Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sähköauton lataaminen on eri asia kuin kännykän

Anonyymi-ap

Sähköauton kuskin ongelma on mittailla mielessään pitkällä matkalla miten akku riittää, tätähän ongelmaa ei ole jos ajaa sitä 20 km per sivu kaupunkiin ja lataa auton omakotitalossa

36

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asun omakotitalossa ja käytän pörssisähköä. Sen puolesta lataus onnistuisi, mutta enpä rupea hermojani menettämään pitemmillä matkoilla tapahtuvien lataamisien vuoksi. Ja muutenkin sähköautojen pitää kehittyä todella paljon, ennenkuin ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­N­­­y­­m­­­f­­o­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18242553

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kännykän voi ladata sähköautosta mutta sähköautoa ei voi ladata kännykästä.

    • Anonyymi

      Tulet kotiin sähköautolla työmatkalta, latausta jäljellä alle 20 %. Laitat auton 16A laturiin ja menet sisälle. Vaimo ilmoittaa, että nyt lähdetään heti appivanhempien luo 80 km päähän. Mitä teet?

      • Anonyymi

        Taksi siinä on tilattava.


      • Anonyymi

        Ajan appivanhempien luo ja laitan siellä lataukseen muutaman prosentin akulla.

        Jos on pakko, ajan superchargerille ja lataan siellä 5 minuuttia. Sillä ajaa liki 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan appivanhempien luo ja laitan siellä lataukseen muutaman prosentin akulla.

        Jos on pakko, ajan superchargerille ja lataan siellä 5 minuuttia. Sillä ajaa liki 100 km.

        Talvella 100 km kuluttaa reilusti yli 20 kWh. 5 min lataus tarvitsee siis 250-300 kW lataustehon. Ei taida ihan joka kipposella onnistua?


    • Anonyymi

      Kännykän lataamiseen ei tarvita kymmeniä äppejä.

    • Anonyymi

      Sähköauton kuljettajan ei tarvitse mittailla mielessään sähkön riittävyyttä. Auto kertoo sen itse kojetaulussa kuinka pitkälle matkalle akussa oleva sähkö riittää kun ajaa samalla tavalla kuin siihen asti.

      • Anonyymi

        Se vaan se sähkö ei mittaamalla lisäänny. Ne hemmetin joka välissä tarvittavat, kauan kestävät latailut käyttökelpoisuutta painavat.


      • Anonyymi

        Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa. Matkat pitää etukäteen suunnitella, milloin ja missä ladataan. Akkuautot sopii lähinnä työmatkoille ja kauppakassiksi. Harmi että lopettivat pienten e-autojen valmistuksen. VW up ja Seat Miin kaltaisilla kaupppkasseilla olisi ollut varmasti kysyntää, koska nekin harvat yksilöt joita tuli myyntiin menivät kaupaksi alta aikayksikön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa. Matkat pitää etukäteen suunnitella, milloin ja missä ladataan. Akkuautot sopii lähinnä työmatkoille ja kauppakassiksi. Harmi että lopettivat pienten e-autojen valmistuksen. VW up ja Seat Miin kaltaisilla kaupppkasseilla olisi ollut varmasti kysyntää, koska nekin harvat yksilöt joita tuli myyntiin menivät kaupaksi alta aikayksikön.

        Hyvä pointti. Sähköauto kun ei sovellu kuin lyhyille matkoille, niin juuri tuollaiset pienet olisivat olleet omiaan kauppakassiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa. Matkat pitää etukäteen suunnitella, milloin ja missä ladataan. Akkuautot sopii lähinnä työmatkoille ja kauppakassiksi. Harmi että lopettivat pienten e-autojen valmistuksen. VW up ja Seat Miin kaltaisilla kaupppkasseilla olisi ollut varmasti kysyntää, koska nekin harvat yksilöt joita tuli myyntiin menivät kaupaksi alta aikayksikön.

        "Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa."

        Kuinka moni, teinipoikia lukuunottamatta, tuota harrastaa?

        Seuraava väite on varmaan se, että peräkärry perässä kun lähtee Lappiin niin sähköautolla ei pärjää. Totta varmaan, mutta kuinka moni harrastaa tuotakaan.

        Ei akustisten kitaroiden myyntikään ole loppunut sen vuoksi että sillä ei pärjää stadionkeikalla. Kuinka moni meistä heittää stadionkeikkaa? Moni kuitenkin rämistelee kotisohvalla.


      • Anonyymi

        Jos ajankin pienempiä teitä suoraan jossa ei ole laturia matkalla, niin mistä sillon lataan, kun katson maisema reittiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa."

        Kuinka moni, teinipoikia lukuunottamatta, tuota harrastaa?

        Seuraava väite on varmaan se, että peräkärry perässä kun lähtee Lappiin niin sähköautolla ei pärjää. Totta varmaan, mutta kuinka moni harrastaa tuotakaan.

        Ei akustisten kitaroiden myyntikään ole loppunut sen vuoksi että sillä ei pärjää stadionkeikalla. Kuinka moni meistä heittää stadionkeikkaa? Moni kuitenkin rämistelee kotisohvalla.

        Aika moni. Ei ihmiset pelkästään möllötä kotisohvalla autoa latailemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoilusta puuttuu tietynlainen vapaus lähteä ajelulle milloin ja minne huvittaa."

        Kuinka moni, teinipoikia lukuunottamatta, tuota harrastaa?

        Seuraava väite on varmaan se, että peräkärry perässä kun lähtee Lappiin niin sähköautolla ei pärjää. Totta varmaan, mutta kuinka moni harrastaa tuotakaan.

        Ei akustisten kitaroiden myyntikään ole loppunut sen vuoksi että sillä ei pärjää stadionkeikalla. Kuinka moni meistä heittää stadionkeikkaa? Moni kuitenkin rämistelee kotisohvalla.

        "..Seuraava väite on varmaan se, että peräkärry perässä kun lähtee Lappiin niin.."
        Peräkärryä tarvitaan muuallakin kuin lapissa. Kovin harvaan sähköautoon ei ylipäätään saa edes vetokoukkua saati sitten sillä voi vetää yli 2000kg peräkärryä, traileria tai asuntovaunua. En oo montaa kertaa nähnyt Teslan vetävän asuntovaunua tai isoa venettä perässään. Vetokyky riittää mutta range putoaa kuin lehmän häntä.

        "..Ei akustisten kitaroiden myyntikään ole loppunut sen vuoksi että sillä ei pärjää stadionkeikalla. ."
        Akustisella pärjää ihan hyvin stadionkeikalla kun on nääs mikrofoni ja vahvistin keksitty.


    • Anonyymi

      On kateellisilla taas jutut. Juuri ajoin 440 km pikku pakkassessa lyhyellä välilatauksella. Perille päästessä oli akkua 34 % jäljellä. Pientä ylinopeutta kuten maan tapa on, ja ohitin kaikki hidastelijat. Kabiinissa oli tasanen 17 asteen lämpötila.

      • Anonyymi

        Ei kukaan kadehdi noin hankalaa matkantekoa. Voin ajaa kaksi kertaa 440 km, eikä tarvitse pysähtyä kertaakaan. Ja kabiinissa on 21 asteen lämpötila.


      • Anonyymi

        Mikäs sen kivempaa kuin körötellä 70 km/h kylmässä kabiibissa ja kuunnella takanaolevien tööttäyksiä js katsella ohittajien käsimerkkejä.


    • Anonyymi

      ja mitenkö sähköautoilla ajavilla menee sitten noi työkuviot ? voi olla haaste kun tulee kova kiire päästä työpisteestä A työpisteeseen B jos on välimatka noiden välillä esim 300 kilometriä ja akkua pitää melkein koko ajan ladata jos on esim 30 asteen pakkanen että tota noin voi työn teko hyvinkin kärsiä siitä eli voi olla niin että työn teosta siitä ei tule juuri yhtään mitään kun kokonaispaketti hajoaa ja aikaa menee liikaa jolloin työ kärsii. En välttämättä siis ihmettele että pohjois-suomessa moni suunnittelee jo ostavansa seuraavaksi polttomoottoriauton, mut aatelkaapa tilannetta vuonna 2036 jolloin tulee polttomoottoriautojen pakkokielto että mihinköhän tää maailma menee sitten kun köyhille tulee tiukka paikka koska sähköautojen korjaukset maksaa maltaita. Ei siinä paljoa viherporvarit ja muut porvarit köyhiä ajattele.

    • Anonyymi

      Dieselauto on täysin sopimaton normi työmatkoille jollaisia 90% auton käyttäjistä kuitenkin päivittäin ajaa. Ongelmat, jotka tuollaisesta ajosta ilmenee eivät ole pieniä vaan usean tuhannen euron remontteja. EGR tukkeutuu, hiukkasloukku tukkeutuu, akku kypsyy jos esilämmittää vebastolla, kusitankki jäätyy kun ei kerkiä lämpenemään, ym. ym.
      Olen kysellyt noin 50.ltä työ, ym kaverilta että kuinka pitkän matkan yleensä ajavat kerralla päivässä lomalla ym. pitkällä matkalla? Kaikki sanoivat että kolmisen tuntia on yleensä ajorupeama kun kusi ja kahvitauko tulee pidettyä, eli 250-300km. Mikä vaikeus on laittaa auto lataukseen sen tauon ajaksi jonka jälkeen taas voi ajaa sen 3 tuntia?
      Ongelmia sähköauton käytössä näkee vain he, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista. Jokseenkin kaikilla sähköautoilijoilla on kuitenkin vankka kokemus polttomoottorisesta autosta.

      • Anonyymi

        Dieselautot ovat hyvin ongelmattomia. Pysähdyspaikoilla ei ole juuri koskaan laturia, ja vaikka olisikin, niin auto ei ennätä latautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselautot ovat hyvin ongelmattomia. Pysähdyspaikoilla ei ole juuri koskaan laturia, ja vaikka olisikin, niin auto ei ennätä latautua.

        Ei todellakaan ole dieselit ongelmattomia lyhyissä ajoissa, on meinaan kokemusta.
        Katso googlesta ”latauskartta” ja totea olevasi väärässä. Lataus on usein nopeammin valmis kuin ihmiset valmiita jatkamaan matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole dieselit ongelmattomia lyhyissä ajoissa, on meinaan kokemusta.
        Katso googlesta ”latauskartta” ja totea olevasi väärässä. Lataus on usein nopeammin valmis kuin ihmiset valmiita jatkamaan matkaa.

        Katsoin eikä ollut latureita siellä missä pysähdyn. Ei olisi lataus valmis ainakaan minun pysähdyksilläni.
        Erittäin ongelmattomia ovat olleet dieselini, enkä muuhun käyttövoimaan vaihda. Kakkosauto on bensiini, ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi

        kommenttis on kovin elitistinen ja lähinnä pelkkää lässytystä ja pakoilua perusongelmien edessä eli tunnen älykkäitäkin korkeakoulutettuja ihmisiä(sekä naisia että miehiä) jotka on joutuneet näiden ongelmien eteen sähköautojen kanssa ja ajattelepa niitä raukkoja joiden älykkyystaso ei päätä huimaa, että kuinka pahoissa vaikeuksissa he on sähköautojen kanssa eli en tarkoita nyt älyllisesti kehitysvammaisia vaan ihmisiä joilla ei älytaso niin korkeaa luokkaa ja kun kerta vaikeuksissa älyllisesti on olleet sähköautojen kanssa myös korkeakoulutetut/älykkäät niin ongelma on todella suuri.

        Kommenttisi on periaatteessa siis aivan turha. Semmosta elitistä höpinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommenttis on kovin elitistinen ja lähinnä pelkkää lässytystä ja pakoilua perusongelmien edessä eli tunnen älykkäitäkin korkeakoulutettuja ihmisiä(sekä naisia että miehiä) jotka on joutuneet näiden ongelmien eteen sähköautojen kanssa ja ajattelepa niitä raukkoja joiden älykkyystaso ei päätä huimaa, että kuinka pahoissa vaikeuksissa he on sähköautojen kanssa eli en tarkoita nyt älyllisesti kehitysvammaisia vaan ihmisiä joilla ei älytaso niin korkeaa luokkaa ja kun kerta vaikeuksissa älyllisesti on olleet sähköautojen kanssa myös korkeakoulutetut/älykkäät niin ongelma on todella suuri.

        Kommenttisi on periaatteessa siis aivan turha. Semmosta elitistä höpinää.

        Olipa valtava määrä sanoja ilman mitään merkitystä. Mukellusta niinkuin vauvojen suusta tulevaa kutsutaan.

        Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km.

        Hyvin yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa valtava määrä sanoja ilman mitään merkitystä. Mukellusta niinkuin vauvojen suusta tulevaa kutsutaan.

        Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km.

        Hyvin yksinkertaista.

        Miksi sitten latausasemilla on jonot jos kaikki lataavat vain kotonaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa valtava määrä sanoja ilman mitään merkitystä. Mukellusta niinkuin vauvojen suusta tulevaa kutsutaan.

        Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km.

        Hyvin yksinkertaista.

        "Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km."

        Jokaisella suomalaisella on vapaa valinta näiden kahden välillä. Ja sitten on vielä kaasuautot ja plugarit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten latausasemilla on jonot jos kaikki lataavat vain kotonaan?

        "Miksi sitten latausasemilla on jonot jos kaikki lataavat vain kotonaan?"

        On vielä näkemättä tuo jono. Puhut asiasta josta et tiedä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km."

        Jokaisella suomalaisella on vapaa valinta näiden kahden välillä. Ja sitten on vielä kaasuautot ja plugarit...

        Ja toki säästö polttoaineessa on olemassa, mutta vähänkään uudemmalla autolla ajavalle polttoainekustannus ei ole ollenkaan suurin kuluerä autoilussa ja jos keskittyy vain sen optimointiin niin äkkiä katoaa metsä puilta... Autoilun kokonaiskustannus on kuitenkin se mikä ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi sitten latausasemilla on jonot jos kaikki lataavat vain kotonaan?"

        On vielä näkemättä tuo jono. Puhut asiasta josta et tiedä yhtään mitään.

        Kyllä minä tiedän kun asiasta on lehdissä ollut niin paljon juttua. Sekä myös siitä, miten huonosti latausasemat toimivat. Kuten myös latausluukkujen jäätyminen on tullut esille.
        No jos joku haluaa menettää hermonsa sähköauton takia niin siitä vaan. Itse en sähköautoa tule hankkimaan. Jo pelkästään sähköautojen kabiini on niin hirveän näköinen, että en pystyisi ajamaan sellaisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän kun asiasta on lehdissä ollut niin paljon juttua. Sekä myös siitä, miten huonosti latausasemat toimivat. Kuten myös latausluukkujen jäätyminen on tullut esille.
        No jos joku haluaa menettää hermonsa sähköauton takia niin siitä vaan. Itse en sähköautoa tule hankkimaan. Jo pelkästään sähköautojen kabiini on niin hirveän näköinen, että en pystyisi ajamaan sellaisella.

        Suomi on vapaa maa. Jokainen saa ostaa just sellaisen auton kun haluaa. Jos haluaa ostaa fossiilipolttimen jolla ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän jokaiselle kilometrille kuin sähköauto niin antaa mennä vaan. Se on sun oikeus tässä vapaassa maassa.

        Älä sitten pety kun siitä sun fossiilipolttimesta ei saa vaihdossa yhtään mitään. Kun sen käyttökustannukset ovat massiiviset joka kilometrille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on vapaa maa. Jokainen saa ostaa just sellaisen auton kun haluaa. Jos haluaa ostaa fossiilipolttimen jolla ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän jokaiselle kilometrille kuin sähköauto niin antaa mennä vaan. Se on sun oikeus tässä vapaassa maassa.

        Älä sitten pety kun siitä sun fossiilipolttimesta ei saa vaihdossa yhtään mitään. Kun sen käyttökustannukset ovat massiiviset joka kilometrille.

        No en pety. Onhan tässä nähty miten sähköautojen arvo sukeltaa.
        Norjasta voi katsoa käytettyjen polttisten arvoja. Kovissa hinnoissa ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en pety. Onhan tässä nähty miten sähköautojen arvo sukeltaa.
        Norjasta voi katsoa käytettyjen polttisten arvoja. Kovissa hinnoissa ovat.

        Pienet e-autot säilyttää suht hyvin arvonsa. Esim. käytettyjen Seat Miin, Citigon ja VW-upin hinnat melkein samoja kuin uutena. Teslojen, Nissan Leafien ym. hinnat pudonneet kaikkein eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalainen sähköautoilija lataa autonsa yöllä kotona noin yhdellä eurolla per 100km. Polttiksella ajava käy hakemassa dinomehunsa jostain asemalta ja maksaa siitä 10-14 euroa per 100km."

        Jokaisella suomalaisella on vapaa valinta näiden kahden välillä. Ja sitten on vielä kaasuautot ja plugarit...

        Sinun sähköautosi arvo alenee vähintään 5000 euroa enemmän vuodessa. Sillä ostaa aika paljon bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet e-autot säilyttää suht hyvin arvonsa. Esim. käytettyjen Seat Miin, Citigon ja VW-upin hinnat melkein samoja kuin uutena. Teslojen, Nissan Leafien ym. hinnat pudonneet kaikkein eniten.

        Noista pienistä e-autoista löytyy kyllä toisenlaisiakin esimerkkejä, esim. Honda e ja Mazda MX-30. Kummankin hinnasta kadonnut muutamassa vuodessa noin puolet vaikka noilla ei yleensä ole edes ajettu paljon mitään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe