Miksi ostaa oma sähköauto, kun se kuitenkin kuuluu monien firmojen henkilöstön peruspakettiin?

Anonyymi-ap

Tuliterä täyssähkäri maksaa nettona muutaman satasen kuussa, kun ottaa sen työsuhde-etuna. Useimmat firmathan sellaista tyrkyttävätkin, jos ei sitten välttämättä halua työsuhdepyörää. :D Se on nääs virherpesun aika sellainen, että kaikki lipuvat äänettömästi täyssähköautoillaan.

Täyssähkärin verotusarvo nostaa etuuksia ja palkkioita jotka lasketaan verotettavan tulon perusteella. Se ei siis tule välttämättä niin kalliiksi kuin moni ensalkuun ajattelee.

Työpaikallahan saa ladata ilmaiseksi - siis jos ylipäätänsä käy koskaan työpaikallaan. Kotonakaan ei maksa mitään, kun on älynnyt ottaa pörssisähkön.

Ainakin kollegoista moni on ottanut täyssähkärin pihaansa seisomaan, vaikka ei sille kauheasti ole käyttöä näin etätöiden aikakaudella ja julkisillakin pääsee. Onpahan varmuuden varalta aina uusi auto käytettävissä. Renkaat, huollot yms. sisältyy hintaan. Eikä siis maksa juuri mitään. :)

Ja kuten hyvin tiedätte, täyssähkärillä ei tarvitse hirveästi ajella työajoja, kun homma kääntyy voitolliseksi. Sillä saa laskuttaa samat kilometrikustannukset kuin fossiililla. (Paitsi meidän firmassa työajoja ei saa ajaa fossiililla). :D

79

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta joka sana, etuhan tulee n.s palkan päälle ja nostaa sitä kautta hieman verotettavaa tuloa. Tonnin verotusarvolla saa jo ihan muikean pelin ja tuollainen nostaa verotusta muutamalla satasella, mitä sillä saisi, jonkun vanhan Corollan :-))

      Pörssisähkö maksaa keskimäärin alle 0,5e kWh ja 20 kWh:lla ajaa 100 kilometriä. Ei siinä tule paljon ajelulle hintaa.

      Kuka vielä omalla rahalla, tai varsinkaan velkarahalla, ostaa polttisautoja, kun niistä pitää maksaa vielä vakuutukset, polttoaineet, huollot ja rengashotellit erikseen. Liisarissa kaikki kuuluu samaan muutaman satasen verottajalle maksettavaan hintaan.

      • Anonyymi

        Pääsääntöisesti autoetu kyllä on osana kokonaispalkkaa, eikä tule ns. palkan päälle. Eli käytännössä autosta joutuu maksamaan verotusarvon verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsääntöisesti autoetu kyllä on osana kokonaispalkkaa, eikä tule ns. palkan päälle. Eli käytännössä autosta joutuu maksamaan verotusarvon verran.

        Missähän penninvenutusfirmassa mahdat olla. Ei se normaalisti noin mene normaaleilla työnantajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän penninvenutusfirmassa mahdat olla. Ei se normaalisti noin mene normaaleilla työnantajilla.

        Useamman ison firman kokemuksella kaikissa sama autoetupolitiikka, eli on osana kokonaispalkkaa.

        Jos etu tulisi palkan päälle, niin itse kysyisin miksi ei voi saada vastaavaa palkankorotusta rahana.


      • Anonyymi

        On sulla halpa pörssisähkö . Minun pörssisähkö on kalliimpaa kyllä . Mistä yhtiöstä tuohon keskihintaan pörssisähköä saa ?


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­­N­­­y­m­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18265793

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kannattaa perehtyä tarkemmin verotuksen saloihin ja ymmärtää tuleeko se autoetu palkan lisäksi, vai osana palkkaa.

    • Anonyymi

      Sitten on erikseen käyttöetu ja täyskäyttöetu ja niiden hinta ihan eri ja tietenkin verokohtelu mm. työmatka ajot ja työajat erikseen ja niiden verokohtelu.

    • Anonyymi

      "Ja kuten hyvin tiedätte, täyssähkärillä ei tarvitse hirveästi ajella työajoja, kun homma kääntyy voitolliseksi. Sillä saa laskuttaa samat kilometrikustannukset kuin fossiililla."

      Jos työajoja ajaa käyttöetuautolla niin kilometrikorvaus on huomattavasti pienempi kuin omalla autolla ajettu työajo.

      • Anonyymi

        Mutta sama korvaus sekä sähköisellä käyttöetuautolla että polttomoottorisella käyttöetuautolla. Se oli tässä se pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sama korvaus sekä sähköisellä käyttöetuautolla että polttomoottorisella käyttöetuautolla. Se oli tässä se pointti.

        Jep, mutta jos työajoa tulee yhtään enemmän kuin vain satunnaisesti, niin hyvin nopeasti on kannattavampaa ajaa omalla autolla ja ottaa kilsakorvauksina 57snt/km kun autoetuauton kilsakorvaus on vain 13snt/km ja lisäksi pitää maksaa verotusarvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sama korvaus sekä sähköisellä käyttöetuautolla että polttomoottorisella käyttöetuautolla. Se oli tässä se pointti.

        Energiakulut on vain pieni tekijä kilometrikorvasten määrittelyssä.


    • Anonyymi

      En ottaisi täyssähköä edes ilmaiseksi. Hybridi sen sijaan...

      • Anonyymi
        UUSI

        Sulla pitää olla pahvipalat pyykkipojilla kiinni fillarissakin, että voit pyöräillä. Saahan EV autoonkin valittua pörinöitä, no hätä.


    • Anonyymi

      "Pörssisähkö maksaa keskimäärin alle 0,5e kWh ja 20 kWh:lla ajaa 100 kilometriä. Ei siinä tule paljon ajelulle hintaa."
      Eli 100e /100km ja arvonalenema 2e/100km.

      • Anonyymi

        Missä opettelit matematiikkasi. Pörssisähkö maksaa ennemminkin 0,05e/kWh ja 20 * 0,05e = 1e/100km. Työsuhde auton arvonalenema jää leasingfirman maksettavaksi ja vuokran maksaa työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä opettelit matematiikkasi. Pörssisähkö maksaa ennemminkin 0,05e/kWh ja 20 * 0,05e = 1e/100km. Työsuhde auton arvonalenema jää leasingfirman maksettavaksi ja vuokran maksaa työnantaja.

        Yritätkö väittää, että sähköautoon saa sähköä pelkällä pörssihinnalla ilman siirtomaksua?

        "Sähkönsiirron hinta riippuu aina paikallisesta jakeluyhtiöstä. Hintojen välillä voi olla suuriakin eroja alueesta riippuen. Hintojen nousuun voivat vaikuttaa esimerkiksi ylläpitokustannukset sekä sähköverkkoihin tehdyt investoinnit. "
        Lähde: https://halvinsähkösopimus.fi/sahkonsiirto/


    • Anonyymi

      Ei sitä silloin kannata ostaa. Eikä muutenkaan.

    • Anonyymi

      Jos liksan päälle annettais niin voisi sitä kokeilla. Vähän enemmän menisi veroa mutta kertyisi myös eläkettä. Vaihtoarvosta ei tarvitsisi kantaa huolta.

      • Anonyymi

        Hankkiudu sellaiseen työhän missä on autoetu. Yksi murhe elämässä vähemmän. Mikään ei ole niin pottumaista kun tapella vanhan polttisauton kanssa pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkiudu sellaiseen työhän missä on autoetu. Yksi murhe elämässä vähemmän. Mikään ei ole niin pottumaista kun tapella vanhan polttisauton kanssa pakkasella.

        Mitä tappelua siinä on? 15-vuotias polttis huollettuna toimii pakkasella ihan siinä missä uudempikin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkiudu sellaiseen työhän missä on autoetu. Yksi murhe elämässä vähemmän. Mikään ei ole niin pottumaista kun tapella vanhan polttisauton kanssa pakkasella.

        Miksi auton kanssa pitää " tapella" pakkasella ? Ei minun vielä ole tarvinut . Tosin on ollut ajokortti vasta 45 vuotta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkiudu sellaiseen työhän missä on autoetu. Yksi murhe elämässä vähemmän. Mikään ei ole niin pottumaista kun tapella vanhan polttisauton kanssa pakkasella.

        Vanhasta polttisautosta en tiedä kun en ole sellaista pitkään aikaan omistanut, uusien kanssa ei tarvitse tapella kun ostaa sen nelivedolla ja webastolla. Ainoa tappelu on se, että ei ole talli/katospaikkaa ja nykyisten "äärilämpimien" talvien aikana aamulla duuniin lähtiessä auton päällä on 10-20 senttinen lumikerros.


    • Anonyymi

      Aika vähän työläiseltä on työsuhdeautoja.

      • Anonyymi

        No tässä on yksi työläinen joka tekee ihan verokirjalle työtä ja on sähköauto käyttöetu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä on yksi työläinen joka tekee ihan verokirjalle työtä ja on sähköauto käyttöetu.

        Kuulit vähemmistöön, vain harvalla on työsuhde auto mahdollinen.


    • Anonyymi

      Homma kääntyy voitolliseksi tosiaan kun se firma haluaa vaihtaa sen sähköauton seuraavaan😂👌 siinä voikin tulla monille firmoille huijattu olo kun se sähköauto onkin arvoltaan semmoinen ettei enää voi edes vaihtaa.

      Lisäksi 2025 loppuu vapaan autoedun 375e alennus kuukaudessa eli sen verta tulee siihen verotusarvoon lisää. Lisäksi työpaikkalataaminen ei enää ole verovapaata.

      Nämä veroedut oli vain 2020-2025

      • Anonyymi

        Odotellaanpa sinne 2025 loppuun rauhassa.
        Hallitus on sitonut itsensä huimiin päästöleikkaustavoitteisiin, saattaa olla, että tuota etua pitää jatkaa edelleen, ettei lopu kehitys ainakaan siksi, että sähköautojen lisääntyminen hidastuu.


      • Anonyymi

        Ei työnantajafirma omista sitä autoa, sen omistaa se leasingyhtiö.
        Ne ovat alan ammattilaisia, ei niille jälleenmyyntiarvot tule yllätyksinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työnantajafirma omista sitä autoa, sen omistaa se leasingyhtiö.
        Ne ovat alan ammattilaisia, ei niille jälleenmyyntiarvot tule yllätyksinä.

        Jälleenmyyntiarvo jää leasing-yhtiön ongelmaksi, totta. Mutta voi se heijastua sitä kautta että seuraavan liisarin kk-vuokra sitten nouseekin huomattavasti ja työnantaja saattaa sitten jo nikotella sen maksussa (joissain firmoissa on jo nytkin raja paljonko kk-vuokra saa olla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleenmyyntiarvo jää leasing-yhtiön ongelmaksi, totta. Mutta voi se heijastua sitä kautta että seuraavan liisarin kk-vuokra sitten nouseekin huomattavasti ja työnantaja saattaa sitten jo nikotella sen maksussa (joissain firmoissa on jo nytkin raja paljonko kk-vuokra saa olla).

        Leasing-hinnat ovat nousseet jopa 60 % sähköautojen hurjan arvon alenemisen myötä. Ja nousevat koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing-hinnat ovat nousseet jopa 60 % sähköautojen hurjan arvon alenemisen myötä. Ja nousevat koko ajan.

        Leasing hinnat ovat nousseet lainarahan kallistuttua ja tosiaan jopa 60%.
        Huima arvonalennus koskee kaikkia autoja ei sähköautoja mitenkään erityisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työnantajafirma omista sitä autoa, sen omistaa se leasingyhtiö.
        Ne ovat alan ammattilaisia, ei niille jälleenmyyntiarvot tule yllätyksinä.

        Väärin, toiset työnantajat ostavat autot ja toiset liisaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleenmyyntiarvo jää leasing-yhtiön ongelmaksi, totta. Mutta voi se heijastua sitä kautta että seuraavan liisarin kk-vuokra sitten nouseekin huomattavasti ja työnantaja saattaa sitten jo nikotella sen maksussa (joissain firmoissa on jo nytkin raja paljonko kk-vuokra saa olla).

        "voi se heijastua sitä kautta että seuraavan liisarin kk-vuokra sitten nouseekin huomattavasti"? Tottakai se nousee, ei leasingfirmat hyväntekeväisyyttä tee, kyllä kaikki maksatetaan liisaajilla + firman voitto päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "voi se heijastua sitä kautta että seuraavan liisarin kk-vuokra sitten nouseekin huomattavasti"? Tottakai se nousee, ei leasingfirmat hyväntekeväisyyttä tee, kyllä kaikki maksatetaan liisaajilla firman voitto päälle.

        Ja huonolla tuurilla sitten sen korkean leasing-vuokran vuoksi auto blokataan pois firman autolistoilta. Ihan samalla tavalla kuin jotkut (huonosti arvonsa säilyttävät) merkit eivät ole kuuluneet työnantajan määrittelemään autoetuvalikoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, toiset työnantajat ostavat autot ja toiset liisaavat.

        Yksikään järkevä yritys ei sido pääomaa autoihin. Niistä maksetaan kk-vuokraa eli leasing-maksua eikä yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaanpa sinne 2025 loppuun rauhassa.
        Hallitus on sitonut itsensä huimiin päästöleikkaustavoitteisiin, saattaa olla, että tuota etua pitää jatkaa edelleen, ettei lopu kehitys ainakaan siksi, että sähköautojen lisääntyminen hidastuu.

        Millä tavalla sähköautot vaikuttaa mitenkään päästöihin? Vaikka täälä lopetettas kaikki autoilu niin ei vaikuttais


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään järkevä yritys ei sido pääomaa autoihin. Niistä maksetaan kk-vuokraa eli leasing-maksua eikä yhtään enempää.

        Jos yrityksellä on rahaa, ettei ole tarvetta pyörittää bisnestä velalla, niin auto kannattaa ostaa firman nimiin. Se tulee silloin edullisemmaksi. Ei liisausfitmat autoja tappiolla liisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrityksellä on rahaa, ettei ole tarvetta pyörittää bisnestä velalla, niin auto kannattaa ostaa firman nimiin. Se tulee silloin edullisemmaksi. Ei liisausfitmat autoja tappiolla liisaa.

        Tuo on vähän filosofinenkin kysymys sen suhteen kannattaako raha laittaa autoon vai sen sijaan liiketoiminnen kehittämiseen/kasvattamiseen jolloin se tuottaa lisää rahaa.

        Ostaminen antaa toisaalta myös joustavuutta enemmän. Autoa voi pitää pidempäänkin kuin muutaman vuoden, tai toisaalta siitä pääsee myös tarvittaessa halvemmalla eroon. Liisarisopimusten katkaiseminen kesken kauden (jos esim. työntekijä vaihtaa työpaikkaa) on aivan hel**tin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huonolla tuurilla sitten sen korkean leasing-vuokran vuoksi auto blokataan pois firman autolistoilta. Ihan samalla tavalla kuin jotkut (huonosti arvonsa säilyttävät) merkit eivät ole kuuluneet työnantajan määrittelemään autoetuvalikoimaan.

        Monet työnantajat suosivat vähäpäästöisiä autoja joten kyllä sähköautot varmasti kuuluu valikoimaan vastaisuudessakin. Eri asia on sitten se että valikoima voi supistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään järkevä yritys ei sido pääomaa autoihin. Niistä maksetaan kk-vuokraa eli leasing-maksua eikä yhtään enempää.

        Leasing autot taseessa nimenomaan lisäävät tuottavaa pääomaa, siis tekevät yrityksestä vakavvaraisemman.


    • Anonyymi

      Antaako joku tehdas, kauppa, siivous tai rakennusfirma työntekijöille sähköauton omaan käyttöön? Tuskin? Aika harva firma ylipäätänsä antaa työntekijöille ilmaisen autoedun. Kyllä suurin osa joutuu kustantamaan oman kulkuvälineen vapaa-ajalle ja työmatkoihin.

      • Anonyymi

        Ilmaista autoetua ei olekaan, siitä menee verotusarvon perusteella veroa. Meilläkin on jokaisen mahdollisuus ottaa täyssähkäri ajoon, jos ei halua pelata takseilla.


      • Anonyymi

        Totuuden nimissä aika harvalla luettelemistasi olisi varaa ostaa sähköautoa omilla rahoillaankaan vaikka mieli tekisi.
        Tämä keskustelu koskee siis enemmän valkokaulusväkeä, joilla on ylipäätään mahdollisuus sähköautoon, joko työsuhde-etuna tai sitten itse ostamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden nimissä aika harvalla luettelemistasi olisi varaa ostaa sähköautoa omilla rahoillaankaan vaikka mieli tekisi.
        Tämä keskustelu koskee siis enemmän valkokaulusväkeä, joilla on ylipäätään mahdollisuus sähköautoon, joko työsuhde-etuna tai sitten itse ostamalla.

        Valkokaulusväkeä suomi24 palstalla ?? Hihihhiii. Otan osaa !🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaista autoetua ei olekaan, siitä menee verotusarvon perusteella veroa. Meilläkin on jokaisen mahdollisuus ottaa täyssähkäri ajoon, jos ei halua pelata takseilla.

        Meillä ei ole, eikä valtaosassa niistä työpaikoista jotka kotiseudullani tiedän. Työsuhdepolkupyörää sen sijaan tarjotaan nykyään lähes joka firmassa, mutta kuka sellainen moista ottaa joka muutenkaan ei juuri pyöräile? Varsinkaan jos työmatka on vähänkään pidempi.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä hourit? Ei kyllä meidän firmassa tarjota mitään sähköautoja henkilöstölle työsuhde-etuna! Työsuhdepolkupyörää kyllä tarjottiin, mutta kuka nyt sellaista… Tuntuu lähinnä vittuilulta. Kas kun ei työsuhdekenkiä!
      Ei kun hetkinen. Sellaisethan meillä toki jo onkin; työnantaja maksaa meille kahdet turvajalkineet vuodessa. Hitto, unohdin ihan.

      • Anonyymi

        Ahaa, tietääkös verottaja kenkäedusta.
        Suomen talous kuntoon kenkäverolla.


      • Anonyymi

        Työsuhdepyörä: työnantaja ojentaa kätensä sinulle, ja saat mahdollisuuden hankkia vaikkapa 3000 euron fillarin, josta itse maksat suurinpiirtein 2200 ja firma loput.

        Ei tuo minusta nyt perinteiseltä vittuilulta kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuhdepyörä: työnantaja ojentaa kätensä sinulle, ja saat mahdollisuuden hankkia vaikkapa 3000 euron fillarin, josta itse maksat suurinpiirtein 2200 ja firma loput.

        Ei tuo minusta nyt perinteiseltä vittuilulta kuulosta.

        No itse ostin käytetyn sähköpyörän 900 eurolla, siinäpä vasta valtava sähköpyöräetu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse ostin käytetyn sähköpyörän 900 eurolla, siinäpä vasta valtava sähköpyöräetu.

        Ei tuo etu varmaan kaikkia hyödytä, mutta jos pyörää on hankkimassa niin työsuhdepyöränä saman pyörän saa noin 20-30% halvemmalla kuin suoraan itse ostamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse ostin käytetyn sähköpyörän 900 eurolla, siinäpä vasta valtava sähköpyöräetu.

        Jäikö tuo 900 maksettavaa firman osuuden jälkeen? Vai maksoiko firma tuosta 900:sta jonkun osan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö tuo 900 maksettavaa firman osuuden jälkeen? Vai maksoiko firma tuosta 900:sta jonkun osan?

        Ei ihan kokonaan maksoin itse ja tuli noin 75% kokonaisuudessaan halvemmaksi kuin vastaavan hankkiminen työsuhde työsuhdepolkupyörä "etuna".


    • Anonyymi

      Sinä siis laskutat työsuhdeautolla kilometrit ? Aika erikoinen juttu . Empä ole tiennyt tuon olevan mahdollista . Mulla on oma auto ja sen käytöstä kyllä maksetaan .

      • Anonyymi

        Totta kai käyttöetuautolla laskutetaan työajot. Maksat kuitenkin käyttövoiman itse.

        Täysi autoetu on eri asia, siinä työnantaja maksaa kaikki auton kulut, myös sähkön/polttoaineen. Silloin ei tietenkään tehdä kilometrikuluista laskua, kun niitä ei synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai käyttöetuautolla laskutetaan työajot. Maksat kuitenkin käyttövoiman itse.

        Täysi autoetu on eri asia, siinä työnantaja maksaa kaikki auton kulut, myös sähkön/polttoaineen. Silloin ei tietenkään tehdä kilometrikuluista laskua, kun niitä ei synny.

        Mutta verottaja verottaa jos täysetuautolla oman henkilökohtaiset ajon nousee yli 18ykm ja pitää huomioida tuossa asiassa, että jos on kiinteä työpiste/paikka, niin kodin ja työpaikan väliset matkat on henkilökohtaisia matkoja, tosin työmatkat voi sitten vähentää työtulovähennyksenä normaaliin tapaan. Ei kun laskemaan mikä kannattaa ja mitä painottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai käyttöetuautolla laskutetaan työajot. Maksat kuitenkin käyttövoiman itse.

        Täysi autoetu on eri asia, siinä työnantaja maksaa kaikki auton kulut, myös sähkön/polttoaineen. Silloin ei tietenkään tehdä kilometrikuluista laskua, kun niitä ei synny.

        Km-korvaus käyttöetuautolla on 0,24 euroa/km ja vapaalla autoedulla 0,21 euroa/kilometri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Km-korvaus käyttöetuautolla on 0,24 euroa/km ja vapaalla autoedulla 0,21 euroa/kilometri.

        Ei pidä paikkaansa, vapaalla autoedulla ajetusta työajosta ei makseta senttiäkään, ja käyttöedullakin vain 0,13 eur/km. Mainitsemasi korvaukset koskevat kodin ja työpaikan välisten matkojen verovähennystä.


    • Anonyymi

      Ostakaa kunnolla ja paljon sähköautoja niin me köyhät voidaan pikkurahalla ostaa semmosen sitten muutaman vuoden päästä.

      • Anonyymi

        Mun ID.7-työsuhdeauto tulee myyntiin 2027. Ei kun odottamaan. :) Meillekin tuli henkilöstöpaketteihin päivitys eli jatkossa henkilöstölle vain täyssähkäreitä.


      • Anonyymi

        Tämän vuoksi turha olla kade niille jotka hankkii sähköauton nyt omaksi tai liisariksi. Käytettyjä kun ei valmisteta...


    • Anonyymi

      Suomessa on noin 80 000 työsuhdeautoa, eli ei ihan kauheasti koko autokannasta.

      • Anonyymi

        Sillä on silti iso vaikutus kun ovat pääasiassa erittäin pienipäästöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on silti iso vaikutus kun ovat pääasiassa erittäin pienipäästöisiä.

        No kun ne eivät ole kaikki pienipäästöisiä.


    • Anonyymi

      Leasing-auto on köyhien nousukkaiden tapa autoilla.

      • Anonyymi

        Tai niiden, jotka ymmärtää laittaa pääoman jonnekin muualle, sellaiseen kohteeseen joka tuottaa. Sillä tuotolla sitten voi vaikka maksaa niitä leasingmaksuja 👍

        Toki tuo edellyttää, että sitä pääomaa on auton hinnan verran sijoitettavaksi. Monella on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai niiden, jotka ymmärtää laittaa pääoman jonnekin muualle, sellaiseen kohteeseen joka tuottaa. Sillä tuotolla sitten voi vaikka maksaa niitä leasingmaksuja 👍

        Toki tuo edellyttää, että sitä pääomaa on auton hinnan verran sijoitettavaksi. Monella on.

        Vain harvalla on niitä varoja joita ”sijoitella”, vaan otetaan liisari ja eletään kädestä suuhun tyylillä.
        Hauskoja nuo yritykset kuitenkin, mutta niin kaukana todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain harvalla on niitä varoja joita ”sijoitella”, vaan otetaan liisari ja eletään kädestä suuhun tyylillä.
        Hauskoja nuo yritykset kuitenkin, mutta niin kaukana todellisuudesta.

        Ihan tavallinen palkansaajakin voi sijoittaa, muutama satanen sivuu kuukaudessa. Kaikkki menot ei ole oikeasti tarpeellisia, ei ole pakko tehdä ukomaanreissua joka vuosi. Hiihtolomaa ei ole pakko viettää levillä hotellissa.
        Omistusautossa ne pääomat makaa käyttämättömänä ja aika syö ne olemattomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavallinen palkansaajakin voi sijoittaa, muutama satanen sivuu kuukaudessa. Kaikkki menot ei ole oikeasti tarpeellisia, ei ole pakko tehdä ukomaanreissua joka vuosi. Hiihtolomaa ei ole pakko viettää levillä hotellissa.
        Omistusautossa ne pääomat makaa käyttämättömänä ja aika syö ne olemattomiin.

        Liisari on maksaa kuitenkin eniten käyttäjälleen, ainoa "ilo" on huolettomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liisari on maksaa kuitenkin eniten käyttäjälleen, ainoa "ilo" on huolettomuus.

        Luulet vaan. Työsuhde liisari nostaa menoja muutamilla satasilla kuukaudessa. Ei niillä rahoilla uutta autoa harkita tai edes ylläpidetä. Uuden auton arvonmenetys on jo yksistään suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet vaan. Työsuhde liisari nostaa menoja muutamilla satasilla kuukaudessa. Ei niillä rahoilla uutta autoa harkita tai edes ylläpidetä. Uuden auton arvonmenetys on jo yksistään suurempi.

        Millaisen työsuhdeliisarin saat muutamalla satasella?

        Selitykseksi ei kelpaa että autoetu tulee palkan päälle. Vaikka se ehkä työntekijälle esitetään noin niin kyllä todellisuudessa työnantaja on laskenut että autoedun vuoksi ei tarvitse maksaa niin paljon palkkaa rahana, eli luopumalla autoedusta pystyy aivan varmasti neuvottelemalla nostamaan rahapalkkaa vastaavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet vaan. Työsuhde liisari nostaa menoja muutamilla satasilla kuukaudessa. Ei niillä rahoilla uutta autoa harkita tai edes ylläpidetä. Uuden auton arvonmenetys on jo yksistään suurempi.

        Väärin, pitää laskea kaikki auton kulut ja huomaat ettei se työsuhdeauto ole ainakaan halvin ja muutamalla satasella et saa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai niiden, jotka ymmärtää laittaa pääoman jonnekin muualle, sellaiseen kohteeseen joka tuottaa. Sillä tuotolla sitten voi vaikka maksaa niitä leasingmaksuja 👍

        Toki tuo edellyttää, että sitä pääomaa on auton hinnan verran sijoitettavaksi. Monella on.

        Hauskoja nämä talousneuvot köyhiltä!


    • Anonyymi

      Joko ne teillä Postissa antaa sähköautoja postinjakeluun?

    • Anonyymi

      No työn puolesta ei nykyisin tarvitse enää matkustella, mutta jos joskus haluaa käydä mökillä, sukulaisilla tai muuten pohjoisessa niin silloin tuliterä long range -täyssähköauto on ihan jees.

      • Anonyymi

        Niinpä ei tarvitse ainakaan miettiä bensiinin hintaa


    • Anonyymi

      Suomessa on vuoden 2023 tilaston mukaan 2,6 miljoonaa työllistä ja 80 000 työsuhdeautoa.
      Avaaja on idiootti.

    • Anonyymi

      Työsuhdeautot ovat isommassa mittakaavassa harvojen herkkua.

    • Anonyymi
      UUSI

      Sama täällä. Eipä tuolla oikein työn takia tarvi ajella, mutta onhan se hyvä että firman piikkiin on aina uusi auto pihassa. Ihan omia ajojahan tuolla tulee ajettua ja koko perheen käytettävissä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3593
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      69
      3211
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      3005
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      159
      2758
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      12
      2313
    6. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2279
    7. Kirjotan ikävää ulos

      Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1708
    8. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1607
    9. Sinä se vaan jaksat

      Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1607
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

      Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1356
    Aihe