Kauanko siihen meni per kansalainen? Ehkä viikko ja tyhmimmillä kaksi.
Kukaan ei ollut ladannut kännykkää ennen sitä vaan lankapuhelimella veivattiin ilman mitään latauksia. Täysin uusi ja outo asia oli siis kysessä ja silti tyhmimmätkin oppivat kahdessa viikossa arvittavat metkut.
Onko kansa nykyään niin paljon tyhmempää kun sähköauton lataamisen oppiminen näyttää olevan joillekin täysin mahdoton uusi taito opittavaksi?
Ihmiset oppivat lataamaan kännykkänsä ilman ongelmia
81
526
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sinä tyhmän haluat nähdä , niin katso peiliin .
- Anonyymi
Menikö ihon alle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö ihon alle?
Heikoilla älynlahjoilla varustetut patteripellet ei siedä mitään leukailua sähköleluistaan, tai muuten menee ihon alle ja päälle vielä itkupotkuraivari.
Ja tämä kännykän lataaminen liittyy sähköautoihin siis millä tavalla?
PATTERIPELLET HOITOON - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö ihon alle?
Taisi mennä
- Anonyymi
Kännykän voi ladata kotona tai työpaikalla, reissussa autossa, mutta sähköautolla reissuista ei tulisi mitään.
- Anonyymi
"sähköautolla reissuista ei tulisi mitään."
Normaali suomalaisen arki ei ole reissujen tekemistä autolla.
Autoa on käyttöesine jota käytetään arkipäivän askareiden hoitamiseen mahdollisimman pienin kustannuksin. Tässä hommassa sähköauto kotilatauksella on aivan lyömätön työkalu. Polttiksella samat kilometrit maksavat 7-10 kertaa enemmän ja kotona auton lataaminen on helpompaa kuin kännykän.
Kännykkä pitää ladata joka päivä. Sähköauto vain 2-3 kertaa viikossa.
On elämä helppoa kun ei tarvitse käydä hakemassa kallista dinomehua jostain haisevalta bensikseltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sähköautolla reissuista ei tulisi mitään."
Normaali suomalaisen arki ei ole reissujen tekemistä autolla.
Autoa on käyttöesine jota käytetään arkipäivän askareiden hoitamiseen mahdollisimman pienin kustannuksin. Tässä hommassa sähköauto kotilatauksella on aivan lyömätön työkalu. Polttiksella samat kilometrit maksavat 7-10 kertaa enemmän ja kotona auton lataaminen on helpompaa kuin kännykän.
Kännykkä pitää ladata joka päivä. Sähköauto vain 2-3 kertaa viikossa.
On elämä helppoa kun ei tarvitse käydä hakemassa kallista dinomehua jostain haisevalta bensikseltä.Normaalit ihmiset tekevät reissuja autolla.
Tankkaus on helppoa, esim. kauppareissun yhteydessä. Tankkauksessa aikaa menee n. kolme minuuttia.
Elämä on helppoa ja mukavaa kun ei tarvitse latailla autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ihmiset tekevät reissuja autolla.
Tankkaus on helppoa, esim. kauppareissun yhteydessä. Tankkauksessa aikaa menee n. kolme minuuttia.
Elämä on helppoa ja mukavaa kun ei tarvitse latailla autoa."Normaalit ihmiset tekevät reissuja autolla."
Toki normaalit ihmiset tekevät reissuja mutta se perheen autonvalinnan pointti on aivan eri juttu.
Normaali ihminen tekee reissuja hyvin harvoin. Se arkielämän tarve autolle on aina läsnä. Joka päivä.
Ei ihminen osta ainoaksi autokseen asuntoautoa sen takia että käy reissussa joskus. Perheen ainoa auto valitaan työssä käymiseen, kaupassa käymiseen. Lapset harrastuksiin.
Nämä ovat arkielämää.
Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ihmiset tekevät reissuja autolla.
Tankkaus on helppoa, esim. kauppareissun yhteydessä. Tankkauksessa aikaa menee n. kolme minuuttia.
Elämä on helppoa ja mukavaa kun ei tarvitse latailla autoa.Auto seisoo kotona yöllä latauksessa, ei tarvitse ajella tankkamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Normaalit ihmiset tekevät reissuja autolla."
Toki normaalit ihmiset tekevät reissuja mutta se perheen autonvalinnan pointti on aivan eri juttu.
Normaali ihminen tekee reissuja hyvin harvoin. Se arkielämän tarve autolle on aina läsnä. Joka päivä.
Ei ihminen osta ainoaksi autokseen asuntoautoa sen takia että käy reissussa joskus. Perheen ainoa auto valitaan työssä käymiseen, kaupassa käymiseen. Lapset harrastuksiin.
Nämä ovat arkielämää.
Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.Ihan normaalit ihmiset tekevät autoilla reissuja usein. Ihan normaalit ihmiset ostavat asuntoautoja.
Jos perheessä on vain yksi auto, on hyvä jos sillä onnistuu kaikki perheen ajot. Pitkät reissut sujuvasti, veneiden, kelkkojen ja mönkijöiden veto, normaalit kauppareissut jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan normaalit ihmiset tekevät autoilla reissuja usein. Ihan normaalit ihmiset ostavat asuntoautoja.
Jos perheessä on vain yksi auto, on hyvä jos sillä onnistuu kaikki perheen ajot. Pitkät reissut sujuvasti, veneiden, kelkkojen ja mönkijöiden veto, normaalit kauppareissut jne.Elät jossain syrjäseudun erittäin rikkaan kuplassa.
Taviksella ei ole venettä, mönkijää, kelkkaa eikä tarvetta kuljettaa niitä ympäri maailmaa.
Kun pitää tehdä työtä ja huolehtia perheen tarpeista.
Elitisti ei ymmärrä taviksen elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät jossain syrjäseudun erittäin rikkaan kuplassa.
Taviksella ei ole venettä, mönkijää, kelkkaa eikä tarvetta kuljettaa niitä ympäri maailmaa.
Kun pitää tehdä työtä ja huolehtia perheen tarpeista.
Elitisti ei ymmärrä taviksen elämää.Kyllä täällä on taviksilla veneet, kelkat ja mönkijät. Ja niitä kuljetetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä on taviksilla veneet, kelkat ja mönkijät. Ja niitä kuljetetaan.
Elät kuplassa jossa asuu vain hyvin pieni osa suomalaisista.
Olet marginaaliporukkaa edes ymmärtämättä sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät kuplassa jossa asuu vain hyvin pieni osa suomalaisista.
Olet marginaaliporukkaa edes ymmärtämättä sitä.Kyllä se olet sinä joka elät kuplassa. Ilmeisesti siinä viherkuplassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät kuplassa jossa asuu vain hyvin pieni osa suomalaisista.
Olet marginaaliporukkaa edes ymmärtämättä sitä.On yksi asia elää omaa elämäänsä ja puolustaa sitä. Toinen juttu on ymmärtää se että kuinka merkittävä asia yhteiskunnalle on se elämäntapa johon friikki takertuu.
Luonnon suhteen olen täysin näiden friikkien puolella. Kädentaitojen suhteen samoin. Viljelyn suhteen myös.
Mutta että joku friikki tarrautuu polttiksiin perustellen sitä tällaisilla elitistisillä tarpeilla.
En osta pätkääkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On yksi asia elää omaa elämäänsä ja puolustaa sitä. Toinen juttu on ymmärtää se että kuinka merkittävä asia yhteiskunnalle on se elämäntapa johon friikki takertuu.
Luonnon suhteen olen täysin näiden friikkien puolella. Kädentaitojen suhteen samoin. Viljelyn suhteen myös.
Mutta että joku friikki tarrautuu polttiksiin perustellen sitä tällaisilla elitistisillä tarpeilla.
En osta pätkääkään.Ei viherkuplassa eläviltä edes odoteta, että he ymmärtäisivät ihmisten harrastuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viherkuplassa eläviltä edes odoteta, että he ymmärtäisivät ihmisten harrastuksia.
"he ymmärtäisivät ihmisten harrastuksia."
Tässä nostat hyvin kissan pöydälle ja tunnustat virtahevon polttiskuskin olohuoneessa.
Vetoat koko ajan ihmisen harrastuksiin. Sinulla on niin täysin sokea kohta mielessäsi että tavalliselle suomalaiselle auto ei ole harrastusväline vaan työkalu perheen tavalliseen elämään.
Suomalaisen perheen elämä ei ole vene, mönkijä, kelkka tai tarvekuljettaa niitä ympäri maailmaa.
Harrastakaa aivan vapaasti ja jos on aivan ylettömästi ylimääräistä rahaa niin ostakaa purjevene.
Edelleen teillä ei ole mitään tekemistä tavallisen suomalaisen palkansaajan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"he ymmärtäisivät ihmisten harrastuksia."
Tässä nostat hyvin kissan pöydälle ja tunnustat virtahevon polttiskuskin olohuoneessa.
Vetoat koko ajan ihmisen harrastuksiin. Sinulla on niin täysin sokea kohta mielessäsi että tavalliselle suomalaiselle auto ei ole harrastusväline vaan työkalu perheen tavalliseen elämään.
Suomalaisen perheen elämä ei ole vene, mönkijä, kelkka tai tarvekuljettaa niitä ympäri maailmaa.
Harrastakaa aivan vapaasti ja jos on aivan ylettömästi ylimääräistä rahaa niin ostakaa purjevene.
