Juutalaisuuden voi ymmärtää siten, että todennäköisyys sille, että jotain hyvää seuraa kasvaa, jos noudattaa lakia ja toimii oikein. Jeesuskaan ei halunnut poistaa tästä periaatteesta piiruakaan. Valitettavan usein laki nähdaan vain haluna langettaa rangaistus.
Hyvää seuraa
12
199
Vastaukset
Bernard S. Jackson on kirjoittanut kirjan Wisdom-laws. Google-kääntäjällä käännettynä Amazonin kirjan esittelystä: Pidämme lakia säännöinä, joiden sanat ovat sitovia ja joita tuomioistuimet käyttävät riitojen ratkaisemisessa. Bernard S. Jackson selittää, että varhainen raamatullinen laki oli merkittävästi erilainen ja että monia Exoduksen liittokoodin lakeja tulisi pitää "viisauden lakeina". Tällä termillä hän tarkoittaa "itsestään toteuttavia" sääntöjä, joiden määräykset sallivat niiden soveltamisen turvautumatta tuomioistuimiin tai vastaaviin instituutioihin. Siten ne noudattavat kahta "viisauden perinteen" periaatetta: oikeudellista kiistaa tulee välttää ja että laki on eräänlainen opetus tai "viisaus".
Minusta tuo lain ymmärtäminen viisautena kuulostaa hyvin viisaalta ja rakentavalta.- Anonyymi
Mainitsiko hän puhuessaan tästä tulivuorenjumalasta ja tämän laista mitään, kun tämä määrää esikoispojat uhrattavaksi, että mitä viisauden perinnettä hän siitä löysi?
Jeesus ei halunna postaa laista piruakaan.
- Anonyymi
Juu, ei olisi pallo pyörinyt radallaan, jos olisi tempaistu liian aikaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei olisi pallo pyörinyt radallaan, jos olisi tempaistu liian aikaisin.
Piti ensin löytää tieteessä, että materia koostuukin samasta aineksesta kuin ajatukset, ja se onkin se taivasten valtakunta, jonka Jeesus opetti olevan meissä ja meidän ympärillämme.
- Anonyymi
Minä kuvittelin, että olit kirjoittanut tämän joskus yli 10 vuotta sitten - täytyi oikein päivämäärä tarkastaa.
Siis aikaan ennen kuin arkeologisinkin todistein oli todistettu, että juutalaisten Jumala on Saatana.
Sen verran Jeesus poisti, että sanoi tuota Mooseksen Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi ja tapettiin juutalaisten toimesta jumalanpilkkasyytteellä.
Niin kauan ei katoa laista piiruakaan kuin taivas ja maa ovat olemassa - Jeesus puhuu luonnonlaeista, ei Mooseksen laista, jonka vastustamisesta hänet tapettiin.
. Kokeilepa raamattuhakua sanoilla 'Johannekseen asti'.
Tosin nyt ne luonnonlaitkin ovat kadonneet.- Anonyymi
Lisäystä - ei tässä voi muuta tehdä kuin päätään pyöritellä. Olenkohan tämänkin jo korjannut varmaan tuhansia kertoja yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - ei tässä voi muuta tehdä kuin päätään pyöritellä. Olenkohan tämänkin jo korjannut varmaan tuhansia kertoja yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...
Mä todella hakuaisin nähdä teidän kallonne sisään, että mikä helkkarin vika siellä oikein on. Auttaisikohan vaikka Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläisen kallonporaus?!
- Anonyymi
Pitäisi mennä Gazaan kysymään mitä hyvää juutalaiset ovat saaneet aikaiseksi.
- Anonyymi
Kristinuskon kauheudet ovat tullee juuri siitä että lakien rangaistuksia on otettu käyttöön. Lakien, jotka Jeesus kumosi ristillä Häneen uskovilta.
Jääkiekossakin joukkueen tulee noudattaa itse pelin sääntöjä, mutta myös valmentajan antamia ohjeita. Pelin sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus, mutta valmentajan antamat ohjeet ovat viisautta, joka ohjaa parempaan pelaamiseen. Osa Raamatunkin laista on valmentajan antamia ohjeita, viisautta. Siis miten tulisi elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310248- 785245
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494872Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234142Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433892Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363753Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383608- 483273
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443209- 492824