Vaunujen vieressä, ja välillä vaunuissakin, kun tuppa kuhisemaan rottia kaikenlaisen roskan, ulosteen ja muut niitä kiinnostavan ympärillä, niin aattelin jakaa maukkaan reseptin kaikille karavaanareille nautittavaksi. Raaka-aineeksi rottia voi pyydystää joko erilaisin pyydyksin, ilmakolla ampumalla tai myrkyttämällä.
Mutta pidemmittä puheitta se resepti:
4 rottaa
suolaa ja pippuria
vettä
kastike
½ kuppia silputtua sipulia
½ kuppia tummaa sokeria
½ kuppia Worcestershire kastiketta
Tabasco kastiketta
1 sitruunan mehu
3 rkl sinappia
½ kuppia viiniä
valmistus
1 nylje ja puhdista rotat ja jätä ne kokonaiseksi
2 hiero pintaan suola ja pippuri
3 laita rotat pannulle ja kaada vesi rottien päälle
4 anna kypsyä 1½ tuntia huolellisesti peitettynä
5 sekoita kastikkeen ainekset ja kaada pannulle
6 kiehuta liemi tiiviimmäksi noin 30 minuuttia ilman kantta
7 jatka vielä 30 minuuttia kannen alla
9 kaada joukkoon viini ja kiehauta
10 tarjoa vihannesten kanssa
Rottaresepti, haudutetut rotat
7
360
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on nii että makkarat grilliin ja etuteltta pystyyn!
- Anonyymi
Olen melko varma, että sun makkarasi on pilaantunut ja että telttakaan ei nouse.
- Anonyymi
Ensin kuitenkin kaljatölkki auki , ja sit kopin jalat alas.
- Anonyymi
Kuulostaa herkulliselta ja menee ehdottomasti kokeiluun. Täytyykin ottaa pakkasesta rottia sulamaan. Tähän asti olen laittanut niitä vain grillissä vartaina. Antaa vaan marinoitua rauhassa kolmisen päivää joko kiljussa tai Pirkka-oluessa ja sitten grilli kuumaksi!
- Anonyymi
Rumatikkiä voi käyttää aromipesänä.
- Anonyymi
Rottia saa olla aika monta, että koko pesueelta lähtee nälkä. Itse tietty vaan ryyppään, mutta akka ja kakarat vinkuu ruokaa. Vähemmällä vaivalla pääsee, kun laittaa pulskan mäyrän uuniin kypsymään.
- Anonyymi
Siitäkin saa ruokaisampaa, kun ei suolista lainkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153