Tie, totuus ja elämä

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isäni luo muutoin kuin minun kauttani."

Jos täällä on ketään järjestön edustajaa, voitteko kertoa mitä se teidän mielestä tarkoittaa? Minua kiinnostaisi kovasti mitä opetatte tuosta asiasta.

51

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus on kyllä tie, totuus ja elämä kuten Raamattu sanoo, mutta järjestö on tie Jeesuksen luo. Suunnilleen noin, vaikka en ole järjestön edustaja. Ilman uskollisuutta järjestölle on turha myöskään lähestyä Jehovaa Jeesuksen kautta.

      • Anonyymi

        Järjestö vannottaa Jeesuksen enkeliksi.

        Vaikka Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        -Nuo jakeet ovat vain kiusallisia.


      • Anonyymi

        Järjestönne on tie helvettiin.
        Gal.1: 9-11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestönne on tie helvettiin.
        Gal.1: 9-11.

        Soopaa,!


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­­N­y­m­f­­o­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Mennäänpäs asiaan. Minulle kerrottiin, että jt eivät mielellään puhu tuosta asiasta, koska selitys ei ole uskottava. Siksi haluaisin kuulla tuon selityksen.

      Onko ketään jt paikalla? Ei häiriköintiä enää, se tuskin ketään kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Yksinkertaisesti, Jeesus on Jumalan poika, jonka myös Jeesus kertoo opetuslapsilleen useasti UT!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaisesti, Jeesus on Jumalan poika, jonka myös Jeesus kertoo opetuslapsilleen useasti UT!!!!!

        Mutta Jeesus ei sanonut Tuomaalle:" mitä hourit"?, kun Tuomas sanoi Jeesuksesta " minun Herrani, minun Jumalani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus ei sanonut Tuomaalle:" mitä hourit"?, kun Tuomas sanoi Jeesuksesta " minun Herrani, minun Jumalani."

        Niin sanoi!!!!!!
        Mutta mitä ennen sitä Jeesus sanoi Tuomaalle?????
        Älä tee enää KOSKAAN Jeesusta valehtelijaksi!!!!


      • Anonyymi

        Sait oikeastaan vastauksen jo ensimmäisessä kommentissa. Jeesus ei Jt-uskonnossa riitä, vaan tarvitaan järjestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoi!!!!!!
        Mutta mitä ennen sitä Jeesus sanoi Tuomaalle?????
        Älä tee enää KOSKAAN Jeesusta valehtelijaksi!!!!

        Ei Jeesusta tarvitse tehdä valehtelijaksi.
        Raamattu osoittaa Jeesuksen valehtelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesusta tarvitse tehdä valehtelijaksi.
        Raamattu osoittaa Jeesuksen valehtelijaksi.

        Uskovaiset eivät ota Raamattua todesta silloin, kun sieltä löytyy jotain, mikä ei omaan oppiin sovi.


      • Anonyymi

        Soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait oikeastaan vastauksen jo ensimmäisessä kommentissa. Jeesus ei Jt-uskonnossa riitä, vaan tarvitaan järjestö.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesusta tarvitse tehdä valehtelijaksi.
        Raamattu osoittaa Jeesuksen valehtelijaksi.

        Soooooppppaaaaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät ota Raamattua todesta silloin, kun sieltä löytyy jotain, mikä ei omaan oppiin sovi.

        Lahkolaiset
        Ei koskaan JT


    • Anonyymi

      Tie=vain Jeesuksen tunteminen vie perille

      Totuus=ristiinnaulitussa Jeesuksessa Jumala kuoli meidän syntiemme takia, koska vain Jumala voi sovittaa koko maailman synnit. Kukaan muu ei ole siihen kelvollinen

      Elämä=joka uskoo tämän, ei ikinä kuole

      • Anonyymi

        Tie: Sanooko Jeesus että hänen tuntemisensa vie perille,laita Raamatun kohta?
        Totuus: Miksi se että Jumala uhraa ainoan Poikansa ei kelpaa, vaan Pojasta pitää tehdä Jumala,jotta kelpaa uhrikuolema? Missä Raamatussa sanotaan että Jumalan valitsema uhri ei kelpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie: Sanooko Jeesus että hänen tuntemisensa vie perille,laita Raamatun kohta?
        Totuus: Miksi se että Jumala uhraa ainoan Poikansa ei kelpaa, vaan Pojasta pitää tehdä Jumala,jotta kelpaa uhrikuolema? Missä Raamatussa sanotaan että Jumalan valitsema uhri ei kelpaa?

        "Missä Raamatussa sanotaan että Jumalan valitsema uhri ei kelpaa?"

        Ihan sen kohdan vieressä, missä sanotaan, että pitää totella järjestöä. Kun haet sen, löydät tuon toisenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie: Sanooko Jeesus että hänen tuntemisensa vie perille,laita Raamatun kohta?
        Totuus: Miksi se että Jumala uhraa ainoan Poikansa ei kelpaa, vaan Pojasta pitää tehdä Jumala,jotta kelpaa uhrikuolema? Missä Raamatussa sanotaan että Jumalan valitsema uhri ei kelpaa?

        Vain synnitön, täysin viaton, täydellinen uhri kelpasi Jumalalle. Ei siihen yhtälöön sovi kukaan muu kuin Jumala itse, ja muuta uhria ei enään tarvita.

        Niinkuin Jeesus Kristus totesi viimeisinä sanoinaan ristillä: Se on täytetty. Kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle, meidän Jumalallemme.

        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain synnitön, täysin viaton, täydellinen uhri kelpasi Jumalalle. Ei siihen yhtälöön sovi kukaan muu kuin Jumala itse, ja muuta uhria ei enään tarvita.

        Niinkuin Jeesus Kristus totesi viimeisinä sanoinaan ristillä: Se on täytetty. Kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle, meidän Jumalallemme.

        Amen.

        Eli Raamatussa ei lue mitään tuollaista, keksit sen omasta päästäsi tukemaan oppiasi. Jos Jeesus Jumalan Poika ei kelpaa, niin ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Raamatussa ei lue mitään tuollaista, keksit sen omasta päästäsi tukemaan oppiasi. Jos Jeesus Jumalan Poika ei kelpaa, niin ei voi mitään.

        Höh, juuri Jumalan Poikahan oli ainoa joka siihen kelpasi. Älä vääntele asioita. Juutalaisuudessa Messias, Jumalan Poika on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, juuri Jumalan Poikahan oli ainoa joka siihen kelpasi. Älä vääntele asioita. Juutalaisuudessa Messias, Jumalan Poika on Jumala.

        Itse vääntelet, juutalaisuudessa eikä kristinuskossa kummassakaan Messias ei ole Jumala itse. Raamatussa Jeesus ei ole Jumala vaan tämän ainoa Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, juuri Jumalan Poikahan oli ainoa joka siihen kelpasi. Älä vääntele asioita. Juutalaisuudessa Messias, Jumalan Poika on Jumala.

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isäni luo muutoin kuin minun kauttani####

      Se osoittaa, että Jeesus on Jumalan poika....uskomalla Häneen , pelastuu

      • Anonyymi

        Et ymmärrä mitä Jeesukseen uskominen tarkoittaa. Rukoile Pyhää Henkeä avaamaan se sinulle.


    • Anonyymi

      Tie = Enkelit, Arkkienkelit, Hallitukset
      Totuus = Voimat, Vallat, Herruudet
      Elämä = Valtaistuimet, Kerubit, Serafimit

      Koko 9 kategorian enkelihierarkia on Isän tuntemuksessa tarpeen.

      Minä olen Daavidin suku ja juuriverso, se kirkas KOINTÄHTI.
      Eli jopa Lucifer tarpeellinen on tuntemukseen.

      Koraani kehottaakin uskomaan KAIKKIIN ENKELEIHIN, KAIKKIIN PYHIIN KIRJOIHIN JNE.

      vaikea on todistaa että yksin Jeesus tuntee Isän. Hän on läsnä sanana ja nimenä lähes kaikkialla kuitenkin. Lopussa kaikki mikä on taivaassa ja maan päällä yhdistetään juuri Kristuksessa. Mutta maan alla olevaa ei???

      Esim. Paratiisi ja Uusi Jerusalem joka on paratiisissa on maan alla.

      Jeesukselle on annettu kaikki valta puhua kuten hän puhui. Ja joka kunnioittaa Poikaa kunnioittaa myös ISÄÄ. Tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mieltynyt!

      • Anonyymi

        Spurku!


    • Anonyymi

      Vartiotorni neuvoo pilkkaamaan Raamatun Jumalaa nauramalla että ei kukaan voi olla itsensä isä.

      Jumala on kuitenkin Henki. ja näin Raamattu:

      Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
      Herran Henki (Ap 5:9);
      Pojan Henki (Gal 4:6);
      Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

      Vartiotorni sanoo Pyhän Hengen sähkönkaltaiseksi voimaksi. Mutta sehän olisi eloton fysiikan ilmiö.
      Mikä silloin olisi itse lahkojehoova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

      Jeesuksessa oli ihmisruumiissa tuo Henki.
      Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen
      ja 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Tässä vielä tulee esiin Jeesuksen Jumaluus, samalla kuin Jeesuksen tarkoitus:
      2 Kor. 5:19: Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      • Anonyymi

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Hepr.10:19 Veljet, meillä on siis täysi oikeus astua sisälle kaikkeinpyhimpään, koska Jeesus on uhrannut verensä
      20 ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

    • Anonyymi

      Se tarkoittaa tietenkin sitä, että kun Jeesus on Järjestön pomo (vaikka vain nimellisesti, eikä häneen saa ottaa yhteyttä), Järjestö on tie suoraan Jehovan luo.

      • Anonyymi

        vartiotorni tunnustaa, että Raamattu ei tunne mitään järjestöä.

        Matt. 24:45 Kuka siis on uskollinen ja toimellinen palvelia, jonka Herra pani perheensä päälle, antamaan heille ruokaa ajallansa?

        Jae ei puhu mistään tulevasta vartiotornikustantajasta.

        Jae on vertauksen puolikas. Toinen puoli alkaa:
        24:48 Mutta jos paha palvelia sanoo sydämessänsä: minun Herrani viipyy tulemasta;

        Kyllä vartiotorniseurallekin löytyy Raamatusta jae:
        Matt. 23:12 joka itsensä ylentää, se alennetaan


    • Anonyymi

      Pelastus on vain mahdollista Jeesuksen kautta...on rukoiltava Jeesuksen nimessä eli Jeesuksen nimessä amen!

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesuksen jumaluus on ihan koko Raamatun punainen lanka alusta loppuun. Muuta nimeä, missä pelastuisimme, meille ei ole annettu.

      Jeesusta kutsutaan raamatussa Immanueliksi, joka tarkoittaa Jumala meidän kanssamme. Pelastumme vain ja ainoastaan polvistumalla ristin eteen, tunnustamalla syntimme ja huutamalla Jeesuksen nimeä avuksemme. Näin raamattu opettaa.

      Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi. Tämänkin Sana lupaa, samoinkuin että ketään, joka Jeesuksen luo tulee, Hän ei aja pois.

      Se, että joku täällä kirjoittaa että muut kuin jt joutuvat helvettiin, on itse asiassa saatanasta. Se että uskoo Raamatun sanaan on Jumalan kunnioittamista.

      • Anonyymi

        Miten Isän jumaluus sitten? eroaa Jeesuksen jumaluudesta?


    • Anonyymi

      Luotiinko maailma Jeesusta varten? Mielenkiintoinen näkökanta. Yksi syvästi uskova mies sanoi näin.

      • Anonyymi

        Niin, ehkäpä Jeesus tarvitsee viihdettä?

        - Kuulehan poika, tänään rakennetaan sinulle terraario.
        - Mikä se sellainen on?
        - Kohta näet.


      • Anonyymi

        Paavali taisi jossain noin kirjoittaa, että Jumala loi Jeesuksen kautta ja Jeesusta varten, että hän olisi esikoinen kaikessa.


    • Anonyymi

      Pitää ensinnäkin uskoa Jumalan poikaan!
      JT tekee näin, ei muut

      • Anonyymi

        Selitä mitä tarkoitat uskoa Jumalan Poikaan. Kyllä minä uskon vaikken jt olekaan. Selitä miten sinä uskot eri tavalla kuin minä? Typerää tuollainen heitto. Selitä jos osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä tarkoitat uskoa Jumalan Poikaan. Kyllä minä uskon vaikken jt olekaan. Selitä miten sinä uskot eri tavalla kuin minä? Typerää tuollainen heitto. Selitä jos osaat.

        Heitto on tosiaan typerä. Varmaan jokainen kristittynä itseään pitävä uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika - kyseessä on ihan perusasia kristinuskossa. Se, mitä tämä käytännössä tarkoittaa, voi vaihdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitto on tosiaan typerä. Varmaan jokainen kristittynä itseään pitävä uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika - kyseessä on ihan perusasia kristinuskossa. Se, mitä tämä käytännössä tarkoittaa, voi vaihdella.

        Käytäntö on tämä: toiset uskoo että Jeesus on Jumalan Poika, toiset uskoo että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytäntö on tämä: toiset uskoo että Jeesus on Jumalan Poika, toiset uskoo että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala itse.

        Molemmilla on siis yhteistä, mutta myös ero.


    • Anonyymi

      Elämä?

    • Anonyymi

      Johannes 14:6
      Minä olen tie, totuus ja elämä: Jeesus on tie, koska ihmiset voivat rukoilla Jumalaa vain hänen kauttaan. Hän on ”tie” myös siten, että hänen välityksellään ihmiset voidaan sovittaa Jumalan kanssa. (Joh 16:23; Ro 5:8.) Jeesus on totuus siinä mielessä, että hän puhui totta ja hänen elämäntapansa oli sopusoinnussa totuuden kanssa. Hän myös täytti kymmeniä ennustuksia, joista ilmenee hänen keskeinen osansa Jumalan tarkoituksessa. (Joh 1:14; Il 19:10.) Näistä ennustuksista ”on tullut ’kyllä’ [tai ”ne ovat täyttyneet”, alav.] hänen välityksellään” (2Ko 1:20). Jeesus on elämä, koska lunnaiden välityksellä ihmiset voivat saada ”todellisen elämän”, ts. ”ikuisen elämän” (1Ti 6:12, 19; Ef 1:7; 1Jo 1:7). Hänestä tulee ”elämä” myös niille miljoonille ihmisille, jotka herätetään kuolleista ja joilla on mahdollisuus elää paratiisissa ikuisesti (Joh 5:28, 29).

      • Anonyymi

        Mitäs varten Jeesus sitten opetti Isä meidän rukouksen, jos Isää ei saa suoraan rukoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs varten Jeesus sitten opetti Isä meidän rukouksen, jos Isää ei saa suoraan rukoilla?

        Miksi rukoilemme Jehovaa Jeesuksen nimessä?

        11 Kiitämme Jehovaa siitä, että voimme rukoilla häntä hänen Poikansa kautta. Jeesuksella on tärkeä osa, kun Jehova vastaa pyyntöihimme. Jehova kuuntelee rukoukset, jotka esitetään Jeesuksen nimessä, ja vastaa niihin. Jeesus selitti: ”Mitä tahansa pyydättekin minun nimessäni, minä teen sen, jotta Isä saatettaisiin kunniaan Pojan yhteydessä.” (Joh. 14:13, 14.)

        12. Mitä muita syitä meillä on kiittää Jehovaa hänen Pojastaan?

        12 Jehova antaa syntimme anteeksi Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Jeesus on ”ylimmäinen pappi, ja hän on istunut Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle taivaassa” (Hepr. 8:1). Hän on meille ”auttaja”, joka ”on Isän luona” (1. Joh. 2:1). Olemme hyvin kiitollisia Jehovalle, koska hän on antanut myötätuntoisen ylimmäisen papin, joka ymmärtää heikkouksiamme ja ”puhuu meidän puolestamme” (Room. 8:34; Hepr. 4:15). Me epätäydelliset ihmiset emme voisi lähestyä Jehovaa rukouksessa ilman Jeesuksen lunastusuhria. Emme voi koskaan kiittää Jehovaa tarpeeksi siitä, että hän on antanut meille arvokkaimman mahdollisen lahjan, Poikansa Jeesuksen Kristuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs varten Jeesus sitten opetti Isä meidän rukouksen, jos Isää ei saa suoraan rukoilla?

        Tähän ei vartiotornilainen osaa vastata. Mallirukous, jota ei tule käyttää?


    • Anonyymi

      Matt5:23 Golgata on yksin Hänen. Siinä ei ole demokratiaa lainkaan.

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-01-22 01:29:33

      Anonyymi kirjoitti: Järjestönne on tie helvettiin. Gal.1: 9-11.

      Soopaa,!
      -----------

      Ei mitään soopaa.
      Järjestösi on ennustellut itsensä vääräksi profeetaksi.
      5 Moos. 18:22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut;

      Ja Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

      -Niin, väärä profeetta !

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe