Nykyään 3,8 sekuntia nollasta sataan on 40 000 euron kauppakassin lukema.

Anonyymi-ap

Fossiilikaudella noin nopeaa autoa ei saanut uutena edes 400 000 eurolla. 4 000 000 eurolla olisi saanut.

Autolehdet toimittajat haukottelevatkin nykyään, jos koeajettavan auton kiihdytys sataseen kestää yli 6 sekuntia.

119

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeasti, ketä kiinnostaa, paitsi niitä muutamaa henkisesti teini-ikäisen tasolle jäänyttä. Normaalille autonkäyttäjälle tuolla kiihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä verrattuna nyt vaikka siihen 9-10 s kiihtyvyyden autoon.

      • Anonyymi

        Täysin totta.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
        Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
        Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.

        Oikeasti kiihtyvyys ei kiinnosta suurinta osaa. Jos ajettavuus on autossa huono niin kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Ja tässä autossa on huono ajettavuus ja auto on lähinnä käyttökelvoton romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
        Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.

        No jos katsoo että ihan perusperheautoista iso osa myydään hinnat alkaen-moottorilla, vaikka tehokkaampi malli nostaa aika vähän hintaa. Kyllä tuosta voi päätellä että suurelle osalle teholla ei ole merkitystä. Tai ehkä on merkitystä, mutta niin että jo sen pienimmän moottorin teho koetaan ihan riittäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
        Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.

        Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä

        Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut

        Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya

        Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet

        Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä

        Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut

        Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya

        Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet

        Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaa

        Voisit opetella kirjoittamaan suomea niin ei tarvitse lukea noin surkeasti kirjoitettua siansaksaa. Alle kouluikäisetkin osaa kirjoittaa paljon paremmin kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
        Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.

        Varako se sinulle se on tärkeä asia? Aivan riittää kaikille normaaliliikenteessä jos auto kiihtyy 8 sek 0-100 km/t. Mihin voi tarvita parempaa kiihtyvyyttä?

        Jos et osaa suorituskykyä ulosmitata, miksi täällä kirjoittelet ja muita neuvot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä

        Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut

        Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya

        Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet

        Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaa

        Jos koittaisit oikolukea seuraavan kirjoituksesi ennen lähettämistä, jooko?


    • Anonyymi

      Ja odotan että tähän tarpeettomaan turhaan kuluja nostavaan luontoa tuhoavaan liikenne turvallisuutta laskevaan ongelmaan puututtaisiin. TEHOT ALAS!

      • Anonyymi

        Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?

        ” Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?”
        Etkö ymmärrä ? Nyt kysyt niin typerää asiaa että oletan sinun olevan vain riitaa haastava trolli joten ryhdy ajattelemaan noita asioita ihan itse. Vinkin annan,ne kaikki 3 asiaa ovat 100% totta ja ei tarvitse olla suuri ajattelija että sen ymmärtää normaalilla maalaisjärjellä.
        Käytän tuota maalaisjärki sana kun itseä huvittaa moinen sanonta jota kaupunkilaiset viljelee ja itse kaupunkilaiset usein ivailee maaseudun ihmisiä mutta lopulta joutuvat itsekkin käyttämään maalaisjärkeä että selviävät pulmistaan. No nyt ryhdy ajattelemaan 3 tosi asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?”
        Etkö ymmärrä ? Nyt kysyt niin typerää asiaa että oletan sinun olevan vain riitaa haastava trolli joten ryhdy ajattelemaan noita asioita ihan itse. Vinkin annan,ne kaikki 3 asiaa ovat 100% totta ja ei tarvitse olla suuri ajattelija että sen ymmärtää normaalilla maalaisjärjellä.
        Käytän tuota maalaisjärki sana kun itseä huvittaa moinen sanonta jota kaupunkilaiset viljelee ja itse kaupunkilaiset usein ivailee maaseudun ihmisiä mutta lopulta joutuvat itsekkin käyttämään maalaisjärkeä että selviävät pulmistaan. No nyt ryhdy ajattelemaan 3 tosi asiaa.

        Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
        - tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
        - tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla.

        "Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
        - tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla."

        Olet toivoton. Lapsellinen märkäkorva selkeästi. Hanki ikää ja opi elämää. Ja turvallisesti ja rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
        - tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla."

        Olet toivoton. Lapsellinen märkäkorva selkeästi. Hanki ikää ja opi elämää. Ja turvallisesti ja rauhassa.

        Olet siis sähköautoista mitään tietämätön raukka jolla argumenttien loputtua alkaa herjaaminen.
        Terveisin 68 vuotias sähköalan insinööri.


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaisi opiskella vähän fysiikan perusasioita. Suomessa, varsinkin talviaikaan, on tienpinnan ja vetävien pyörien välinen kitkakerroin usein niin pieni, ettei suurta kiihtyvyyttä autoissa tarvita, eikä sitä edes teoriassa voi saavuttaa.

      Kun minä ajelen laiskana autona pidetyllä itselataavalla hybridi-Toyotalla viinakauppaan, niin luistonestolamppu tahtoo välkytellä turhankin usein, vaikka pidän ajomoodin ECO-asennossa ja painan kaasua hyvin maltillisesti. Nopeasti kiihtyvällä sähköautolla en talvella pääsisi yhtään nopeammin viinakauppaan.

    • Anonyymi

      Automiehet kautta aikain on arvostanut tehokkaita autoja... Kunnes tuli Tesla.
      Hyvin kiihtyvä auto, on liikenneturvallisempi kuin hidas, varsinkin sähköauto, joka ei jää arpomaan vaihteita kun on tarve turvallisesti ohittaa tai liittyä muun liikenteen sekaan.

      • Anonyymi

        Sähköauto on ihan homoille tehty auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on ihan homoille tehty auto

        No sittehän sun pitää sellainen ostaa ensitilassa.


      • Anonyymi

        Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.

        Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
        Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
        Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.

        Aika kauas ne sähköautot jää. Alituiseen ajavat alinopeutta patteria säästääkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kauas ne sähköautot jää. Alituiseen ajavat alinopeutta patteria säästääkseen.

        Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
        Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.

        Lisäksi yhden polkimen ajo on kaupunkiliikenteessä lyömätön ominaisuus. Saa vain sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.

        Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.

        Missä ladoja on, en ole sellaisia nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen, kuten et ole sinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
        Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.

        Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.

        Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ladoja on, en ole sellaisia nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen, kuten et ole sinäkään.

        Kyllä Ladoja näkee jos ei päivittäin niin ainakin viikottain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ladoja näkee jos ei päivittäin niin ainakin viikottain.

        No, en ole ladaa pk seudulla kyllä nähnyt vuosiin. Ehkä niitä sitten jossain maaseudulla on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.

        Niinhän se on, mutta tuossakin tapauksessa parempi kiihtyvyys helpottaa ja tekee sen turvallisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.

        Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville.

        Kateellisen puheita tuollaiset ja autosi kertoo köyhyydestä.


      • Anonyymi

        Ja todellisessa elämässä kiihtyvyys on yksi turhimmista tiedoista. Edes urheiluautossa kiihtyvyys ei ole tärkeimpiä ominaisuuksia. Jos ajettavuus ei ole hyvä niin kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.

        Lähinnä kiihtyvyydestä höpisee vain idiootit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, mutta tuossakin tapauksessa parempi kiihtyvyys helpottaa ja tekee sen turvallisemmaksi.

        Parempi kiihtyvyys tekee auton vaarallisemmaksi. Näillä talvikeleilläkin kaasun pohjaan laittaminen on varmin keino joutua kolariin. Enkä itse ikinä polje kaasua pohjaan normaaleillakaan autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi kiihtyvyys tekee auton vaarallisemmaksi. Näillä talvikeleilläkin kaasun pohjaan laittaminen on varmin keino joutua kolariin. Enkä itse ikinä polje kaasua pohjaan normaaleillakaan autoilla.

        Ja tästä todistaa sekin, että sähköautot joutuvat paljon muita autoja useammin onnettomuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellisen puheita tuollaiset ja autosi kertoo köyhyydestä.

        Sanoo henkilö joka laittaa kaikki rahansa autoon ja kuvittelee että muutkin tekevät näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on ihan homoille tehty auto

        Joko Haavistolla on sähköauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, en ole ladaa pk seudulla kyllä nähnyt vuosiin. Ehkä niitä sitten jossain maaseudulla on..

        Ajan mieluumin Ladalla Näätämöjoelle kalastamaan kuin Teslalla, pääsee nopeammin ja vaivattomammin perille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.

        "Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina."

        Ehkä ajotapasi ei sovellu normaalien ihmisten ilmoille? RAUHOITU!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko Haavistolla on sähköauto

        ei vaan Mitsubishi Outlander PHEV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.

        Nissanit tosiaan, Leafit nimittäin.
        Minä satun asumaan Valtatie 2:n varrella, keittiön ikkuna tielle päin. Olen aika kauan jo aamukahvia juodessani samalla seurannut liikennettä tuolla yhdellä Suomen vilkasliikenteisimmistä väylistä, ja kyllä ne jonon vetäjät hyvin usein ovat sähköautoja olleet, ja ne jotka roikkuu rekkojen peesissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.

        Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville.

        Seat Mii ei nyt mikään tykki ole, eikös se kiihdy johonkin 12 sekunnin pintaan kuten useimmat polttiksetkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissanit tosiaan, Leafit nimittäin.
        Minä satun asumaan Valtatie 2:n varrella, keittiön ikkuna tielle päin. Olen aika kauan jo aamukahvia juodessani samalla seurannut liikennettä tuolla yhdellä Suomen vilkasliikenteisimmistä väylistä, ja kyllä ne jonon vetäjät hyvin usein ovat sähköautoja olleet, ja ne jotka roikkuu rekkojen peesissä.

        Myös tuolla tien päällä sähköautot ovat jonon vetäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seat Mii ei nyt mikään tykki ole, eikös se kiihdy johonkin 12 sekunnin pintaan kuten useimmat polttiksetkin?

        Tuota luokkaa, mutta kun se kaikki teho tulee heti ja viiveettä niin käytännössä välillä 0-50 km/h auto on nopeampi kuin tehokkaampi polttis. Etenkin kun harva lähtee normaalissa liikenteessä polttiksella niin repivästi kuin 0-50 km/h maksimikiihtyvyyden saaminen vaatisi.


    • Anonyymi

      Pitäähän akku-autolla päästä lähestulkoon valon-nopeutta seuraavalle latauspaikalle joka voi olla varattu jos auto ei kiihdy alle 3,8s sataseen.

    • Anonyymi

      Siinäpä prioriteetit kohdallaan kun talvirange max 200 km ja kiihtyvyys alle 4 sekuntia

      • Anonyymi

        Noilla suureilla ei sähköautoa löydy, noin tehokkaat autot tarviivat suuremman akun jolloin range on väkisin 300km kovalla pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla suureilla ei sähköautoa löydy, noin tehokkaat autot tarviivat suuremman akun jolloin range on väkisin 300km kovalla pakkasella.

        Kyseessä on luultavasti MG4 ja sen tehoversion (kiihtyvyys 3,8 sekuntia) virallinen toimintamatka on 375 km. Käytännössä kovalla pakkasella tuo toimintamatka on luultavasti noin 200 km.


    • Anonyymi

      Kauppakassi maksaa 30 senttiä. 40 000 € on kova hinta autosta vieläkin.

    • Kaupallinen koukku sähköauton suuriin tehoihin on se, että suuri teho ja etenkin kiihtyvyys ovat edelleenkin myyntivaltteja erityisesti Amerikoissa sekä se teknis-kaupallinen tosiasia, että sähköautossa tehokkaampi moottori on hyvin edullinen, eikä mainittavasti nosta painoa tai kulutusta.

      Alunperinkin on sähköauton moottorissa on oltava asetusten käytännössä määrittämä vähimmäisvääntö. Kun ei ole vaihteistoa, niin minimiteho on siten varsin korkea minimitehoiseen polttomoottoriautoon verrattuna. Citroën 2CV esimerkkinä; 29 hv maks, ja liikkeellelähtökyvyltään täysin katulaillinen. 😁

      • Anonyymi

        Todellisessa elämässä vetokoukku on tärkeämpi asia kuin jokin kiihtyvyys jota ei ikinä tarvitse. Vetokoukusta on paljon hyötyä, kiihtyvyydestä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisessa elämässä vetokoukku on tärkeämpi asia kuin jokin kiihtyvyys jota ei ikinä tarvitse. Vetokoukusta on paljon hyötyä, kiihtyvyydestä ei.

        Perävaunuhyväksyntä sähköautoon nostaa minimivääntövaatimusta entisestään, jolloin tehokin taas kasvaa. Älä paina sitä kiihtyvyyspoljinta pohjaan, jos et kiihtyvyyttä mihinkään tarvitse.

        Täydellä lastilla ja maksimipainoisen perävaunun kanssa olisi kuitenkin kiva päästä liikkeelle jyrkästäkin parkkihallin rampista. Sitä vaatii auton EU:n tyyppihyväksyntäkin.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Perävaunuhyväksyntä sähköautoon nostaa minimivääntövaatimusta entisestään, jolloin tehokin taas kasvaa. Älä paina sitä kiihtyvyyspoljinta pohjaan, jos et kiihtyvyyttä mihinkään tarvitse.

        Täydellä lastilla ja maksimipainoisen perävaunun kanssa olisi kuitenkin kiva päästä liikkeelle jyrkästäkin parkkihallin rampista. Sitä vaatii auton EU:n tyyppihyväksyntäkin.

        Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.

        Pitäisikö sähköutoissa olla sitten kiihtyvyydenrajoitin, niinkuin mopoissa tehonrajoittimet? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.

        Lisäksi useimmat tarvitsevat erittäin harvoin peräkärryä ja silloinkin riittää kevyt peräkärry. Jopa heikkotehoiset pikkuautot voivat vetää pientä peräkärryä, ei siihen paljon tehoa tarvita.

        Ja niille jotka ei tarvitse peräkoukkua eivät tarvitse kiihtyvyyttäkään. Kiihtyvyys ei ole koskaan ollut tärkeä ominaisuus.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Pitäisikö sähköutoissa olla sitten kiihtyvyydenrajoitin, niinkuin mopoissa tehonrajoittimet? 🤔

        Monille ihmisille tuo olisi hyvä asia ja joissain sähköautoissa onkin mahdollisuus rajoittaa kiihtyvyyttä. Nopea kiihtyvyys on vaarallinen ominaisuus. Vain idiootti lähtee liikkeelle täydellä kaasulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi useimmat tarvitsevat erittäin harvoin peräkärryä ja silloinkin riittää kevyt peräkärry. Jopa heikkotehoiset pikkuautot voivat vetää pientä peräkärryä, ei siihen paljon tehoa tarvita.

        Ja niille jotka ei tarvitse peräkoukkua eivät tarvitse kiihtyvyyttäkään. Kiihtyvyys ei ole koskaan ollut tärkeä ominaisuus.

        Eiköhän useimmat tarvitse peräkärryä. Kiihtyvyyttä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän useimmat tarvitse peräkärryä. Kiihtyvyyttä vähemmän.

        Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.

        Suomessa on miljoona peräkärryä ja suurimmassa osassa autoja on koukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on miljoona peräkärryä ja suurimmassa osassa autoja on koukku.

        Ja Suomessa on 3 miljoonaa henkilöautoa eikä läheskään kaikissa autoissa ole koukkua. Valtaosalla suomalaisia ei ole peräkärryä ja kaupungeissa kärryä vain harvalla on kärry tai tarvetta sille. Ja peräkoukun puuttuminen on täysin normaalia myös polttomoottoriautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Suomessa on 3 miljoonaa henkilöautoa eikä läheskään kaikissa autoissa ole koukkua. Valtaosalla suomalaisia ei ole peräkärryä ja kaupungeissa kärryä vain harvalla on kärry tai tarvetta sille. Ja peräkoukun puuttuminen on täysin normaalia myös polttomoottoriautoissa.

        Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.

        Lisään... Jos kaupungissa muutetaan paikasta toiseen niin silloin vuokrataan pakettiauto, ei kärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.

        Näen joka ikinen päivä. Ja suuret mainokset liikkeillä "vuokrataan peräkärryjä". Toki lähes kaikilla on oma peräkärry. Itsellä viisi, jos lasketaan trailerit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näen joka ikinen päivä. Ja suuret mainokset liikkeillä "vuokrataan peräkärryjä". Toki lähes kaikilla on oma peräkärry. Itsellä viisi, jos lasketaan trailerit.

        Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.

        No mitäpä sitä peräkärryllä tekee jos asuu kerrostalossa. Mutta Suomessa noin puolet asunnoista kerrostalo-asuntoja (n.1,4milj)ja puolet omakoti/rivitaloja (1,4 milj). Ja jälkimmäisillä hyvin monella on peräkärry. Itseasiassa noin miljoonalla.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008351295.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.

        Mos käyttää yeslan tehoja hajoo peeä
        Esim 4 kk kulutta ja eenkaat ei kestä kun niin huonolaatusiet ensi eenkaat

        Tässä laadunvalbontaa teslan tehtaalla
        https://m.youtube.com/watch?si=oV9XR4xUkkqYce4B&v=OIui9r6wsxE&feature=youtu.be


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäpä sitä peräkärryllä tekee jos asuu kerrostalossa. Mutta Suomessa noin puolet asunnoista kerrostalo-asuntoja (n.1,4milj)ja puolet omakoti/rivitaloja (1,4 milj). Ja jälkimmäisillä hyvin monella on peräkärry. Itseasiassa noin miljoonalla.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008351295.html

        Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.

        Missä tynnyrissä sinä elät? Joka puolella Suomea tarvitaan peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tynnyrissä sinä elät? Joka puolella Suomea tarvitaan peräkärryä.

        Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.

        Ja muuten, olen asunut paljon maaseudulla ja sielläkin valtaosalla ei ole peräkärryä ja useimmat eivät ole ikinä vetänyt autollaan peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muuten, olen asunut paljon maaseudulla ja sielläkin valtaosalla ei ole peräkärryä ja useimmat eivät ole ikinä vetänyt autollaan peräkärryä.

        Itse asiassa suurella osalla maaseudulla asuvista ei ole edes koukkua autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.

        Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.

        Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.

        Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.

        Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.

        Ei kaupunkilaisilla ole mökkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.

        Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.

        Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä.

        Noin 99 %:lla mökkiläisistä ja maaseudulla asuvista on peräkärry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.

        Asun ok.talossa vantaalla. Minulla oli kärry noin 10 vuotta sitten, mutta totesin sen täysin idiootiksi rahankuluksi joten myin pois.
        -peräkärry maksoi 2000€
        - koukku 1000€
        -auton vaihdossa taas 1000€ koukku
        - tarve kärrylle oli noin 2-4 kertaa vuodessa.
        -pakettiauton vuokra on alueellani 20 € tunnilta jona aikana pystyy kuljetustarpeen yleensä hoitamaan.
        - pelkän koukun hinnalla vuokraa pakun 50 kertaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.

        Valtaosassa autoista on vetokoukku.

        Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosassa autoista on vetokoukku.

        Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä.

        Ehkä sinä tarvitset peräkärryä jatkuvasti, mutta valtaosa suomalaisista ei tarvitse omaa kärryä kertaakaan elämässään. Se mitä sinä tarvitset ei merkitse paskaakaan muille.

        Ja väitteesi siitä, että vetokoukku on valtaosassa autoja on helposti todistettavissa valheeksi. Nimittäin nettiautossa myytävistä käytetyistä autoista yli 60% EI ole vetokoukkua. Jos myytävissä käytetyissä autoissa yli puolessa ei ole vetokoukkua niin valtaosassa autoja ei ole myöskään vetokoukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 99 %:lla mökkiläisistä ja maaseudulla asuvista on peräkärry.

        Älä keksi prosentteja päästäsi. Eikä tuo todellakaan pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosassa autoista on vetokoukku.

        Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä.

        Tuskin valtaosassa, epätieteellisellä otannalla Nettiautossa myytävänä olevista henkilöautoista noin kolmasosassa on vetokoukku.

        Oma kärry on perusteltu jos käyttöä on jatkuvasti. Itsellä on käyttöä kärrylle (tai pakulle) muutaman kerran vuoteen ja totesin että on halvempi vuokrata noihin kertoihin paku. Itse kärryhän on vain kertainvestointi, mutta eniten maksaa se että joka autonvaihdossa pitäisi sitten laittaa 1000-1500 euroa extraa koukkuun. Tuolla rahalla vuokraa pakua jo monen vuoden tarpeisiin.


      • Anonyymi

        Mitä selität vähimmäisväännöstä ? Sähkömoottorin vääntö on nollasta lähtien lähes sama , eli maksimi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.

        Minä asun Lahdessa . Onko tämä iso kaupunki ?
        Minulla on peräkärry ja 2 traileria .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin valtaosassa, epätieteellisellä otannalla Nettiautossa myytävänä olevista henkilöautoista noin kolmasosassa on vetokoukku.

        Oma kärry on perusteltu jos käyttöä on jatkuvasti. Itsellä on käyttöä kärrylle (tai pakulle) muutaman kerran vuoteen ja totesin että on halvempi vuokrata noihin kertoihin paku. Itse kärryhän on vain kertainvestointi, mutta eniten maksaa se että joka autonvaihdossa pitäisi sitten laittaa 1000-1500 euroa extraa koukkuun. Tuolla rahalla vuokraa pakua jo monen vuoden tarpeisiin.

        On teidän autoissa kalliit koukut . Huh huh .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä selität vähimmäisväännöstä ? Sähkömoottorin vääntö on nollasta lähtien lähes sama , eli maksimi .

        Auton tyyppikatsastuksessa on määräykset liikkeellelähtökyvystä; täydellä otteeseen merkityllä koknaispainolla ylös ramppia.

        Kai sinäkin ymmärrät, että ilman vaihteistoa sähköautolla on kuin kolmosella lähtisi liikkeelle, eikä muita välityksiä olisikaan? Säännösten minimin täyttämiseen tarvitaan vähimmäisvääntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teidän autoissa kalliit koukut . Huh huh .

        Ihan normaali hintaluokka uuden auton koukulle. Ja jos vain mahdollista niin koukku ehdottomasti tehdasasenteisena, toimii yhteen peruutustutkien yms. kanssa eikä aiheuta mystisiä sähköongelmia (esim. akun tyhjenemistä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaupunkilaisilla ole mökkiä.

        heh, 80% kaupunkilaisilla on mökki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monille ihmisille tuo olisi hyvä asia ja joissain sähköautoissa onkin mahdollisuus rajoittaa kiihtyvyyttä. Nopea kiihtyvyys on vaarallinen ominaisuus. Vain idiootti lähtee liikkeelle täydellä kaasulla.

        Kiihtyvä kuski ja kiihtyvä auto vaarallinen yhdistelmä liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.

        Eikä kaupungissa asuva välttämättä tarvitse sitä autoakaan. Sähköauto sopiikin parhaiten sellaiselle ihmiselle, joka tulee tarvittaessa toimeen ilman autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaali hintaluokka uuden auton koukulle. Ja jos vain mahdollista niin koukku ehdottomasti tehdasasenteisena, toimii yhteen peruutustutkien yms. kanssa eikä aiheuta mystisiä sähköongelmia (esim. akun tyhjenemistä).

        Vetokoukku on helppo asentaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.

        Ei kaupungeissa näe montaa muutakaan asiaa, mitkä muualla ovat tavallisia. Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.

        Isossa kaupungissa useimmilla ei ole edes autoa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.

        Silloin ei ehkä tarvitse, jos autona on pick-up. Maaseudulla kyllä usein onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh, 80% kaupunkilaisilla on mökki

        Suomessa on puoli miljoonaa mökkiä. Ja kaupungeissa asuu miljoonia. Eli jos kaupunkilaisia olisi kolme miljoonaa, ja kaikki mökit olisivat heidän, niin 17% kaupunkilaisista olisi mökki. Todellisuudessa luku on 2-3%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa suurella osalla maaseudulla asuvista ei ole edes koukkua autossa.

        Hetkonen. Meillä on kaksi autoa. Kummassakin koukku. Naapureista suurimmalla osalla on autossaan vetokoukku. Kyllä on ihan bullshittiä ettei maaseudulla monellakaan muka ole autossaan koukkua. Valtaosalla tuntemistani on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isossa kaupungissa useimmilla ei ole edes autoa.

        Ei Suomessa ole isoja kaupunkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.

        Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.

        Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä.

        ”Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.”

        AIVAN! Ja tästä päästiin sujuvasti takaisin aiheeseen: samaa typeryyttä on sekin, että ostaa kalliilla rajusti kiihtyvän ja tarpeettoman tehokkaan auton, jonka täyttä tehoreserviä ei ikinä käytä eikä sitä mihinkään tarvitse. On idioottimaista maksaa suuresta tehosta ja järjettömästä kiihtyvyydestä, jota ei lähes koskaan käytä.


    • Anonyymi

      Ei tuolla kiihtyvyydellä ole paskankaan väliä tuollaisessa surkeassa Kiina-romussa. Eikä normaalia autoa ostava piittaa kiihtyvyydestä, joka ei ole tärkeimpiä ominaisuuksia. Kiihtyvyyttä pitää tärkeänä vain kakarat.

    • Anonyymi

      -Mitä haittaa joidenkin sähköautojen kiihtyvyydestä on?
      -Eikös se voiman käyttö ole ihan kuljettajasta kiinni, ei autosta?
      -Miksi se korpeaa muita kanssa-autoilijoita jos joku Teslakuski kiihdyttää nopeammin liikennevaloista tms?
      -Miksi joidenkin polttomoottoriautojen kovaa kiihtyvyyttä ei kritisoida?

      • - Onko väliä onko polttomoottoriauto vai sähköinen kuskin nukkuessa liikennevaloissa? ; )


    • Anonyymi

      Jos fossiiliin laittaa tuollaisen suorituskyvyn tarjoavan moottorin, bensa ei kauan viihdy tankissa ja verottaja tanssii ripaskaa.

      • Anonyymi

        Siis millaisen suorituskyvyn? Ei kai se ole mikään suorituskyky, kun sitä ei missään suorituksessa tarvita. Aivan naurettavia alle 8 sek kiihtyvyydet normaaliliikenteessä, täysin tarpeettomia.

        Kusipäitä niillä vaan kusetetaan autonmyynnissä?


    • Anonyymi

      Kauanko kestää talviliukkailla sadasta nollaan?

      • Anonyymi

        Videolla kokeilivat niin ei päässeet ensimmäisellä yrityksellä 100km/h nopeuteen. Toisella pääsivät. En muista aikaa, jotain puoli minuuttia. Talvikeli ja Tesla.


    • Anonyymi

      Mihin ne säästetyt sekunnit käyttäisi? Onko hyviä ehdotuksia?

      • Anonyymi

        Ihaile itseäsi taustapeilistä tai ota selfie tai muuta hyödyllistä.


    • Anonyymi

      Nopeimmilla polttomoottori autoilla 0-100kmh menee 0,7 sekuntiin . Tuommoisen hintakin on alle 400 000 € .

      • Anonyymi

        Sulla varmaan ihan linkkiä tuohon...?
        Noin 2 sekuntia on kriittinen raja tavallisella katuasvaltilla suoritettavaan kiihtyvyyteen, oli tehot mitä vaan. Kiihdyttämiseen tehdyt ja liimakumeilla / asvaltilla tehdyt Grasterit erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla varmaan ihan linkkiä tuohon...?
        Noin 2 sekuntia on kriittinen raja tavallisella katuasvaltilla suoritettavaan kiihtyvyyteen, oli tehot mitä vaan. Kiihdyttämiseen tehdyt ja liimakumeilla / asvaltilla tehdyt Grasterit erikseen.

        Nitro vehkeillä tuohon pääsee . Mistään " katuasfaltista" en ole kirjoittanut mitään .


    • Anonyymi

      Kyllä 400 000€:lla on saanut ja saa edelleen alle 3,8s sataseen kiihtyviä polttis-autoja. Porsche 911 GT3 kiihtyvyys n 3 sekkaa sataseen ja hinta n. 370 000€. Toki se on kalliimpi kuin esim. Teslan model S plaid joka kiihtyy satkuun reilussa kahdessa sekunnissa.

    • Anonyymi

      Liikenteessä ei enää pärjää jos kiihtyy vaikka 9 sek sataseen, motarilla porukat työntää talvellakin 130 ja kesällä 150. Valoista nykypakut ja pik upit kiihtyy 8 sek.

      • Anonyymi

        Ihan hyvin pärjää. Sähkikset ei aja yli 100km/h motareillakaan kun akku loppuu.


      • Anonyymi

        Motareilla ei ole liikennevalokiihtyvyydestä suurtakaan hyötyä mutta väännöstä on.


    • Anonyymi

      Fossiilikaudella? Nopeasti kiihtyvät autot ovat tämän päivän trendi, ei se käyttövoimaan liity mitenkään. Eihän muutoin olisi tehty ollenkaan melko verkkaisesti kiihtyviä sähköautoja, kuten ykköskoppa Leaf 12s/0-100, Seat Mii/ VW e-Up/ Skoda Citigo 12,4s, Renault Zoe 12,9s, Smart Electric 11,5s ja paljon muita sähköautoja, joiden kiihtyvyysarvot ovat melkolailla samat kuin polttis-vastineissaan. Ja mainitaan nyt vielä jumboina Dacia Spring ja edellisen polven Renault Kangoo Electric, noin 20s kumpikin.
      Eli ei se käyttövoima automaattisesti autosta tykkiä tee, vaan se on tämä ajan henki.
      Myöntää kyllä täytyy, etten itsekään ostaisi sähköautoa, jonka kiihtyvyys ei ole selvästi parempi kuin polttiksessa.
      Siitä on nykyään jotenkin tullut se sähköauton ”juttu”.
      Itselläni ei ole varaa niihin paremmin kiihtyviin, joten polttiksella mennään vielä toistaiseksi.

      • Anonyymi

        Trendi on autossa tärkein.


      • Anonyymi

        0-50 km/h pienikin sähkis jättää tavispolttisromut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trendi on autossa tärkein.

        Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!

        Sarkastinen heitto. Oma diesel menee 0-100 km/h 5.5 sekunnissa, mutta en ole sillä yhtään kertaa ns. täysillä kiihdyttänyt. Kiihdytysjutut on räkänokkateinien juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!

        Älä sää tylsä demari ny siinä pilaa hyvää keskustelua. Kyllä kumin pitää liukua kadulla ...ja vaossa. Ei tässä impotentteja kuunnella kun kaasua poljetaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Junger Maria on kuollut

      Tämä EI ole ilon päivä. Tiedoksi sille hömelölle, joka aina toitottaa "ilon päivää" aiheesta kuin aiheesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      6120
    2. Maria Jungner on kuollut.

      Kaikkein viehättävin teeveekuuluttaja Maria Jungner, 50, on kuollut. R.I.P.
      Sinkut
      88
      5009
    3. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. Onko katseenkestävä vai pitääkö piilotella? 💆‍♂️
      Ikävä
      177
      2769
    4. Todennäköisesti Maria Jungner kuoli

      sydänkohtaukseen. Niin tai näin,,olipahan melkoinen pommi. En olisi ikinä voinut uskoa, että niin hyväntuulinen ja energ
      Maailman menoa
      31
      2150
    5. Miksi en vaan voi

      olla ajattelematta sua? Aiheutat suuria tunteita ❤️ Harvoin kokee näin voimakkaasti.
      Ikävä
      101
      1653
    6. Mitä sanoisit nainen

      Jos sanoisin että sä oot elämäni nainen ja tahtoisin viettää sen vain sun kanssas 🙏❤️
      Ikävä
      109
      1537
    7. En muista koskaan itkeneeni...

      Niin paljon jonkun ihmisen perään kuin sinun perääsi olen itkenyt. En edes sen ihmisen, joka oli elämässäni todella pitk
      Ikävä
      92
      1477
    8. Surullisia uutisia

      Äärettömän kaunis Maria Jungner on kuollut äkillisesti. Oli vasta 50 vuotias. Upea nainen. Suuri suru! Tuli kaikille jär
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1260
    9. Mitä haluaisit tällä hetkellä

      sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      134
      1234
    10. SM 2024 -kisojen onnistujat ja yllättäjät

      Aloitetaan Kujanhaaran voitolla Olympia-toivo Sahasta. Mahtava suoritus ja huikeaa työtä urheilijalta sekä valmentajalta
      Judo
      78
      1140
    Aihe