Raamattu ei vastaa kristillisiä arvoja

Anonyymi-ap

Raamattu on täynnä barbaarisia ohjeita. Raamattua lukemalla herää kysymys, että millainen Jumala antaisi tuollaisia täysin moraalittomia ohjeita? Pitääkö Raamattua lukea ihmisten kirjoittamana kirjana, missä Jumalan suuhun on laitettu asioita, mitä oikea Jumala ei koskaan määräisi?

Tässä esimerkiksi, mitä Raamattu opettaa orjuudesta:

2. Mooseksen kirja 21
»Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.

3. Mooseksen kirja 25
”Orjanne ja orjattarenne teidän tulee ostaa muilta, ympärillänne asuvilta kansoilta. Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön.”

4. Mooseksen kirja 31
”Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa. Mutta tytöt, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa, saatte ottaa itsellenne.”

Kirje efesolaisille 6
”Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.”

27

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaus kysymykseesi: kaikkivaltias Jumala.

      Siis se sama joka tuhosi maanpiirin vedenpaisumuksella, pyyhki Sodoman ja Gomorran kaupungit kartalta, tappoi Egyptin esikoiset ja hukutti Faaraon armeijan punaiseen mereen.

      Siitä Jumalasta on myös sanottu, että kun hän aikanaan tulee tähän maailmaan "pyyhkiytyi taivas ja maa hänen edestään, eikä niitä enää ollut."

      Ehkä silloin tulee hyvä väli, niin voit kenties ottaa moraaliset ongelmakohtasi hänen kanssaan rakentavasti esiin?

      Mutta kyllä, meillä on todellakin ongelma jos kristilliset arvot on eri kuin Raamatussa kuvatut.

      Paha ongelma...

      • Anonyymi

        Minulla olisi Jumalalle pari kysymystä:

        Onko tuo kaikki totta? Annoitko tuollaisia määräyksiä?

        Jos vastaus on kyllä, niin ei minulla olisi mitään ongelmia sanoa Jumalalle, että Hän on moraaliton paska. Kiduttakoon minua sitten, jos ei pelkurimaisena narsistisena olentona muuhun kykene. Tuolloin minä tiedän olevani Jumalaa suurempi. Hän saattaa rankaista minua fyysisesti, mutta minun henkisesti tiedän olevani Häntä suurempi. Minun käy Jumalaa sääliksi ja toivon, että Hän kykenee joskus antamaan itselleen anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla olisi Jumalalle pari kysymystä:

        Onko tuo kaikki totta? Annoitko tuollaisia määräyksiä?

        Jos vastaus on kyllä, niin ei minulla olisi mitään ongelmia sanoa Jumalalle, että Hän on moraaliton paska. Kiduttakoon minua sitten, jos ei pelkurimaisena narsistisena olentona muuhun kykene. Tuolloin minä tiedän olevani Jumalaa suurempi. Hän saattaa rankaista minua fyysisesti, mutta minun henkisesti tiedän olevani Häntä suurempi. Minun käy Jumalaa sääliksi ja toivon, että Hän kykenee joskus antamaan itselleen anteeksi.

        Olet ylentänyt itsesi Luziferin kaltaisesti ja neuvot nyt mitä Jumalan olisi pitänyt tehdä. Tämä maailma on ollut Luziferin kurimuksessa, jatkuvien sotien ja rikosten vuoksi. Näemme mitä tapahtuu, kun kaltaisesi "viisaat" pääsevät diktaattoteina sotkemaan kaiken. Raamattu kertoo Jumalan täydellisen tahdon, jonka noudattaminen tuo kaiken hyvän siunauksen kokonaisvaltaisesti ihmiskunnalle. Mikä sinä olet neuvomaan, maailmankaikkeuden suurinta viisautta. Sinun " viisautesi" johtaa ihmiskunnan tuhoon, kuten näemme, sillä ennustusten sinettejä availlaan jo. Luzifer on viisaudessaan suurin tunari. Mutta tulinenjärvi odottaa


      • Anonyymi

        Jumalan suvereenit käskyt ovat ihmisille tarkoitettuja, ei tietenkään Jumalalle itselleen. Viisaudessaan Hän vaikuttaa asioita jotka tuovat maksimaalista hyvää omilleen. Tosin Hänen sylinsä on aina avoin katuvalle tuhlaaja pojalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla olisi Jumalalle pari kysymystä:

        Onko tuo kaikki totta? Annoitko tuollaisia määräyksiä?

        Jos vastaus on kyllä, niin ei minulla olisi mitään ongelmia sanoa Jumalalle, että Hän on moraaliton paska. Kiduttakoon minua sitten, jos ei pelkurimaisena narsistisena olentona muuhun kykene. Tuolloin minä tiedän olevani Jumalaa suurempi. Hän saattaa rankaista minua fyysisesti, mutta minun henkisesti tiedän olevani Häntä suurempi. Minun käy Jumalaa sääliksi ja toivon, että Hän kykenee joskus antamaan itselleen anteeksi.

        Tässä ongelma on varmaankin siinä, ettei aloittaja ole koskaan ymmärtänyt hierarkiaa eikä auktoriteettiä, ei edes etäisesti.

        Vaikuttaa, että avaajalle koko "keskustelun" lähtökohta suhteessa Jumalaan on siksi vääristynyt. Edes kahden ihmisen tapauksessa ei ole lähtökohtana asetelma, jossa avaajalla olisi moraalinen ylemmyys saati asema arvioida toisen ihmisen oikeutta omistukseensa.

        Ja kyllä, kun puhutaan Raamatun Jumalasta, niin puhutaan toimijasta joka loi kaiken, joka ilmoittaa olevansa alku ja loppu ja joka kirjaimellisesti kertoo myös päättävänsä maapallon tarun - tulella.

        Mutta avaaja asettaa silti jostain syystä jutuissa itsensä arvioijan asemaan ja oman moraalinsa keskiöksi kaikelle.

        Sori, se oikeus on vain Jumalalla, eikä Raamattu kerto että Jumala kunniaansa yhtään jakaisi.

        Ihmettelenpä vielä, mistä moinen kuvitelma on voinut ihmiselle syntyä? Tarkoitan, koska enhän edes minä itse hyväksyisi moista asetelmaa omien tekojeni, päätösteni ja hallinnassani olevien asioiden arvioinnille. Miten muka sitten Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan suvereenit käskyt ovat ihmisille tarkoitettuja, ei tietenkään Jumalalle itselleen. Viisaudessaan Hän vaikuttaa asioita jotka tuovat maksimaalista hyvää omilleen. Tosin Hänen sylinsä on aina avoin katuvalle tuhlaaja pojalle.

        Oletko vakavissasi sitä mieltä, että opissasi Jumala on viisas, kun kähmii paratiisissa Saatanan kanssa (joka siis todellisuudessa asuu helvetissä) ja luo puun, johon ei saa koskea, ja saa synnin ja pahuuden syntymään koko maailmaan?

        Ja kaiken lisäksi oman mokansa korjasmiseksi, joutuu vielä syntymään ihmiseksi ja tekemään kidutusitsemurhan hakattuna nauloilla ristille, että te pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vakavissasi sitä mieltä, että opissasi Jumala on viisas, kun kähmii paratiisissa Saatanan kanssa (joka siis todellisuudessa asuu helvetissä) ja luo puun, johon ei saa koskea, ja saa synnin ja pahuuden syntymään koko maailmaan?

        Ja kaiken lisäksi oman mokansa korjasmiseksi, joutuu vielä syntymään ihmiseksi ja tekemään kidutusitsemurhan hakattuna nauloilla ristille, että te pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7)?

        Ihan oikeasti - voiko enää edes hilpeämpää tarinaa olla kuin tämä Paavalin luoma kristinuskon perusoppi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti - voiko enää edes hilpeämpää tarinaa olla kuin tämä Paavalin luoma kristinuskon perusoppi?!

        Ainoa ongelma - ei naurata, sillä pilattiin koko maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla olisi Jumalalle pari kysymystä:

        Onko tuo kaikki totta? Annoitko tuollaisia määräyksiä?

        Jos vastaus on kyllä, niin ei minulla olisi mitään ongelmia sanoa Jumalalle, että Hän on moraaliton paska. Kiduttakoon minua sitten, jos ei pelkurimaisena narsistisena olentona muuhun kykene. Tuolloin minä tiedän olevani Jumalaa suurempi. Hän saattaa rankaista minua fyysisesti, mutta minun henkisesti tiedän olevani Häntä suurempi. Minun käy Jumalaa sääliksi ja toivon, että Hän kykenee joskus antamaan itselleen anteeksi.

        Kerropa, että mikä vaikeus on erottaa Saatana Jumalasta, jos molemmista käytetään Jumalan nimeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa ongelma - ei naurata, sillä pilattiin koko maailma.

        Toteaa tyyppi joka krskeisesti kristillisiin arvoihin perustuvassa länsimaisessa yhteiskunnassa nauttii sen hedelmistä? 😮


    • Anonyymi

      Vanhan liiton hapatukset ovat sitä harhaoppia mitä ovat. Uudessa liitossa sanotaan että älkää olko ihmisten orjia. Siinä lähinnä tarkoitettiin sitä ettei pidä uskoa harhaoppisten selityksiä.

      • Anonyymi

        Noinhan sitä toivoisi, mutta ikävä kyllä myös Uusi Testamentti tukee orjuutta.

        Paavali kirjoitti Uudessa Testamentissa:
        ”Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.”


      • Anonyymi

        Eri mieltä:

        Jumala sanoo olevansa sama, joten Vanhan testamentin Jumala se on se uudenkin. Jollei VT Jumala mahdu kristityn jumalkuvaan, niin kuva on sitten kovadti liian pieni.

        Ja "ihmisten orjuus" tarkoittaa minusta erityisesti sitä, ettei pyri miellyttämään ihmisiä, näiden (syntisiä) odotuksia tai ryhmäpainetta. Ei tuolla kohdalla mitään suoraa tekemistä ole harhaoppien kanssa, vaan niistä varoitetaan kyllä ihan erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan sitä toivoisi, mutta ikävä kyllä myös Uusi Testamentti tukee orjuutta.

        Paavali kirjoitti Uudessa Testamentissa:
        ”Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.”

        Orjuus, naisten asema tai yhteiskunnallinen tasa-arvo, joita ihmiset tällä hetkellä tavoittelevat eivät nähdäkseni ole kristillisiä arvoja. Eivätkä ne siis myöskään ole mikään ongelma kristinuskon kannalta tai Jumalan.

        Kristillisiä arvoja on mm. lähimmäisen rakastaminen kuten itseään, se että Jumalalle jokainen ihminen on yhtä lailla arvokas eikä maallinen asema, rikkaus tai valta nosta ihmisen arvoa Jumalan silmissä.

        Näistä kristillisistä arvoista sitten syntyy ihmisille pyrkimyksiä, jotka muuttaa myös yhteiskuntaa ja ihmisten lakeja kuten pyrkimys tasa-arvoon lain edessä ja ihmisten kesken jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä:

        Jumala sanoo olevansa sama, joten Vanhan testamentin Jumala se on se uudenkin. Jollei VT Jumala mahdu kristityn jumalkuvaan, niin kuva on sitten kovadti liian pieni.

        Ja "ihmisten orjuus" tarkoittaa minusta erityisesti sitä, ettei pyri miellyttämään ihmisiä, näiden (syntisiä) odotuksia tai ryhmäpainetta. Ei tuolla kohdalla mitään suoraa tekemistä ole harhaoppien kanssa, vaan niistä varoitetaan kyllä ihan erikseen.

        Miksi oletat, että Jumala syntyy nimestä Jumala? Ei lääkärikään synny nimestä lääkäri, koska on myös valelääkäreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat, että Jumala syntyy nimestä Jumala? Ei lääkärikään synny nimestä lääkäri, koska on myös valelääkäreitä.

        Jumala käsite syntyy siitä kuvasta, jonka Raamattu yhdestä oikeasta Jumalasta luo. Se Jumala ei myöskään ole syntynyt mistään.

        Muut jumalat (pieni alkukirjain) eivät ole oikeita sen enempää kuin P-Korean Kim.


    • Anonyymi

      Taivaan Isämme, oli silloin kuten nytkin, samoin Jumalan ainoa Poika sekä Pyhä Henki. Alkuajan ihmisiläkin oli vapaa tahto. Silloin inspiroidut patriarkat välittivät Jumalan hyvää tahtoa ihmisille, mutta he lankeilivat epäjumaliin. Kunnes viimein lähes koko ihmiskunta saastui pahuuteen. Jumala pelasti kuuliaisen Nooan perheineen ja jätti ihmiskunnan epäjumaliensa armoille, salliesssan vedenpaisumuksen tulla. Nooan perheen kautta saimme uuden alun. Mutta nyt kurin oli oltava selkeä ja pahuudesta rangaistiin käräjillä selkeitten lakien mukaisesti. Orjuus ja naisen asema, oli käytännöllinen silloisessa maailmassa. Pahuudesta rangaistiin,kuten nykyisinkin. Kuitenkin Jumalan tahto oli viisain mahdollinen, kuten nykyisinkin.Valitettavasti ihmiset eivät noudata tarpeeksi hyvin Jumalan tahtoa.

      • Anonyymi

        Ja kun uudesti syntyy tähän uskoon Pyhällä hengellä, saa demonit kimppuunsa.

        Kannattaa tarkasti lukea Athanasioksen tunnustus (kolminaisuusoppi), että mikä sieltä helvetistä nousee, kun Paavali kiroaa Jeesuksen nimellä Kristuksen, tosi Jumalan, kiroukseksi ja lähettää helvettiin (Gal.3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun uudesti syntyy tähän uskoon Pyhällä hengellä, saa demonit kimppuunsa.

        Kannattaa tarkasti lukea Athanasioksen tunnustus (kolminaisuusoppi), että mikä sieltä helvetistä nousee, kun Paavali kiroaa Jeesuksen nimellä Kristuksen, tosi Jumalan, kiroukseksi ja lähettää helvettiin (Gal.3:13).

        Minkä voiman avulla luetaan kirouksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun uudesti syntyy tähän uskoon Pyhällä hengellä, saa demonit kimppuunsa.

        Kannattaa tarkasti lukea Athanasioksen tunnustus (kolminaisuusoppi), että mikä sieltä helvetistä nousee, kun Paavali kiroaa Jeesuksen nimellä Kristuksen, tosi Jumalan, kiroukseksi ja lähettää helvettiin (Gal.3:13).

        "Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: »Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun.»"

        Eipä tuossa Gal 3:13 kyllä yhtään niin sanota, mitä tuohon kirjoitit. Lukaiseppa uudestaan vaikka ihan luvun alusta, että mistä siinä oikein puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä voiman avulla luetaan kirouksia?

        Gal 3:13

        ”Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksista tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: ”Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun.””(Viitteenä 5 Moos 21:22-23.)

        5 Moos 21:22-23

        ”Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun, ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.”

        En tästä päättelisi, että Paavali kiroaa Jeesuksen, vaan toteaa laissa sanottavan tällaista, joten se olisi Jeesuksen kohdallakin näin.

        Jesaja 53:4

        ”Totisesti hän kantoi meidän sairautemme ja otti omakseen meidän kipumme ja kuitenkin pidimme häntä sellaisena, jonka Jumala on lävistänyt haavoilla ja lyönyt. Me pidimme häntä sellaisena, jonka Jumala on lävistänyt haavoilla.”

        Jesaja 53:5

        ”Totisesti meidän pahojen tekojemme tähden hän on haavoitetty ja meidän syntiemme tähden hän on lävistetty.”

        Nämä siis kirjoitettu kauan ennen Jeesusta profeetta Jesajan toimesta. Paavali oli varmaankin tietoinen näistäkin sanoista.


    • Anonyymi

      Onko se nyt vaikea tajuta, että Raamatun sivuilla esiintyy myös Saatana Jumalan nimellä?

      Tuo entiteettihän kuuluu kiinteästi uskontoon sielujen metsästäjänä.

      Ja se on tosi taitava - sai sielut kaikilta kristityiltäkin ja saivat nämä palvomaan Jeesuksen nimeen tosi Jumalan uhraamista teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7)

      He odottavst innolla maan alla fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimmeisen päivän paloon, että pääsevät Jumalansa luo tulenliekkeihin (1.Kor.3:13)

      • Anonyymi

        Helppo kai se on kuvitella kaikenlaista, mutta jos yhtään tosissaan puhutaan siitä mitä Raamattu asiasta nimeltään Jumala kertoo, niin täytyy myös pitäytyä siinä kuvassa jonka se Jumalasta antaa.

        Muutenhan voi yhtä hyvin Mooseksen tilalle vaihtaa joulupukin.


      • Anonyymi

        Uskotko itse siis Jumalaan? Ja jos, niin mihin Jumalaan? Jos mielestäsi Raamatussa Jumalan nimellä esiintyykin Saatana?


    • Anonyymi

      On sinulla erinlainen raamattu kuin minulla. On minulla musta raamattukin, mutta ei tuollaisia tekstiä. Pistä viitteet että voin tarkistaa,

    • Anonyymi

      Kristilliset arvot ovat kristuksesta tulevia. Lakiraamattu on ollut ennen kristusta ja silloin ei ollut kristillisyyttä. Oli laki.
      Jeesus sanoi ettei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään.
      Näitä asioita täytyy vähän miettiä.
      Jeesuksesta tulee kristillisyys ja kristilliset arvot.
      Niitäkin yrittävät monet muokata itselleen sopiviksi ja jopa tulolähteeksi.
      Mutta uusitestamentti on sitä kristillisyyteen nojaavaa.

      Vanhantestamentin kova laki on käsittääkseni yhä Juutalaisissa koska he eivät kristusta ottaneet vastaan vaan ristiin naulitsivat hänet. Syyttömän, mutta viha oli kova ja toisaalta niinkuin kävi, niin pitikin käydä. Jeesus tiesi mitä tapahtuu ja miksi.
      Tuolla tempulla hän lunasti synnin pois, vaikka se ei kelpaa ihmiselle vaan ihminen haluaa yhä tuhota itsensä synnillä. Haluaa tai ei, mutta synti on jatkuvasti ihmisten riesana. 10 käskyä rikotaan , jos lakia katsotaan rehellisesti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      302
      3508
    2. 204
      2971
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      235
      2015
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1435
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe