Raamatun totuus pelastuksesta

Anonyymi-ap

Väittääkö vartiotorniseura ettei pelastusta ole järjestön ulkopuolella? Luulisi nyt Raamattua lukevien ihmisten ymmärtävän että Jumalan Sanan mukaan pelastus on yksin Jeesuksen ristintyö Golgatalla.

Ainoa pelastus Raamatun mukaan tulee yksin Jeesuksen täytetyn työn takia. Jeesus siis sovitti ihmiskunnan synnit kuolemallaan. Kun Jeesus sanoi: ....Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isäni luokse muutoin kuin minun kauttani...kyse ei ole mistään järjestöstä vaan pelastus on Jeesuksessa.

Risti on tie Jumalan salaiseen, kätkettyyn viisauteen. Kun kuljemme ristin kautta, kelpaamme valtaistuimelle.

21

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Raamatun totuudesta" puhuminen on sikäli tyhjä käsite, ettei Raamatussa ole mitään sellaista totuutta, joka voitaisiin objektiivisesti vahvistaa. Kyse on uskonkäsityksistä.

      Raamatun sisältöä tarkastellen pelastuskäsitys on kristinuskossa kaksijakoinen: yhtäältä pelastus on Jeesuksen uhriin perustuva lahja, toisaalta jokaiselle luvataan maksaa tekojensa mukaan. Joten kummin se on? Vai pitäisikö nämä ehkä yrittää yhdistää jotenkin? Kysymys ei ole triviaali ja tästä asiasta on kristittyjen kesken erilaisia käsityksiä.

      Jehovan todistajien järjestöä ei kuitenkaan Raamatun lehdiltä löydy, ei suoraan eikä epäsuorasti. Mistään ei käy ilmi, että jollain ryhmällä olisi oikeus asettua jonkinlaiseksi Jumalan viestintäkanavaksi ja vaatia uskollisuutta, kuten Jehovan todistajien hallintoelin tekee. Taivasten valtakunnan avaimia ei kukaan ole kyennyt näyttämään, että pitäisi niitä hallussaan. Alkuseurakunta ei myöskään ollut mikään Jehovan todistajien kaltainen tyrannia, vaan pikemminkin löyhä itsenäisten seurakuntien verkosto, jossa oli myös keskinäisiä erimielisyyksiä ja eroavaisuuksia alueiden kesken.

      • Anonyymi

        Apostolit kyllä elivät Jeesuksen kanssa ja olivat valmiit kuolemaan uskonsa puolesta. Niin tärkeänä he pitivät evankeliumin sanomaa. He olivat kaiken nähneet ja uskoivat. Kyllä Jeesuksen ristiinnaulitseminen on objektiivinen totuus.

        Kyllä Raamattu sanoo, että jokainen meistä joutuu vastuuseen tekemisistään, muutenhan Jumala ei olisi oikeudenmukainen. Mutta Raamattu sanoo myös ettei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa.

        Minulla ei ole lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen, jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.

        Mutta mikään järjestö tai seurakunta ei pelasta, vaan ainoastaan Jeesus Kristus. Ja kyllä, se on koko evankeliumin ja Raamatun totuus. Näin väitän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit kyllä elivät Jeesuksen kanssa ja olivat valmiit kuolemaan uskonsa puolesta. Niin tärkeänä he pitivät evankeliumin sanomaa. He olivat kaiken nähneet ja uskoivat. Kyllä Jeesuksen ristiinnaulitseminen on objektiivinen totuus.

        Kyllä Raamattu sanoo, että jokainen meistä joutuu vastuuseen tekemisistään, muutenhan Jumala ei olisi oikeudenmukainen. Mutta Raamattu sanoo myös ettei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa.

        Minulla ei ole lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen, jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.

        Mutta mikään järjestö tai seurakunta ei pelasta, vaan ainoastaan Jeesus Kristus. Ja kyllä, se on koko evankeliumin ja Raamatun totuus. Näin väitän.

        Eri aikakausina ja nykyäänkin on ollut ihmisiä, jotka ovat olleet valmiita kuolemaan uskonsa puolesta. Näitä on ollut eri maailmanuskontojen ja eri suuntausten parissa. Miksi uskonsa puolesta kuoleminen olisi objektiivinen todistus oikeassa olemisesta jonkin tietyn uskonnon kyseessä ollessa, mutta ei toisen uskonnon kohdalla?

        Minun mielestäni uskonsa puolesta kuoleminen kertoo vain uskon lujuudesta, ei oikeassa olemisesta. Ihminen voi olla hyvinkin varma asiastaan ja silti väärässä. Paljon pahaa maailmassa on tehty uskoen lujasti, että ollaan oikealla asialla.

        Evankeliumien suhteen eräs ongelma on se, ettei niissä kerrottuja asioita vahvisteta missään ulkopuolisissa lähteissä. Jäädään siis sen varaan, mitä Jeesuksen seuraajat ovat toisilleen kertoneet vuosikymmenien aikana, ja mitä sittemmin on kirjoitettu muistiin evankeliumien muotoon. Evankeliumien välilläkin on eroja, erityisesti Johanneksen evankeliumi eroaa suuresti synoptisista. Yleensä objektiivisesta tiedosta puhuttaessa vähimmäisvaatimus on se, että asia voidaan vahvistaa useasta lähteestä tai kokeellisesti. Jos Jeesuksen seuraajat hyväksytään luotettaviksi kertojiksi, pitäisikö sama tehdä jokaisen muun uskonnon ja sen kertomusten kohdalla?

        Se on mielestäni Uuden testamentin sisältöä ajatellen ihan selvää, että Jeesus on välttämätön edellytys pelastukselle, vaikka tekojakin voidaan tarvita siinä ohessa, riippuen keneltä kysyy. Tuollaisen kertomuksen pitäminen objektiivisena totuutena, joka tulisi kaikkien hyväksyä, ei kuitenkaan ole perusteltua. Uskoa siihen toki voi.


    • Peräilma pelastaa.

      • Anonyymi

        vain jos sitä laskee


      • Anonyymi kirjoitti:

        vain jos sitä laskee

        Niin, siis täytynee minun tarkentaa nämä raamatulliset käsitteet. Siis: Suolikaasu on kyseessä ennen ryppyreikää, ja Peräilma sen jälkeen. Siinä hetkessä kun vaihtuminen tapahtuu, kuuluu yleensä kaunis ääni. Kuin enkelten bassoharpun näppäilyä taivaasta käsin.


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Niin, siis täytynee minun tarkentaa nämä raamatulliset käsitteet. Siis: Suolikaasu on kyseessä ennen ryppyreikää, ja Peräilma sen jälkeen. Siinä hetkessä kun vaihtuminen tapahtuu, kuuluu yleensä kaunis ääni. Kuin enkelten bassoharpun näppäilyä taivaasta käsin.

        Rupareijän rytmissä kuuluu laulu luopioiden.


    • Anonyymi

      Vain JT ja juutalaiset pelastuu!

    • Anonyymi

      Niin, kyse onkin juuri uskosta. Monilla on kuitenkin todistuksia Jumalan teoista omassa elämässään. Tokihan ne voidaan aina kumota, jos niin halutaan.

      Jokaiselle kuitenkin annetaan valinnanvapaus, ketään ei Jumala pakota. Itse uskon evankeliumin sanomaan, koska sen avulla ymmärrän tätä hullua maailmaa ja elämän tarkoitus avautuu.

      Mutta jos olen väärässä, olisin varmasti typerys.

      • Anonyymi

        Raamatun sanaa JT ei millään tavalla kumoa, kaikki muut lahkot ja ateistit tekevät sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanaa JT ei millään tavalla kumoa, kaikki muut lahkot ja ateistit tekevät sen.

        Tuollainen hengellinen ylimielisyys, missä todetaan oman itsensä olevan oikeassa ja muut väärässä ei kuulosta nöyryydestä, joka on Raamatun mukaan hyve.

        Ja kyllä kumoaa, koska Jeesus on Sana, logos ja Raamattu selvästi sanoo että Sana on Jumala. Joh 1:1


      • Anonyymi

        "Niin, kyse onkin juuri uskosta. Monilla on kuitenkin todistuksia Jumalan teoista omassa elämässään. Tokihan ne voidaan aina kumota, jos niin halutaan."

        Ihmisten subjektiivisia kokemuksia Jumalan teoista ei varsinaisesti tarvitse kumota, koska niitä ei ole yritettykään todistaa. Ihmisellä on toki oikeus kokea Jumalan toimivan hänen elämässään, mutta ei kenelläkään ole velvollisuutta tätä hyväksyä todistusaineistona. Pitäisi esittää jotain objektiivisesti koeteltavissa olevaa todistusaineistoa, jota sitten voitaisiin testata.

        "Jokaiselle kuitenkin annetaan valinnanvapaus, ketään ei Jumala pakota. Itse uskon evankeliumin sanomaan, koska sen avulla ymmärrän tätä hullua maailmaa ja elämän tarkoitus avautuu."

        Uskonnoissa tämä ns. valinnanvapaus usein kuitenkin toteutuu niin, että "väärästä" valinnasta seuraa jonkinlainen rangaistus. Joissakin uskonnoissa se on ikuisuus helvetissä, Jehovan todistajien uskonnossa ennenaikainen kuolema harmageddonissa ilman ylösnousemuksen mahdollisuutta. Jos näennäisesti saa valita itse, mutta "väärästä" valinnasta seuraa rangaistus, tämä on todellisuudessa pikemminkin uhkaa tai pakottamista kuin aitoa valinnanvapautta.

        "Mutta jos olen väärässä, olisin varmasti typerys."

        Tai sitten olet vain väärässä, etkä typerys. Paljon riippuu asenteestasi. Oletko yrittänyt tutkia asioita parhaasi mukaan ja kyseenalaistaa näkemyksiäsi, ottaen tietoa vastaan ainakin arvioitavaksi eri puolilta ja tutkinut eriäviä näkemyksiä? Esimerkiksi todistajat eivät näin tee, ja siksi ovat väärässä ja typeryksiä. Jos kuitenkin on tehnyt parhaansa, ja silti erehtyy, ei kai ihmiseltä voi sen enempää vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, kyse onkin juuri uskosta. Monilla on kuitenkin todistuksia Jumalan teoista omassa elämässään. Tokihan ne voidaan aina kumota, jos niin halutaan."

        Ihmisten subjektiivisia kokemuksia Jumalan teoista ei varsinaisesti tarvitse kumota, koska niitä ei ole yritettykään todistaa. Ihmisellä on toki oikeus kokea Jumalan toimivan hänen elämässään, mutta ei kenelläkään ole velvollisuutta tätä hyväksyä todistusaineistona. Pitäisi esittää jotain objektiivisesti koeteltavissa olevaa todistusaineistoa, jota sitten voitaisiin testata.

        "Jokaiselle kuitenkin annetaan valinnanvapaus, ketään ei Jumala pakota. Itse uskon evankeliumin sanomaan, koska sen avulla ymmärrän tätä hullua maailmaa ja elämän tarkoitus avautuu."

        Uskonnoissa tämä ns. valinnanvapaus usein kuitenkin toteutuu niin, että "väärästä" valinnasta seuraa jonkinlainen rangaistus. Joissakin uskonnoissa se on ikuisuus helvetissä, Jehovan todistajien uskonnossa ennenaikainen kuolema harmageddonissa ilman ylösnousemuksen mahdollisuutta. Jos näennäisesti saa valita itse, mutta "väärästä" valinnasta seuraa rangaistus, tämä on todellisuudessa pikemminkin uhkaa tai pakottamista kuin aitoa valinnanvapautta.

        "Mutta jos olen väärässä, olisin varmasti typerys."

        Tai sitten olet vain väärässä, etkä typerys. Paljon riippuu asenteestasi. Oletko yrittänyt tutkia asioita parhaasi mukaan ja kyseenalaistaa näkemyksiäsi, ottaen tietoa vastaan ainakin arvioitavaksi eri puolilta ja tutkinut eriäviä näkemyksiä? Esimerkiksi todistajat eivät näin tee, ja siksi ovat väärässä ja typeryksiä. Jos kuitenkin on tehnyt parhaansa, ja silti erehtyy, ei kai ihmiseltä voi sen enempää vaatia.

        Miksi itse tulin lopulta uskoon? Minulle tuli valtava synnintunto. Ja se synnintunto sai minut ottamaan Raamatun käteeni.

        Käsite synti alkoi kiinnostamaan, mietin mistä se tulee ja miksi me ihmiset tiedetään milloin me tehdään väärin. Mistä syntyi omatunto ja miten se meihin tuli?

        Raamattua lukiessa palaset alkoivat pikkuhiljaa loksahdella paikalleen ja siitä seurasi anteeksianto ja vapauden tunto. Tajusin että olen tavallaan jo maailman alussa tuomittu syntiin, mutta Jumalalla oli jo silloin suunnitelma siitä vapautumiseen.

        Totta kai se on uskon asia, niinhän Jumala sen suunnittelikin. Ilmainen lahja joka vain täytyy ottaa vastaan.


    • Anonyymi

      Lahkohan murhaa omia jäseniään kieltämällä heiltä verensiirron, elinsiirron, nestemäisen.

      Raamattu suorastaan käskee syömään veriruokia, UT:ssa
      1 kor. 10:27 Mutta kuin joku pakana teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan
      -siis myös verilettuja

      Vartiotorni kieltää Jeesuksen jumaluuden
      mutta
      Jesaja 9:5: Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

      Ja vartiotorniseura kieltää taivaaseen pääsyn mahdollisuuden (syy: se on jo täynnä) mutta kuitenkin pitää kortistoa taivaaseen menevistä, jotka sellaisiksi sinne ilmoittautuvat.

      Raamattu ei tunne paratiisia pelastumisen nerkityksessä.
      Matt. 16:18 olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni 16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
      Efes. 4:4 te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon

    • Onko jehova yhtä kuin paavi? Sisaren puolesta kyselen.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajien järjestö = katolinen kirkko
        hallintoelin = paavi (+ kardinaalit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajien järjestö = katolinen kirkko
        hallintoelin = paavi ( kardinaalit)

        Höpö höpö hallintoelin on ainut joka pystyssä pysyy kuin vartiotorni ylväänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö hallintoelin on ainut joka pystyssä pysyy kuin vartiotorni ylväänä.

        Vartiotorni kaatuu, oppia on muutettu jo niin monta kertaa, että tiedetään sen olevan valhetta...!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-01-20 07:21:25

      "Vartiotorni kaatuu, oppia on muutettu jo niin monta kertaa, että tiedetään sen olevan valhetta...! "

      Jep. Tässä joitain oppimuutoksia:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

      ...kuten esim. edes-takaisin-muutoksia:

      1921 - Rokotukset kiellettiin
      1952 - Rokotteet sallittiin
      1967 - Elinsiirrot kiellettiin ihmissyöntinä.
      1980 - Elinsiirrot sallittiin

      -Noiden lahkomääräysten kirjoittaja on nimennyt itsensä "jehovakanavaksi"

      Minkälaisia valheita muuten todistaja esittelee itselleen näistä asioista ?
      Valheita, että on hyvä olla ?

      • Anonyymi

        Hissun kissun näistä tulee olla.
        Todistaja ei saisi edes tietää.
        Eikä näitä oteta puheeksi. Jos joku yrittää, vaikkapa Urpolle, Urpo keskeyttää ja puhuu omaa puhettaan.
        Sitten tulee erotustieto


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe