Aggregaattisähkö

Anonyymi-ap

Olen lukenut, että itse tuotetun sähkön hinta olisi 20 - 30 c/kWh, eikä siirtomaksuja ja sähköveroa tule. Tämä merkitsee sitä, että aggregaatilla tuotettu sähkö alkaa olla kilpailukykysistä jo pörssihinnan noustessa 15 - 12 centtiin.

21

336

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jäteöljyä jos on niin ilmaista.

      • Anonyymi

        Siitä tehdään lämpöä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tehdään lämpöä

        rypsiöljyä puolet loput polttoöljyä, niin vanhat diiselkone käy,


    • Anonyymi

      Erityisesti kesämökillä aggregaatti on useimmiten paras ja edullisin tapa tuottaa sähköä. Me ollaan saarimökillä nyt ja aamulla ulkona oli pakkasta 20 astetta. Lämmitämme pääasiassa tuvan puuhellalla, mutta esim. lapset nukkuvat piharakennuksessa, jossa on vain sähkölämmitys ja sähkö tulee bensalla toimivasta aggregaatista. Aggregaatti pitää tankata pari -kolme kertaa vuorokaudessa, mutta kulutus on varsin kohtuullinen.
      Ainakin meille tämä on paljon verkkosähköä halvempi ja myös varmempi ratkaisu.

    • Anonyymi

      Eikä tuo bio-dieselilläkään sitten olisi kuin 25...35 c/kwh, jos uusiutuvia ajattelisi. Toki investointi on jonkinmoinen, vaikkei etäohjattua automatiikkaa hakisikaan. Itsellä pörssisopimuksella sähkölämmitteisessä omakotitalossa 2023 painotettu keskihinta oli 8,2 c/kwh, eikä niitä yli 25 c hintoja monta tuntia ollut. Jos parin tonnin sähkölaskusta lähtee säästämään useamman tonnin agrekaattia, niin voipi siinä joku vuosi vierähtää.

      • Anonyymi

        Aggregaatti lisää huoltovarmuutta. Se on ollut suurin syy itselleni aggregaatin hankkimiselle.

        Pisimmät takaisinmaksuajat näyttää olevan uusiutuvan energian tuotantovälineillä, kuten aurinkopaneeleilla, jotka tuottavat vain silloin kun sähkö on muutenkin halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aggregaatti lisää huoltovarmuutta. Se on ollut suurin syy itselleni aggregaatin hankkimiselle.

        Pisimmät takaisinmaksuajat näyttää olevan uusiutuvan energian tuotantovälineillä, kuten aurinkopaneeleilla, jotka tuottavat vain silloin kun sähkö on muutenkin halpaa.

        Tuo on ilman muuta kokonaan toinen peruste. Ja tietenkin, jos järjestelmä on jo olemassa, niin eihän sitä kannata olla käyttämättä kustannusten pudottamiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ilman muuta kokonaan toinen peruste. Ja tietenkin, jos järjestelmä on jo olemassa, niin eihän sitä kannata olla käyttämättä kustannusten pudottamiseen!

        Hankin aggregaatin Venäjän sodan syttyessä. Meillä ei ole vielä verkosta irrottautumista varten kytkintä, joten itse tuotettu sähkö pitää johtaa käyttölaitteille roikkajohdoilla. Tämä on sen verran vaivaalloista, että aggregaattia ei vielä ole käytetty sähkön hintapiikkien leikkaamiseen, mutta irrotuskytkimen hankinta on suunnitelmissa. Silloin itse tuotetun sähkön käyttö olisi vaivatonta.


    • Anonyymi

      Sehän on selvää, että ihmiset alkavat tuottaa itse sähköä, jos verkkosähkön hinta nousee liikaa.

      • Anonyymi

        Varmaankin, mutta paljonko on liikaa? Agregaatti ja vaihto-ohjaus sähkölämmitteiseen omakotitaloon maksaa noin 20 000 €, vähemmän, jos löytää hyvän käytetyn varavoimakoneen jostain syljetusta terveyskeskuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin, mutta paljonko on liikaa? Agregaatti ja vaihto-ohjaus sähkölämmitteiseen omakotitaloon maksaa noin 20 000 €, vähemmän, jos löytää hyvän käytetyn varavoimakoneen jostain syljetusta terveyskeskuksesta.

        Tuolla rahalla saat varavoimakoneen jo melkoiselle teollisuushallille tai maatilalle. omakotitalon sähköntarpeen tuottaa helposti tonnin - parin laitteella ja talon saa luotettavasti irti verkosta poistamalla pääsulakkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla rahalla saat varavoimakoneen jo melkoiselle teollisuushallille tai maatilalle. omakotitalon sähköntarpeen tuottaa helposti tonnin - parin laitteella ja talon saa luotettavasti irti verkosta poistamalla pääsulakkeet.

        Kyllä minulla sähkölämmitteisen omakotitalon, jossa on sähkökiuas, huipputeho menee kevyesti yli 10 kW:n. Tarkoittaa 20 kW/25 kVA konetta, jota ei kyllä tonnilla saa. Mutta jokainenhan tekee ratkaisunsa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulla sähkölämmitteisen omakotitalon, jossa on sähkökiuas, huipputeho menee kevyesti yli 10 kW:n. Tarkoittaa 20 kW/25 kVA konetta, jota ei kyllä tonnilla saa. Mutta jokainenhan tekee ratkaisunsa itse.

        Unohdit varmaan, että samaan aikaan lataa myös sähköautoa.


    • Anonyymi

      https://www.aggregaatti.net/tuote/sinemaster-kde7500ss3-400v-diesel-aggregaatti

      Tämä riittää mainiosti omakotitalokäyttöön. Hinta tarjouksessa 1 261,95 €. Norm. hinta noin 1500€.

      Parilla sadalla saat siihen ATS-yksikön, joka ohjaa aggregaattia.

      Lisävarusteet: Sinemaster ATS light käynnistysyksikkö

      Virran katketessa valvotussa verkossa ATS aistii jännitehäviön ja lähettää signaalin generaattorille, mikä aloittaa virrantuoton katkenneeseen sähköjärjestelmään muutamassa sekunnissa. ATS valvoo koko katkoksen ajan ja kun se on varmistanut, että verkkojännite on palautunut hyväksyttävälle tasolle, ATS siirtää sähköisen kuorman takaisin sähköverkkoon ja sammuttaa aggregaatin.

      Tarvitset tämän lisäksi vain verkosta irrottautumiskytkimen, joita on monenlaisia ja hintaisia. havimmasta päästä manuaalinen kytkin tai pörssihintaa haisteleva Shellyreleellä ohjattu kytkin, joka irrottaa talouden verkosta aina kun pörssihinta ylittää asetetun hintarajan ja aggre käynnistyy automaattisesti. Sinun täytyy huolehtia vain siitä, että tankissa on löpöä. - Siis halvinta verotonta moottoripolttoöljyä. Ei tarvitse olla dieseliä, kun ei tule liikennekäyttöön.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa hyvältä laitteelta. Pitääpä tutustua aiheeseen paremmin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa hyvältä laitteelta. Pitääpä tutustua aiheeseen paremmin,

        Tuo antaa noin 10A jatkuvaa kuhunkin vaiheeseen, joten pesukoneen kanssa voi olla ongelmia, mutta teknisistä tiedoista ei näy vaihekuormia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo antaa noin 10A jatkuvaa kuhunkin vaiheeseen, joten pesukoneen kanssa voi olla ongelmia, mutta teknisistä tiedoista ei näy vaihekuormia.

        Tuolla pärjää, jos pikkuisen katsoo, mitä laitteita käyttää hintapiikin aikaan. Saunomista yms. enemmän sähköä tarvitsevaa toimintaa voi harrastaa taas kun sähkön hinta on halpaa. Hintajoustoa nääs.

        Tonni lisää rahaa, niin saa vastaavilla ominaisuuksilla varustetun 2 x 25 A voimavirta-aggregaatin. Sen tuottamalla energialla voi kuluttaa sähköä melko vapaasti, mutta toisessa vaakakupissa on sitten myös isompi polttoaineen kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla pärjää, jos pikkuisen katsoo, mitä laitteita käyttää hintapiikin aikaan. Saunomista yms. enemmän sähköä tarvitsevaa toimintaa voi harrastaa taas kun sähkön hinta on halpaa. Hintajoustoa nääs.

        Tonni lisää rahaa, niin saa vastaavilla ominaisuuksilla varustetun 2 x 25 A voimavirta-aggregaatin. Sen tuottamalla energialla voi kuluttaa sähköä melko vapaasti, mutta toisessa vaakakupissa on sitten myös isompi polttoaineen kulutus.

        siis 3 x 25 A


    • Anonyymi

      juu tuupissa, pöyrittävät akrigaateja vetygeneraatodeilla ,jossa vettä yksi osa lipeää seassa,

      • Anonyymi

        Aggregaatti pyörii myös puukaasulla jos oikein halvalla haluaa päästä. Se ei kuitenkaan ole helppo vaihtoehto ja on hankalasti automatisoitavitta. Sen takia Diesel voimalaitos on paras.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1593
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      938
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe