onko kristitty syntinen vai synnitön?

Anonyymi-ap

Jotku sanoo että on syntinen ja jotku että synnitön. oot varmaan iteki tämän huomannu.

onko jotkut vaan parempia kristittyjä eikä tee syntiä ollenkaan kuten asian sanovat ja toiset sitten tekee luonteen heikkouden takia syntiä joskus.

73

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan uskomaton on ainakin täysin synnitön.
      Eli vapahtaja olet sinä. Et ole vastuussa mielikuvituskaverille.

• Anonyymi

Loppuu pilkanteko ja valheellisten todistusten eksytys jokaisella jonakin päivänä:

https://www.youtube.com/watch?v=54slqma_ntA

Jumalaton,kuolinvuoteellasi, pian sinua odattaa ikuisuus Helvetissä.........ilman Jeesusta pelastajanasi.

• Anonyymi

Ensin pitää kysyä mitä synti on. Onko sitä jos sapattina, lauantaina käy kaupassa ja käyttää muiden palveluja? Onko muiden herjaaminen syntiä? Onko syntiä kuvitella omilla teoillaan pääsevänsä taivaaseen?

Ja jos synti määritellään lain mukaan, niin kaikki ovat syntisiä. Se myös saavat sen mukaisen tuomion. Kukaan ei silloin pelastu kuvittele olevansa miten hurskas tahansa.

Tietenkin ihminen voi itse muokkailla laista kivat perinnäissäännöt joilla kiva tuomita muita, mutta jotka itse on helppo täyttää. Mutta silloinkin se synnittömyys ja pelastus on kyseenalainen asia.

Pelastukseen ei ole muuta tietä kuin se, että Jeesus vapauttaa ihmisen lain kirouksesta. Ei tekemään syntiä ja lakia rikkomaan, vaan siten puhtain sydämin voi ottaa vastaan Jumalan armosta lahjoittaman Pyhän Hengen ja elää elämää, joka on Jumalan tahdon mukainen. Silloin kaikki sitä mitä tekee, puhuu, kirjoittaa tai toimittaa askareita, on Jumalan siunaamaa tekemistä. Ei omaa höyrypäistä toimintaa. Näin ihminen on kelvollinen Jumalan edessä ja hänellä on pääsy taivaaseen. Ei sinne mikään epäpyhä herjaaja voi päästä ja myös Jumalan lapsi voi sortua kuvittelemaan itsestään liikoja ja menettää armon Hengen.

• Anonyymi

Jokainen kristitty on 100pros syntinen. Jokainen vanhurskas kristitty on 100pros syytön synteihinsä, koska hänet on ostettu vapaaksi synneistään, kristitty ei ole enää tuomijonalainen toisin kuin jumalaton saatanan lapsi.Tämä pätee: Kristitty vanhurskas ei ole enää tuomionalainen.Tässä on tojellinen vapaus, kuka tämän uskoo tojeksi, on tutkinut ajatuksin Roomalaiskirjeessä olevaa hitaasti vastaanotettavaa ilmoitusta ainakin jos satuu vielä elämäään lainalaisuuvessa. Kukapa ei olisi lainalaisena olisi kitunut? Itse kituin siinä aika kauvan kunnes aloin sitten armoa tutkimaan. Jotenkin Jumalan armo oli mulle vaikeasti vastaaanotettavissa.

Jeesuksen synneistä lunastuksellisen kuoleman takia ristillä vanhurskaat eli syyttömiksi julistetut armahdetut autuaat ovat syyttömiä synteihinsä lihassaan olevan synnillisyydestä huolimatta.

Lihassa asuvaa syntiämme ei koskaan tulla käyttämään meitä vastaan, syntivikojamme ei koskaan meille anteeksisaajuille lueta. Jeesuksen Veri puhdistaa koko ajan meitä. Kristitty on osa Jeesuksen ruumista, jossa olemme Hänen verestäänkin osalliset koko ajan, kaikesta osallisina koko ajan. Huikeeeta on. Yhdessä lähtetään kohta ylöstempaukseenkin autujaasti.

Synti ei ole se mitä me tehhään...synti on kuin jokin sairaus meissä. Kuten vaikka syöpä, osa meitä itseääme kaikkijalle lihassamme levinneenä kynenemättä itse tekemään syntisyövlle mitään, vaikkapa eristämään syövän johonkin pieneen paikkaan ruumistamme ja sitten kun olisimme saaneet synnin ajettua vaikka keskisormeen niin sen sitten amputoimalla itse veittellä olisimme sen jälkeen täysin synnittömät. Synti ei lähde silleen pois vanhurskaijenkaan lihasta. Se on kiusanamme, mutta meijän on pakko vaaan elää sen kanssa.Synti on jokaisessa solussammekin eiä se sieltä pois lähje vielä, mutta lähtee pijan....ei mee enää kovin montoo vuotta.

Selef Urge

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuossa ylenpänä ketjussa eräs kirjoitti luopumuksen mahtollisuujesta. On tosijaan mahjollista kristityn lähteä luopumuksen sillan kautta pois Pelastuksesta takaisin maajilmaan venoomaan Helvettiin joutumistaan.

Mutta armon puolella ollessaan kristitty on turvassa. Sen huomaa rakkaudesta Jumalaan, lähinmäisiins, parannuksenteosta, aijost katumuksest. Synnin kanssa ei ole leikkimän. SyntiTuli on hyvä renki vaan paha isäntä.

Luopijonatahan ei nuo menettämänsä asijat ennee häntä "häirihe".

Lännen kovin sankari,

Selef Urge

• Anonyymi

Armo on juuri siinä että voimme saada armosta Pyhän Hengen ja Jumalan lapseuden. Ei armo ole mitään omaa päättelyä, että nyt tajusinkin mitä armo on ja nyt Jumala ei lue minulle syntejäni. Armon Hengessä ei Jumala anna anteeksi syntejä. Sen tekee Jeesuksen ristinkuolema. Siinä saa synnit anteeksi ja armon Hengessä pyhän elämän, Jumalalle kelvollisen elämän. Siinä ei syntejä lakaista maton alle, vaan siinä Jumala luo ihmisen uudeksi, Jumalalle kelpaavaksi uhriksi. Ja tosiaan armosta, ei että tajuaa armon, vaan että vastaanottaa suuremoisen Pyhän Hengen lahjan. Mutta siihen pitää uskoa, siihen täytyy aivan tosissaan uskoa.

• Anonyymi

Syntisyys, synnittömyys ja vanhurskaus yleensä ymmärretään väärin.

Asian oikein ymmärtämisen edellytys on se, että henkilö on uudestisyntynyt uskova.
      Mitä tarkoitan? Onko uudestisyntynyt älykkäämpi kuin uskosta osaton, joka ei ole uudestisyntynyt? Ei ole! Vanhurskauden ymmärtämisessä on otettava huomioon mistä näkökulmasta asiaa tarkkaillaan. Katsommeko me itseämme ja toista ihmistä omasta perspektiivistämme käsin vai Jumalan näkökulmasta, Hänen Sanasta, käsin.
      Olemmeko me siis Jumalan sisäpuolella Kristuksessa Jeesuksessa vai Kristuksen Jeesuksen ulkopuolella ilman Häntä? Tästä riippuu miten asiaa käsitämme.

Mitä synti on? Synti on se, että ihminen elää erossa Jumalasta. Se on SYNTI!
      Synnin, ja synnit, saa pois pestyksi Jeesuksen verellä kun tulee Jumalan luokse.

Uskoon tulossa ihminen tulee Jumalan luokse ja uskoo Jeesukseen Kristukseen.
      Silloin hän saa kaikki synnit anteeksi. Hänen asemansa Jumalan edessä Hänen yhteydessään muuttuu syntisestä vanhurskaaksi. Tämä koska Jumala tekee vanhurskaaksi sen, jolla on usko Jeesukseen Kristukseen ja elää Hänen yhteydessään. Jumalan yhteydessä, Hänessä, on vain vanhurskaita ja pyhiä ihmisiä.

Uskova ei kuitenkaan ole synnitön niin, ettei hän enää koskaan tekisi mitään syntiä. Hän on vanhurskas syntiin langetessaankin koska Jumalan on vanhurskauttanut hänet. Jeesus Kristus on tullut hänelle Jumalasta vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Jeesus Kristus on siis uskovan vanhurskaus ja pyhitys. Tällä Kristus perustalla jokainen uskova on vanhurskas ja pyhä. Uskovan onnistumiset ja epäonnistumiset eivät vaikuta tähän vanhurskauteen ja pyhitykseen. Uskova on joka tapauksessa vanhurskas ja pyhä Jumalan edessä. Jumala näkee uskovassaan Poikansa täydellisen onnistumisen ja synnittömyyden.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040

Mvh J - K

• Anonyymi

Syntiset eivät ole Jeesuksen ystäviä. Eivätkä syntiset ole matkalla taivaaseen. Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkia synnintekijöitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiset eivät ole Jeesuksen ystäviä. Eivätkä syntiset ole matkalla taivaaseen. Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkia synnintekijöitä vastaan.

"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. "

Syntinen ja syntisyys käsitteenä voijaan ymmärtää ainakin kolmella eri karsinallisuuvella.

'https://fi.wiktionary.org/wiki/syntinen

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiset eivät ole Jeesuksen ystäviä. Siis tarkoittanet, että itse eivät halua olla.

ts. ystäväksi tulee mielenmuutoksen kautta. Pyhä Henki vie syntisen Golgatalle katsomaan, katsomaan sitä, mitä synti on, ihmisen itsensä tekemänä.
        Ne ihmiset teot, kun niitä tarkastelee- mihin se johtaa, ja miksi se Luojamme, Jeesuksen on johtanut, että olemme tappamassa Häntä- kohde vaikka tämänpäivän lähimmäinen.

Kun mielemme törmää tähän omaan työhön, ja tajuaa, että tämä ei ole oikein, se on rikkomus- Jumalan luoman maailman siihen osaan, jossa rakkaus pitäisi toimia. Olen - olemme rikkoneet Pyhän- oman epäpyhän mielen kautta.
        Ja kun sitten se "valkeus" näyttää epäpyhämme, alkaa omantunnon kautta oma Jaakobin- pettäjän paini. Se paini kestää siihen asti, että pyytää siunauksen elämään.

ts. samanmielisyyden Jumalan kanssa, eli mistä löytää itselle sen Pyhyys.
        Oma tupa, mieli tyhjentyy omavoipaisuudesta ja Jumala pääsee tämän Pyhän Hengen kautta täyttämään mielemme totuudella, sekä anteeksiantamuksellaan.

Tulee -uusi- Isäntä taloon. Minkä näin Jumala puhdistaa- sitä ei saa sanoa -saastaiseksi- koska uusi on sijaan tullut. Pyhä Henki - joka on puhdistanut sisäisen elämään hyvän uskon kilvoitusta - tämän Pyhän Hengen voimasta, siinä ohjeissa- sekä neuvoissa, joka katsoo sijaiseensensa- Elämän antajaan, jossa puhalletaan Uusi Henki- Pyhä Henki ja näin ihmisestä on tullut ----uusi---- luomus.....

Tämän Pietari sai oppia- sen liinavaate- opetuksen kautta. Minkä Jumala on puhdistanut, sitä ei saa julistaa saastaiseksi. Luotu on Jumalan puolesta nähty ja hänet on vanhurskautettu.

Onkohan tätä käsitetty heidän mielestään, jotka julistelevat tuomioita tälläkin palstalla.
        Tuomitsevatko he Jumalan työtä tietämättä ja ymmärtämättä. Eli pilkkaavan Ihmisen Poikaa, joka on anteeksi antanut "Veren- sovituksen kautta"- synnit.

Golgatan veressä voima on. Voima niin siunattu verraton.
        Siinä kaikuu se anteeksiannon laulu.

https://www.youtube.com/watch?v=PXRyVDE61E0

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli homomiehiä.
      Helluntailaiset on jo aikoja sitten hyväksyneet ne teot.

• Anonyymi

Kirjoittaa pakkovauvakastettu, jonka seurakunnassa on sateekaarimessuja ja vihitään homoja!

• Anonyymi

Viini ja olut helluntailaisten keksimiä pahoja syntejä.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi

Kapakkalauluihinhan se Lutteri teki sanoitukset. Kyllä tuo tarina sitten uppoaa kansaankin.

Vai pitäisikö meidän juopua viinistä, että päästäisiin irstauteen. Menohan on Suomessa- Himoksella vuotuiset tapahtumat, avioparit tekevät junia ja naivat toisiaan. On se niin pyhää pienessä sievässä... Vapaa tahto ja se perisynti ajaa samalla mopolla. Mutta, luulen, että siinä posliinimaljakko särkyy loppuelämäksi.

ts. ihmisen luonne on arvaamaton.

• Anonyymi

Monella lahkkolaisella on takana vankilatusta, mutta siitä he eivät puhu mitään.

• Anonyymi

>>>Monella lahkkolaisella on takana vankilatusta,<<<

Sellaiseen uskon "lahkoon" jossa evankeliumin Sana,
        armon Sana, toimii niin hyvin, että suuretkin syntiset
        saavat armon ja tulevat uskoon, minä mielelläni liityn
        ja kuulun. Sellaiseen joukkoon, josta nämä puuttuvat,
        minä en tahdo kuulua. Ajattelen, että ellei evankeliumi
        toimi tässä yhteydessä suurten syntisten kohdalla,
        niin ei se varmaan toimi minunkaan kohdalla. Siksi
        menen sellaiseen yhteyteen missä selvästi Sana elää
        ja ihmisiä pelastuu.

>>>mutta siitä he eivät puhu mitään.<<<

Toisaalla, kun se sopii kirjoittajalle, näitä suuria syntisiä
        syytetään ja haukutaan siitä, että he jatkuvasti kerskaavat
        omalla taustallaan kuinka suuria rötöksiä ovat tehneet ja
        kuinka suuria linnankundeja he ovat olleet.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja ihmisiä pelastuu.

Mvh J - K

Etteivät vaan olisi niitä armon varkaita sellaiset tyypit, joitka ne konstit taitaa.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana vielä taitaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja ihmisiä pelastuu.

Mvh J - K

Yksikin helluntalainen saarnamies..joku erkin... kehui henkirikoksillaan...ja sitten väitti käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa, joka oli rakentanut hänelle rivitalonpätkän joen rantaan ihan naapuriinsa. Sanoi sen osoitteenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikin helluntalainen saarnamies..joku erkin... kehui henkirikoksillaan...ja sitten väitti käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa, joka oli rakentanut hänelle rivitalonpätkän joen rantaan ihan naapuriinsa. Sanoi sen osoitteenkin.

Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseisen saarnamiehen hengellisiä kokemuksia ei tarvitse
        kyseenalaistaa. Jos hän ei olisi kokenut mitään Jumalallisia
        ilmestyksiä, ehkä hän ei olisi tänä päivänä uskossa. Jumala
        tahtoo pitää hänet uskossa ja sisällä Kristuksessa Jeesuksessa.

Ehkä siksi hän on saanut kokea monenlaista Jumalan ilmestymistä
        elämässään. En ollenkaan epäile, etteikö näin ole. Olen itsekin
        kokenut monenlaista ja voisin kertoa niistä koko illan. Uskon,
        että taustastani löytyy vastaus siihen, että MIKSI.

Jumala tuntee ihmisen läpikotaisin. Hän kohtelee meitä
        yksilöinä. Se mitä sinä olet saanut kokea, minä en välttämättä
        koskaan koe ja toisin päin. Se mitä minä olen kokenut, sinä ehkä
        et koskaan koe. Näin on myös ko. saarnaajan kohdalla.

Minä henkilökohtaisesti arvostan mainitsemaasi saarnaajaa.
        En hänen taustansa takia vaan Jumalan armon ja hyvyyden
        tähden jota hän on saanut kokea. Olen tullut siunatuksi
        kuunnellessani hänen puheitaan.

Olen myös katsonut ja kuunnellut mainitsemasi saarnan.
        Minä myös reagoin tuohon mainitsemaasi todistukseen
        Jeesuksen hänelle valmistamasta kodista ja jopa osoitteesta.
        Ehkä se ei ollut Jumalan tarkoitus, että hän sen mainitsee.
        Mutta en kyseenalaista, etteikö hän ole kokenut niin kuin
        kertoo. Mutta sitä ehkä ei hänen olisi tarvinnut sanoa.

Älkäämme loukkaantuko jonkun uskovan todistukseen
        jos koemme sen itsekehuna tai muuten negatiivisesti.
        Meissä kaikissa on näitä virheitä, kukaan ei ole täydellinen.
        Sinussa on virheitä ja ne voivat tulla esille jossakin yhteydessä.
        Myös minussa on paljon virheitä ja niitä on tullut esille
        monissa yhteyksissä. Mutta mennään eteen päin jättäen
        sen mikä on takana.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etteivät vaan olisi niitä armon varkaita sellaiset tyypit, joitka ne konstit taitaa.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana vielä taitaa.

Jumalan armoa ei voi varastaa.
        Siksi ei ole armovarkaita.

Jumala tarjoamalla tarjoaa, ja jopa tyrkyttää,
        ihmisille armoaan Jeesuksessa Kristuksessa.
        Siksi armoa ei tarvitse varastaa vaan ottaa
        vastaan kun Jumala sitä tarjoaa.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Ei Jeesus sano, ettei ketään ole nostettu ja viety taivaaseen.
        Hän sanoo, ettei kukaan ole noussut taivaaseen, paitsi Hän.

Kukaan ei siis omalla kyvyllään nouse, eikä ole noussut, taivaaseen.
        Mutta monet ovat noudettu, nostettu, taivaaseen.
        Vt:ssä on esimerkkejä henkilöistä, jotka otettiin taivaaseen.
        He eivät nousseet sinne omalla kyvyllään vaan Jumalan nostamina.
        Yksi tällainen taivaaseen otettu on Elia.

2 Kun 2:1 "Siihen aikaan, kun Herra aikoi ottaa Elian tuulispäässä
        ylös taivaaseen, Elia ja Elisa olivat lähdössä Gilgalista."

3 "Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan luo ja sanoivat
        hänelle: ”Tiedätkö, että Herra ottaa tänään mestarisi pois sinun pääsi
        ylitse?” Hän vastasi: ”Kyllä minä tiedän, olkaa vaiti.”"

5 "Jerikossa olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan luo ja sanoivat
        hänelle: ”Tiedätkö, että Herra ottaa tänään mestarisi pois sinun pääsi
        ylitse?” Hän vastasi: ”Kyllä minä tiedän, olkaa vaiti.”"

9 "Kun he olivat tulleet yli, Elia sanoi Elisalle: ”Pyydä minua tekemään
        hyväksesi jotakin, ennen kuin minut otetaan pois luotasi.”"

11 "Kun he näin kulkivat ja puhelivat, ilmestyivät äkkiä tuliset vaunut
        ja tuliset hevoset, jotka erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi
        tuulispäässä taivaaseen."

Mvh J - K

• Anonyymi

Sekö fariseusta nyt puhuttaa? Sinutkin pitäisi panna rikkeistäsi vankilaan, että ymmärtäisit oman helvetin tulen, joka on fariseuksille, kaltaisillesi varattu.
        Pääsisit Apotolisen kanssa samaan kastiin. Perisyntisethän lapsikastetut on hyvin edustettuna vankilassa ja heitähän Jeesus on tullut pelastamaan.

Kun minä elän, sanoo Herra Jumala - en halua, että jumalattomat kuoleva, vaan että jumalattomat kääntyvät pois pahoilta teiltään ja elävät.

Näin vankilasta vapautuneet ja pelastuneet -----elävät uskon kautta Herraan.
        Tavallaan näin portot ja bulikaanit ovat ennen sinua taivaassa. Kas, kun sitä et ole hokannut ja menet Jumalan eteen tuolla mielenlaadulla olet myös vanki.
        Vanki ilman lunastajaa- omavanhurskas- kuoleman- oma

Etkö sinä vieläkään ole sitä tajunnut, vaikka on puhuttu?

Olisi hyvä, sinulle, jos Jumala tuntisi sinut - se ei auta, jos täällä perisyntiset ja sakramenttikasteelliset ylistävät sinua haudallasi. Sillä ei ole mitään virkaa Elämänkanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan armoa ei voi varastaa.
        Siksi ei ole armovarkaita.

Jumala tarjoamalla tarjoaa, ja jopa tyrkyttää,
        ihmisille armoaan Jeesuksessa Kristuksessa.
        Siksi armoa ei tarvitse varastaa vaan ottaa
        vastaan kun Jumala sitä tarjoaa.

Mvh J - K

Kyllä armon varkaita on paljon. Sillä tarkoitetaan ettei tunnusta syntejään eikä näe olevansa itsessään syntinen. Ei ole murhetta syntisyydestään. Ei todella ymmärrä, mitä meille ansioton armo maksoi Jumalalle, pitää armoa halpana, itsestään selvänä.

• Anonyymi

Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

Viimeisää tuomiolla avataan tekojen kirjat ja lainkirjat ja tuomio tulee sen mukaisesti.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Lahkolaisille synnin merkitys selviää vasta taivaanportilla.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.

• Anonyymi

Sinä jumalaton pilkkaaja ja vainoaja et ole Jumala, etkä tuomari, etkä ole taivaan porteilla tuomitsemassa.
        Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
        OLET SUURUUDENHULLU JA KAKSIMIELINEN PILKKAAJA!

• Anonyymi

Johanneksen 1. kirjeen mainitsemastasi jakeesta jonkin matkan päässä lukee näin:

Joh 3: 11.

Tämä on se sanoma, jonka te alusta alkaen olette kuulleet: meidän tulee rakastaa toisiamme.

”Meillä” tarkoitettaneen kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen 1. kirjeen mainitsemastasi jakeesta jonkin matkan päässä lukee näin:

Tämä on se sanoma, jonka te alusta alkaen olette kuulleet: meidän tulee rakastaa toisiamme.

Sitä se tarkoittaa, aamen.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se tarkoittaa, aamen.

Selef Urge

Osaisitko selittää käytännössä, miten tämä ilmenee tämän sivuston keskusteluissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus tarkoittaa käytännössä Jumalan lakien noudattamista.

Vuorisaarnassa Jeesus jopa tiukensi Jumalan lain tulkintaa.

Pelkkä himoitseva katse on syntiä, ei tarvi edes muuta konkreettista haureuden tekoa, mitä helluntailaiset Parhami ja Olseni teki sodomian tekoja. Helluntailiike on synnistä syntynyt ja siinyt lahkoliike.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä himoitseva katse on syntiä, ei tarvi edes muuta konkreettista haureuden tekoa, mitä helluntailaiset Parhami ja Olseni teki sodomian tekoja. Helluntailiike on synnistä syntynyt ja siinyt lahkoliike.

Oletko siis sitä mieltä, että jokainen oikea uskovainen noudattaa puhtaasti kaikkia noita lakeja ja on täysin synnitön, kuten Jeesus? Ja rakastaa pyyteettömästi kaikkia muita kristittyjä? Ohjehan on sellainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä, että jokainen oikea uskovainen noudattaa puhtaasti kaikkia noita lakeja ja on täysin synnitön, kuten Jeesus? Ja rakastaa pyyteettömästi kaikkia muita kristittyjä? Ohjehan on sellainen.

Jatkan, että kysymykseni kuului, että miten tämä rakkaus ilmenee näiden sivujen keskusteluissa, että kristityt rakastavat toinen toistaan? Vai onko tämä voimassa vain jokaisen suuntauksen sisällä?

Jo se, että on olemassa monia suuntauksia osoittaa, että ei ole pysytty yhdenmielisinä ja sovussa toinen toistaan rakastaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaisitko selittää käytännössä, miten tämä ilmenee tämän sivuston keskusteluissa?

En osaa ihanasti selittää, mutta ehkäpä ihanasti selittämättäkin voi pelittää?

Milloin mitenkin. Itse rakastan sinua antamalla sulle tällaisen ihanan linkin , jossa on lähimmäisiämme laulamassa todella kauniin laulun. Eikös tällainen toimenpide käy lähimmäisen rakkaudesta kun saat henkilökohtaisesti huomioijuksi tultuna.

https://www.youtube.com/watch?v=HuycuMnoA5w

Evankelijumin yleinen palstuaalinen ylläpitäminen on kanssa merkkinä pastatiivisesta lähimmäisenrakkauvesta ja eksytysten palstuaallinen paljastaminen ja Totuujessa pysyminen. Kaikkihan eivät aina ole lähimmäisiä kohtaan kunnioittavia, mutta jokainen vastaa omista rakastamisistaan.Sen takija asijaan pyysit otttamaan varmaankin selittävällisesti kantaa, kun täällä rakkauven kylmentymisen kyllä tunteee että kylmä tuuli puhaltelee päin nassuu melko usein. Häijyys, ilkeys lisääntyy. Kunnijoitus, auttamishaluisuus vähentyy selkeesti päivinämme ja näkyy ympärillä kun vajellamme.

Palstalla ei pääse samalla tavalla huomaamaan rakastamista kuin kasvokkain, jolloin on ihan erilainen tilaisuus auttaa toista tai mikä lähimmäisenrakkautta ilmentävä touhuaminen on siinä hetkessä pinnalla.

Oliiviöljyy on valunut otsalta silmiin ja mun silmijä kirveltää nyt. Mä kun voitelin päätäin siunaten itseni ristinmerkin otsaseeni. Tuli liikaa Öljyy lorauteltuu epähuomijossa. Kyllä tää tästä, rakas lähimmäiseni.

Että tällast,

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan muu kuin Jeesus ei pysty kaikkia lakia noudattamaan.

Mutta ei se tarkoita sitä, että lait voidaan heittää romukoppaan.

On noudatettava lakia parhaan kykynsä mukaan. Siihen Jumala mielistyy ja silloin armo tulee mukaan, jos me kadumme ja tunnustamme ne asiat, joita emme ole pystyneet Jumalan tahtoa noudattamaan.

Jeesus: " Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa ihanasti selittää, mutta ehkäpä ihanasti selittämättäkin voi pelittää?

Milloin mitenkin. Itse rakastan sinua antamalla sulle tällaisen ihanan linkin , jossa on lähimmäisiämme laulamassa todella kauniin laulun. Eikös tällainen toimenpide käy lähimmäisen rakkaudesta kun saat henkilökohtaisesti huomioijuksi tultuna.

https://www.youtube.com/watch?v=HuycuMnoA5w

Evankelijumin yleinen palstuaalinen ylläpitäminen on kanssa merkkinä pastatiivisesta lähimmäisenrakkauvesta ja eksytysten palstuaallinen paljastaminen ja Totuujessa pysyminen. Kaikkihan eivät aina ole lähimmäisiä kohtaan kunnioittavia, mutta jokainen vastaa omista rakastamisistaan.Sen takija asijaan pyysit otttamaan varmaankin selittävällisesti kantaa, kun täällä rakkauven kylmentymisen kyllä tunteee että kylmä tuuli puhaltelee päin nassuu melko usein. Häijyys, ilkeys lisääntyy. Kunnijoitus, auttamishaluisuus vähentyy selkeesti päivinämme ja näkyy ympärillä kun vajellamme.

Palstalla ei pääse samalla tavalla huomaamaan rakastamista kuin kasvokkain, jolloin on ihan erilainen tilaisuus auttaa toista tai mikä lähimmäisenrakkautta ilmentävä touhuaminen on siinä hetkessä pinnalla.

Oliiviöljyy on valunut otsalta silmiin ja mun silmijä kirveltää nyt. Mä kun voitelin päätäin siunaten itseni ristinmerkin otsaseeni. Tuli liikaa Öljyy lorauteltuu epähuomijossa. Kyllä tää tästä, rakas lähimmäiseni.

Että tällast,

Selef Urge

Vastauksesi on siis tiivistettynä, että kristittyjen toisiaan kohtaan osoittama rakkaus täällä sivuilla näkyy milloin mitenkin, esimerkiksi evankeliumin ylläpitämisenä eli näkyvillä pitämisenä palstalla. Ja että kasvokkain olisi parempi mahdollisuus auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei tee meistä tuomareita. Vapaa tahto- on kyky valita eri toimintatapojen, sanojen tai ajatusten välillä- Vain tasapainoinen valinta oikean ja ja väärän välillä.
        Se ei tarkoita sapattiraamatun mielipidehakkaajan opetusta, vaan Pyhän Hengen opetusta. Jumala rakentaa seurakunnan.
        Se ei ole sapatti- papatti- ulkoisen vaikutuksen, sen oman sisäisen luonteen eli hänen mieltymyksen henkilökohtaisen sanan sihtaamisen tulos, ei edes Ellenin sana, tai lutterin sana. Ne ovat heidän henkilökohtaisia selityksiä.
        Niitä selityksiä, mihin HE ovat mieltyneet. Hyvin suppea henki ja siksi siitä puuttu Henki ja elämä. Se ei ole ihmisen oman tahdon päätöksestä johtuen peruste, jonka mukaan meidän pitäisi ikäänkuin lähteä paritansseihin.

123344556677 puhuu vain omassa hengessä- mieltymyksensä lihallisessa tulkinnassa, jota hän ei itse hokaa.
        Siitä nousee ristiriita sille Sanan sanomalle, joka Hengessä opettaa kutakin tekemään moraalisia päätöksiä, että pitäisi polvistua Ellenin eteen.

Sana on senverran läpitunkeva teemallinen, että tulee hyljättyä tämän 12345677 raamattupäähän taonnan.

• Anonyymi

>>>onko kristitty syntinen vai synnitön?<<<

Tämä kysymys on väärin asetettu, Johtuneet kait siitä,
      ettei aloituksen tekijä käsitä näitä hengellisiä asioita.

Kristitty ei ole syntinen eikä synnitön.
      Kristitty on Jumalasta syntynyt vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi.

Kts. edellä kirjoitukseni linkkien tekstit.

Mvh J - K

• Anonyymi

Siis yhtä aikaa syntinen ja synnitön. Yksi oli synnitön ja siksi pystyi sovitukseen ja lunastukseen puolestamme. Kaikki ihmiset ovat yhtä syntisiä itsessään Jumalan edessä ja vain Armosta, Uskon kautta Jeesuksen Kristuksen Teon tähden ovat hyväksytyt ja pelastetut, vaikka emme vielä näkemisessä.
        Siitä todistaa vertaus 'Vuohista ja lampaista'. Kaikki tekivät tekoja: 'hyviä' ja pahoja, eivätkä tienneet, että olivat tehneet ne Jeesukselle tai jättäneet tekemättä ne Jeesukselle. Ne jotka olivat tehneet tekonsa tietämättään Jeesukselle, tarkoittaa uskovia, jotka Jeesus tuntee. Ne jotka olivat jättäneet tekemättä tekonsa Jeesukselle tietämättään, olivat jumalattomia. Inhimillisesti ottaen vuohien teot saattavat olla ihmissilmin arvokkaampia kuin uskovien lampaiden. Tämäkin siis todistaa Uskonvanhurskaudesta eikä tekojen vanhurskaudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis yhtä aikaa syntinen ja synnitön. Yksi oli synnitön ja siksi pystyi sovitukseen ja lunastukseen puolestamme. Kaikki ihmiset ovat yhtä syntisiä itsessään Jumalan edessä ja vain Armosta, Uskon kautta Jeesuksen Kristuksen Teon tähden ovat hyväksytyt ja pelastetut, vaikka emme vielä näkemisessä.
        Siitä todistaa vertaus 'Vuohista ja lampaista'. Kaikki tekivät tekoja: 'hyviä' ja pahoja, eivätkä tienneet, että olivat tehneet ne Jeesukselle tai jättäneet tekemättä ne Jeesukselle. Ne jotka olivat tehneet tekonsa tietämättään Jeesukselle, tarkoittaa uskovia, jotka Jeesus tuntee. Ne jotka olivat jättäneet tekemättä tekonsa Jeesukselle tietämättään, olivat jumalattomia. Inhimillisesti ottaen vuohien teot saattavat olla ihmissilmin arvokkaampia kuin uskovien lampaiden. Tämäkin siis todistaa Uskonvanhurskaudesta eikä tekojen vanhurskaudesta.

>>>Siis yhtä aikaa syntinen ja synnitön.<<<

Ei kumpaakaan!!!

Raamattu ei sano uskovaa syntiseksi eikä synnittömäksi.
        Siksi ei meidänkään pidä sanoa uskovaa syntiseksi tai synnittömäksi.
        Jeesus itsekään ei sanonut omiaan syntisiksi eikä synnittömiksi.

Lue Raamattua niin ehkä opit, Ja jos et jaksa tutkia asiaa
        Raamatusta, tässä voisi olla oikotie asian tietämiseen.
        Mutta rukoile Jumalaa selittämään sinulle tätä asiaa.
        Sinä käsität tätä aihetta oikein vain silloin kun Pyhä Henki
        opettaa sinua. Ilman Pyhän Hengen opetusta sinä et voi
        käsittää.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Siis yhtä aikaa syntinen ja synnitön.<<<

Ei kumpaakaan!!!

Raamattu ei sano uskovaa syntiseksi eikä synnittömäksi.
        Siksi ei meidänkään pidä sanoa uskovaa syntiseksi tai synnittömäksi.
        Jeesus itsekään ei sanonut omiaan syntisiksi eikä synnittömiksi.

Lue Raamattua niin ehkä opit, Ja jos et jaksa tutkia asiaa
        Raamatusta, tässä voisi olla oikotie asian tietämiseen.
        Mutta rukoile Jumalaa selittämään sinulle tätä asiaa.
        Sinä käsität tätä aihetta oikein vain silloin kun Pyhä Henki
        opettaa sinua. Ilman Pyhän Hengen opetusta sinä et voi
        käsittää.

Mvh J - K

Täysin erimieltä. Tässä olet väärässä ja pahasti. Jeesus tuli vain syntisiä pelastamaan ei vanhurskaita, jotka eivät (muka) pelastusta tarvitse. Publikaani ja fariseus -kertomus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin erimieltä. Tässä olet väärässä ja pahasti. Jeesus tuli vain syntisiä pelastamaan ei vanhurskaita, jotka eivät (muka) pelastusta tarvitse. Publikaani ja fariseus -kertomus.

>>>ei vanhurskaita, jotka eivät (muka) pelastusta tarvitse<<<

Sinä et tunnu käsittävän mitä pelastetulle syntiselle tapahtuu.
        Hän on synnistä vapautettu Jumalan luoma uusi luomus,
        Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Koska hän on Jumalasta,
        ja Jumalasta ei synny syntistä, uskova on jotakin muuta.
        Hän on vanhurskas ja pyhä. Näin siis Raamattu.

Jeesus ei sanonut tuossa yhteydessä "muka". Älä lisää Hänen
        sanoihinsa omiasi, ettet joutuisi niistä Hänen edessään vastuuseen.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>ei vanhurskaita, jotka eivät (muka) pelastusta tarvitse<<<

Sinä et tunnu käsittävän mitä pelastetulle syntiselle tapahtuu.
        Hän on synnistä vapautettu Jumalan luoma uusi luomus,
        Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Koska hän on Jumalasta,
        ja Jumalasta ei synny syntistä, uskova on jotakin muuta.
        Hän on vanhurskas ja pyhä. Näin siis Raamattu.

Jeesus ei sanonut tuossa yhteydessä "muka". Älä lisää Hänen
        sanoihinsa omiasi, ettet joutuisi niistä Hänen edessään vastuuseen.

Mvh J - K

Hoh hoh! Ei ole ymmärrystä välillämme, joten turha väitellä ja tuomita. Olen eri mieltä. Vanha Aatu ja Eeva elää meissä uuden luomuksen rinnalla kuolemaamme saakka. Asia on jopa helppo todistaa näkemisessä.
        Luterilaisille Raamattu on elintärkeä ja ylin Sana, mutta ei aina kirjaimellinen, vaan kuvaava ja selitystä tarvitseva. Ihminen on kuitenkin erehtyväinen, enkä tietenkään minä osaa edes kääntää tekstejä enkä uskalla mitään lisätä ja poisottaa, mutta vapaudessa saan mahdollisesti erehtyvänä selittää ja opettaa. Kun toisin kirkastuu, pitää tietysti olla valmis tarkistamaan opetuksensa. Kaikki voivat erehtyä, mutta yksi tai ei yhtään voi vain olla oikeassa ja muut saman mielisiä. Armo kuuluu niin väärässä olijalle kuin oikeassa olijallekin. Jumala yksin on aina oikeassa. Raamattu on Jumalan sanaa ja Sana, mutta ihmisten kirjoittama. Avautuu kunnolla vain uskolle ja Pyhässä Hengessä siis. Ydinasia on kuitenkin niin selvä, että 'hullukaan' ei eksy tiestä.
        En tahdo, enkä jaksa väitellä. Olen lut. ja pysyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoh hoh! Ei ole ymmärrystä välillämme, joten turha väitellä ja tuomita. Olen eri mieltä. Vanha Aatu ja Eeva elää meissä uuden luomuksen rinnalla kuolemaamme saakka. Asia on jopa helppo todistaa näkemisessä.
        Luterilaisille Raamattu on elintärkeä ja ylin Sana, mutta ei aina kirjaimellinen, vaan kuvaava ja selitystä tarvitseva. Ihminen on kuitenkin erehtyväinen, enkä tietenkään minä osaa edes kääntää tekstejä enkä uskalla mitään lisätä ja poisottaa, mutta vapaudessa saan mahdollisesti erehtyvänä selittää ja opettaa. Kun toisin kirkastuu, pitää tietysti olla valmis tarkistamaan opetuksensa. Kaikki voivat erehtyä, mutta yksi tai ei yhtään voi vain olla oikeassa ja muut saman mielisiä. Armo kuuluu niin väärässä olijalle kuin oikeassa olijallekin. Jumala yksin on aina oikeassa. Raamattu on Jumalan sanaa ja Sana, mutta ihmisten kirjoittama. Avautuu kunnolla vain uskolle ja Pyhässä Hengessä siis. Ydinasia on kuitenkin niin selvä, että 'hullukaan' ei eksy tiestä.

Jeesus puhutteli omiaan vanhurskaina.
        Uskosta osattomia Hän kutsui syntisiksi.

Paavali kirjoitti kirjeensa armosta pelastetuille
        vanhurskaille ja pyhille Jumalan lapsille Kristuksessa Jeesuksessa.

Uudestisyntynyt uskova ei voi olla syntinenkoska Hän on
        Jumalasta syntynyt eikä Jumalasta synny yhtään syntistä
        Jumalan lasta. Jumalasta syntyy vain vanhurskaita ja pyhiä
        uusia luomuksia koska Jumala on vanhurskas ja pyhä.

Älä häpäise Jumalaa sanomalla Hänen lapsiaan syntisiksi.
        "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano saastaiseksi:"

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Ev.Lut ?

a. porttokirkko?
        b. oletko yksi porton jäsenistä?

perustele jos osaat. Tuskin osaat. Olet sitä perusteisiin menemätöntä umpiluista lajiketta?

• Anonyymi

Jumalan lakien ja käskyjen noudattaja, joka on ottanut ne lait sydämeensä ja tekee ja tottelee niitä, sellaiselle kuuliaiselle ihmiselle Jeesus ilmestyy.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

Jumalan sana tekee sen, minkä se lupaa eikä se tyhjänä palaja.

3. Moos. 18:5

Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra.

Älä lähde helluntailaisten hurmoshenkien perässä hakemaan mitään henkikokemuksia autuuden perusteeksi. Se on sitä hiekalle rakentamista.

• Anonyymi

Uuden liiton Yhdessä Kasteessa pestään synti pois saadaan Pyhä Henki johtamaanJumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää. Siihen Jumala mielistyy.

Hes. 36:27 "Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan."

• Anonyymi

hellareiden hippahenki ei ole Jumalasta, vaan villitsevä henki, mistä Raamattu varoittaa siihen sekaantumasta

• Anonyymi

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

• Anonyymi

Kristittyjen rakkaus ilmenee toinen toistensa herjaamisena. Sen he näkevät Jumalan rakkautensa.

Jeesus ei ollut lain näkökulmasta synnitön. Hän joutui sapattirikkomuksista ristille. Mutta hengen näkökulmasta nähden hän oli synnitön, kun hän toteutti Jumalan tahdon. Oli Jumalan tahto, että hän rikkoi sapatin, jotta saattoi mennä ristille ja vapauttaa siten ihmiset lain kirouksesta. Siten on ihmiselläkin että Jumalan tahdon toteuttaminen tekee hänestä synnittömän, ei lain kirjain, joka pelkästään tuomitsee ihmisten.

• Anonyymi

ainoastaan Kristuksessa olemme "synnittömiä" , >"joka kantoi MAAILMAN synnin"

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut , olette KRISTUKSEN PÄÄLLENNE PUKENEET:"
        Gal: 3: 27

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut , olette KRISTUKSEN PÄÄLLENNE PUKENEET:"

Kristittyjen kirkkojen toimittamassa kasteessa ihminen saa Jeesuksen veren sovituksen ja lahjavanhurskauden omakseen. (ei lahkokasteessa, mikä on pelkkä vesikaste)

Ilm. 7:9

Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet pukeutunut lohikäärmeeseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet pukeutunut lohikäärmeeseen!

Helluntailaiset on lohikäärmeen asialla. Ne jahtaa Kristittyjen pieniä lapsia, etteivät he saisi kasteessa pelastavaa Pyhän Hengen lahjaa.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• 10 viestiä ja ehkä yksi lähtee eteenpäin ?

• Anonyymi

Jos ihminen olisi synnitön, niin hän ei kuolisi ollenkaan..myös pieniä lapsia kuolee...

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Room.5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia."

Perisynnin kadotustuomio ei tarkoita helvetin tuomiota, vaan sitä, että Kristukseen kastamaton ei elä ikuisesti.

1. Moos. 3:22

Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

• Anonyymi

Jumalan sana on totuus. Se tekee sen minkä lupaa.

3. Moos. 18:5

Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra.

• Anonyymi

Sinä et ole Herra!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole Herra!

Älä heitä Jumalan sanaa selkäsi taakse!

• Anonyymi

Parhaimin ja Olenin kohtalo?

Hes. 23:35

"Sen tähden sanoo Herra Jumala: Sinä unohdit minut, sinä käänsit minulle selkäsi. Kärsi siis sinäkin, kanna irstauden ja iljettävien tekojesi seuraukset."

• Anonyymi

Sinä et ole Jumala, eivätkä pahat ja ilkeät sanasi ole Jumalan sanoja. Olet mieltäsi jakautunut ja sinulla on harhoja ja suuruuden kuvitelmia!

• Anonyymi

Lääketieteellisissä tutkimuksissa on todettu hurmoskielilä puhumisen ja skitsofrenian yhteys.

Jakaantunut mieli tuottaa sekä järkevää että järjetöntä puhetta.

• Anonyymi

Kauneipien joulun laulujen kirkkokansa ei tajua uhtään mitäänmistään raamatun asiasta eli täysin turhaa on sokeille selittää mitään eikä lutterin papisto ole yhtään sen pitemmälle edistynyt!
      JokInen kommenttinsa foorumilla kertoo tilanteen ja joka päivä tilanteensa huononee.

Tämänkin krtjun otzikko ja kommentit kertoo karua tietoa että kaikki hengellinen tieto puuttuu.

• Anonyymi

Tiesitkö, että homostelusta vankilaan joutunut Gerhard Olsen-Smidt on tehnyt helluntailaisten hengellisten laulujen laulukirjan?

• Anonyymi

hehee, sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa.
        "krtjun otzikko" mitähän se tarkoittaa, osaako joku parhamilaisista pedoista kertoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hehee, sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa.
        "krtjun otzikko" mitähän se tarkoittaa, osaako joku parhamilaisista pedoista kertoa?

odotellaan että joku parhamissa olevista sedistä antaisi asiaan valaisua !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesitkö, että homostelusta vankilaan joutunut Gerhard Olsen-Smidt on tehnyt helluntailaisten hengellisten laulujen laulukirjan?

Ol se on pikku nakki sen rinnalla mitä katkismuksen tekijän ceeveestä historia tietää.

Voi säkkipimeää usvaa, kuin lontoossa keskiajalla!

• Anonyymi

Synnittömäksi ei ainakaan pysty pyristelemään muita herjaamalla. Niin ei ole sellainen jolla on Jumalan käskyt.

• Anonyymi

Hengelliset laulut rauhoittaa hurmoshenkisiä lahkolaisia.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi

Mitä enemmän herjaa, niin sitä lähemmäs synnittömyyttä voi päästä. Herjaamisen päässä häämöttää äärimmäinen pyhyys, täydellisyys omasta itsestään. Se on se verraton uskon tie mutta sitä harrastaessa ei kannata kovin paljon Raamattua lukea ettei tule paha mieli.

• Anonyymi

Tuleekohan ykköspalkinto sakastiin asian tiimoilta jännittää oikein aika lailla.

Ja jos tulee niin kuinkahan ison sihijuomaa kirkko tilaa asian kunniaksi, vsrmaan siellä tiernapojat esiintyy ja käärijä näyttää kieltä taas kerran!@

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33