hydridin akku loppuu satasen vauhdissa, polttomoottori kilahtaa

Anonyymi-ap

normaalisti polttomoottoriautojen voitelu riittää ankarillakin pakkasilla koska moottoriöljy saavuttaa 5 minuutissa muun muassa sylinterit ja vanhoilla rasvoilla pinnoilla, käytetään siksi hiljaisilla kierroksilla moottoria aluksi.

kokonaan toinen tilanne on hydridillä. ajat ensin 100km tunnissa sähkömoottorilla. ulkona on -33 pakkasta ja polttomoottori käynnistyy kun akku loppuu. moottori on heti ankarilla kierroksilla jolloin vaarana on että voitelu pettää ja kiinnileikaumia syntyy.

kuulin kerran huoltoaseman kahvilassa että joku ihminen on sanonut että kun lämmittää autoa, niin heti tyhjäkäynnillä kaasu aivan pohjaan 5 minuutiksi niin lämpeää nopeammin. en usko että on viisasta. naapurit herää siihen meteliin ja jos tapahtuu kiinnileikaumia, sylintereitä ei saa enää hoonattua vaan ne pitää putkittaa uudelleen.

täyssähköautossa ei näitä ongelmia ole mutta näillä sähkön hinnoilla ei ole varaa ihmisillä ladata autojaan. ja ympäristö ei pidä sähköautoista kun louhitaan akkuja varten metalleja kehitysmaista.

diesel on puhtain ja taloudellisin. sen kanssa voi ajaa vaikka paistorasvoilla jos ne jalostetaan eka.

22

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksikään plugari ei kulje 100km/h -33 pakkasella.

      Toisekseen nykymoottreissa käytetään 0W20 tyyppisiä öljyjä mitkä on varsin notkeita noissakin pakkasissa. Tasainen 100km/h ei henkiöauton konetta juuri rasita. Kiihdyttäminen 60 vauhtiin on isompi punnerrus.

      Älä siis huolehdi asiasta mikä ei ole ongelma eikä varsinkaan ole sinun huolesi.

    • Anonyymi

      Dieselissä jähmettyy polttoaine ja urea jäätyy.

      • Anonyymi

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.

        Arktinenkin laatu jämähtää, kun lämpötila laskee alle -44 asteen.


      • Anonyymi

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea polttoaine jäädy. Siis se arktinen laatu. Ei pidä käyttää kesäaineita.

        Keski-Suomen eteläpuolella ei saa arktista dieseliä mistään huoltoasemalta, talvilaatuun pitää tyytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arktinenkin laatu jämähtää, kun lämpötila laskee alle -44 asteen.

        Noita kylmyyksiähän meillä Suomessa on yhtenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.

        Autoissa on lämmitys tuossa järjestelmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kertoi uutisissa että Ad Blue jäätyy jo -11C, eikä saksalaiset salli käyttää mitään lisäaineita jäätymisen estoon. Kallis remontti kun jäätyy.

        Ei jäädy eristetyt ja lämmitetyt järjestelmät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jäädy eristetyt ja lämmitetyt järjestelmät .

        Pitäisi olla lämmitys päällä koko ajan ajaessa, onko edes esilämmitystä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla lämmitys päällä koko ajan ajaessa, onko edes esilämmitystä missään.

        Varmaan rikkoo laitteet jäätyessä seisoessakin tai kun käynnistää, ei kai se muuten kalliiksi tulisi. Aivan susi systeemi.


    • Anonyymi

      Bensaa syövät kuulema kovasti kun loppuu sähkö.

    • Anonyymi

      Olihan avaus. Voiko joku olla noin pihalla autojen tekniikasta ja toiminnasta.
      Yritä etsiä hieman tietoa hybridien toiminnasta ja käytöksestä kovilla pakkasilla ja huomaat ettei kannata ihan mutulla ja pintatiedolla lähteä neuvomaan ja viisastelemaan.

      • Anonyymi

        Hybridin bensamoottori kannattaa siis lämmittää ja ajaa sillä ensin, sähköllä vain sen verran ettei moottori ehdi jäähtymään kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridin bensamoottori kannattaa siis lämmittää ja ajaa sillä ensin, sähköllä vain sen verran ettei moottori ehdi jäähtymään kokonaan.

        Kyllä näin, autoaan pitää osata käyttää oikein olosuhteisiin nähden.


    • Anonyymi

      Vai viidessä minuutissa öljy saavuttaa sylinterit, aika hauska väite.

    • Anonyymi

      Öljypumppu painaa sitä suuremmalla paineella ja vauhdilla öljy kiertoon mitä suuremmat kierrokset koneessa on. Toisaalta kuinka moni hybrid kulkee -33 asteen pakkasella pelkällä sähköllä, varsinkin maantiellä?

    • Anonyymi

      Enpä tiedä yhtään lataushybridiä, joka ei käynnistäisi polttomoottoria -33 pakkasessa heti liikkeelle lähdettäessä. Satasen vauhdissa kone käy yleensä muutenkin, jos autoa ei pakoteta kulkemaan akulla.
      Suosittelen tutustumaan plugateihin, ennen kuin laukoo reikiä päähänsä. Ne ovat fiksumpia, ja osaavat pitää huolta omasta ajokunnostaan.

      • Anonyymi

        Juuri noin! Yksikään hybridi ei liiku pelkällä sähköllä tuossa pakkasessa ja Toyotan hybridi ei lähde liikkeelle pelkällä sähköllä edes alle -10 asteen pakkasessa.


    • Anonyymi

      Ihme kikkailuja ja sekoiluja noiden plugareiden kanssa. Ja molemmat voimalinjat joutuvat toimimaan ei-optimaalisesti => kestävyys?

      Jos haluaa ajaa sähköllä, ostaa sähköauton. Jos bensalla niin ostaa bensa-auton. Tulee koko omistusajan kokonaiskustannuksissa edullisemmaksi. Ja toimii luotettavammin niin pakkasilla kuin helteilläkin (kun valitsee auton oikein).

      • Anonyymi

        Vai ei optimaalisesti, bensakone käy kun tarvitaan ja sähköllä osa matkasta tai helpottamalla bensakonetta. Mikä on sinusta optimaalista, mielestäni bensakoneen käyminen kuluttaa moottoria enemmän kuin lepuutus ja sähkömoottorissa vähän sama juttu.


    • Anonyymi

      Romuja käytettynä...puristimeen...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe