Makasaako kasko oikeasti näitä huimia E korjauskuluja?

Anonyymi-ap

34

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No asiahan voi miettiä että miten nämä alkaa yleistymään vanhemmissa autoissa.??

    • Anonyymi

      Aikansa maksaa ja sitten se loppuu. Kyllä vakuutusyhtiössä laskinta osataan käyttää.

      • Anonyymi

        Tai sitten vakuutuksen hintaa nostetaan reippaasti sähikäisille.


    • Anonyymi

      Trafin mukaan viime vuonna suomessa katsastettiin 104 000 sähköautoa, näistä 41 autoa määrättiin tarkastettavaksi maahantuojalle akkukotelon painuman takia, eli alle 0,05 % kaikista sähköautoista. Tarina ei kuitenkaan kerro, jouduttiinko yhtään akkua vaihtamaan..
      Kyllä on vähissä sähköautovastaisten argumentit.

      • Anonyymi

        Vähissä? Pelkkä akun suojakotelo voi maksaa 15 tonnia. Lisäksi kaikki muut sähköauton huonot puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähissä? Pelkkä akun suojakotelo voi maksaa 15 tonnia. Lisäksi kaikki muut sähköauton huonot puolet.

        Sähköautoon pitää hankkia pohjapanssari. Ei maksa monia tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähissä? Pelkkä akun suojakotelo voi maksaa 15 tonnia. Lisäksi kaikki muut sähköauton huonot puolet.

        Ei se pohjalevy tuollaisia maksa, vaan koko akusto joka on voinut teoriassa ottaa itseensä kovasta kolhusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoon pitää hankkia pohjapanssari. Ei maksa monia tuhansia.

        Myydäänkö johonkin sähköautoon koko akuston suojaavaa pohjapanssaria, eipä taida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pohjalevy tuollaisia maksa, vaan koko akusto joka on voinut teoriassa ottaa itseensä kovasta kolhusta.

        Kokonaiskustannus yli 15 tonnia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähissä? Pelkkä akun suojakotelo voi maksaa 15 tonnia. Lisäksi kaikki muut sähköauton huonot puolet.

        No todellakin vähissä, tuossakaan tapauksessa tuskin tarvittiin tuota vaihtaa. Entäs ne sähköautojen hyvät puolet? Niitä on ihan helvetisti enemmän. Jos on noin vitun tyhmä, ettei ymmärrä suhteellisuudesta hölkäsen pölähtävää niin kannattaisi pistää suu suppuun.
        Lehdistön klikkiotsikot uppoavat suomen idioottiin kansaan kuin kuuma veitsi voihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin vähissä, tuossakaan tapauksessa tuskin tarvittiin tuota vaihtaa. Entäs ne sähköautojen hyvät puolet? Niitä on ihan helvetisti enemmän. Jos on noin vitun tyhmä, ettei ymmärrä suhteellisuudesta hölkäsen pölähtävää niin kannattaisi pistää suu suppuun.
        Lehdistön klikkiotsikot uppoavat suomen idioottiin kansaan kuin kuuma veitsi voihin.

        Sinä se tässä tyhmä olet. Sähköautossa ei ole juuri mitään hyviä puolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myydäänkö johonkin sähköautoon koko akuston suojaavaa pohjapanssaria, eipä taida?

        Tojon BZ:ssa on teräslevy panssarina ihan vakiona ja iso maavara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se tässä tyhmä olet. Sähköautossa ei ole juuri mitään hyviä puolia.

        Kertoo hän, jolla ei ole mitään kokemusta sähköautosta.


      • Anonyymi

        Mistähän tilastosta tuo tieto on? 2023 lopussa liikennekäytössä olevia täyssähköautoja oli noin 83000 kpl, joten 104000 auton katsastusmäärä ei oikein ole mahdollinen, etenkin kun suuri osa noista autoista on niin uusia ettei niitä ole vielä tarvinnut katsastaa.

        Vai onko tuossa luvussa mukana myös Toyotan itselataavat hybridit yms., joissa akku on ajoneuvon sisällä suojassa pohjakosketuksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo hän, jolla ei ole mitään kokemusta sähköautosta.

        On kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tilastosta tuo tieto on? 2023 lopussa liikennekäytössä olevia täyssähköautoja oli noin 83000 kpl, joten 104000 auton katsastusmäärä ei oikein ole mahdollinen, etenkin kun suuri osa noista autoista on niin uusia ettei niitä ole vielä tarvinnut katsastaa.

        Vai onko tuossa luvussa mukana myös Toyotan itselataavat hybridit yms., joissa akku on ajoneuvon sisällä suojassa pohjakosketuksilta.

        Tuohon kuuluu myös ladattavat hybridit, niissäkin on akku pohjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon BZ:ssa on teräslevy panssarina ihan vakiona ja iso maavara.

        Tuo on ehkä hauskin ja turhin väite tässä ketjussa.
        Muovikaukalossa se akku on ja siitä oli oikein tarinaa kun olivat panostaneet vedenpitävyyteen tuon kaukalon kanssa.
        Maavara on kaikissa SUVeissa isompi kuin hlöautoissa ihan merkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ehkä hauskin ja turhin väite tässä ketjussa.
        Muovikaukalossa se akku on ja siitä oli oikein tarinaa kun olivat panostaneet vedenpitävyyteen tuon kaukalon kanssa.
        Maavara on kaikissa SUVeissa isompi kuin hlöautoissa ihan merkistä riippumatta.

        Katsoppa i4 tai ID.7 maavaraa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskustannus yli 15 tonnia.

        Ja tuo oli ihan perusjannun tavis japanilainen pikkuauto.
        Artikkelissä kyseltiin sitten isompienkin laatuautojen vastaavaa kustannusta. Ne pyörivätkin jo yli 30.000 € luokassa.

        Ei passa sähköautolla paljon poikkeilla asfalttiteiltä mökkiteille, metsäautotiet voikin unohtaa tyystin….


    • Anonyymi

      Jos vakuutusyhtiö on vakuuttanut auton, niin tietysti se korvaa. Taas tyhmä ei ole ymmärtänyt mitä on lukenut.

    • Anonyymi

      Järjellä ajateltuna vakuutusyhtiöillä nousee korvauskustannukset kovasti...esim etulasit hieman erikoisimmissa malleissa 3000-5000...autot ovat leveitä joten parkkikolhuja tulee oviin enempi...niin eiköhän ne vakuutuksetkin nouse vastaavasti..jos auton ikä arvonalenema on 50% ..niin entäs sitten.???

      • Anonyymi

        Sähköautojen tuulilasit eivät eroa mitenkään polttomoottoriautojen laseista, eikä sähköautot ole yhtään suurempia tai leveämpiä kuin polttomoottorilliset. Yhä uskomattomampia juttuja sähköautojen pelkääjä esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen tuulilasit eivät eroa mitenkään polttomoottoriautojen laseista, eikä sähköautot ole yhtään suurempia tai leveämpiä kuin polttomoottorilliset. Yhä uskomattomampia juttuja sähköautojen pelkääjä esittää.

        Hah..kyllä on kalliimpiin..
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/25ed5561-49c9-4b33-9e35-93d96baa9048
        Ja kesällä laki tiukkenee....ne isompia sähköautot...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah..kyllä on kalliimpiin..
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/25ed5561-49c9-4b33-9e35-93d96baa9048
        Ja kesällä laki tiukkenee....ne isompia sähköautot...

        Ja missä tuossa artikkelissa mainittiin, että kyseessä on sähköautojen lasit? Antureilla ja kameroilla varustettuja tuulilaseja on kaikissa uusissa autoissa. Häivy nolaamasta itseäsi.


      • Anonyymi

        Pienet parkkikolhut ei paljon maksa nykyään korjata uusilla metodeilla ja vakuutusyhtiöillä on ihan omat hinnat. 3000-5000 hintaiset tuulilasin vaihdot on enemmän kuin harvinaisia, ehkä jossain Bentleyssä voi olla tuollaisia hintoja. Normaalisti mennään 1000-2000 ja nekin on vain kaikkien avustimien kanssa olevat lasit. Ei kannata langeta kaikkiin iltapäivälehtien kohujuttuihin.


    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa tulee erillinen kallis vakuutus....tai sitten merkkikohtainen,esim matalalla alustalla olevalle kalliimpi vakuutus

      • Anonyymi

        Näin voi käydä. Lisäksi vakuutushinta varmasti tulee määräytymään sillä kuinka helposti akku vaurioituu kolhusta ja kuinka kallis se on korjata.


      • Anonyymi

        Vakuutukset on jo nyt merkkikohtaisia, paikkakunta kohtaisia ja vahinkoalttiuteen perustuvia.


    • Anonyymi

      Kasko maksaa vaikka koko auton vahingon sattuessa. Vahingon todennäköisyys on leivottu vakuutuksen hintaan, ja omalla toiminnallaan sitä voi alnetaa bonuksilla.

    • Anonyymi

      Muutaman tuhannen euron omavastuu, niin vahingotkin pysyvät vähissä.

      • Anonyymi

        Itse voi valita omavastuun suuruuden jo nyt.


    • Anonyymi

      Maksaahan vakuutusyhtiöt kokonaisia autojakin ja ihan päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1094
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      849
    Aihe