Auton hinta aiheuttaa suurimmat turhat kulut, halpa käytetty parempi kuin se 5 vuotiaana.

Anonyymi-ap

Olen ostanut kaikki autot tietenkin käytettynä ja niiden ostohinta on ollut 1000-4000e. Eli 20 000 - 30 000e autosta sulanut vain hintaa mutta muuten sama.

Kaikilla ajettu yli 5-10 vuotta ja ollut omistuksessa. Nämä kaikki auton on tässä hl olleet parempia kuin sama auto uutena tai jos hinta moninkertainen.

Näin se ollut kymmeniä vuosia.

Ei kannata ostaa autoa joka selvästi enemmän koska sillä ei saa mitään, ainoastaan suuret turhat kiinteät kulut jossa oma rahaa katoaa.

4

116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noin minäkin tekisin, jos rahat olisivat tiukilla. Toisaalta, kun on oma talo ja mökkijo maksettu, eläke tulee tilille säännöllisesti, niin turha sitä on tilillä makuuttaa. Ajaa millä tekee mieli. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🔞 ­­N­y­­m­f­­­o­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18266257

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kuitenkin jos ei ole pakko ajaa vanhalla niin suurin osa ostaa sen uuden tai uudehkon.
      Olen monesti miettinyt että jos ostaisi seuraavana jonkun 6v vanhan ja ajaisi sitä nelisen vuotta. Tiedä sitten säästäisikö siinä. Riski kalliisiin menoihin on kuitenkin aina olemassa. Siitä edellisestä omistajasta kun ei tiedä sanoa. Monissa autoissa kuten BMW pitäisi keskipyörästön öljyt vaihtaa vähintään 100tkm välein tai muuten pääsee vaihtamaan koko jakolaatikon. Myös askin kanssa vähän samaa.
      Audilla DSGn kanssa aivan samaa. Pitäisi vaihtaa paljon useammin öljyt kuin kirja sanoo. Silti on riski kalliille vaihteistoremontille ja jossain vaiheessa oli jakopääongelmille.

Vanhassa vehkeessä on aina myös isompi riski jäädä tien päälle.
      Turvallisuusmielessäkin vanha on riski. Jos haluaisi vähentää riskiä, pitäisi tehdä jarrut letkuineen kokonaan uusiksi. Vaihtaa joka kulmaan uudet iskarit ja jouset.
      Terveyden kannalta taas lämppärin kenno pitäisi irrottaa ja pestä myrkyillä orgaaninen moska pois. Tuuilasi olisi myös syytä vaihtaa heti.
      Nämä kaikki nostaa maksa vaihdatettuna sen saman kuin 4000e auto itsessään eikä vältämättä riitä ja silti on riski 4000-8000e rempoille.

• Anonyymi

Vai paranee se auto vaan vanhetessaan, kaikenlaisia selityksiä....

Jos et koskaan ole ostanut uutta/uudempaa autoa niin mistä tiedät ettei uusi auto tarjoa mitään enempää?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe