Fossiilikaudella noin nopeaa autoa ei saanut uutena edes 400 000 eurolla. 4 000 000 eurolla olisi saanut.
Autolehdet toimittajat haukottelevatkin nykyään, jos koeajettavan auton kiihdytys sataseen kestää yli 6 sekuntia.
Nykyään 3,8 sekuntia nollasta sataan on 40 000 euron kauppakassin lukema.
120
598
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasti, ketä kiinnostaa, paitsi niitä muutamaa henkisesti teini-ikäisen tasolle jäänyttä. Normaalille autonkäyttäjälle tuolla kiihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä verrattuna nyt vaikka siihen 9-10 s kiihtyvyyden autoon.
- Anonyymi
Täysin totta.
- Anonyymi
Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.Oikeasti kiihtyvyys ei kiinnosta suurinta osaa. Jos ajettavuus on autossa huono niin kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä. Ja tässä autossa on huono ajettavuus ja auto on lähinnä käyttökelvoton romu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.No jos katsoo että ihan perusperheautoista iso osa myydään hinnat alkaen-moottorilla, vaikka tehokkaampi malli nostaa aika vähän hintaa. Kyllä tuosta voi päätellä että suurelle osalle teholla ei ole merkitystä. Tai ehkä on merkitystä, mutta niin että jo sen pienimmän moottorin teho koetaan ihan riittäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä
Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut
Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya
Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet
Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä
Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut
Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya
Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet
Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaaVoisit opetella kirjoittamaan suomea niin ei tarvitse lukea noin surkeasti kirjoitettua siansaksaa. Alle kouluikäisetkin osaa kirjoittaa paljon paremmin kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo kiinnostaa oikeasti suurinta osaa, sanovat vaan noin kun ei ole varaa sellaiseen autoon.
Eipä suorituskyvystä haittaa ole, ei sitä tarvitse ulosmitata jos ei halua tai osaa.Varako se sinulle se on tärkeä asia? Aivan riittää kaikille normaaliliikenteessä jos auto kiihtyy 8 sek 0-100 km/t. Mihin voi tarvita parempaa kiihtyvyyttä?
Jos et osaa suorituskykyä ulosmitata, miksi täällä kirjoittelet ja muita neuvot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten kun pitää jartutta ku edessä onkin este ja tulee usein kihdyteltyä
Kaibokselna pita on täynnä nokkansa lytänneitä,tesloja kinnjarrut in puuttunut
Paljon tärkeemää olis saada autoihin toiminta maktkaa enemään kuin huippunopeutya
Sitä kun vähön nipistettäisiin tuli patteeilaatikostakin hyvä köyttöauto mutta wi ae nää myisi kun halbemmalla saa site kunnoliswn auton jossa on kunnoliswt ajomoianaisuudet
Patteeilaatin suein kustannus in akut ja ajaoomainaisuuakiin ei enää jää rahaaJos koittaisit oikolukea seuraavan kirjoituksesi ennen lähettämistä, jooko?
- Anonyymi
Ja odotan että tähän tarpeettomaan turhaan kuluja nostavaan luontoa tuhoavaan liikenne turvallisuutta laskevaan ongelmaan puututtaisiin. TEHOT ALAS!
- Anonyymi
Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?
” Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?”
Etkö ymmärrä ? Nyt kysyt niin typerää asiaa että oletan sinun olevan vain riitaa haastava trolli joten ryhdy ajattelemaan noita asioita ihan itse. Vinkin annan,ne kaikki 3 asiaa ovat 100% totta ja ei tarvitse olla suuri ajattelija että sen ymmärtää normaalilla maalaisjärjellä.
Käytän tuota maalaisjärki sana kun itseä huvittaa moinen sanonta jota kaupunkilaiset viljelee ja itse kaupunkilaiset usein ivailee maaseudun ihmisiä mutta lopulta joutuvat itsekkin käyttämään maalaisjärkeä että selviävät pulmistaan. No nyt ryhdy ajattelemaan 3 tosi asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Kerropa miten sähköauton tehot nostavat kuluja ja tuhoaa luontoa, entä laskevat turvallisuutta?”
Etkö ymmärrä ? Nyt kysyt niin typerää asiaa että oletan sinun olevan vain riitaa haastava trolli joten ryhdy ajattelemaan noita asioita ihan itse. Vinkin annan,ne kaikki 3 asiaa ovat 100% totta ja ei tarvitse olla suuri ajattelija että sen ymmärtää normaalilla maalaisjärjellä.
Käytän tuota maalaisjärki sana kun itseä huvittaa moinen sanonta jota kaupunkilaiset viljelee ja itse kaupunkilaiset usein ivailee maaseudun ihmisiä mutta lopulta joutuvat itsekkin käyttämään maalaisjärkeä että selviävät pulmistaan. No nyt ryhdy ajattelemaan 3 tosi asiaa.Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
- tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
- tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla."Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
- tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla."
Olet toivoton. Lapsellinen märkäkorva selkeästi. Hanki ikää ja opi elämää. Ja turvallisesti ja rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Et siis osaa vastata kysymykseeni? Maalaisen "järki" pohjautuu taas vahvasti oletuksiin, ei minkäänlaiseen tietoon.
- tehokas yli 400hv sähköauto ei kuluta ajossa sähköä yhtään enempää kuin 200hv sähköauto, jopa päin vastoin. Painoissakaan ei ole merkittäviä eroja. Turvallisuus on todettu paremmaksi tehokkaimmillaan autoilla pl. Nuoriso jotka ovat mielestään kuolemattomia, mutta he ajelevat vanhoilla bemareilla."
Olet toivoton. Lapsellinen märkäkorva selkeästi. Hanki ikää ja opi elämää. Ja turvallisesti ja rauhassa.Olet siis sähköautoista mitään tietämätön raukka jolla argumenttien loputtua alkaa herjaaminen.
Terveisin 68 vuotias sähköalan insinööri.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaisi opiskella vähän fysiikan perusasioita. Suomessa, varsinkin talviaikaan, on tienpinnan ja vetävien pyörien välinen kitkakerroin usein niin pieni, ettei suurta kiihtyvyyttä autoissa tarvita, eikä sitä edes teoriassa voi saavuttaa.
Kun minä ajelen laiskana autona pidetyllä itselataavalla hybridi-Toyotalla viinakauppaan, niin luistonestolamppu tahtoo välkytellä turhankin usein, vaikka pidän ajomoodin ECO-asennossa ja painan kaasua hyvin maltillisesti. Nopeasti kiihtyvällä sähköautolla en talvella pääsisi yhtään nopeammin viinakauppaan.- Anonyymi
Toyota onkin paras auto. Siksi useimmat suomalaiset sen ostavatkin.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024
- Anonyymi
Automiehet kautta aikain on arvostanut tehokkaita autoja... Kunnes tuli Tesla.
Hyvin kiihtyvä auto, on liikenneturvallisempi kuin hidas, varsinkin sähköauto, joka ei jää arpomaan vaihteita kun on tarve turvallisesti ohittaa tai liittyä muun liikenteen sekaan.- Anonyymi
Sähköauto on ihan homoille tehty auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on ihan homoille tehty auto
No sittehän sun pitää sellainen ostaa ensitilassa.
- Anonyymi
Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.
Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.Aika kauas ne sähköautot jää. Alituiseen ajavat alinopeutta patteria säästääkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kauas ne sähköautot jää. Alituiseen ajavat alinopeutta patteria säästääkseen.
Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.Lisäksi yhden polkimen ajo on kaupunkiliikenteessä lyömätön ominaisuus. Saa vain sähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.
Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.
Missä ladoja on, en ole sellaisia nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen, kuten et ole sinäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki pääsee, mutta sähköautolla pääsee myös se tumpelo kuski joita tuolla tien päällä näkyy olevan joka toinen. Esim. ihan kaupunkiliikenteessä sähköautolla ajaminen on huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa kun aina tietää että auto lähtee heti kun tarvis on, eikä jää miettimään vaihdetta tai sopivia kierroslukuja. Liikennevaloissa kun polttis edes liikahtaa olen jo 20 metrin päässä sähköautolla. Täälläkin näkee monesti moitteita sähköautojen "turhasta kiihdyttelystä", se on vaan niin, että se auto lähtee vaan nopeammin vaikka ei tarkoituksella edes kiihdytä. Pitäisi varmaan sähköautolla jäädä odottelemaan polttiksia jottei tulisi kateellisia moitteita.
Taitaa mulla olla kokemusta enemmän polttiksien käytöstä kuin sulla sähköauton käytöstä.Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.
Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ladoja on, en ole sellaisia nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen, kuten et ole sinäkään.
Kyllä Ladoja näkee jos ei päivittäin niin ainakin viikottain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Ladoja näkee jos ei päivittäin niin ainakin viikottain.
No, en ole ladaa pk seudulla kyllä nähnyt vuosiin. Ehkä niitä sitten jossain maaseudulla on..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos normaalilla perheautolla (0-100 km/h jotain 10 sekunnin luokkaa) ei Suomen liikenteessä pääse ohi tai rampilta liikenteen sekaan niin ainut ongelma on tumpelo kuski.
Niinhän se on, mutta tuossakin tapauksessa parempi kiihtyvyys helpottaa ja tekee sen turvallisemmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.
Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville.Kateellisen puheita tuollaiset ja autosi kertoo köyhyydestä.
- Anonyymi
Ja todellisessa elämässä kiihtyvyys on yksi turhimmista tiedoista. Edes urheiluautossa kiihtyvyys ei ole tärkeimpiä ominaisuuksia. Jos ajettavuus ei ole hyvä niin kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.
Lähinnä kiihtyvyydestä höpisee vain idiootit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, mutta tuossakin tapauksessa parempi kiihtyvyys helpottaa ja tekee sen turvallisemmaksi.
Parempi kiihtyvyys tekee auton vaarallisemmaksi. Näillä talvikeleilläkin kaasun pohjaan laittaminen on varmin keino joutua kolariin. Enkä itse ikinä polje kaasua pohjaan normaaleillakaan autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi kiihtyvyys tekee auton vaarallisemmaksi. Näillä talvikeleilläkin kaasun pohjaan laittaminen on varmin keino joutua kolariin. Enkä itse ikinä polje kaasua pohjaan normaaleillakaan autoilla.
Ja tästä todistaa sekin, että sähköautot joutuvat paljon muita autoja useammin onnettomuuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateellisen puheita tuollaiset ja autosi kertoo köyhyydestä.
Sanoo henkilö joka laittaa kaikki rahansa autoon ja kuvittelee että muutkin tekevät näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on ihan homoille tehty auto
Joko Haavistolla on sähköauto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, en ole ladaa pk seudulla kyllä nähnyt vuosiin. Ehkä niitä sitten jossain maaseudulla on..
Ajan mieluumin Ladalla Näätämöjoelle kalastamaan kuin Teslalla, pääsee nopeammin ja vaivattomammin perille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina.
"Tesla, Tojota, Fiat ja Lada ovat eniten tientukkoina."
Ehkä ajotapasi ei sovellu normaalien ihmisten ilmoille? RAUHOITU!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko Haavistolla on sähköauto
ei vaan Mitsubishi Outlander PHEV
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäkin taas legenda, millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Kyllä tuolla motareilla ym pääteillä toyotat ja nissanit tientukkoina on, harva sähköauto.
Nissanit tosiaan, Leafit nimittäin.
Minä satun asumaan Valtatie 2:n varrella, keittiön ikkuna tielle päin. Olen aika kauan jo aamukahvia juodessani samalla seurannut liikennettä tuolla yhdellä Suomen vilkasliikenteisimmistä väylistä, ja kyllä ne jonon vetäjät hyvin usein ovat sähköautoja olleet, ja ne jotka roikkuu rekkojen peesissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen vaivattomaan ja viiveettömään kaupunkiajoon riittää paljon pienempikin teho kuin mitä muuten tarvitaan 3,8 sekunnin satasen kiihtyvyyksiin. Joku Seat Mii electric (83 hv) lähtee valoista nopeammin kuin moni huomattavasti tehokkaampi auto, ja tiedän asian hyvin koska olen kyseisen auton omistanut useamman vuoden.
Eihän siitä tehosta sinänsä haittaa ole, mutta kuten joku jo totesikin, jollain 3,8 sekunnin kiihdytysajoilla on merkitystä vain niille teini-ikäisille märkäkorville.Seat Mii ei nyt mikään tykki ole, eikös se kiihdy johonkin 12 sekunnin pintaan kuten useimmat polttiksetkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissanit tosiaan, Leafit nimittäin.
Minä satun asumaan Valtatie 2:n varrella, keittiön ikkuna tielle päin. Olen aika kauan jo aamukahvia juodessani samalla seurannut liikennettä tuolla yhdellä Suomen vilkasliikenteisimmistä väylistä, ja kyllä ne jonon vetäjät hyvin usein ovat sähköautoja olleet, ja ne jotka roikkuu rekkojen peesissä.Myös tuolla tien päällä sähköautot ovat jonon vetäjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seat Mii ei nyt mikään tykki ole, eikös se kiihdy johonkin 12 sekunnin pintaan kuten useimmat polttiksetkin?
Tuota luokkaa, mutta kun se kaikki teho tulee heti ja viiveettä niin käytännössä välillä 0-50 km/h auto on nopeampi kuin tehokkaampi polttis. Etenkin kun harva lähtee normaalissa liikenteessä polttiksella niin repivästi kuin 0-50 km/h maksimikiihtyvyyden saaminen vaatisi.
- Anonyymi
Pitäähän akku-autolla päästä lähestulkoon valon-nopeutta seuraavalle latauspaikalle joka voi olla varattu jos auto ei kiihdy alle 3,8s sataseen.
- Anonyymi
Siinäpä prioriteetit kohdallaan kun talvirange max 200 km ja kiihtyvyys alle 4 sekuntia
- Anonyymi
Noilla suureilla ei sähköautoa löydy, noin tehokkaat autot tarviivat suuremman akun jolloin range on väkisin 300km kovalla pakkasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla suureilla ei sähköautoa löydy, noin tehokkaat autot tarviivat suuremman akun jolloin range on väkisin 300km kovalla pakkasella.
Kyseessä on luultavasti MG4 ja sen tehoversion (kiihtyvyys 3,8 sekuntia) virallinen toimintamatka on 375 km. Käytännössä kovalla pakkasella tuo toimintamatka on luultavasti noin 200 km.
- Anonyymi
Kauppakassi maksaa 30 senttiä. 40 000 € on kova hinta autosta vieläkin.
Kaupallinen koukku sähköauton suuriin tehoihin on se, että suuri teho ja etenkin kiihtyvyys ovat edelleenkin myyntivaltteja erityisesti Amerikoissa sekä se teknis-kaupallinen tosiasia, että sähköautossa tehokkaampi moottori on hyvin edullinen, eikä mainittavasti nosta painoa tai kulutusta.
Alunperinkin on sähköauton moottorissa on oltava asetusten käytännössä määrittämä vähimmäisvääntö. Kun ei ole vaihteistoa, niin minimiteho on siten varsin korkea minimitehoiseen polttomoottoriautoon verrattuna. Citroën 2CV esimerkkinä; 29 hv maks, ja liikkeellelähtökyvyltään täysin katulaillinen. 😁- Anonyymi
Todellisessa elämässä vetokoukku on tärkeämpi asia kuin jokin kiihtyvyys jota ei ikinä tarvitse. Vetokoukusta on paljon hyötyä, kiihtyvyydestä ei.
Anonyymi kirjoitti:
Todellisessa elämässä vetokoukku on tärkeämpi asia kuin jokin kiihtyvyys jota ei ikinä tarvitse. Vetokoukusta on paljon hyötyä, kiihtyvyydestä ei.
Perävaunuhyväksyntä sähköautoon nostaa minimivääntövaatimusta entisestään, jolloin tehokin taas kasvaa. Älä paina sitä kiihtyvyyspoljinta pohjaan, jos et kiihtyvyyttä mihinkään tarvitse.
Täydellä lastilla ja maksimipainoisen perävaunun kanssa olisi kuitenkin kiva päästä liikkeelle jyrkästäkin parkkihallin rampista. Sitä vaatii auton EU:n tyyppihyväksyntäkin.- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Perävaunuhyväksyntä sähköautoon nostaa minimivääntövaatimusta entisestään, jolloin tehokin taas kasvaa. Älä paina sitä kiihtyvyyspoljinta pohjaan, jos et kiihtyvyyttä mihinkään tarvitse.
Täydellä lastilla ja maksimipainoisen perävaunun kanssa olisi kuitenkin kiva päästä liikkeelle jyrkästäkin parkkihallin rampista. Sitä vaatii auton EU:n tyyppihyväksyntäkin.Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.
Pitäisikö sähköutoissa olla sitten kiihtyvyydenrajoitin, niinkuin mopoissa tehonrajoittimet? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.
Lisäksi useimmat tarvitsevat erittäin harvoin peräkärryä ja silloinkin riittää kevyt peräkärry. Jopa heikkotehoiset pikkuautot voivat vetää pientä peräkärryä, ei siihen paljon tehoa tarvita.
Ja niille jotka ei tarvitse peräkoukkua eivät tarvitse kiihtyvyyttäkään. Kiihtyvyys ei ole koskaan ollut tärkeä ominaisuus. - Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Pitäisikö sähköutoissa olla sitten kiihtyvyydenrajoitin, niinkuin mopoissa tehonrajoittimet? 🤔
Monille ihmisille tuo olisi hyvä asia ja joissain sähköautoissa onkin mahdollisuus rajoittaa kiihtyvyyttä. Nopea kiihtyvyys on vaarallinen ominaisuus. Vain idiootti lähtee liikkeelle täydellä kaasulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi useimmat tarvitsevat erittäin harvoin peräkärryä ja silloinkin riittää kevyt peräkärry. Jopa heikkotehoiset pikkuautot voivat vetää pientä peräkärryä, ei siihen paljon tehoa tarvita.
Ja niille jotka ei tarvitse peräkoukkua eivät tarvitse kiihtyvyyttäkään. Kiihtyvyys ei ole koskaan ollut tärkeä ominaisuus.Eiköhän useimmat tarvitse peräkärryä. Kiihtyvyyttä vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän useimmat tarvitse peräkärryä. Kiihtyvyyttä vähemmän.
Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.
Suomessa on miljoona peräkärryä ja suurimmassa osassa autoja on koukku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on miljoona peräkärryä ja suurimmassa osassa autoja on koukku.
Ja Suomessa on 3 miljoonaa henkilöautoa eikä läheskään kaikissa autoissa ole koukkua. Valtaosalla suomalaisia ei ole peräkärryä ja kaupungeissa kärryä vain harvalla on kärry tai tarvetta sille. Ja peräkoukun puuttuminen on täysin normaalia myös polttomoottoriautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Suomessa on 3 miljoonaa henkilöautoa eikä läheskään kaikissa autoissa ole koukkua. Valtaosalla suomalaisia ei ole peräkärryä ja kaupungeissa kärryä vain harvalla on kärry tai tarvetta sille. Ja peräkoukun puuttuminen on täysin normaalia myös polttomoottoriautoissa.
Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.
Lisään... Jos kaupungissa muutetaan paikasta toiseen niin silloin vuokrataan pakettiauto, ei kärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.
Näen joka ikinen päivä. Ja suuret mainokset liikkeillä "vuokrataan peräkärryjä". Toki lähes kaikilla on oma peräkärry. Itsellä viisi, jos lasketaan trailerit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen joka ikinen päivä. Ja suuret mainokset liikkeillä "vuokrataan peräkärryjä". Toki lähes kaikilla on oma peräkärry. Itsellä viisi, jos lasketaan trailerit.
Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.
No mitäpä sitä peräkärryllä tekee jos asuu kerrostalossa. Mutta Suomessa noin puolet asunnoista kerrostalo-asuntoja (n.1,4milj)ja puolet omakoti/rivitaloja (1,4 milj). Ja jälkimmäisillä hyvin monella on peräkärry. Itseasiassa noin miljoonalla.
https://www.is.fi/autot/art-2000008351295.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä peräkärry tarvitsee vääntöä, mutta se ei tarvitse kiihtyvyyttä. Kiihtyvyys saa olla vaikka yli 10 sekuntia eikä se haittaa.
Mos käyttää yeslan tehoja hajoo peeä
Esim 4 kk kulutta ja eenkaat ei kestä kun niin huonolaatusiet ensi eenkaat
Tässä laadunvalbontaa teslan tehtaalla
https://m.youtube.com/watch?si=oV9XR4xUkkqYce4B&v=OIui9r6wsxE&feature=youtu.be - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäpä sitä peräkärryllä tekee jos asuu kerrostalossa. Mutta Suomessa noin puolet asunnoista kerrostalo-asuntoja (n.1,4milj)ja puolet omakoti/rivitaloja (1,4 milj). Ja jälkimmäisillä hyvin monella on peräkärry. Itseasiassa noin miljoonalla.
https://www.is.fi/autot/art-2000008351295.htmlAika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.
Missä tynnyrissä sinä elät? Joka puolella Suomea tarvitaan peräkärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tynnyrissä sinä elät? Joka puolella Suomea tarvitaan peräkärryä.
Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.
Ja muuten, olen asunut paljon maaseudulla ja sielläkin valtaosalla ei ole peräkärryä ja useimmat eivät ole ikinä vetänyt autollaan peräkärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten, olen asunut paljon maaseudulla ja sielläkin valtaosalla ei ole peräkärryä ja useimmat eivät ole ikinä vetänyt autollaan peräkärryä.
Itse asiassa suurella osalla maaseudulla asuvista ei ole edes koukkua autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.
Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.
Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.
Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.
Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on puoli miljoonaa kesämökkiä. Mökkiläiset tarvitsee peräkärryn.
Ei kaupunkilaisilla ole mökkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.
Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.
Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä.Noin 99 %:lla mökkiläisistä ja maaseudulla asuvista on peräkärry.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.
Asun ok.talossa vantaalla. Minulla oli kärry noin 10 vuotta sitten, mutta totesin sen täysin idiootiksi rahankuluksi joten myin pois.
-peräkärry maksoi 2000€
- koukku 1000€
-auton vaihdossa taas 1000€ koukku
- tarve kärrylle oli noin 2-4 kertaa vuodessa.
-pakettiauton vuokra on alueellani 20 € tunnilta jona aikana pystyy kuljetustarpeen yleensä hoitamaan.
- pelkän koukun hinnalla vuokraa pakun 50 kertaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ei tarvitse ollenkaan peräkärryä. Ja siksi valtaosalla ei peräkärryä ole. Peräkärryä ei ole koska sitä ei ikinä tarvitse.
Valtaosassa autoista on vetokoukku.
Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosassa autoista on vetokoukku.
Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä.Ehkä sinä tarvitset peräkärryä jatkuvasti, mutta valtaosa suomalaisista ei tarvitse omaa kärryä kertaakaan elämässään. Se mitä sinä tarvitset ei merkitse paskaakaan muille.
Ja väitteesi siitä, että vetokoukku on valtaosassa autoja on helposti todistettavissa valheeksi. Nimittäin nettiautossa myytävistä käytetyistä autoista yli 60% EI ole vetokoukkua. Jos myytävissä käytetyissä autoissa yli puolessa ei ole vetokoukkua niin valtaosassa autoja ei ole myöskään vetokoukkua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 99 %:lla mökkiläisistä ja maaseudulla asuvista on peräkärry.
Älä keksi prosentteja päästäsi. Eikä tuo todellakaan pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosassa autoista on vetokoukku.
Tarvitsen peräkärryä kymmeniä kertoja vuodessa. Ei tulisi mitään ilman peräkärryjä.Tuskin valtaosassa, epätieteellisellä otannalla Nettiautossa myytävänä olevista henkilöautoista noin kolmasosassa on vetokoukku.
Oma kärry on perusteltu jos käyttöä on jatkuvasti. Itsellä on käyttöä kärrylle (tai pakulle) muutaman kerran vuoteen ja totesin että on halvempi vuokrata noihin kertoihin paku. Itse kärryhän on vain kertainvestointi, mutta eniten maksaa se että joka autonvaihdossa pitäisi sitten laittaa 1000-1500 euroa extraa koukkuun. Tuolla rahalla vuokraa pakua jo monen vuoden tarpeisiin. - Anonyymi
Mitä selität vähimmäisväännöstä ? Sähkömoottorin vääntö on nollasta lähtien lähes sama , eli maksimi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.
Minä asun Lahdessa . Onko tämä iso kaupunki ?
Minulla on peräkärry ja 2 traileria . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin valtaosassa, epätieteellisellä otannalla Nettiautossa myytävänä olevista henkilöautoista noin kolmasosassa on vetokoukku.
Oma kärry on perusteltu jos käyttöä on jatkuvasti. Itsellä on käyttöä kärrylle (tai pakulle) muutaman kerran vuoteen ja totesin että on halvempi vuokrata noihin kertoihin paku. Itse kärryhän on vain kertainvestointi, mutta eniten maksaa se että joka autonvaihdossa pitäisi sitten laittaa 1000-1500 euroa extraa koukkuun. Tuolla rahalla vuokraa pakua jo monen vuoden tarpeisiin.On teidän autoissa kalliit koukut . Huh huh .
Anonyymi kirjoitti:
Mitä selität vähimmäisväännöstä ? Sähkömoottorin vääntö on nollasta lähtien lähes sama , eli maksimi .
Auton tyyppikatsastuksessa on määräykset liikkeellelähtökyvystä; täydellä otteeseen merkityllä koknaispainolla ylös ramppia.
Kai sinäkin ymmärrät, että ilman vaihteistoa sähköautolla on kuin kolmosella lähtisi liikkeelle, eikä muita välityksiä olisikaan? Säännösten minimin täyttämiseen tarvitaan vähimmäisvääntöä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On teidän autoissa kalliit koukut . Huh huh .
Ihan normaali hintaluokka uuden auton koukulle. Ja jos vain mahdollista niin koukku ehdottomasti tehdasasenteisena, toimii yhteen peruutustutkien yms. kanssa eikä aiheuta mystisiä sähköongelmia (esim. akun tyhjenemistä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaupunkilaisilla ole mökkiä.
heh, 80% kaupunkilaisilla on mökki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monille ihmisille tuo olisi hyvä asia ja joissain sähköautoissa onkin mahdollisuus rajoittaa kiihtyvyyttä. Nopea kiihtyvyys on vaarallinen ominaisuus. Vain idiootti lähtee liikkeelle täydellä kaasulla.
Kiihtyvä kuski ja kiihtyvä auto vaarallinen yhdistelmä liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa polttomoottoriautoistakin myydään ilman peräkoukkua. Valtaosa suomalaisista ei ikinä vedä autolla peräkärryä. Ja suurin osa suomalaisista asuu nykyään kaupungissa ja vain harvalla on peräkärry tai sille tilaa.
Eikä kaupungissa asuva välttämättä tarvitse sitä autoakaan. Sähköauto sopiikin parhaiten sellaiselle ihmiselle, joka tulee tarvittaessa toimeen ilman autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan normaali hintaluokka uuden auton koukulle. Ja jos vain mahdollista niin koukku ehdottomasti tehdasasenteisena, toimii yhteen peruutustutkien yms. kanssa eikä aiheuta mystisiä sähköongelmia (esim. akun tyhjenemistä).
Vetokoukku on helppo asentaa itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kaupungeissa ei käytännössä näe peräkärryjä missään.
Ei kaupungeissa näe montaa muutakaan asiaa, mitkä muualla ovat tavallisia. Entä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis asu isossa kaupungissa, koska tuo ei pidä paikkaansa missään kaupungissa. Lähes kenelläkään ei kaupungissa ole peräkärryä.
Isossa kaupungissa useimmilla ei ole edes autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mos käyttää yeslan tehoja hajoo peeä
Esim 4 kk kulutta ja eenkaat ei kestä kun niin huonolaatusiet ensi eenkaat
Tässä laadunvalbontaa teslan tehtaalla
https://m.youtube.com/watch?si=oV9XR4xUkkqYce4B&v=OIui9r6wsxE&feature=youtu.beVoisit harjoittaa pienimuotoista ”laadunvalbontaa” myös oikeinkirjoituksesi suhteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva maaseudullakaan tarvitsee peräkärryä.
Silloin ei ehkä tarvitse, jos autona on pick-up. Maaseudulla kyllä usein onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh, 80% kaupunkilaisilla on mökki
Suomessa on puoli miljoonaa mökkiä. Ja kaupungeissa asuu miljoonia. Eli jos kaupunkilaisia olisi kolme miljoonaa, ja kaikki mökit olisivat heidän, niin 17% kaupunkilaisista olisi mökki. Todellisuudessa luku on 2-3%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa suurella osalla maaseudulla asuvista ei ole edes koukkua autossa.
Hetkonen. Meillä on kaksi autoa. Kummassakin koukku. Naapureista suurimmalla osalla on autossaan vetokoukku. Kyllä on ihan bullshittiä ettei maaseudulla monellakaan muka ole autossaan koukkua. Valtaosalla tuntemistani on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isossa kaupungissa useimmilla ei ole edes autoa.
Ei Suomessa ole isoja kaupunkeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse mökkiläisetkään yleensä peräkärryä. Ensi alkuun pitää siirtää tavaroita kun muutetaan tavaroita mökille, mutta silloin voidaan vuokrata pakettiauto. Sen jälkeen ei suuria määriä tavaroita tarvitse kovin usein siirtää. Ja jos peräkärryä ei tarvitse jatkuvasti niin sitä ei kannata omistaa. Jos peräkärryä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa niin sellaista ei kannata omistaa. Silloin kannattaa mieluummin maksaa tavaroiden kuljetuksesta kotiin.
Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.
Ja tosiaan, monilla mökkiläisilläkään ei ole peräkärryä.”Tämä on vähän samaa typeryyttä kuin jotkut selittelee kun ostaa ison auton, jonka kapasiteettia tarvitsee korkeintaan kerran vuodessa. On idioottimaista maksaa lisää suuresta tilasta, jota ei lähes koskaan käytä.”
AIVAN! Ja tästä päästiin sujuvasti takaisin aiheeseen: samaa typeryyttä on sekin, että ostaa kalliilla rajusti kiihtyvän ja tarpeettoman tehokkaan auton, jonka täyttä tehoreserviä ei ikinä käytä eikä sitä mihinkään tarvitse. On idioottimaista maksaa suuresta tehosta ja järjettömästä kiihtyvyydestä, jota ei lähes koskaan käytä.
- Anonyymi
Ei tuolla kiihtyvyydellä ole paskankaan väliä tuollaisessa surkeassa Kiina-romussa. Eikä normaalia autoa ostava piittaa kiihtyvyydestä, joka ei ole tärkeimpiä ominaisuuksia. Kiihtyvyyttä pitää tärkeänä vain kakarat.
- Anonyymi
-Mitä haittaa joidenkin sähköautojen kiihtyvyydestä on?
-Eikös se voiman käyttö ole ihan kuljettajasta kiinni, ei autosta?
-Miksi se korpeaa muita kanssa-autoilijoita jos joku Teslakuski kiihdyttää nopeammin liikennevaloista tms?
-Miksi joidenkin polttomoottoriautojen kovaa kiihtyvyyttä ei kritisoida?- Onko väliä onko polttomoottoriauto vai sähköinen kuskin nukkuessa liikennevaloissa? ; )
- Anonyymi
Jos fossiiliin laittaa tuollaisen suorituskyvyn tarjoavan moottorin, bensa ei kauan viihdy tankissa ja verottaja tanssii ripaskaa.
- Anonyymi
Siis millaisen suorituskyvyn? Ei kai se ole mikään suorituskyky, kun sitä ei missään suorituksessa tarvita. Aivan naurettavia alle 8 sek kiihtyvyydet normaaliliikenteessä, täysin tarpeettomia.
Kusipäitä niillä vaan kusetetaan autonmyynnissä?
- Anonyymi
Kauanko kestää talviliukkailla sadasta nollaan?
- Anonyymi
Videolla kokeilivat niin ei päässeet ensimmäisellä yrityksellä 100km/h nopeuteen. Toisella pääsivät. En muista aikaa, jotain puoli minuuttia. Talvikeli ja Tesla.
- Anonyymi
Mihin ne säästetyt sekunnit käyttäisi? Onko hyviä ehdotuksia?
- Anonyymi
Ihaile itseäsi taustapeilistä tai ota selfie tai muuta hyödyllistä.
- Anonyymi
Nopeimmilla polttomoottori autoilla 0-100kmh menee 0,7 sekuntiin . Tuommoisen hintakin on alle 400 000 € .
- Anonyymi
Sulla varmaan ihan linkkiä tuohon...?
Noin 2 sekuntia on kriittinen raja tavallisella katuasvaltilla suoritettavaan kiihtyvyyteen, oli tehot mitä vaan. Kiihdyttämiseen tehdyt ja liimakumeilla / asvaltilla tehdyt Grasterit erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla varmaan ihan linkkiä tuohon...?
Noin 2 sekuntia on kriittinen raja tavallisella katuasvaltilla suoritettavaan kiihtyvyyteen, oli tehot mitä vaan. Kiihdyttämiseen tehdyt ja liimakumeilla / asvaltilla tehdyt Grasterit erikseen.Nitro vehkeillä tuohon pääsee . Mistään " katuasfaltista" en ole kirjoittanut mitään .
- Anonyymi
Kyllä 400 000€:lla on saanut ja saa edelleen alle 3,8s sataseen kiihtyviä polttis-autoja. Porsche 911 GT3 kiihtyvyys n 3 sekkaa sataseen ja hinta n. 370 000€. Toki se on kalliimpi kuin esim. Teslan model S plaid joka kiihtyy satkuun reilussa kahdessa sekunnissa.
- Anonyymi
Liikenteessä ei enää pärjää jos kiihtyy vaikka 9 sek sataseen, motarilla porukat työntää talvellakin 130 ja kesällä 150. Valoista nykypakut ja pik upit kiihtyy 8 sek.
- Anonyymi
Ihan hyvin pärjää. Sähkikset ei aja yli 100km/h motareillakaan kun akku loppuu.
- Anonyymi
Motareilla ei ole liikennevalokiihtyvyydestä suurtakaan hyötyä mutta väännöstä on.
- Anonyymi
Fossiilikaudella? Nopeasti kiihtyvät autot ovat tämän päivän trendi, ei se käyttövoimaan liity mitenkään. Eihän muutoin olisi tehty ollenkaan melko verkkaisesti kiihtyviä sähköautoja, kuten ykköskoppa Leaf 12s/0-100, Seat Mii/ VW e-Up/ Skoda Citigo 12,4s, Renault Zoe 12,9s, Smart Electric 11,5s ja paljon muita sähköautoja, joiden kiihtyvyysarvot ovat melkolailla samat kuin polttis-vastineissaan. Ja mainitaan nyt vielä jumboina Dacia Spring ja edellisen polven Renault Kangoo Electric, noin 20s kumpikin.
Eli ei se käyttövoima automaattisesti autosta tykkiä tee, vaan se on tämä ajan henki.
Myöntää kyllä täytyy, etten itsekään ostaisi sähköautoa, jonka kiihtyvyys ei ole selvästi parempi kuin polttiksessa.
Siitä on nykyään jotenkin tullut se sähköauton ”juttu”.
Itselläni ei ole varaa niihin paremmin kiihtyviin, joten polttiksella mennään vielä toistaiseksi.- Anonyymi
Trendi on autossa tärkein.
- Anonyymi
0-50 km/h pienikin sähkis jättää tavispolttisromut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trendi on autossa tärkein.
Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!
Sarkastinen heitto. Oma diesel menee 0-100 km/h 5.5 sekunnissa, mutta en ole sillä yhtään kertaa ns. täysillä kiihdyttänyt. Kiihdytysjutut on räkänokkateinien juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se meillä on käyttötarkoitus, luotettavuus ja hintalaatusuhde. Mitään ohjuskiihtyvyyttä ei tarvi muut kuin rattiraivoteinit liikennevaloissa. Lapsellista!
Älä sää tylsä demari ny siinä pilaa hyvää keskustelua. Kyllä kumin pitää liukua kadulla ...ja vaossa. Ei tässä impotentteja kuunnella kun kaasua poljetaan..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."
Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww473045- 472291
Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia
Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap1221680Tidätkö nainen
että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o1001533Onkohan sinulla kaikki hyvin?
Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...381067- 169934
Mikä on kaivattusi etunimi?
Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.44891Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta
Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M175846En kestä katsoa
Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois71791Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"
Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-14754