Vaunujen vieressä, ja välillä vaunuissakin, kun tuppa kuhisemaan rottia kaikenlaisen roskan, ulosteen ja muut niitä kiinnostavan ympärillä, niin aattelin jakaa maukkaan reseptin kaikille karavaanareille nautittavaksi. Raaka-aineeksi rottia voi pyydystää joko erilaisin pyydyksin, ilmakolla ampumalla tai myrkyttämällä.
Mutta pidemmittä puheitta se resepti:
4 rottaa
suolaa ja pippuria
vettä
kastike
½ kuppia silputtua sipulia
½ kuppia tummaa sokeria
½ kuppia Worcestershire kastiketta
Tabasco kastiketta
1 sitruunan mehu
3 rkl sinappia
½ kuppia viiniä
valmistus
1 nylje ja puhdista rotat ja jätä ne kokonaiseksi
2 hiero pintaan suola ja pippuri
3 laita rotat pannulle ja kaada vesi rottien päälle
4 anna kypsyä 1½ tuntia huolellisesti peitettynä
5 sekoita kastikkeen ainekset ja kaada pannulle
6 kiehuta liemi tiiviimmäksi noin 30 minuuttia ilman kantta
7 jatka vielä 30 minuuttia kannen alla
9 kaada joukkoon viini ja kiehauta
10 tarjoa vihannesten kanssa
Rottaresepti, haudutetut rotat
7
326
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on nii että makkarat grilliin ja etuteltta pystyyn!
- Anonyymi
Olen melko varma, että sun makkarasi on pilaantunut ja että telttakaan ei nouse.
- Anonyymi
Ensin kuitenkin kaljatölkki auki , ja sit kopin jalat alas.
- Anonyymi
Kuulostaa herkulliselta ja menee ehdottomasti kokeiluun. Täytyykin ottaa pakkasesta rottia sulamaan. Tähän asti olen laittanut niitä vain grillissä vartaina. Antaa vaan marinoitua rauhassa kolmisen päivää joko kiljussa tai Pirkka-oluessa ja sitten grilli kuumaksi!
- Anonyymi
Rumatikkiä voi käyttää aromipesänä.
- Anonyymi
Rottia saa olla aika monta, että koko pesueelta lähtee nälkä. Itse tietty vaan ryyppään, mutta akka ja kakarat vinkuu ruokaa. Vähemmällä vaivalla pääsee, kun laittaa pulskan mäyrän uuniin kypsymään.
- Anonyymi
Siitäkin saa ruokaisampaa, kun ei suolista lainkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1174326- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah903450Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371568Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140