SANA RISTISTÄ EI VANHENE

Anonyymi-ap

Mikä meitä hoitaa Kristuksessa? Mikä auttaa kilvoittelemaan ja kestämään loppuun asti?

En tiedä parempaa vastausta kuin keskittyminen ristiinnaulituun Jeesukseen Kristukseen. Jos ajattelen itseäni, omaa uskoani ja pyhittymistäni, niin mielen valtaa masennus. Kaikki minussa oleva on niin sekoittunutta ja haurasta. Omasta Itsestäni en löydä voimaa kilvoitteluun. Uskostani, muuttumisestani ja hedelmän kantamisestani riippumattoman tulee olla sen, mikä minua nostaa, kantaa ja vie perille.

Toki tiedän, että olisi paljon helpompi elää, jos voisin olla varma siitä, että parannus on varsinaisesti tullut tehtyä aivan kaikesta synnistä, uskoni on todellista uskoa, rukouselämäni luotettavaa, pyhitykseni määrätietoista ja hedelmät itsenikin nähtävänä ja ihailtavana.

Mutta häveten joudun näkemään päivittäin, etten voi niihin turvautua. Ei minulla ole sellaista elämää, joka antaisi varmuuden ja ilon pelastuksesta. Eivät mitkään omat suoritukseni ja niiden tulokset Jumalan edessä rohkaise jatkamaan. Päinvastoin, niitä ajatellessani hiipii mieleen kauhu siitä, lienenkö ollenkaan uskossa.

Minulla yksinkertaisesti ei ole muuta todellista mahdollisuutta jatkaa kilvoittelua kuin saada jälleen kuulla evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Ja mitä evankeliumi julistaa? Kaikki siinä keskittyy sanomaan ristiinnaulitusta Jumalan Pojasta. Hän on ristillä juuri siksi, että minä olen niin kurja ja saan aikaan liian usein vain pahaa ja liian harvoin hyvää.

Ei hänen olisi tarvinnut tulla kärsimään, jos olisin ollut luonnoltani ja teoiltani parempi. Olisin silloin pystynyt omalla voimallani itseäni auttamaan ja tekemään hyviä tekoja. Nyt tiedän kuitenkin olevani parantumaton, ja siksi hänen oli kärsittävä puolestani sovittaakseen ja lunastaakseen minut.

Olisi katkeraa, jos sanoma ristiinnaulitusta kuuluisi vain siihen hetkeen, jolloin ensimmäisen kerran avaan sisimpäni Jeesukselle. Sen jälkeen minun pitäisi selvitä itse uudestisyntyneen ja Hengellä täytetyn olemukseni voimien avulla. Ikävä kyllä pysyvästi syntinen luontoni on aiheuttamassa jatkuvaa ristiriitaa pyhän Jumalan ja itseni välille.

Siksi tarvitsen alinomaa ja kaikessa Sovittajaa. Tarvitsen evankeliumin vakuutusta siitä, että epäonnistuneesta kilvoituksestani huolimatta hän pitää uhrikuolemansa tähden minua lapsenaan ja laumansa lampaana. Varmuuden lapseudesta saan ottaa yksin siitä, mitä hän on tehnyt puolestani Golgatalla.

Jollakin saattaa olla niin paljon innostavaa katseltavaa ja koettavaa omassa uskossaan, ettei hänen aina tarvitse katsella ristiinnaulittua eikä etsiä vakuutusta sanoista: minun tähteni, minun puolestani. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta. Ei ole muuta hengellistä elämää kuin sovituksen sanan toistaminen ja siihen tarrautuminen.

Ristiinnaulittua katsellessani kohtaan maailman suurimman rakkauden. Se on mitä todellisinta rakkautta, yhtä todellista kuin se kuoppa, johon risti kerran pystytettiin. Siihen rakkauteen saan tarrautua silloinkin, kun pelkään, että petän itseäni ja käytän rakkautta väärin. Ristin rakkaus tuomitkoon minut.

( Lainaus: Olavi Peltola)

s-seutulainen

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi Paavali valehteli kun lupaili liikoja Hengen voimaa.

• Anonyymi

”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.” (Matt. 11:28)

”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” (Joh. 6:37)

s-seutulainen

• Anonyymi

Olet sinä aika ristin itsellesi ottanut.

• Anonyymi

Onko helluntailaisuudessa ketään joka uskoo/turvautuu Jeesukseen Kristukseen ainoana tienä Taivaaseen? (Adventismissa ja Vapaakirkossa kyllä on ja luterilaisuudessa, mutta eivät kaikki)
      Täällä ei helluntailaisia uskovia näy, niin ei tiedä!
      "1. Korinttilaiskirje 1:18 FB38

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

FB38: Kirkkoraamattu 1933/38"

• Anonyymi

'Minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa!'

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe