa asuva tai asunut italialainen puolestaan arvostaa sitä, että täällä saa olla rauhassa jos haluaa, eikä tarvitse puhua pälättää koko ajan kädet ja jalat heiluen, jos ei haluu. 🙂
- Anonyymi
Onkohan tuo autoguru Kilmer iltalialaista sukujuurta.....?:)
https://www.youtube.com/watch?v=RCjJy0kFEKc - Anonyymi
Kyse ei ole jatkuvasta pälättämisestä, vaan ihmismäisestä käytöksestä ihmisten parissa.
- Anonyymi
Oli kesälomalla vuokramökkeilemässä saimaalla ja käytös siellä erosi Helsingistä. Ihmiset hymyili ja tervehtivät. Juttelin usein tuntemattomien kanssa jota en tee Helsingissä/Espoossa/Vantaalla.
- Anonyymi
Ihmisellä on lomaminä kesällä ja arkiminä talven pakkasilla, ne on kaksi eri tilannetta.
- Anonyymi
Roistoina italialaisia Suomessa usein pidetään., vaikkei se päde kuin (etelä)osaan...
- Anonyymi
Kyllä pohjois Italiassakin on kunnostauduttu roistoamisessa. Toisaalta on kiva kuulla että Etelä Italialaiset on niitä roistoja.
Mitä on kiva Suomalaiset
He ovat rehellinen ja rehellisiä jos hän on Ystävällinen hän on sitten
ja jos hän on ilkeä hän on sitten ilkeä
Suomalaiset eivät osaa esitä ja esitys- Anonyymi
Suomalainen on moukka
- Anonyymi
Ai niin kuin sinä?
- Anonyymi
Jos juhlakäyttäytyminen otetaan mittariksi niin silloin on parempi sammuttaa valot ja pistään lafka kiinni. Eikö mitään muuta mittaria ole? Aksentti? Miten sinun vanhempasi voivat?
- Anonyymi
Italiamoukka
- Anonyymi
Buon Giorno.
Emme pida teita vihollisina, vaan aseveljina.
Soomi olla hyvä nazimaa, taynna arjalais rootsalaisia, n. 230.000 kpl, hyvva olla naziveli
Sieg hei
Achtung
Donnerwetter
Arbeiy macht frei- Anonyymi
hämmästyttävää että joku suomenkielinen venäläinen osaa jonkun sanan italiaa
- Anonyymi
Buongiorno, teitä, aseveljinä. Suomi, täynnä arjalaisruotsalaisia.
Sieg Heil
Ahctung
Arbeicht macht frei.
Terkut sinne Moskovaan 😃 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hämmästyttävää että joku suomenkielinen venäläinen osaa jonkun sanan italiaa
😁😁
- Anonyymi
Ei kannata jäädä Italialaisten läpän heiton lumoon, se ei ole paljon muuta kuin sitä itseään. Se ei ole tärkeätä kommunikaatiota vaan tyhjien hetkien täyttämistä, tyhjien sivujen täyttämistä musteella joka häviää kohta pois. Moni pitää sitä jopa tunkeilevana tai tyhmänä jopa Italiassa. Se tapa puhua ei ole siirrettävissä oikeastaan muualle Eurooppaan paitsi ehkä Balkanin maihin jossa on samoja piirteitä puheessa ja kuinka ihmisten kanssa seurustellaan kuin Italiassa.
- Anonyymi
Suomessa ihaillaan italialaisia suuresti, eikä syyttä! Toinen maailmansota näytti, että he ovat taistelijoina vertaansa vailla, edes ranskalaiset eivät saa samaa kunnioitusta kuin italialainen soturi, joka ei koskaan peräänny, vaan tekee 180° käännöksen ja etenee jälleen. Suomalaiset ovat kateellisia italialaisille, jotka osaavat hoitaa Euroopan Unionissa talouttaan esimerkillisesti, Kreikan tapaan, italialaisten rehellisyys tekee suomalaisiin vaikutuksen (mafia -tarinat ovat Hollywoodin valheellista panettelua), samoin kuin uskomus, että kiinalaiset vinosilmät keksivät pastan. Myös suomalaiset peräkammarin pojat ovat kateellisia italialaisille kollegoilleen, jotka lentävät pesästä yli 40 -vuo tiaina
- Anonyymi
Kyllä, tuossa on perää jos ajattelee sotilaallisin termein. Italialainen etenemiseksi kutsutaan 180º käännöstä jonka jälkeen edetään mahdollisimman nopeasti maaston piirteitä hyväksi käyttäen. Italialainen repun kevennys taas tarkoittaa sitä että aseet jätetään vetäytyessä taakse maastoon mahdollistaen näin mahdollisimman nopean ja tehokkaan vetäytymisen vihollisen tulelta.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat aina kateellisia
- Anonyymi
Italia ja kreikka,korruptio jyllää.suomen kansa maksaa näiden maiden sutkaukset.suomi ajettu samaan jamaan,koska eu:ssa ollaan yhtä samaa "perhettä".kaiken pahan alku eu.ei onnistunut neuvostoliittokaan.
- Anonyymi
Aha, kumpaan luotat enemmän?
Korjattu, ehkä hetken päästä parjattu mielipide!
Miksi gallupeja ei näy, ei kuulu?
Tyyliin:
A. Leksander 49%
P. Ekka 48%
J. Ussi 47%
O. lli 46%
L. I 45%
J. Utta 44%
M. Ika 43%
S. Ari 42%
H. Jallis 50%
Ennakolta gallupit ovat äänestäneet toiselle kierrokselle Haaviston ja Stubbin.
Täh? Ettäkö et usko tuohon nyt esittämääni galluppiin? Miksi ihmeessä et? Kaikkihan ovat saaneet varsin hyvät prosenttiosuudet. Täh? Väärät prosenttiosuudet, vai? -ei toki ole. tai,.. no… Nykyäänhän pitää verrata saavutuksia omaan potentiaaliinsa nähden. Kilpailu siitä kuka saa eniten potentiaalistaan irti omassa vaalielämässään. ))
Olen tässä pohtinut yhtä suurta kysymystä. Rehn on puolustanut Rusia väärin tuomitsemista vastaan. Annan siitä 10 pistettä omissa harkinnoissani. Se osoittaa, että Rehn on reilu ja haluaa auttaa muitakin kuin itseään. Ja on lisäksi oikeasti auttanut toista kaveriaan. ”Savosta nousee valkoinen savu?”
Stubb on virtaa täynnä. Hänen leveä hymynsä ja tempperamenttinen mielialanvaihtelunsa kasvoilla on hyvä. Hän ei ole jähmeä, vaan dynaaminen, eli sellainen patteri, jossa riittää virtaa kansainvälisille areenoille ja edustuksiin. Virtaa ja positiivista ja innostavaa hymyä Suomi nyt tarvitsee. Alavireinen jähmeä ja ylitotinen yhteiskunnallinen tunnelma on saatava kääntymään. Miksi jähmeys ja totisuus nyt on huonoa? Siksi, että se kuvaa surullista ja masentunutta pakkopuurtamista. Totisuus ja jähmeys ovat ylimielisyyden, ylpeyden ja säätyluokittelun sukulaisia airueita? Tuo arvio ei tarkoita huonommuuden lausumista ketään kohtaan, vaan nyt on pakko ajatella valtakunnan vireystilan nostamista leveiden hymyjen ja reippauden merkeissä. Jos se saadaan tarttumaan väestöön, nousemme kohisten myös taloudessa, ystävinä keskenämme ja kansainvälisissä verkostoissa. Kuvaannollisesti, jos nyt kansakunnan virtapankki osoittaa 15% sen potentiaalista, se on nostettava, siis nostettava ehdottomasti ainakin 85% tuntumaan. Silloin menestys palaa sekä kotimaan, että kansainvälisiin menestystekijöihin ja ystävyyssuhteisiin keskenämme.
Tuo kirjoitus ei ole ketään ehdokasta vastaan. Esimerkiksi Li Anderssonissa on luonteenpiirteitä, joihin jokaisen on helppo rakastua ja ystävystyä. Li on myös viisas ja hyväntahtoinen nainen. Olli Rehn nousi kohisten eilisessä ylen puheenvuorossa, tentissä ja kansalaisten kysymyksiin vastaamisessa.
Samoin ovat tehneet kaikki muutkin presidenttiehdokkaat. Kun heitä katsoo, ketä tahansa heistä, tulee mieleen paljon lämpimiä, arvostavia ja positiivisia ajatuksia. He tuntuvat ja näyttävät, jokainen heistä rakkailta suomalaisilta. Jokainen heistä on myös jo menestynyt, eikä tarvitse säälipisteitä. Jokaisella kansalaisella on syynsä äänestää ja valita itselleen sopivin.
Olen itse kolmen vaiheilla siitä, ketä äänestäisin. Vaikka voisin antaa ääneni kenelle tahansa noista presidenttiehdokkaista.
Viime kerralla Niinistö oli selvä valinta ja hyvin hän on työnsä ulkopolitiikassa ja turvallisuuspolitiikassa tehnytkin. Epäilemättä hän ei ole voinut ottaa tehtävänsä oikeuttamana interventioita ja vaikuttaa joihinkin avunpyyntöihin, joiden seuraukset ovat olleet joillekin yhteiskunnan suomalaisille katastrofaalisen kauhistuttavia ja surullisia kohtaloita vääryydenkin ja mielivallan kynsissä. Presidentin tehtävien painopiste on säädetty. Ja kukapa meistä olisi kaikkivoipainen. Hyvä tahto voi kuitenkin heijastua kanssaihmisten kohtaloihin, perheiden hyvinvointiin ja eheyteenkin.
Urpilainen osaa mainostamisen. Jokaisessa mediassa ja somealustalla komeilee Urpilaisen rintakuva ja numero. Nyt kun tosi asiassa äänestävistä ehkä ”7,4%” jaksaa kuunnella ja katsoa poliittista jargonia ja konsensuspuheita ulko- ja turvallisuuspolitiikasta, monelle jää kuitenkin mieleen rintakuva ja numero. Kun sitten äänestyskoppi heilahtaa, eikä äänestäjä tunne ketään ehdokkaista, hän miettii, kenen kuvan hän on usein nähnyt jossakin. Silloin hänen mieleensä pulpahtaa tuo Urpilaisen rinta-kasvokuva ja numero. Esimerkiksi niin kävi jo minulle. En muista muiden numeroita. Jaarituksia kylläkin. Ottakaa loppusuoralla mallia, muuten Urpilainen voi hyvinkin olla toinen toiselle kierrokselle valituista.
Tässä en nyt muita luonnehdi. Täh?, -että ketäkö itse äänestän? No parasta tietenkin. Äänestä sinäkin parasta. Pitää vain vielä päättää kukan on paras. En halua nyt sanoa ketä äänestän. Yksi insinöörikaveri kävi tänään ja lounastimme yhdessä ja joimme kahvit. Hän aikoi äänestää Halla-ahoa. Itse en ole vielä päättänyt. Täytyypä kysyä Hyvältä Sylviltä. Voi, -hän se aina tietää sentään. -eikö!
Stuleksander Apropos- Anonyymi
Kuka sun maratonvuodatuksiasi jaksaa lukea....huoh
- Anonyymi
Viina ja viini tekee Italialaisista sosiaalisia. Muuten aika hiljaista menoa.
- Anonyymi
Näinhän se suomipoikakin voitelee itseään - myrkyillä!
- Anonyymi
"Suomalainen odottaa juhlissa, että häntä viihdytetään. Italialainen sen sijaan tekee kaikkensa, että muut viihtyvät ja illasta jää hyvä mieli."
Se on vaan viihdyttämistä, ajankulua, läpän heitto ohjenuorana. Rasittavaa pitkän päälle ja helposti unohdettavaa. - Anonyymi
Italialainen mies odottaa, että äiti huolehtii hänestä kolmikymmiseksi.
- Anonyymi
Suomalainen on mustasukkainen työtön juoppo, joka odottaa naisen pitävän hänestä huolta ja käyttäytyvän kuin hänen äitinsä.
- Anonyymi
Suomalaiset eivät välitä perheestään, jos heidän vanhempansa ja isovanhempansa voivat hyvin
- Anonyymi
Italialaiset ne vasta moukkia ovat. Järjetöntä käsien heiluttelua, toisten päälle puhumista, eivät kunnioita toisia ihmisiä lainkaan (odotuttavat jatkuvalla myöhästelyllä sovituista ajoista ym.). Törkeää käytöstä. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat kateellisia ja tietämättömiä hölmöjä, se näkyy tyhmästä kommentistasi.
- Anonyymi
Ja mitä suomalainen hahmo tarjoaa? koulutus? Koulutus alkaa sanomalla kiitos, hyvää huomenta, hyvää iltapäivää, tervehtimällä, sanomalla kiitos eikä katsomalla maahan tai äärettömyyteen, rehellisyys? Suomi ei ole niin rehellinen kuin yrittää näyttää, tunnen monia valehtelijoita ja varkaita, kateus on huono itsetunto suomalaisten kansallisurheilulaji, joka joutuu puhumaan roskaa toisista
- Anonyymi
Kun suomalainen juhlissa kietaisee puolen kossupullon verran drinkkejä niin kyllä alkaa hyvinkin viihdyttää muuta seuruetta. Oikein hyvä seuramies saattaa jopa kusta lattiallekin.
- Anonyymi
Kyllä siihen se koko flinda tarvitaan, mutta yhtäkaikki hyvä seuramies siitä tulee.
- Anonyymi
😂😂😂
- Anonyymi
Suomessa taas italialaisia pidetään saamatomina pummeina.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat kateellisia ja tietämättömiä hölmöjä.
- Anonyymi
Mielestäni italialaiset muistuttavat amerikkalaisia. Ovat pinnallisia ja selän takana jatkuvasti muita hakkuvia, ja olen asunut joskus vuosia Italiassa, joten kieltä osaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni italialaiset muistuttavat amerikkalaisia. Ovat pinnallisia ja selän takana jatkuvasti muita hakkuvia, ja olen asunut joskus vuosia Italiassa, joten kieltä osaan.
Italialaiset duunarit, ei koulutetut ihmiset ovat hyvin sivistymättömiä. Suomessa ei varmasti löydy niin yksinkertaisia ihmisiä, mitä Itsliassa olen tavannut.
- Anonyymi
Jos Suomalaisia pidetään moukkina Italiassa niin sinne ei ole matkustamista.
- Anonyymi
Olen ollut turistina Italiassa, ja mieleen jäi se paikallisten nopea sosiaalinen hoksnokka.
Suomaliselle möllille ei saa asioita perille, vaikka osaa samaa kieltä. - Anonyymi
Vanhana ruisleivän ja voin syöjänä olisin menetellyt fiineillä kutsuilla täsmälleen samalal tavalla kuin nämäkin tekivät.
"Suomessa asuvan ranskalaisen pariskunnan kotona päivällisellä
juustotarjottimella ei ollut voita! Muutama suomalainen vieras pyysi
sitä emännältä ja me muut suomalaiset häpesimme.
Kerroimme jälkeenpäin heille, ettei Ranskassa koskaan käytetä
juustojen kanssa voita, mutta heidän reaktionsa oli ’maassa maan
tavalla’. Seuraavalla kerralla juustotarjottimella oli voivati ja voin
päällä Suomen lippu."
Kyllä ne sammakonsyöjätkin oppii, kun opettaa. Voitarjottimelle tuotu Suomen lippu oli taas pieni mutta merkivävä voitto skandinaaviselle voi-kulttuurillemme.
Kyllä ruotsalaisetkin syövät voita leipänsä päällä, samoin sakemannit ja jenkit.- Anonyymi
Jenkit käyttää maapähkinävoita.
- Anonyymi
Ihan sama mitä ne meistä ajattelevat.
- Anonyymi
Miksi lehdistö haluaa kylvää tällaista roskaa?
- Anonyymi
Monessa muussakin maassa missä suomalainen kunnostautuu viinojen juomisessa. Silmät harittavat kuin tarhapöllön ja kaikki oma pahaolo kaadetaan toisten niskaan. Siellä eivät vain osaa suomenkieltä, niin eivät saa syytettä kunnianloukkauksesta.
- Anonyymi
Jos ystäväsi ja perheesi tuota luokkaa niin minkäs teet.
- Anonyymi
Oma kokemus Italiasta oli kyllä negatiivinen. Tylyä palvelua kaupoissa, sekä ravintoloissa. Ei tervehdyksiä tai hymyä vaan ylimielistä palvelua. Eikä ollut turistikohteita kaupungit.
- Anonyymi
Kauan sitten jouduin työpaikassani soittamaan italialaiseen firmaan suomalaisen Parma keittiöt -yrityksen asioissa. Jostain syystä minulle ei ensin puhelinkeskuksessa annettu sekunttia aikaa sanoa, missä asiassa soitin tai ketä tavoittelin. Nainen vain toisteli prontoa ihan huutavalla äänellä. Kun lopulta kuitenkin sain omankin ääneni kuuluviin ja minut yhdistettiin oikealle osastolle, siellä taas naishenkilö, jonka oli määrä puhua kanssani, heti ensiesittelyni jälkeen huudahti huoneessa olleille kollegoilleen: ”Here is a person from Finland, she’s calls from Parma company and speaks English”. Kuulin valtavan naurunremakan täyttävän huoneen. Vasta sen jälkeen tämä vitsailija alkoi asiallisesti käsitellä asiaani.
Suomalaiseen yrityskulttuuriin tottuneena pidin käytöstä tyrmistyttävänä. Eritoten kun nainen vitsailussaan käytti englanninkieltä. Se tarkoittaa, että hän halusi minun ymmärtävän. Mutta oliko se sittenkin kohteliaisuutta vai epäkohteliaisuutta - että minun annettiin ymmärtävän, mille muut nauroivat?
Toinen outo kokemukseni italialaisista tapahtui Korkeasaaren-lautalla. Istuin penkillä ystäväni ja tämän alle kouluikäisen lapsen kanssa. Muita ei ollut eli kaikki muut penkkirivit olivat tyhjiä. Sitten lauttaan astui Suomen-italialainen perhe. Ilmeinen perheenisä katsahti hiukan ympärilleen ja sanoi sitten meille muistaakseni suomeksi: ”Anteeksi, voisimmeko me istua tässä”. Hän jopa viittasi kädellään meitä nousemaan paikaltamme. Istuimme ystäväni kanssa ihan kylki kyljessä ja vain käänsimme kasvomme toisiamme kohti hiukan päätä alas taivuttaen ja lyhyesti hymyilimme yhteisymmärryksessä. Italialainen mies kääntyi meistä poispäin ja mutisi: ”Suomalaiset”. En tänä päivänä ymmärrä, miksi tämä italiano olisi halunnut istua juuri meidän paikallamme, joka ei ollut mitenkään erityinen, ei edessä tai takana tai keskellä tai laidalla…. Vain yksi penkinpätkä muiden joukossa.
Ehkä viimeksi kertomassani tapauksessa ei vaikuttanutkaan italialaisuus vaan ihan jokin muu. Muistan nimittäin samantyyppisen tapauksen erään suomalaisen kanssa: tämä mies tiedettiin paikkakunnalla jollain lailla omituiseksi. Kerran kun olin menossa johonkin kokoontumiseen ja juuri jättämässä polkupyörääni telineeseen, tämä outo mies pyyhälsi viereeni pyörineen ja sanoi: ”Jospa minä saisin laittaa pyöräni siihen.” - ”O’kay”, minä vastasin ja siirsin omaa pyörääni hiukan vasemmalle. Tässäkin tapauksessa oli niin, että rakennuksen seinustalla oli pitkät pyörätelineet vielä tyhjinä, koska olin tullut paikalle hyvissä ajoin ennen kokouksen alkua. Pyöräni oli myös ollut jossakin keskivaiheilla telinettä - mutta ei kuitenkaan täsmällisen keskellä, että ei voi ajatella, että tällä suomalaismiehellä olisi ollut jokin pakkomielle parkkeerata aina symmetrisesti tms. Ehkä hänen pakkomielteensä oli vain käskyttää muita, saada jotain erityiskohtelua tms. Tiedä näitä. Mutta varmasti jokaisessa kansassa on monenlaisia persoonia. Ja syntyjä syviähän me emme voi tietää.
-Hentunen- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauan sitten jouduin työpaikassani soittamaan italialaiseen firmaan suomalaisen Parma keittiöt -yrityksen asioissa. Jostain syystä minulle ei ensin puhelinkeskuksessa annettu sekunttia aikaa sanoa, missä asiassa soitin tai ketä tavoittelin. Nainen vain toisteli prontoa ihan huutavalla äänellä. Kun lopulta kuitenkin sain omankin ääneni kuuluviin ja minut yhdistettiin oikealle osastolle, siellä taas naishenkilö, jonka oli määrä puhua kanssani, heti ensiesittelyni jälkeen huudahti huoneessa olleille kollegoilleen: ”Here is a person from Finland, she’s calls from Parma company and speaks English”. Kuulin valtavan naurunremakan täyttävän huoneen. Vasta sen jälkeen tämä vitsailija alkoi asiallisesti käsitellä asiaani.
Suomalaiseen yrityskulttuuriin tottuneena pidin käytöstä tyrmistyttävänä. Eritoten kun nainen vitsailussaan käytti englanninkieltä. Se tarkoittaa, että hän halusi minun ymmärtävän. Mutta oliko se sittenkin kohteliaisuutta vai epäkohteliaisuutta - että minun annettiin ymmärtävän, mille muut nauroivat?
Toinen outo kokemukseni italialaisista tapahtui Korkeasaaren-lautalla. Istuin penkillä ystäväni ja tämän alle kouluikäisen lapsen kanssa. Muita ei ollut eli kaikki muut penkkirivit olivat tyhjiä. Sitten lauttaan astui Suomen-italialainen perhe. Ilmeinen perheenisä katsahti hiukan ympärilleen ja sanoi sitten meille muistaakseni suomeksi: ”Anteeksi, voisimmeko me istua tässä”. Hän jopa viittasi kädellään meitä nousemaan paikaltamme. Istuimme ystäväni kanssa ihan kylki kyljessä ja vain käänsimme kasvomme toisiamme kohti hiukan päätä alas taivuttaen ja lyhyesti hymyilimme yhteisymmärryksessä. Italialainen mies kääntyi meistä poispäin ja mutisi: ”Suomalaiset”. En tänä päivänä ymmärrä, miksi tämä italiano olisi halunnut istua juuri meidän paikallamme, joka ei ollut mitenkään erityinen, ei edessä tai takana tai keskellä tai laidalla…. Vain yksi penkinpätkä muiden joukossa.
Ehkä viimeksi kertomassani tapauksessa ei vaikuttanutkaan italialaisuus vaan ihan jokin muu. Muistan nimittäin samantyyppisen tapauksen erään suomalaisen kanssa: tämä mies tiedettiin paikkakunnalla jollain lailla omituiseksi. Kerran kun olin menossa johonkin kokoontumiseen ja juuri jättämässä polkupyörääni telineeseen, tämä outo mies pyyhälsi viereeni pyörineen ja sanoi: ”Jospa minä saisin laittaa pyöräni siihen.” - ”O’kay”, minä vastasin ja siirsin omaa pyörääni hiukan vasemmalle. Tässäkin tapauksessa oli niin, että rakennuksen seinustalla oli pitkät pyörätelineet vielä tyhjinä, koska olin tullut paikalle hyvissä ajoin ennen kokouksen alkua. Pyöräni oli myös ollut jossakin keskivaiheilla telinettä - mutta ei kuitenkaan täsmällisen keskellä, että ei voi ajatella, että tällä suomalaismiehellä olisi ollut jokin pakkomielle parkkeerata aina symmetrisesti tms. Ehkä hänen pakkomielteensä oli vain käskyttää muita, saada jotain erityiskohtelua tms. Tiedä näitä. Mutta varmasti jokaisessa kansassa on monenlaisia persoonia. Ja syntyjä syviähän me emme voi tietää.
-Hentunen-Italiassa paikalliset kauheasti englantia taida. Etenkään vanhempi polvi. Nyt aivan viime vuosina yliopistoissa opiskelleet nuoremmat toki paremmin jo. Mutta eihän se ole koko kansa. Eliitin ja jotkut keskivirkatason lapset vain.
- Anonyymi
”Suomalainen ei koskaan kysy vastavuoroisesti ’kuinka sinä ja perheesi voitte’. Kysyttäessä vain vastaa ’hyvin’ ja keskustelu päättyy siihen."
Juoruakat saa sen vastauksen. - Anonyymi
Eri kulttuuri. Ihan normaalia että eivät ymmärrä juroja suomalaisia.
- Anonyymi
Italiassa on viinikin sivistyneen hintaista.
- Anonyymi
Eivät juo humalaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät juo humalaan
Muistan kun suomalainen opiskelija juotti appelsiinimehu jota terästetty viinalla äidit olivat kauhuissaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät juo humalaan
Tai ovat jstkuvasti pienessä sievässä.
- Anonyymi
Kaikki suomalaiset eivät olleet paikalla, kun sosiaalista lahjakkuutta jaettiin. Kodeissa ei valitettavasti opeteta enää edes käytöstapoja. Meillä opetettiin ja niillä eväillä pärjäsi hyvin kaikkialla maailmassa.
- Anonyymi
Jokaisessa maassa on moukkia ja nipottajia sekä roistoja.
Yleensä kuitenkin niin että mitä enempi ihmisiä ja suurkaupunkeja niin välinpitämättömyys lisääntyy ja otteet kovenee.
Pienellä paikkakunnalla saa hävetä ja jokainen tietää mikä olet miehiäsi. Yleensä pikkupaikkakuntalaisia ahtaasti ajatteleviksi arvostelevat ovat joko tietämättömiä tai näitä epärehellisiä ja sosiaalisesti ongelmaisia.
On itsestä kiinni kenen kanssa on tekemisissä, voit valita ihan itse. Täysin hölmöä yleistää koko kansaa samoiksi, en minäkään siedä kaikkia suomalaisia. - Anonyymi
ei yleistetä mutta italialaiset pitää itseään ja maataan muita parempana
- Anonyymi
Ruoka pitää tehdä niin ohjeen mukaan sanoi anoppi valvoi tarkkaan ottaen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vain italiaano tietää kuinka makarooni keitetään oikein
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vain italiaano tietää kuinka makarooni keitetään oikein
Aldente tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin he syövät jotain muuta kuin makkaraa, leipää ja voita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en ymmärtänyt kaikkea jota sanoi
- Anonyymi
Eli aivan kuten ranskalaiset itseään.
- Anonyymi
Mä pidän italialaisia vanhanaikaisina juntteina.
Miehetkin lyhyitä tumppuja.- Anonyymi
Suomalaiset pitävät itseään muita parempana ja ovat huonosti koulutettuja, kateellisia ja katkeroituneita. Heillä on niin suuri alemmuuskompleksi, että piilottaakseen kompleksinsa he tuntevat olevansa ylivoimaisia, käyttäytyvät ylimielisesti ja puhuvat paskaa toisista. Ainakin yksi italialainen tervehtii eikä piiloudu naapuriltaan portaissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset pitävät itseään muita parempana ja ovat huonosti koulutettuja, kateellisia ja katkeroituneita. Heillä on niin suuri alemmuuskompleksi, että piilottaakseen kompleksinsa he tuntevat olevansa ylivoimaisia, käyttäytyvät ylimielisesti ja puhuvat paskaa toisista. Ainakin yksi italialainen tervehtii eikä piiloudu naapuriltaan portaissa
naisia tervehtivät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpö. ruskitrolli. Kuvailit juuri oman kansasi :)
- Anonyymi
Just
- Anonyymi
Italia niin vanhoillinen maa
- Anonyymi
Pizza pitää tehdä oikein ei saa oikoa missään vaiheessa
- Anonyymi
Juntteja ei kyllä jaksa sekuntiakaan ympärillään, mieluummin on vaikka yksin kuin huonossa seurassa.
- Anonyymi
Loukkaantui italialainen kun sanoi että huonoa juustoa kinkkua
- Anonyymi
Tottahan tuo on. Naapurit eivät edes tervehdi toisiaan.
- Anonyymi
Aina kun tällaisissa fiinistelevissä merkeissä asioidaan Italian ja Ranskan kanssa, on syytä ottaa puheeksi 2. maailmansodan tapahtumat.
On mukava kuulla kun italialaiset ja ranskalaiset ukot kertovat omien ukkiensa tarinoita omien maidensa sankarillisesta ja voitokkaasta toiminnasta sotarintamalla.
Saksa valloitti Ranskan 4 viikossa. Italia antautui Jenkeille muutaman kuukauden sodan jälkeen. Kumpikin maa miehitettiin vuosikausiksi.
Me suomalaiset ehkä emme osaa ranskalaisten itselleen opettelemia juustotapoja. Mutta ei meitä valtiona myöskään miehitetä. Ei täältä oteta noin lepsuja selkävoittoja kuin ranskiksista ja italiaanoista ihan heittämälläkin. - Anonyymi
Joidenkin kommentit vahvistavat minulle sen suomalaisen kateellisen ja katkeran luonteen, jonka on puhuttava toisista paskaa
- Anonyymi
No tuohn en kyllä yhdy se on selvä..varmaan ehkä osa,mutta semmoiset ihmiset jotka matkailee..uskon että suurin osa ...Yt TR
- Anonyymi
Matkustaja ymmärtää, että jokainen kulttuuri on erilainen, ettei mikään maa ole parempi tai huonompi, koska mikään elämässä ei ole täydellistä, pitää osata arvostaa hyviä asioita eikä kritisoida ja puhua paskaa.
- Anonyymi
Toi alkukommentti pitää paikkansa Suomalaisen naisen suhteen kaikkialla . Häntä pitää huomioida ja melkeimpä palvoa ja viihdyttää . Huomaat sen julkimoiden erotilastoissakin .
- Anonyymi
Et ole tosissasi, vertaat jotain julkkuja ja niiden tempauksia tavis-väestöön. Puhumattakaan siitä että väite että juuri suomalaista pitäisi "viihdyttää" on absurdi. Useimmat suomalaiset eivät uskalla edes pyytää palvelua tai avata edes suuta LOL.
- Anonyymi
Italialaiset, justiinsa, nii.
- Anonyymi
Mitä enemmän matkustamme, sitä enemmän alamme havaita samankaltaisuutta erilaisuuden sijaan.
- Anonyymi
Koskaan mene edes mihinkään juhliin enään edes. Kerran kävin ja se tekopirteä meininki riitti mulle lopullisesti yhdestäkertaa.
- Anonyymi
Se on kokkiohjelman viinifarmin omistaja tainnu saada kokea sen hermorohmadus raivopuuskaan
- Anonyymi
ei edes osaa englantia italiassa. tuskin tietävät mitään suomesta tai paljo muustakaa iltalian ulkopuolella
- Anonyymi
Mitä väliä tuollakaan minä meitä etelän vetelät pitää? Varmaan suurimalla osalla italialaisista mitään havaintoa edes maasta nimeltä Suomi?
- Anonyymi
Luulisi joo, ettei siellä ketään kiinnosta, tämä peräpohjolan ilmastonmuutoksen ihmemaa?
- Anonyymi
Italialaiset eivät ole tietämättömiä, älkää puhuko hölynpölyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italialaiset eivät ole tietämättömiä, älkää puhuko hölynpölyä.
Mistä tuon tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuon tiedät?
Varmaan koko italian kansa, hyvinkin kiinnostuneita suomen asioista?
- Anonyymi
"Joidenkin kommentit vahvistavat minulle sen suomalaisen kateellisen
ja katkeran luonteen, jonka on puhuttava toisista paskaa"
Meneekö tuo rajaus kielirajojen mukaan? Vai koskeeko se kateellisuus myös suomenruotsia ja saamea puhuviakin?
Lisäksi täällä on aika paljon väkeä, jotka ovat asuneet vuosikausia maassa, mutta eivät vaan osaa suomea puhua. Heihin tuskin tuo noteeraamasi kateus ei ole iskenyt. Se kateus koskee vain Suomessa asuvia suomenkielisiä. Vai mitä olet mieltä? - Anonyymi
YK n mukaan Italia-nimi muuttuu 1.1.25 MAFIA - nimeksi
- Anonyymi
tummia karvoja on paljon
- Anonyymi
Ketä mafioosot kiinnostaa?
- Anonyymi
Italialainen luonne on ei ole erityisen arvokas luonne. Se ei myöskään ole arvoton luonne, mutta kaukana kauniista. Italialainen saattaa olla typeryyteen asti mahtipontinen, äärettömän lapsellinen aikuisenakin, rehentelevä ja ulospäin suuntautunut hämmennykseen asti. Italialainen saattaa olla väkivaltainen ja muita halveksiva päivittäisessä käytöksessään niin että elokuvien kohtaukset jäävät hopealle. Italialaiset saattavat myös olla häpeämättömyyden kultakaivos jos sellainen olisi olemassa. Italialaisten kanssa ei ole helppoa tulla toimeen jos haluat poistua itsestään selvyyksien polulta. Italialainen ei ole yksinkertainen ihminen ja se saattaa aiheuttaa monimutkaisia tilanteita.
- Anonyymi
Olen asunut Italiassa melkeinpä 30 vuotta ja olet oikeassa. Piste.
- Anonyymi
Bravissimo!
- Anonyymi
Taas tätä typerää yleistämistä, ei sillä ole merkitystä mistä olet kotoisin, vaan sillä miten käyttäydyt. Tämä typerä juttu leimaa kaikki sellaisiksi.
- Anonyymi
Jos Italialaisista kirjoitetaan kirja niin kirjasta tulisi loputon. Teksti johon viittaat ei ole typerä vaan niin kuin asiat ovat. Yleistys on aivan muuta.
- Anonyymi
Italiassa naisillakin on viikset. Siitä osaavat italialaiset itse olla hiljaa, mamman partakarvoista.
Naisten partoja katseleva skandinaavi suomalainen saattaa varomattomuuttaan möläyttää jotakin. Vihjata feminiisen parranajon tarpeellisuudesta.- Anonyymi
Mammaltahan ne partakarvat on peritty!
- Anonyymi
Mä m7etin sitä, kun jossain kirjoitettiin, ettei suomalainen sano koskaan "please".
Mä koen sen niin viralliseksi, etten juuri sitä osaa tai halua käyttää. Myös vähemmän ulkomaan eläviä, joiden kanssa puhua. Uskon kuitenkin, että puhuessa myös se "please" tarttuisi, jos sitä puhekaveri käyttäisi.
Myös "Dear..." tuntuu aika muodolliselta!
Pitääkö olla muodollinen ollakseen sivistynyt?- Anonyymi
Ei tarvii olla muodollinen ollakseen kiinnostava ja sivistynyt keskustelukumppani. Ruisleivällä, sisulla ja saunomisella pärjää myös maailman turuilla ja seurapiireissä.
- Anonyymi
Ei, mutta sivistynyt on usein muodollinen.
- Anonyymi
Suomessa ei käytetä sanaa please, kun sitä ei suomen kielessä tarvita! 🤔
"Pyydän" olisi tosi teennäinen. 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei käytetä sanaa please, kun sitä ei suomen kielessä tarvita! 🤔
"Pyydän" olisi tosi teennäinen. 😂Vai niin. Aikanaan varusmiespalveluksessa opetettiin esim. pyydän suolaa! Suola pyydetty!
- Anonyymi
Jokais3lla voi olla eri paikassa ne rajat kenelle jakaa läheisimmät kuulumiset perheestä. Kuitenkin koen, että vastauksissa halutaan olla rehellisiä eikä pinnallisia. Ehkä siinä taiteillaan riippuen kuinka läheinen kyselee kuulumisia ja millaisessa juhlassa on mukana.
- Anonyymi
Ja me suomalaiset pidetään italiaa varkaita.
- Anonyymi
ja suomalaiset ovat myös varkaita
- Anonyymi
ja suomalaiset yritykset tekevät rikoksia
- Anonyymi
Taidat pölistä omasta ja perheesi puolesta.
- Anonyymi
Kateelliset on reppanoita, jotka eivät varmaan ole onnellisia koskaan.
- Anonyymi
Kateellisuus kuulu osana nuoruuteen. Harvinaista jos joku haudanreunalta on kateellinen yhtään mistään. Ole kyllä tästä aivan varma?
- Anonyymi
Suomi on kateellisten ihmisten maa
- Anonyymi
Totta tuo on
- Anonyymi
Suomalainen ei koskaan kysy vastavuoroisesti ’kuinka sinä ja perheesi voitte’.
No vittu kun ei kiinnosta täällä pakkasessa ja pimeässä.
Italian ihminen on veltto manjaana,kuten koko kansakunta.
Eu.n paskin valtio nyt taitaa olla kun luetaan valtion velkaa joka on sikamainen.
Yhteiskunta on kuten ihmiset siellä,roskat ei kulje,mafia,yleinen välin pitämättömyys yms.
Rajaturva on olematon,jopa hakevat afrikkalaisia muutaman kilometrin päästä marokko/libya,että saavat omaan maahan ja tänne eurooppaan.
Italianen mulkku,ryhdisty,älä ole välipitämätön vaikka Eu on paskaa!
Nuolkaa vaikka toisianne ja scootterilla seinää mutta selkäranka puuttuu Luigilta,kuten aina(makaroni).- Anonyymi
kateus kuluttaa sinut
- Anonyymi
Veltto manjaana on hyvin sanottu. Lisäksi ne katsovat oikeudekseen määrätä mitä muissa maissa saavat syödä. Esimerkkinä vouhottaminen siitä, että ananas ei muka kuulu pizzaan.
Suomalaiseen pitsaan ainakin kuuluu ja se onkin Suomessa suosituimpia täytteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veltto manjaana on hyvin sanottu. Lisäksi ne katsovat oikeudekseen määrätä mitä muissa maissa saavat syödä. Esimerkkinä vouhottaminen siitä, että ananas ei muka kuulu pizzaan.
Suomalaiseen pitsaan ainakin kuuluu ja se onkin Suomessa suosituimpia täytteitä.Voisko johtua siitä, ettei ananadta kadvateta Italiassa.
- Anonyymi
Siistii kun jo italialaiset alkaneet pitää nykyään meitä edes jonain.
- Anonyymi
Suomalaisetkaan eivät ole liian komeita, älykkäitä tai täydellisiä.
- Anonyymi
Suomalaisia haukutaan nyt, koska Jussi on menossa vaalien voittoon ja (perus)suomalaisuudessa on muka jotakin hävettävää. Ei mene fiksuille läpi. Päinvastoin kannattaa olla ylpeitä omasta kulttuurista.
Siinähän yritätte toiseuden ihannoijat ja maanmädättäjät!- Anonyymi
Tämä kommentti kuuluisi helposti Italialaisen suuhun. Italiassa on omat 'perusitalialaiset' hyvin suositut puolueensa. He myös ajattelevat muualla euroopassa asuvista samoin kuin sinä ajattelet Italialaisista. Se on molemminpuolista.
- Anonyymi
Italialaiset ovat nykypäivänäkin fasisteja, eikä ole mikään ihme, että Mussolini pääsi aikoinaan valtaan.
- Anonyymi
Minua inhottaa ihmiset, jotka kokevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut
Suomi on kateellisten luvattu maa- Anonyymi
Emme ole kansana muita huonompiakaan.
- Anonyymi
Tekstissäsi ei ole mitään järkeä, taidat olla ruskea..Suomalaisethan juuri pitävät itseään muita huonompina. Syynä satojen vuosien orjuutus ja muiden vallan alla oleminen, sen jälkeen sotatraumat. Suomalaisilla on kaikkien kansojen huonoin kansallinen itsetunto että mitä jos jätettäisiin meidät jo rauhaan..
- Anonyymi
Ihmiset tuhlaa aikaa vihaamiseen ja paskan puhumiseen.
- Anonyymi
Ei helvetti.
- Anonyymi
Mitä sitten? Italia on kuitenkin mafian omistama täysin rikollinen ja korruptoitunut banaanivaltio joka nielee kaikki mahdolliset EU-tuet joka vuosi ja ne todella menee mafian taskuun. Ihan käsittämätöntä että tuollaista maata Suomessa ihannoidaan ja luullaan että se on joku "parempi" paikka lomailla. Tämä juuri osoittaa suomalaisten junttimaisuuden.
- Anonyymi
Italiassa suomalaisia pidetään moukkina. Jaa. Ottaapa tämäkin uusi tieto koville. Että oikein Italiasta asti?
- Anonyymi
Joo, mitäs nyt? Rankka uutinen.
- Anonyymi
Pelkkä makaryynin syönti ei eheytä aivotoimintaa.
- Anonyymi
Italialaiset ovat itse tyhjänpäiväisiä lässyttäjiä, joiden sanaan ei voi luottaa. Olen asunut Englannissa, ja se typerä small talk vailla järkeä oli kamalaa. Oikein lässytilässyti touhua. Suomessa sanotaan mitä tarkoitetaan tai ollaan hiljaa. Ja se voi vaikuttaa moukkamselta , jos on tottunut tyhjänpäiväiseen lässytykseen ja tekokohteliaaseen mielistelyyn. Suomalaiset parhaita!
- Anonyymi
Suomalaisen erottaa ulkomailla helposti ja pystyy välttelemään hyvin. Junttimainen olemus paljastaa ja kulahtanut vaatetus.
- Anonyymi
Sinä saat vältellä mitä haluat. Oma valinta.
- Anonyymi
Pidähän pienempää suuta, ulilauta trollipenikka:) Teille kaikki jenkkiläisyys on niiiii-in in ja mageeta :)
- Anonyymi
"PITÄÄ PAIKKANSA"!!!
- Anonyymi
Meidän sairaalaan tuli kirurgi jenkeistä. Sen kanssa kommunikointi sujui hyvin.
Joskus myöhemmin se kertoi, että se luuli , että 'oho' tarkoittaa 'excuse me'.
Jos vaikka joku astui varpaille.- Anonyymi
No mitäs se sitten tarkoittaa? Suomalainen oho on suomalaisen esittämä, herkkä anteeksipyyntö, eli excuse.
- Anonyymi
Myös se suomalaiseen kulttuuriin kuuluva tapa, että annetaan toisen puhua ja sitten on minun vuoroni, saattaa vaikuttaa oudolta.
Yhtä oudolta kuin minusta, että kun kerron jotain, toinen huudahtelee 'oh, really', 'how nice', 'you say it'.
Niitä sanotaan kulttuurieroiksi. Kun tutustutaan paremmin, ymmärretään, että on ihan ok olla erilaisia. Astutaan seuraavalle tasolle. - Anonyymi
Japanilaisilla on aika samanlainen käytös ja mielenmaisema mutta vain suomalaisten käytös on pahaa. Kunnon rasismia taas : p
- Anonyymi
Italiassa asuu vain fasisteja joten ei kiinnosta niiden mielipide.
- Anonyymi
kauempaa näkee paremmin ja näkevät mitä nämä politikot
käyttäytyy ulkomailla
itsensä kuvaaminen on ykkösasia ja ovat muutenkin tolloja.
valitaan nyt suomalainen presidentti kun näistä ei ole kaikki siiheen vihkiytyneet.
se on Halla-Aho jolle ainoastaan äänen antaa. - Anonyymi
Italiaiset juipit on tyhjänpäivisiä pinnallisia ja omahyväisiä mölisijöitä.
- Anonyymi
No niin pidetään Suomessakin. Ja syystä!
- Anonyymi
Italian ja Kreikankin ihmiset ratsastavat menneisyydellään jota eivät enää kykene toistamaan. Turistit vellovat katsomassa yli tuhannen vuoden takaisia nähtävyyksiä, mitää vastaavaa uutta ei noissa maissa enää synnytetä, ihmiset ovat enimmäkseen velttoja makaroneja...
- Anonyymi
...eikös olekin hirveää .. vaan yksi kysymys ja sitten ehdotus: piruako sinne Italiaan pitää pakkautua jos eivät arvosta mieliksi .. seuraava lomalento Rovaniemelle , osaavat ne olla kotoisan omahyväisiä sielläkin ?
- Anonyymi
Joo, paljon on juntteja ketkä haastavat riitaa, monelle ei viina sovi kun on lapsesta asti ollut juntti, joku geeni perimä. Suurin osa juhlii oikein ja mukavasti tutustuu toisiin ihmisiin.
- Anonyymi
Meinaat ettei muissa maissa ole "juntteja" ja ettei niissä ryypätä?;)
- Anonyymi
Suomessa taas aikoinaan suurinta osaa italilaisia pidettiin taskuvarkaina ja makarooniporaajaksi myös haukuttiin.
- Anonyymi
Ei nuo ruotsalaiset ja norjalaiset ole lomareissuillaan Ranskassa yhtään sen fiinimmin tavoin varusteltuja. Pikkurilli pystyssä keskustelemassa sammakonreisistä ja tämän vuoden etanasadosta ja sen kanssa juotavan calvadoksen laadusta. Pohjoismaalaisilla ei vaan ole ikuisen kesän alueiden ihmisten omaksumia tapoja.
Entä nistä ihmeestä tulee tuollainen pieni suomalaisten taivastelijoiden joukko?
Semmoinen joka luulee että nimenomaan suomalaiset omine tottumuksineen ovat kaiken muun maailman halveksimia, kömpelöitä silmätikkuja? Emme me tosiaanlkaan ole.
Koko Hesarin juttu otsikointiaan myöten perustuu tähän yhden suomalaisrouvan sanomaan lauseeseen. Sanojana on suomalainen, eikä italialainen.
” 'Italiassa suomalaisia pidetään moukkina', kirjoittaa
Roomassa 10 vuotta asunut 52-vuotias nainen
vastauksessaan. "
Koko HS-uutinen perustuu vain tuon yksittäisen *suomalaisnaisen* omaan alhaiseen itsetuntoon. On asunut jo 10 vuotat Italiassa, mutat ei ole edelleenkään italialaistunut, ja oppinut elämään kaikenlaisten ihmisten kanssa. Siellä vaan juhlissakin mököttää ja kyttää muissa suomalaisissa löytämiään, hänen mielestään hävettäviä ominaisuuksia.
Mitenkä hyvin rouva itse on oppinut "tekemään kaikkensa, että muut viihtyvät..." siellä juhlissa? Kun näköjään edelleen jää aikaa tuollaiseen pikkumaiseen omien vieraiden kyyläämiseen. - Anonyymi
Itaiassa taidetaa pitää suomalaisia baltteina tai slaaveina, pohjoismaalaisina koetaan kuningaskunnat ns. hyvivointivaltiot pohjoismaat. Suomen imago on euron ja elitason laskun myötäkin selkeästi slobomaistunut mm.jopa edellisen hallituksen ulkoinen olemus ja käytös oli muokkaavaa eikä aina toivotulla tavalla. Tietenkin on selvää jos Italiasta ja euroopasta tulee turistiksi ensinmäisenä kiinittää huomiota liikkuessa suomen vanhaan autokantaan ja ihmisten köyhään pukeutumiseen ja tietekin ymmärtää helposti köyhyytemme syitä jos käy vaikka tavallisessa ruokakaupassa. Italialaiset on maailman valloittajia ja rikkaimpia maita edelläkäviöitä monessa ,vaikka heidän antamat talousluvut vaatii apuamme..;-D maa on euroopan rikkaimpia ja kansana niin viisasta jotta kokevat eun varmaa enempi veroprovinsina itselleen samoin kuin Saksa Espanja ja muutkin suuret taloudet, Espanjan Italian vauraus on euroopan vanhinta perua.
- Anonyymi
Ovatko neonazihallituksen pörssirikolliset, ottamassa jälleen tukipakettiin rahaa, Suomen kansalaisten selkänahoista, sitäkö tuo otsikko enteilee.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17843059/aarifasismin-ja-porssirikollisuuden-vastakohta-ei-ole-antifa-vaan-demokratia-ja-oikeusvaltio#comment-120645708 - Anonyymi
Roomassa haisee p-ska. Sottaista ahnetta korruptoitunutta, äärifasistista pörssirikollismafiaa ne ovat.
- Anonyymi
Suomessa Persut on moukkia
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17980266/italian-aarifasistit-tarvanneet-eu-tukipaketin-jalleen-kadet-ojossa
Varokaa suomalaiset, siellä ovat äärifasisti-pörssirikolliset Italiassa, yhdessä Kiinan pörssirikollisten kanssa, suunnanneet katseen Suomeen. - Anonyymi
Missä äärifasistinen pörssirikollisuus, siellä oikeusvaltion, kansalaisoikeuksian ja aidon demokratian romahdus.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18023591/aarioikeistobritannia-on-romahtamassa-kirjaimellisesti - Anonyymi
Itse olen aina viihtynyt Italiassa. Asuminen maassa on sitten aivan toisenlaista. Mitä kaveri kertonut, en haluaisi itse kokea.
- Anonyymi
Matkailu ja fiilistely on helppoa ja kivaa italiassa mutta elämiseen se ei sovi. Italia on Italialaisuuten tottuneille Italialaisillekin hankala maa asua joten voitte kuvitella mitä se on suomalaiselle luonteelle.
- Anonyymi
Italiassa matkustaessani en muista koskaan, ajatelleeni, mitä ne minusta ajattelevat.
Majoituspaikkojen pitäjien kanssa olen keskutellut Suomesta.Yksi oli jopa käynyt kesällä ja kysyi, miten voi nukkua, kun aurinko ei laske ja aina on valoisaa. Puhuttiin muistakin asioista, meillä on tuhansia järviä, mutta kalaruokia suhteellisen vähän. Mereneläviä olenkin syönyt eniten juuri Italian matkoillani.
Sellaisen huomion tein noin yleisesti, että on varmaan totta, että Italiassa käsirautoihin laitettua rikollista on vaikea kuulustella, kun viestintään käytetään yläraajoja ihan tehostuskeinona.
Kun suomalainen kulkee vähän niinkuin tietokoeen kantoteline. Suu liikkuu kun puhuu. - Anonyymi
Hesarin mustamaalaamista taas.
- Anonyymi
Ei koske kuin noin 18% suomalaisista, eikö se persustojen kannatus ole sitä luokkaa? Toki niistä harva käynyt Juupajokea kauempana saati Italiassa.
- Anonyymi
KUIN TOISIN PÄIN MYÖS,ITALIAN IMMEISET VASTA NE MOUKKIA ON
- Anonyymi
Juntti suomalainen luulee että on suomalaisia ja muun maalaisia. Todellisuudessa suomi kuuluu kaikille, niin tummille kuin näille s-naamoille.
- Anonyymi
Edgyteini pahistelee. Takaisin ulilaudalle, trollaus ei onnistunut:)
- Anonyymi
>>Tietenkin on selvää jos Italiasta ja euroopasta tulee turistiksi ensinmäisenä kiinittää huomiota liikkuessa suomen vanhaan autokantaan ja ihmisten köyhään pukeutumiseen ja tietekin ymmärtää helposti köyhyytemme syitä jos käy vaikka tavallisessa ruokakaupassa. >>
Suomessakin alkaa olla jo maahanmuuttajien, eli lähinnä Lähi-Idästä tulleiden perustamia päivittäistavarakauppoja ja ruokakauppoja. Italialaisessa ruokakaupat muistuttavat tavaravalikoimaltaan, kassoiltaan ja olemukseltaan jollain lailla näitä mamujen kauppoja.
Minä en osaa ostaa mamujen kaupoista yhtään mitään. Tuotemerkit ja pakkaukset ja kaikki on niin outoa. Lihatiskillä roikkuu kokonaisia lampaan puolikkaita kattokoukuissa ja isoissa laatkoissa tiskeillä.
Pääosin kaupat Italiassa eivät ole yhtään sen erilaisempaa kuin suomalaisetkaan kaupat. Se Afrikan vaikutus niissä Etelä-Italian kaupoissa kyllä tuntuu vahvana.- Anonyymi
Italiassa saa tavallisesta ruokakaupasta viinaa. Ostin rommia. Se riittää minulle, ja sama käytäntö saisi tulla Suomeenkin, jottei elintarvikkeiden perässä tarvitse ajella monopoliliikkeeseen kilometrikaupalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italiassa saa tavallisesta ruokakaupasta viinaa. Ostin rommia. Se riittää minulle, ja sama käytäntö saisi tulla Suomeenkin, jottei elintarvikkeiden perässä tarvitse ajella monopoliliikkeeseen kilometrikaupalla.
Ei ole rommi elintarvike.
- Anonyymi
Voisin kysyä kuinka sinä ja perheesi voivat jos saisin rehellisen vastauksen. Italilaiselta ei sellaista voi odottaa joten miksi vaivautua?
- Anonyymi
Ei kiinnosta mitä ne degeroituneet niiperit ajattelevat.
- Anonyymi
Minä taas pidän Italialaisia idiootteina ja laiskoina. Italiaano puhuu mielummin puolituntia kuin kävelee puolimetriä. Ruokatunnit ovat 2h mittaisia ja ajellaan punaviinipäissään autolla. Ravintolassa pitää huutaa kovempaa kuin naapuripöydässä ja kakofonia on valmis.
Aivan sama mitä italiaanot meistä ajattelevat ! - Anonyymi
Italiassa on noin kymmenkertainen määrä moukkia Suomeen verrattuna.
Väkimääriin perustuu tuo ajatus ja voi jopa olla että epärehellisemmässä kulttuurissa niitä todellisia moukkia saattaa olla jopa suhteellisesti enemmän!
Liukkaita luikeroita! - Anonyymi
Italialainen valehtelee, vaikka siitä ei ole hänelle edes hyötyä. Nauttii valehtelusta?
- Anonyymi
Osa ei osaakaan
- Anonyymi
Kun rotat ei osaa elää maan päällä niin sitten maan alle. Niitä saa ihan auttaa sinne
https://taloturva.fi/omakotitalot/kartoitukset/viemarikuvaus?msclkid=b2aac12afca61efd1507a4836d1081b1&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Viemarikuvaus-Display&utm_content=Sijoittelut - Konversiot - Anonyymi
Ei hyvää päivää repesin 😂😂😂 Italialaiset kehtaa arvostella.. Mitään hyvää sieltä ei ole tullut.. No paria kaunista huoraa pannut siinä se..
- Anonyymi
Ja niitä kyllä kiitin..
- Anonyymi
Muualla maailmassa italialaisia pidetään mafiamurhaajina ja taskuvarkaina.
- Anonyymi
Osui silmään keskustelua selatessani tapa kirjoittaa 'suomalainen ei osaa'. Miksi yleistää noin karkeasti? Ei ole yhtä suomalaisuutta vaikka pääpiirteet varmaan onkin samalla linjalla.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Houkkamaisuus on ikäänkuin toinen luonto.
- Anonyymi
Italialaiset eivät ole monen vuoden kokemuksella erityisen herttaisia ihmisiä eikä mukavia. Jos viihdytystaitoja otetaan huomioon niin Italialaisuus on ehkä hiukan värikkäämpää kuin Suomalaisten viihdytystaito mutta ei ehkä muuta. Sitäpaitsi, miksi koko ajan pitäisi viihdyttää tai olla äänessä? Italialaisten tapa ymmärtää muut ihmiset tai sosiaalisuus on usein vain pintapuolista, teatraalista, josta ei ole häivääkään havaittavissa 'siinä oikeassa elämässä' kulissien ja matkailuohjelmien ulkopuolella.
- Anonyymi
Milloin rahat maksetaan takaisin Luigi ?
- Anonyymi
Italian talous ei tunnu olevan hyvässä kunnossa tai sitten ehkä se on tarkoituksella huonossa kondiksessa jotta apuja ei ikinä jouduta maksamaan takaisin.
- Anonyymi
Ei taida Luigi maksaa mitään ihan vähän aikaan.
- Anonyymi
Saa hävetä varsinkin maalaisia.Matkustellessa vältän suomalaisia juuri sen vuoksi. Moni suomalainen osaa olla vain suomessa
- Anonyymi
Moukat on moukkia, täälläkin keskustelussa. Eipä löydy montakaan tyylikästä aloitusta.
- Anonyymi
Kaikki ei synny runoilijoiksi.
- Anonyymi
Italiassa parhaat bizzat
- Anonyymi
Huutavat eli eikö se ole moukkamaista.
- Anonyymi
Niinkö? Hyvänen aika.
- Anonyymi
Ketkä häpeää toisia, katsokaa peiliin, teitäkin voidaan hävetä eli tasapeli.
- Anonyymi
Häpeämisen mekaniikka menee varmaan niin että toisia häpeävän kannattaisi katsoa itseään peiliin.
- Anonyymi
Todella törkeää suomalaiseen kulttuuriin kohdistuvaa kritiikkiä hesrin toimittajalta. menis italiaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18214980/italiassa-suomalaisia-pidetaan-moukkina- Anonyymi
Tästä asiasta voidaan olla montaa mieltä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18220345/suomessa-moukkia-pidetaan-italialaisina
- Anonyymi
Montaa Suomalaista 'kulttuurisielua' revitään nyt kyllä kappaleiksi kun Suomea verrataan kulttuurin jättiläiseen eli Italiaan. Yksi asia on se että pitää tai ei pidä Italialaisesta kulttuurista ja toinen asia on se että asettaa Italialaisen kulttuurin kyseenalaiseksi tai naurunalaiseksi.
Jos haluatte kyseenalaistaa ja naurualaistaa Italialaisen kulttuurin, verratkaa sitä Euroopan sivistyksen kehtoon eli Kreikan kulttuuriin tai Ranskan ja Espanjan kulttuuriin, silloin ollaan tasavertaisessa seurassa Italialaisten kanssa kulttuuripainissa.- Anonyymi
höpö höpö euroopan sivityksen kehto on kontulassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö höpö euroopan sivityksen kehto on kontulassa
Tota ei voi epäillä kukaan :)
- Anonyymi
Liian kova ääni saa tuntemaan et riidellään ja se ei ole sivistynyttä.
- Anonyymi
Jonninjoutavaa perustaa keskustelua maksumuurin takana olevaan tekstiin.
- Anonyymi
Jokaisen suomalaisen olisi hyvä lukea kirja "The Power of Strangers". Siinä on yksi kokonainen luku, joka kertoo suomalaisten ihmisten junttimaisuudesta, eli käyttäytymisen tökeryydestä. Mistään toisesta maailman kansasta ei tuossa kirjassa ole kokonaista lukua, mutta suomalaiset ovat paskanjäykkyydellään antaneet sen luvun kirjoittamiseen hyvän aiheen.
- Anonyymi
Ei voi olla kovin kummoinen kirja jos sitä ei ole edes käännetty suomeksi? Ai oliks tää nyt moukkamaisesti ja tökerösti sanottu? Sori siitä!
- Anonyymi
Paljonko "sattumapääministeri" Marin hallituksineen maksatti meillä sen yhden italialaisen pikkukylän tieremonteista ja asuntojen korjauksista?
Kuka muistaa Suomen Kuvalehden jutun?- Anonyymi
Marinin hallitus antoi miljardeja Italialle ja sen sisällä sijaitsevalle Paavin Vatikaanille. Eli mafialle.
- Anonyymi
Luonnollista, että etelän makaroonit pitävät meitä moukkina sillä olemmehan joutuneet typerien poliitikkojemme vuoksi lahjoittamaan miljoonia veroeuroistamme tuollaisen historiallisen maan talouden kohentamiseen täältä kylmästä Pohjolan perukoista.
- Anonyymi
Kännissä voi muuttua moukaksi.
- Anonyymi
Ja ihan syystä pitävät meitä moukkina. Me ollaan keskiverto eurooppalaista tyhmempiä ja myös moukkia. Vähä-älyisyys on meillä geeneissä.
- Anonyymi
Miksi pitäisi mielistellä, jos ei tarkoita mitä sanoo. Ei ole töykeyttä olla hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat kyllä sillä tapaa moukkia, että ovat ylpeitä siitä, että sanotaan asiat niinkuin ne on. Ei aina kannata olla totuudentorvi, hienotunteisuus ja hyväntuulinen small talk kertovat toiselle osapuolelle, että keskustelijalla on tunneälyä ja tilannetajua.
- Anonyymi
Suomessa italialainen on spagettia.
- Anonyymi
Kun ei anna italian eu pummille rahaa enää
- Anonyymi
Italialainen on EU:uun toukka . Syö enemmän kuin tuottaa .
- Anonyymi
Suomessa italialaisia ja italiaa taas pidetään korruptoineena ja rikollisena mafian hallitsemana pesänä jossa katolisen kirkon pedofiilisedät vapaasti vääntävät mammanpoikia.
Että kumpi noista vaihtoehdoista on pahempi junttimainen moukka vai pedofiilikirkkoon kuuluva mammaa huutava pikku mafioso? - Anonyymi
Aloittaja on itse sen verran moukka ja juntti ettei selvästi edes tiedä sellaista italialaista sanaa ja kansanosaa kuin "bifolco". Eli kyllä niitä moukkia ja juntteja löytyy ihan jokaisesta maasta.
- Anonyymi
Suomalaisten moukkina pitäminen johtuu aivovammaisista lahjoituksista Italiaan ja ympärimaailmaa . Jopa kaukoitään tupakanpolton vähennys yritykseen kymmeniä miljoonia . Eihän kehtaa missään kertoa omaa kansallisuuttakaan enään . ( venäjällekkin kymmeniä miljoonia vuosittain lahjoitettu aiemmin ! vuoskymmeniä )
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733