Onko kukaan palstalaisista kokeillut teltassa asumista talvella?
Riittävän kalliit varusteet kun hankkii niin näyttää se onnistuvan eikä tartte asua enää koskaan missään vuokra kolhoosissa.
https://www.youtube.com/watch?v=OlXP_jeAJFc
Teltassa asuminen talvella
73
1165
Vastaukset
- Anonyymi
Rytoksia alle avaruushuopaa päälle retkikeitin tarpeeksi korkea tiipii. Retkikeitin = hobofire pienessä mittakaavassa.
- Anonyymi
Kannattaa miettiä muuttamista lämpimään maahan ei lämmitys kuluja
- Anonyymi
Thaimaassa voi asua rannalla teltassa ilman lämmityslaitteita myös Turkissa on lämmin rannoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa voi asua rannalla teltassa ilman lämmityslaitteita myös Turkissa on lämmin rannoilla.
Thaimaassa ei myöskään tarvitse 2000€:n hintaista telttaa pärjätäkseen, vaan muutaman kympin markettimallillakin tulee toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa ei myöskään tarvitse 2000€:n hintaista telttaa pärjätäkseen, vaan muutaman kympin markettimallillakin tulee toimeen.
Thaimaassa teltasta ryöstetään kaikki arvokas ja kännykkä lompsakin häviää yön aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa teltasta ryöstetään kaikki arvokas ja kännykkä lompsakin häviää yön aikana.
Thaimaassa voi joutua toy-boyksi iiiiiiiiiiiiikkkkkkk
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18217258
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Onhan tuota tullut tehtyä Norjan vuoristossa ja myös Suomen Lapissa.
Kunnon varusteisiin kyllä uppoaa sen verran paljon rahaa, ettei taida olla köyhälle realistinen vaihtoehto. Kunnollinen 4 vuodenajan teltta, hyvät makuupussit (kovilla pakkasilla tarvitaan kaksi), untuvatoppavaatteet, laadukkaat merinovillaiset alusvaatteet, välikerroksen puketutuminen ja kaikki muut pakkastelttailussa tarpeelliset varusteet maksavat kevyesti niin paljon, että sillä fyrkalla asuu jo mukavasti vuodenpäivät vuorka-kolhoosissa. Kovassa käytössä varusteet eivät myöskään kestä loputtomiin.- Anonyymi
Niin, ja tuo videon tulisijaviritelmä on kyllä aika riskaabeli systeemi. Mieluummin kunnollinen bensakeitin. Siihenkin menee helposti kolme hunttia. Kaasukeitin hyytyy kovilla pakkasilla, eikä Trangiassa riitä teho.
- Anonyymi
mitä enemmän kuluttaa rahaa sitä paremmalta tuntuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja tuo videon tulisijaviritelmä on kyllä aika riskaabeli systeemi. Mieluummin kunnollinen bensakeitin. Siihenkin menee helposti kolme hunttia. Kaasukeitin hyytyy kovilla pakkasilla, eikä Trangiassa riitä teho.
mukaan kannattaa ottaa rinkassa vähän löylykiviä ja perustaa sauna kun se uuni jo kulkee mukana vaivattomasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mukaan kannattaa ottaa rinkassa vähän löylykiviä ja perustaa sauna kun se uuni jo kulkee mukana vaivattomasti
kun kuljettaa uunin selässä, voihan sen sytyttää valmiiksi, niin talvellakaan ei koskaan tulee kylmää pakkasilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä enemmän kuluttaa rahaa sitä paremmalta tuntuu
Niinhän se menee. Telttailu -30 asteen pakkasilla ei ole köyhien harrastus.
- Anonyymi
En nyt aivan heti lähtis telttaan asuun kun asunto on.
- Anonyymi
Ajattele sitä rahan säästöä. Teltassa saat nauraa kun kiinteistö sijoittajat jäävät nuolemaan näppejään kun säästät vuokrarahat omaan taskuun teltassa asuessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele sitä rahan säästöä. Teltassa saat nauraa kun kiinteistö sijoittajat jäävät nuolemaan näppejään kun säästät vuokrarahat omaan taskuun teltassa asuessasi.
Ainoastaan työssäkäyvät tai eläkeläiset voisivat jotain säästää teltta-asumisessa, tavallinen tulonsiirtolainen ei hyötyisi mitään oman jamansa kurjistamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on niin paljon asuntoja vapaana erilaisilla vanhainkotiyhdistyksillä, mihin pääset asumaan aivan pienellä rahalla ja on hyvä peseytymismahdollisuudet telttaan verraten. Tiedän tämän, koska tyttäreni asuu tuolla Pohjois-Savossa vanhainkotiyhdistyksen rivitalossa, kuluja muutama kymppi kuukaudessa ja on hyvä lämmin asunto. Siinä jos missä säästää, kun ei tarvitse suuria vuokria maksella, eikä tarvitse teltassa käkkiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
telttavuokra on 300 euroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on niin paljon asuntoja vapaana erilaisilla vanhainkotiyhdistyksillä, mihin pääset asumaan aivan pienellä rahalla ja on hyvä peseytymismahdollisuudet telttaan verraten. Tiedän tämän, koska tyttäreni asuu tuolla Pohjois-Savossa vanhainkotiyhdistyksen rivitalossa, kuluja muutama kymppi kuukaudessa ja on hyvä lämmin asunto. Siinä jos missä säästää, kun ei tarvitse suuria vuokria maksella, eikä tarvitse teltassa käkkiä!
Joku vanhus maksaa sen vuokran sitten niinkö ? Pelkkä vesimaksu kk on 15-25€ ! Sähkö maksaa myös. Veneessä voi asua jos siinä on lämmitin.Kyllä luvattuun maahan ei pääse itsesäälillä.
- Anonyymi
Telttaan voi laittaa katolle aurinkopaneeleita niin hyvin tarkenee.
- Anonyymi
Ja hahhah! Talvella aurinkopaneleilla ei lämpöä juuri saa, hyvä jos saa kännykän ja kannettavan tietokoneen akut ladattua.
- Anonyymi
ja paneelin päälle luuppi, niin tarkenee paremmin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hahhah! Talvella aurinkopaneleilla ei lämpöä juuri saa, hyvä jos saa kännykän ja kannettavan tietokoneen akut ladattua.
ei ole tärkeä että saa lämpöä, mutta että paneelit ovat näkösällä
- Anonyymi
Israeliin muuttaja saa vuoden tukirahaa halvat vuokrat kibbutsilla ruoka kuuluu sänky palkkaan.
- Anonyymi
Kyllä sitä on tullut teltassa asusteltua, jopa -34°C pakkasessa, mutta en suosittele kenellekään vaihtoehdoksi asumiselle vaikka kerrostaloasuntoon verraten. Teltassa asuminen on ihan oma juttu ja varusteisiin uppoaa rahaakin ja ainakin työtunteja, lisäksi peseytyminen ym. on hankalaa.
Jo yksistään teltan pitäminen lämpimänä vaatii melkoisia hankintoja, joko jotain polttoainetta taikka kunnollisia laadukkaita varusteita. Jos käytetään jotain polttoainetta, tarvitaan siihen laite millä polttaa ja varastoakin tarvitaan, lisäksi polttoaine ei ole aina ilmaista.
Jos suunnittelet retkeä arktisille alueille, niin suosittelen kokeilemaan teltassa asumista ihan kotinurkilla kunnon pakkasilla, että saat edes jonkinlaisen käsityksen niistä olosuhteista, mitkä teltassa asumisessa on. Perässä jalaksilla vedettävä teltta-asumus on toki helppo tehdä itsekin, jossa on suhteellisen mukava asustella, ohjeita löytyy kyllä netistä. Airbag-kangas on siihen verraton materiaali ja edullinen, kaminan voi tehdä suhteellisen helposti, jos vähänkään omaa taitoja metallin käsittelyyn. Valmiita kaminoita myydään n. 300€.
Vaan todellinen vaihtoehto teltassa asuminen ei todellakaan ole, aivan utopistisia haihatteluja. Suomessa on niin paljon vuokrattavia asuntoja, joihin pääsee asumaan käytännössä muutaman kymmenen euron kuluilla.- Anonyymi
joutuuko teltan jättämään metsään jos ei saa kasatuksi sen kasaan ja ohjekirja on hukkunut
- Anonyymi
Eikö sosiaalituellakin tai työmarkkinatuella säästä sen vuokran verran ainakin että EI MIKÄÄN HUONO VAIHTOEHTO muuttaa telttaan? Paitsi pullamössöille. Ja pullamössöjen motkotuksia ei tosi mies tai tosi nainen jaksa edes kuunnella. Ei tuo edes tarvitse kalliita välineitä mutta jos on varaa niin voihan sitä varautua kunnon vehkeillä. Mielestäni se turhaa on. Vähemmälläkin sijoituksella pärjää.
- Anonyymi
Kyllä on utopiaa asustella teltassa, hyviä asuntoja on tarjolla vaikka kuinka! Olen sen verran asustellut teltassa kovallakin pakkasella, että ei ole mitään mieltä alkaa sillä konstilla "muka" säästämään. Olen ollut teltassa asumassa -34°C pakkasessa, ei ole enää mitään herkkua.
Siinä teltassa asumisessa on niin paljon monenlaista vaikeutta, peseytymiset, ruuanlaitto, luonnolliset tarpeet ym. Leiri on hetkessä kaluttu polttopuista ja ulosteiden kanssa on myös omat jutut, pyykinpesut pitää hoitaa jossain jne. Kaikki energia menee siihen.
Kovalla pakkasella pitää lämmittää kaminaa jatkuvasti, jos kaminalla lämmittää telttaa. Makuupussit on aika hankalia ja kunnolliset maksaa. Telttaan kerääntyy melkoisesti kosteutta, jos ei lämmitä sitä. Ruuanvalmistus on yhtä tussaamista. Polttopuuta menee paljon ja sen kanssa tulee ongelmaa. Jos lämmittää jollain nestemäisellä polttoaineella taikka kaasulla, se maksaa jo pelkästään niiden vuokrien hinnan, mikä menee halvasta kunnollisesta vuokra-asunnosta.
Joutavaa haihattelua tuollaiset teltassa asumiset! Voit sitä kokeilla, jos et usko, minä olen kokeillut! - Anonyymi
Kodittoman asumistuki maksetaan telttamaksusta
- Anonyymi
Olen minä teltassa talvella nukkunut. Pitää olla riittävän iso kamina että saa lämmittää teltan. Ja puita siis myös aika paljon niin menisi yön aikana. Koko talvea ei teltassa kyllä voi nukkua jos on pakkastakin -10 vaikka.
- Anonyymi
Suomessa on etelässäkin talvella kovia pakkasia, minä olin teltassa asumassa Lahden lähellä metsässä ja silloin -34°C pakkasia. Kaminaan sai laittaa jatkuvasti puita.
- Anonyymi
mutta idea on hyvä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on etelässäkin talvella kovia pakkasia, minä olin teltassa asumassa Lahden lähellä metsässä ja silloin -34°C pakkasia. Kaminaan sai laittaa jatkuvasti puita.
kun vaimo hakkasi muutin telttaan
- Anonyymi
Kyllä, iglu. Kävelymatkan päässä Espoon Leppävaaran kauppakeskus Sellosta.
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000010113818.html- Anonyymi
helsinkiin on tilattu saamelainen yliopistoon kertomaan igluista
hoas kiinnostui - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helsinkiin on tilattu saamelainen yliopistoon kertomaan igluista
hoas kiinnostuiERASMUS opiskelijat asuvat iglussa talvi 24
- Anonyymi
Kylmyyden vamma on samankaltainen kuin kuumuuden. Kosketus pistelee, kirvelee. Lääppikää kännyköitänne.
- Anonyymi
Armeijassa tuli asuttua pisimmillään 12 vuorokautta talvella yhtä soittoa teltassa. Kaminaa ei viitsinyt aina edes lämmittää, koska oli hyvä makuupussi.
- Anonyymi
Höpö höpö. ei sinun takiasi kaminaa kylmänä pidetty, et ollut yksin teltassa. Aivan varmasti kamina oli lämpimänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. ei sinun takiasi kaminaa kylmänä pidetty, et ollut yksin teltassa. Aivan varmasti kamina oli lämpimänä.
Olin minä yksinkin teltassa yhden yön. Sitten sinne tuli muita "kaatuneita", jotka alkoivat kaminaa lämmittämään. Minä en osallistunut, koska sanoin niille, että tarkenen ilmankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin minä yksinkin teltassa yhden yön. Sitten sinne tuli muita "kaatuneita", jotka alkoivat kaminaa lämmittämään. Minä en osallistunut, koska sanoin niille, että tarkenen ilmankin.
Höpö höpö, kipinävartijana on kaikki vuorollaan, et sinä siitä luistaa pystynyt.
- Anonyymi
huono on armeija jos on hyvä makuupussi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan varmatsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sanoit vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, kipinävartijana on kaikki vuorollaan, et sinä siitä luistaa pystynyt.
No en todellakaan ollut missään kipinässä silloin. Olin siis yksin teltassa saikulla, ja sitten sinne änkesi seuraavana päivänä pari muutakin, jotka yrittivät kipinänakkiin minua saada. Sanoin etten osallistu, koska olin jo yhden vuorokauden pärjännyt ihan hyvin yksinään ilmankin kaminaa. Siinä ne pari sitten lämmittivät kaminaansa. Siinäpähän lämmittivät, mutta minä en osallistunut.
- Anonyymi
Joku armeijan teltta ja kunnon kamina mutta aneemista olis majailla 20asteen pakkasilla kyllä klapeja täytys olla. Kyllä mielummin kerrostalossa asuu. Menkää vaan koittaa telttailua talvella. Kotahan sitten asia erikseen.
- Anonyymi
Eipä metsän eläimilläkään ole mitään kaminoita ja hyvin yöpyvät ulkona 20 asteen pakkasissa.
Kyllä nykyajan trikoot jotain eläimen turkkia vastaa lämmön eristämisen suhteen. Joten mitään telttoja edes tarvi. Senkun heittäytyy maahan makoileen ja nukkuu jos väsyttää. - Anonyymi
Kalastaman rumissa tornitaloissa nykyään Lappia muistella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä metsän eläimilläkään ole mitään kaminoita ja hyvin yöpyvät ulkona 20 asteen pakkasissa.
Kyllä nykyajan trikoot jotain eläimen turkkia vastaa lämmön eristämisen suhteen. Joten mitään telttoja edes tarvi. Senkun heittäytyy maahan makoileen ja nukkuu jos väsyttää.naiset eivät vielä keksineet vaatettaa villi eläimiä
- Anonyymi
Pakkasen kestävä makuupussi ainakin jos olis ni vois pärjätä.
- Anonyymi
pussi kestää talvea, mutta kestääkö talvi pussia?
- Anonyymi
Ei kannata rahaa telttaan uhrata, voi nukkua lehtiroskiksissa. Lämmikkeeksi jäätävän kylmää punaista maitoa.
- Anonyymi
Telttailu sillon ihanaa kun 40asteen keuhkokuume.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On joo, tuo ryhtiä elämään ja karaistaa. Ja jäåtävän kylmää punaista maitoa juomaksi eikä mitään teen tai rommitotin kaltaista hössötysät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä kuume laskisi jos ei telttaa lämmitetä.
- Anonyymi
tekorinnasta juodaan iltaisin
- Anonyymi
Sellainen kaksikerrosteltta olisi ihan hyvä talvellakin.
Hyvillä varusteilla kyllä pärjää ihan helposti. Nukkuvathan ne jääkärit
lapissa lumeen kaivetuissa onkaloissa. Hyvin on siellä lämmintä kun
makoilee untuvapussissa yli yön.- Anonyymi
auttaa kun komentaja huutaa, yksin ei sellaiseen ryhdy
- Anonyymi
Parempi kaataa muutamia havupuita, tehdä niistä kehikko ja päällystää havuilla ja lumella. Nuotio keskelle tupaa ja nauttimaan lämmöstä talven keskellä!
- Anonyymi
Mieluummin joisin alikäynyttä perunankuorikiljua helsingin yksiössä jonka lämmityksen maksaa Kela.
- Anonyymi
parempi on löytää savea, sekoittaa veteen ja hiekkaan ja puristaa tiiliä, joita kevyesti asettaa seinäksi ja heittää pari puuta katoksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
parempi on löytää savea, sekoittaa veteen ja hiekkaan ja puristaa tiiliä, joita kevyesti asettaa seinäksi ja heittää pari puuta katoksi
Somaleille ja niiden savimajoille varmaan enempi afriikassa käyttöö.
- Anonyymi
metsässä voi elääkin viikonloppuna
kaupungissa on muitakin tiloja
katso kuinka turkissa tykätään ulkoilmaelämästä - Anonyymi
Ei kannata ulkona asua. Suomi24n toisella osiolla juristi sanoi perustuslaki takaa suomessa oikeuden valita asuinpaikkansa.
- Anonyymi
Mikään ei estä kokeilemasta. Jos selviät yhden yön ja yrität toista yötä, nostan hattua kunnioituksesta. Mitä olen huomannut, niin poikkeuksellisen asumismuodon valinneilla on ollut poikkeusellisen hyvä taloudelliset resurssit ja paljon ystäviä. Me köyhät voimme vain haaveilla esimerkiksi matkauluautossa asumisesta. Teltassa tai vastaavassa asumisesta haaveileva on lähinnä itsetuhoinen. Hänella ei ystäviä enää ole.
- Anonyymi
Siitä vaan kokeilemaan mokomakin utopisti! Kunnon asuntoja löytyy vaikka kuinka, eikä vuokrat ole mitään mahdottomia, vuokraan saa vielä asumistuen, niin ei jää juuri mitään maksettavaa.
Ja mihin se teltan virittelet? Mistä otat kaminaan polttopuut? Missä peseydyt? Miten lataat kännykkää? Miten laitat ruokaa? Miten käyt töissä tai teet etätöitä?
Olen asunut talvella teltassa itse ihan riittävästi ja kovilla pakkasilla, niin tiedän. Ole kuukausi peseytymättä, niin tiedät. Kokeile nukkumista parvekkeella pakkasilla niin sitten tiedät!- Anonyymi
Ei tuo parvekkeella nukkuminen vastaa todellisuutta. Sama juttu jos leikki-mielellä koittaa tulla 20 e toimeen kuukauden. onnistuu helposti jos taskussa tonnikaupalla rahaa ja heti vaihtoehtona tilata vaikka pitsa jos nälättää.
Jos taas parvekkeella pitäs nukkua loputtomiin tai 20 e tulla loputtomiin toimeen aina seuraavatkin kuukaudet...alettas oleen asian ytimessä.
Ei noita asioita siis voi etukäteen harjoitella.
Onhan telkussakin se alastomat selviytyjät. Aika joku mitätön 3 kuukautta ja asiaa harjoitelleet antaa periksi. Jos aika jänne olisi tästä eteenpäin vaikka seuraavat 30 vuotta jos ihmeitä ei tapahtus...niin kaikki tissiposket antais periksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo parvekkeella nukkuminen vastaa todellisuutta. Sama juttu jos leikki-mielellä koittaa tulla 20 e toimeen kuukauden. onnistuu helposti jos taskussa tonnikaupalla rahaa ja heti vaihtoehtona tilata vaikka pitsa jos nälättää.
Jos taas parvekkeella pitäs nukkua loputtomiin tai 20 e tulla loputtomiin toimeen aina seuraavatkin kuukaudet...alettas oleen asian ytimessä.
Onhan telkussakin se alastomat selviytyjät. Aika joku mitätön 3 kuukautta ja asiaa harjoitelleet antaa periksi. Jos aika jänne olisi tästä eteenpäin vaikka seuraavat 30 vuotta jos ihmeitä ei tapahtus...niin kaikki tissiposket antais periksi.Viellä tälläinen "karski" esimerkki jotta tyhmimmätkin tajuaa Eron noissa asioissa.
Jos nainen haluaa harrastaa seksiä....niin se jopa saattaa tykätä siittä?
Mutta kun sen on PAKKO tilanteen takia sitä harrastaa niin onhan se eri asia vai kuinka?
Vaikka kyse tieteellisesti olisi tasan samoista asioista...niin loputulos voisi olla ihan eri?
Toisessa tapauksessa nainen voi olla jopa tyytyväinen ja täynnä tarmoa....toisessa tapauksessa sitten taas ei vai kuinka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan telkussakin se alastomat selviytyjät. Aika joku mitätön 3 kuukautta ja asiaa harjoitelleet antaa periksi. Jos aika jänne olisi tästä eteenpäin vaikka seuraavat 30 vuotta jos ihmeitä ei tapahtus...niin kaikki tissiposket antais periksi.Kyllä se parvekkeella nukkuminen vastaa hyvin todellisuutta, kun pistät sen teltan sinne parvekkeelle pystyyn ja nukut siellä kovilla pakkasilla.
Monet testaa kestävyyttään ja varusteita ensin turvallisissa olosuhteissa telttailemalla jossain lähimaastossa ennen todellisiin koitoksiin joutumista. Kaverit oli Grönlannissa hiihtämässä pidemmän reissun, niin testasivat ensin kestävyyttään ja varusteita turvallisemmissa olosuhteissa.
Olen itse asunut teltassa -34°C pakkasissa, tiedän kyllä millaista on asustella talven kylmyydessä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe3bd755-c266-4473-9ed9-293e80b21778
- Anonyymi
Jos armeijan teltta missä kamiina niin siinä pystys oleen pakkasella kunhan klapeja hoh hoijjaa meinaako joku asua talvella teltassa niin sopii koittaa. Kota tai korsu sitten asia erikseen.Kyllä mielummin kerrostalossa asun.
- Anonyymi
Joo mut kun ne klapit palaa vain pari tuntia sen jälkeen iskee #JÄÄTÄVÄ# KYLMYYYSS
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut kun ne klapit palaa vain pari tuntia sen jälkeen iskee #JÄÄTÄVÄ# KYLMYYYSS
Eikä iske. Tintitikin painaa vain kymmeniä grammoja mutta hyvä höyhenpeite pitää ne lämpösenä 40 asteen pakkasessakin. Ihmisten duunaama makuupussi höyhen peitettäkin parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sinulle aintain tullut mieleen että klapeja voi lisätä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799