Ruotsissa.  Ja kohta myös Suomessa. 
https://www.is.fi/autot/art-2000010204754.html
Käytetyt dieselit revitään käsistä !
30
717
Vastaukset
- AnonyymiKuolleen kissan pomppu! 
- AnonyymiMitä vähemmän on hyviä käytettyjä dieseleitä tarjolla, sen paremman hinnan niistä saa. Kauanko, sitä ei tiedä, muutos voi tapahtua nopeastikin. Joka tapauksessa ne tulevat häviämäään lähi vuosikymmenien aikana henkilöautoista. - AnonyymiMiksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi. Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain. Mitä enemmän kuljetusalan dieseliä tuetaan, sitä korkeammaksi diesel-henkilöautojen käyttövoimavero nousee. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain. Joo , niin on mullakin 360€/ vuosi . Mutta diiseliä menee vain vajaa 4, 5l/100 km keskimäärin . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Henkilöautojen käyttovoimavero on jo nyt kohtuuton, eikä se varmasti tästä laske, pikemminkin nousee vuosittain. Kun tuossa verossa viimeksi muutos tapahtui , sitä laskettiin . Vuosia sitten . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miksi häviäisi? Koska raskasta liikennettä varten joudutaan kehittämään korvaava polttoaine, sitä on saatavissa henkilöautoihinkin paljon kauemmin kuin bensiiniä. Hintakin joudutaan pitämään kohtuullisena hyötyliikenteen vuoksi. Kaasurekkoja on jo täälläkin . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mitä enemmän kuljetusalan dieseliä tuetaan, sitä korkeammaksi diesel-henkilöautojen käyttövoimavero nousee. Miksi valehtelet ? Noilla asioilla ei ole yhteyttä . 
 
- AnonyymiRuotsissa dieselin hintaa laskettiin isosti. Siksi tämä joutsenlaulu ennen lopullista kuolemaa. 
 Suomessa diesel maksaa enemmän kuin bensa ja siihen päälle kallis dieselvero. Järki-ihminen ei koske Suomessa dieseliin pitkällä tikullakaan.- AnonyymiRuotsissa laskettiin myös bensiinin hintaa isosti , minkä sopivasti unohdit . Jos 360€/ vuosi diiselveroa tuntuu kalliilta , niin se on sinun henkilökohtainen voi voi . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ruotsissa laskettiin myös bensiinin hintaa isosti , minkä sopivasti unohdit . Jos 360€/ vuosi diiselveroa tuntuu kalliilta , niin se on sinun henkilökohtainen voi voi . Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi. 
 Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi. 
 Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ja se normaaleissa henkilöautoissa se kulutushyötykin suhteessa bensaan alkaa olla aika marginaalinen. Itse vaihdoin muutama vuosi sitten diesel-auton kokoluokkaa suurempaan bensa-autoon (Golf -> Passat) ja kulutus nousi noin litralla, kummankin kulutukset mitattu pitkältä ajalta tankkauksista. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi. 
 Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ajan vuosittain n. 25 000 km . Keskikulutus vajaa 4,5 l/ 100 km . Pääasiassa kaupunkiajoa. Diiselin hinta n. 1,85 . Vuoden polttoaine kulut n. 2100 € diiselvero 360 €/ vuosi . Olen tuota sähkö vaihtoehtoa pari kertaa laskenut ja tulee se niin paljon kalliimmaksi ettei kannata . Lataustauot pidemmillä matkoilla ei myöskään kiinnosta kun on diiseliin tottunut . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ajan vuosittain n. 25 000 km . Keskikulutus vajaa 4,5 l/ 100 km . Pääasiassa kaupunkiajoa. Diiselin hinta n. 1,85 . Vuoden polttoaine kulut n. 2100 € diiselvero 360 €/ vuosi . Olen tuota sähkö vaihtoehtoa pari kertaa laskenut ja tulee se niin paljon kalliimmaksi ettei kannata . Lataustauot pidemmillä matkoilla ei myöskään kiinnosta kun on diiseliin tottunut . Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan. Dieselissä on kaikenmaailman EGRt ja kusisysteemit joista ei ole mitään iloa mutta paljon kallista harmia. 
 Jos on pakko ajaa polttiksella niin sitten bensa-auto.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomessa Diesel maksaa pumpulla enemmän kuin bensa ja siihen päälle diesel-vero joka vuosi. 
 Maksa vaan jos siltä tuntuu. Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta lähteä mukaan tuollaisiin maksutalkoisiin.Ainakin täällä 98 maksaa dieseliä enemmän. 
 95 ei ole bensaa vaan käsienpesuainetta.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toisaalta bensalla ajaisit nuo ajot aika lailla samoilla kokonaiskustannuksilla, eli mitään kustannusetua tuosta ei varsinaisesti synny jos nyt ei haittaakaan. En halua ajaa näillä ecobuusteilla tai pureteckellä . Niiden kestävyys on heikko . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja se normaaleissa henkilöautoissa se kulutushyötykin suhteessa bensaan alkaa olla aika marginaalinen. Itse vaihdoin muutama vuosi sitten diesel-auton kokoluokkaa suurempaan bensa-autoon (Golf -> Passat) ja kulutus nousi noin litralla, kummankin kulutukset mitattu pitkältä ajalta tankkauksista. No huono on volkkarin diisel , jos kulutusero on noin pieni . Pösön diiselissä ero oli 3 litraa/100 km . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Dieselissä on kaikenmaailman EGRt ja kusisysteemit joista ei ole mitään iloa mutta paljon kallista harmia. 
 Jos on pakko ajaa polttiksella niin sitten bensa-auto.Minun diiselissä ei ole kusisysteemejä . Egr on myös minun 2000 mallin bensa Pajerossakin . Ei ole niistäkään minulle harmia ollut. 
 
- AnonyymiMinkä tähden hulli noki vasaraa niin rakastaa?🤪 
- AnonyymiMiten ihmeessä häviäisi? Diesel maksaa saman kuin bensa ja kaupanpäälle saa siinä myös polttoaineveron??? Pitää ajaa "miljoona", että veron saa ensinnä siinä nyt katettua!! - Anonyymi" polttoaineveron" ???? Mitä sekoilet ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:" polttoaineveron" ???? Mitä sekoilet ? Varmaan tässä tarkoitettiin dieselveroa. Sen maksaa jokainen diesel-kuski ja vielä korkeampi litrahinta päälle. 
 Aika vaikee siinä mitään hyötyä löytää dieselistä.
 Varsinkin kun nämä kalliit kustannukset tekevät käytetystä dieselistä ongelmajätettä täällä Suomessa.
 Ehkä kannattaisi yrittää tarjota vaihdossa Ruotsissa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Varmaan tässä tarkoitettiin dieselveroa. Sen maksaa jokainen diesel-kuski ja vielä korkeampi litrahinta päälle. 
 Aika vaikee siinä mitään hyötyä löytää dieselistä.
 Varsinkin kun nämä kalliit kustannukset tekevät käytetystä dieselistä ongelmajätettä täällä Suomessa.
 Ehkä kannattaisi yrittää tarjota vaihdossa Ruotsissa.Jos 95 maksaa 10 senttiä vähemmän ja sitä kuluu ainakin 2 litraa sadalle enemmän , niin sika helppo on löytää " mitään hyötyä " diiselistä . Tietysti jos ajaa alle 15 tkm / vuosi niin hyöty jää pieneksi . 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos 95 maksaa 10 senttiä vähemmän ja sitä kuluu ainakin 2 litraa sadalle enemmän , niin sika helppo on löytää " mitään hyötyä " diiselistä . Tietysti jos ajaa alle 15 tkm / vuosi niin hyöty jää pieneksi . Toisaalta kun itse vaihdoin dieselistä bensaan niin kulutus nousi litralla, eli dieselveron säästämiseksi pitäisi ajaa lähemmäs 30 tkm vuoteen. Se taas on selvästi enemmän kuin mitä keskimäärin ajetaan, joten on helppo ymmärtää että kovin monelle diesel ei enää ole ainakaan taloudellisessa mielessä järkevä hankinta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toisaalta kun itse vaihdoin dieselistä bensaan niin kulutus nousi litralla, eli dieselveron säästämiseksi pitäisi ajaa lähemmäs 30 tkm vuoteen. Se taas on selvästi enemmän kuin mitä keskimäärin ajetaan, joten on helppo ymmärtää että kovin monelle diesel ei enää ole ainakaan taloudellisessa mielessä järkevä hankinta. Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen. 
 Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen. 
 Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa.Kallis litrahinta ja dieselvero tekee dieselistä kannattamattoman ostaa. 
 Ja siihen vielä kalliit korjaukset egr ja muut.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minulla oli 2017 vuosimallinen A4 mikä vei kesällä 6L ja talvella 6.6L/100km 25km suuntaansa työmatka-ajossa ja muussa asioinnissa. Ajotyyli oli rauahallinen. 
 Varmaan joku vajaavetoinen 1.4L diesel 80km/h maantiellä menee nelosella alkaviin lukuihin mutta ei nelivetoinen avallisessa ajossa.530xd bemari ns mummotyylillä 4,6L/100km, todellinen.Ajettu siis 80 mittarin mukaan, eli lievä alinopeus.17 tuumaisilla pyörillä. 
 20 tuumaisilla pyörillä reilu litran enemmän.
 Kaupungissa sitten meneekin talvisaikaan helposti 10L/100km.
 
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738084
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu903634
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät413300
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi553252
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112975
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään212950
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k452834
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833