Olen siis kuullut että jos kakkos tyypin diabeetikko pysyy remissiossa hyvän aikaa, niin haima alkaa automaattisesti hiljalleen parantua ja jopa toimimaan normaalilla tasolla. Itse olen ollut remissiossa vasta vuoden, mutta kokoajan takaraivossa vaani pelko että kaikki tulee sortumaan vaikka yritän elää terveellisesti ja että haima tulee joka tapauksessa sanomaan itsensä irti. Onko siis mahdollista välttyä insuliini pistoksilta tulevaisuudessa? Minut on niin hyvin peloteltu kaikilla liitännäis-sairauksilla että joskus jos syön jotain, missä on vähääkään sokeria, tunnen itseni epäonnistuneeksi.
Kuinka kauan remissio voi mahdollisesti kestää?
6
306
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan noita Yuotubessa muutama mies jotka on päässeet lääkkeistä eroon. Lääkäri sanoi näin minullekkin.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Duodecimin uutispalvelussa julkaistiin äsken asiaan liittyvä uutinen.
”Laihduttaminen voi jopa parantaa tyypin 2 diabeteksen, mutta käytännössä hyvin harva potilas onnistuu tässä pelkän painonpudotuksen avulla. Tuoreen tutkimuksen perusteella heistäkin suurimmalla osalla vaikutus on väliaikainen.
Hongkongilaistutkimuksen tulokset ovat mielenkiintoisia, sillä laihduttaminen on tehonnut tyypin 2 diabetekseen useissa laadukkaissa tutkimuksissa. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että käytännön elämässä ja pitemmässä seurannassa tulokset jäävät vaatimattomiksi.
Tutkimuksessa 37 000 hiljattain tyypin 2 diabetes -diagnoosin saanutta aikuista seurattiin keskimäärin kahdeksan vuoden ajan. Jos potilaan veren glukoositasot olivat terveellä tasolla kahdessa peräkkäisessä mittauksessa ainakin puolen vuoden ajan, diabeteksen arvioitiin olevan remissiossa eli ainakin toistaiseksi parantunut.
Laihduttaminen oli tehokkainta, jos potilas laihtui paljon vuoden sisällä tyypin 2 diabeteksen toteamisesta, mutta ainoastaan 6 prosenttia saavutti remission pelkän laihduttamisen avulla, tulokset osoittivat. Heistäkin yli puolella veren glukoositasot kohosivat takaisin diabeettisiin lukemiin kolmessa vuodessa.
Kliinisissä tutkimuksissa laihduttaminen on käytännössä parantanut diabeteksen jopa 70 prosentilta potilaista, mutta sama ei selvästikään tapahdu arkielämässä. Laadukkaissa tutkimuksissa potilaat saavat yleensä ammattiapua ja tukea laihduttamiseen, ruokavaliomuutoksiin ja elämäntaparemonttiin. Tosielämässä potilaat ovat hyvin erilaisessa tilanteessa, mikä todennäköisesti selittää erot. ”
https://www.terveysportti.fi/terveysportti/uutismaailma.duodecimapi.uutisarkisto?p_arkisto=1&p_palsta=10&p_artikkeli=uux28052- Anonyymi
"Heistäkin yli puolella veren glukoositasot kohosivat takaisin diabeettisiin lukemiin kolmessa vuodessa."
Tässä kiinnostaisi aika paljonkin se, että kuinka moni heistä on palannut vanhoihin elämäntapoihin tai ovat alkaneet taas lihoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heistäkin yli puolella veren glukoositasot kohosivat takaisin diabeettisiin lukemiin kolmessa vuodessa."
Tässä kiinnostaisi aika paljonkin se, että kuinka moni heistä on palannut vanhoihin elämäntapoihin tai ovat alkaneet taas lihoa.Vain 6 % oli päässyt remissioon pelkän laihduttamisen avulla. Näistä alle puolella veren glukoositaso oli vielä 3 vuoden kuluttua normaali.
Laihtumisella on merkitystä, jos painonpudotus on huomattava, mikä tietysti edellyttää sitä, että liikalihavuutta on reilusti.
Remissio on kuitenkin käytännössä lähes aina tilapäinen. D2 ei parane juuri koskaan pysyvästi, tehdäänpä sitten mitä hyvänsä. Myös sellaisia sairastuu, joiden elintavoissa ei parantamisen varaa löydy. Mutta onhan se hyvä, jos vaikka insuliinipistosten tarve lykkääntyy vuosia laihduttamalla, kenellä laihdutettavaa on.
Olisi mielestäni hyvä, jos aina ei syytettäisi "vääriä" elintapoja, sillä D2 sairastumiseen vaikuttaa suuresti perinnöllisyys.
- Anonyymi
Laihduttaminen on vain yksi osa kakkostyypin diabeteksen elintapahoitoa. Muita tärkeitä elintapahoitoja on lihasmassan kasvattaminen, aerobisen liikunnan lisääminen, tupakoinnin lopettaminen, alkoholin käytön minimointi, jotta mahdollinen rasvamaksa paranee. Tupakan myrkyt lisäävät insuliiniresistenssiä. Kasvisten ja rasvaisen kalan lisääminen ruokavalioon on tärkeää. Unirytmi pitäisi saada kuntoon ja kroonisen stressin minimointi on myös tärkeää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569