Eli täyssähköautot on huono valinta?

Anonyymi-ap

https://tyyliniekka.fi/kalifornian-sahkoautojen-myynnin-hiipuminen-saikaytti-autonvalmistajat/

Reuters on uutisoinut, että osakkeenomistajat ovat yhä vähemmän kiinnostuneita yrityksiä kohtaan, jotka keskittyvät pelkästään sähköautoihin. Sen jälkeen kun Tesla myönsi, että sen myynnin kasvu saattaa hidastua vuonna 2024, sen markkina-arvosta leikattiin huimat 80 miljardia dollaria taivaan tuuliin.

Samaan aikaan perinteiset autonvalmistajat, kuten Ford ja Renault muuttavat sähköautosuunnitelmiaan maailmanlaajuisesti. Ford ajaa alas ajoneuvojensa tuotantoa, kun taas Renault luopui sähköajoneuvoliiketoimintansa Amperen listautumisannista, koska osakemarkkinat eivät yksinkertaisesti ollut menestys.

Kiinassa puolestaan sähköautojen valmistajat joutuvat testaamaan vallitsevia markkinaolosuhteita entistä ankarammin. Akkujen valmistaja CATL ennustaa hitaampaa kasvua kuin vuonna 2022, mitä myös maan suurin sähköautojen valmistaja BYD on myötäillyt. Myös Etelä-Koreassa kemianteollisuusyritys LG Chemical ennusti hitaampaa kasvua tälle vuodelle vuoteen 2023 verrattuna.

Vaikka kukaan ei odottanut sähköautomarkkinoiden kasvun olevan täysin tasaista näyttää tällä hetkellä siltä, että autonvalmistajat toivoivat kuumeisesti, että nousukiito olisi kestänyt pidempään, ja olisi ollut nykyistä rahakkaampaa kuin mitä käytäntö on osoittanut.

54

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten tuo markkinoitten normaali vaihtelu tekee sähköautosta huonon valinnan?
      Nyt on hintojakin pudotettu hurjasti ja sehän on vain hyvä asia asiakkaan kannalta.

      • Anonyymi

        kannattaa lukea aloitus ennen vastausta


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18248865

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Näin juuri.
      Esimerkiksi YouTubeen on tullut parin päivän sisällä useita videoita "myin Teslan" ja "möin Teslan" pettyneiltä Teslan omistajilta.
      Vihdoin jotkut Teslan omistajat uskaltavat tulla kertomaan totuuden omilla kasvoillaan Tesla-yhteisön uhkailusta huolimatta.

      • Anonyymi

        Näin on . Monella arvon lasku suuruusluokkaa 1000 €/ kk . Paljon pitää kilometrikorvauksia saada , että olisi mitään järkeä sähköautossa .


    • Anonyymi

      Vaikka moni yrittää muuta vakuutella, niin kyllä sähköauto on suurelta osin epäonnistunut tuote Suomen oloissa. Ennen täysin normaali kaupungista toiseen siirtyminen autolla on muuttunut appien kanssa räpläämiseksi, kun pitää suunnitella reitti ylä- ja alamäkien sekä tuulen suunnan, säätilan, laturien mukaan ja tarkistaa niiden toimivuus sekä ladata lisää appeja, että pääsee niitä käyttämään. WTF! Onhan se aina kivaa kun pääsee kokeilemaan jotain uutta ja esittämään pioneeria, mutta kun tästä spedeilystä tulee arkirutiinia, niin kyllä siinä tavallista kiireistä elämää viettävää duunaria alkaa pikkuhiljaa sapettamaan ja aikeet vaihdosta takaisin polttomoottoriin muuttuvat todeksi hiljalleen. Osalla nopeammin.

      • Anonyymi

        Eikä ne apit edes toimi kunnolla. Sähköautolla ajaminen on kyllä täyttä pelleilyä.


      • Anonyymi

        Rangeahdistuksen lisänä kaupan kylkiäisenä tulee pohjakosketusahdistus, kun Suomen tieverkoston kunto on mitä on ja edellä ajavan auton lokasuojasta saattaa milloin vain irrota mojova jäämohkare joka päätyessään sähköauton alle tekee pelistä aikalailla selvän. Toivottavasti on loistokasko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ne apit edes toimi kunnolla. Sähköautolla ajaminen on kyllä täyttä pelleilyä.

        Mulla laski auton arvo 8000€ elikkä nollaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ne apit edes toimi kunnolla. Sähköautolla ajaminen on kyllä täyttä pelleilyä.

        Seurasin paikallisessa ostosparatiisissa, kuin sähköauton lataaja lueskeli kirjaa autossaan.

        Olin noin tunnin asioilla ja sielä se kaveri lueskeli edelleen kirjaansa.

        Onhan siinä tuskallista odotella, että pääsis liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin paikallisessa ostosparatiisissa, kuin sähköauton lataaja lueskeli kirjaa autossaan.

        Olin noin tunnin asioilla ja sielä se kaveri lueskeli edelleen kirjaansa.

        Onhan siinä tuskallista odotella, että pääsis liikkeelle.

        Muutaman kerran olen kaupan lähellä nähnyt, kun sähköautoilija kävelee langattomat kuulokkeet päässään pistämään auton lataukseen. Sitten menee auton sisään kuuntelemaan musiikkia, tai mitä mahtaa kuunnellakaan. Meinaa siinä hörönauru päästä.


    • Anonyymi

      Tesla ei ole sama asia kuin sähköauto. Tesla on autona aika kehno vaikka sähköautona mainio. Monet vaihtaa Teslasta pois koska se autona on huono, ei siksi että sähköauto olisi olisi huono.

      • Anonyymi

        Logiikkasi ontuu. Tesla nimenomaan on sama asia kuin sähköauto, mutta sähköauto ei ole sama asia kuin Tesla.


      • Anonyymi

        Ainaki arvo laskee 8oooe vuosi


    • Anonyymi

      Kunhan presidentin auto on sähköauto, 95% takseista, ambulansseista ja poliisiautoista on sähköautoja, harkitsen sähköautoa.

      • Anonyymi

        Voiko joku tosissaan miettiä sähkökäyttöistä paloautoa? Jos akku loppuu kesken sammutus keikan, niin silloin talo saa palaa vapaasti loppuun asti. Mitähän vakuutusyhtiöt pitävät tästä asiasta.


      • Anonyymi

        Taitaa pääksupunkiseudulla jo olla suurin osa takseista sähköautoja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tesla Model Y täyssähköauto on noussut vuoden 2023 selvästi eniten myydyksi autoksi koko maailmassa. Muutos on suorastaan autoalan perusteita järisyttävä, sillä tähän saakka kyseinen ykköspaikka on kuulunut poikkeuksetta polttomoottoriautolle.
      https://www.is.fi/autot/art-2000010201078.html

      • Anonyymi

        Makkaraa ostetaan enemmän kuin sisäfilettä, mutta ei se tarkoita, että makkara olisi hyvää.


      • Anonyymi

        Se oli viime vuonna tuo . Miten lie tänä vuonna .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makkaraa ostetaan enemmän kuin sisäfilettä, mutta ei se tarkoita, että makkara olisi hyvää.

        Kaikki rikkaat kokoomuslaiset ei aina osta filettä
        Vaan köyhät töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makkaraa ostetaan enemmän kuin sisäfilettä, mutta ei se tarkoita, että makkara olisi hyvää.

        Makkara on Työläis puheen ja sinunkin pää ruoka


    • Anonyymi

      Sähköautojen uusi invaasio näyttää päättyvän yhtä surkeasti kuin ensimmäinen invaasio 100 vuotta aiemmin. Ladattaviin akkuihin perustuva konstruktio ei vain ole nykyäänkään toimintakelpoinen konsepti, vaikka tällä kerralla temppuun käytettiinkin tolkuttomasti rahaa.

      • Anonyymi

        Ei tämä asia yllättänyt ketään. Jos 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan, niin aivan mieletöntä on silloin panostaa sähköautojen tuotantoon. Pelkällä haaveilulla ei pitkälle pötkitä.


    • Anonyymi

      Sähköautojen myynti on romahtanut noin kuukaudessa ympäri maailmaa samaan aikaan. Enää ei kannata ostaa sähköautoja.

      • Anonyymi

        Mikä olisi hyvä valinta? Länsiauto täytyy olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi hyvä valinta? Länsiauto täytyy olla.

        " Mikä olisi hyvä valinta? Länsiauto täytyy olla. "

        Ihan kelvollisen ajopelin löydät helposti länsiautojen joukosta, mutta jos pyrit saamaan rahallesi kunnon vastineen, niin silloin sinun on ostettava itselataava hybridi-Toyota. Nykyisin melkein kaikki hybridi hybridi-Toyotatkin myydään ladattavina versioina, mutta eihän sitä hankalaa latausta ole pakko käyttää. Toyotan taloudellisuus ei yhtään kärsi siitä, vaikka autoa ei koskaan lataillakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mikä olisi hyvä valinta? Länsiauto täytyy olla. "

        Ihan kelvollisen ajopelin löydät helposti länsiautojen joukosta, mutta jos pyrit saamaan rahallesi kunnon vastineen, niin silloin sinun on ostettava itselataava hybridi-Toyota. Nykyisin melkein kaikki hybridi hybridi-Toyotatkin myydään ladattavina versioina, mutta eihän sitä hankalaa latausta ole pakko käyttää. Toyotan taloudellisuus ei yhtään kärsi siitä, vaikka autoa ei koskaan lataillakaan.

        Toyota ei ole länsiauto. Eikä lähde pakkasilla käyntiin ja on vertailutestien jumbomerkki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toyota ei ole länsiauto. Eikä lähde pakkasilla käyntiin ja on vertailutestien jumbomerkki. "

        Hyvin sitä kuitenkin Suomessa myydään

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

        Tammikuussa vaarit ostavat Tojotia.
        Tojotan myynti on sakannut Suomessakin. Sakkasi jo viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole länsiauto. Eikä lähde pakkasilla käyntiin ja on vertailutestien jumbomerkki.

        Onhan se Toyota sentään polttomoottoriauto, vaikkakin aasialainen huijari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mikä olisi hyvä valinta? Länsiauto täytyy olla. "

        Ihan kelvollisen ajopelin löydät helposti länsiautojen joukosta, mutta jos pyrit saamaan rahallesi kunnon vastineen, niin silloin sinun on ostettava itselataava hybridi-Toyota. Nykyisin melkein kaikki hybridi hybridi-Toyotatkin myydään ladattavina versioina, mutta eihän sitä hankalaa latausta ole pakko käyttää. Toyotan taloudellisuus ei yhtään kärsi siitä, vaikka autoa ei koskaan lataillakaan.

        Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono .


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono .

        " Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono . "


        Toyota tekee tekee parhaat ladattavat hybridiautot, mutta siitäkin huolimatta itselataava hybridiauto ilman latausmahdollisuutta on helppokäyttöisempi ja kevyempi. Jos joka viikko ajetaan joku pidempikin mantielenkki, niin latausominaisuudesta ei ole juurikaan hyötyä Toyotan tapauksessa.

        Toyotan hybridiautot on viilattu kulkemaan niin vähällä polttoaineella, että lataamalla kokonaistaloudellisuutta ei saada suuresti paranemaan. Se on tietysti eri asia, jos ihminen tykkää auton jokapäiväisestä lataamisesta, niin silloin Toyotan ladattavat hybridit suovat siihenkin mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono . "


        Toyota tekee tekee parhaat ladattavat hybridiautot, mutta siitäkin huolimatta itselataava hybridiauto ilman latausmahdollisuutta on helppokäyttöisempi ja kevyempi. Jos joka viikko ajetaan joku pidempikin mantielenkki, niin latausominaisuudesta ei ole juurikaan hyötyä Toyotan tapauksessa.

        Toyotan hybridiautot on viilattu kulkemaan niin vähällä polttoaineella, että lataamalla kokonaistaloudellisuutta ei saada suuresti paranemaan. Se on tietysti eri asia, jos ihminen tykkää auton jokapäiväisestä lataamisesta, niin silloin Toyotan ladattavat hybridit suovat siihenkin mahdollisuuden.

        Tojo vaan on testien jumbomerkki, eli tekee huonoimmat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono . "


        Toyota tekee tekee parhaat ladattavat hybridiautot, mutta siitäkin huolimatta itselataava hybridiauto ilman latausmahdollisuutta on helppokäyttöisempi ja kevyempi. Jos joka viikko ajetaan joku pidempikin mantielenkki, niin latausominaisuudesta ei ole juurikaan hyötyä Toyotan tapauksessa.

        Toyotan hybridiautot on viilattu kulkemaan niin vähällä polttoaineella, että lataamalla kokonaistaloudellisuutta ei saada suuresti paranemaan. Se on tietysti eri asia, jos ihminen tykkää auton jokapäiväisestä lataamisesta, niin silloin Toyotan ladattavat hybridit suovat siihenkin mahdollisuuden.

        Silti se hybridi Toyota on vain polttomoottoriauto, jota on tankattava, jotta se kulkisi. Nykyisellä plugarilla se tankkaaminen joskus on se eniten ärsyttävä asia. Lataaminen sujuu paljon helpommalla kotona. Seuraavaa autoani ei tankata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti se hybridi Toyota on vain polttomoottoriauto, jota on tankattava, jotta se kulkisi. Nykyisellä plugarilla se tankkaaminen joskus on se eniten ärsyttävä asia. Lataaminen sujuu paljon helpommalla kotona. Seuraavaa autoani ei tankata.

        Tankkaaminen on helppoa. Vie 3 minuuttia. Usein plugarilla ajavat eivät lataa ollenkaan, kun se on niin vaivalloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono . "


        Toyota tekee tekee parhaat ladattavat hybridiautot, mutta siitäkin huolimatta itselataava hybridiauto ilman latausmahdollisuutta on helppokäyttöisempi ja kevyempi. Jos joka viikko ajetaan joku pidempikin mantielenkki, niin latausominaisuudesta ei ole juurikaan hyötyä Toyotan tapauksessa.

        Toyotan hybridiautot on viilattu kulkemaan niin vähällä polttoaineella, että lataamalla kokonaistaloudellisuutta ei saada suuresti paranemaan. Se on tietysti eri asia, jos ihminen tykkää auton jokapäiväisestä lataamisesta, niin silloin Toyotan ladattavat hybridit suovat siihenkin mahdollisuuden.

        Hybridi tojota tai mikä tahansa hybridi on yks pskan hailee :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole länsiauto. Eikä lähde pakkasilla käyntiin ja on vertailutestien jumbomerkki.

        Olen ajellut erilaisilla Toyotoilla 40 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

        Olen aina tehnyt tarvittavat huollot ja se auttaa ylläpitämään auton käytettävänä.

        Naapuri kiroilee BMW:n jatkuvista ongelmista ja niiden kalliista korjauskustannuksista.

        Toyota on maailman suurin autobrändi ja eniten myyty just nyt.

        Toyotaa moittivat ovat vain tietämättömiä ja huuhaauskovaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajellut erilaisilla Toyotoilla 40 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

        Olen aina tehnyt tarvittavat huollot ja se auttaa ylläpitämään auton käytettävänä.

        Naapuri kiroilee BMW:n jatkuvista ongelmista ja niiden kalliista korjauskustannuksista.

        Toyota on maailman suurin autobrändi ja eniten myyty just nyt.

        Toyotaa moittivat ovat vain tietämättömiä ja huuhaauskovaisia.

        Tässä sitten faktaa:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole länsiauto. Eikä lähde pakkasilla käyntiin ja on vertailutestien jumbomerkki.

        No kun lähtee.
        Osta niin sinkin huolen vähee

        Kaikki autot jossa hyhjö akku ei starttaa

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Et tajua ladattavan etua tai Tojon ladattava on huono . "


        Toyota tekee tekee parhaat ladattavat hybridiautot, mutta siitäkin huolimatta itselataava hybridiauto ilman latausmahdollisuutta on helppokäyttöisempi ja kevyempi. Jos joka viikko ajetaan joku pidempikin mantielenkki, niin latausominaisuudesta ei ole juurikaan hyötyä Toyotan tapauksessa.

        Toyotan hybridiautot on viilattu kulkemaan niin vähällä polttoaineella, että lataamalla kokonaistaloudellisuutta ei saada suuresti paranemaan. Se on tietysti eri asia, jos ihminen tykkää auton jokapäiväisestä lataamisesta, niin silloin Toyotan ladattavat hybridit suovat siihenkin mahdollisuuden.

        Jos ajetaan joka viikko pidempi lenkki , niin yleensä auto valinta ei ole Tojota .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajellut erilaisilla Toyotoilla 40 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

        Olen aina tehnyt tarvittavat huollot ja se auttaa ylläpitämään auton käytettävänä.

        Naapuri kiroilee BMW:n jatkuvista ongelmista ja niiden kalliista korjauskustannuksista.

        Toyota on maailman suurin autobrändi ja eniten myyty just nyt.

        Toyotaa moittivat ovat vain tietämättömiä ja huuhaauskovaisia.

        " suurin autobrändi" kuinka suuri se on ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sitten faktaa:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”

        Edelleenkin naapuri valittelee BMW.nsä vikaongelmia ja niiden kalliita korjauskustannuksia, vaikka BMW onkin mielikuvissa "laatuauto", niin vaan sekin joutuu korjattavaksi. Ihme juttu, että joutuu korjattavaksi, vaikka kyseessä on huippulaatuinen auto, jossa ei omistajien mukaa pitäisi koskaan olla mitään vikoja.


    • Anonyymi

      On täs yks hyvä puoli ihmiset alkaa toivottavasti vihdoin tajuamaan ettei sähköautoilla tee yhtään mitään niinkuin ei ennenkään tehnyt kun ihmiset vaihtoi hevoset autoihin niin kyllä huomattiin nopeaa että sen kulkupelin pitää toimia puristuspaineilla ja hevosvoimilla eikä millään sähköllä.

      • Anonyymi

        Jees sama kuin kärjetön sytytys, ruiskukoneet, moniventtiilikannet, automaattivaihteet, sähköiset lasinnostimet, katalysattori, ABS, ESP, turbot, jne...

        Aivan sama vikinä oli noistakin asioista kun aloittajan kaltaiset pelkurit paniikissa itki maailman muuttumista.


    • Anonyymi

      sähköauton tuote kehittely jäi lapsen kengiin,niin kuluttajat osta niitä juuri miksi,

      • Anonyymi

        Miten niin jäi, onko se pysähtynyt?

        Otappa selvää koska VAG toi DSG askit myyntiin eikä ne toimi vieläkään kuten automaatin pitää. Tekniikan kehittäminen vie aikansa ja kun samalla pitäisi myös myydä jotain, ei yksikään firma voi vain kehittää kymmeniä vuosia ennen kuin tuo tuotteet myyntiin.
        Tämä sama pätee kaikkeen tekniikkaan.

        Väitätkö että 20 vuoden takainen kännykkä edustaa kehityksen päätttymistä ja täydellistä laitetta?


    • Anonyymi

      Teslan arvo laskee romahtaa vuodessa 8 ooo e

      Aka paljon jopa ääri uskovainen Tesla uskovainen myi huonon sijoituksensa pois katkerana tappiolla ja tilittää itkien videolla

      • Anonyymi

        Sähköautoissa on huima arvonlasku.
        Monet omistajat ovat valitelleet, kun vuodessa vaihtoarvo putoaa kymmeniä prosentteja.

        Autohan ei tietty ole mikään sijoitus .
        Kun sen ajaa kaupan ovesta ulos uutena ostettuna, niin samalla useita tuhansia hävisi hinnasta. Sähköautoissa pudotus on ainakin vielä suhteessa melko suuri.

        Sähköautoissahan hinnat ovat melkoisen liioitellun epärehellisiä, kuten bisneksessä yleisesti on.

        Yllättävän monet ovat valmiita maksamaan ylihintoja näistä sähkäreistä.


    • Anonyymi

      Rangeahdistus vaikuttaa paljon kovemmalta polttiskuskeilla kuin itse auton omistajilla. Tuollainen toisten puolesta huolehtiminen on kyllä erittäin huomaavaista.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7086
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      108
      6157
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe