hydridin akku loppuu satasen vauhdissa, polttomoottori kilahtaa

Anonyymi-ap

normaalisti polttomoottoriautojen voitelu riittää ankarillakin pakkasilla koska moottoriöljy saavuttaa 5 minuutissa muun muassa sylinterit ja vanhoilla rasvoilla pinnoilla, käytetään siksi hiljaisilla kierroksilla moottoria aluksi.

kokonaan toinen tilanne on hydridillä. ajat ensin 100km tunnissa sähkömoottorilla. ulkona on -33 pakkasta ja polttomoottori käynnistyy kun akku loppuu. moottori on heti ankarilla kierroksilla jolloin vaarana on että voitelu pettää ja kiinnileikaumia syntyy.

kuulin kerran huoltoaseman kahvilassa että joku ihminen on sanonut että kun lämmittää autoa, niin heti tyhjäkäynnillä kaasu aivan pohjaan 5 minuutiksi niin lämpeää nopeammin. en usko että on viisasta. naapurit herää siihen meteliin ja jos tapahtuu kiinnileikaumia, sylintereitä ei saa enää hoonattua vaan ne pitää putkittaa uudelleen.

täyssähköautossa ei näitä ongelmia ole mutta näillä sähkön hinnoilla ei ole varaa ihmisillä ladata autojaan. ja ympäristö ei pidä sähköautoista kun louhitaan akkuja varten metalleja kehitysmaista.

diesel on puhtain ja taloudellisin. sen kanssa voi ajaa vaikka paistorasvoilla jos ne jalostetaan eka.

24

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksikään plugari ei kulje 100km/h -33 pakkasella.

      Toisekseen nykymoottreissa käytetään 0W20 tyyppisiä öljyjä mitkä on varsin notkeita noissakin pakkasissa. Tasainen 100km/h ei henkiöauton konetta juuri rasita. Kiihdyttäminen 60 vauhtiin on isompi punnerrus.

      Älä siis huolehdi asiasta mikä ei ole ongelma eikä varsinkaan ole sinun huolesi.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­­f­­o­­m­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18227124

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Dieselissä jähmettyy polttoaine ja urea jäätyy.

      • Anonyymi

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.

        Arktinenkin laatu jämähtää, kun lämpötila laskee alle -44 asteen.


      • Anonyymi

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.

        Keski-Suomen eteläpuolella ei saa arktista dieseliä mistään huoltoasemalta, talvilaatuun pitää tyytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arktinenkin laatu jämähtää, kun lämpötila laskee alle -44 asteen.

        Noita kylmyyksiähän meillä Suomessa on yhtenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.

        Autoissa on lämmitys tuossa järjestelmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.

        Ei jäädy eristetyt ja lämmitetyt järjestelmät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jäädy eristetyt ja lämmitetyt järjestelmät .

        Pitäisi olla lämmitys päällä koko ajan ajaessa, onko edes esilämmitystä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla lämmitys päällä koko ajan ajaessa, onko edes esilämmitystä missään.

        Varmaan rikkoo laitteet jäätyessä seisoessakin tai kun käynnistää, ei kai se muuten kalliiksi tulisi. Aivan susi systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arktinenkin laatu jämähtää, kun lämpötila laskee alle -44 asteen.

        Ehkä voimme elää tuon asian kanssa?


    • Anonyymi

      Bensaa syövät kuulema kovasti kun loppuu sähkö.

    • Anonyymi

      Olihan avaus. Voiko joku olla noin pihalla autojen tekniikasta ja toiminnasta.
      Yritä etsiä hieman tietoa hybridien toiminnasta ja käytöksestä kovilla pakkasilla ja huomaat ettei kannata ihan mutulla ja pintatiedolla lähteä neuvomaan ja viisastelemaan.

      • Anonyymi

        Hybridin bensamoottori kannattaa siis lämmittää ja ajaa sillä ensin, sähköllä vain sen verran ettei moottori ehdi jäähtymään kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridin bensamoottori kannattaa siis lämmittää ja ajaa sillä ensin, sähköllä vain sen verran ettei moottori ehdi jäähtymään kokonaan.

        Kyllä näin, autoaan pitää osata käyttää oikein olosuhteisiin nähden.


    • Anonyymi

      Vai viidessä minuutissa öljy saavuttaa sylinterit, aika hauska väite.

    • Anonyymi

      Öljypumppu painaa sitä suuremmalla paineella ja vauhdilla öljy kiertoon mitä suuremmat kierrokset koneessa on. Toisaalta kuinka moni hybrid kulkee -33 asteen pakkasella pelkällä sähköllä, varsinkin maantiellä?

    • Anonyymi

      Enpä tiedä yhtään lataushybridiä, joka ei käynnistäisi polttomoottoria -33 pakkasessa heti liikkeelle lähdettäessä. Satasen vauhdissa kone käy yleensä muutenkin, jos autoa ei pakoteta kulkemaan akulla.
      Suosittelen tutustumaan plugateihin, ennen kuin laukoo reikiä päähänsä. Ne ovat fiksumpia, ja osaavat pitää huolta omasta ajokunnostaan.

      • Anonyymi

        Juuri noin! Yksikään hybridi ei liiku pelkällä sähköllä tuossa pakkasessa ja Toyotan hybridi ei lähde liikkeelle pelkällä sähköllä edes alle -10 asteen pakkasessa.


    • Anonyymi

      Ihme kikkailuja ja sekoiluja noiden plugareiden kanssa. Ja molemmat voimalinjat joutuvat toimimaan ei-optimaalisesti => kestävyys?

      Jos haluaa ajaa sähköllä, ostaa sähköauton. Jos bensalla niin ostaa bensa-auton. Tulee koko omistusajan kokonaiskustannuksissa edullisemmaksi. Ja toimii luotettavammin niin pakkasilla kuin helteilläkin (kun valitsee auton oikein).

      • Anonyymi

        Vai ei optimaalisesti, bensakone käy kun tarvitaan ja sähköllä osa matkasta tai helpottamalla bensakonetta. Mikä on sinusta optimaalista, mielestäni bensakoneen käyminen kuluttaa moottoria enemmän kuin lepuutus ja sähkömoottorissa vähän sama juttu.


    • Anonyymi

      Romuja käytettynä...puristimeen...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      133
      3373
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2653
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2485
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2376
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      32
      2150
    6. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      115
      1800
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1458
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1452
    9. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1341
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1198
    Aihe