Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Yhtä lataamispaikan etsimistä. Kun ne ei tule vastaan silloin kuk haluat. 100-200km kesäisin voit ajaa jonka jälkeen on ladattava jotta pääsee varamasti seuraavalle laturille. Jos tuommoista haluaa harrastaa niin osta sähköauto. Varsininkin pienten lasten kanssa kivaa kun kun nukkuvat autossa päiväunia niin pysähdellä milloin sattuu odottelemaan 1,5tunniksi.
Sanon tän ihan kokemuksesta, 3 talvea jaksoin ja nyt pääsin sähköautosta irti.
Sähköautossa on kiha voimalinja mutta siihen ne edut jääkin...yhtä helvettiä matkustaa semmoisella.
Totuus on se että 100-200km niin joudut matka ajossa aina lataamaan minkä tahansa sähköauton
39
328
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on lasten kanssa matkustaminen on totta, ja jos lähdetään lasten kanssa pidemmälle matkalle, niin lapset odottavat sitä määränpäätä innolla, ja jos lapsilta kysyttäisiin, ja olisi pihassa sähköauto ja sitten polttomoottoriauto ja kerrottaisiin kummalla autolla olemme nopeammin perillä, ja jos kerromme faktat, että toisella autolla pääsemme tässä - 25 pakkasessa vaikka suoraan pysähtymättä määränpäähän ja toisella on pitkä lataus matkan välissä, joita voi olla pakkasen takia useampi ja ne kestää kauan, kun akku ottaa latausta hitaasti vastaan, niin luulen että lapset valitsevat polttomoottoriauton matkan kulkuneuvoksi.
- Anonyymi
Minä arvaan, että lapset valitsevat sähköauton. Sillä pidetään parin tunnin välein taukoja, pääsee jalottelemaan ja välipalalle.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18264070
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Talvella riittää pari latausta 1000 kilometrin matkalla.
- Anonyymi
Teoriassa...todellisuus 5 latausta
- Anonyymi
-25 pakkasessa menee 1-2h lataukseen jos edes riittää. Lataus ajassa kerkiää jo aika kauas jos ajamme 100km/h.
- Anonyymi
Onhan se tyhmää ostaa 100-200 km rangen omaava auto jos viettää elämänsä lasten kanssa tien päällä.
Siihen on fiksumpiakin vaihtoehtoja. - Anonyymi
Pikalaturilla akun kannattaa ladata 20 % - > 80 %, jolloin latausaika jää siedettäväksi. Valitettavasti energiaa saa usein vain noin 50 kWh, mikä ei talvipakkasilla riitä kuin 200 km.
- Anonyymi
Aloittaja väittää että on kokemusta sähköautoista. Tekstissä on niin paljon paikkaansa pitämättömiä juttuja että provo aloitus, ei mikään muu.
- Anonyymi
Kolmesta sähköautosta...täysiä paskoja kaikki. Oli isot akutkin. En osta koskaan enää sellaista riesaa.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä ostaa sähköauto kun voi ostaa dieselin jolla ei tarvitse edes keskustella mistään range ongelmista. Ajaa vaan ja pysähtyy milloin haluaa ja ajaa miten haluaa...
Sähköautossa iso ongelma on myös se että ajo on erittäin kallista....arvonalenema on niin valtava ettei kuluja voi edes verrata diesel autoon.- Anonyymi
Lisäksi ei tulisi ajamisesta mitään kun olisi jatkuva huoli akkukotelon kolhimisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi ei tulisi ajamisesta mitään kun olisi jatkuva huoli akkukotelon kolhimisesta.
Sekin vielä. Yksi syy miksi sähköautoja ei enää moni halua.
Eikä niistä eroon meinaa enää päästä jotka niihin sortuivat. Siinä sortuu monen perheen talous lopullisesti kun akku hajoaa. - Anonyymi
Miksi ostaa diesel, kun bensallakin pärjää, jos ajaa vain 15 tkm vuodessa. Ei ole käyttövoimaveroa, hehkujen ja suuttimien vikoja eikä hiukkasloukkuuongelmia. Dieselit eivät ole enää yhtä huolettomia kuin aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ostaa diesel, kun bensallakin pärjää, jos ajaa vain 15 tkm vuodessa. Ei ole käyttövoimaveroa, hehkujen ja suuttimien vikoja eikä hiukkasloukkuuongelmia. Dieselit eivät ole enää yhtä huolettomia kuin aiemmin.
Dieselissä on yleensä pidempi range ja vääntöä enemmän. Ongelmia ei juuri koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ostaa diesel, kun bensallakin pärjää, jos ajaa vain 15 tkm vuodessa. Ei ole käyttövoimaveroa, hehkujen ja suuttimien vikoja eikä hiukkasloukkuuongelmia. Dieselit eivät ole enää yhtä huolettomia kuin aiemmin.
Bensakoneissa on vastaavia, eli niin puola - kuin suutinvikojakin ja katit kelpaavat varkaille.
Molempia ollut, molempi parempi kuin kohtuuhintainen sähköauto nykyisellään. Saavat muut harjoitella sähköprotojensa kanssa. Ehkä joskus, mutta paljon pitää kehitystä tapahtua (nimenomaan talviolosuhteet).
Terveiset Itä-Suomesta, -31 tänäkin aamuna.
- Anonyymi
Sinulla ei ole kokemusta sähköautosta ja se paistaa läpi.
Teslallani (3) pääsen kovallakin pakkasella 300km, jonka jälkeen lataaminen 80%:iin kestää n. 20 min, eli yhden kahvitauon verran.- Anonyymi
Ei sillä 80% latauksella pääse edes 200km näillä pakkasilla (25 astetta). Teslakuskin kertomaa: 100% vastaa 100km vähän miedommillakin pakkasilla. On pitkä kahvitauko sinulla!
- Anonyymi
Tesla on romuauto. Ei kannata niistä edes autona puhua. Ja minulla oli tuo Y. Ei silläkään aja kuin 250km näillä keleillä. Varsinkin kun motaria ajelee.
- Anonyymi
Montako Supercharger-laturia Suomessa on? 10?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako Supercharger-laturia Suomessa on? 10?
Siihen loppu keskustelu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä 80% latauksella pääse edes 200km näillä pakkasilla (25 astetta). Teslakuskin kertomaa: 100% vastaa 100km vähän miedommillakin pakkasilla. On pitkä kahvitauko sinulla!
Eilen ajoin mökilleni, pakkasta -16, matka 189 km, autossa sisälämpö 24 astetta, matkanopeus 85km/h.
Lähdin täydellä akulla, perillä akun prosentit 33, eli noin 100 km jäljellä.
Teslan kulutus oli 18,3 kWh/100km
80% akulla pääsee suunnilleen 250 km.
Omasta mielestäni 20 min. kahvitauko ei ole pitkä. Sellaisia olen tottunut yli 30 vuoden ajan pitämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen ajoin mökilleni, pakkasta -16, matka 189 km, autossa sisälämpö 24 astetta, matkanopeus 85km/h.
Lähdin täydellä akulla, perillä akun prosentit 33, eli noin 100 km jäljellä.
Teslan kulutus oli 18,3 kWh/100km
80% akulla pääsee suunnilleen 250 km.
Omasta mielestäni 20 min. kahvitauko ei ole pitkä. Sellaisia olen tottunut yli 30 vuoden ajan pitämään.Oikea lukema on noin 30 kWh/100 km. Teslan ajotietokone valehtelee 25 %.
Surkeitahan nuo lukemat ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako Supercharger-laturia Suomessa on? 10?
Teslan omia n. 30 kpl, lukumäärä ei ole varma, koska uusimmat asemat ei näy luettelossa.
Muiden (ABC, K-lataus, Virta, yms) suurteholatausasemia on satoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea lukema on noin 30 kWh/100 km. Teslan ajotietokone valehtelee 25 %.
Surkeitahan nuo lukemat ovat.Sitten varmaan karttapalvelutkin valehtelevat ja mökkini onkin 80 km lähempänä kuin olen luullut.
Se laittaa myös edellisen dieselmersuni kulutuslukemat aivan uusiksi. Luulin Mersuni kuluttaneen 5,8 l/100km, mutta ilmeisesti se onkin kuluttanut n. 10l/100km. - Anonyymi
Ehkä pääset, mutta tehokkaita latausasemia tuskin löydät 300 km välein. Ja mitä kauemmas mennään valtateistä, niin sitä huonommin.
Toisekseen kukaan ei aja akkujaan tyhjiksi, eli todellinen latausväli on sinunkin autoilla 200 km luokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä pääset, mutta tehokkaita latausasemia tuskin löydät 300 km välein. Ja mitä kauemmas mennään valtateistä, niin sitä huonommin.
Toisekseen kukaan ei aja akkujaan tyhjiksi, eli todellinen latausväli on sinunkin autoilla 200 km luokkaa.Tehokkaita latausasemia on alle 50km:n välein.
Katsopa netistä latauskartta.fi niin näet kuinka tiheä latausverkosto on.
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Ja kuitenkin latausasemia on jo paljon enemmän kuin tankkausasemia. Kuinka kamalaa se onkaan kun ajelee dinolla.
- Anonyymi
???Lataukseen joutuu odottamaan jopa pari tuntia, mutta polttoainetta saa heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
???Lataukseen joutuu odottamaan jopa pari tuntia, mutta polttoainetta saa heti.
Eikä ole ruuhkia asemalla, kun pistää kasoa tankkiin ,ja on se pakkanen siellä - 25-30.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
???Lataukseen joutuu odottamaan jopa pari tuntia, mutta polttoainetta saa heti.
Olen viimeisen ostin vuoden aikana jonottanut lataukseen tasan yhden kerran ja jonotusaika oli n. 5 minuuuttia.
Juuri kuluneella viikolla katselin kun useampi auto jonotti bensamittarille, Tuskin selvisivät jonotuksesta alle viiden minuutin.
- Anonyymi
Latausasemia on paljon mutta valtaosa käy abc laturilla kun samassa voi syödä ja saa bonukset. S ryhmä on markkinajohtaja siinäkin.
Lataus kestää noin tunnin kun tankkaus 3min. On siinä tietysti vähän eroa😂 ja kun mietit että tankkauksella ajaa 700-1000km keskimäärin. Yhdellä latauksella 200km keskimäärin ja kesällä ehkä 300km. On se melkonen ero.- Anonyymi
Juuri eilen sähköautoilija kertoi netissä, että sähköauton latausjonossa voi olla 20 autoa. Sanoi hermojen menevän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri eilen sähköautoilija kertoi netissä, että sähköauton latausjonossa voi olla 20 autoa. Sanoi hermojen menevän.
Pääsiäisenä, juhannuksena jne ei kannata maalle lähteä sähköautolla ollenkaan...menee 36tuntia perille kun laturit täynnä ellei käy tuuri.
Kesäviikonloppusinkin on ongelmia la-su saada laturiin - Anonyymi
On järjetöntä ajaa pers puuduksissa monia satoja kilometrejä ilman taukoa. Itse ainakin pidän edes lyhyen tauon viimeistään 200 km jälkeen (dieselautolla), on paljon mukavampaa jatkaa taas matkaa.
Tuossa tankkauksessa/latauksessa on eroja. Polttomoottoriauto tankataan ehkä 3 minuutissa (aika pieni tankkaus) ja sähköautoa ladataan parikymmentä minuuttia. Kummassakin tapauksessa pidetään samalla kahvitauko. Polttomoottoriauto siirretään pumpulta parkkipaikalle (jäähtymään sisätiloiltaan kylmäksi). Sähköauto latautuu kahvipaussin aikana ja jos on kylmä ilma, laitetaan vähän ennen matkan jatkamista puhelinsovelluksella auton sisätilan lämpöpumppu käyntiin lämmittämään auto mukavan lämpimäksi.
Viime syksynä vaihdoin juuri auton uudemmaksi ja olisin ostanut sähköauton jos henkilöauto olisi sopinut käyttööni, mutta liikun autotyypillä jota ei ole saatavilla kuin dieselinä, joten siihen oli tyydyttävä (puhtautta ajatellen Euro 6d autona). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On järjetöntä ajaa pers puuduksissa monia satoja kilometrejä ilman taukoa. Itse ainakin pidän edes lyhyen tauon viimeistään 200 km jälkeen (dieselautolla), on paljon mukavampaa jatkaa taas matkaa.
Tuossa tankkauksessa/latauksessa on eroja. Polttomoottoriauto tankataan ehkä 3 minuutissa (aika pieni tankkaus) ja sähköautoa ladataan parikymmentä minuuttia. Kummassakin tapauksessa pidetään samalla kahvitauko. Polttomoottoriauto siirretään pumpulta parkkipaikalle (jäähtymään sisätiloiltaan kylmäksi). Sähköauto latautuu kahvipaussin aikana ja jos on kylmä ilma, laitetaan vähän ennen matkan jatkamista puhelinsovelluksella auton sisätilan lämpöpumppu käyntiin lämmittämään auto mukavan lämpimäksi.
Viime syksynä vaihdoin juuri auton uudemmaksi ja olisin ostanut sähköauton jos henkilöauto olisi sopinut käyttööni, mutta liikun autotyypillä jota ei ole saatavilla kuin dieselinä, joten siihen oli tyydyttävä (puhtautta ajatellen Euro 6d autona).Ei minulle ainakaan tuota ongelmia ajaa 500-600 km yhtäsoittoa. Kahvilla käynti vie 5 minuuttia, ja sen verran karaistunut olen, että ei haittaa mennä kylmään autoon. Eipä noilla pysähdyspaikoilla edes ole latureita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On järjetöntä ajaa pers puuduksissa monia satoja kilometrejä ilman taukoa. Itse ainakin pidän edes lyhyen tauon viimeistään 200 km jälkeen (dieselautolla), on paljon mukavampaa jatkaa taas matkaa.
Tuossa tankkauksessa/latauksessa on eroja. Polttomoottoriauto tankataan ehkä 3 minuutissa (aika pieni tankkaus) ja sähköautoa ladataan parikymmentä minuuttia. Kummassakin tapauksessa pidetään samalla kahvitauko. Polttomoottoriauto siirretään pumpulta parkkipaikalle (jäähtymään sisätiloiltaan kylmäksi). Sähköauto latautuu kahvipaussin aikana ja jos on kylmä ilma, laitetaan vähän ennen matkan jatkamista puhelinsovelluksella auton sisätilan lämpöpumppu käyntiin lämmittämään auto mukavan lämpimäksi.
Viime syksynä vaihdoin juuri auton uudemmaksi ja olisin ostanut sähköauton jos henkilöauto olisi sopinut käyttööni, mutta liikun autotyypillä jota ei ole saatavilla kuin dieselinä, joten siihen oli tyydyttävä (puhtautta ajatellen Euro 6d autona).Ajoin viime kesänä 6500 km Euroopassa. Moottoritiellä tyypillisesti noin 500 km pysähtymättä, ellei ollut joku sightseeing pätkä. Ajoin paljon myös pikkuteitä. Nuorempana ajoin Münchenistä yksin Tukholmaan putkeen. Pakolliset tauot tulivat Puttgartenin ja Helsingørin lautoilla aikana ennen Ison-Beltin siltaa. Kukin tyylillään ...
- Anonyymi
Eikös se sähköauto ole kauppa-auto että pääsee käymään kaupassa. Lopun aikaa seisoo sähkötolpassa kuten hevonen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se sähköauto ole kauppa-auto että pääsee käymään kaupassa. Lopun aikaa seisoo sähkötolpassa kuten hevonen
Sähköautojen pisimmät matkat tapahtuvat hinausautojen lavoilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1335320- 323307
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161867Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221830Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191685Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711531Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111425Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111316Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161307Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191287