Köyhän arki on helvetistä.

Anonyymi-ap

Äsken leikkasin itse itseltäni hiuksia. Ei ole köyhällä rahaa mennä parturiin. Eihän se jälki niin hyvää ole kuin parturiliikkeessä. Kun ystävälle kerroin,että ei ole rahaa lääkkeisiin hän vaan totesi,että"Elämä on". Arvaatkaa suututtiko. Onneksi sain seurakunnan diakonialta ruokakauppaan ostokortin.

35

393

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämä on kun syö ja ryyppää rahansa.

      • Anonyymi

        Hienoa kun ymmrät oman tilanteesi. Voit alkaa korjailemaan sitä ja hakemaan apua. Hyvä et huomasit itse että kännäilet joka päivä.... tosi kurjaa sun elämä. Koita piristy, mene vaikka henellisiin kokouksiin, siellä on porukkaa sinua varten.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­y­­­m­f­­o­­m­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Viimeiksi kävin parturissa 1979 . Sen jälkeen on hiukset leikattu halvalla sähkö-
      koneella, joita saa marketista 20-30 eurolla. Ja saksia on jokaisessa kodissa.
      Kun ei ryyppää, polta eikä pelaa pelejä, niin rahat riittää hyvin ruokaan ja
      vielä jää säästöönkin. Olkoon tämä jonkinlaisena vihjeenä talousongelmiin.

      • Anonyymi

        Leikannut nyt jo vuosikymmeniä itse siiliksi n. 3 mm itse kun helppoa. Olen kylläkin mies, joka kehtaa ajaa vaikka kaljuksi. Säästänyt monien leikkurien hinnat.


    • Anonyymi

      Siili on siisti ja edullinen. Onnistuu hyvin itsekin.

      • Anonyymi

        Siili on melkein yhtä juntti kuin kalju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siili on melkein yhtä juntti kuin kalju

        Siellä eltaantuvan rasvaletin allako se viisaus pesii ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siili on melkein yhtä juntti kuin kalju

        Kalju ja kokoparta tekevät MIEHEN🐻💪


    • Anonyymi

      Tupakointia kannattaa vähentää ja sillä saa jo yhdellä askilla hiukset leikattua.

    • Anonyymi

      monet leikkaa itse ihan säilyttääkseen henkilökohtaisen koskemattomuutensa, on paljon niksejä sekä lyhyen että pitkän kuontalon leikkaamiseen, ja köyhän tarvitsekaan niin viimesen päälle olla, kunhan ei ravinnepuutokset irrota haivenia niin saa olla kiitollinen

      • Anonyymi

        Uhkaako köyhää talvisin se keripukki ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhkaako köyhää talvisin se keripukki ?

        Kyllä jos ei syö tarpeeksi nauriita


    • Anonyymi

      Naisilla nyt vähän eri hiuksien kanssa kun kuka siiliksi itseään laittaa.Ammattikouluilla on hiustenleikkuuta.Lähipiirin ukkelit käy turkkilaisella parturilla ja hinta n,20eur.Itsellä parturikone ja laitan klaniks suurinpiirtein 1krt viikko.

      • Anonyymi

        Onhan rekkalesboilla siilit aika monella. Käyn itsekin turkkilaisella tai mitä lieneekään, vaikka yleensä en suosi haittamaahanmuuttajien bisneksiä mutta parturi on poikkeus. He leikkaavat hyvin, nopeasti eikä tarvitse vaivautua kiusalliseen kuulumisten vaihtoon päinvastoin kuin kotimaisten saksien nipsuttelijoiden kanssa.


    • Anonyymi

      Minäkin olen näin naisena pitänyt pitkiä hiuksia, kun ne saan itse leikattua, ja tyyli on itselleni passannut.
      Jos haluaisin polkkatukan, niin kampaajalla olisi käytävä, mutta eipä ole koskaan ollut semmoiseen varaa, niin pitkät hiukset on ollut minun onni.
      Nyt kun olen eläkkeellä, niin varaa olisi käydä kampaajalla polkkatukka leikkauttamassa, mutta se tuntuu ihan liian kalliilta, että jotain 40 euroo, niin taidanpa jatkaa tällä tyylillä eteenpäinkin.

    • Anonyymi

      Ihminen tarvitsee muutakin,kuin ruokaa ja seinät jota tuijotella...

    • Anonyymi

      Aina tulee näitä "Elä juo älä tupakoi niin kyllä pärjää" kommentteja... hohhoijaa.

    • Anonyymi

      Niin on, mutta maanpäällinen helvetti vähennetään taivasten valtakunnassa.

    • Anonyymi

      Siis mihin ihmeeseen te valittajat hävitätte rahanne! Jokaiselle jaetaan vastikkeetonta rahaa vaikka kuinka ja se ei pysy teillä käsissä yksinkertaisissakaan asioissa.
      Meillä on perheessä hoidettu hiustenleikkuut viimeiset 25 vuotta kotiparturisetillä, niillä leikattu hiukset ja partaakin. Alle 20 maksaa vaikka Tokmannilla tuollainen kotiparturi.

    • Anonyymi

      Kansaneläke 980€/kk josta maksat vuokranomavastuun ja kaikki muut pakolliset sekä ruuan. Sitten vielä joku henkisesti Kokoomuslainen kysyy mihin "tuhlaatte" rahanne.

      • Anonyymi

        Minulla "henkisesti kokoomuslaisella" on eläke verojen jälkeen n. 750€/kk ja pärjään hyvin. Eli kysyn edelleen, että mihin tuhlaatte rahanne!
        Olen minä joskus parturissakin käynyt, kun oli vapaehtoisena hyväntekeväisyys Lions Ladyjen muotinäytöksessä esiintymässä, kun tarvittiin vapaaehtoisia miehiä mukaan ja sain sitten siitä hyvästä hiusten ja parranleikkuun. Muuten ollaan kyllä leikattu tuolla kotiparturilla koko poppoon hiukset. On melkoinen säästö vuosien mittaan ollut.
        Onhan niitä pakollisia menoja, mutta niitä pystyy tosi paljon karsimaan ja kilpailuttamaan. Ei sitä rahaa niin mahdottomasti kulu, kun ei ala sitä urakalla hävittämään. Lääkkeet olen vaihtanut kaikki halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin, niin kustannus on niiden osalta todella pieni.
        Toki elintapojakin muuttamalla pystyy vaikuttamaan moneen, ettei rahaa mene. Ruoka ei mahdottomasti maksa, kun itse tekee ruokaa ja tarjouksista ostelee.
        Lähden tästä vielä koiran kanssa pienelle lenkille tuonne ulos pakkaseen, nukuttaa sitten mukavasti, kun on kävellyt hieman raittiissa ilmassa. Ulkona nyt pakkasta -18°C, pistän päälle uuden ilmaiseksi saadun hyvän talvitakin ja Tokmannilta ostamani alle 20€ lämminvuoriset talvisaappaat, pipokin minulla on nyt uusi, sain sen ilmaiseksi. Todella lämpimät nahkarukkaset ostin 5€, niin kyllä kelpaa!
        Loppuviikosta hiihtelen pakkasen lauhduttua noilla armeijan ylijäämää ostetuilla puusuksilla, ne maksoi peräti 30€, ovat olleet minulla jo monta talvea. Kiva käydä hiihtämässä sunnuntaina ja alkaa jännittämään Alexin puolesta sitten illalla!

        Ei tämä köyhän elämä niin ankeaa ole, asenne ratkaisee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla "henkisesti kokoomuslaisella" on eläke verojen jälkeen n. 750€/kk ja pärjään hyvin. Eli kysyn edelleen, että mihin tuhlaatte rahanne!
        Olen minä joskus parturissakin käynyt, kun oli vapaehtoisena hyväntekeväisyys Lions Ladyjen muotinäytöksessä esiintymässä, kun tarvittiin vapaaehtoisia miehiä mukaan ja sain sitten siitä hyvästä hiusten ja parranleikkuun. Muuten ollaan kyllä leikattu tuolla kotiparturilla koko poppoon hiukset. On melkoinen säästö vuosien mittaan ollut.
        Onhan niitä pakollisia menoja, mutta niitä pystyy tosi paljon karsimaan ja kilpailuttamaan. Ei sitä rahaa niin mahdottomasti kulu, kun ei ala sitä urakalla hävittämään. Lääkkeet olen vaihtanut kaikki halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin, niin kustannus on niiden osalta todella pieni.
        Toki elintapojakin muuttamalla pystyy vaikuttamaan moneen, ettei rahaa mene. Ruoka ei mahdottomasti maksa, kun itse tekee ruokaa ja tarjouksista ostelee.
        Lähden tästä vielä koiran kanssa pienelle lenkille tuonne ulos pakkaseen, nukuttaa sitten mukavasti, kun on kävellyt hieman raittiissa ilmassa. Ulkona nyt pakkasta -18°C, pistän päälle uuden ilmaiseksi saadun hyvän talvitakin ja Tokmannilta ostamani alle 20€ lämminvuoriset talvisaappaat, pipokin minulla on nyt uusi, sain sen ilmaiseksi. Todella lämpimät nahkarukkaset ostin 5€, niin kyllä kelpaa!
        Loppuviikosta hiihtelen pakkasen lauhduttua noilla armeijan ylijäämää ostetuilla puusuksilla, ne maksoi peräti 30€, ovat olleet minulla jo monta talvea. Kiva käydä hiihtämässä sunnuntaina ja alkaa jännittämään Alexin puolesta sitten illalla!

        Ei tämä köyhän elämä niin ankeaa ole, asenne ratkaisee!

        Mitenkäs, jos koirasi sairastuu ja eläinlääkäri lasku kuukauden eläkkeesi verran eikä riitäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla "henkisesti kokoomuslaisella" on eläke verojen jälkeen n. 750€/kk ja pärjään hyvin. Eli kysyn edelleen, että mihin tuhlaatte rahanne!
        Olen minä joskus parturissakin käynyt, kun oli vapaehtoisena hyväntekeväisyys Lions Ladyjen muotinäytöksessä esiintymässä, kun tarvittiin vapaaehtoisia miehiä mukaan ja sain sitten siitä hyvästä hiusten ja parranleikkuun. Muuten ollaan kyllä leikattu tuolla kotiparturilla koko poppoon hiukset. On melkoinen säästö vuosien mittaan ollut.
        Onhan niitä pakollisia menoja, mutta niitä pystyy tosi paljon karsimaan ja kilpailuttamaan. Ei sitä rahaa niin mahdottomasti kulu, kun ei ala sitä urakalla hävittämään. Lääkkeet olen vaihtanut kaikki halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin, niin kustannus on niiden osalta todella pieni.
        Toki elintapojakin muuttamalla pystyy vaikuttamaan moneen, ettei rahaa mene. Ruoka ei mahdottomasti maksa, kun itse tekee ruokaa ja tarjouksista ostelee.
        Lähden tästä vielä koiran kanssa pienelle lenkille tuonne ulos pakkaseen, nukuttaa sitten mukavasti, kun on kävellyt hieman raittiissa ilmassa. Ulkona nyt pakkasta -18°C, pistän päälle uuden ilmaiseksi saadun hyvän talvitakin ja Tokmannilta ostamani alle 20€ lämminvuoriset talvisaappaat, pipokin minulla on nyt uusi, sain sen ilmaiseksi. Todella lämpimät nahkarukkaset ostin 5€, niin kyllä kelpaa!
        Loppuviikosta hiihtelen pakkasen lauhduttua noilla armeijan ylijäämää ostetuilla puusuksilla, ne maksoi peräti 30€, ovat olleet minulla jo monta talvea. Kiva käydä hiihtämässä sunnuntaina ja alkaa jännittämään Alexin puolesta sitten illalla!

        Ei tämä köyhän elämä niin ankeaa ole, asenne ratkaisee!

        Sinä puhut netosta muuta puhuu brutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs, jos koirasi sairastuu ja eläinlääkäri lasku kuukauden eläkkeesi verran eikä riitäkään?

        Jos koirani sairastuu, on minulla vararahastoa, että voin maksaa eläinlääkärin laskun. En elä pienen eläkkeeni kanssa mitenkään kädestä suuhun, vaan aina jää säästöön jotakin. On myös hyvät kotivarat, että voin tarvitessa hieman käyttää kotivaraa ruokien ja taloustavaroiden suhteen, jos tulee jotain yllättävää.

        Eläkkeeni on hieman yli 1000€ brutto, mutta verojen jälkeen minulle maksetaan tilille n. 750€/kk. Veron ennakonpidätyksen pidän tarkoituksella hieman isompana, niin saan yleensä veronpalautusta, kun lopullinen verotus valmistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs, jos koirasi sairastuu ja eläinlääkäri lasku kuukauden eläkkeesi verran eikä riitäkään?

        Elän kustannustehokkaasti ilman koiraa tai muitakaan eläimiä.


    • Anonyymi

      Aina näitä riittää... vaikka saisit 150€/kk niin aina jonkun mielestä silläkin pärjää.

    • Anonyymi

      Kyllä asumisen omavastuu pitäisi olla isompi. Toisaalta köyhän pitää säätää
      asunnon koko sellaiseksi, missä on vara asua, niin jää rahaa muuhunkin.
      Nämä "mulle kaikki heti"-tyypit on aina rahattomia kun ei osata
      suhteuttaa menoja tulojen mukaan .
      Moni elää sellaista elämää, että kun lainat ja laskut on maksettu, niin
      ei jää oikeastaan yhtään rahaa. Ne tehkee mahdollisimman paljon ylitöitä,
      että saavat edes jotakin syödäkseen. Luottokortti on aina tapissa.

      • Anonyymi

        Itse maksan vuokranomavastuuta Kansaneläkkeestä 200€ ja vielä ehdotetaan, että pitäisi maksaa enemmän!? Ja turha hokea, että köyhän pitää asua halvalla,kun yksiöidenkin vuokrat nousevat vuosittain ja kaupungin asunnot jaetaan ihan muille,kun kantaväestölle.


    • Anonyymi

      Leikkaan aina tukan 5 mm siiliksi ettei usein tarvii käydä. 4 -5 kertaa vuodessa leikkaan. Ostin oman koneen joka maksoi 100 euroa ja vuodessa parturiin meni aikanaan 75 -90 euroa ja mulla ollut oma kone 4 vuotta. On siinä säästänyt ja yks nais ystävä leikkaa hiukseni.

    • Anonyymi

      Kaupan kasssa katsoi mua pitkään kun oli otsatukka vinksallaan. Mutta hälläväliä. Köyhää ei jaksa kiinnostaa muiden mielipiteet ulkonäöstä.

    • Anonyymi

      Itse ajan aina kaikki pois koneella. Ei maksa mitään. Hulluutta maksa hiuksenleikkuusta yli 30 euroa. Sillähän saa viikon sapuskat.

    • Anonyymi

      Ihmiset, älkää uskoko presidentinvaaligalluppeihin.
      Älkää lannistuko!
      Äänestäkää 10.
      Kokoomuksen pressa ei arvojohtajana tunne köyhiä, niin kuin nykyinenkään pressa ei ole tuntenut.
      Kokoomuslaisuus haisee ja yrittää vaikuttaa kauas.
      Vielä on mahdollisuus äänestää, yrittää edes piirun verran vaikuttaa elämänsä kulkuun!

    • Anonyymi

      Ei olla köyhän arki sieltä helvetistä, kun alkaa harrastaa jotakin edullista tai kuuluu yhdistykseen mistä voi saada kavereita.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe