Ennen ja jälkeen hyvin käyntiin lähteneen momentinmuunnin-automaattiauton kanssa kävi seuraavaa:
-Nolla-lämmössä en viitsinyt lämmittää ennalta.
- Auto on maapohjaisessa tallissa renkaiden kohdalta uponnut. Se helpottaa oikean paikan löytämistä naftissa tallissa.
- Pois peruutus vaatii hiukan kierrosten nostoa
Eilen oli puhallin jäänyt suurelle ja radiokin mölisi tavallista änekkäämmin ja nappikäynnistys ei käynnistänytkään autoa ja en huomannut sitä. Tavalliseen tapaan tarjosin kaasua rengaskuopista ylös pääsemiseksi varmaan pari kertaa eli painoin sammuksissa olleen auton kaasua. Sitten huomasin, että prkl, eihän kone käykään. Uusi yritys ja pitikin useamman kerraan napista painaa ja lopulta pitkän sahauksen jälken lähti käyntiin vaivalloisaesti, kuin "tulpat kasteltuna ja mutta bensa tuoksui.
Tuon jälkeen on taas toiminut normaalisti. Olen ollut siinä luulossa että "ruiskukoneen tulppia ei voisi kastella"!
Miten on?
Voiko ruskutusmoottorisen auton "tulpat kastua"?
11
324
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kaasun polkeminen nykyaikaisessa autossa mitään vaikuta, jos auto ei ole käynnissä. Se on vain toivomuspoljin, jolla kerrotaan tietokoneelle miten sen pitää autoa liikuttaa. Ruiskutkin toimivat vain sen tietokoneen ohjaamana. Tietenkin ne ovat mekaanisia laitteita, ja saattavat mennä rikki ja vuotaa. Bensan haju viittaa polttoainevuotoon jossain, ja se olisi korjattava ennenkuin koko auto palaa. Onhan sinulla vakuutukset kunnossa?
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Ainakin öljy voi kastella kun männänrenkaat kuluneet/rikki tms.
- Anonyymi
No tuota....
Polttoaineen ruiskutuksella varustettuja autoja on tehty jo 1950-luvulta lähtien, että niissä on kaikenlaista teknologiaa olemassa.
Joten kyllä ihan varmasti tulpat onnistuu kastelemaan "ruiskumoottorisellakin" autolla. - Anonyymi
Ainoa ero normaaliin käynnistyksen oli kaasupolkimen painaminen pari kertaa, ennen kuin huomasin ettei kone käy. Sen jälkeen autolla on ajettu noin 250 km ja toimii edelleen kuten pitääkin.
Koetun ja kokeillun perusteella:
- nappistartti ei antivoidu ihan täkkäsystä, se pitää painaa pohjaan ja pitää puoli sekuntia, että jäästarttaamaan
- mitä ilmeisimmin "tulpat kastuivat" kaasupolkimen painamisesta sammuksissa olleessa ruiskutusmoottorisesta autossa. - Anonyymi
Jos oli nsLiimaventtiili....joissain merkeissä lyhytaikainen käynnistys ja sen jälkeen sammutus aiheuttaa venttiilien nostajien häiriön.???kaverin audi ei lähtenyt käyntiin vaikka konetta pyöritti...aikansa kun hinkasi niin kone hyrähti käyntiin...
- Anonyymi
Kylmä mootori ei kannata sammuta koska käy silloin hyvin rikkaala
- Anonyymi
Ruiskukoneissa voi olla ns. tulppien kuivaustoiminto, startataan kaasupoljin aivan pohjassa pitäen, moottori ei käynnisty, mutta startilla pyörittäessä ruiskun suuttimetkaan ei toimi, joten tämän pitäisi kuivata tulpat.
- Anonyymi
Omasa lukee ettei kaasupoljinta saa painaa startatessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasa lukee ettei kaasupoljinta saa painaa startatessa.
Ei tietenkään normaalitilanteessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112292- 1021385
- 1701207
- 531165
- 691115
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49859
- 115783
- 67776