Mikä henki vaikuttaa harhaoppisiin?

Anonyymi-ap

Mikä henki vaikuttaa harhaoppisiin?

Jumalan Pyhä Henki?

Saatanan henki ja demonit?

Kun olet vastannut tähän, niin kerro, mitkä kaikki opit ovat harhaoppeja. Minä kerron muutaman:

toraismi, sapatismi, sakramentalismi, helluntailaisuus, katolisuus, ortodoksisuus, luterilaisuus, protestantismi, konservatiivisuus, liberaaliteologia, menestysteologia, kalvinismi, Jehovan todistajat, mormonit,..

27

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eksyttäviä henkiä piisaa vaikka kuinka paljon, koska Saatanan mukana maan päälle heitettiin 1/3 kaikista taivaan enkeleistä, jotka kaikki ovat henkiolentoja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Harhaoppi on aina ihmisen henkilökohtainen asia. Joihinkin ilmiöihin voi liittyä selkeää harhaoppia, mutta aina ihminen on se, joka ottaa harhaopin vastaa, joka itse sydämessään vastaa Jumalalle siitä miten on uskonut, onko ollut hengessä Jumalan lapsi vai mitä asioita palvellut. Myös ihmiselle tulee tarjota pelastusta eikä kauhistella sitä millaisia jotkut ovat. Pahaa menoa maailmassa riittää eikä ihmistä pelasta se vaikka ajattelisi että on ainut oikein uskova ihminen maailmassa ja kaikki muut ovat eksyneet eivätkä ymmärrä uskosta mitään. Ei se ole pelastuksen sanoma.

    • Anonyymi

      Opeista viis.Minä en tullut uskoon,vaan usko tuli minuun ihan raamatun mukaisesti,Usko on Jumalan teko ei minun valintani.Tosi on.Ennenkuin maailma luotii minä ja moni muu oli valittu .Raamattu kirjoittaa tämän tosi asian.Maranata.

      • Anonyymi

        1.Korinttolaiskirje:
        15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.

        Hebrealaiskirje:
        4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon,

        Room 13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

        Apostolien teot:
        15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat:

        15:7 että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.

        18:27 Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"
        19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.

        21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.

        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."


      • Anonyymi

        Joh evk 6;29


    • Anonyymi

      Helluntailaisten lahkon perustajat Parhami ja Olseni eivät olleet mitään kristittyjä, vaa homppelimiehiä, molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

      • Anonyymi

        Pakkovauvakastetun uskonnon piispat ovat menneet harhaoppiin, joka käskee vihkiä homoja.
        Pakkovauvakastettu tukee tätä varoillaan!


    • Anonyymi

      Helluntailaiset toivat homoliitot Suomeen sieltä Ameriikasta.

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[1

      • Anonyymi

        Nyt ne homoliitot on levinnyt kristillisiin kirkkoihinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ne homoliitot on levinnyt kristillisiin kirkkoihinkin.

        Ekumenia on pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ne homoliitot on levinnyt kristillisiin kirkkoihinkin.

        Varsinkin kirkkoihin.


    • Anonyymi

      Aloituksen on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

      Hän on ottanut käyttöön myös nimimerkin "Ei-helluntailainen kommentti:".

      Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

      Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen:

        Tämä urheiluselostajalta kuulostava Henki-nimimerkistä varoittelija on sama hyypiö judaisti, kuin on vuosikaudet jahdannut Mauno Mattilaa ja Petri Paavolaa, ja yrittänyt langetella kadotustuomioita uskoville. Kieltää Jeesuksen herruuden.

        Minä en ole Henki-nimimerkki, mutta tämä Raamatusta valehteleva varoittelija toistelee valhetta tahallaan, niin kuin luulisi tällä jotain voittavansa.

        Yksi hänen valheistaan on se, että taivasten valtakunnassa pienin on muka helvetissä.


    • Epäjumalan kutsun kuuleva ei voi mitenkään tietää onko kyseessä juuri tuo epäjumala vai Herramme Saatana.

    • Anonyymi

      jos joku tule ja saarnaa jotakin muuta jeesusta ,,, vaara profeetta barjeesus ,,,,,.opilllisesti lahkolainen vai pillisesti harha oppinen .....vai profeetta joka on vaara

    • Anonyymi

      jos profeetta uuden testamentin profeetta julistaa sinulle omia mielipiteitaan yhden kerran koska luuliu etta ajatus oli jumalasta ...ja 20 muuta profeetan .,.,....sanaa on kaynyt toteen onkoi kyseessa vaara profeetta .,.....jos erehdyn ohjaamaan sinua etta muuta intiaan ..,....j amene siella naimisiin se on herran sana ja mina ohjaan sinut ,,,suoraan leijonien suuhun ,,ja kuolemaan minun .koska olen vaara profeetta ....

    • Anonyymi

      olen erehtynyt opillisesti 3 asiassa olenko mina raamatun mukaan ...harha oppinen vai lahkolainen ......ja ollenkaan jumalan lapsi .....ni jos jumalan lapset ...menevat harha oppisten raamattu kouluun niin perustukset etta he ovat jumlan lapsia silti sailyy mutta jos osallistun lahkolaisuuteen liian kauan syntini tuotaaa minule kuoleman .,....

    • Anonyymi

      minulla on oikea henki mutta olen teologisesti vaarassa

    • Anonyymi

      Ei pidä alkaa ns. "hengellistämään" ihan kaikkea !

      Sekin toiminta kuuluu eksyneille äärikarismaattilisille !

      Siis tyyli on se, että ikäänkuin ulkoistetaan ihmisen omat valinnat jonkun "hengen" syyksi ja aiheuttamaksi !

      Eli kuten nyt ap teki aloityksessaan laittaessaan vai 2 vaihtoehtoa !

      Ihminen tekee pääosin ihan omia valintoja, täysin ilman jonkun hengen vaikuttamista.

      Joten koko aloitus on väärin ja vääristynyt lähtökohtaisesti jo !

    • Anonyymi

      raamatussa sanotaan opetuksesta ...etta kaikki erehtyvat ,,,,,jossain ..siis myos helluntalaiset .,,,,,,,,,ynna siella kerrotaan selkeasti lahkoja harjoittavat eivat pero jumalan valtakuntaan eika harhaoppeja julistavat //////seka raamatussa kerrotaan etta profeetta joka julistaa herran sanaa saattaa olla vaara.,,,,seka jotkut opettivat asioita ..joitsa paavali sanoi etta nama pitaa lopettaa ....siis kyseessa olivat kuitenkin kristityt ,,,jotka olivat ruvenneet opettamaan ,,,,,,varaa profeetta voi antaa sinulle uuden testmentin mukaan .,,,,,,,oheet jotka lead .,.,,.,,sinut ,,,eroi tielle ...j atahtoon mita jumala tahtoo .....seka kristitty ei voi muuttaa kansalaisuuttaan vaihtamalla teologista linjaa ,,,,,,,kokonaan ei uudesti syntymaton kuollut henki ....lo....joka luulee olevannsa uuden testamentin profeetta ,,,ja julistaa jumalan sanana sinulle jotain on eri hengessa kokonaan ,,,,,

    • Anonyymi

      harhaoppien paljastaminen ja yleensakintutkiminen on aika haastavaa ,,,,,,seka enne tuomiota tulee ottaa minta asiaa huomioon .....siis jos koetat selvittaa etta onko esim tama seurakunta ......missa tilassa ,,,

    • Anonyymi

      Minä olen perustanut oikeaoppisen seurakunnan, joka noudattaa Raamattua niin kuin on kirjoitettu ja ollaan kaikessa apostolisia. Siihen kuului aluksi minun lisäksi kaverini, mutta erotin hänet harhaoppisuuden takia.

      Kokoukset olohuoneessani joka keskiviikko kello 18, tervetuloa!

    • Anonyymi

      joissakin lahkoissa vaikuttaa myos oikeasti sielun vihollinen ja riivaaja henkivallat joissakin ei ,,,ja voidaan opillisesti korjata eika tarvitse ajaa saatanoita ulos

    • Anonyymi

      harha oppi ei ole riivaaja henkivalta

    • Anonyymi

      lihan aikaan saanokset ovat eri asia kuin suoraan riivaaja henkivallat

    • Anonyymi

      uskovat jotka lankeavat esim lahkolaisuuteen voidaan palauttaa totuuteen .....siis kyseessa on synti joka pitaa tunnustaa onko tama harha oppia ....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe