Jeesus tulee pian! Pietarin ennustus näkyy! (04-02-2024)

Anonyymi-ap

Jeesus tulee pian! Pietarin ennustus näkyy! (04-02-2024)

Totisesti, amen! Niin voi sanoa.

Tällä foorumilla oli 2.2.2024 kaksi otsikkoa:

• A) Jeesus tulee pian, vai tuleeko?

• B) Jeesus tulee pian. Milloin ja miten? MitäRaamattu?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18247279/jeesus-tulee-pian!--kylla----miten-ja-milloin-sanan-valoa----

Kumpaisessakin ketjussa näkyi – näkyy sisältöä. Tässä aloituksessa otteita em:sta.


1) Pilkkaaminen Jeesuksen tulemukseen liittyen! - Otsikko A
----------------------------------------------------------------------------------
" Jeesus tulee pian, vai tuleeko?"
------------------------------------------

Se sisälsi tuttua juttua tällä palstalla! Eli kroonista ”kirjoitusten kieroon vääntämistä”. ( 2 Piet 3:16)

Jo otsikossa oli tyypillinen ”käärmeen ääni”. Eli mikä? Katala epäilyksen ja epäuskon kylvön myrkkypiikki. Se, jolla paratiisin käärme koetti manipuloida ja murentaa ihmisten uskoa sanomalla:
• ”Onko Jumala TODELLAKIN sanonut”?

Kyseinen ketju (A) sisälsi juurikin sitä pilkkaamista, josta Pietari ennusti ja puhui 2000 vuotta sitten.

Toki uskovia on pilkattu tuosta samasta syystä kaiken aikaa! On irvailtu ja irvistelty:
• Jeesus tulee pian! - te sanotte?
• Miksei se Jeesus sitten ole tullut?
• Mikä se ”pian” on - kun ei mitään näy?
• Ihan turhaan te odotatte sitä Jeesustanne…

Tämä kaikille tuttu ”Kirjoitusten Kieroon Vääntäjä” koetti tutulla despoottisella yliotteellaan pilkata ja häpäistä - taas kerran - Jumalan ja Jeesuksen uskovien vakaumusta. Sana ”lahkolainenkin” oli pilkkapuheessaan, eli kiihotusta kansanryhmää vastaan.

Itseään korokkeelle nostaen tämä pilkkaaja sanaili: 2024-02-02 12:47:40
• ”Erään tutkimuksen mukaan uskonnolliset ovat vähemmän älykkäitä, kuin ei-uskonnolliset. Tyhmyys on Jumalan lahja. Pieni kertaus peruskoulun oppimäärästä on nähtävästi paikallaan.”

( Niin sanottu ”tutkimus” (!) nousi kaiketi pilkkaajan omasta päästä….)


2) Pietarin ennustus 2000 vuoden takaa näkyy!
---------------------------------------------------------

Oliko tai onko tällainen pilkkaaminen ja Raamatun Sanojen romuttamisyritys uutta? No ei ole!

Esimerkkejä löytyy UT:n kirjeistä. Jo hyvin pian alkuajan kristikunnan riveissä nousi epäilysten käärmeen poikasia, ja niitä, jotka koettivat kylvää epäuskoa ja horjuttaa luottamusta Herraan! Esimerkkejä 1. Tess 4:14-18, 5:1-9.

Jeesuksen toisen tulemuksen odottaminen oli aitoa ja palavaa alkuajan uskovien tilanteessa.

Eikä ihme? Aivan loogista se oli. Kukapa ei odottaisi rakastamaansa tahoa? Kuka ei odottaisi pahuuden keskellä sitä, että hyvyys, rauha ja ilo ja toivo koittaisi? Kuka ei odottaisi pimeän keskellä valoa. Kuka ei odottaisi kylmän talven keskellä kevättä, aurinkoa, lämpöä, elämän sykettä?

Odottavan aika on pitkä - sanotaan. Mutta Jumala tulee palkitsemaan uskolliset odottajat yli odotusten!

Aloitus jatkuu…

10

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Jeesus tulee pian! Pietarin ennustus näkyy! (04-02-2024)


      Lopunajan pilkkaajat!
      ----------------------------

      Apostoli Pietarille Pyhä Henki valaisi, että ” Jeesuksen tulemuksen” pilkkaamista löytyy! Hänen tuomansa profeetalliset sanat elävät ja toimivat, näin: ( 2 Piet 3:3-4)

      • ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan,
      • - ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? ”


      3) Pilkkaamisen syynä on - mikä? = Inhimillinen rajoittuneisuus ja pahuus!
      ---------------------------------------------------------------------------------

      Kun pilkataan ”Jeesus tulee pian – vaan eipäs tullutkaan!” Mistä on kysymys?

      Aivan silkasta ymmärryskyvyn ja suhteellisuustajun vajauksesta! Johon pilkkaaja yhdistää ilkeän kiusaavan mielensä saastetta! (Kiusaamisen menettelyhän näkyy jo koulukiusaamisessa, jopa päiväkodeissa nykyisin! Eli aikuiset ”kiusaajat” ovat melko varmaan opetelleet kiusaamismetodinsa jo varhain…)

      Mitä Jeesuksen tulemukseen liittyy, tämä ymmärrys-ja suhteellisuustajun vajaus on siinä, että ihminen luulee olevansa kuin ”jumala”! Ja koettaa sovittaa kuolevaisen savi-ihmisen ajatuksia ja tulkintoja – Raamatun Sanaan! Sanaa taas voi ymmärtää ja selittää vain Pyhän Hengen avulla!


      4) Jumalan ajat, aikataulut ja päätökset!
      --------------------------------------------------

      Nämä ”Jeesus tulee pian” asian pilkkaajat siis katsovat asioita kuin spaghettimakaronin läpi? - Kuin kykloopin silmällä? Joka sekin on sokea?

      Ihmisten ajat ja kalenterit eivät sido Jumalaa!

      Nimittäin? Kun Jeesus itse lausui:
      • ”Minä tulen pian” -

      - minkä kalenterin mukaan Hän sen sovitti? Vain ja ainoastaan Jumalan ikiaikaisen ajanlaskun mukaan: Pietari valaisi tätä asiaa! ( 2 Piet 3:8-10)

      • ”Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

      • ”Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.”


      5) Mitä sitten tarkoittavat Jeesuksen sanat ”Minä tulen pian”?
      ---------------------------------------------------------------------------

      Ihmisten rajoittuneessa pään kopassa sana ”pian” voidaan käsittää väärin?

      Mitä Jeesus ITSE tarkoitti sillä sanalla? Sanoiko Hän että Hänen tulonsa tapahtuisi lähiaikoina? Ei. Jeesus itse valaisi sitä sanomalla: ( Markus 13:32-37
      • ” Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. "

      • ” Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. ”

      • ”Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
      - ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.

      • ” Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

      Aloitus jatkuu…

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Jeesus tulee pian! Pietarin ennustus näkyy! (04-02-2024)


      6) ” Minä tulen pian”! Äkisti, äkkiarvaamatta, yllättäen.. ( Luukas 21:34-36)
      -----------------------------------------------------------------------------------------------

      Mitä se tarkoittaa? Aluksi Jeesuksen omat ilmoitukset:

      1. ”Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.” ( Ilm 3:11)

      2. ”Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!" ( Ilm 22:7)

      3. ”Katso minä tulen pian..” ( Ilm 22:12)

      4. ”Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!” ( Ilm 22:20)


      Kun suomenkielisissä Raamatuissa lukee Jeesuksen sanat ”pian” - se ei sisällä siis mitään rajattua aikamäärettä! Pitkää odostusaikaa taikka lyhyttä!

      Sana ”pian” tarkoittaa tulemuksen luonnetta. Mitä? Jeesus itse sanoi, että se tapahtuu ”äkisti” äkkiarvaamatta, yllättäen! Juuri siksi VALVOMINEN oli ja on tärkeää!

      Kun suomen kielessä on sana ”pian” on valaisevaa tutkia mitä kyseinen sana tarkoittaa (sisältää) vaikkapa englanniksi?

      Kaikissa noissa kohtien 1-4 Jeesuksen sanoissa toistuu sanat ”I come quickly”.

      1. ”Behold, I come quickly..” ( Ilm 3:11)

      2. ” Behold, I come quickly: blessed is he that keepeth the sayings of the prophecy of this book.” ( Ilm 22:7)

      3. ” And, behold, I come quickly; and my reward is with me, to give every man according as his work shall be. ” ( Ilm 22:12)

      4. ”He which testifieth these things saith, Surely I come quickly. Amen. Even so, come, Lord Jesus.” ( Ilm 22:20)

      7) Jeesuksen tulemus on yllättävä, äkkiarvaamaton!
      --------------------------------------------------------------

      Kuten englannin kielessä asia on ilmaistu: ”I come quickly”, sanaan liittyvä semantiikka tarkoittaa juuri sitä.

      (Ei ole ilmaistu sanalla ”I com soon” )

      - vaan juuri sanalla ”quickly”. Joka sanaa kuvaa Jeesuksen tulon luonnetta! Sana ”quickly” tarkoittaa suomeksi:
      • nopeasti
      • äkkiä
      • sukkelasti
      • nopsasti, nopeaan
      • pika-pikaa
      • joutuin
      • vikkelästi, sekä
      • kiireesti, sassiin, suitsait

      Eli sana ”pian” suomeksi, englanniksi ”quickly”, kuvastaa Jeesuksen tulemisen luonnetta!

      Ei kerro mitään, miten PITKÄ aika siihen on? Vaan minkä muotoinen, sisältöinen se on!

      Nopea, äkillinen - kuin raketin laukaisu avaruuteen!


      LOPUKSI
      ------------------

      Meidän, jotka olemme uskollisia Herrallemme, ja jotka odotamme Hänen lupaustaan… ei tarvitse KOSKAAN eikä mitenkään olla peloissaan!

      • ” Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
      - ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
      - Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

      Valvomisen ei tarvitse olla tylsää! Valvoessa voi ahkeroida ja jouduttaa ”Hänen tulemuksensa hetkeä.” ( 2 Piet 3:12)

      Olkaa siunatut te kaikki sisaret ja veljet Herrassa Jeesuksessa!

      T. Aloittaja

    • Anonyymi

      Ai tulee pian? Sanopa hänelle terveisiä. Tietää kyllä keneltä.

      • Anonyymi

        • ” Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."


      • Anonyymi

        No kerropas keneltä saa terveisiä kertoa? Jos ehtii sen tehdä tai jos....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumalan valo Sanasta ei loista niille, jotka ovat Pimeydessä ja pimeyden herran palveluksessa!!

    • Anonyymi

      2. Piet 3:9

      " Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät."

    • Anonyymi

      Pilkkaamista on varmasti aina ollut. Mutta Pietarin sana:
      Viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, sopii tähän aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe