miten tehdä hot dogeja?

Anonyymi-ap

millainen sämpylä? missä se myydään?Pitääkö sämpylälle tehdä mitään kun menee hot dogiksi? Lämmitetään, ei lämmitetä? Kauan?

Olen yrittänyt hot dogia mutta en saa niistä niin hyviä kuin esim. kurvin grillikioskilla, joten kaikkea tarpeellista tietoa ei hot dog ohjeissa kerrota. Jotain jää tahallaan kertomatta?

Kerro miten tehdä hyvänmakuinen hot dog yksityikohtisesti KAIKKI makuun vaikuttavat seikat.

22

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja lienee Selef Urge / Commandohauis 53, jolla ei ole kaikki kunnossa. Voi tätä lihallista hellariparkaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se minä olin. Minulla on Pyhä Henki Sinettinäni, joten siltä osin asiani ovat niin kunnossa kuin vaan ihmisellä voi olla. Ainahan sitä jotakin tulee sellaista eteen ettei joltain osin jokin asija kunnossa olisi. Esim. autoon tulee kaikenlaista korjattavaa vaika sillä ei ajaisi yhtään minnekään 2vuoden aikana niin silti on huoltoon vietävä ja sitten katsastukseen.

        Täydellinen on yksin Herra Jumala, jolla on kaikki asiat kunnossa.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minä olin. Minulla on Pyhä Henki Sinettinäni, joten siltä osin asiani ovat niin kunnossa kuin vaan ihmisellä voi olla. Ainahan sitä jotakin tulee sellaista eteen ettei joltain osin jokin asija kunnossa olisi. Esim. autoon tulee kaikenlaista korjattavaa vaika sillä ei ajaisi yhtään minnekään 2vuoden aikana niin silti on huoltoon vietävä ja sitten katsastukseen.

        Täydellinen on yksin Herra Jumala, jolla on kaikki asiat kunnossa.

        Selef Urge

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm, sinulla ei ole asiat kunnossa.

        Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten sinussa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka puhut kielillä, joka ei ole Pyhän Hengen sinetti sinulle. Pyhä Henki on vain niillä, jotka tottelevat Jumalan käskyjä, mitä sinä et tee.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä olet saastuttanut itsesi syömällä saastaisia hot dogeja ja joulukinkkua, joten Herra ei ota sinua vastaan.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm, sinulla ei ole asiat kunnossa.

        Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten sinussa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka puhut kielillä, joka ei ole Pyhän Hengen sinetti sinulle. Pyhä Henki on vain niillä, jotka tottelevat Jumalan käskyjä, mitä sinä et tee.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä olet saastuttanut itsesi syömällä saastaisia hot dogeja ja joulukinkkua, joten Herra ei ota sinua vastaan.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Lakiperkele neuvoo. Että jos et kaiken täytä, joudut kadotukseen. Tällä opilla ei ole kristinuskon kanssa tekemistä kovin paljon.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­y­­­m­f­o­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18264108

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hodarit ja helluntaikirkko, mitä yhteistä niillä on?

      • Anonyymi

        Molemmat ovat levinneet ympäri maailman Amerikan Yhdysvalloista.


      • Anonyymi

        Kummassakin on saastaisuutta Jumalan tahdon vastaisista asioista.


      • Anonyymi

        Jaaha, riippuu helluntaikirkosta.

        Jos on tervehengellinen Jumalan Opetuksissa sinnittelevä paikallisseurakunta niin se on hyvä asija.

        Ja hyvät asijathan kuten herkulliset hotarit ja Jumallalle uskollisuus ovat kunpikin kiitosaiheita, joten vastaan että niille on yhteistä kiitos Herralle hyvästä hottokist ja uskollisista Jumalan lapsista.

        Kitos Herralle vaan!

        https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y

        Toivon kynttilät Herran evankeliijuumiin valona loistakaa....

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Kuuma koira kumpikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, riippuu helluntaikirkosta.

        Jos on tervehengellinen Jumalan Opetuksissa sinnittelevä paikallisseurakunta niin se on hyvä asija.

        Ja hyvät asijathan kuten herkulliset hotarit ja Jumallalle uskollisuus ovat kunpikin kiitosaiheita, joten vastaan että niille on yhteistä kiitos Herralle hyvästä hottokist ja uskollisista Jumalan lapsista.

        Kitos Herralle vaan!

        https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y

        Toivon kynttilät Herran evankeliijuumiin valona loistakaa....

        Selef Urge

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm, sinä et ole uskollinen Kristukselle etkä hänen käskyilleen. Saastaiset hot dogit eivät ole kiitosaihe.

        Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten sinussa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka puhut kielillä, joka ei ole Pyhän Hengen sinetti sinulle. Pyhä Henki on vain niillä, jotka tottelevat Jumalan käskyjä, mitä sinä et tee.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä olet saastuttanut itsesi syömällä saastaisia hot dogeja ja joulukinkkua, joten Herra ei ota sinua vastaan.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selef Urge / Commandohauis 53 cm, sinä et ole uskollinen Kristukselle etkä hänen käskyilleen. Saastaiset hot dogit eivät ole kiitosaihe.

        Sinä elät helluntailaisessa laittomuudessa, joten sinussa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka puhut kielillä, joka ei ole Pyhän Hengen sinetti sinulle. Pyhä Henki on vain niillä, jotka tottelevat Jumalan käskyjä, mitä sinä et tee.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä olet saastuttanut itsesi syömällä saastaisia hot dogeja ja joulukinkkua, joten Herra ei ota sinua vastaan.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinä kuka lie olet, järjetön tomppeli!

        1. Kor. 10:25
        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        Nyt aikasi kuluksi voit tutkia, lukea ja miettiä, mikä ja minkälainen oli satama-kaupunki Korinto. joka oli vielä risteyspaikka, monelle idästä ja lännestä ja pohjoisesta tulevalle.

        Todellinen kauppa paikka jossa oli "kaikki" jumalat edustettuina.
        ja niitä palvottiin ja niille uhrattiin eläimiä ja mitä lie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuka lie olet, järjetön tomppeli!

        1. Kor. 10:25
        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        Nyt aikasi kuluksi voit tutkia, lukea ja miettiä, mikä ja minkälainen oli satama-kaupunki Korinto. joka oli vielä risteyspaikka, monelle idästä ja lännestä ja pohjoisesta tulevalle.

        Todellinen kauppa paikka jossa oli "kaikki" jumalat edustettuina.
        ja niitä palvottiin ja niille uhrattiin eläimiä ja mitä lie.

        Sinä siteerasit yhtä lausetta Paavalin kirjeestä irti asiayhteydestä. Paavali ei siinä anna lupaa syödä saastaisia hodareita.

        Paavali kirjoittaa epäjumalille uhratun lihan syömisestä. Lihakaupasta voi ostaa puhtaita lihoja ja niitä syödä, mutta jos he saavat tietoon, että liha on uhrattu epäjumalalle, niin silloin puhdastakaan lihaa ei saa syödä. Paavalin opetus tarkoittaa, että tietoinen epäjumalille uhratun lihan syöminen on syntiä.

        1 Kor 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä.
        26 "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siteerasit yhtä lausetta Paavalin kirjeestä irti asiayhteydestä. Paavali ei siinä anna lupaa syödä saastaisia hodareita.

        Paavali kirjoittaa epäjumalille uhratun lihan syömisestä. Lihakaupasta voi ostaa puhtaita lihoja ja niitä syödä, mutta jos he saavat tietoon, että liha on uhrattu epäjumalalle, niin silloin puhdastakaan lihaa ei saa syödä. Paavalin opetus tarkoittaa, että tietoinen epäjumalille uhratun lihan syöminen on syntiä.

        1 Kor 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä.
        26 "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.

        Miten on, onko Suomessa, saati ulkomailla, ENÄÄ yhtään puhdasta maa aluetta, missä ravintoa, ruokaa kasvatetaan?

        Onko Suomessa ja muualla tapana laittaa esim sian ja naudan ja muiden eläimien lantaa eli "kakkaa" peltoo?

        eli mikä on tänäpäivänä puhdasta?
        Joskus, muistan tutkimuksen loppupäätelmän, en muista tutkimusta, niin
        1983 oli kananmuna puhdasta!

        eli KOKO maa ja kaikki sen asukkaat ovat "saastaisia" ja syövät saastaaista ravintoa!

        eli jos olet sitten tosissasi, et voi edes lähdevettä juoda saati muuta suuhusi laittaa!

        Nyt Korintin lihakauppassa oli kaikkea lihaa ja myyjä ei tiennyt, saati ostaja, mikä niistä oli uhrattu epäjumalalille ja mikä ei.
        Kuten Suomessa, itse olen ollut monessa lihatukussa ja tuoreruoka-tukussa töissä ja TIEDÄN mitä se on..

        Tiesitkö, ja tottaahn tiedät ,että eläin, sika tai nauta kun menee kävellen ovesta ulos, niin mitään siitä eläimestä ei mene roskiin!

        Joten pahimmat ovat jauhetut liha ja "einekset".

        Joten, alku on saastainen pelto ja siine saastaisia lannoitteita, "luonnollisia" tai kemiallisia.

        MIKÄÄN ei enää ole puhdasta!

        Joten älä kysele vaan syö se mitä on tarjolla.

        En kehoita ketään, syömään lihaa tai liha valmistetteita enkä edes vihannes-valmisteita.

        Mutta koska on pakko syödä ja juoda, niin on pakko.
        no sama se.

        Mitä tarkoittaa Paavalin sana:
        "Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia."

        eli jos ei sano mitään voi sitten hyvillä mielillä syödä?

        no sama se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, onko Suomessa, saati ulkomailla, ENÄÄ yhtään puhdasta maa aluetta, missä ravintoa, ruokaa kasvatetaan?

        Onko Suomessa ja muualla tapana laittaa esim sian ja naudan ja muiden eläimien lantaa eli "kakkaa" peltoo?

        eli mikä on tänäpäivänä puhdasta?
        Joskus, muistan tutkimuksen loppupäätelmän, en muista tutkimusta, niin
        1983 oli kananmuna puhdasta!

        eli KOKO maa ja kaikki sen asukkaat ovat "saastaisia" ja syövät saastaaista ravintoa!

        eli jos olet sitten tosissasi, et voi edes lähdevettä juoda saati muuta suuhusi laittaa!

        Nyt Korintin lihakauppassa oli kaikkea lihaa ja myyjä ei tiennyt, saati ostaja, mikä niistä oli uhrattu epäjumalalille ja mikä ei.
        Kuten Suomessa, itse olen ollut monessa lihatukussa ja tuoreruoka-tukussa töissä ja TIEDÄN mitä se on..

        Tiesitkö, ja tottaahn tiedät ,että eläin, sika tai nauta kun menee kävellen ovesta ulos, niin mitään siitä eläimestä ei mene roskiin!

        Joten pahimmat ovat jauhetut liha ja "einekset".

        Joten, alku on saastainen pelto ja siine saastaisia lannoitteita, "luonnollisia" tai kemiallisia.

        MIKÄÄN ei enää ole puhdasta!

        Joten älä kysele vaan syö se mitä on tarjolla.

        En kehoita ketään, syömään lihaa tai liha valmistetteita enkä edes vihannes-valmisteita.

        Mutta koska on pakko syödä ja juoda, niin on pakko.
        no sama se.

        Mitä tarkoittaa Paavalin sana:
        "Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia."

        eli jos ei sano mitään voi sitten hyvillä mielillä syödä?

        no sama se.

        Tämä kirje ja monet osat Roomalaikirjettä koskee lakia eli mitä aa tehdä ja mitä ei saa:

        Gal. 2:13

        11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
        12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
        13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
        14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
        15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        NYT HUOM:
        oli hän (Pietari) syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,

        ulkokultaiset, ketä lie Paavali tarkoittaa, jossain on esillä, Johannes sekä Jaakob!

        Nyt siis, Pietari söi ja joim pakanain tapojen mukaan!

        "sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

        Minkälainen on juutalaisen tapa syödä ?
        ja minkälainen on pakanain tapa syödä?

        Pietari tässä syömisessä NOUDATTI pakanain tapoja!

        ja tästä Herra jo monesti nuhteli Pietaria, mutta puupää ei ottanut, Herran eikä Paavalin sanoja vastaa!

        Lukekaa LAAJASTI ja tutkikaa jos aihe on kiinnostava.

        sama se


    • Anonyymi

      Aloittajalle, toki voi hodaria syödä, mutta MIKSI :(

      no nyt kuitenkin, tästä löytyy kaikki tarpeellinen tieto ja taito ja "tuhansien" vuosien kokemus:

      Martat :)
      https://www.martat.fi/reseptit/spelttihodarit-termosnakeilla/

      Jos martat se on naiset ja varsinkin äidit, eivät jotain ole ja osaa tehdä, niin Martat osaa:

      Oletus että tämä nimike on suoraan otettu Raamatusta:
      Martta Martta, paljon teet ssytätävää ja kaikken kodinhoitoon liittyvää, hyvin tehty :)

      Tärkein on kuitenkin Taivallinenleipä ja vesi ja maito:
      Jeesus, joka on Leipä ett' Vesi että Jumalan Sana on Maito sekä hunaja!

    • Anonyymi

      Pelastus ei riipu ihmisestä:
      vaan
      SE on Jumalan LAHJA!

      ja se on otettu vastaan,. Jeesus ja Jeesuksen sovinto veri.

      Kukaan ei pelastu lihan-tekoja tekemällä tai tekemättä jättämiselle.

      poislukien tietysti tietoisesti luopuminen ja muutamat synnit jotka ovat ilmeisiä, erikoisti HELLarien keskuudessa!

      Joten, jos ja KUN RIIPPUU kiinne Herrassa, ja tuntee Hänen Nimensä, JEESUS.
      se riittää Sanoo Jumalan Sana:

      Ps. 91:14
      "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

      ja Nimi on:
      Ap. t. 4:12
      Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

      Eli Jeesus!

      Olkaa rauhassa ja turvassa, Jumalan Pojan Nimen alla ja vaikutuksesta.

    • Anonyymi

      Hot Dogiin kuuluu ehdottomasti raaka keltainen tai punainen sipuli. Sipulia ei muutenkaan pidä kypsentää tai paistaa mihinkään muuhunkaan ruokaan.

    • Anonyymi

      2 minuuttia vesihöyryssä lämmitetään

      • Anonyymi

        Minuuttikin voi riittää. Esilämmittää vaikka kattilan kannen päällä tai uunissa. Jos pitää vesihöyryssä liian kauan, niin tulee liian vetistä.

        Voi kokeilla myös uunissa lämmittämistä. 175 astetta ja 3 minuuttia.

        Nakit voi kuumentaa vesihöyryssä tai vedessä keittämällä. 7 minuuttia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuuttikin voi riittää. Esilämmittää vaikka kattilan kannen päällä tai uunissa. Jos pitää vesihöyryssä liian kauan, niin tulee liian vetistä.

        Voi kokeilla myös uunissa lämmittämistä. 175 astetta ja 3 minuuttia.

        Nakit voi kuumentaa vesihöyryssä tai vedessä keittämällä. 7 minuuttia riittää.

        Lisukkeeksi sinappia ja ketsuppia, halutessa maustettua majoneesia. Suolakurkkua tai kurkkusalaattia. Juomaksi sitruunavissyä tai makeaa limsaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe