Onko nämä sakkojen määrät nyt ihan oikeasti kohdallaan rikkeeseen nähden?

Anonyymi-ap

Eikö pitäisi valtiovallankin huomioida että kansa kärsii eikä ole tuollaisia rahoja maksaa sakkoja?

Liikennevirhemaksujen suuruudet riippuvat ajetusta ylinopeudesta – tai kuten tunnettu poliisin edustaja twitterissä asian tiivisti: ”tässä uusi palveluhinnastomme”.
Nopeusrajoitus Ylinopeus Liikennevirhemaksu
20–60 km/h alle 10 km/h 100 eur
20–60 km/h 11–15 km/h 170 eur
20–60 km/h 16–20 km/h 200 eur
70–120 km/h alle 10 km/h 70 eur
70–120 km/h 11–15 km/h 140 eur
70–120 km/h 16–20 km/h 170 eur
Rajoituksesta riippumaton Yli 20 km/h kuljettajan tulojen mukaan

https://moottori.fi/liikenne/jutut/nain-paljon-ylinopeus-maksaa-1-kesakuuta-alkaen-tassa-poliisin-uusi-palveluhinnasto/

43

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      upiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttia sakko

    • Anonyymi

      Mitä tuollainen Purra älyää, ei mitään. Orpon piikatyttö.

      • Anonyymi

        Höööömmmmmmmmmmmm

        "Tehokkuuden kasvuun vaikuttaa liikenneturvallisuuskeskuksen johtajan, ylikomisario Dennis Pastersteinin mukaan ennen muuta digitekniikan kehitys ja käyttöjärjestelmän uudistukset, jotka vapauttavat keskuksen henkilökuntaa käsittelemään automaattivalvonnan tuottamaa materiaalia.

        Vuonna 2014 keskuksessa lähetettiin sakkoja tai huomautuksia noin 365 000 peltipoliisin ottaman valokuvan perusteella. Tänä vuonna keskuksen tavoitteeksi on asetettu 600 000 tapauksen käsittely.

        – Pääsemme ainakin lähelle tavoitetta. Kun saamme täyden miehityksen, voimme käsitellä ensi vuonna ehkä jopa 700 000 sakkoa tai huomautusta, Pasterstein kertoo IS:lle."

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005842024.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höööömmmmmmmmmmmm

        "Tehokkuuden kasvuun vaikuttaa liikenneturvallisuuskeskuksen johtajan, ylikomisario Dennis Pastersteinin mukaan ennen muuta digitekniikan kehitys ja käyttöjärjestelmän uudistukset, jotka vapauttavat keskuksen henkilökuntaa käsittelemään automaattivalvonnan tuottamaa materiaalia.

        Vuonna 2014 keskuksessa lähetettiin sakkoja tai huomautuksia noin 365 000 peltipoliisin ottaman valokuvan perusteella. Tänä vuonna keskuksen tavoitteeksi on asetettu 600 000 tapauksen käsittely.

        – Pääsemme ainakin lähelle tavoitetta. Kun saamme täyden miehityksen, voimme käsitellä ensi vuonna ehkä jopa 700 000 sakkoa tai huomautusta, Pasterstein kertoo IS:lle."

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005842024.html

        Mut....,,,,??????

        ”Rahan kerääminen valtiolle ei saa olla tarkoitus”

        Helsingin yliopiston rikosoikeuden professori Kimmo Nuotion mukaan on oleellista, että automaattinen liikenteenvalvonta perustuu avoimuuteen.

        – Meikäläisessä maailmankäsityksessä on jotenkin tärkein periaate, että valvonta on selkää ja näkyvää. Tämän nykyisen toimintatavan ihmiset ovat käsittääkseni sisäistäneet ja hyväksyneet, Nuotio arvioi.

        – Peltipoliisi koetaan jopa reilumpana kuin entisajan ratsiat, jossa poliisi kykki pensaikossa. Nythän pitää olla vähän hölmö, jos ajaa tolpan ohi ylinopeutta.

        Nuotio korostaa, että valvonta ja sanktiointi pitää perustella liikenneturvallisuuden parantumisella.

        –Tietenkään tarkoitus ei saa olla se, että liikennevalvonnalla kerätään valtiolle rahaa. Jo Olaus Petrin tuomarin ohjeissa 1500-luvulla oli ajatuksena, ettei valtio saa elää rikostuloista."


      • Anonyymi

        Niin nuohan päätettiin jo paljon ennen kuin Purrasta tuli ministeri.


    • Anonyymi

      Ihan hyvät, halvalla saa pientä lisävauhtia.

    • Minunkin mielestä hyvät.
      Aikaisemmin jo pienemmistä ylinopeuksista kysyttiin palkkakuittia!
      Nyt voi aika surutta "paahtaa" 130:n - mittarinopeuksia moottoriteillä.

      • Anonyymi

        Liikenneturvallisuuden kanssa tuolla laillistetulla rosvouksella ei ole mitään tekemistä. Jos noilla pienillä nopeuden ylityksillä olisi merkitystä niin silloin pitäisi palauttaa päiväsakot kaikkiin, nyt noilla rikesakoilla ei ole mitöän merkitystä iso- tai edes keskituloisille, mutta lisäävät sakotusta turhasta että saisivat kerättyä saman summan.


    • Anonyymi

      Helposti välttyy maksuilta ajamalla nopeusrajoitusten mukaan.

    • Anonyymi

      Kiva! Laki ohjaa elämääsi. Laki laki. Suurin sallittu nopeus! Laki laki ja tyhmä pää!

      Entäs oman polun kulkijat?

      Rento meininki ilman suurinta sallittua nopeutta!

      • Anonyymi

        No omat polun kulkijoilla on varmaan muutenkin jo kaikki ulosotossa niin sakotkin menee vaan sinne entisten jatkoksi. Eli käytännössä ei tule mitään rangaistuksia, paitsi joskus saattaa tulla tappaneeksi tai vammauttaneeksi itsensä, tai jonkun muun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No omat polun kulkijoilla on varmaan muutenkin jo kaikki ulosotossa niin sakotkin menee vaan sinne entisten jatkoksi. Eli käytännössä ei tule mitään rangaistuksia, paitsi joskus saattaa tulla tappaneeksi tai vammauttaneeksi itsensä, tai jonkun muun.

        Kun on pukki kaalimaan vartijana kuten kytät niin saavat tehtailla rikoksia ja murhata ihmisiä aivan vapaasti ilman rangaistuksia.


    • Anonyymi

      Totta! Nuo lakia noudattavat ovat teiden tukkoja.

      Liaänä vielä ne jotka eivät uskalla ajaa muiden rytmissä. Sooloilu on pahasta.

      • Anonyymi

        Joo, joukossa tyhmyys tiivistyy, sitäkö tarkoitit, kun muut ajaa lievää ylinopeutta, niin kaikkien pitäisi ajaa.


    • Anonyymi

      Kyttien määrää lisätään, mutta edelleen katoamiset, murhat ja muut rikokset jää selvittämättä kun kaikki psykopaatit haluaa vaan itse tien päälle kaahailemaan ja tekemään turhia vaarallisia takaa-ajoja.

      Professorit tutkineet ettei valvonnan lisääminen ja puuttumiskynnyksen alentaminen vähennä onnettomuuksia juuri ollenkaan. Ketkä haluaa ylinopeutta, tekee sen joka tapauksessa, välinpitämättömyys muista jatkuu ennallaan, samoin pöihtyneenä ajaminen, nyt lisänä huumeetkin. Vain asenteilla ja autojen turvaominaisuuksilla merkitystä, kortin tai auton menettäminenkään ei estä ajamista jos joku haluaa ajaa.

      Itsestään selvää että noilla halutaan vaan kerätä enemmän rahaa ja kytät yrittää todistella olevansa tarpeellisia. Kuolemia liikenteessä vähemmän kuin kymmeniin vuosiin ja 9. vähiten maailmassa, vaikka vaikeat olosuhteet ja autot vanhoja, ei ole mitään perusteita kiristää valvontaa.

      • Anonyymi

        Pari oluttakin vaan parantaa ajosuoritusta 0,8 promilleen asti, mutta silti sitäkin rajaa kytät haluaa alentaa. Väsymys vaikuttaa paljon enemmän, samoin kyttien käyttämät mömmöt lisää aggressiivisuutta ja pään sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari oluttakin vaan parantaa ajosuoritusta 0,8 promilleen asti, mutta silti sitäkin rajaa kytät haluaa alentaa. Väsymys vaikuttaa paljon enemmän, samoin kyttien käyttämät mömmöt lisää aggressiivisuutta ja pään sekaisin.

        Ja rattijuoppojen takia kuolee vain 2 sivullista vuodessa, paljon todennäköisempää kuolla melkein millä tahansa muulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja rattijuoppojen takia kuolee vain 2 sivullista vuodessa, paljon todennäköisempää kuolla melkein millä tahansa muulla tavalla.

        Joo ja talvikin tulee siksi, että linnut lentävät etelään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja talvikin tulee siksi, että linnut lentävät etelään.

        Tiesithän myös että maapallo litteä ja kuu justoa?


    • Anonyymi

      Kytät ja päättäjät kaivaa vaan verta nokastaan tuollaislella rahastuksella.

      • Anonyymi

        Tässäkin taajamassa missä kukaan ei aja neljääkymppiä niin selkeää rahankeräystä rahavajeiselle valtiolle annettu työmääräys menkääs keräämään rahaa valtiolle siitä! Huomio kaikki autot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin taajamassa missä kukaan ei aja neljääkymppiä niin selkeää rahankeräystä rahavajeiselle valtiolle annettu työmääräys menkääs keräämään rahaa valtiolle siitä! Huomio kaikki autot!

        Normaaleista nopeuksista johtuvia onnettomuuksia taajamissa tapahtuu aniharvoin vaikka nopeus 50-60km/h, vahinkoja tietysti sattuu millä nopeudella tahansa ja tahalliset törkeätkään teot ei lopu koskaan eikä edes vähene rajoituksilla.


    • Anonyymi

      Miksi päättäjät eivät puutu todellisiin ongelmiin vaan puuhastelvat jonninjoutavia. 3000 lasta vammautuu joka vuosi kun naiset juopottelee raskaana olessaan eikä siitä rangaista tai laiteta pakkohoitoon. Eikö tuokin olisi paljon tärkeämpi asia laittaa kuntoon.

      Ei tarvitse ihmetellä korkeita työtötmyyslukujakaan, tuskinpa noistakaan 3000 kovin moni on täysin työkykyinen ja joka vuosi tulee saman verran lisää.

    • Anonyymi

      Jos halutaan ehkäistä kuolemia niin paljon tehokkaampaa olisi satsata mielenterveyspalveluihin ja antaa ihmislle tulevaisuudenuskoa. Itsemurhia tehdään yli 700 vuodessa ja liikennekuolemistakin erittäin suuri osa itsemurhia rekankeulaan tai muulla tavalla, niihin ei nuo puuhastelut vaikuta yhtään mitään, pikemminkin päinvastoin.

      Jos haluaa tehdä itsarin autolla nin miksi ajaa rekan keulaan, miksei ennemin maantierosvon auton keulaan ja kännissä tietysti, kuka sitä nyt selvinpäin. Ylinopeuden ja kännin syyksi nuokin itsemurhat halutaan joka tapauksessa laskea vaikka kaikki tietää totuuden.

    • Anonyymi

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja monesti myös kukkaro.

      Kun ei hölmöile ja riko liikennesääntöjä, niin sakkojen summilla ei ole mitään merkitystä.

    • Anonyymi

      Noin halpaa on kaahailu?

      Voisivat hyvin olla 20 kertaa suurempia, olisivat paremmin suhteessa aiheutettuun lisäriskiin.

      • Anonyymi

        Kyttien pitää toimia esimerkkinä, joten niille seuraamukset satakertaisina. Putkamurhista ne pitää teloittaa.


      • Anonyymi

        Halpaa se on, eikä maksua useimmiten edes peritä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpaa se on, eikä maksua useimmiten edes peritä ollenkaan.

        Onko vielä jossakin päin Suomea peruskoulun ala-astelaisilla "joululoma"


      • Anonyymi

        Tilastojen mukaan nuo on riskin mukaiset. saksassa on vielä pienemmät nuo virhemaksut MUTTA siellä pienimmät on paljon rajummat sakot jos menee rajojen yli ja jos oikeasti aiheutuu vaaraa. Meillä työtön ei maksaa minkäänlaisia sakkoja mutta Saksassa maksaa.


    • Anonyymi

      No eikös sitten ole viisaampaa katsoa, ettei nopeusmittari pääse ylittämään nopeusrajoitusta? Jos havainnointikyky ei riitä nopeusmittarin ja liikennemerkkien havainnointiin, on syytä luopua autoilusta.

      • Anonyymi

        Jatkuva mittarin seuraaminen lisää onnettomuusriskiä ja jos puuttumiskynnys laskee entisestään niin onnettomuudet llisääntyy.

        Hulluinta että pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä saa isot sakot, mutta kuoleman tuottamuksestakaan autolla tai puimurilla oikeudessa ei saa välttämättä mitään rangaistusta tai mitättömän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva mittarin seuraaminen lisää onnettomuusriskiä ja jos puuttumiskynnys laskee entisestään niin onnettomuudet llisääntyy.

        Hulluinta että pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä saa isot sakot, mutta kuoleman tuottamuksestakaan autolla tai puimurilla oikeudessa ei saa välttämättä mitään rangaistusta tai mitättömän.

        Ja vaikka rikkoo kuinka selvästi lakia ajamalla yli suojatiellä tai tukkii koko tien puimurilla eikä ole varoitusautoa edellä.


      • Anonyymi

        Tuossa asia kiteytettynä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa asia kiteytettynä !

        Aika harva osaa kääntää toisen silmän katsomaan likennettä ja toisen nopeusmittaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva mittarin seuraaminen lisää onnettomuusriskiä ja jos puuttumiskynnys laskee entisestään niin onnettomuudet llisääntyy.

        Hulluinta että pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä saa isot sakot, mutta kuoleman tuottamuksestakaan autolla tai puimurilla oikeudessa ei saa välttämättä mitään rangaistusta tai mitättömän.

        Isot sakot saa jos ajaa todella kovalla ylinopeudella. Se ei tapahdu vahingossa jos yhtään seuraa liikennettä.

        Sitäpaitti autoissa on cruiseen integroitu nopeuden rajoitin mitä voi käyttää jos ei muuten kykene nopeutta pitämään sopivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva mittarin seuraaminen lisää onnettomuusriskiä ja jos puuttumiskynnys laskee entisestään niin onnettomuudet llisääntyy.

        Hulluinta että pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä saa isot sakot, mutta kuoleman tuottamuksestakaan autolla tai puimurilla oikeudessa ei saa välttämättä mitään rangaistusta tai mitättömän.

        Ei sitä mittaria tarvitse jatkuvasti seurata. Se kertoo osaamattomuudesta. Jos ei oikeasti osaa, niin kannattaa jättää se ajaminen muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä mittaria tarvitse jatkuvasti seurata. Se kertoo osaamattomuudesta. Jos ei oikeasti osaa, niin kannattaa jättää se ajaminen muille.

        Voihan sitä ajaa varmuuden vuoksi 20km/h 30 alueella ja 30km/h 40 alueella, mutta älyvapaata kun ovat muutenkin aivan liian alhaisia. Tehokkaalla autolla vaikea pitää lähellä rajoitusta kun muutamasta km/h jo aikovat sakottaa.

        Toivottavasti vastarinta kasvaa yhtä kovaksi kuin kieltolakia vastaan.


    • Anonyymi

      KYLLÄ NUO OVAT KOHDALLAAN.
      EHKÄ SAISI OLLA REILUMMINKIN JA UUSIJOILLE TUPLANA. KOLMANNELLA KERRALLA KOLMINKERTAINEN.
      NELJÄNNELLÄ KERALLA JNE. SAISI PALJOUSALENNUKSEN, ELI KOLMINKERTAISENA. JA KUNNON KOLARITILANTEESSA, SE VOISI MENNÄ KOKONAAN VAKUUTUYHTIÖN LASKUUN. ....HOOO......HOOOOO.....

      • Anonyymi

        Hullut pitäisi sijoittaa hoitolaitoksiin eikä laskea avohoitoon ja keskustelupalstoille huutamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullut pitäisi sijoittaa hoitolaitoksiin eikä laskea avohoitoon ja keskustelupalstoille huutamaan.

        Millä perusteella turvallisuus on hullua?

        Hullua on koheltaminen ja "minä minä minä"-asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella turvallisuus on hullua?

        Hullua on koheltaminen ja "minä minä minä"-asenne.

        Psykopaatit todellakin koheltaa, aiheuttaa jatkuvasti vaaratilanteita, vammauttaa ja tappaa ihmisiä kyttäauton ratissa "turvallisuuden" nimissä. Pelkkää rovvousta se on ja oman kaahailun halun tyydyttämistä, pahimmillana myös silkkaa väkivaltaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Raimo laamanen

      Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3223
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

      Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      199
      2915
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

      Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1921
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

      Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1544
    5. Aloitko pelätä siis

      Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

      Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

      Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

      Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      156
      1040
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

      maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      970
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

      Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe