Sivistyneet ihmiset

Anonyymi-ap

102

737

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Siellä missä sivistys ei ole tullut voi olla tuollaista.
      Hassuja höpinöitä ihmisiltä joilla ei ole sivistystä.
      Sivistykseen kuuluu tosiasioiden hyväksyminen ja sitä pelkää nämä jotka puhuu sivistyksestä.

• Anonyymi

Tämä juttu tuli ykköseltä ennen vaalitenttiä. Koin melkein mainoksena Haavistolle, ei ihan oikeudenmukaista Stubbia kohtaan. Mutta luulen että äänestäjät ovat jo tämän asian mielessään käsitelleet. Keneen sitten suuntautuneisuus vaikuttaa ja keneen ei ja miten.

• Anonyymi

Äänestin Haavistoa ihan homopelkoisten kiusaksi. Muuten olisin voinut äänestää Stubbiakin.

• Anonyymi

Suuntauksen ei pitäisi vaikuttaa kehenkään. Suuntaus in fakta, syntymässä saatu, ja siitä ei voi kiistellä. Mitenkään. Miksi oikeastaan ihmisillä on siitä niin paljon ongelmia.
        Eihän muitakaan syntyessä saatuja ominaisuuksia oteta tällä esiin . On se ihme ettei ihmiset ole sen enempää valistuneita Suomessa, kun huutelevat suuntauksesta kovalla äänellä, ja alkavat syrjiä ihmistä asiasta jolle hän ei voi yhtään mitään, eikä tarvitsekaan voida.muut pohjoismaat ei omaa tätä ongelmaa norja , ruotsi ja Tanska eivät pidä mitään huutoa kenenkään suuntauksesta,
        ainoastaan Suomessa ollaan vielä niin takapajulla että jonkun suuntaus jopa vaikuttaa hänen olemista prsesidentti kandidaattina . Siis homoista ei saa heteroa tekemälläkään, kuten ei heteroistakaan saa homoa .
        Kaikista kauheimpia ovat uskovaiset joilla näyttää olevan erityisen kummallinen tapa tähän asiaan nähden. Syrjivät ihmisiä heidän ominaisuuksistaan , silloin ollaan pahasti pihalla todellisuudesta.
        Katsovat oikeudekseen syrjiä ja jopa puhuvat synnistä asian yhteydessä , siinä ei järki päätä pakota.
        Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ihmisinä, ketään ei tartte syrjiä mitenkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuntauksen ei pitäisi vaikuttaa kehenkään. Suuntaus in fakta, syntymässä saatu, ja siitä ei voi kiistellä. Mitenkään. Miksi oikeastaan ihmisillä on siitä niin paljon ongelmia.
        Eihän muitakaan syntyessä saatuja ominaisuuksia oteta tällä esiin . On se ihme ettei ihmiset ole sen enempää valistuneita Suomessa, kun huutelevat suuntauksesta kovalla äänellä, ja alkavat syrjiä ihmistä asiasta jolle hän ei voi yhtään mitään, eikä tarvitsekaan voida.muut pohjoismaat ei omaa tätä ongelmaa norja , ruotsi ja Tanska eivät pidä mitään huutoa kenenkään suuntauksesta,
        ainoastaan Suomessa ollaan vielä niin takapajulla että jonkun suuntaus jopa vaikuttaa hänen olemista prsesidentti kandidaattina . Siis homoista ei saa heteroa tekemälläkään, kuten ei heteroistakaan saa homoa .
        Kaikista kauheimpia ovat uskovaiset joilla näyttää olevan erityisen kummallinen tapa tähän asiaan nähden. Syrjivät ihmisiä heidän ominaisuuksistaan , silloin ollaan pahasti pihalla todellisuudesta.
        Katsovat oikeudekseen syrjiä ja jopa puhuvat synnistä asian yhteydessä , siinä ei järki päätä pakota.
        Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ihmisinä, ketään ei tartte syrjiä mitenkään

Arvon mekin ansaitsemme,vaan kuinka arvo määräytyy?-Määräytyykö se julkisuuuskuvan,varallisuuden,koulutuksen,palkkaluokan vaiko jonkun muun meritin mukaan?Hmm..Entäpä sitten tämä sivistys?-Onko siihenkin jokin siveysaste?

• Vaalit on poliittiset, pälyilevä yrmeä kuminaama Stubb valitaan, kokoomus saa taas mitä haluaa persujen keskustan avituksella. Kyse ei ole henkilövaalit tällä kertaa.
      Näistä kahdesta luottaisin Haaviston ulkopolitiikkaan huomattavasti enemmän, ulkopoliittisesti suomen presidentti on aika näkymätön.
      Kuvitteellisesti fiktio Sanna Marin presidenttinä olisi presidentti joka toisi suomi kuvaa parhaiten näkyville, kun näin ei ole ihan sama kumpi ehdokkaista on presidentti.

• Anonyymi

Sanna Marin puolustusvoimien ylipäällikkönä. Älä naurata.
        Hän, joka oli lahjoittamassa Hornetit Ukrainaan. :)))

• Anonyymi

Miksi nimittelet ihmistä, kuka kasvoilleen mitään voi, jokaisella on oma näkönsä ja sillekään ei kukaan mitään voi. Aikuiset ihmiset näyttävät esimerkkiä netissä nuorisolle miten ihmisille laitellaan haukkuma nimiä , mielestäni riittää ainoastaan hänen nimensä jos hänestä nyt on puhuttava.
        Sanna ei ole ehdokkaana , joten turha jossitella hänestä. Monet ilkeät kommentit ja haukkumiset ehkä osaltaan vaikutti siihen että ei katsonut haluavansa olla politiikkona, hänestä tehtiin netissä ihminen joka sai aikuisilta ihmisiltä törkeitä nimityksiä .
        Kuka enää haluaa poliitikoksi Suomessa kun heidät teloitetaan kansan suussa eikä aina riitä edes se vaan vedetään heidän perheetkin mukaan suomalaisten mielitehtävään joka on haukkuminen ja juoruaminen siis kuka haluaa edes olla poliiitisesti kiinnostunut kun kansa ei edes puhu politiikasta, ainoastaan ihmisistä ja heidän ulkonäöstään tai muista ominaisuuksista. Itse pääasia politiikka ei pahemmasti ole tapeetilla, muualla ei tälläistä sirkusta harrasteta , muualla puhutaan politiikkaa politiikkana .

• Anonyymi

Eihän Sanna Marin ole ehdokas.
      Persut nuudari puolueena haluaa ökyrikkaan presidentin, jos persu ei äänestä Stubbia Orpo setä tulee hyvin vihaiseksi, silloin ei Purraa naurattaisi...voi kun ps nuudarit ymmärtäisivät, eläkeläiset ymmärtäisivät leikkaukset, kun köyhät ymmärtäisivät kun ruoka tulee kallistumaan, lähimmät terveyskeskukset ovat satojen kilometrien päässä. Voi suomen kansa raukka ymmärrättekö jos otan 100 miljardia valtiolle velkaa

pe

• Anonyymi

Mikko Elo,edustaako suvakkeja kun on perustanut naapuriseuran venäjän kanssa.Alkaa varmaankin panaaneja kuskaamaan venäjälle ettei eläintarhoissa olevat asukit joudu ravinnon puutteessa riutumaan.

• Anonyymi

Kahdessta pahasta äneni meni num.10. Suku puoli tai ihmisen suntautuinen saman sukupuoleen ei märitä häntä työssä.Vaikka työ olisi olla presitenttinä. Onko oikein teistä Subin vaimo ei osaa ilmaista itseään Suomen kielellä.Onko suomen kieli katoava kansan perinne?

• Anonyymi

Haavisto ja suvakit haluavat suomenkielen katoavan ja tilalle nehkerisekamelskan.

• Anonyymi

Silti Ssuomella ei ole mikään velvollisuus olla muiden maiden KELA-toimisto.

• Tuli vain nopeasti mieleen se että tätä hokemaa olen kuullut (lukenut) aika paljon näillä palstoilla.
        Minulle vain ei koskaan kukaan ihminen ole joku "maa", vaan apua tarvitseva yksilö, olipa hän sattunut syntymään missä tahansa.
        Suomalainen voi tarvita apua ulkomailla.
        Olen kohtalaisen varma siitä että valtaosa turvapaikkaa hakevista haluaisi mieluiten tehdä työtä ja tulla toimeen työnteollaan kuin olla valtion elättinä. Oma byrokratiamme ja sääntökoneistomme ei vain tee sitä mahdolliseksi, koska ensin on käytävä läpi koko systeemi joskus kuukausien, jopa vuosien odotusajalla.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tuli vain nopeasti mieleen se että tätä hokemaa olen kuullut (lukenut) aika paljon näillä palstoilla.
        Minulle vain ei koskaan kukaan ihminen ole joku "maa", vaan apua tarvitseva yksilö, olipa hän sattunut syntymään missä tahansa.
        Olen kohtalaisen varma siitä että valtaosa turvapaikkaa hakevista haluaisi mieluiten tehdä työtä ja tulla toimeen työnteollaan kuin olla valtion elättinä. Oma byrokratiamme ja sääntökoneistomme ei vain tee sitä mahdolliseksi, koska ensin on käytävä läpi koko systeemi joskus kuukausien, jopa vuosien odotusajalla.

Jaa,,reaalimaailma on kuitenkin eri asia kuin se humaaniksi itsensä höperöittäneen haavekuva. Esimerkkinä toimikoon somalit,,tunnetaan "Afrikan mustalaisina" jotka ovat yhtä patalaiskoja olivatpahan missä hyvänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa,,reaalimaailma on kuitenkin eri asia kuin se humaaniksi itsensä höperöittäneen haavekuva. Esimerkkinä toimikoon somalit,,tunnetaan "Afrikan mustalaisina" jotka ovat yhtä patalaiskoja olivatpahan missä hyvänsä.

Minä tunnen oikeastaan vain yhden somalin, kahden lapsen äidin joka tekee täyttää päivää päiväkodin keittiössä.
        Olen toki nähnyt muitakin kaupungilla ja kuullut kaikenlaista juttua. Sellaistakin että kyllä menisisvät töihin, jos heille anntettaisi siihen mahdollisuus.

Ennakkoluulot ja stereotypiat istuvat vahvasti ihmisten mielessä, jotka eivät vaivaudu itse ottamaan selvää asioista vaan uskovat propagandaan, lööppeihin ja urbaanilegendoihin.

Miksi somali ei ole työssä?
        Onko syy se että "somalit ovat patalaiskoja" vai se että somalien on vaikeampaa saada työtä kuin esim. kantasuomalaisen?

Työtön kantasuomalainen ei erotu samalla tavalla kaupunkikuvassa kuin työtön somali. Koska suomalainen jää kotiin ottamaan kaljaa ja katsomaan urheilua telkkarista kun taas sosiaalinen somali parveilee ostareissa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Minä tunnen oikeastaan vain yhden somalin, kahden lapsen äidin joka tekee täyttää päivää päiväkodin keittiössä.
        Olen toki nähnyt muitakin kaupungilla ja kuullut kaikenlaista juttua. Sellaistakin että kyllä menisisvät töihin, jos heille anntettaisi siihen mahdollisuus.

Ennakkoluulot ja stereotypiat istuvat vahvasti ihmisten mielessä, jotka eivät vaivaudu itse ottamaan selvää asioista vaan uskovat propagandaan, lööppeihin ja urbaanilegendoihin.

Onko syy se että "somalit ovat patalaiskoja" vai se että somalien on vaikeampaa saada työtä kuin esim. kantasuomalaisen?

Työtön kantasuomalainen ei erotu samalla tavalla kaupunkikuvassa kuin työtön somali. Koska suomalainen jää kotiin ottamaan kaljaa ja katsomaan urheilua telkkarista kun taas sosiaalinen somali parveilee ostareissa.

Hienoa että tunnet yhden työssä käyvän.

Mistähän olet saanut tietoosi tuon, miten suomalainen työtön käyttäytyy?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

"Ennakkoluulot ja stereotypiat istuvat vahvasti ihmisten mielessä, jotka eivät vaivaudu itse ottamaan selvää asioista vaan uskovat propagandaan, lööppeihin ja urbaanilegendoihin."

Et sinä voi tuota tietää? Arvostelet toisten tietämystä, mutta omien faktojesi otanta on pientä, kuten nytkin tunnet yhden naisen.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ja ne sinun "päätelmäsi" perustuvat YHDEN somalin töissä oloon...
        Ja paasaat stereotypioista muina naisina...Istuvatpa kuvitelmasi "ahkerista ja ihanista" somaleista vahvasti suvakkien omiin perusteettomiin käsityksiin ja probagandaan.

Kuten usein on sanottu,,se humaani on hölmöin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja ne sinun "päätelmäsi" perustuvat YHDEN somalin töissä oloon...
        Ja paasaat stereotypioista muina naisina...Istuvatpa kuvitelmasi "ahkerista ja ihanista" somaleista vahvasti suvakkien omiin perusteettomiin käsityksiin ja probagandaan.

Kuten usein on sanottu,,se humaani on hölmöin.

Taitaa olla hölmöyttä tuo sinun kuvitelmasi että minä ihannoisin mitään erityistä kansanryhmää.
        Yhden hypyn ponit ovat lähinnä pateettisia poliittisen sirkuksen uhrilampaita ja rattaanpyörittäjiä. Mestarin ajatuksia ja sanoja toistelevia. Ad nauseam.

Sanoin että tunnen OIKEASTAAN vain yhden somalin. Avainsana on "oikeastaan". Olen toki tuntenut, tavannut, keskustellut monien somalien kanssa, erityisesti työssäni peruskoulussa ruotsalaisessa kunnassa jossa on suuri määrä ulkomaalaistaustaisia, lähellä Arlandan lentokenttää. En perusta mielipiteitäni skandaalilehtien lööppeihin enkä puoluepoliittisiin julkaisuihin, vaan todellisesta elämästä hankittuihin esimerkkeihin, oppilaiden vanhempiin, työtovereihin, naapureihin jne.

Muuten, Ruotsin ykköskanalla on tosi viehättävä ja asiallinen etiopialainen uutisankkuri, Katarina Sandström, palkittu ja suosittu, syntynyt Addis Abebassa.

https://www.femina.se/i-rampljuset/svts-katarina-sandstroms-okanda-liv-utanfor-rutan/9321165

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Taitaa olla hölmöyttä tuo sinun kuvitelmasi että minä ihannoisin mitään erityistä kansanryhmää.
        Yhden hypyn ponit ovat lähinnä pateettisia poliittisen sirkuksen uhrilampaita ja rattaanpyörittäjiä. Mestarin ajatuksia ja sanoja toistelevia. Ad nauseam.

Sanoin että tunnen OIKEASTAAN vain yhden somalin. Avainsana on "oikeastaan". Olen toki tuntenut, tavannut, keskustellut monien somalien kanssa, erityisesti työssäni peruskoulussa ruotsalaisessa kunnassa jossa on suuri määrä ulkomaalaistaustaisia, lähellä Arlandan lentokenttää. En perusta mielipiteitäni skandaalilehtien lööppeihin enkä puoluepoliittisiin julkaisuihin, vaan todellisesta elämästä hankittuihin esimerkkeihin, oppilaiden vanhempiin, työtovereihin, naapureihin jne.

Muuten, Ruotsin ykköskanalla on tosi viehättävä ja asiallinen etiopialainen uutisankkuri, Katarina Sandström, palkittu ja suosittu, syntynyt Addis Abebassa.

https://www.femina.se/i-rampljuset/svts-katarina-sandstroms-okanda-liv-utanfor-rutan/9321165

Siellä työpaikassako sinä näihinkin tutustuit?

"Työtön kantasuomalainen ei erotu samalla tavalla kaupunkikuvassa kuin työtön somali. Koska suomalainen jää kotiin ottamaan kaljaa ja katsomaan urheilua telkkarista kun taas sosiaalinen somali parveilee ostareissa."

Tuosta työstäsi kirjoitat täysin erilailla, kuin ruotsalaiset kolleegasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Siellä työpaikassako sinä näihinkin tutustuit?

"Työtön kantasuomalainen ei erotu samalla tavalla kaupunkikuvassa kuin työtön somali. Koska suomalainen jää kotiin ottamaan kaljaa ja katsomaan urheilua telkkarista kun taas sosiaalinen somali parveilee ostareissa."

Tuosta työstäsi kirjoitat täysin erilailla, kuin ruotsalaiset kolleegasi.

"Tuosta työstäsi kirjoitat täysin erilailla, kuin ruotsalaiset kolleegasi."

Lähde?

En ymmärrä mihin viittaat.
        Tarkoitatko, että en tavannut, keskustellut, pitänyt vanhempienvartteja somalialaisten vanhempien kanssa ollessani työssä peruskoulussa?
        Vai että keittiössä työskenteli somalialailainen keittiöapulainen, jonka lapset olivat esikoulu/vapaa-ajanryhmissäni?

Esikoulussa siihen aikaan ei saanut edes paikkaa ellei vanhemmat olleet työssä tai opiskelleet. Jossain välissä sitten sekin sääntö muutettiin siten että kaikki lapset saivat 3 tunnin paikan ja että jos toinen vanhemmista oli työssä ja toinen haki työpaikkaa, sai pitää lapsia esikoulussa (vastaa suomalaista päiväkotia) kolme tuntia. Esikoululuokka, jota opetin viimeiset kymmenen vuotta kuuluu taas peruskouluun ja ei tarjoa päivähoitoa.
        Jos somalilapsia oli päiväkoti- tai vapaa-ajan ryhmissä, niin vanhemmat olivat joko työssä, opiskelivat tai poikkeustapauksissa, aktiivisia työnhakijoita.

Kirjoittavatko ruotsalaiset kollegani jotain muuta?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

"Tuosta työstäsi kirjoitat täysin erilailla, kuin ruotsalaiset kolleegasi."

Lähde?

En ymmärrä mihin viittaat.
        Tarkoitatko, että en tavannut, keskustellut, pitänyt vanhempienvartteja somalialaisten vanhempien kanssa ollessani työssä peruskoulussa?
        Vai että keittiössä työskenteli somalialailainen keittiöapulainen, jonka lapset olivat esikoulu/vapaa-ajanryhmissäni?

Esikoulussa siihen aikaan ei saanut edes paikkaa ellei vanhemmat olleet työssä tai opiskelleet. Jossain välissä sitten sekin sääntö muutettiin siten että kaikki lapset saivat 3 tunnin paikan ja että jos toinen vanhemmista oli työssä ja toinen haki työpaikkaa, sai pitää lapsia esikoulussa (vastaa suomalaista päiväkotia) kolme tuntia. Esikoululuokka, jota opetin viimeiset kymmenen vuotta kuuluu taas peruskouluun ja ei tarjoa päivähoitoa.
        Jos somalilapsia oli päiväkoti- tai vapaa-ajan ryhmissä, niin vanhemmat olivat joko työssä, opiskelivat tai poikkeustapauksissa, aktiivisia työnhakijoita.

Kirjoittavatko ruotsalaiset kollegani jotain muuta?

"Kirjoittavatko ruotsalaiset kollegani jotain muuta?"

Mitenkä niin kirjoittavatko? Oletko koskaan kuullut, että ihmiset myös puhuvat toisilleen.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Juu,,on meilläkin YLEssä moniakin mustanaamoja, joita en juuri välittäisi enää nähdä yhtään enempää.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kirjoittavatko ruotsalaiset kollegani jotain muuta?"

Mitenkä niin kirjoittavatko? Oletko koskaan kuullut, että ihmiset myös puhuvat toisilleen.

Sinuahan minä tuossa lainasin.
        Sinä mainitset ruotsalaiset kolleegani ja heidän kirjoittamisensa.
        Vastaapas nyt vain kysymykseeni ja siteeraa lähde vätöksellesi.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu,,on meilläkin YLEssä moniakin mustanaamoja, joita en juuri välittäisi enää nähdä yhtään enempää.

Katarinan kaunista maitokahvin väriä monet kadehtii.
        Punottava, kalpea talvi-iho ei kyllä yhtään parempi. Monet menevät solariumiin tai lähtevät aurinkomatkalle parantaakseen talvista valkonaamaansa,.
        Tai onhan niitä värivoiteitakin.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Myönnän mokani. Jäi sana kertonut pois tuosta kommentistani.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kerro sinä lähteesi tuohon:

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Katarinan kaunista maitokahvin väriä monet kadehtii.
        Punottava, kalpea talvi-iho ei kyllä yhtään parempi. Monet menevät solariumiin tai lähtevät aurinkomatkalle parantaakseen talvista valkonaamaansa,.
        Tai onhan niitä värivoiteitakin.

Niinkö sinä teet?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tuli vain nopeasti mieleen se että tätä hokemaa olen kuullut (lukenut) aika paljon näillä palstoilla.

Iso osa ihmisistä ovat köyhyyspakolaisia, eli elintasopakolaisia. He eivät "oikeita" pakolaisia, jotka pakenevat sotia tai vainoa, vaan ”pakenevat” köyhiä oloja.

Mikään ei muutu, vaikka Suomi ottaisi miljoona tällaista elintasopakolaista. Jäljelle jää satoja miljoonia lisää. Elintasopakolaisten ottaminen ei siis lopulta ole ratkaisu mihinkään.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Eli siihem yhteen työssäkäyvään somaliin perustat tietämyksesi.

Ilmankos juttus on niin humaaneja niin humaaneja. Ei mitään realistista pohjaa vaan silmissä kiiluu vasemmistolainen ehkä peräti kommunistinen ihannemaailma yhden somalin verran.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Ihanko oikein teillä on YKKÖSKANAKIN?

Muniiko se kultamunia?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli siihem yhteen työssäkäyvään somaliin perustat tietämyksesi.

Ilmankos juttus on niin humaaneja niin humaaneja. Ei mitään realistista pohjaa vaan silmissä kiiluu vasemmistolainen ehkä peräti kommunistinen ihannemaailma yhden somalin verran.

Höpsistä.
        Tunnenhan minä ja tiedän koko joukon somaleja ja työssä käyviä useimmat. Sitä yhtä ja hänen työhistoriaansa kuvasin tarkemmin, kun olimme työtovereita monen vuoden ajan.

"Patalaiskoja" somaleja en tunne ja olen täällä palstoilla saanut lukea että Suomessa niitä notkuu ostareissa keskellä päivää pilvin pimein, varmaan täälläkin, mutta kun minulla ei ole omakohtaista kokemusta (en notku itse ostareissa) niin en voi kommentoida. Taas mihinkään skandaaliblaskojen tai poliittisten julkaisujen tarkoituksenhakuiseen kirjoitteluun en ota sen kummemmin kantaa. En pidä sitä luotettavan lähteenä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Höpsistä.
        Tunnenhan minä ja tiedän koko joukon somaleja ja työssä käyviä useimmat. Sitä yhtä ja hänen työhistoriaansa kuvasin tarkemmin, kun olimme työtovereita monen vuoden ajan.

"Patalaiskoja" somaleja en tunne ja olen täällä palstoilla saanut lukea että Suomessa niitä notkuu ostareissa keskellä päivää pilvin pimein, varmaan täälläkin, mutta kun minulla ei ole omakohtaista kokemusta (en notku itse ostareissa) niin en voi kommentoida. Taas mihinkään skandaaliblaskojen tai poliittisten julkaisujen tarkoituksenhakuiseen kirjoitteluun en ota sen kummemmin kantaa. En pidä sitä luotettavan lähteenä.

Minulla ainakin lähimmät ruokakaupat on ostarilla ja en katso, että se on notkumista, jos käyn kaupassa.

Mieti vähän aikuinen ihminen mitä kirjoitat.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ainakin lähimmät ruokakaupat on ostarilla ja en katso, että se on notkumista, jos käyn kaupassa.

Mieti vähän aikuinen ihminen mitä kirjoitat.

Minulla ei, käyn ostarilla n. kerran kuukaudessa tai harvemmin, ruokakaupat on kylillä. Miksi otit henkilökohtaisesti jotain jota kirjoitin yleisesti? Siis ostareilla notkumisesta ja somaleista.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Minulla ei, käyn ostarilla n. kerran kuukaudessa tai harvemmin, ruokakaupat on kylillä. Miksi otit henkilökohtaisesti jotain jota kirjoitin yleisesti? Siis ostareilla notkumisesta ja somaleista.

Samoin, kuten sinäkin kerroit henkilökohtaisen kommentin.

"mutta kun minulla ei ole omakohtaista kokemusta (en notku itse ostareissa) niin en voi kommentoida"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että tunnet yhden työssä käyvän.

Mistähän olet saanut tietoosi tuon, miten suomalainen työtön käyttäytyy?

Ihan vaan niistä heidän vaimojensa kertomasta ja heitä on paljon, omaisten huoli ihmisestä joka löhöää on myöskin usein kirjoitettu asia.
        Joten ei savua ilman tulta .

• Anonyymi

Käsittämättömän suuri on ero kansanryhmillä, kun vertaa Aasiasta vietnamilaisia, ja heidän sulautumista suomalaiseen yhteiskuntaan ja työelämään vastaavasti afrikkalaisiin soma leihin.
      Jälkimmäiset parveilevat kauppakeskuksissa, kun aasialaiset ovat töissään.

• Paloma.se01 kirjoitti juuri niinkuin oletan, turvapaikanhakija saanut oikeilla perusteilla turvaa suomesta, kotouttaminen edellytys menestyä uudessa kotimaassaan, tyllistyy jollain aika välillä. Työperäiselläkin omat vaikeudet kotoutua vieraisiin olosuhteisiin.

Laittomasti kuten venäjältä voi tulla sitä ei kukaan hyväksy, persujen kontolla hoitaa maahanmuutto kuinka hoidatte nämä venäläiset jotka pääsee suomeen, entä ne jotka tulee lumien sulettua, heidän määrää ei kukaan tiedä.

Pieni määrä kiintiöpakolaisia EU:n leireiltä, nämä voidaan valikoida lapset äitineen, ei pidä sekoittaa villiin laittomaan tulijoihin.

• Anonyymi

Olettaminen ei ole faktaa.

Miksi sinä haluat valikoida pakolaisia. Eikö he kaikki ole saman arvoisia?

• Anonyymi kirjoitti:

Olettaminen ei ole faktaa.

Miksi sinä haluat valikoida pakolaisia. Eikö he kaikki ole saman arvoisia?

Kiintiöpakolainen eri juttu, mietis venäjältä tulee tuhansia miten pääset heistä eroon, voi joukossa olla ihan oikeitakin hengensä edestä paenneita.
        Elintasoa hakevat, ei käy kun päästään maahan tulee ongelma.

Suomi on sitoutunut pakolaissopimuksiin että kehitysapuun, siinä missä muutkin maat EU:a

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Kiintiöpakolainen eri juttu, mietis venäjältä tulee tuhansia miten pääset heistä eroon, voi joukossa olla ihan oikeitakin hengensä edestä paenneita.

Suomi on sitoutunut pakolaissopimuksiin että kehitysapuun, siinä missä muutkin maat EU:a

Sopimuksia voidaan muuttaa tai irtisanoutua jos ne eivät palvele nykyaikaa ja oman maan tarpeita

Samanlaiset sopimukset ne on muissakin maissa, mutta siellä osataan elää reaaliajassa eikä hirttäytyä muinaisiin sopimuksiin.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Sinähän juuri haluat kiintiöpakolaisiakin valikoida.

"Pieni määrä kiintiöpakolaisia EU:n leireiltä, nämä voidaan valikoida lapset äitineen, ei pidä sekoittaa villiin laittomaan tulijoihin."

• Anonyymi kirjoitti:

Sopimuksia voidaan muuttaa tai irtisanoutua jos ne eivät palvele nykyaikaa ja oman maan tarpeita

Samanlaiset sopimukset ne on muissakin maissa, mutta siellä osataan elää reaaliajassa eikä hirttäytyä muinaisiin sopimuksiin.

Mikä suomen realiajassa vikaa. Onko persuilla mitään kotoutusohjelmaa vai turpiin ja onnea.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Mikä suomen realiajassa vikaa. Onko persuilla mitään kotoutusohjelmaa vai turpiin ja onnea.

Oliko taas persuista kyse? Sinä todellakin pilaat joka ketjun persuvihallasi.
        Mene sinne paikakuntasi kuppilaan persuista jauhamaan vai eikä kantti kestä live-keskustelua.

• Anonyymi kirjoitti:

Mene sinne paikakuntasi kuppilaan persuista jauhamaan vai eikä kantti kestä live-keskustelua.

On kyse persuista, heidän vastuulla on maahanmuutto kaikki mikä kuuluu kotoutukseen, kielen opetus sekä ohjaus työelämään.
        Rikollisuuden torjunta ym. halusitte vastuun niin hoitakaa se kunnolla sivistyneesti, kuten aloitus tarkoittaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen ettei uskalla mennä mihinkään ääneen pasaamaan persuvihaansa,,pataanhan siinä tulisi ihan ilman muuta. Joka aivan oikein olisikin.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

On kyse persuista, heidän vastuulla on maahanmuutto kaikki mikä kuuluu kotoutukseen, kielen opetus sekä ohjaus työelämään.
        Rikollisuuden torjunta ym. halusitte vastuun niin hoitakaa se kunnolla sivistyneesti, kuten aloitus tarkoittaa,

En ole persu, joten en ole halunnut mitään vastuuta ja olen sitä mieltä, että mikään ei ole yhden puolueen vastuulla.

• Anonyymi

Nähtävillä on, kuinka se nk. sivistys vaikuttaakaan,,aletaan paapomaan ulkomaalaisia rikollisislaumoja ja vetelyksiä, kutsumaan laumoittain meidä elätettäviksi, johtunee siitä että ihminen muuttuu sellaiseksi "kirjatyhmäksi" joita niin osuvasti kuvasi eräs aiemmin vaikuttanut henkilö.

Eli kaikenlaine JÄRKI katoaa ilmeisesti samaa kyytiä näiden " oppineiden" päästä kuin sinne sitä pintasivistystä ja humaaneja aatteita tungetaan?

Lienee tarkoituksella tehtyä kansalaisten oman älyn käytön tuhoamista moinen sivistyksen opettaminen.

• Kukaan ei hyväksy rikollislaumoja. Pieni määrä valikoituja kiintiöpakolaisia, naisia lapsia.

Miten aiotte hoitaa luvattomat henkilöt jotka oleskelevat suomessa, Ruandaan ei voi siirtää, joku ratkaisu on teidän löydettävä, kaasuttamalla ?

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Kukaan ei hyväksy rikollislaumoja. Pieni määrä valikoituja kiintiöpakolaisia, naisia lapsia.

Miten aiotte hoitaa luvattomat henkilöt jotka oleskelevat suomessa, Ruandaan ei voi siirtää, joku ratkaisu on teidän löydettävä, kaasuttamalla ?

"Miten aiotte hoitaa luvattomat henkilöt"

Palstalaisetko tuon pitäisi hoitaa.
        Mene nyt hyvä ihminen lukemaan, miten meillä hallitus ja eduskunta toimii.

• Anonyymi

Einstein tuki ydinasetta aikanaan ja kirjoitti kirjeen Rooseveltille pelkurille
      jota ei kiinnostanut ydinase eikä sotaan osallistuminen.Lopulta se kääntyi. USA on vaikea
      yhteistyökumppani mutta se on ainoa mahdollinen murhaajaputinisteja vastaan

Haavisto on Einstein-vastainen ja ydinasekieltäjä totaalisti vaarallinen Suomelle

Olisin veikannut että Cai kirjoitetaan j:ll mutta ei
      eli opin sen tässä hötäkässä

Käyn äänestämässä Cai-Görania koska Sebu tynkkynen halusi estää arabisosialistien
      rikokset homoseksuaaleja vastaan joita vihreät ajavat maahan
      haavisto vihaa myös eläkeläisiä ja tukee putinia ydinase-estoilla

Ruotsalaiset saavat nordealta uuden turvatilin ja paremmin koron

Nordea Bank kommer lansera ett sparkonto med fördröjda uttag. Syftet är att försvåra för bedragare.

"Som ett ytterligare steg att försvåra för bedragare att lura svenska bankkunder lanserar Nordea ett nytt sparkonto, Sparkonto Extra, med högre ränta och med tre dagars fördröjning på uttag. Något som gör det möjligt att stoppa transaktioner när man misstänker att man blivit utsatt för bedrägeri"

• Anonyymi

Jos sivistys on siitä kiinni, haluaako Suomeen HomoPekan presidentiksi vai ei.

Heh, heh niin hölmö ei toki ole.

Sivistymättömällä ei ole paineita esittää parempaa kuin onkaan.

Homot voivat mennä sivistyneeseen homolandiaan.
      Minä jään Suomeen.

• Onko tullu mieleen että sinäkin voisit olla tahtomattaan homo,

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Onko tullu mieleen että sinäkin voisit olla tahtomattaan homo,

Jaa, perikistä on sitten tuntunut että onkin hömö?
        Ilmankos niin akkamainen on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän kyllä , mitä ole halumnut ja tahtonut ja aina elänyt niin tiedostaen.

Haavistokin voi olla ihan tahtomattaan homo.

Eikös hänelläkin niitä naisystäviä....

Kauheeta jos niin tahdoton tyyppi hakee pressan paikalle Suomessa.

Vielä kauheempa kun hömelöt häntä äänestävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akkamainen ?
        Alennatko naisia jotenkin ?
        Sinutkin on nainen synnyttänyt tähän maailmaan .

• Anonyymi

Samat ikiaikaiset törinät tuolta tarhamummolta , rajoittuneet näkemykset ruotsalaislähiön aidatulta tarha-alueelta. Stereotypiota viljelevä humanisti, ottanut asiakseen , solvata suomalaisia miehiä, kaljaa kittaaviksi sohvalla makoilijoiksi.
      Vähättely ja kaunaisuus paistaa kirjoituksista.

• Anonyymi

Eihän hän solvannut mitenkään suomalaista miestä , sanoi ainoastaan sen mistä Suomessa asuvat naiset ovat puhuneet ja kirjoitelleet toisilleen.
        Va keksiikö heidän vaimonsa sen ettei mies ole edes halukas työntekoon.
        Joten suomi24 ei ole ainut palsta jossa ihmiset keskustelevat , niitä on muitakin .
        Joten äläpäs vääntele taas omaan malliisi.
        Ja nimitys tarhamummo ei sekään ole oikea, siis esikoulun henkilökunta ei ole mitään tarhamummoja , vaan tekevät työtään opetusohjelman mukaan .

• Liberaalisen sivistyksen omaavat naiset vailla mies ystävää, tilaston mukaan miehet muuttumassa ääri konservatiiviseksi. Naiset ei halua synnyttää lapsia ihan kelle vaan, ei myöskään tarjoa seksiä, jos nainen tarvitsee seksiä hän valitsee afrikkalaisen koneinsinöörin, joku jää lehdellä soittelemaan.

• Anonyymi

Mihinkä faktaan tämä tutkimuksesi perustuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pertikki on selkeästi suuntautumassa järjen mieheksi
        hänen tutkimuksensa heiluvat ja hän ei muista puheitaan

mutta koneinsinöörien suosio on karmaiseva naisten keskuudessa
        ottaen huomioon niiden typeryyden kouluttamattomuuden osaamattomuuden
        ja rahattomuuden

se voi johtua vain siitä että sosdem elättää koneinsinöörin kakarat kun tämä onsaanut
        ensin tehdä niitä parikymmentä, verorahoilla elättää yhteiskunnan elättiyksinhuoltajat

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siihen löytyy faktaa, vasta muutama päivä sitten oli esillä tutkimus, naiset arvomaailma on liberaalinen, paremmin kouluttautuneita kuin miehet, miehet edustaa oikeisto konservatiiveja. Naiset hakee kumppaneita saman arvomaailman omaavia, persuista ei ainakaan löydy samaan arvomaailmaan kuuluvia.

Minkälainen on sitten persu nainen " kyllä minua sitten nauratti, olisin ampunut jos olisi ollut pyssy "

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Kyllä siihen löytyy faktaa, vasta muutama päivä sitten oli esillä tutkimus, naiset arvomaailma on liberaalinen, paremmin kouluttautuneita kuin miehet, miehet edustaa oikeisto konservatiiveja. Naiset hakee kumppaneita saman arvomaailman omaavia, persuista ei ainakaan löydy samaan arvomaailmaan kuuluvia.

Minkälainen on sitten persu nainen " kyllä minua sitten nauratti, olisin ampunut jos olisi ollut pyssy "

Ahaa ja siinäkö kerrotaan, että naiset hakee seksin afrikkalaisilta?

• Anonyymi

Einstein tuki ydinasetta ja Haavisto ei
      H tukevat nuoret naiset jotka eivät erota fissiota fuusiosta (Mikä alkuaine
      jakaa nämä eli ei fuusioidu ei fissioidu?)

niin nuoret naiset valitsisita putinhyysärin ja ydinaseen vastustajan
      ja antaisivat putindiktatuurin hyökätä Suomeen miehittää jne kuin tuhoamansa
      Karjalan vain sen takia että tukisivat ihmisoikeuksia kehitysmaalaisille
      ja sukupuolisuuntauksia jne

• Demarit ei elätä sen paremmin kuin muutkaan jos kyse maahanmuuttajista.

Suomen maahanmuuttajat on kertyneet pääasiassa oikeisto hallitusten kausina, Marinin aikana tuli hyvin vähän pakolaisia, erittäin vähän.
      Silloin kun persut olleet hallituksissa on tullut kuhisemalla, kun lumet sulaa saa Rantanen idästä muslimeja laumoittain Putinin avittamana.

• Anonyymi

On maahanmuuttajia ja sitten on maahanmuuttajia.

On työnperäisiä maahanmuuttajia. On turvapaikanhakijoita, jotka oikeasti hakevat turvapaikka. Sitten on elintasopakolaisia, jotka "pakenevat" köyhyyttä. Viimeksi mainittuja on satoja miljoonia ja heidän laisia syntyy jatkuvasti lisää.

Vaikka länsimaat ottaisivat miljoonia köyhiä rajojensa sisäpuolelle, niin jäljellä on edelleen satoja miljoonia lisää. Köyhyyttä ei ratkaista ottamalla murto-osa köyhyyttä pakenevia länsimaihin.

• Anonyymi kirjoitti:

On työnperäisiä maahanmuuttajia. On turvapaikanhakijoita, jotka oikeasti hakevat turvapaikka. Sitten on elintasopakolaisia, jotka "pakenevat" köyhyyttä. Viimeksi mainittuja on satoja miljoonia ja heidän laisia syntyy jatkuvasti lisää.

Vaikka länsimaat ottaisivat miljoonia köyhiä rajojensa sisäpuolelle, niin jäljellä on edelleen satoja miljoonia lisää. Köyhyyttä ei ratkaista ottamalla murto-osa köyhyyttä pakenevia länsimaihin.

Pitää paikkansa.
        EU:a ongelma järjestää taakan jakoa, etelä-eurooppa saa pakolaisia mielinmäärin, tuleeko suomeen sama ongelma jää nähtäväksi.
        Lietsomalla rasistista vihaa pakolaisia kohtaan ei se muuta mitään todellisuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Länsimaiden holtiton teollinen ja liikenteen kasvu on aiheuttanut ilmastokriisin mm. Afrikassa ja tehnyt laajoja alueita elinkelvottomaksi. Kun sateet eivät tule aikanaan ja kaikki purot kuivuvat, ei kasva korttakaan, eläimillekään ei ole ruokaa saati sitten ihmisille. Väestön migraatiota on tapahtunut aina historiassa ilmastonmuutoksien ja luonnonkatastrofien seurauksena. Eihän tämä ole mitään uutta, mutta nyt sitä on tapahtumassa suuressa mittakaavassa meidän aikanamme ja olemme itse osasyyllisiä siihen.
        Voimme toki linnoittaa Euroopan ja pysäyttää kaikki tänne pyrkivät rajalla ja lähettää ne takaisin. Nälänhätä. sodat ja katastrofit saavat kyllä väestönkasvun ja migraatiot tukahdettua, mutta onko se tavoitteemme? Otammeko me sen omalletunnollemme?

Köyhyyttä emme voi ratkaista avaamalla rajjamme tänne pyrkiville, mutta emme myöskään voi kieltäytyä auttamasta ihmisiä jotka kärsivät ilmastokatastrofeista, jotka meidän kulutushysteriamme on aiheuttanut.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Länsimaiden holtiton teollinen ja liikenteen kasvu on aiheuttanut ilmastokriisin mm. Afrikassa ja tehnyt laajoja alueita elinkelvottomaksi. Kun sateet eivät tule aikanaan ja kaikki purot kuivuvat, ei kasva korttakaan, eläimillekään ei ole ruokaa saati sitten ihmisille. Väestön migraatiota on tapahtunut aina historiassa ilmastonmuutoksien ja luonnonkatastrofien seurauksena. Eihän tämä ole mitään uutta, mutta nyt sitä on tapahtumassa suuressa mittakaavassa meidän aikanamme ja olemme itse osasyyllisiä siihen.
        Voimme toki linnoittaa Euroopan ja pysäyttää kaikki tänne pyrkivät rajalla ja lähettää ne takaisin. Nälänhätä. sodat ja katastrofit saavat kyllä väestönkasvun ja migraatiot tukahdettua, mutta onko se tavoitteemme? Otammeko me sen omalletunnollemme?

Köyhyyttä emme voi ratkaista avaamalla rajjamme tänne pyrkiville, mutta emme myöskään voi kieltäytyä auttamasta ihmisiä jotka kärsivät ilmastokatastrofeista, jotka meidän kulutushysteriamme on aiheuttanut.

Mistä päättelet, että he ovat aidosti olleet niitä "kärsijöitä"?

Maailma on täynnä kärsimystä, myös Suomessa kärsitään. Aidosti kärsivät eivät väärinkäyttäisi saamaansa apua.

Itse olen todella paljjon kärsinyt, kokenut monenlaista pahaa. Aidosti kärsineet eivät kykene asioistaan vapaasti puhumaan. Eivätkä tee sillä bisnestä.

Aito kärsimys lyö leimansa ihmiseen. Hänestä näkee jo kauas, että on elämä koetellut: eleet, ilmeet, asento, käytös, puhe, reaktiot, kaikki sanattomasti kertovat ihmisen elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä päättelet, että he ovat aidosti olleet niitä "kärsijöitä"?

Maailma on täynnä kärsimystä, myös Suomessa kärsitään. Aidosti kärsivät eivät väärinkäyttäisi saamaansa apua.

Itse olen todella paljjon kärsinyt, kokenut monenlaista pahaa. Aidosti kärsineet eivät kykene asioistaan vapaasti puhumaan. Eivätkä tee sillä bisnestä.

Aito kärsimys lyö leimansa ihmiseen. Hänestä näkee jo kauas, että on elämä koetellut: eleet, ilmeet, asento, käytös, puhe, reaktiot, kaikki sanattomasti kertovat ihmisen elämästä.

Aito kärsimys ei kuule aina näy mitenkään, sillä ihmisiä erilaisia . Kaikki eivät siis ajattele suomen tavalla. On maita missä lapset jo pienenä opetetaan peittämään tunteensa ja elää kuten tavallisesti. Suomalaisen kärsimys on aika selvästi näkyvillä somessa .
        Joten ei tätäkään asiaa voi yleistää.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Maapallon holtiton ihmismäärän kasvu on suuri syy moniin ongelmiin.

• Anonyymi

Suomen tulisi luopua turvapaikkakäytännöstä.

Useimmat haluaa keski-eurooppaan.
      Mitä niitä mustikoita täällä elättämään.

• Anonyymi

Luovutaan hyysäämisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luovutaan hyysäämisestä.

Sattuu olemaan persujen päänvaiva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sattuu olemaan persujen päänvaiva.

Enempi tuntuu olevan sinun itsesi päänvaiva.

• Anonyymi

Mitäs jos sinäkin sattuisit jonain päivänä hakemaan turva paikkaa , luulisi että turvapaikan vastustajalla olis aika vaikea saada ketään joka ottaa vastaan. Mikään ei ole niin varmaa kun epävarmuus. Siis maailman tilanne tänään on aika hälyyttävä kaiken mailman ongelmiaan kanssa mitä sodat tuovat tullessaan .
        Joten hieman ehkä tieto asioista auttaisi , sitä ei saa juorumediasta

• Anonyymi

Sivistyneet ihmiset tietävät, että koko ihmiskunta ei ole toisiinsa nähden samalla tasolla, eivät edes omat kansalaisensa.

Älykkyydessä, lahjakkuuksissa sekä eri taidoissa on suuriakin eroavuuksia. Siksi "tasa-arvo" on edistyksen jarru ja käytännössä taannuttaa myös heitä joilla olisi ollut mahdolisuus edistykseen, jos se olisi sallittu.

Typerysten holhoamiseen on haaskattu aikaa ja rahaa, jokaisen ihmisen tulee itse ponnistaa ylös- ja eteenpäin niistä lähtökohdista jotka hänellä on. Mahdollisuudet tähän voidaan antaa, muttei liikaa holhoten.

• Sivistyneet ihmiset tietävät että jokaisessa kansassa, ihmisryhmässä, populassa on ihmisiä joilla on erilaisia vahvuuksia, valmiuksia, heikkouksia, kehittymättömiä puolia.
        Jokaisessa kansassa, yksilötasolla.

Ei voi puhua tasoista, koska jotkut omaavat suuren määrän kineettistä ja auditiivista älykkyyttä, jotkut loogista ja analyyttistä, jotkut verbaalista, jotkut tilaa hahmottavaa älykkyyttä. Älykkyyden seitsemää eri sorttia ei ole kaikki ajettu tasaisesti koko ihmiskunnalle.

Kaikki nämä lahjakkuudet, valmiudet ja taidot ovat kuitenkin yksilötasolla. Mitään kansainvälistä barometria mikä määrittelee ihmisten tasokkuuden kansoittain, rodun, syntymäpaikan, kallon suuruuden, jne. fyysisten tai psyykisten ominaisuuksien mukaan ei ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Sivistyneet ihmiset tietävät että jokaisessa kansassa, ihmisryhmässä, populassa on ihmisiä joilla on erilaisia vahvuuksia, valmiuksia, heikkouksia, kehittymättömiä puolia.

Ei voi puhua tasoista, koska jotkut omaavat suuren määrän kineettistä ja auditiivista älykkyyttä, jotkut loogista ja analyyttistä, jotkut verbaalista, jotkut tilaa hahmottavaa älykkyyttä. Älykkyyden seitsemää eri sorttia ei ole kaikki ajettu tasaisesti koko ihmiskunnalle.

Kaikki nämä lahjakkuudet, valmiudet ja taidot ovat kuitenkin yksilötasolla. Mitään kansainvälistä barometria mikä määrittelee ihmisten tasokkuuden kansoittain, rodun, syntymäpaikan, kallon suuruuden, jne. fyysisten tai psyykisten ominaisuuksien mukaan ei ole olemassakaan.

Se että sinä et voi humaanisuuden aiheuttaman pyöreäpäisyyden vuoksi hyväksyä asiasta tehtyjä tutkimuksia ei suinkaan kiellä tutkimusten tuloksia.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Sivistyneet ihmiset tietävät että jokaisessa kansassa, ihmisryhmässä, populassa on ihmisiä joilla on erilaisia vahvuuksia, valmiuksia, heikkouksia, kehittymättömiä puolia.

Fiksut ihmiset tietävät myös, että kaikki kansat eivät ole kaikkien muiden kavereita. Fiksut ihmiset tietävät myös, että näitä kansoja ei pidä sekoittaa keskenään ollenkaan. Fiksut tietävät myös, että tietyt kulttuurit eivät sovi elämään rinnakkain. Maailmassa on maita ja mailla armeijat ihan hyvistä syistä. On naiivia ja sinisilmäisät lulla, että kaikki ovat samanlaisia ja ajattelevat asioita samalla tavalla.

• Anonyymi

Yksikään persu ei ole sivistynyt. Sivistynyt ihminen ei liity persuihin
      eikä kannata persuja.

• Anonyymi

Yksikään suvakki ei ole oikeasti sivistynyt vaan pelkästään hölmö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään suvakki ei ole oikeasti sivistynyt vaan pelkästään hölmö.

19:16
        Onko sulla syvä krapula, kun tällaista oksennat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19:16
        Onko sulla syvä krapula, kun tällaista oksennat?

Siksi oksensin, koska edellinen oli sitä itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi oksensin, koska edellinen oli sitä itseään.

19:57
        Siis sivistymättömyyttä

• Anonyymi

Viime eduskunnan vihreissä oli kirjaviisautta ja naisenergiaa, mutta käytännön tulos oli katasrofaalista.

• Anonyymi

Viime kaudella empatiaa.

• Anonyymi

Empatia kohdistui ulkomaalaisiin siivestäjiin, vaikka heidät oli valittu suomalaisten elinolojen edustajiksi.

• Anonyymi

Selvennä toki.

• Anonyymi

Sivistyneet ihmiset myös huomaavat ja tunnustavat käytännön tosiasiat: Yksi tosiasia on se, että vaikka ihmisten sivistyneiden yksilöiden mielestä tulisi olla tasa- arvoisia, he eivät sitä ole, ei sinne päinkään.
      Siis aloituksen väite on karkeasti virheellinen!

• Näkökulma: Sivistyksen mitta on se, miten, missä , milloin käyttää äänihuuliaan tai on käyttämättä.
      (Tässä ne korvautuvat sormenpäillä)

• Anonyymi

Sivistys on paljon muutakin kuin puhe tai kirjoitustapa. Ihminen voi puhua kauiniisti ja käyttää käsiään fiinisti mutta hän voi esim. vaaleissa kannattaa voimia jotka haluavat jättää ison osan kansalaisista heitteille.
        Onko em. ihminen sivistynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivistys on paljon muutakin kuin puhe tai kirjoitustapa. Ihminen voi puhua kauiniisti ja käyttää käsiään fiinisti mutta hän voi esim. vaaleissa kannattaa voimia jotka haluavat jättää ison osan kansalaisista heitteille.
        Onko em. ihminen sivistynyt?

Tai hän voi arvostella ylemmyydentuntoisesti ihmistenvaalikäyttäytymistä.

Siinä ei ole paljon sivistystä vaan nokkavaa itseriittoisuutta demokratiaa kohtaan.
        Haloo.... Taidat olla beng syyttelevine kommentteineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai hän voi arvostella ylemmyydentuntoisesti ihmistenvaalikäyttäytymistä.

Siinä ei ole paljon sivistystä vaan nokkavaa itseriittoisuutta demokratiaa kohtaan.
        Haloo.... Taidat olla beng syyttelevine kommentteineen.

12:06
        Tarkennathan, niin voin vasta ei tai juu. Kellonaika, kiitos.
        Beng

• Anonyymi

Kunhan ei tarvitse olla kaikkien kanssa tekemisissä, viihtyy vain omien opiskelukaverien ja samanmielisten seurassa. Kyllä on oltava niin tasa-arvoista sanoo ylen asiantuntija, kiittää ja kumartaa mukava palkkio tilille kirjautuu. : )

• Anonyymi

Maailmassa mailla on rajat ja ihan syistäkin.

• Anonyymi

Rosoa pitää olla seassa, tuo maustetta hymistelyyn.

• Anonyymi

Rajaat tuon sivistyeisyyden homojen ja lesbojen tasa-arvoisuuden hyväksymiseen!

• Anonyymi

Kekkosajan vanhukset helposti huijattavien porukka

matua mahaan matu tekee työt matu parantaa kestävyysvajetta

Eipä tehnyt sitä omassa mahassaan

• Anonyymi

No,,suvakit,,saitteko hömö pressan?

• Anonyymi

Sivistyneet ihmiset joilla on rahaa = miljardi ja ovat siten vahvasti epätasarvisia pitävät pskanpuheissaan tasarvisuutta keskustelussa ja tyhmät köyhät seuraavat heitä ja ovat siksi köhiä

Äsken OmaSp -säästöpankki jäi sotkuistaan kiinni kurssi laski ja suositukset

Arvauskilpailu. Tämän pikkuruisen pankin toimitusjohtajan vuositulitot noin 50 prosentin verotuksella ovat

a) vähäiset
      b) puutteelliset
      c) tasarvioiset
      d) noin 2 miljoonaa

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1508
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1155
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      105
      1066
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      953
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      817
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      179
      729
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      716
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      679
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      633
    Aihe