Vetokoukku on halutuin lisävaruste

Anonyymi-ap

39

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät osaa edes peruuttaa kärryllä.

      • Anonyymi

        Tosiaan, eivät osaa. Eivätkä jaksa nostaa lastattua kärryä koukkuun, eivätkä osaa peruuttaa koukkuun, niin turha varustehan se koukku heille silloin on.


      • Anonyymi

        Ajan sähköautolla ja olen kärryn kanssa peruuttanut enemmän kuin sinä olet ajanut eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan sähköautolla ja olen kärryn kanssa peruuttanut enemmän kuin sinä olet ajanut eteenpäin.

        Minä olen peruutellut rekoilla yli 35 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan sähköautolla ja olen kärryn kanssa peruuttanut enemmän kuin sinä olet ajanut eteenpäin.

        Sähköautoilija ei osaa peruuttaa kärryn kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen peruutellut rekoilla yli 35 vuotta.

        Kuinka monta vuotta olet ajellut eteenpäin rekoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen peruutellut rekoilla yli 35 vuotta.

        Kuinka pitkälle olet päässyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilija ei osaa peruuttaa kärryn kanssa.

        Hyvä,että joku edes tietää kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkälle olet päässyt

        Mietipä sitä ihan itseksesi. Voimme ottaa helpon kilpailun kumpi peruuttaa nopeammin ja tarkemmin rekan kahden rekan väliin lastauslaiturille.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­­N­­y­­m­f­­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18264358

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Pierugeneraattori on uusavuttomille paljon tärkeämpi.

    • Anonyymi

      Suureen osaan sähköautoja voidaan asentaa vetokoukku ja autolla voi vetää isoakin perävaunua (esimerkiksi kokonaispainoltaan 1500-2500 kg). Kyllä sähköautoilijakin voi viedä mökilleen takkapuut kevytperäkärryllä lähes kaikilla uusimmilla sähköautoilla.

      • Anonyymi

        Kerrotko millä sähköhenkilöautoilla voi ja saa vetää 1500-2500 kg kärryä? En oikeasti tiedä ensimmäistäkään.
        Jarruton kevytkärry on eri asia, KOKONAISpaino max. 750 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko millä sähköhenkilöautoilla voi ja saa vetää 1500-2500 kg kärryä? En oikeasti tiedä ensimmäistäkään.
        Jarruton kevytkärry on eri asia, KOKONAISpaino max. 750 kg.

        Lisään vielä: Keskikokoisen asuntovaunun oma paino on luokkaa 1500 kg ja kokonaispaino 1800 kg. En tiedä yhtään sähköautoa, jolla voisin vetää meidän keskikokoista vaunuamme.
        Isompi vaunu, niin painot helposti1800 / 2000 kg ja enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: Keskikokoisen asuntovaunun oma paino on luokkaa 1500 kg ja kokonaispaino 1800 kg. En tiedä yhtään sähköautoa, jolla voisin vetää meidän keskikokoista vaunuamme.
        Isompi vaunu, niin painot helposti1800 / 2000 kg ja enemmänkin.

        Miksi pitäisikään? Ei kai kukaan tule sinun kärryäsi ilmaiseksi vetämään. Sinä taas et halua sähköautoa joten miksi räpätät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: Keskikokoisen asuntovaunun oma paino on luokkaa 1500 kg ja kokonaispaino 1800 kg. En tiedä yhtään sähköautoa, jolla voisin vetää meidän keskikokoista vaunuamme.
        Isompi vaunu, niin painot helposti1800 / 2000 kg ja enemmänkin.

        On niitä sellaisia sähköautojakin joilla on nuo painot. Ongelmaksi tulee olematon range.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisikään? Ei kai kukaan tule sinun kärryäsi ilmaiseksi vetämään. Sinä taas et halua sähköautoa joten miksi räpätät?

        Siksi, että jos polttisten myynti loppuu, niin en ole ainoa jota asia askarruttaa. Ja meitä on paljon.
        Matkailuautojen suhteen taitaa mennä vielä vaikeammaksi. Mitenköhän tehdään käyttökelpoinen keskikokoinen, B-kortilla ajettava sähkömatkailuauto, jonka kokonaispaino jää alle 3500 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä sellaisia sähköautojakin joilla on nuo painot. Ongelmaksi tulee olematon range.

        On varmasti, onhan sähköbussejakin ja eikös ne jotain sähkörekkojakin ole kehitelleet...
        Mutta onko ainoatakaan sähköhenkilöautoa, jolla keskikokoisen vaunun vetäminen onnistuisi muutenkin kuin teoriassa?


      • Anonyymi

        Tosin saat olla 100km kuluttua lataamassa, kun toimintasäde pienenee niin paljon.

        Minulla on molemmissa autoissa koukku, venetraileri ja peräkärry. Kärryä käytän harvoin, kun toinen autoista on vanhempi Viano, jonka saa kätevästi muutettua pakettiautoksi, joka on tosin vain kesäkäytössä nykyään. Vianossa on irroitettava koukku ja toisessa, GLC hybridi, on napinpainalluksella auton alta esiin tuleva kääntyvä koukku, jolla saa vetää 2,5tn. On mielestäni hölmöä ostaa vetokyvyltään hyvä auto ilman koukkua. Todennäköisesti auton seuraava omistaja sitä kaipaa ja koukulla voi olla olennainen merkitys auton haluttavuuteen käytettyjen markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko millä sähköhenkilöautoilla voi ja saa vetää 1500-2500 kg kärryä? En oikeasti tiedä ensimmäistäkään.
        Jarruton kevytkärry on eri asia, KOKONAISpaino max. 750 kg.

        Lista on pitkä, mutta otetaan nyt muutama esimerkki kun et tiedä yhtäkään.
        Polestar 2 1500 kg, Huyndai, Kia ja Tesla Y 1600 kg, Audi E-tron ja Mersedes Benz EQS 1800 kg, Tesla X 2250 kg ja BMW iX 2500 kg.


    • Anonyymi

      Kyllä kai koukkua tarvitseva sellaisen auton hankkii johon saa koulun, hölmö poika.
      Oikeasti suurin osa ihmisistä ei koukkua tarvitse koska tai sitten kerran kaksi elämässään ja silloin asiat hoituu muutenkin. Taitaa olla asia niin, että jos vaihtoautoista on useampia vaihtoehtoja, niin valitaan se missä on koukku?

      • Anonyymi

        Eiköhän jokainen omakotitalossa asuja ja mökkiläinen koukun ja kärryn tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen omakotitalossa asuja ja mökkiläinen koukun ja kärryn tarvitse.

        Näin on. Meilläkin kärryllä on käyttöä vähintään kerran kuukaudessa. Pelkästään kuluvan vuoden puolella kärrylle on ollut käyttöä jo 4 x. Vaikea kuvitella okt / mökkielämää ilman kärryä (tai pakua).


    • Anonyymi

      Toisaalta on hyvä ettei käytetyssä autossa ole koukkua. Tietää sitten ettei sitä ole revitetty pilalle asuntovaunun veturina. Eipä tuolle koukulle ole kovin suurta käyttöä ollut. Edellisessä autossa sellainen oli mutta en koskaan käyttänyt, sitä edellisessä ei koukkua ollutkaan, ja vielä sitä edellisessä olevaa koukkua taisin jopa kerran käyttääkin, joskus 15 vuotta sitten.

      Tosin nuorena poikana eka työpaikassa oli koukulle käyttöä. Sai sitten hakea kärryn kanssa puutavaraa yms. tarvikkeita työpaikalle. Kivahan se oli silloin ajella, ja sai vielä kilometrikorvaukset päälle.

      Mutjoo, tietenkään minun tarpeet ei ole samat kuin kaikkien muiden. Ne jotka koukkua tarvii osannevat valita sellaisen auton jossa se on tai johon sen saa hyvin asennettua.

      • Anonyymi

        Asutko kerrostalossa?


      • Anonyymi

        Koukun ja kärryn tarve voi tulla vähän sillain nurkan takaa.
        Elellinen auto Superb farkku. Vaikka siinä kouku olikin, niin kärrylle oli tarvetta vain aniharvoin, sillä takapenkit kun kaatoin, niin kyytiin mahtui vaikka mitä.
        Skoda vaihtui plugari Passat sedaniin. Se johti siihen, että ensimmäiseksi piti laitaa koukku ja hommata kärry. Passatin tavaratila on onneton, takakonttiin mahtuu esim. vain yksi rengas, loput kolme takapenkille. Mitään yhtään isompaa tavaraa, niin ei mahdu kyytiin edes ovista. Superbissa kulki apk, hella ja jopa jkp-pakastin.
        Omaa ajattelemattomuutta toki, olisi pitänyt pysyä farkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koukun ja kärryn tarve voi tulla vähän sillain nurkan takaa.
        Elellinen auto Superb farkku. Vaikka siinä kouku olikin, niin kärrylle oli tarvetta vain aniharvoin, sillä takapenkit kun kaatoin, niin kyytiin mahtui vaikka mitä.
        Skoda vaihtui plugari Passat sedaniin. Se johti siihen, että ensimmäiseksi piti laitaa koukku ja hommata kärry. Passatin tavaratila on onneton, takakonttiin mahtuu esim. vain yksi rengas, loput kolme takapenkille. Mitään yhtään isompaa tavaraa, niin ei mahdu kyytiin edes ovista. Superbissa kulki apk, hella ja jopa jkp-pakastin.
        Omaa ajattelemattomuutta toki, olisi pitänyt pysyä farkussa.

        Joo, voihan se tulla. Satunnaisista tarpeista selvinnee vaikka vuokra-autolla, ja jos pysyvämpää tarvetta on näköpiirissä niin sitten pitänee harkita koukun hankkimista tai ehkä koko auton vaihtoa.

        Ja edelliseen kysymykseen, kyllä, kerrostalossa asun. Eikä ole tarvetta mökille tavaraa kuskata, kun ei ole mökkiäkään. Kuljetustarpeet on suurimmillaan olleet jotain koottavia huonekaluja, jotka on mahtuneet vielä juuri ja juuri autoon sisälle. Isommat tavarat, kuten sängyt, sohvat, pyykkikone tms., on jätetty ihan suosiolla liikkeen kotiinkuljetuksen hoidettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko kerrostalossa?

        Kaikki eikaat kokoomuslaiset loiset asuu pks seudulla isosa oamkotitalossa jossa on isooo pihaaa

        Kaksi teslaa,pihalla ja BMW


    • Anonyymi

      Omakotiasujana ja mökkeilijänä voin kertoa että kaikki vetotarpeet hoituvat sähköautolla mainiosti. On tullut tehtyä vähän isompaakin projektia.

      Vain karavaanarit tarvitsevat jonkun dieselin. En vaihtaisi kesämökkiä styroksilaatikkoon mistään hinnasta.

      • Anonyymi

        No ei hoidu kaikki vetotarpeet sähköautolla.

        Ei mökki ja asuntovaunu ole toisiaan poissulkevia asioita.


    • Anonyymi

      Ja silti yli 60% käytettynä myytävistä autoista ei ole vetokoukkua.

    • Anonyymi

      Sähköautoissa alle 20 prosentissa on koukku, kun vetäminen niillä on kovin hankalaa.

      • Anonyymi

        Omassa Teslassani on vetokoukku ja melko usein vedän kärryä.
        Ja mitä osaamiseen tulee, niin ajokorttiluokkani on ABECE.

        Mikä kärryn vetämisessä on sinulle hankalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa Teslassani on vetokoukku ja melko usein vedän kärryä.
        Ja mitä osaamiseen tulee, niin ajokorttiluokkani on ABECE.

        Mikä kärryn vetämisessä on sinulle hankalaa?

        Eihän polttiksella ole mitään hankaluuksia. Sähköautolla homma menisi yhdeksi latailuksi, eikä taitaisi olla riittävän vetopainon omaavia autojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän polttiksella ole mitään hankaluuksia. Sähköautolla homma menisi yhdeksi latailuksi, eikä taitaisi olla riittävän vetopainon omaavia autojakaan.

        Mistä sähköautosta sinulla on kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sähköautosta sinulla on kokemusta?

        Koeajoista vain, mutta ei tarvitse vetokokemusta tietääkseen, että sähköauto on vetohommissakin kurja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajoista vain, mutta ei tarvitse vetokokemusta tietääkseen, että sähköauto on vetohommissakin kurja.

        Eli sinulla ei ole kokemusta, mutta silti mitä se on:)))

        Minulla on kokemusta kärrynvedosta useilla eri autoilla, jopa bensiinimoottorisella nelivetoisella kuorma-autolla ja tietenkin myös sähköautolla.
        Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa kärryn vedosta sähköautolla, mutta sinulle se vaikuttaa olevan vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole kokemusta, mutta silti mitä se on:)))

        Minulla on kokemusta kärrynvedosta useilla eri autoilla, jopa bensiinimoottorisella nelivetoisella kuorma-autolla ja tietenkin myös sähköautolla.
        Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa kärryn vedosta sähköautolla, mutta sinulle se vaikuttaa olevan vaikeaa.

        Ei ole vaikeaa polttiksella. Otetaan vaikka Dethleffs asuntovaunu, kokonaispaino 2.500 kg. Kummalla arvelet vetämisen onnistuvan sujuvammin, isolla diesel-polttiksella vai sähköautolla? Kumman tarvitsee pysähtyä ensin?


    • Anonyymi

      Mitenkäs tämä juttu liittyy töpseliautoihin?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      301
      11652
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5952
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4389
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4269
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3611
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3608
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3135
    Aihe