Taivas on siellä, missä Jeesus Kristus on

Anonyymi-ap

Taivaan maantieteellinen sijainti on toissijainen seikka.

”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.”
Joh 14:2,3

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Joh 14:6

26

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun kieli on tuhansia vuosia vanhaa ja kuvaa sen ajan ihmisten käsityskykyä maailman kaikkeudesta.

      Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukakun muotoinen ja pilven pällä yläilmoissa eli "taivaassa" vietetään niitä Jeesuksen häitä.

      Tähdet ajateltiin olevan reikiä taivaassa, niistä Jumala katselee ihmisten tekemistä.

      Kyllä Jeesus käsitettiin yksilöksi, persoonaksi ja ihmiseksi, kuten sana sanoo.
      Ei Jeesusta kutsuttu taivaaaksi.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­N­y­­m­­­f­o­­­m­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18237966

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

      Raamatun mukaan Jeesuksen sovintoveren osallisuus otetaan vastaan Kristillisessä yhdessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa.

    • Anonyymi

      Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.”
      Joh 14:2,3

      Järjestys on ihan selvä 1) "tulen minä takaisin" maan päälle

      2) ja otan teidät tyköni


      Vasta maan päällä ollessaan Jeesus ottaa ihmiset tykönsä.

    • Anonyymi

      Ilm 12:11
      ”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.”

    • Anonyymi

      Vain Jeesus voi kulkea Jumalan taivaan ja maan välillä. Ei kukaan ihminen.

      Joh.3: 13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

      Paavalin puheet taivaassa käymisestään on täysin keksittyjä utopioita ja illuusioita, sen ajan värikkäitä tarinoita uskonnollisille ihmisille.

      Raamatussa on sekaisin factaa ja fiktiota.

      Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

      Ap. t. 17:11

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

      • Anonyymi

        Raamattu on peltoon jätetyn aarteen lisäksi kuin pellolle jätetty lammaslauma.


    • Anonyymi

      Joh. 19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

      Jeesuksen veri jäi tänne maan päälle ja on yhteydessä maallisen aineen, kasteen veden ja ehtoollisen viinin kanssa yhtä pitäviä. Ei se veri missään tuulen mukana liiku.

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Matt.26
      26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
      29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

    • Anonyymi

      ”Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
      ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
      Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
      sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
      Ilm 7:9-12

      • Anonyymi

        "ja heillä oli palmut käsissään"

        maan päällä niitä palmuja kasvaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja heillä oli palmut käsissään"

        maan päällä niitä palmuja kasvaa...

        Jumalan taivaassa on paljon ihania asioita! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan taivaassa on paljon ihania asioita! 😁

        Ja nimenomaan kiihkeitä pappeja.


    • Anonyymi

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      ....HUOM!!!
      Luopumalla Heistä Yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      .....
      Aivopesu vaikuttaa uskontunnustuksen kaltaisuuden lisäksi mitä uskoo.
      Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
      "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

      • Anonyymi

        Ihmiset eli itämaan tietäjät toivat lahjoja Jeesuslapselle, ei päinvastoin.

        Kultaa, suitsuketta ja mirhaa. Niitä tarvittiin pakomatkaa varten Egyptin maahan.


    • Anonyymi

      Eikös tämä ole ihan maallinen seikkailukertomus?

      • Anonyymi

        Ps. 115:16

        Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.


    • Anonyymi

      Saatana korotti itsensä taivaaseen Jumalan kanssa. Huonolla menestyksellä.

    • Anonyymi

      Hurmoslahkot kaupittelevat uskoaan Jumalan kohtaamisena. Henkimaailma siellä kohdataan, ei Jumalaa.

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

    • Anonyymi

      Olematonta onkin vaikea nä'hdä.
      Kerroit tuon vähän kiertäen.

    • Anonyymi

      Kohta päästään Kotiin! 😁

      • Anonyymi

        Hikinen pappi odottaa jo sinua.


    • Anonyymi

      Miten taivas voi olla aavikon hiekassa?

    • Anonyymi

      Kaikenlaista kummaa.

    • Anonyymi

      Onneksi Saunatontun voi nähdä kun yöpyy pimeässä mökkisaunassa.

    • Anonyymi

      Jeesus on tie ja totuus ja elämä. 😁

      • Anonyymi

        Niin kamelikin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe