Kyllä sähköauton omistaja lyö rahoiksi. On se niin edullista omistaa.

Anonyymi-ap

Osti autonsa, mallia Tesla Model 3 Performance joulukuussa 2021. Vuosimallin 2021 auto oli miehellä 26 kuukautta. Tällä hetkellä vastaavista pyydetään Nettiautossa suunnilleen 35 000 - 45 000 euroa.

Ylhäisen mukaan takkiin on tullut lähemmäs 30 000 euroa, siis reilun tonnin kuukaudessa.

– Tähän meni niin hemmetisti rahaa, että mulla ei tähän olisi varaa. Sen takia tämän oikeastaan myynkin pois.

– Arvonalenema on niin karmea, ettei mitään järkeä.

Tämä on johtanut tilanteeseen, että autossa on enemmän lainaa jäljellä kuin mitä hän siitä sai. Mies joutuu nyt maksamaan 8 000 euroa päästäkseen autosta eroon.

Nyt hän aikoo olla ilman autoa ainakin hetken. Seuraava peli lienee polttomoottori, jossa riittää tilaa perheelle.

72

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta toyota
      Arvo säilyy

      • Anonyymi

        Itselläni on VM 1998....Corolla ...arvo vaan nousee.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on VM 1998....Corolla ...arvo vaan nousee.?

        Kun hitsaa niin voi pitää corollaa, siis noin vanhaa...


      • Anonyymi

        Model 4 ei ole auto se on kirpu sammakko

        Rav 4 hybridi on auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on VM 1998....Corolla ...arvo vaan nousee.?

        Pakkohan se on sanoa, että nuo vanhat tojotat ja nissanit on vielä autoja. Kulkee ja kukkuu. Kyl japsit autoja osasi tehdä. Itseäni harmittaa vieläkin, että pistin vanhan japsini vaihtoon. Yhdelläkään kiesillä sen jälkeen ei ole ollut niin varmaa ajoa, paitsi nyt. Löysin vanhan japsin. Ei se mikään kaunokainen ole, mutta siinä on kaksi hienoutta: ilmastointi ja sähköikkunat. Ne riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan se on sanoa, että nuo vanhat tojotat ja nissanit on vielä autoja. Kulkee ja kukkuu. Kyl japsit autoja osasi tehdä. Itseäni harmittaa vieläkin, että pistin vanhan japsini vaihtoon. Yhdelläkään kiesillä sen jälkeen ei ole ollut niin varmaa ajoa, paitsi nyt. Löysin vanhan japsin. Ei se mikään kaunokainen ole, mutta siinä on kaksi hienoutta: ilmastointi ja sähköikkunat. Ne riittää.

        Ja mikä parasta, sen arvo tuplaantuu tankkaamalla tankin täyteen.


    • Anonyymi

      Sinä et huomioinut säästettyjä.polttoainekustannuksia, miksi? Bensa-autolla jokainen 100km maksaa 10€ enemmän.

      • Anonyymi

        Marginaalinen kulu verrattuna tuohon arvonalenemaan


      • Anonyymi

        Polttoainekulut 0,1 €/km . Jos ajomäärä oli 16 000km , niin polttoainekulut olisi 1600 € . Onko tuo säästö mielestäsi merkittävä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainekulut 0,1 €/km . Jos ajomäärä oli 16 000km , niin polttoainekulut olisi 1600 € . Onko tuo säästö mielestäsi merkittävä ?

        Tuohan on se perinteinen puusilmäisen sähköautofanaatikon näkökulma, eli tärkeintä oli että polttoaineessa säästi esim. tuon 1600 euroa, mutta sopivasti unohdetaan että samaan aikaan auton arvo aleni 30000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on se perinteinen puusilmäisen sähköautofanaatikon näkökulma, eli tärkeintä oli että polttoaineessa säästi esim. tuon 1600 euroa, mutta sopivasti unohdetaan että samaan aikaan auton arvo aleni 30000 euroa.

        Tuo ei mene jakeluun ihmisille. Kun minulle joku valittaa että minun pitäisi ostaa sähköauto kun se on niin halpa ajaa. No, autostani ei ole velkaa ja se kuluttaa bensaa alle 6 litraa sadalla. Jos nyt ostan sähköauton niin kyllä saa ajaa kauan että tulee halvaksi. Se on rikki monta kertaa siinä ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainekulut 0,1 €/km . Jos ajomäärä oli 16 000km , niin polttoainekulut olisi 1600 € . Onko tuo säästö mielestäsi merkittävä ?

        Sähköauton lataajala kuluu ainakin sämpylöita päivässä monta keraa elikkö 50 e päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on se perinteinen puusilmäisen sähköautofanaatikon näkökulma, eli tärkeintä oli että polttoaineessa säästi esim. tuon 1600 euroa, mutta sopivasti unohdetaan että samaan aikaan auton arvo aleni 30000 euroa.

        Patteriautoissa on myös isot rengaskulut. Tarvitaan kantavuutta, kun omamassakin on jo 1,6-2,6 tonnia ja rengaskokokin voi olla vähän eksoottisempi. Kiva maksella toista tonnia per satsi ja etenkin 2-vetoisilla on myös osattu suditella renkaita nopeasti vaihtokuntoon.

        Jos tonnin renkailla pääsee 40 tkm, niin pelkkä rengaskulu on 2,50 €/100 km. Siis enemmän, kun patteriuskovaiset väittävät patteriauton kokonaiskuluiksi!

        Arvonalenemaa voi hahmottaa myös näin - 1 €/h. Eli yön aikana arvosta sulaa 10 € ja viikonlopun aikana 50 €. Tulee siis viikonloppumatkalle mökille vähän enemmän hintaa kuin 2x100 km x 2 €/100 km....


      • Anonyymi

        Auton hankimnadsa J kuluissa 10 e on vähän jos on nyt hyvä Tolvanen maasturi rav 4 hybriid
        Kansainvälinen tutkimus osoittaa että sähkövatkaimen hankkineista pariskunnista päätyy eroon 98%.Koska heidän puoliso muuttuu idiootiksi kun hankkii sähkövatkaimen 60kk osarilla ja tulee keulimaan sillä sähkövatkain vastaiseen ryhmään.Sama tutkimus osoittaa että heillä on jopa pienempi penis kuin BMW kuskeilla, joilla tunnetusti on pienempi kuin katkarapu.
        Tutkimus kertoo myös että sähkövatkaimen omistajan
        äo on pienempi kuin 2v tyttölapsen kengännumero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei mene jakeluun ihmisille. Kun minulle joku valittaa että minun pitäisi ostaa sähköauto kun se on niin halpa ajaa. No, autostani ei ole velkaa ja se kuluttaa bensaa alle 6 litraa sadalla. Jos nyt ostan sähköauton niin kyllä saa ajaa kauan että tulee halvaksi. Se on rikki monta kertaa siinä ajassa.

        Patteri laatikko kuluttaa renkaat kesösdä

        Paino ja sursuskulmsrt ei pysy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton lataajala kuluu ainakin sämpylöita päivässä monta keraa elikkö 50 e päivässä

        Pressa sttub luottaa diiseliin

        Hovimsrsslkka ja iines


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainekulut 0,1 €/km . Jos ajomäärä oli 16 000km , niin polttoainekulut olisi 1600 € . Onko tuo säästö mielestäsi merkittävä ?

        Eikö muuta, kun tuo sentti vai kymmenenkö (0,01€ vai 0,10?)
        Ei huoltoja, ei vakuutusmaksuja, ei renkaita, ei mitään korjattavaa (siis ei mikään kulu), edes tuulilasia (harvemnin kylläkin kaupunkiajossa)...
        No, odottele, kun pörssisähkö on miinuksella, ei maksa sitten senttiäkään, voi jopa töpselistä tulla rahaa takasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muuta, kun tuo sentti vai kymmenenkö (0,01€ vai 0,10?)
        Ei huoltoja, ei vakuutusmaksuja, ei renkaita, ei mitään korjattavaa (siis ei mikään kulu), edes tuulilasia (harvemnin kylläkin kaupunkiajossa)...
        No, odottele, kun pörssisähkö on miinuksella, ei maksa sitten senttiäkään, voi jopa töpselistä tulla rahaa takasin.

        Kommentoi sitten uudelleen, kun olet opinnoissasi edennyt desimaalilukuihin asti. Eihän tuossa ole mitään epäselvää.


    • Anonyymi

      Tonni/kk arvo aleni. Kova säästäminen oli päällänsä!

    • Anonyymi

      Uutisen lopussa vielä mainitsee että seuraava auto on polttomoottoriauto

    • Anonyymi

      Videolla kertoi ajavansa 8.000km vuodessa. Paljonkohan arvonlasku olisi suomalaisen keskimääräisillä kilometreillä?

      • Anonyymi

        Niin tuolla kilometrimäärällä ei pitäisi arvo juuri oikeasti aleta kun itse ajelen diesel passatilla 40 000km vuoteen sen arvo laskee kuten kuulu kun fossiilisia vihataan ja vaikka nyt se kauppiaalla oli juuri myynnissä 18 mallin nelivetoinen farkkupassatti noin 22000€ 170tkm ja siitä maksoin kaksi vuotta sitten 26000€ 110tkm on alentunut, on.


      • Anonyymi

        Jos km-määrät on tuota luokkaa vuodessa, tulisi vielä halvemmaksi ajaa fillarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos km-määrät on tuota luokkaa vuodessa, tulisi vielä halvemmaksi ajaa fillarilla.

        Itseasiassa fillarilla ajo ei ole halpaa. HS laskeskeli joskus sähköpyörän kuluja. Olivat sitä mieltä, että ympärivuotisessa käytössä suht kallis (useamman tonnin) pyörä kestää pari vuotta ja vähän kevyemmässä käytössä 5 vuotta. Tulee siinä kilometrillekin hintaa, jos on 3000 € pyörä kaputt 10 tkm matkan jälkeen.

        Kovin tutulta tuntui ja lähdin laskemaan ihan oman pyöräilyni kuluja. Yhdellä pyörällä tuli poljettua jotain 13 tkm... eli vähemmän kuin auton huoltoväli! Uudet renkaat siihen oli ostettu monet kerrat. Ehkä jotain 3 tkm pääsee renkailla. Maksaa muutaman kympin, mutta kesto murto-osa siitä, mitä auton rengassatsilla pääsee (luokkaa 50 tkm). Lopputulos olikin, että huonon keston vuoksi polkupyörän rengaskulut per 100 ihan samat kuin autolla!

        Sama huolloissa. Hinta vaikka 80 €, mutta aika usein sai jarrupalaa tms. siihen päälle laittaa, mikä nosti hinnan reiluun sataseen,. Ja kerran vuoteen tehtynä tässä puhuttiin 1-3 tkm huoltovälistä. Jep, kilometriä kohti laskettuna huoltokulut korkeammat kuin autolla.

        Ja ylipäätään polkupyörälle tuntui 10 tkm olevan jo aikamoinen matka. Siinä sai uusia jo ämpärillisen osia (rataspakka, ketjut, vanne yms, joitain pariinkin kertaan).

        Kun laskin myös arvonaleneman - pyörähän lopulta aika arvoton + huollot ja osat yms. niin lopputulema oli ihan sama noin 0,50 €/km kuin autolla ajo! Ja tämä siis perinteisellä mallilla. Sähköpyörän käyttö olisi ollut vieläkin kalliimpaa.

        No, pyörällä ajaen kunto kasvaa, mutta rahaa ei tällä tavoin säästy.

        Huom. laskelmaan vaikuttaa oleellisesti, että ajoin tuolloin myös sadekeleillä ja hiekkateitä. Se vaikuttaa todella paljon kulumiseen. Tottakai pyörä kestää paremmin, jos sillä ajelee vain poutasäällä ja aina asvalttiteillä... sen jälkeen, kun hiekoitushiekat on kerätty pois.


    • Anonyymi

      Koslan lievä kolari omassa katoksessa kustansi 9.000. Vakuutus maksoi. Sama Miika,

    • Anonyymi

      Aloittaja on kyllä aika sekaisin!
      ..polttomoottorissa on tilaa perheelle..jne. jne.
      Muuten, polttomoottorin hyötysuhde on parhaimmillaankin noin 40 prosenttia, sähkömoottorin heikoimmillaankin yli 90 prosenttia...

    • Anonyymi

      Miksi kukaan ostaa auton osamaksulla pienellä kk-maksulla myydäkseen sen pois? Vähäjärkisen touhua. Sitä saa mitä tilaa...

      • Anonyymi

        Pari vuotta sitten, kun uusien autojen toimitukset tökki, maksettiin käytetyistä hulluja hintoja. Patteriuskovaiset alkoivat uskoa omiin valheisiinsa - patteriautot ovat niin suunnattoman haluttuja ja ylivertaisen kestäviä, ettei niiden arvo laske lainkaan.


    • Anonyymi

      Miten nyt selittää Teslauskovainen jällenmyyntiarvottomuuden?

    • Anonyymi

      Me kaikki joudumme osallistumaan sähköautoilijoiden kulutusjuhlaan, sähköä riittää mutta kallistuu yhä enemmän käyttäjämäärien kasvusta.

      Polttomoottoriset kuskit ovat tähän asti kustantaneet kaikki muut verotuksen kautta, kun tiet vaan huonontunut niin olisiko oikeus ja kohtuu verottaa rankasti sähköautoilijoita että saisimme heillekin kunnon tiet ennenkuin vaativat meidät kustantamaan.

      • Anonyymi

        Eivät verottaneet ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Kun ostaa auton, niin kannattaa ostaa se käytettäväksi. Ei myytäväksi. Näin kun miettii, niin auton myyntiarvo saa olla vaikka nolla ostohetkellä.

      • Anonyymi

        No hyvin harva kuitenkaan ostaa uuden auton ajatuksella että sen ajaa loppuun saakka jolloin arvo on nolla. Yleensä auto vaihdetaan muutaman vuoden välein, ja useimmille on silloin oikeasti merkitystä sillä onko sen auton arvo laskenut 15 k€ vai 30 k€.


      • Anonyymi

        Kuitenkin vaihtoon tarjottava auto muodostaa useimmiten merkittävimmän määrän uuden auton rahoituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvin harva kuitenkaan ostaa uuden auton ajatuksella että sen ajaa loppuun saakka jolloin arvo on nolla. Yleensä auto vaihdetaan muutaman vuoden välein, ja useimmille on silloin oikeasti merkitystä sillä onko sen auton arvo laskenut 15 k€ vai 30 k€.

        Sitten kuulun harvoihin. En näe mitään järkeä vaihtaa autoa muutaman vuoden välein. Varsin turhamaista touhua ja rahan tuhlausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kuulun harvoihin. En näe mitään järkeä vaihtaa autoa muutaman vuoden välein. Varsin turhamaista touhua ja rahan tuhlausta.

        Toisaalta se tyypillinen muutaman vuoden vaihtoväli yleensä mahdollistaa vaihdon uuteen kohtuupienellä välirahalla (jotkut 3v autot tuntuu olevan yllättävän haluttuja käytettynä, ja hyvityshinnat ovat myös sen mukaiset). Tällöin alla on myös aina käytännössä uusi/takuunalainen auto ilman mitään isompia huoltokuluja yms. Toki tuo tulee jonkun verran kalliimmaksi kuin ajaa samalla autolla esim. 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvin harva kuitenkaan ostaa uuden auton ajatuksella että sen ajaa loppuun saakka jolloin arvo on nolla. Yleensä auto vaihdetaan muutaman vuoden välein, ja useimmille on silloin oikeasti merkitystä sillä onko sen auton arvo laskenut 15 k€ vai 30 k€.

        Muutaman vuoden välein? Lasketaanko 10-15v "muutamaksi vuodeksi"?
        Itse olen ostanut aina käytetyn auton, en ole ostanut ikinä uutta, enkä osta. Ajan sillä myös tuon vähintään 10 vuotta.
        Tosin minä osaan katsoa autoa hankkiessani ns tyyppiviat, kuulo toimii, jos kuuluu ylimääräisiä ääniä, huollan ja korjaan tarvittaessa itse. Joka biilissä on kuluvia osia. Kun tässä mietin, kuinkan ison määrän olen rahaa säästänyt osissa (tilaan ulkomailta) ja huolloissa, niin uskallan väittää, että mennään useassa kymppitonnissa (autojen arvot olleet muutaman tonnin). Yhden kerran olen autoliikkeestä ostanut kulkuneuvoni (oli myös kallein, n 20k), muuten yksityisiltä.
        Minulle auto on käyttöväline liikkua paikasta toiseen, ei statussymboli. Minun ego ei ole niin suuri, ettenkö mahtuisi "huonompaankin" tai pienempään autoon. Kukin tavallaan.


    • Anonyymi

      Suomalaisten erikoisuus on ahkera auton vaihtaminen. Auto käy liikkeessä keskimäärin 6 kertaa. Hintaan leivotaan aina 2000 lisää.

      Tuossa joku tyytyväinen saa vähän ajetun Teslan.

      • Anonyymi

        Pääsee pian korjaamaan sitä.


      • Anonyymi

        Muualla maailmassa 7 vuotias tai yli 150 tkm ajettu auto on jo aika ikäloppu.

        Ei Suomessa autoja erityisen tiuhaan vaihdeta. Suomalainen erikoisuus on, että täällä ajellaan rippikouluikäisellä kalustolla. Autokannan keski-ikä on liki 14 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 21 vuotta. Nykytahdilla molemmat nousussa. Kerkiää niitä omistajia kertyä, vaikka jokainen pitäisi autoa 1-5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muualla maailmassa 7 vuotias tai yli 150 tkm ajettu auto on jo aika ikäloppu.

        Ei Suomessa autoja erityisen tiuhaan vaihdeta. Suomalainen erikoisuus on, että täällä ajellaan rippikouluikäisellä kalustolla. Autokannan keski-ikä on liki 14 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 21 vuotta. Nykytahdilla molemmat nousussa. Kerkiää niitä omistajia kertyä, vaikka jokainen pitäisi autoa 1-5 vuotta.

        Jos auto toimii, täyttää tarpeet, menee katsastuksessa läpi, niin miksi pitäisi vaihtaa? Sehän on ekoteko. Auto on oma ja maksettu. Hölmöintä, mitä tiedän, on ottaa velkaa useita kymppitonneja autoon. Velkaa, josta ei oikeasti hyödy mitään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vuonna 2005, ostin Audi A6 Quattro Avant 4,2 V8 vm. 2001.
      Eli neljä vuotta käytettynä ja kilometrejä oli kertynyt n. 70000km.
      Audi oli uutena maksanut 130000€, itse maksoin siitä 46000€.
      Neljässä vuodessa Audin hinta oli laskenut 84000€, eli 21000€ vuodessa.
      Se oli ensimmäiselle omistajalle todella kallis auto.
      Itse pidin sitä viitisen vuotta ja sain myydessä tasan 10000€.

      Bensa-Audiin verrattuna Tesla pitää hintansa todella hyvin.

    • Anonyymi

      Asialla täysi idiootti! Kuka ostaa auton pienellä osamaksulla ja sitten haluaa myydä sen ja luopua autosta kokonaan? Normaali uuden auton ostaja vaihtaa autonsa noin 4 vuoden välein taas uuteen jolloin väliraha pysyy samana, eli on sama kuin ilman uuden auton hintojen pudotusta olisi ollut. Kun vaihtaa sähköauton sähköautoon tulee pitkässä juoksussa polttoainesäästöt todella merkittäviksi verrattuna uusien polttisten vaihtoon.

      • Anonyymi

        Sähköauton arvon aleneminen on niin suurta, että polttis tulee paljon halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton arvon aleneminen on niin suurta, että polttis tulee paljon halvemmaksi.

        Jokaisen yli 50.000€ maksaneen auton arvonalennus on samaa luokkaa, riippumatta voimanlähteestä.


    • Anonyymi

      Tuohan oli vielä vaatimaton pudotus, Teslalla tarjottiin Y:stä vuoden ajoista / 25000 km arvonalennusta 25500€ eli rapsakat kaksi tonnia kuussa ja euron kilometri.

      Kyllä on ilo säästää sähköllä…

      • Anonyymi

        Mistä noin halvalla saa? Ostaisin heti pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noin halvalla saa? Ostaisin heti pois.

        Niin minäkin ostaisin, halvimmat LR Y:t on kuitenkn (tuonti, ei vetokoukkua, ei talvivanteita) 43-44 t€ ja siitä ylöspäin.

        Teslan tarjous 31,5 t€ vuoden vanhasta, 25 tkm ajetusta ei pistä kuin vihaksi. Arvonalennusta siis tarjottiin reipas 45 %, auton hinta ostaessa oli 54 t€ + toimarit + talvirenkaat.


    • Anonyymi

      Eipä taida tasoittaa kuluja edes ilmanen sähkö. Tuohon kun lisäileevielä kalliit vakuutukset ym pikku maksut, niin kyllä on mukavaa.

    • Anonyymi

      ihan rimpula Painaa 1600,kg josta akun paino 450kg, elikä auton painoksi jää 1150kg. 2004 mallin corolla painaa enemmän. Ei ihme että ovat kiliseviä riisikuppeja noi teslat

    • Anonyymi

      1000 euroa kuussa on pieni korvaus siitä, että voi julistaa ympärilleen olevansa vihreä ylempi keskiluokkainen.

      • Anonyymi

        Tuossa jäljempänä olikin jo noin 2500€/kk kustannukset Teslailusta


    • Anonyymi

      Rahamieheen ei ole mitään vaikutusta.

    • Anonyymi

      Jos on rahamies niin ei kai sillä sähköauton halvemmalla ajokustannuksellakaan ole väliä.

      Muuten mikä on rahamies?

      • Anonyymi

        Rahamies voi ostaa mitä haluaa, eikä tarvitse laskeskella. Sellainen on rahamies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahamies voi ostaa mitä haluaa, eikä tarvitse laskeskella. Sellainen on rahamies.

        Rahamies ei osta sähköautoa, koska sellaisen omistaminen on hölmöä. Varakas ymmärtää, ettei elämä ole hölmöilyä varten. Kannattaa elää varmalla ja luotettavalla pohjalla vaikka kaiken maailman houkutuksia tuodaan tarjolle jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahamies ei osta sähköautoa, koska sellaisen omistaminen on hölmöä. Varakas ymmärtää, ettei elämä ole hölmöilyä varten. Kannattaa elää varmalla ja luotettavalla pohjalla vaikka kaiken maailman houkutuksia tuodaan tarjolle jatkuvasti.

        Sähköautoilijat ovat aika hölmöjä. Kuvittelet tekevänsä säköautoinvestoinnillaan rahaa.


    • Anonyymi

      Onnellinen sähköautoilija laskuttaa työnantajalta 57 senttiä/km ja kulut ovat noin 20 senttiä/km. Loistavaa. Jatkakaa polttispetterit verojen maksua mahdollisimman pitkään, me sähkärimiehet ja naiset nautimme edullisista kilometreistä. Kiitos jo etukäteen. Ps minulla ei ole mitään sitä vastaan että sähköautokanta kasvaa hitaasti, päinvastoin.

      • Anonyymi

        Nauti, kun vielä voit.
        Mites viime talvi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauti, kun vielä voit.
        Mites viime talvi?

        Tesla on paras talviauto, jonka olen omistanut.
        Lähtee aina käyntiin, lämpenee muutamassa minuutissa, on lämmin, luistonesto ja ajonhallinta erittäin kehittyneet, yms.
        Ei todellakaan ole paluuta kylmiin polttomoottojääkaappeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on paras talviauto, jonka olen omistanut.
        Lähtee aina käyntiin, lämpenee muutamassa minuutissa, on lämmin, luistonesto ja ajonhallinta erittäin kehittyneet, yms.
        Ei todellakaan ole paluuta kylmiin polttomoottojääkaappeihin.

        Ja range lisääntyi mitä enemmän kilsoja kului?
        Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun kaveri osti laadukkaamman, kun tesla ja kaikilla herkuilla olevan sähkärin. Sille on aina ollut tärkeää näyttää paremmuutensa muille nimenomaan autoissa. Männä talvena ei oikein pelittänyt, 100 kilsaa ja laturiin. Ei se kauheen tyytyväinen ollut, mutta kun auto on uusi ja komia, niin kelepaahan sitä.
        Mutta, menen omiin autoihinin. Aina vanhoilla autoilla ajanut, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia talvella. Aina lähtenyt käyntiin, lämpinyt ja kulkenut. Ollut bensaa ja diisseliä, ei koskaan ongelmia. Ykskin diisseli, alkuperänen akku. Aina vaan lähti paukkupakkasillakin käyntiin. No pakko myöntää, viimenen talvi, kun omistin, niin vähä jänskätti, lähteekö enää? Myin sen, kun olis tullu vähän isompi remppa, kun oli jo "muutama" kilsa takana. Meni heti kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja range lisääntyi mitä enemmän kilsoja kului?
        Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun kaveri osti laadukkaamman, kun tesla ja kaikilla herkuilla olevan sähkärin. Sille on aina ollut tärkeää näyttää paremmuutensa muille nimenomaan autoissa. Männä talvena ei oikein pelittänyt, 100 kilsaa ja laturiin. Ei se kauheen tyytyväinen ollut, mutta kun auto on uusi ja komia, niin kelepaahan sitä.
        Mutta, menen omiin autoihinin. Aina vanhoilla autoilla ajanut, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia talvella. Aina lähtenyt käyntiin, lämpinyt ja kulkenut. Ollut bensaa ja diisseliä, ei koskaan ongelmia. Ykskin diisseli, alkuperänen akku. Aina vaan lähti paukkupakkasillakin käyntiin. No pakko myöntää, viimenen talvi, kun omistin, niin vähä jänskätti, lähteekö enää? Myin sen, kun olis tullu vähän isompi remppa, kun oli jo "muutama" kilsa takana. Meni heti kaupaksi.

        Sähköauto tulee halvemmaksi kuin Corolla. Jotenkin saa vaikutelman, että sähköautoilijat ovat köyhiä penninpyörittäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauti, kun vielä voit.
        Mites viime talvi?

        Mitä talvesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja range lisääntyi mitä enemmän kilsoja kului?
        Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun kaveri osti laadukkaamman, kun tesla ja kaikilla herkuilla olevan sähkärin. Sille on aina ollut tärkeää näyttää paremmuutensa muille nimenomaan autoissa. Männä talvena ei oikein pelittänyt, 100 kilsaa ja laturiin. Ei se kauheen tyytyväinen ollut, mutta kun auto on uusi ja komia, niin kelepaahan sitä.
        Mutta, menen omiin autoihinin. Aina vanhoilla autoilla ajanut, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia talvella. Aina lähtenyt käyntiin, lämpinyt ja kulkenut. Ollut bensaa ja diisseliä, ei koskaan ongelmia. Ykskin diisseli, alkuperänen akku. Aina vaan lähti paukkupakkasillakin käyntiin. No pakko myöntää, viimenen talvi, kun omistin, niin vähä jänskätti, lähteekö enää? Myin sen, kun olis tullu vähän isompi remppa, kun oli jo "muutama" kilsa takana. Meni heti kaupaksi.

        Mitä ajattelit kysyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja range lisääntyi mitä enemmän kilsoja kului?
        Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun kaveri osti laadukkaamman, kun tesla ja kaikilla herkuilla olevan sähkärin. Sille on aina ollut tärkeää näyttää paremmuutensa muille nimenomaan autoissa. Männä talvena ei oikein pelittänyt, 100 kilsaa ja laturiin. Ei se kauheen tyytyväinen ollut, mutta kun auto on uusi ja komia, niin kelepaahan sitä.
        Mutta, menen omiin autoihinin. Aina vanhoilla autoilla ajanut, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia talvella. Aina lähtenyt käyntiin, lämpinyt ja kulkenut. Ollut bensaa ja diisseliä, ei koskaan ongelmia. Ykskin diisseli, alkuperänen akku. Aina vaan lähti paukkupakkasillakin käyntiin. No pakko myöntää, viimenen talvi, kun omistin, niin vähä jänskätti, lähteekö enää? Myin sen, kun olis tullu vähän isompi remppa, kun oli jo "muutama" kilsa takana. Meni heti kaupaksi.

        Kannattaa ostaa Tesla, kun talvellakin menee yhdellä latauksella matkassa yli 400km


    • Anonyymi

      Periaatteessa mitään selvästi yli 30 k autoa ei kannata ostaa, ellei liiku tien päällä ammatikseen. Tämä rajaa sähkisvalikoimaa melkoisesti. Yhtälailla arvo tippuu kuin kivi polttiksillakin.

    • Anonyymi

      Miksi ostaa liki 500 heppaista autoa Suomen kuoppaisille teille. Että saa ajaa 80 km/h pintakaasulla?

      • Anonyymi

        Siksi, että pääsee vilauksessa ohi näistä pintakaasulla ajajista.

        Minulla on tuossa sähkärin lisäksi yksi diesel ja kaksi bensiiniauton ja mieluiten tulee aina sähköllä mentyä. Se VOIMA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että pääsee vilauksessa ohi näistä pintakaasulla ajajista.

        Minulla on tuossa sähkärin lisäksi yksi diesel ja kaksi bensiiniauton ja mieluiten tulee aina sähköllä mentyä. Se VOIMA!

        Kädettömyyttä se on, ellei pääse autoista ohi.


    • Anonyymi

      Itse ajelen arkiajot tavallisella vanhalla pensa-autolla jossa arvonalema ei juuri tarvitse miettiä.
      Kesäautoksi löysin kauan himoitsemani bmw z4m coube mallin jossa arvonalenemaa ei juuri tarvitse miettiä,toki kulujakin näissäkin on mutta olen tyytyväinen vanhan liiton autoharrastaja.

    • Anonyymi

      Arvonalennus on mitä on, enempää ei voi hävitä, kun uushankintahinnan. Ajetaan siis tuo sähkäri paaliin asti, jos itsellä kilsat riittää, ei ole yhden sähköauton hinnasta pelimerkit kiinni

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe