Täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä laskee hurjaa tahtia

Anonyymi-ap

Täyssähköautojen osuus kaikista henkilöautojen reskistöreinneistä oli tammikuussa enää 24 %. Vähemmän kuin kuln v. 2023 yhtenäkään kuukautena. Alle puolet siitä mitä oli parhaimpina kuukausina v. 2023.

Nyt tarvitsisi tehdä jotain. Uusia suuria tukia sähköautoille. Hankintatukia ja helpotuksia työsuhdeautoiluun sähköautojen osalta. Muuten liikenteen sähköistyminen jää piippuun.

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

51

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten paljon tuokin rekisteröintimäärä laskee, kun ihmiset ovat nähneet, kuinka kurjia sähköautot ovat talvella? Viiveellä toki näkyy tilastoissa.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­­N­y­m­f­o­m­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ei jaksanut enää kaveri pelleillä Teslan kanssa enää. Valtavasti vikoja ja kuukausien jonot korjaamolle. Vaihtoi polttikseen.

      • Anonyymi

        Minä ostin sen teslan. Hyvä peli tää on.


    • Anonyymi

      Noistakin rekisteröinneistä luultavasti ainakin kolmannes on liikkeiden tilaamia esittelyautoja. Patterilelut droppasivat jo rumasti Pohjois-Suomessa pakkasilla, kun tuliteriä sähköautoja vaihdetaan takaisin käytettyihin polttiksiin.

    • Anonyymi

      Huikeaa👍

    • Anonyymi

      Sanoilla mistä rahat.???? Koittakaa nyt saatana tajuta että valtion kassa on tyhjä...aina ollaan perkele ottamassa verokirstusta herrojen leikkikaluhin rahaa ja muumit ja vaarit menettää kokoajan hoitopaikkoja.....että ota senttiäkään verokirstusta...teillä hän on isot palkat mitä vitun hankintatukia te enää tarvitta..sähkö leluihin..köyhät ei näitä hörpäkkeitä tarvi..

      • Anonyymi

        Ketähän ne herrat on joita tarkoitat.

        Hankintatuesta päätti kyllä edellinen hallitus eli Marinin vihervassupoppoo. Hankintatuella ei ajettu paremmin toimeen tulevien asiaa vaan viherpeippojen agendaa.

        Ettekö te juntit lue muuta kuin uutisten otsikot ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketähän ne herrat on joita tarkoitat.

        Hankintatuesta päätti kyllä edellinen hallitus eli Marinin vihervassupoppoo. Hankintatuella ei ajettu paremmin toimeen tulevien asiaa vaan viherpeippojen agendaa.

        Ettekö te juntit lue muuta kuin uutisten otsikot ?

        Hankintatukea ei ole koskaan saanut Teslaan. Silloin kun sitä sai ,auto hinnan yläraja oli 50 000 € . Teskaa ei tuolla hinnalla tuolloin uutena saanut .


    • Anonyymi

      Ihmiset näkivät miten surkeita sähköautot ovat ja jättivät sähköromut kauppaan.

    • Anonyymi

      Johan tuo alamäki on alkanut lokakuussa.

    • Anonyymi

      Alamäki vain kiihtyy!

      • Anonyymi

        Sehän on vain hyvä asia, sillä alamäessä regenerointi on tehokkaampaa. Akkuun siis saadaan lisää ilmaista sähköä.


    • Anonyymi

      Suuntavon selkeä. Sähköautojen myynti laskee ja ihmiset ostaa enää polttiksia ja hybridejä.

      • Anonyymi

        Et sinä tyhmä ole? Tammikuun perusteella ennustat koko vuoden tuloksen!


    • Anonyymi

      Sähköjuntit ei tätä uskoneet.

    • Anonyymi

      Tämä talvi osoitti niiden toimimattomuuden.

      • Anonyymi

        Ja Pekk Pouta uhkailee, että sama kylmä kyyti jatkuu Suomessa tulevina talvinakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Pekk Pouta uhkailee, että sama kylmä kyyti jatkuu Suomessa tulevina talvinakin

        "Pekk" Poutako ne tulevat säät määrää?


    • Anonyymi

      Tämä ennustettiin.

    • Anonyymi

      Näinhän siinä kävi.

    • Anonyymi

      Veronmaksajien rahoja ei todellakaan pidä käyttää sähköautojen ja Kiinan tukemiseen.

      Akkukäyttöiset EV:t siirtävät päästöt toiseen paikkaan, eivät juuri vähennä niitä. Kaivosteollisuus käyttää tällä hetkellä 40% teollisesta energiasta, joka on kaikki fossiilista. Malmien metallipitoisuudet heikkenevät koko ajan, joka tarkoittaa, että maata pitää siirtää enemmän ja rikastus on kalliimpaa jokaista marginaalitonnia kohden.

      VW on verrannut Golfia ja vastaavan kokoista pienehköllä akulla varustettua akkuautoa ja todennut, että keskimääräisellä Eurooppalaisella sähköntuotannolla, polttomoottoriautolla kestää 7-8 vuotta saavuttaa sähköauton tuotannon ja sähkönkäytön CO2 päästöt. Suurella akulla akkuauto on CO2 mielessä huonompi kuin ICE pitkälle toistakymmentä vuotta. ICE auto on pääosin terästä, kun taas vaikka Teslan kori on painonsäästösyistä alumiinia, jonka tuottaminen on erittäin energiaintensiivistä. Pienellä akkukäyttöisellä autolla voidaan saavuttaa jonkun verran säästöjä CO2 päästöissä auton elinkaaren aikana. Arviot pyörivät 5-20% haarukassa.

      ICE CO2 päästöt on helppo laskea, mutta akkuEV:n osalta tämä on tuotantoketjusta johtuen vaikeampaa. Yleisesti voidaan todeta, että datassa on vinouma tai harha vähätellä akkujen ja muiden metallien tuotannosta aiheutuvia päästöjä.

      Kannattaa muistaa, että Kiina on maailman merkittävin metallien rikastaja, ja tämä kaikki tehdään pääosin hiilivoimalla ja pidemmässä juoksussa tilanne on geopoliittisesti kestämätön. Kiina on vuodessa rakentanut enemmän uutta hiilivoimalakapasiteettia kuin Britannia koko teollisen historiansa aikana.

      Metallien saatavuudessa on myös kaivosongelma. Nykyinen kapasiteetti mukaanlukien tunnetut uudet kaivoshankkeet eivät yksinkertaisesti kykene tuottamaan tarvittavaa määrää kuparia ja muita metalleja liikenteen sähköistämiseen sekä aurinkopanelien ja tuulivoimaloiden tuottamiseen. IEA:n mukaan uuden kaivoksen tuominen markkinoille kestää keskimäärin 16 vuotta ja länsimaat, Pohjois-Amerikka ja Eurooppa, ovat olleet vihamielisiä uusia kaivoshankkeita kohtaan. Jos jatkamme akkujen, aurinkopanelien ja tuulivoimaloiden tukemista verovaroilla, metallien kysyntä tulee ylittämään tarjonnan ja hinnat nousevat merkittävästi lähivuosina. Suurin osa akkukäyttöisen EV:n hinnasta on akuissa, eli ei tarvitse olla ekonomisti ymmärtääkseen mitä tästä seuraa.

      Saksa on käyttänyt yli 500 miljardia "vihreään" siirtymään ja lopputulos on ollut CO2 päästöjen kasvu, sähkön kuluttajahinnan nousu (50 senttiä/kWh) ja energiaintensiivisen teollisuustuotannon hiipuminen. Menikö mielestäsi putkeen?

      Suosittelen tutustumaan Mark P. Mills:in tuotantoon.

    • Anonyymi

      Pakkanen paljasti sähkisten heikkoudet. Sähkikset ovat kesäautoja ja silloinkin kakkosia. Pakkasella akut tyhjenevät hetkessä eikä niitä voi aina edes ladata. Pakkasella myös latauspisteet mykistyvät usein. Koskaan et voi olla varma latauspisteelle mennessä toimiiko laturi. Onneksi hinauspalveluyritysten määrä on räjähtänyt. Niillä riittää töitä

      • Anonyymi

        Kutakuinkin samaa mieltä. Kuluvan talven on täytynyt paljastaa kaikille, ettei sähköautot nykyisellään sovellu Suomen talviolosuhteisiin - myös latausten suhteen on ollut pahoja vaikeuksia. Ongelmia jo etelässä ja mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä pahempia.

        Vaan niin kuin muissakin yhteyksissä - uskovaisen päätä ei käännä mikään. Ehkä uskovaisten silmät kuitenkin avautuvat, kunhan kipukynnys talvikokemuksista ylittyy...


    • Anonyymi

      ei ne tuet mitenkään laatua paranna! talvella paskaa laatua E

    • Anonyymi

      Niinkö tekee? Viime vuonna kuitenkin lähes 100% lisäys.
      K-auton myynnistä viime vuonna yli 40% oli täyssähköautoja. Tuloksellisesti K-auton viime vuosi oli kautta aikojen paras ja tilauskanta on vahva.

      • Anonyymi

        Kyllä, tilasto takaa lähivuosina merkkikorjaamoille hyvin töitä kun akustoja uusitaan !!

        Uusinta maksaa 15000€ ja ylöspäin ! Ei paha, nimittäin korjaamolle !!


      • Anonyymi

        Se oli viime vuonna se. Viime syksynä sähköautojen rekisteröinti lähti laskuun. Tammikuussa tuli pohjanoteeraus. Edellisen kerran sitten vuoden 2019 kävi niin, että.rekisteröintimäärä oli pienempi kuin vastaavana kuukautena vuotta aiemmin. Nyt sähköautojen talviongelmat ovat tulleet "suuren yleisön" tietoisuuteen, sekä myös jättimäiset arvon laskut.


      • Anonyymi

        Kyllä se niin tekee. Rekisteröintejä oli paljok koska toimitukset tuli viime vuodelle 2021 ja 2022 tilauksista. Tämä vääristi tilastoja että muka myynti olisi noussut. Nyt sitten totuus paljastuu kaikille, sähköautot ei sovi talveen ja hinnat laskee hetkessä. Ihmiset ei pysty vaihtamaan enää sähköautoja pois kun valtava velka ja auton arvo surkea. Tätä ei tapahdu samalla tavalla polttiksissa jotka pitävät hintansa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin tekee. Rekisteröintejä oli paljok koska toimitukset tuli viime vuodelle 2021 ja 2022 tilauksista. Tämä vääristi tilastoja että muka myynti olisi noussut. Nyt sitten totuus paljastuu kaikille, sähköautot ei sovi talveen ja hinnat laskee hetkessä. Ihmiset ei pysty vaihtamaan enää sähköautoja pois kun valtava velka ja auton arvo surkea. Tätä ei tapahdu samalla tavalla polttiksissa jotka pitävät hintansa hyvin.

        Näinhän tässä sitten kävi niinkuin uumoiltiin.


      • Anonyymi

        Idiootti, ei se ole myynnin lisäystä kun 2021 ja 2022 myytyjä autoja saatiin rekisteriin vuonna 2023 iso määrä. Se nimenomaan on vääristänyt kaiken kun kaltaisesi keijot luulee että myynti on lisääntynyt jos rekisteröity enempi.


    • Anonyymi

      Talvi ja markkinointi ristiriidassa
      Kuluttajansuoja huono?

    • Anonyymi

      Pitää säätää pakkasraja e käyttöön

    • Anonyymi

      Tottahan se laskee kun ihmiset odottavat hintasodasta johtuvia hintojen alennuksia ja tietenkin tässä taloustilanteessa kauppa on muutenkin hiljaista.

    • Anonyymi

      Tuli sähköautokaupan kuolemanlaakso.

    • Anonyymi

      Heippa sähköauto. Tervetuloa polttomoottori.

      Emme jää kaipaamaan.

      • Anonyymi

        No ei todellakaan jäädä. Polttomoottori on suomessa ihan paras ympärivuotiseen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan jäädä. Polttomoottori on suomessa ihan paras ympärivuotiseen käyttöön.

        Niin, ja varsinkin ulkokäyttöön !!


    • Anonyymi

      Ei taida moni autoliike ottaa sähköautoa vaihdossa enää.

      • Anonyymi

        Ei varmaan.


    • Anonyymi

      Ihmiset huomasivat miten hankalia sähköautot ovat.

    • Anonyymi

      Pakkaset varmaan saaneet ihmiset ajattelemaan, eihän sähköautolla tee talvella mitään.

      • Anonyymi

        Niinhän tuota on laajasti kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Laskee kuin lehmän häntä.

    • Anonyymi

      Sähköauto on aikuisen miehen leikkikalu.

    • Anonyymi

      Ja yllättyneitä ovat...?

    • Anonyymi

      Kannatan ostotukea kun ei nämä muuten mene kaupaksi.

    • Anonyymi

      Täyttä totta.

    • Anonyymi

      Syksystä asti laskenut koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe