60v kysyy mikä retkeilyauto ympärivuotiseen käyttöön 200tkm ajettu

Anonyymi-ap

2ihmistä ja 2keskikoista koiraa pohjoismaiseen liikkumiseen. Mikä auto on se toimintavarma jo paljon ajettuna ja onko joku myös ennakko ehjänä korjattu (osa menee varmuudella) tietyn kilometrimäärän jälkeen myös tulee kysymykseen. Joku ns luotto pakettiauto mistä noita tehdään.

51

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      200tkm ajetussa merkitsee paljon kuinka sitä on pidetty, huollettu ja miten sillä on ajettu. Asuntoautot tehdään useimmiten turhan heppoisen alustan päälle että se saataisiin ajoluvan puolesta sopimaan useimmille ja siitä johtuen alustarakenteet joutuvat koville.

      • Anonyymi

        Et lukenut otsikkoa. Aloittaja kyselee retkeilyautoa ja ne ovat rakennettu pakettiauton koriin, joten alusta ja kori on sama kuin tavaran kuljetuksessakin.


    • Anonyymi

      200 000 motori on loppu

      suosittele 100 000 ajetun ostamista

      ja mahdollisimman tehokasta

      2,4 turpolla pääsee jo kivasti eteen päin

      yli 10v autoja en suosittele

      tai jos niitä saa tosi halvalla

      tänä päivänä kaikki maksaa paljon joten vähän käytetyn ostaminen kalliimmalla

      on järkevempää

    • Anonyymi

      Fiatti jakopäänhihna vaihdettava tankkaamisen yhteydessä.
      Palstavahdin niksinurkka Kuopiosta

    • Anonyymi

      Varmista, että kiljupönttö on asennettu tukevasti kiinni ja että siinä on ns. "akka-lukko", ettei muijasi latki kaikkea janoonsa.

      Olettehan myös avoimia parinvaihtosessioihin, se on ihan must noissa piireissä. Koiratkin toki toivotetaan aina tervetulleiksi.

      • Anonyymi

        Keppanaa tulee olla aina mukana silleen ettei lopu kesken.


    • Anonyymi

      Retkeilyauto ei ole se paras valinta. Ensinnäkin saa olla tarkkana jos ostaa retkeilyauton jolla jo ikää lähes 10v tai yli. Helmakotelot näissä kriittinen paikka. Maalin alla voi olla pelkkää ruostetta.
      Asumismukavuuden puolesta täysverinen matkailuauto hyvä.
      Lämmitykseen oltava joko Alde tai Trumatic.
      Hupiakkuja mieluusti kaksin kappalein ja jos aikoo yöpyä autossa pakkasellakin niin sellainen missä pienet ikkunat eli talvikäyttöön tarkoitettu.
      Kun on kaksi koiraa niin pohjaratkaisu oltava sellainen että lattiatilaa reippaasti oltava.
      Kuraisia ja märkiä koiria kun ei oikein voi sängylle päästää.

      • Anonyymi

        unohdit nyt vallan mainita portapotan!

        pieni tulisija on myös näppärä talvikäytössä sekä makkaranpaistossa. voi tietty itsekin muurata tiilistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        unohdit nyt vallan mainita portapotan!

        pieni tulisija on myös näppärä talvikäytössä sekä makkaranpaistossa. voi tietty itsekin muurata tiilistä

        Mulla on elnakissa vuolukiviuuni. Metriset halot mahtuu.


    • Anonyymi

      Onko koirat ja isäntäväki sisäsiistejä?

      • Anonyymi

        Eikai pikku vahingot haittaa?


    • Anonyymi

      Tommosia 80-luvun puolivälin Hymereitä saa kohtuuhintaan. Tulee tahrat ja sähköviat kapan päälle.

      • Anonyymi

        Tahrat ei matkan tekoa estä ja sähköviat korjaa ammattilainen.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa luotettavaa enää no voi muutaman vuoden mennä jos juuri vaihdettu moottori ihan sama mikä merkki

      • Anonyymi

        Fiiatin diesel on yhtä luotettava kuin vanhojen junien vessat.


    • Anonyymi

      Kannattaa varmistaa, ettei koirat tai akka kanna kirppuja (tai satiaisia) sisään. Niistä voi olla vaikea päästä eroon koko roskaa polttamatta.

    • Anonyymi

      Voitte tulla kokeilureissulle mun kanssa, niin pääsette sisään hienoon harrastukseen. Alaoitetaan reissu visiitillä Alkoon ja sitten ajetaan camping alueelle. Jos matkalla näkyy tien poskessa elukoitten raatoja, niin poimitaan mukaan, niin ei tarvitse pysähdellä ruokakaupassa. Kun päästään perille, niin voit lähteä vaikka hakkaamaan halkoja, niin jäädään rouvasi kanssa tarkastamaan, kosteusvaurioita ja että miten sen etuteltan saa parhaiten pystyyn.

    • Anonyymi

      Vanhasta linja-autosta tehty omavalmiste.Ajokki ja Wiima koriset on parhaita.

      • Anonyymi

        Iso koko rajoittaa majoituspaikkoja. Monen leirintäalueen paikat voi olla liian pehmeää nurmea.
        Norjassa myös ahtaita leirintäalueita eikä puskaparkitkaan tilavia kaikki ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso koko rajoittaa majoituspaikkoja. Monen leirintäalueen paikat voi olla liian pehmeää nurmea.
        Norjassa myös ahtaita leirintäalueita eikä puskaparkitkaan tilavia kaikki ole.

        Mutta puskapaskalla voi aina käydä.


    • Anonyymi

      Kannattaa olla tarkkana pakettiautojen kanssa ja ostaa mieluiten yksityisestä käytöstä. Edellises yrityksessä jonka omistin oli 8 pakua ja voin kertoa että osa työntekijöistä ei piitannu pskan vertaa kuinka autoja kohteli. Lämmitystolpat oli ja sisälle halliin olis saanu autot niin eikä mitää kun aina niin kiire kotia. Sitten vaan aamulla kylmiltään käyntiin vaikka oli välillä 25 pakkasta. Autoista kyljet lommoilla kun ajettiin miten sattu.

      • Anonyymi

        Eihän nykyisin osteta enää mitään käytettyyn pakettiautoon itse tehtyjä, tarjolla on runsaasti tehdastekoisia retkeilyautoja. Näissä perusauto (umpikorinen paketti- tai kevytkuorma-auto) viedään suoraa autotehtaalta korivalmistajalle jossa rakennetaan matkailusisustus ja vasta sitten auto myydään asiakkaalle.


    • Anonyymi

      60vuotiaille on niitä koppimopoja jotka ei tarvii korttia. Ehkä niiisdä mahtuu nukkumaan kippurassa. Liekö Kotkassa näille huoltoa ja varaosia. Kysyin jo Tokmannilta ei tyttö tiennyt kassalla.

    • Anonyymi

      Ford Transit on unelma vähä ajettuna.😭

      • Anonyymi

        Ajelin tuossa vastattain uudehkolla Transitilla. Kestävyydestä en tiedä, mutta olihan kiva ajettava ja pirteä oli konekin.


      • Anonyymi

        Meillä on yli 30 vuotias Transit ja ajettu 155 ooo km. Hyvin toimii ja Alde pystypannu lämmittää.


    • Anonyymi

      Aika varauksella hommaisin retkeilyauton ympärivuotiseen käyttöön. Iso sivuovi, koko auto kylmenee kun ovi avataan, kylmäsiltoja, eristeet ei ehkä matkailuauton luokkaa...
      Mahdollisesti uudemmat ovet kehittyneempiä, en tiedä kun on kokemista vain vanhasta. Ainakaan Lapin talvireissuille en uskaltaisi suositella.

    • Anonyymi

      Paljonko se petipaikka ohjaamon päällä lisää polttoaineenkulutusta?

      • Anonyymi

        Sellaisia ei ole retkeilyautoissa. Retkeilyauto on peltikuorinen perusauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ei ole retkeilyautoissa. Retkeilyauto on peltikuorinen perusauto.

        Paljonko se petipaikka ohjaamon päällä lisää polttoaineenkulutusta matkailuautossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se petipaikka ohjaamon päällä lisää polttoaineenkulutusta matkailuautossa?

        Ulkomuodosta päätellen ilmanvastus lisääntyy kymmeniä prosentteja ja samoin kulutus.


    • Anonyymi

      Minulla oli myös Adrian retkiauto ,ja kyllä siellä piti olla parit villasukat jalassa, pipo päässä , pitkät kalsarit ja pitkähihainen paita päällä , jos pakkasella aikoi unet ottaa.
      Eikä pakkasta tarvinnut kovin monta astetta olla ,kun himo siinä yöpymiseen haihtui.etkiauton seinissä ei juurikaan ole mitään lämpöeristettä , pelkät levyt ja joissain kohti pala lasivillaa , sekin vain äänieristeenä.
      Kun tuli availtua noita vuorauslevyjä, osa huonon kiinnityksen takia ja osa ihan mielenkiinnon vuoksi.
      Itsellä oli 2007 malli, jos vaikka laatu on siitä parantunut , ainakin syytä olis.

      Palstavahti

      • Anonyymi

        Retkeilyautoissa ei käytetä enää lasivillaa. Kyllä siellä sisutuslevyjen alla on parempaa eristettä, Adriassa muistuttaa kyllä vaahtomuovipatjamateriaalia. Lämpöäkin riittää kun laittavat jo tehtaalla sähköisen lattialämmityksen ja kaasulämmittimestä lähtee tehoa suurimmillaan 6 kW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Retkeilyautoissa ei käytetä enää lasivillaa. Kyllä siellä sisutuslevyjen alla on parempaa eristettä, Adriassa muistuttaa kyllä vaahtomuovipatjamateriaalia. Lämpöäkin riittää kun laittavat jo tehtaalla sähköisen lattialämmityksen ja kaasulämmittimestä lähtee tehoa suurimmillaan 6 kW.

        Kyllä käytetään lasivillaa. Vaikka kuinka paljon. Jääkaapin takanakin on eristeenä lasivillaa.
        Älkää väittäkö minä tiedän kun olen ollut retkeilyautotehtaassa töissä eristäjänä.


      • Anonyymi

        Kannattaa uskoa palstavahtijokista, sillä hän on aivan omine pikku kätösineen purkanut osiksi ennen nykyistä LMC Transittiaan hänellä olleen Adrian retkiauton, eli kyllä rumatikkireino tietää mistä puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä käytetään lasivillaa. Vaikka kuinka paljon. Jääkaapin takanakin on eristeenä lasivillaa.
        Älkää väittäkö minä tiedän kun olen ollut retkeilyautotehtaassa töissä eristäjänä.

        Ihan kivaa että siellä Saksassa tai Slovakiassa luetaan tätä palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kivaa että siellä Saksassa tai Slovakiassa luetaan tätä palstaa.

        Suomessakin on "tehtaita", joissa pakuista rakennetaan mm. retkeilyautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin on "tehtaita", joissa pakuista rakennetaan mm. retkeilyautoja.

        Ja onhan tuo eristäjä saattanut olla siirtotyöläisenä Saksassa tai Slovakiassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin on "tehtaita", joissa pakuista rakennetaan mm. retkeilyautoja.

        Tässä eräs: https://verhoomosorsa.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä eräs: https://verhoomosorsa.fi/

        Lähtisin kiertämään Eurooppaa tolla Sorsan viemärinkuvausautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisin kiertämään Eurooppaa tolla Sorsan viemärinkuvausautolla.

        Siinähän voisi yhdistää huvin ja hyödyn, mikäpä olisi sen kiehtovampaa kuin viettää reissussa laatuaikaa eri maiden viemäriverkostoihin tutustumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän voisi yhdistää huvin ja hyödyn, mikäpä olisi sen kiehtovampaa kuin viettää reissussa laatuaikaa eri maiden viemäriverkostoihin tutustumalla.

        Sille materiaalille vois perustaa oman Youtube-kanavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän voisi yhdistää huvin ja hyödyn, mikäpä olisi sen kiehtovampaa kuin viettää reissussa laatuaikaa eri maiden viemäriverkostoihin tutustumalla.

        Tampereella oli oikein valtuusto tutustumassa Vietnamissa viemäreihin. ja sama porukka kävi tutustumassa Pariisissa ratikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella oli oikein valtuusto tutustumassa Vietnamissa viemäreihin. ja sama porukka kävi tutustumassa Pariisissa ratikkaan.

        Tietysti, eihän Tampereen valtuusto ei ymmärrä Pariisin päälle. Pariisilaiset ovat ylpeitä viemäreistään. Useimpien Pariisin katujen alle on louhittu toinen ”katu”, viemärikanava. Suurimmat tunnelit ovat kuin metrotunneleita. Maan alle rakennettu verkosto on nimetty yllä kulkevien katujen nimien mukaan. Monet tunkeutuvat laittomasti viemäriaukkojen kautta Pariisin uumeniin. Nämä katafiilit saattavat taskulampun ja kynttilän valossa viihtyä siellä useitakin päiviä peräkkäin. Pariisin viemäriverkosto perustuu insinööri Eugène Belgrandin tarkkoihin suunnitelmiin. Vuoteen 1878 mennessä oli saatu valmiiksi jo 600 km viemäriverkostoa. Nykyisin on valmiina 2100 km maanalaisia kanavia. Jätevesikanavien lisäksi maan alla on omat putket juoma- ja talousvedelle ja puhelinkaapeleille. Myös ilmanpaineella toimiva putkipostikin on yhä käytössä. Visiitille viemäriin, hajuhaitoista huolimatta on mahdollista Pariisissa, sillä pieni osa viemärijärjestelmää on avoinna myös yleisölle. Katutasolta laskeudutaan alas tiloihin, joissa esitellään havainnollisesti viemärijärjestelmän toimintaa. Koska kävijä liikkuu oikeissa viemäreissä, tulvahtaa sieraimiin heti sisään astuessa epämiellyttävä haju. Siihen tottuu kuitenkin nopeasti. Lasivitriinissä oleva rotta muistuttaa, että viemäreissä elää kaksi rottaa jokaista pariisilaista kohti eli yhteensä noin 4 miljoonaa yksilöä. Itse viemärijärjestelmän toimintaan voi tutustua oppaan johdolla tai omatoimisesti. Eksymisen vaaraa ei ole. Lipunmyynnin yhteydessä saadun esitteen ja kartan avulla voi viemäreissä seikkailla täysin turvallisesti. Yleisölle auki olevissa tiloissa esitellään erittäin kiinnostavasti viemäritekniikan kehittymistä viimeisen 150 vuoden ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella oli oikein valtuusto tutustumassa Vietnamissa viemäreihin. ja sama porukka kävi tutustumassa Pariisissa ratikkaan.

        Etenkin koulujen ja yliopistojen päättyessä väkeä tungeksii viemäreihin. Suurin osa kävijöistä on jännitystä hakevaa nuorisoa, mutta osa viettää erilaista koti-iltaa. Mukaan otetaan hyvää ruokaa ja pullo viiniä. Vielä 1800-luvulla moni pariisilainen asui viemäreissä. Ranskassa oli kovin levotonta ja moni katsoi parhaimmaksi piileskellä. Kirjailija Victor Hugo oli viemäreiden ja katakombien asiantuntija.


    • Anonyymi

      Minäkin teen pakista äkkiä rekeilyauton!
      Jälki ehkä ei oo niin siistiä kun noilla verhoomoilkla ym autopajoillanmuyta nopeus on valttia.
      Itelläkin oli Maxda20200E ja ösitoin sinne patjan lattialle ja yöpöydän.
      a

      • Anonyymi

        Hyvä Maxdassa on kännissä makoilla


      • Anonyymi

        Vaikka on litkulämmittäjä matkakulkimessani niin makaan asumuksellani talvella

        Palstavahti


    • Anonyymi

      Kortti pois papalta!
      Vieläpä oikein asuntoauto, hah!
      6-kybänen on MIINA liikenteessä!

    • Anonyymi

      Kokemuksen perusteella sanoisin että retkeilyauto ei ole talvikäyttöä varten. Mm. Ducaton sivuovi tiiviste valskaa ja eristeitä ei ole joka paikassa. Transitissa elektroniikka sekoilee ja mersussa kalliit osat.

      • Anonyymi

        Eli jäljelle jää enää oikeastaan Rellu, Sitikka ja Iveco, mitä noista kolmesta suosittelisitte?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe