Olisitteko itse saaneet oikaistua ja mikä olisi paras tapa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca0501da-ef9f-46dc-8e2c-793afb30b0c9
Huono tuuri kun tunnelissa menetti hallinnan, onneksi sentään ei ollut vastaan tulijaa.
Peräkärry romutti kaksi autoa
14
217
Vastaukset
- Anonyymi
Mikähän moisen heijausliikkeen aloittaa, liian alhaiset rengaspaineet kärrissä, jolloin kärri alkaisi huojahdella renkaan joustojen varassa? Liian painava kuorma heiveröiselle kärrille? Auto on sentään kyydissä keula edellä, yleensä painonjakauma on niin että keula on painavampi, joten ei luulisi aisapainonkaan olleen liian vähäinen.
Varmaan koettaisin manuaalivaihteisella autolla saada loppumaan tuon kytkin pohjassa rullaamalla, ehkä varovasti jarruttamalla, kova jarrutus varmaan pistäisi kärrin poikittain sillä kertaa.- Anonyymi
Olisi kyllä mukava tietää mitä tutkinnassa selviää, alkutilannekin jää näkemättä, saattoi olla liukasta ja pomppua tai monttua tiessä. Kun vielä joustaa molemmat kärry ja auto kyydissä niin heijaa sitäkin enemmän, kiinnityskin taisi olla löysä.
TM::sä oli ennen hyviä selostuksia onnettomuuksista, liekö vielä.
- Anonyymi
Olis pitänyt vauhtia hiljentää.
- Anonyymi
Kyseessä on nelikaistainen moottoritie, eli ei ollu vaaraa vastaantuloijoista mutta muuten aika pölvästi kuski kun ei hiljentäny vauhtia tarpeeksi. Ehkä halusi peräkärryssä olevasta riisipuikosta (toyota tai mazda) eroon.
- Anonyymi
Ja romutti volvonkin..
Näytti lisäävän vauhtia juuri ennen kuin menetti hallinnan kokonaan. En huomannut että olisi isoja korjausliikkeitä tehnyt ja kärryssä näytti ainakin vasemman puolen renkaissa olevan ilmaa. Jarruvalot ei tainneet palaa ainakaan peräkärryssä. Itse olisin jarruttanut hyvin varovasti ja mahdollsimman pienet korjausliikket jos ollenkaan.
Traktorilla tuli testattua nuorena pitkässä alamäessä painava kuorma peräkärryssä ettei kannata ajaa vapaalla, säikäytti melkoisesti kun alkoi heijaamaan. Varovasti kytkin ylös niin rauhoittui. En muista jarrutinko ollenkaan , onneksi oli kesäkeli.
- Anonyymi
Näyttäisi auto olevan aika takana kärryssä. Sanoisin että liian pieni aisapaino. Kärry voi jopa nostaa vetoauton perää.
- Anonyymi
Näin kerran vataavanlaisen tapauksen. Vetoautolla oli toinen auto kärryssä ja jarrutti kun nousi moottoritien ramppia ylös. Vetoauton peräpää nousi puoli metriä ilmaan kun vaunu työnsi vetoautoa. Näin käy kun on liian pieni aisapaino.
- Anonyymi
Kytkintä en painaisi, veto päällä vauhtia hiljentäen.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Kytkin ylhäällä, kaasua tosi varovasti höllentäen. Sillä konstilla olen itse saanut kerran tuon heijausliikkeen loppumaan. Pitkä kärry oli takapainoisesti kuormattu ja heijaus alkoi siitä. Kuten tuostakin nähtiin, se liike kasvaa koko ajan ja lopulta käy niin, että kärry menee autosta ohi.
Sitten on rekkamiehiä, jotka sanoo, että heijaamaan lähtevä perävaunu oikenee painamalla rajusti kaasua, eli nopeutta äkkiä lisää. Ei ole kokemusta sellaisesta eikä nykyrekoilla se onnistukaan nopeuden rajoittimen takia. Tuo videon kuski jos oikein tulkitsin, näytti vaan ajavan aivan kuin ei mitään olisi tapahtumassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kytkin ylhäällä, kaasua tosi varovasti höllentäen. Sillä konstilla olen itse saanut kerran tuon heijausliikkeen loppumaan. Pitkä kärry oli takapainoisesti kuormattu ja heijaus alkoi siitä. Kuten tuostakin nähtiin, se liike kasvaa koko ajan ja lopulta käy niin, että kärry menee autosta ohi.
Sitten on rekkamiehiä, jotka sanoo, että heijaamaan lähtevä perävaunu oikenee painamalla rajusti kaasua, eli nopeutta äkkiä lisää. Ei ole kokemusta sellaisesta eikä nykyrekoilla se onnistukaan nopeuden rajoittimen takia. Tuo videon kuski jos oikein tulkitsin, näytti vaan ajavan aivan kuin ei mitään olisi tapahtumassa?Myös kiihdyttäminen toimii yhtä lailla. Olennaisinta on että heijausta ei pidä yrittää korjata ohjauksella vaan pitää ratti tiukasti suorassa. Muutoin korjausliikkeet alkavat äkkiä kertautumaan mikä minusta näyttäisi tuossa videossakin tapahtuvan.
- Anonyymi
Vauhti suoristaa jarrutus vain pahentaa asiaa
- Anonyymi
Jossain painavassa moniakselisessa rekassa voi toimia, mutta en luottaisi siihenkään. Liukkaalla voi vaan pahentua kuten tuossa tapauksessa.
- Anonyymi
Pösilö ei edes hiljentänyt...ja liekkö ollu edes kärryssä rengaspaineet oikeat tai laakeri rikki..ei tuo normaalia ole..
- Anonyymi
Kyllä se juputus loppuu, kun tarpeeksi hidastaa vauhtia. Ei pidä ajaa samaa vauhtia kuin muu liikenne, jos kärry ei tule nätisti perässä. Ja aisalla pitää olla tarpeeksi painoa. Muuten kärry nostaa jossain vaiheessa takapään ilmaan, ja romupiruetti on valmis.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1323346Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382643Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302475Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631172348Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .302083- 1151780
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741448Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141432Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121331- 661178