Edelleen teillä ei ole mitään tekemistä tavallisen suomalaisen palkansaajan kanssa.Täälläpäin ihan tavalliset ihmiset harrastavat noita asioita. Auto on työkalu harrastuksiin. Harrastaa osa autojakin, mutta se on jo pienempi määrä ihmisiä.
Purjevene on jo.
Ja täältä voi lähteä 10 km, 100 km, 500 km tai 1.000 km päähän niin ihmiset harrastavat samoja asioita, lukuunottamatta Kehä kolmosen seutua, Turkua tai Tamperetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläpäin ihan tavalliset ihmiset harrastavat noita asioita. Auto on työkalu harrastuksiin. Harrastaa osa autojakin, mutta se on jo pienempi määrä ihmisiä.
Purjevene on jo.
Ja täältä voi lähteä 10 km, 100 km, 500 km tai 1.000 km päähän niin ihmiset harrastavat samoja asioita, lukuunottamatta Kehä kolmosen seutua, Turkua tai Tamperetta."Täälläpäin ihan tavalliset ihmiset harrastavat noita asioita. "
Kuvottavaa lukea tuollaisen elitistin tekstiä. Kaikki tietävät että syrjäsuduilla ja myös ruuhkasuomessa ihmiset kamppailevat perustoimeentulon kanssa.
Miksi valehtelet purjeveneistä ja lomareissuista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täälläpäin ihan tavalliset ihmiset harrastavat noita asioita. "
Kuvottavaa lukea tuollaisen elitistin tekstiä. Kaikki tietävät että syrjäsuduilla ja myös ruuhkasuomessa ihmiset kamppailevat perustoimeentulon kanssa.
Miksi valehtelet purjeveneistä ja lomareissuista?Pitäisikö jättää harrastukset sen takia, että jossain ihmiset kamppailevat toimeentulonsa kanssa?
Minusta on kuvottavaa tuputtaa ihmisille sähköautoa, vaikka se ei sovi heidän ajoprofiiliinsa.
Mistään en ole valehdellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö jättää harrastukset sen takia, että jossain ihmiset kamppailevat toimeentulonsa kanssa?
Minusta on kuvottavaa tuputtaa ihmisille sähköautoa, vaikka se ei sovi heidän ajoprofiiliinsa.
Mistään en ole valehdellut."Pitäisikö jättää harrastukset sen takia, että jossain ihmiset kamppailevat toimeentulonsa kanssa?
Minusta on kuvottavaa tuputtaa ihmisille sähköautoa, vaikka se ei sovi heidän ajoprofiiliinsa.
Mistään en ole valehdellut."
On mahdollista että et ole valehdellut- On mahdollista että elät täysin suomalaisesta todellisuudesta eriyteneessä kuplassa jossa ihmiset omistavat purjeveneitä ja mönkijöitä ja joiden elämä pyörii harrastusten ympärillä. Ja sitten reissataan niiden kanssa ympäri maailmaa.
Aika ikävä kertoa sulle että meille kaikille muille suomalaisille huominen alkaa sillä että me viedään lapset tarhaan ja mennään itse duuniin.
Siihen ei liity mitään purjeveneiden tai Lynxien kuskaamista toiselle puolelle maailmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pitäisikö jättää harrastukset sen takia, että jossain ihmiset kamppailevat toimeentulonsa kanssa?
Minusta on kuvottavaa tuputtaa ihmisille sähköautoa, vaikka se ei sovi heidän ajoprofiiliinsa.
Mistään en ole valehdellut."
On mahdollista että et ole valehdellut- On mahdollista että elät täysin suomalaisesta todellisuudesta eriyteneessä kuplassa jossa ihmiset omistavat purjeveneitä ja mönkijöitä ja joiden elämä pyörii harrastusten ympärillä. Ja sitten reissataan niiden kanssa ympäri maailmaa.
Aika ikävä kertoa sulle että meille kaikille muille suomalaisille huominen alkaa sillä että me viedään lapset tarhaan ja mennään itse duuniin.
Siihen ei liity mitään purjeveneiden tai Lynxien kuskaamista toiselle puolelle maailmaa.Sinä elät omituisessa kuplassa kun luulet, että kaikilla on lapset kotona. Joillakin on, joiltakin ne ovat lähteneet maailmalle ja joillakin niitä ei ole koskaan ollutkaan.
Ei niitä Lynxejä ym. toiselle puolelle maailmaa kuskata - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto seisoo kotona yöllä latauksessa, ei tarvitse ajella tankkamaan.
Niin mutta voitko lähteä sähköautolla yöllä liikkeelle kun se ei ole ladattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta voitko lähteä sähköautolla yöllä liikkeelle kun se ei ole ladattu.
Oletat siis, että kotiin tullaan aina tyhjällä akulla? Taidat olla vähän...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö jättää harrastukset sen takia, että jossain ihmiset kamppailevat toimeentulonsa kanssa?
Minusta on kuvottavaa tuputtaa ihmisille sähköautoa, vaikka se ei sovi heidän ajoprofiiliinsa.
Mistään en ole valehdellut.Aika harvassa on sellaiset joille sähköauto ei sovi. Tietenkin jos nyt säänöllisesti ajaa pitkiä matkoja aikatulun mukaan -30 asteen pakkasessa niin voi olla hankalaa, mutta oikeasti kenelle ei sopisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät jossain syrjäseudun erittäin rikkaan kuplassa.
Taviksella ei ole venettä, mönkijää, kelkkaa eikä tarvetta kuljettaa niitä ympäri maailmaa.
Kun pitää tehdä työtä ja huolehtia perheen tarpeista.
Elitisti ei ymmärrä taviksen elämää.No kyllä niitä autoreissuja ihan tavalliset ihmiset tekee. Viime kesänä noin 6500 km Euroopassa. Plugarilla ajan.
- Anonyymi
Kuinkahan kauan tyhmimmillä vie tajuta että ihmisillä voi olla erilaisia tarpeita kuin juuri heillä itsellään.
- Anonyymi
Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä, vaatii latauksen joka yö tai muuten aamulla on musta kellotaulu. Lopulta unohtuu piirongin laatikkoon.
- Anonyymi
"Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä,"
Sähköautolla ajaminen maksaa aina vain 1-2 euroa per 100km kun polttiksella ajaminen maksaa 10-14 euroa.
Tuokymmenkertainen ero kiinnostaa jokaista laskutaitoista joka päivä ja joka kilometri.
Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä,"
Sähköautolla ajaminen maksaa aina vain 1-2 euroa per 100km kun polttiksella ajaminen maksaa 10-14 euroa.
Tuokymmenkertainen ero kiinnostaa jokaista laskutaitoista joka päivä ja joka kilometri.
Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa.Kannattaa laskea kokonaiskustannukset.
Minä laskin. En saanut sähköautoa kannattamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä,"
Sähköautolla ajaminen maksaa aina vain 1-2 euroa per 100km kun polttiksella ajaminen maksaa 10-14 euroa.
Tuokymmenkertainen ero kiinnostaa jokaista laskutaitoista joka päivä ja joka kilometri.
Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa."Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa."
Ja joile elämän täyttymys on kuskata sitä eliitiin lelua mahdollisimman pitkään ilman taukoja.
Oisko aika ymmärtää että teillä ei ole mitään kosketusta tavallisen suomalaisen elämään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä,"
Sähköautolla ajaminen maksaa aina vain 1-2 euroa per 100km kun polttiksella ajaminen maksaa 10-14 euroa.
Tuokymmenkertainen ero kiinnostaa jokaista laskutaitoista joka päivä ja joka kilometri.
Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa.Hyvä että on halpaa. Useimmat pitävät 70 tonnin kiinalaista sähköautoa tai sähkö-Kiaa verraten hinnakkaana hankintana. Ajamisen halpuus tuskin koskaan maksaa hankintahintaa takaisin. Eikä kaukoidän kallis sähköauto vastaa miltään osin samanhintaista saksalaista bensapremiumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa."
Ja joile elämän täyttymys on kuskata sitä eliitiin lelua mahdollisimman pitkään ilman taukoja.
Oisko aika ymmärtää että teillä ei ole mitään kosketusta tavallisen suomalaisen elämään?Eli sinulla ei ole. Uskotaan, että siellä missä sinä asut, asiat ovat noin. Meilläpäin asiat ovat toisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että on halpaa. Useimmat pitävät 70 tonnin kiinalaista sähköautoa tai sähkö-Kiaa verraten hinnakkaana hankintana. Ajamisen halpuus tuskin koskaan maksaa hankintahintaa takaisin. Eikä kaukoidän kallis sähköauto vastaa miltään osin samanhintaista saksalaista bensapremiumia.
"Hyvä että on halpaa. "
Edelleen pidän tärkeämpänä sitä että jokapäiväisen elämän kilometrit ovat halpoja. En näe mitään arvoa sille että raahaisin jotain venettä tai mönkijää Suomen päästä päähän ilman taukoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa laskea kokonaiskustannukset.
Minä laskin. En saanut sähköautoa kannattamaan.Toivottavasti matematiikka ei ole vahvin lajisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvä että on halpaa. "
Edelleen pidän tärkeämpänä sitä että jokapäiväisen elämän kilometrit ovat halpoja. En näe mitään arvoa sille että raahaisin jotain venettä tai mönkijää Suomen päästä päähän ilman taukoja.Sitten kannattaa hankkia sähköauto. Ei siinä muita tarvitse kuunnella eikä myöskään vakuutella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti matematiikka ei ole vahvin lajisi.
On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata.
"On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata."
Jos haluaa maksaa noin 7-10 kertaisen hinnan joka kilometrista ja lisäksi uusien polttiksien arvo putoaa kuin tiiliskivi.
Nämä ovat henkilökohtaisia valitoja. Osta vaan ja maksa bensaverot joka tankkauksella. Tämä on vapaa maa ja veroja saa maksaa niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
Itse lataan kotona halpaa yösähköä ja ajan sillä. Ei mitään haluja maksaa polttoaineveroja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata."
Jos haluaa maksaa noin 7-10 kertaisen hinnan joka kilometrista ja lisäksi uusien polttiksien arvo putoaa kuin tiiliskivi.
Nämä ovat henkilökohtaisia valitoja. Osta vaan ja maksa bensaverot joka tankkauksella. Tämä on vapaa maa ja veroja saa maksaa niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
Itse lataan kotona halpaa yösähköä ja ajan sillä. Ei mitään haluja maksaa polttoaineveroja.Olet hyvä ihminen ja kannat vielä huolta muidenkin toimeentulosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata."
Jos haluaa maksaa noin 7-10 kertaisen hinnan joka kilometrista ja lisäksi uusien polttiksien arvo putoaa kuin tiiliskivi.
Nämä ovat henkilökohtaisia valitoja. Osta vaan ja maksa bensaverot joka tankkauksella. Tämä on vapaa maa ja veroja saa maksaa niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
Itse lataan kotona halpaa yösähköä ja ajan sillä. Ei mitään haluja maksaa polttoaineveroja.Sähköauton arvo putoaa helposti 15 tuhatta ensimmäisenä vuotena. Eikä hyviä sähköautoja ole saatavana alle 80 k€ luokassa, jos siinäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton arvo putoaa helposti 15 tuhatta ensimmäisenä vuotena. Eikä hyviä sähköautoja ole saatavana alle 80 k€ luokassa, jos siinäkään.
Jokaisen yli 60.000€:n hintaisen auton arvo putoa yli 15.000€ ensimmäisen vuoden aikana, riippumatta voimanlähteestä.
Itse ostin uutena 130.000€ maksaneen bensiinimoottorisen Audin neljä vuotta vanhana 46.000€:lla.
Eli arvo oli pudonnut keskimäärin 21.000€/a, mutta todennäköisesti arvonlasku olisi ollut suurimmillaan vuoden ikäisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On se vahvimpia lajejani. Sähköauto ei kannata."
Jos haluaa maksaa noin 7-10 kertaisen hinnan joka kilometrista ja lisäksi uusien polttiksien arvo putoaa kuin tiiliskivi.
Nämä ovat henkilökohtaisia valitoja. Osta vaan ja maksa bensaverot joka tankkauksella. Tämä on vapaa maa ja veroja saa maksaa niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
Itse lataan kotona halpaa yösähköä ja ajan sillä. Ei mitään haluja maksaa polttoaineveroja.Kyllä osassa sähköautoistakin arvo putoaa rajua tahtia. Itseäni kiinnostaisi oikeasti Polestar 2, mutta näyttää ensimmäisen vuoden aikana hinnasta putoavan 15-20 k€ -> ei mitään ideaa ostaa ainakaan uutena. Samoin voisi kysyä niiltä jotka alle 2 vuotta sitten maksoivat käytetystä vm.2019/100 tkm ajetusta Tesla M3:sta yli 40 k€, tuntuuko hankinta nyt järkevältä kun tämän päivän hintoja katsoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköauto vs, älykello. Älykello on kiinnostava ja hauska ensimmäiset viikot. Sen jälkeen alkaa huomata ettei sen ominaisuuksilla ole oikein mitään käyttöä,"
Sähköautolla ajaminen maksaa aina vain 1-2 euroa per 100km kun polttiksella ajaminen maksaa 10-14 euroa.
Tuokymmenkertainen ero kiinnostaa jokaista laskutaitoista joka päivä ja joka kilometri.
Meille suomalisille taviksille joille auto on käyttöesine eikä eliitin lelu jolla kuskataan toista eliitin lelua pitkin maailmaa.Tyypillinen kulutus sähköautoilla on noin 15-25kWh / 100km, huonolla kelillä enemmänkin. Sähkö maksaa kuluttajalle Suomessa noin 15c/kWh siirtoineen, veroineen, jne.
Sähköautolla 100 km maksaa 2,25 € - 3,75 €.
- Anonyymi
Mulla olisi tällainen lanka puhelin myytävänä. Kuinka paljon tarjoat
- Anonyymi
Halpaa sähköä latautuu auton akkuun. Ja kännykkään. Mukavia unia kaikille.
- Anonyymi
Niinno aluksihan kännyköissä akku riittikin viikon-pari, joten eipä sitä yhtenään tarvinnut olla latailemassa. Heti kerralla sen oppi. Mutta ei kai se mitenkään autoihin liity. Tai no saihan sen kännykän autossakin ladattua.
- Anonyymi
Oppiihan sen sähköauton lataamisenkin. Kyse on siitä, että pysähdyspaikoilla ei ole latureita. Ja vaikka olisikin, matkanteosta tulisi niin hankalaa ja hidasta, että siitä olisi luovuttava. Polttomoottoriautolla ei ole näitä ongelmia, eikä niin haittaa, jos pohja kolahtaa silloin tällöin huonoilla teillä.
- Anonyymi
Vain erittäin harvat marginaali-ihmiset koluavat autoillaan noita syrjäseutujen pysähdyspaikkoja.
Eikä siinä mitään. Se on sinun ja kolmen muun juttunne. Jatkakaa vaan samaan tahtiin. Suomalaisten suurelle massalle tuo on täysin diipadaapaa. Ymmärtäkää se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain erittäin harvat marginaali-ihmiset koluavat autoillaan noita syrjäseutujen pysähdyspaikkoja.
Eikä siinä mitään. Se on sinun ja kolmen muun juttunne. Jatkakaa vaan samaan tahtiin. Suomalaisten suurelle massalle tuo on täysin diipadaapaa. Ymmärtäkää se.Erittäin moni koluaa noita paikkoja. Suomessa on n. 200.000 aktiivista metsästäjää ja 600.000 metsänomistajaa pelkästään.
Eivät kaikki suomalaiset kökötä kotonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin moni koluaa noita paikkoja. Suomessa on n. 200.000 aktiivista metsästäjää ja 600.000 metsänomistajaa pelkästään.
Eivät kaikki suomalaiset kökötä kotonaan.Tee tällainen koe. Mene sinne syrjäiselle pysähdyspaikalle puoleksi päiväksi ja laske ne ituhippi puunhalaajat jotka viettävät aikaansa siellä pysähdyspaikalla.
Mene seuraavana päivänä kehäykkösen ja Hämeenlinnanväylän risteykseen puoleksi päiväksi ja laske kuinka monta autoa näet.
Siinä aukeaa ymmärrys missä suomalaiset ajavat autoillaan ja miksi. Muutama ituhippi samoaa näitä syrjäpolkuja harrastusmielessä kun Suomen elanto tehdään ruuhkasuomessa.
Ihan kiva jos on aika ja rahaa samoilla puita halaamassa mutta se nyt ei vaan ole se mitä tavallinen suomalainen tekee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee tällainen koe. Mene sinne syrjäiselle pysähdyspaikalle puoleksi päiväksi ja laske ne ituhippi puunhalaajat jotka viettävät aikaansa siellä pysähdyspaikalla.
Mene seuraavana päivänä kehäykkösen ja Hämeenlinnanväylän risteykseen puoleksi päiväksi ja laske kuinka monta autoa näet.
Siinä aukeaa ymmärrys missä suomalaiset ajavat autoillaan ja miksi. Muutama ituhippi samoaa näitä syrjäpolkuja harrastusmielessä kun Suomen elanto tehdään ruuhkasuomessa.
Ihan kiva jos on aika ja rahaa samoilla puita halaamassa mutta se nyt ei vaan ole se mitä tavallinen suomalainen tekee.Saat sinä uskoa, että en tule lähellekään Kehä ykköstä.
Ne ituhippi puunhalaajat asuvat juuri siellä ruuhkasuomessa. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuu 4.5 miljoonaa suomalaista. He elättävät velton pääkaupunkiseudunkin. He tekevät autoilla suurimmat ajosuoritteet.
Lapin suosituimmassa kansallispuistossa käy vuosittain yli puoli miljoonaa ihmistä. Monesti kansallispuistojen parkkipaikat ovat niin täynnä, että autolle on vaikea löytää paikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat sinä uskoa, että en tule lähellekään Kehä ykköstä.
Ne ituhippi puunhalaajat asuvat juuri siellä ruuhkasuomessa. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuu 4.5 miljoonaa suomalaista. He elättävät velton pääkaupunkiseudunkin. He tekevät autoilla suurimmat ajosuoritteet.
Lapin suosituimmassa kansallispuistossa käy vuosittain yli puoli miljoonaa ihmistä. Monesti kansallispuistojen parkkipaikat ovat niin täynnä, että autolle on vaikea löytää paikkaa.Suomen väestön keskipiste on Hyvinkään tasolla.
Tuo puoli miljoonaa per vuosi on vain yksi päivä Steissillä. Herää todellisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen väestön keskipiste on Hyvinkään tasolla.
Tuo puoli miljoonaa per vuosi on vain yksi päivä Steissillä. Herää todellisuuteen.Tule ulos tynnyristä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule ulos tynnyristä.
Tässä ruuhkasuomen tynnyrissä asuu se suurin osa Suomen väestöstä ja täällä tehdään Suomen toimeentulo. Loppu Suomesta on vain luonnopuisto jota pidetään yllä meidän rahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ruuhkasuomen tynnyrissä asuu se suurin osa Suomen väestöstä ja täällä tehdään Suomen toimeentulo. Loppu Suomesta on vain luonnopuisto jota pidetään yllä meidän rahoilla.
Ei siellä pääkaupunkiseudulla tehdä juuri mitään tuottavaa. Taisi yksi lääketehdas olla tuottavimpien joukossa. Muu Suomi elättää pääkaupunkiseudun. Vesikin tulee muualta. Pitäisi jyrsiä Suomesta irti koko kurja alue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain erittäin harvat marginaali-ihmiset koluavat autoillaan noita syrjäseutujen pysähdyspaikkoja.
Eikä siinä mitään. Se on sinun ja kolmen muun juttunne. Jatkakaa vaan samaan tahtiin. Suomalaisten suurelle massalle tuo on täysin diipadaapaa. Ymmärtäkää se.opettele nyt edes kirjoittamaan oikein - taidat tykätä "krillaamisesta" ja käydä "reenaamassa"
https://urbaanisanakirja.com/word/diibadaaba/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ruuhkasuomen tynnyrissä asuu se suurin osa Suomen väestöstä ja täällä tehdään Suomen toimeentulo. Loppu Suomesta on vain luonnopuisto jota pidetään yllä meidän rahoilla.
Helsinki on paperinpyörittäjien kylä, mitä siellä valmistetaan?
- Anonyymi
kaikki eivät opi vaikka opettelisi jos on esim joitakin hahmotusongelmia sun muita sellaisia. Eikä moni vanhan kansan ihminen osaa niitä "handlata" niin hyvin.
- Anonyymi
lisään kommenttiini myös sen, että on myös älykkäitä korkeakoulutettuja ihmisiä jotka ei tajua kännyköistä yhtään mitään. Voi olla ihan avuttomia niiden kanssa. Tunnen moniakin.
- Anonyymi
"Ei siellä pääkaupunkiseudulla tehdä juuri mitään tuottavaa."
Tehdään täällä mitä tehdään mutta valtion verotulot tulevat täältä ruuhkasuomesta.
Ne eurot teidän periferian ihmisten puunhalaamiseen tulevat ruuhkasuomalaisten selkänahasta.- Anonyymi
Tuottava työ tehdään pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Muu Suomi elättää pääkaupunkiseudun. Ne puunhalaajat asuvat siellä pääkaupunkiseudulla, eivätkä sieltä poistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuottava työ tehdään pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Muu Suomi elättää pääkaupunkiseudun. Ne puunhalaajat asuvat siellä pääkaupunkiseudulla, eivätkä sieltä poistu.
Olet pelkkä paskaa puhuva parasiitti. Periferian parasiitit elävät ruuhkasuomen murusista.
Katsopa nyt vaikka aluksi Trafin tilastot maakunnittain. Uudet autot ostetaan täällä ruuhkasuomessa. Periferia on kuin norsujen hautausmaa. paikka jonne vanhat autot menevät kuolemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet pelkkä paskaa puhuva parasiitti. Periferian parasiitit elävät ruuhkasuomen murusista.
Katsopa nyt vaikka aluksi Trafin tilastot maakunnittain. Uudet autot ostetaan täällä ruuhkasuomessa. Periferia on kuin norsujen hautausmaa. paikka jonne vanhat autot menevät kuolemaan.Älähän parasiitti puhu joutavia. Aluepolitiikalla yritetään väkisin kehittää Helsinkiä. Karttapallollakin se jää kärpäsen paskan alle.
Tuottava työ tehdään muualla kuin pääkaupunkiseudulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän parasiitti puhu joutavia. Aluepolitiikalla yritetään väkisin kehittää Helsinkiä. Karttapallollakin se jää kärpäsen paskan alle.
Tuottava työ tehdään muualla kuin pääkaupunkiseudulla.tilastot eivät väitettäsi tue
- Anonyymi
Nämä syrjäkylien parasiitit ovat kyllä aivan oma lajinsa.
Oletteko te parasiitit koskaan sivistäneet itseänne edes sen verran että ottaisitte selvää kuinka suuressa roolissa etelän satamakaupunkien kautta kulkeva tavara teidän elämässänne on?- Anonyymi
Pääkaupunkiseudun parasiitit eivät edes tiedä minkä verran Suomesta lähtee pääkaupunkiseudun ulkopuolella tehtyä tavaraa laivoilla ulkomaille, ja minkä verran pääkaupunkiseudulta.
Sivistäisitte edes vähän itseänne uusavuttomat vähäpojat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun parasiitit eivät edes tiedä minkä verran Suomesta lähtee pääkaupunkiseudun ulkopuolella tehtyä tavaraa laivoilla ulkomaille, ja minkä verran pääkaupunkiseudulta.
Sivistäisitte edes vähän itseänne uusavuttomat vähäpojat.Kaikki se tavara kulkee etelän satamien kautta, Sisään ja ulos. Miettikääpä sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki se tavara kulkee etelän satamien kautta, Sisään ja ulos. Miettikääpä sitä.
Missä on esim. Suomen suurimmat sellutehtaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki se tavara kulkee etelän satamien kautta, Sisään ja ulos. Miettikääpä sitä.
Satama saa saman maksun läpikulkevasta tavarasta aivan riippumatta siitä missä se tavara on tehty. Pelkkää tuloa.
Mites teet sataman jonnekin Ilomantsiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on esim. Suomen suurimmat sellutehtaat?
Ei ainakaan niiden puunhalaajien suosimien taukopaikkojen lähellä. Sellutehtaista on aina hyvä logistiikka merelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan niiden puunhalaajien suosimien taukopaikkojen lähellä. Sellutehtaista on aina hyvä logistiikka merelle.
Puunhalaajat ovat vihreitä, ja asuvat pääkaupunkiseudulla. Kannattavat sähköautoja.
- Anonyymi
Kännykkää pystyy sentään käyttämään kun se on latauksessa.
- Anonyymi
Oppimisesta huolimatta moni kuitenkin etsii ja kyselee laturia, kun kännykän akku onkin lähes tyhjä.
- Anonyymi
Tuskin kellekään se latauksen oppiminen kynnyskysymys on, jokainen osaa laittaa tökkelin kiinni puhelimeen (ja autoon). Ongelma on nykypuhelimissa ettei yhdellä latauksella oikein pärjää edes työpäivää, puhumattakaan vanhemmista luureista jotka nynnähtää jo muutaman tunnin jälkeen. Sama auton kanssa, pitää hosua latausjohtojen kanssa vähän väliä ja odotteluaikana ei oikein saa mitään kunnosllista tehtyä, kahvilat alkaa nopeasti etoa.
- Anonyymi
Miksi auto pitää ladata kesken työpäivän? En minä toimistolta (tai kotitoimistolta) mihinkään lähde päivän aikana. Ihan turhaa ajella sinne tälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi auto pitää ladata kesken työpäivän? En minä toimistolta (tai kotitoimistolta) mihinkään lähde päivän aikana. Ihan turhaa ajella sinne tälle.
Jaa no jos sinä et lähde niin ei sitten tartte kenenkään muunkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi auto pitää ladata kesken työpäivän? En minä toimistolta (tai kotitoimistolta) mihinkään lähde päivän aikana. Ihan turhaa ajella sinne tälle.
Minä lähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä lähden.
Kannattaisiko harkita duunin vaihtoa? Kun se autossa istuminen ei ole mitään tuottavaa työtä muille kuin ammattiauotoilijoille.
Jos duuni on joku muu kuin auton ajaminen ja päivässä tulee kilometrejä enemmän kuin sähköauton akulla pääsee niin on tehbyt elämässään todella huonoja valintoja. Omalla autolla työaikana ympäriinsä suhaamisella ei kovin kummoista elantoaan hanki.
Yleensä tuon suhaamisen joutuu tekemään omalla ajalla ja siitä ei saa kuin pennosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko harkita duunin vaihtoa? Kun se autossa istuminen ei ole mitään tuottavaa työtä muille kuin ammattiauotoilijoille.
Jos duuni on joku muu kuin auton ajaminen ja päivässä tulee kilometrejä enemmän kuin sähköauton akulla pääsee niin on tehbyt elämässään todella huonoja valintoja. Omalla autolla työaikana ympäriinsä suhaamisella ei kovin kummoista elantoaan hanki.
Yleensä tuon suhaamisen joutuu tekemään omalla ajalla ja siitä ei saa kuin pennosia.Kuinka? Sinulla ei taida olla hirveästi kokemusta eri ammateista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko harkita duunin vaihtoa? Kun se autossa istuminen ei ole mitään tuottavaa työtä muille kuin ammattiauotoilijoille.
Jos duuni on joku muu kuin auton ajaminen ja päivässä tulee kilometrejä enemmän kuin sähköauton akulla pääsee niin on tehbyt elämässään todella huonoja valintoja. Omalla autolla työaikana ympäriinsä suhaamisella ei kovin kummoista elantoaan hanki.
Yleensä tuon suhaamisen joutuu tekemään omalla ajalla ja siitä ei saa kuin pennosia.En ole koskaan elämässäni ajanut autolla töihin. Elämä on tosiaan valintoja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta852258- 501954
Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt231838Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu80170850+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin101598- 771522
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo241403Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61362- 721331
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en361326