Kumpi näistä on mielisairaan sairaskertomus?

Seuraavassa on kaksi kertomusta, joista toinen on mielisairaan sairauskertomus harhoista ja toinen on uskonnollinen kertomus. Tekijät on anonymisoitu. Pystytkö päättelemään, kumpi on uskonnollinen kertomus ja kumpi mielisairaan harha? Kerron oikeat vastaukset huomenna 6.2.2024 klo 12.00.

Kertomus 1:
X oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Y oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Y todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» Nainen vastasi X:lle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. Vain siitä puusta, joka on keskellä Z:aa, Y on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» Silloin X sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. Mutta Y tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Y:n kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.»

Kertomus 2:
Silloin X antoi Y:lle kyvyn puhua. Se sanoi Z:lle: »Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran?» Z sanoi Y:lle: »Sinä vikuroit! Jos minulla nyt olisi miekka, tappaisin sinut heti paikalla!» Y sanoi Z:lle: »Minähän olen sinun Y:si, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?» Z vastasi: »Et ole.» Silloin X avasi Z:n silmät, niin että hän näki X:n Å:n seisomassa tiellä paljastettu miekka kädessään. Z polvistui ja lankesi kasvoilleen maahan.

17

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpikaan ei ole mielisairaan sairauskertomus, mutta molemmat ovat mielisairaan kertomuksia, joiden perusteella kummankin tilasta pitäisi kirjoittaa sairauskertomus.

    • Anonyymi

      Sitä on näköjään luettu Raamattua. 😂

      Ja vielä koomisempaa on se että tuhansia vuosia jälkeenpäin tämä "Tero Terävä" tietää itse parhaiten mitä on tapahtunut - tai tarkemmin, mitä ei ole.

      Oiskohan tässä se tärkein hoitokertomus kuitenkin syytä olla narsismista? 🤔

      • Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Reino Ripulivajakki kokee järkytyksen kun huomenna paljastan kertomukset.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Reino Ripulivajakki kokee järkytyksen kun huomenna paljastan kertomukset.

        Ei kannata pidättää jännitystä... 😂


    • Anonyymi

      Kysymyksen asettelu pistää lähinnä kyseenalaistamaan ketjun aloittajan mielenterveyttä.

      • Anonyymi

        Muslimit hoitaa Hard ateisht sekä muut ateistit!


    • Satusedät ovat tunnetusti loihtineet vaikka millaisia tarinoita ihmisten ajanvietteeksi, mutta tietenkään niitä ei pitäisi ottaa tosissaan ja uskoa niihin kuten yksinkertaiset tollot uskovaiset tekevät.

      Kukaan ei hedelmiä syömällä muutu miksikään. Korkeintaan nälkä lähtee.

      Aika hassua, jos joku nykypäivänä ilmestyisi kadulle miekka kädessään. Kyllä siinä vähintään AK-47 pitäisi olla, että näyttäisi komeammalta.

      Eläimet puhuvat vain Aku Ankassa. Niin ja Raamatussa.

      Heitän arvauksena, että ensimmäinen on mielisairaan sairauskertomus, vaikka ei tuo toinenkaan terveen tarinalta vaikuta.

    • Oho, unohtui paljastaa kertomukset klo 12.00. Tässäpä tulee kertomukset ja tekijät:

      Kertomus 1:
      Gerbiili oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Pertti oli jalostanut. Se sanoi naiselle: »Onko Pertti todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» Nainen vastasi gerbiilille: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. Vain siitä puusta, joka on keskellä Pielaveden toria, Pertti on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» Silloin gerbiili sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. Mutta Pertti tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Pertin kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.»

      Kertomus 2:
      Silloin Matti antoi maitopurkille kyvyn puhua. Se sanoi Jaakolle: »Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran?» Jaakko sanoi maitopurkille»Sinä vikuroit! Jos minulla nyt olisi miekka, tappaisin sinut heti paikalla!» Maitopurkki sanoi Jaakolle: »Minähän olen sinun maitopurkkisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?» Jaakko vastasi: »Et ole.» Silloin Matti avasi Jaakonn silmät, niin että hän näki Matin lemmikkimarakatin seisomassa tiellä paljastettu miekka kädessään. Jaakko polvistui ja lankesi kasvoilleen maahan.

      • Palstaa kommentoineet uskovaiset luulivat, että kyseessä olisi kertomukset Raamatusta. No ei ollut. Tästä päästäänkin siihen, mitä eroa on uskonnollisella kertomuksella ja mielisairaan harhalla. No ei mitään. Ei kertomuksesta tule uskonnollista ja hyväksyttävää sillä, että gerbiili vaihdetaan käärmeeksi ja maitopurkki aasiksi. Samanlaista mielisairaan harhaa ne ovat edelleen.


      • Hard_atheist kirjoitti:

        Palstaa kommentoineet uskovaiset luulivat, että kyseessä olisi kertomukset Raamatusta. No ei ollut. Tästä päästäänkin siihen, mitä eroa on uskonnollisella kertomuksella ja mielisairaan harhalla. No ei mitään. Ei kertomuksesta tule uskonnollista ja hyväksyttävää sillä, että gerbiili vaihdetaan käärmeeksi ja maitopurkki aasiksi. Samanlaista mielisairaan harhaa ne ovat edelleen.

        Hauskasti väännetty nuo kertomukset uuteen uskoon :D
        Paljastaa tarinoiden tahattoman koomisuuden armotta.


      • siino kirjoitti:

        Hauskasti väännetty nuo kertomukset uuteen uskoon :D
        Paljastaa tarinoiden tahattoman koomisuuden armotta.

        Jep ja silti tämä ei uppoa paksuun kalloon vaan mökötetään Jumalanpilkkaajaksi 😆


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Jep ja silti tämä ei uppoa paksuun kalloon vaan mökötetään Jumalanpilkkaajaksi 😆

        Kyllä Matti Nykänen oli monelle kuin Jumala. Ei häntä saisi pilkata tuommoisilla keksityillä tarinoilla.


      • Hard_atheist kirjoitti:

        Jep ja silti tämä ei uppoa paksuun kalloon vaan mökötetään Jumalanpilkkaajaksi 😆

        Ei heille sais vissiin sanoa sellaista, mikä on totta :)


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Hauskasti väännetty nuo kertomukset uuteen uskoon :D
        Paljastaa tarinoiden tahattoman koomisuuden armotta.

        Jos joku kuvittelee ratsastavansa maitopurkilla voi kyllä ansaitusti epäillä tyypin mielenterveyttä. Ja maitopurkki vieläpä vikuroisi...

        Ja nykyaikana ei taida pahemmin miekkoja olla saatavilla. Sille marakatille sopisi nykyaikaan paremmin kunnon Fiskarsin kirves...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku kuvittelee ratsastavansa maitopurkilla voi kyllä ansaitusti epäillä tyypin mielenterveyttä. Ja maitopurkki vieläpä vikuroisi...

        Ja nykyaikana ei taida pahemmin miekkoja olla saatavilla. Sille marakatille sopisi nykyaikaan paremmin kunnon Fiskarsin kirves...

        ”Jos joku kuvittelee ratsastavansa maitopurkilla voi kyllä ansaitusti epäillä tyypin mielenterveyttä. Ja maitopurkki vieläpä vikuroisi...”

        Piruuttani laitoin maitopurkin, jotta absurdius uppoaisi paksumpaankin kalloon. Minusta vikuroivalla maitopurkilla ratsastaminen ei ole sen hullumpaa kuin aasin kanssa juttelukaan.

        Hyvä juttu, että olet samaa mieltä siitä, että vikuroivalla maitopurkilla ratsastelu on yhtä mielisairasta kuin aasin kanssa keskustelu.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Palstaa kommentoineet uskovaiset luulivat, että kyseessä olisi kertomukset Raamatusta. No ei ollut. Tästä päästäänkin siihen, mitä eroa on uskonnollisella kertomuksella ja mielisairaan harhalla. No ei mitään. Ei kertomuksesta tule uskonnollista ja hyväksyttävää sillä, että gerbiili vaihdetaan käärmeeksi ja maitopurkki aasiksi. Samanlaista mielisairaan harhaa ne ovat edelleen.

        Kyllä PA puhuin totta. Paavi korostaa aina samaa. Atte mieltymys muistuttaa skitsofrenian oireita tähänkä elämä hukkaantuu.


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018253431ue

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe