Ruotsissa. Ja kohta myös Suomessa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010204754.html
Käytetyt dieselit revitään käsistä !
30
710
Vastaukset
- Anonyymi
Kuolleen kissan pomppu!
- Anonyymi
Mitä vähemmän on hyviä käytettyjä dieseleitä tarjolla, sen paremman hinnan niistä saa. Kauanko, sitä ei tiedä, muutos voi tapahtua nopeastikin. Joka tapauksessa ne tulevat häviämäään lähi vuosikymmenien aikana henkilöautoista.
- Anonyymi
Miksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi.
Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain.
Mitä enemmän kuljetusalan dieseliä tuetaan, sitä korkeammaksi diesel-henkilöautojen käyttövoimavero nousee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain.
Joo , niin on mullakin 360€/ vuosi . Mutta diiseliä menee vain vajaa 4, 5l/100 km keskimäärin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain.
Kun tuossa verossa viimeksi muutos tapahtui , sitä laskettiin . Vuosia sitten .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi.
Kaasurekkoja on jo täälläkin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän kuljetusalan dieseliä tuetaan, sitä korkeammaksi diesel-henkilöautojen käyttövoimavero nousee.
Miksi valehtelet ? Noilla asioilla ei ole yhteyttä .
- Anonyymi
Ruotsissa dieselin hintaa laskettiin isosti. Siksi tämä joutsenlaulu ennen lopullista kuolemaa.
Suomessa diesel maksaa enemmän kuin bensa ja siihen päälle kallis dieselvero. Järki-ihminen ei koske Suomessa dieseliin pitkällä tikullakaan.- Anonyymi
Ruotsissa laskettiin myös bensiinin hintaa isosti , minkä sopivasti unohdit . Jos 360€/ vuosi diiselveroa tuntuu kalliilta , niin se on sinun henkilökohtainen voi voi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa laskettiin myös bensiinin hintaa isosti , minkä sopivasti unohdit . Jos 360€/ vuosi diiselveroa tuntuu kalliilta , niin se on sinun henkilökohtainen voi voi .
Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi.
Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi.
Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ja se normaaleissa henkilöautoissa se kulutushyötykin suhteessa bensaan alkaa olla aika marginaalinen. Itse vaihdoin muutama vuosi sitten diesel-auton kokoluokkaa suurempaan bensa-autoon (Golf -> Passat) ja kulutus nousi noin litralla, kummankin kulutukset mitattu pitkältä ajalta tankkauksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi.
Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ajan vuosittain n. 25 000 km . Keskikulutus vajaa 4,5 l/ 100 km . Pääasiassa kaupunkiajoa. Diiselin hinta n. 1,85 . Vuoden polttoaine kulut n. 2100 € diiselvero 360 €/ vuosi . Olen tuota sähkö vaihtoehtoa pari kertaa laskenut ja tulee se niin paljon kalliimmaksi ettei kannata . Lataustauot pidemmillä matkoilla ei myöskään kiinnosta kun on diiseliin tottunut .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan vuosittain n. 25 000 km . Keskikulutus vajaa 4,5 l/ 100 km . Pääasiassa kaupunkiajoa. Diiselin hinta n. 1,85 . Vuoden polttoaine kulut n. 2100 € diiselvero 360 €/ vuosi . Olen tuota sähkö vaihtoehtoa pari kertaa laskenut ja tulee se niin paljon kalliimmaksi ettei kannata . Lataustauot pidemmillä matkoilla ei myöskään kiinnosta kun on diiseliin tottunut .
Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan.
Dieselissä on kaikenmaailman EGRt ja kusisysteemit joista ei ole mitään iloa mutta paljon kallista harmia.
Jos on pakko ajaa polttiksella niin sitten bensa-auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi.
Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ainakin täällä 98 maksaa dieseliä enemmän.
95 ei ole bensaa vaan käsienpesuainetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan.
En halua ajaa näillä ecobuusteilla tai pureteckellä . Niiden kestävyys on heikko .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se normaaleissa henkilöautoissa se kulutushyötykin suhteessa bensaan alkaa olla aika marginaalinen. Itse vaihdoin muutama vuosi sitten diesel-auton kokoluokkaa suurempaan bensa-autoon (Golf -> Passat) ja kulutus nousi noin litralla, kummankin kulutukset mitattu pitkältä ajalta tankkauksista.
No huono on volkkarin diisel , jos kulutusero on noin pieni . Pösön diiselissä ero oli 3 litraa/100 km .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselissä on kaikenmaailman EGRt ja kusisysteemit joista ei ole mitään iloa mutta paljon kallista harmia.
Jos on pakko ajaa polttiksella niin sitten bensa-auto.Minun diiselissä ei ole kusisysteemejä . Egr on myös minun 2000 mallin bensa Pajerossakin . Ei ole niistäkään minulle harmia ollut.
- Anonyymi
Minkä tähden hulli noki vasaraa niin rakastaa?🤪
- Anonyymi
Miten ihmeessä häviäisi? Diesel maksaa saman kuin bensa ja kaupanpäälle saa siinä myös polttoaineveron??? Pitää ajaa "miljoona", että veron saa ensinnä siinä nyt katettua!!
- Anonyymi
" polttoaineveron" ???? Mitä sekoilet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" polttoaineveron" ???? Mitä sekoilet ?
Varmaan tässä tarkoitettiin dieselveroa. Sen maksaa jokainen diesel-kuski ja vielä korkeampi litrahinta päälle.
Aika vaikee siinä mitään hyötyä löytää dieselistä.
Varsinkin kun nämä kalliit kustannukset tekevät käytetystä dieselistä ongelmajätettä täällä Suomessa.
Ehkä kannattaisi yrittää tarjota vaihdossa Ruotsissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan tässä tarkoitettiin dieselveroa. Sen maksaa jokainen diesel-kuski ja vielä korkeampi litrahinta päälle.
Aika vaikee siinä mitään hyötyä löytää dieselistä.
Varsinkin kun nämä kalliit kustannukset tekevät käytetystä dieselistä ongelmajätettä täällä Suomessa.
Ehkä kannattaisi yrittää tarjota vaihdossa Ruotsissa.Jos 95 maksaa 10 senttiä vähemmän ja sitä kuluu ainakin 2 litraa sadalle enemmän , niin sika helppo on löytää " mitään hyötyä " diiselistä . Tietysti jos ajaa alle 15 tkm / vuosi niin hyöty jää pieneksi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 95 maksaa 10 senttiä vähemmän ja sitä kuluu ainakin 2 litraa sadalle enemmän , niin sika helppo on löytää " mitään hyötyä " diiselistä . Tietysti jos ajaa alle 15 tkm / vuosi niin hyöty jää pieneksi .
Toisaalta kun itse vaihdoin dieselistä bensaan niin kulutus nousi litralla, eli dieselveron säästämiseksi pitäisi ajaa lähemmäs 30 tkm vuoteen. Se taas on selvästi enemmän kuin mitä keskimäärin ajetaan, joten on helppo ymmärtää että kovin monelle diesel ei enää ole ainakaan taloudellisessa mielessä järkevä hankinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta kun itse vaihdoin dieselistä bensaan niin kulutus nousi litralla, eli dieselveron säästämiseksi pitäisi ajaa lähemmäs 30 tkm vuoteen. Se taas on selvästi enemmän kuin mitä keskimäärin ajetaan, joten on helppo ymmärtää että kovin monelle diesel ei enää ole ainakaan taloudellisessa mielessä järkevä hankinta.
Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen.
Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen.
Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa.Kallis litrahinta ja dieselvero tekee dieselistä kannattamattoman ostaa.
Ja siihen vielä kalliit korjaukset egr ja muut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen.
Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa.530xd bemari ns mummotyylillä 4,6L/100km, todellinen.Ajettu siis 80 mittarin mukaan, eli lievä alinopeus.17 tuumaisilla pyörillä.
20 tuumaisilla pyörillä reilu litran enemmän.
Kaupungissa sitten meneekin talvisaikaan helposti 10L/100km.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi499891Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit126675Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j736005Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?405871Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja464104Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html2632996Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?392306- 611295
Suomussalmen baarit
Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik191116Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu
Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa48955