Ilmainen retki mielenosoitukseen

SAK ja STTK kutsuvat mielenosoituksen hallituksen heikennyksiä vastaan
15.1.2024

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK ja STTK kutsuvat koolle STOP nyt! -mielenosoituksen hallituksen työelämäheikennyksiä ja sosiaaliturvan leikkauksia vastaan torstaina 1. helmikuuta. Mielenosoitus järjestetään Helsingin Senaatintorilla klo 12.00–14.00.”

https://www.akt.fi/uutiset/sak-ja-sttk-kutsuvat-mielenosoituksen-hallituksen-heikennyksia-vastaan/

Ne tarjoaa myös matkoja paikanpäälle meno ja paluu

https://www.sak.fi/ajankohtaista/tapahtumat/stop-nyt-mielenosoitus

Toivotaa että moni tulee.
24257
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 24

Vanhimmat

Järjenvastaisesti kun porvarihallitus päällä työttömän asema kohentuu. Kuukausittaiseen "normiin" mukava 30€ korotus ja huhtikuusta nostetaan vuosien jälkeen tt-tuessa hyväksyttyjä asumismenoja.

Äänestä
  • Aloittaja

Me ollaan toimeentulotuessa ja tipahti meillä johtuen lapsi korostus lähti pois. Noh joo ehkä se on joillekin häpeys minusta Mitä eroa on tuki viidakosta muuta kun se että köyhemmässä asemassa kun sairaalaa joudu mennä pelossa laskusta kun tietää että se maksetaan pois mutta nytkin ihmiset on kuin katkeria meille köyhille.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Me ollaan toimeentulotuessa ja tipahti meillä johtuen lapsi korostus lähti pois. Noh joo ehkä se on joillekin häpeys minusta Mitä eroa on tuki viidakosta muuta kun se että köyhemmässä asemassa kun sairaalaa joudu mennä pelossa laskusta kun tietää että se maksetaan pois mutta nytkin ihmiset on kuin katkeria meille köyhille.

Asutko pikkukaupungissa/kunnassa? Ison kaupungin etu on ruokajonojen lisäksi on helppo sulautua massaan tuttavat tietävät on työtön/tulonsiirtolainen ja muista ei väliä. Nettikirjoittelut kannattaa jättää noteeraamatta.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00002 kirjoitti:

Asutko pikkukaupungissa/kunnassa? Ison kaupungin etu on ruokajonojen lisäksi on helppo sulautua massaan tuttavat tietävät on työtön/tulonsiirtolainen ja muista ei väliä. Nettikirjoittelut kannattaa jättää noteeraamatta.

Noh viimeksi kävi miehelle katkeraksi kun lääkäri kirjoitti 12 nix- pulloa reseptillä perheelle eivät antaneet loppuja apteekkari mitään estettä ei ollut. .
    Myös lääkkeet on ilmaisia meille reseptillä. Meillä on 9lasta vahin 17vuotias nuorin 1vuotias. Ihan kuin potkittais valmiiksi maassa makaavaa. Myös sähkölaskua ei toimeentulosta ei maksaneet vaikka 56(pesukonetta +kuivaus ) käytetää vko. Eivät ymmärrä 3-4 kertaa/pv joutuu tiskaamaan 11 henkilöä on 11 mukia 11 lautasta11 lusikkaa 11syvälautasta yms.

Äänestä

9 kakaraa? Porsinut enemmän kuin somalit tai kaniinit. Sietäisit hävetä!

Äänestä
  • Aloittaja

Suomalaisena hyvä saavutus saman miehen kanssa.

Äänestä

• Aloittaja

Vielä suomalaisen miehen kanssa. Eipä mitään katkeruusko iski palstalle.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Vielä suomalaisen miehen kanssa. Eipä mitään katkeruusko iski palstalle.

Olisitte kysyneet sossusta maksusitoumusta kortsuihin tai e-pillereihin. Aika vastuutonta lapsitehtailua kun oli jo parin mukulan jälkeen selvä ette mitenkään pysty ongelmitta tulemaan toimeen rahan suhteen vaan yhteiskunnan tuilla mennään. Jos luulet joku on kateellinen melkein tuplavitusta(vittu on 5n äiti kuten tiedät mutta teillä 10 lähellä) niin se on sitten joku etelän hetelmä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00004 kirjoitti:

Olisitte kysyneet sossusta maksusitoumusta kortsuihin tai e-pillereihin. Aika vastuutonta lapsitehtailua kun oli jo parin mukulan jälkeen selvä ette mitenkään pysty ongelmitta tulemaan toimeen rahan suhteen vaan yhteiskunnan tuilla mennään. Jos luulet joku on kateellinen melkein tuplavitusta(vittu on 5n äiti kuten tiedät mutta teillä 10 lähellä) niin se on sitten joku etelän hetelmä.

10:skin tulee vielä. Sit oon jo 40vuotta eikä viittis enää. Raskaana ja imettänyt putkeen jo yli 17vuotta. Sekä luovuttanut äidinmaitoa sairaalaan 7lapsesta. Tottakai saatte olla katkeria.😅 ehkäpä mies onkin minun kanssa luonteen takia eikö seksihalujen takia.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00004 kirjoitti:

Suomalait kuolee sukupuuttoon etkö ole huomannut?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00004 kirjoitti:

Suomalaiset kuolee sukupuuttoon etkö ole huomannut. Suurin osa suomalaisista on vanhempia ihmisiä ja maahan muutolla korjataan hoitovajetta

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Suomalaiset kuolee sukupuuttoon etkö ole huomannut. Suurin osa suomalaisista on vanhempia ihmisiä ja maahan muutolla korjataan hoitovajetta

Väestön väheneminen sinänsä ei ole huono asia jos rahapula iskee niin isketään eläkekatto. Kokoomuksen ym kabineteissa tuskin kukaan uskoo afrikkalaisilla ja arabimaiden maahanmuuttajilla korjataan hoitovajetta mut he ovat rajusti yliedustettuina kaikissa negatiivisissa tilastoissa mitä tulee muuttajiin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00005 kirjoitti:

Väestön väheneminen sinänsä ei ole huono asia jos rahapula iskee niin isketään eläkekatto. Kokoomuksen ym kabineteissa tuskin kukaan uskoo afrikkalaisilla ja arabimaiden maahanmuuttajilla korjataan hoitovajetta mut he ovat rajusti yliedustettuina kaikissa negatiivisissa tilastoissa mitä tulee muuttajiin.

Kyllä ongelma minusta edellinen hallitus vähätteli ja harvennattanut hyvin rutkasti iäkkäitä. Hoitokodit on kuin kuoleman sellejä.
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisia-kuoli-viime-vuonna-tuhansia-enemman-kuin-ennen-korona-aikaa-pian-suomalaiset-elavat-80-vuotiaaksi-harvemmin-kuin-eu-maissa/8864564?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#gs.49lefs

Mutta mekin perheenä käytetään FFP2 oman osuutemme suositus on WHO ettei korona ole terveys uhka ja ettemme edes vahingossa levitä ja suojaamme itsekkin. olemme suoja suojaamme läheisemme
    🥰😷🛡️🦠

Kukaan ei enää tunnu välittävän heikommista

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00005 kirjoitti:

Suomesta on tulossa kehitysmaa missä elinikä on herroilla suuri kuin afrikassa Täällä leviää taudit vain rikkailla valta päästä hyvään hoitoon. Suomessa joudutaan jonottaa ja vain toiseen maahan hakeutumisesta saat hoitoa omalla rahalla kun annetaan tautien jyllätä. Nuoret ihmiset tekee itsemurhia ja milenterveyshäiriöiden kasvu on noussut kaikkein suurimmaksi https://www.kela.fi/ajankohtaista/5973700/mielenterveysongelmat-veivat-jo-yli-100-000-suomalaista-pitkalle-sairauspoissaololle-vuonna-2023

https://twitter.com/kelantutkimus/status/1556901076397424640

https://www.ku.fi/artikkeli/4090092-afrikassa-on-nuori-vaesto-mutta-paljon-vanhoja-johtajia

Korona tekee ammattitauteja ei ainoastaan sote alalle (voi päätänsäkin käyttää) myös sairaupoissaoloja kasvu suuri
    https://x.com/mediuutiset/status/1750856424555504103?s=46&t=IXGNEWcn7osgd1GJ7Ht_CA

Ongelma on suurta.

Priorisointia tehdään potilaiden välillä kuka hoidetaan . Terve on etu, mutta terve perussairauttava on haitta.

Äänestä

AP on on loistava esimerkki siitä, miksi kannatan sosiaaliturvan leikkauksia.

Äänestä
  • Aloittaja

Höm ole hyvä vaan kotiäitinä on hyvin rankkaa ja tiedän ettei sinua kiinnosta se asia että minulla on alle 4 kouluikäistä kotihoidossa joiden päiväkotimaksu kunnalle olisi enemmän kuin perheenä maksetaan toimeentulossa
    https://yle.fi/a/74-20002070

Kyseinen asia on teille vain ongelma jos minun 9lasta sijoitettaisiin se on yksiksille kun maksavst yli 2000 per mukelo kuukaudessa. Joten olisi vielä enemmän haittana.

Sekin jos haen reseptilla yhden lääkörin kautta on valhempi kuin haen kaikille resepti. Jos halutaan oikeasti tukea perheitä tuki kuntouttaa lapsia päästä helpommin olisi tärkeää erityislapsille itselläni on kaksi erityislasta.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Höm ole hyvä vaan kotiäitinä on hyvin rankkaa ja tiedän ettei sinua kiinnosta se asia että minulla on alle 4 kouluikäistä kotihoidossa joiden päiväkotimaksu kunnalle olisi enemmän kuin perheenä maksetaan toimeentulossa
    https://yle.fi/a/74-20002070

Kyseinen asia on teille vain ongelma jos minun 9lasta sijoitettaisiin se on yksiksille kun maksavst yli 2000 per mukelo kuukaudessa. Joten olisi vielä enemmän haittana.

Sekin jos haen reseptilla yhden lääkörin kautta on valhempi kuin haen kaikille resepti. Jos halutaan oikeasti tukea perheitä tuki kuntouttaa lapsia päästä helpommin olisi tärkeää erityislapsille itselläni on kaksi erityislasta.

valhempi= halvempi.

Äänestä

• Aloittaja

Erityislasten kohdalla on vaikea tekemään tehtäviä ,että asia kehittyät. Ehkäpä tuollainen yksinäinen ihminen vaan ajattelee omia etuja nämä lapset pitöisi olla turvaverkko huoltosuhteelle mutta jos halutaan heistä painolasti toimitte sitten noin, ettekä tue heikompien asemaa.

Äänestä

• Aloittaja

Lapsien työllistyminen aikuisena on veromaksajana tärkeämpi jos minua olisi nuorena tuettu en olisi väliin tippuja ja jos miestä olisi tuettu sitten että lapsia tuettaisiin koulusta ja kuntoutettaisiin hänkin olisi jo kouluttautunut parempaan ammattiin.

Äänestä

• Aloittaja

Joten ole hyvä vaan ja kannata leikkauksia, katkeruus on hyvin ikävä heikompia kohtaan.

Äänestä

• Aloittaja

Voin sanooa ettemme metkustele emmekä edes käytä päihteitä mutta se että lapsien tulevaisuutta toivon olen pistänyt heidän varaan oman tulevaisuuteni jos kaikki olisi onnistunut saaneet paljon tukea koulun käynnissä minäkin olisin koodari vähintään. Tottakai olen lapsen kuntoutuksessa mieluusti mukana, että voin tukea tekemällä itseäni kehittänyt paremmaksi kun näen heikkoudet ja vahvuudet. Noh joo on turha luulla että minusta tulisi työntekijä jos perheeni hajoaa koska tiedän elämäni on hajalla enkä pysty enää mihinkään.

https://yle.fi/a/74-20063072

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238c04

Olen hyvä esimerkki siitä että jätitte henkiin kun olin 18vuotias yhteiskunnan tuella ja jäämään varhaiseläkkeelle lapseni oli vain valo yrittää tehdä enemmän.🥰 miksi mieskin meni töihin kun vauva syntyi ja vaihtoi kouluun kun lapsia oli kolme meni lukion ja stipentin koulun parhaimilla numeroilla ja sitten kuntoutuksien saaminen lapsen kohdalla. Että ei kukaan ole toimeentulossa huvikseen kun joutuu elämään muiden armoilla. Mutta sitähän sinä katkera ihminen et tajua. Ja 10 lapsi minulle ja mielelle vielä tulee koska olen päättänyt niin. Pyöritämme kuin yritystä. Pistämme rahat lapsiin ja myös opiskelu materiaaliin ja saamme tuollaisen henkilön arvioimaan elämäämme. Ettekä arvosta kotona tekevää työtä lapsen parhaaksi. No joo ei minun ongelma ole kuin heidän jotka ei ole koskaan tajunneet köyhä säästää parhaiten tekemällä itse asioita.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Voin sanooa ettemme metkustele emmekä edes käytä päihteitä mutta se että lapsien tulevaisuutta toivon olen pistänyt heidän varaan oman tulevaisuuteni jos kaikki olisi onnistunut saaneet paljon tukea koulun käynnissä minäkin olisin koodari vähintään. Tottakai olen lapsen kuntoutuksessa mieluusti mukana, että voin tukea tekemällä itseäni kehittänyt paremmaksi kun näen heikkoudet ja vahvuudet. Noh joo on turha luulla että minusta tulisi työntekijä jos perheeni hajoaa koska tiedän elämäni on hajalla enkä pysty enää mihinkään.

https://yle.fi/a/74-20063072

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238c04

Olen hyvä esimerkki siitä että jätitte henkiin kun olin 18vuotias yhteiskunnan tuella ja jäämään varhaiseläkkeelle lapseni oli vain valo yrittää tehdä enemmän.🥰 miksi mieskin meni töihin kun vauva syntyi ja vaihtoi kouluun kun lapsia oli kolme meni lukion ja stipentin koulun parhaimilla numeroilla ja sitten kuntoutuksien saaminen lapsen kohdalla. Että ei kukaan ole toimeentulossa huvikseen kun joutuu elämään muiden armoilla. Mutta sitähän sinä katkera ihminen et tajua. Ja 10 lapsi minulle ja mielelle vielä tulee koska olen päättänyt niin. Pyöritämme kuin yritystä. Pistämme rahat lapsiin ja myös opiskelu materiaaliin ja saamme tuollaisen henkilön arvioimaan elämäämme. Ettekä arvosta kotona tekevää työtä lapsen parhaaksi. No joo ei minun ongelma ole kuin heidän jotka ei ole koskaan tajunneet köyhä säästää parhaiten tekemällä itse asioita.

mielelle=miehelle

Ehkäpä sinä olet heitä, jotka haluaa saada vain kaaosta aikaa tuhota hyvinvointi

Äänestä

• Aloittaja

Tai ehkä et ole kerennyt paineessa pohtimaan. Nousua ei pidä tehdä vaan pitäisi kuntouttaa henkilökohtaisella kuin mentorilla. Tutkia henkilön ongelma.

Äänestä

• Aloittaja

Se että sinä annat läheiselle rahaa vain sen verran kun elää ja rahoittaa. Uskotko ettei tule halvemmaksi kun kuntoutaa henkilölle haitallinen vaiva kuin tarkkaavuuden vaikeutta tai kuntiuttaa selviytyä omalla sairaudella toimeen tulla arjessa. Menetätte vain paljon sivistyksen mittarina on vain pidetty koulua mutta on unohdettu ihminen oppii myös kokemuksien kautta kentällä miksi on kokemus asiantuntioita.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

SAK ja STTK kutsuvat mielenosoituksen hallituksen heikennyksiä vastaan
15.1.2024

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK ja STTK kutsuvat koolle STOP nyt! -mielenosoituksen hallituksen työelämäheikennyksiä ja sosiaaliturvan leikkauksia vastaan torstaina 1. helmikuuta. Mielenosoitus järjestetään Helsingin Senaatintorilla klo 12.00–14.00.”

https://www.akt.fi/uutiset/sak-ja-sttk-kutsuvat-mielenosoituksen-hallituksen-heikennyksia-vastaan/

Ne tarjoaa myös matkoja paikanpäälle meno ja paluu

https://www.sak.fi/ajankohtaista/tapahtumat/stop-nyt-mielenosoitus

Toivotaa että moni tulee.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu