Jeesus vain sivujuoni?

Anonyymi-ap

Ihmiset jotka väittävät, että juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa eivät ole pelastuneita. Jeesus ei ole mikään sivujuoni Jumalan suunnitelmassa pakanoille. Uskovat ovat Israel eikä Israelin ulkopuolella ole pelastusta. Kaikki jotka eivät usko Jeesukseen ovat pakanoita. Kaikki jotka eivät usko kuuluvansa Jeesuksen valittuun kansaan Israeliin eivät ole pelastuneita.

51

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä ja Raamatun tulkitseminenkin tulee aloittaa lopusta alkuun. Juutalaiset hylkäsivät messiaansa, mutta Jeesus oli juutalainen. Nyt juutalaisetkin ovat pakanoita ja pelastuvat vain samalla lailla kuin muutkin pakanat, eli uskomalla ja kääntymällä Jeesuksen puoleen. Ainoa Tie, Totuus ja Elämä; Sovitus ja Lunastus Hänessä ja vain Hänessä kaikille teoista riippumatta. Teokratiaa ei enää ole maalliselle Israelille eikä kenellekään muullekaan.
      Ei edes pelastuta matkimalla Pyhiä eikä edes totisella antautumisella, ei tosiaankaan!

      "Viisi protestanttisen reformaation pääperiaatetta voidaan tiivistää viiteen latinankieliseen sola- eli ainoastaan/yksin -lauseeseen:[1]

      Sola fide (yksin uskosta);
      Sola scriptura (yksin kirjoituksista);
      Solus Christus (yksin Kristuksesta tai yksin Kristuksen kautta);
      Sola gratia (yksin armosta);
      Soli Deo gloria (kunnia ainoastaan Jumalalle)." Wikipedia

      • Eikö sen nyt ole selvää että juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi eri uskontoa joissa ei ole sama jumala? Jostain syystä vain kristityt eivät tule toimeen ilman että etsivät omalle uskonnolleen oikeutusta hepr. raamatusta josta sitä ei ole löydettävissä.
        Pakana käsitettä hepr. raamatussa ei ole mutta UT tarkoittaa sillä ei- juutalaisia mutta ehkä ihan vahingossa? Toisaalta se että kristinusko yrittää käännyttää myös juutalaiset kristityiksi puhuu sen puolesta että kristitytkin tunnustavat että meillä on eri jumala muuten emme olisi käännytyksen tarpeessa miksi ja mihin käännyttää jos on jo sama Jumala? Kaiketi sitten olemme kristittyjen mielestä pakanoita mutta viimeistään silloin heidän pitäisi jättää pakanoiden kirja hepr. raamattu rauhaan, eivät he käytä muidenkaan pakanoiden pyhiä tekstejä vaan hävittävät ne väärinä.


    • Anonyymi

      Moni ihminen hukkuu, koska luulee uskovansa Jeesukseen mutta uskookin juutalaisten Jumalaan, mutta nimittää tätä Jumalaa Jeesukseksi.

      • Anonyymi

        Jeesus opetti Israelin Jumalasta ja on Kristus -nimellä Israelin Jumalana kirottu ja teurastettu UHRILAMMAS kristinuskossa uhrilahjana juutalaisten Jumalalle, jolla kristinuskolla juutalaiset varastivat niin temppelin kuin israelilaisten identiteetinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti Israelin Jumalasta ja on Kristus -nimellä Israelin Jumalana kirottu ja teurastettu UHRILAMMAS kristinuskossa uhrilahjana juutalaisten Jumalalle, jolla kristinuskolla juutalaiset varastivat niin temppelin kuin israelilaisten identiteetinkin.

        Liberaaliteologialle on toki identiteetti-polittiikka tärkeää mutta ei se sentään mikään harhaoppi ole.


    • Anonyymi

      Sillä se Rooma kaatui ?

    • Anonyymi

      Juutalaiset ovat valittuja sentähden että Jeesus oli yksi heistä. Korvausteologia on edelleen täyttä huuhaata. Israel ja Kristuksen ruumis ovat kaksi eri seurakuntaa.

      Ne jotka sekoittavat Kristuksen ruumiin ja Israelin, hylkäävät Raamatun selkeän opetuksen:

      Kolossalaiskirje 1:24-27
      "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

      Paavali kertoo näissä aivan selvästi että hän julistaa Jumalan sanaa, salaisuutta, jonka Jumala on antanut hänen tietoonsa ja joka on ollut salassa ikuisista ajoista. Israelin profeetatkaan eivät tienneet tätä salaisuutta. Ja se salaisuus on Kristus tämän nykyisen ajan uskovissa kirkkauden toivona. Se salaisuus ei ole että Jumala ei koskaan toteuta Israelille antamiaan lupauksia. Ne kyllä toteutuvat ajallaan.

      Tänä aikana, kun Israel vielä on paatumuksessa, kaikki pelastuvat saman sanoman kautta, eli ristin sanan kautta.

      Roomalaiskirje 16:25-26
      "Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta, mutta joka nyt on julkisaatetu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi ... "

      Efesolaiskirje 3:2-7
      "olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu, että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut; josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen, jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille: että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta."

      Galatalaiskirje 1:11-12
      "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."

      Roomalaiskirje 11:25-26
      "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:'Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.'"

      Jumala todellakin tulee korottamaan Israelin ja siten myös ne juutalaiset jotka Jeesuksen Herrana ja Vapahtajana vastaanottavat tulevaisuudessa:

      Sakarja 12:9-13
      "Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan esikoista. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa. Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta eriksee: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen."

      Tällaista ei ole tapahtunut mikä tarkoittaa että se tulee tapahtumaan. Nuo ovat kirjaimellisesti etnisiä juutalaisia/israelilaisia sukukunnittain. Eivät mitään pakanakansoja.

      • Anonyymi

        Juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon ja ovat Benjaminin heimoa Raamatussa. Nykyjuutalaiset eivät ole yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon ja ovat Benjaminin heimoa Raamatussa. Nykyjuutalaiset eivät ole yhtään mitään.

        Lisäystä - kokeilepa laittaa raamattuhakuun 'raatelevainen susi'.


      • Anonyymi

        ....
        Israel tulee kansana katumukseen. Koko kansa valittaa sitä miten he pettivät ja tappoivat Jumalansa. Täydellinen nöyryytys tapahtuu kun tuo kansa ymmärtää että he ovat valittuja hänen tähden kenet he yksissä tuumin surmasivat. Ero Israelin ja nykyisen maailmanajan seurakunnan välillä näkyy selvästi siinä kuinka Paavalin kautta Pyhä Henki opettaa molempien pelastuksesta erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - kokeilepa laittaa raamattuhakuun 'raatelevainen susi'.

        Tämä on Jeesuksen varoittama väärä profeetta Matteus 7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Israel tulee kansana katumukseen. Koko kansa valittaa sitä miten he pettivät ja tappoivat Jumalansa. Täydellinen nöyryytys tapahtuu kun tuo kansa ymmärtää että he ovat valittuja hänen tähden kenet he yksissä tuumin surmasivat. Ero Israelin ja nykyisen maailmanajan seurakunnan välillä näkyy selvästi siinä kuinka Paavalin kautta Pyhä Henki opettaa molempien pelastuksesta erikseen.

        Niin varmaan opettaa erilailla, koska kristinuskolla pelastuu seurattuaan kiroukseksi tehtyä Jeesusta Kristus-nimellä helvettiin juutalaisten uhrilahjoiksi Saatanalle.

        Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13

        Paavali oli loppuun asti juutalainen, hän teki kristinuskon vain TEILLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon ja ovat Benjaminin heimoa Raamatussa. Nykyjuutalaiset eivät ole yhtään mitään.

        Olkoot mitä hyvänsä niin jos sinä vihaat "nykyjuutalaisia" olet matkalla noiden pakanakansojen joukkoon jotka Jumala itse haluaa hävittää. Joten suosittelen pysymään neutraalina Israelin suhteen. Oikeus tulee Jumalalta, niin palestiinalaisille kuin israelilaisille. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Kukaan ei kansallisuudellaan pääse pakoon Jumalan tuomiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Israel tulee kansana katumukseen. Koko kansa valittaa sitä miten he pettivät ja tappoivat Jumalansa. Täydellinen nöyryytys tapahtuu kun tuo kansa ymmärtää että he ovat valittuja hänen tähden kenet he yksissä tuumin surmasivat. Ero Israelin ja nykyisen maailmanajan seurakunnan välillä näkyy selvästi siinä kuinka Paavalin kautta Pyhä Henki opettaa molempien pelastuksesta erikseen.

        Jumalaa ei voi tappaa, jos joku luulee että voi, uskoo itse ihmismäiseen jumalaan eikä siihen mistä Israel sai ilmoituksen. Mitä tulee Jeesukseen, hänet sekä tuomitsi että tuomion toimeenpani Rooman maaherra jolla ainoana oli siihen oikeus ja mahdollisuus .
        Se on selvä että juutalaisuudessa ja kristinuskossa uskotaan erilaiseen jumalaan ei siis samaan. Juutalaisuudessa sen Jumala ilmoitti että ei kuole eikä muutu, ei siis ala leikkiä juutalaismiestä ja tule tapetuksi koska ei muuten pysty antamaan ihmisille näiden syntejä anteeksi.
        Väite koko juutalaisen kansan kollektiivisesta vastuusta on mieletön.
        Tuonakaan aikana harva Palestiinankaan juutalainen oli Jeesuksesta edes kuullut saati halunnut hänen kuolemaansa. Osattomat saati syntymättömät eivät voi olla vastuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoot mitä hyvänsä niin jos sinä vihaat "nykyjuutalaisia" olet matkalla noiden pakanakansojen joukkoon jotka Jumala itse haluaa hävittää. Joten suosittelen pysymään neutraalina Israelin suhteen. Oikeus tulee Jumalalta, niin palestiinalaisille kuin israelilaisille. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Kukaan ei kansallisuudellaan pääse pakoon Jumalan tuomiota.

        Miksi minun pitäisi jotakin vihata?! Kyseessä on vain tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi jotakin vihata?! Kyseessä on vain tieto.

        Lisäystä. Eikö teillä ole edes mitään kirjoitetun tekstin ymmärryskykyä?!

        Kirjoitin RAAMATUN MUKAAN. Ja tänä päivänä juutalaisuus on vain uskonto, johon voi kuka tahansa kääntyä.

        Ja Israelilaisten heimosta ei taas ole mitään havaintoa, että ketä he olivat. Googlaa vaikka Israelin kadonneet heimot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä. Eikö teillä ole edes mitään kirjoitetun tekstin ymmärryskykyä?!

        Kirjoitin RAAMATUN MUKAAN. Ja tänä päivänä juutalaisuus on vain uskonto, johon voi kuka tahansa kääntyä.

        Ja Israelilaisten heimosta ei taas ole mitään havaintoa, että ketä he olivat. Googlaa vaikka Israelin kadonneet heimot.

        Ei ole israelilaisten heimoa, Israel on kansan nimi ja kansa oli jakaantunut 12 heimoon. Koska ei ole ollut israelilaisten heimoa ei heistä voi olla havaintojakaan. Kansasta ja kuningaskunnista kyllä on, kuningaskunnathan tuhoutuivat alueen suurvaltojen toimesta joista puolestaan on varmaa tietoa.
        Juutalaisuus on aina aivan alusta asti ollut myös uskonto sen avullahan se erottui omaksi ryhmäkseen erotuksena muista kaananilaiskansoista, muiden tuon ajan uskontojen tavan mukaan Israelin uskonto oli etninen uskonto. Myöhemmin siihen voi kääntyä esimerkkinä mm Rutin tarina joka on pakkosiirtojen ajalta.,


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jumalaa ei voi tappaa, jos joku luulee että voi, uskoo itse ihmismäiseen jumalaan eikä siihen mistä Israel sai ilmoituksen. Mitä tulee Jeesukseen, hänet sekä tuomitsi että tuomion toimeenpani Rooman maaherra jolla ainoana oli siihen oikeus ja mahdollisuus .
        Se on selvä että juutalaisuudessa ja kristinuskossa uskotaan erilaiseen jumalaan ei siis samaan. Juutalaisuudessa sen Jumala ilmoitti että ei kuole eikä muutu, ei siis ala leikkiä juutalaismiestä ja tule tapetuksi koska ei muuten pysty antamaan ihmisille näiden syntejä anteeksi.
        Väite koko juutalaisen kansan kollektiivisesta vastuusta on mieletön.
        Tuonakaan aikana harva Palestiinankaan juutalainen oli Jeesuksesta edes kuullut saati halunnut hänen kuolemaansa. Osattomat saati syntymättömät eivät voi olla vastuussa.

        Tämä on ihan juutalaisten omista kirjoituksista:" He katsovat minuun jonka he ovat lävistäneet. " Jumalaan jonka he ovat lävistäneet. Jumala voi kuolla jos hän altistaa itsensä kuolemalle. Jumala ei myöskään muutu se on otta. Ja siksi Karitsa on tapettu maailman perustamisesta nyt kun hänet on tapettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan juutalaisten omista kirjoituksista:" He katsovat minuun jonka he ovat lävistäneet. " Jumalaan jonka he ovat lävistäneet. Jumala voi kuolla jos hän altistaa itsensä kuolemalle. Jumala ei myöskään muutu se on otta. Ja siksi Karitsa on tapettu maailman perustamisesta nyt kun hänet on tapettu.

        Ei jumalaa voi tappaa, mikä kaikkivaltias sellainen on, jonka voi Rooman maaherran päätöksellä ottaa hengiltä ja jonka kuvitellusta kuolemasta sitten aletaan syyttää yhtä kansaa kun uusi uskonto, kristinusko, on oppinsa luonut.
        JHWH ilmoitti että kaikkivaltias, ainoa syntien anteeksi antaja, ei kuole, eikä ole ihminen jos siis tämä ilmoitus ei kristityistä ole totta koska ei sovi omaan uskontoonne, niin onhan selvää että kyseessä on kaksi eri uskontoa joita ei voi yhdistää mitenkään. Miksi sitä edes yritätte, mihin tarvitaan sekauskontoa jossa toisessa Jumala ei tiennyt kuka on, toisessa pääosassa on henkilö joka yrittää saada kuoleman pelossa apua jumalalta joka ei ei tuntenut edes itseään.
        Sakarjan kohta ei puhu maailman luojasta ei liioin myöhemmin roomalaisten kuolemaan tuomitsemasta Jeesus nimisestä juutalaismiehestä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei jumalaa voi tappaa, mikä kaikkivaltias sellainen on, jonka voi Rooman maaherran päätöksellä ottaa hengiltä ja jonka kuvitellusta kuolemasta sitten aletaan syyttää yhtä kansaa kun uusi uskonto, kristinusko, on oppinsa luonut.
        JHWH ilmoitti että kaikkivaltias, ainoa syntien anteeksi antaja, ei kuole, eikä ole ihminen jos siis tämä ilmoitus ei kristityistä ole totta koska ei sovi omaan uskontoonne, niin onhan selvää että kyseessä on kaksi eri uskontoa joita ei voi yhdistää mitenkään. Miksi sitä edes yritätte, mihin tarvitaan sekauskontoa jossa toisessa Jumala ei tiennyt kuka on, toisessa pääosassa on henkilö joka yrittää saada kuoleman pelossa apua jumalalta joka ei ei tuntenut edes itseään.
        Sakarjan kohta ei puhu maailman luojasta ei liioin myöhemmin roomalaisten kuolemaan tuomitsemasta Jeesus nimisestä juutalaismiehestä.

        Siis juutalaisuus uskontona ei ole se mihin minä uskon tai minkä allekirjoitan. Se on yhtä typerä kuin islam tai ateismi. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi ja kuoli ihmisessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis juutalaisuus uskontona ei ole se mihin minä uskon tai minkä allekirjoitan. Se on yhtä typerä kuin islam tai ateismi. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi ja kuoli ihmisessä.

        Minulle juutalaisuus on se uskonto joka on tosi jos jumala on, mutta kristitylle asia tietenkin on toisin. Sitä vain en käsitä että kun teillä on jumala joka inkarnoituu ihmiseksi ja valitsee juuri juutalaismiehenä olemisen ihmisroolikseen - miksi lainkaan vetoatte tässä juutalaisiin kirjoituksiin jotka opettavat ihan muuta?
        Ihmiseksi tulleita jumalia oli monissa niissä uskonnoissa jotka olivat olemassa kun Israelin uskonto syntyi, se taas on uskonto jossa jumala on yksi, ei kuole eikä muutu, koska on kaikkivaltias eikä minkään ehdon alainen.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Minulle juutalaisuus on se uskonto joka on tosi jos jumala on, mutta kristitylle asia tietenkin on toisin. Sitä vain en käsitä että kun teillä on jumala joka inkarnoituu ihmiseksi ja valitsee juuri juutalaismiehenä olemisen ihmisroolikseen - miksi lainkaan vetoatte tässä juutalaisiin kirjoituksiin jotka opettavat ihan muuta?
        Ihmiseksi tulleita jumalia oli monissa niissä uskonnoissa jotka olivat olemassa kun Israelin uskonto syntyi, se taas on uskonto jossa jumala on yksi, ei kuole eikä muutu, koska on kaikkivaltias eikä minkään ehdon alainen.

        Juutalaisiset kirjoitukset juuri profetioivat hänen lihaksitulemistaan.

        Jesaja 9:5
        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, rauhanruhtinas."

        Jesaja 7:14
        "Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa tälle nimen Immanuel."

        Esimerkiksi se kun Abraham oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, Iisakin, Jumalalle, ei olisi mitään, ellei se olisi myös se, minkä Jumala uhrasi Abrahamin puolesta, täydellinen uskon teko.

        Vanha testamentti tulvii esikuvia Jeesuksesta. Daavid menetti poikansa syntinsä sovituksena. Toinen hänen pojistaan kuoli puuhun ja hänet lävistettiin keihäällä. Daavid hallitsi Jerusalemissa 33 vuotta, Jeesuksen iän verran.

        Malakia 3:1
        "Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot."

        Herra itse tuli temppeliinsä. Ja Jeesus sanoi:

        Matteus 12:6
        "Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi."

        Jumala säästi Egyptin vihaltaan mutta vei heidän esikoisensa (Jeesus on Jumalan lapsien esikoinen).

        Jumala on täysin epäitsekäs. Siksi hän itse tuli uhrattavaksi Karitsaksi. Hän ei laittanut ketään toista uhriksi. Jos uskot juutalaisten lakeihin, niin jollain tavalla syntiuhrit on hoidettava. Me kristityt uskomme että Jumala on rakkaus ja siitä syystä, hän on itse tullut muuttumattomaksi uhriksi, uhriksi ilman alkua ja loppua. Kuten Ilmestyskirjassa sanotaan:

        Ilmestyskirja 13:8
        "Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on."

        Jesaja 53:4-5
        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidime häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."

        Nämä jakeet ilmaisevat että kärsijä on Jumala. Miten muuten se kärsimys voisi samaan aikaan olla tulevaisuudessa, menneessä ja nykyisyydessä kuten tässä ilmaistaan? Jesaja puhuu tulevaisuudesta, mutta samalla kuin rangaistus olisi ollut tuon miehen päällä ja kuinka hän on juuri nyt haavoitettu. Jeesus on muuttumaton, koska on Jumala ainiaan.

        Kuten tässä sanotaan:

        Heprealaiskirje 13:8
        "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."

        Hän ei koskaan muutu.


    • Anonyymi

      Israel on Jumalan omaisuuskansa ennen kaikkia muita kansoja

    • Anonyymi

      Jos uskovaiset ovat Israel, niin miksi te sitten uhraatte israelilaisen Jeesuksen nimeen Kristus (tosi Jumala) itse Israelin Jumalan juutalaisten Jumalalle kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana?

      • Anonyymi

        Sinä et tunnu pääsevän eroon tuosta keksimästäsi liturgiasta.
        Oletko kirottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunnu pääsevän eroon tuosta keksimästäsi liturgiasta.
        Oletko kirottu?

        Se on Raamatun liturgiaa - laitan joka kerta koodit Raamattuun - voimme siis kysyä, että onko Raamattu kirottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunnu pääsevän eroon tuosta keksimästäsi liturgiasta.
        Oletko kirottu?

        Onneksi täällä on edes yksi kirjoittaja, joka ymmärtää 'kirous' sanan merkityksen ja varmasti myös ymmärrät näin ollen myös merkityksen, kun tehdään 'kiroukseksi', kuten Paavali Jeesuksen kristinuskon opilla teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7) tosi Jumalana, Israelin Jumalana, jota opetti taivasten valtakunnan isänä ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi (Joh.8).

        Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi täällä on edes yksi kirjoittaja, joka ymmärtää 'kirous' sanan merkityksen ja varmasti myös ymmärrät näin ollen myös merkityksen, kun tehdään 'kiroukseksi', kuten Paavali Jeesuksen kristinuskon opilla teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7) tosi Jumalana, Israelin Jumalana, jota opetti taivasten valtakunnan isänä ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi (Joh.8).

        Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jeesus Kristuksena, Israelin Jumalana, ei siis tullut KIROTUKSI meidän edestämme, vaan KIROUKSEKSI meidän edestämme. Tässä on iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristuksena, Israelin Jumalana, ei siis tullut KIROTUKSI meidän edestämme, vaan KIROUKSEKSI meidän edestämme. Tässä on iso ero.

        Eikä nyt tarvitse (kai) olla einstein ymmärtääkseen, että miten tämä nyt muuttaa koko tarinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä nyt tarvitse (kai) olla einstein ymmärtääkseen, että miten tämä nyt muuttaa koko tarinan.

        Ja seuraamalla tuota KIROUSTA Raamatun mukaan, te päädytte itse uhreiksi helvettiin. Löytyy 1.Korinttolaiskirje 3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja seuraamalla tuota KIROUSTA Raamatun mukaan, te päädytte itse uhreiksi helvettiin. Löytyy 1.Korinttolaiskirje 3:13.

        Kristityt palvovat Jeesuksen uhraamista ja islamistit uhraavat Jahvelle edelleen eläimiä, mutta mitä uhraavat juutalaiset?

        - Juutalaisilla on heidän uhrinsa pääsiäispöydän liinan alla piilossa.

        Se olette te.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt palvovat Jeesuksen uhraamista ja islamistit uhraavat Jahvelle edelleen eläimiä, mutta mitä uhraavat juutalaiset?

        - Juutalaisilla on heidän uhrinsa pääsiäispöydän liinan alla piilossa.

        Se olette te.

        Paavali oli loppuun asti juutalainen, ME hänen puheessaan tarkoittaa juutalaisia ja TE tarkoittaa kristittyjä.

        "Tuli MEIDÄN EDESTÄMME KIROUKSEKSI".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt palvovat Jeesuksen uhraamista ja islamistit uhraavat Jahvelle edelleen eläimiä, mutta mitä uhraavat juutalaiset?

        - Juutalaisilla on heidän uhrinsa pääsiäispöydän liinan alla piilossa.

        Se olette te.

        Se jota sinä palvelet on Hitler suuri osa siitä mitä täällä kirjoitat natsisivustoilta lainattua - myös arjalaistettu Jeesus. Pääiäispöydän liinan alla on 3 matzaa, happamatonta leipää. Oli jo ennen kuin oli olemassa kristinuskoa tai islamia.
        Maailmassa ei varmaan ole mitään tai ketään rasistia tyhmempää, koska ei ole mitään todellista tietoa jota rasisti hankkisi tai ihmisyyttä jota rasisti noudattaisi siitä ihmisryhmästä jota hän halveksii oli se mikä hyvänsä, sukupuoli, ihonväri, kansallisuus tai uskonto. Natsismissa se on täydellisimmillään, siinä halveksittiin ja yhä halveksitaan kaikkia noista ryhmistä. Omia rasistiraasun ongelmia viha ei kuitenkaan ratkaise vaikka se niistä aina lähtee.


    • Anonyymi

      Pitää aina korvausteologian yhteydessä mainita myös "korvauskristologia" . Jeesus korvaa kaiken Jumalana Pidetyn. Ihmisen Pojasta alkaen.

      Hän on Herrojen Herra ja Kuninkaiden Kuningas. Oikeastaan jumalien Jumala myös.
      Hänellä on helvetin avain. Jne.

      Tällaisen ortodoksisen videon näin YouTubessa. Mar Mari Emmanuelilta.

      Sitä en itse ole aiemmin käsittänyt. Daniel kertoo että tulee Pilvissä Ihmisen kaltainen joka saa Ikiaikaiselta avaimen hallita koko maailmaa ja kaikkia valtakuntia. Onko sekin Jeesus? Vai onko hän korkeampi maallisia pyrkimyksiä. Onko hän AINOA JUMALA ITSE. Koko universumin yläpuolella.

      Tähän puoleen harvemmin Nykyisin kiinnitetään huomiota. Itsekään en tiedä siitä mitään kun en ole edes virsikirjaa vielä läpikäynyt.

      Nyt on jo kirkko menettämässä jäseniään ja juuri silloin alkaa kajahtaa suurin ylistys ja ylennys opettaa Eräs kynttilänpäivän virsistä.

      Jeesus korotetaan vasta kun on kaikki ikään kuin menetetty.

      • Anonyymi

        Kaikkiin kristinuskon haaroihin (liittyy kolminaisuusoppiin) Jeesus Kristuksena on tehty KIROUKSEKSI.


      • Anonyymi

        Oletko havainnut Jeesuksen opetuksissa jossakin kohtaa, että hän vaati tulla ylennetyksi ja ylistetyksi?

        On aivan karmeaa, että mitä muuta kuin demonit on teidän päillenne ja ajatuksillenne tehty tuolla kirouksella, miten sieltä on valunut kaikki järki ulos.

        Jeesus oli aikansa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, jolla oli oppilaita. Myöhemmin sielutiedettä ryhdyttiin kutsumasn psykologiaksi - metafysiikka menee lähinnä filosofian puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko havainnut Jeesuksen opetuksissa jossakin kohtaa, että hän vaati tulla ylennetyksi ja ylistetyksi?

        On aivan karmeaa, että mitä muuta kuin demonit on teidän päillenne ja ajatuksillenne tehty tuolla kirouksella, miten sieltä on valunut kaikki järki ulos.

        Jeesus oli aikansa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, jolla oli oppilaita. Myöhemmin sielutiedettä ryhdyttiin kutsumasn psykologiaksi - metafysiikka menee lähinnä filosofian puolelle.

        Ja hänen opetuksensa itsenäiseen ajatteluun ja henkiseen hyvinvointiin olivat uhka valtaapitäville - ei olisi enää herunut syntiuhrilahjoja, eikä olisi edes markkinatori pyörinyt 2000 vuotta kaikkeen hurskaaseen haluun ja himoon peristuvien hyödykkeiden myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen opetuksensa itsenäiseen ajatteluun ja henkiseen hyvinvointiin olivat uhka valtaapitäville - ei olisi enää herunut syntiuhrilahjoja, eikä olisi edes markkinatori pyörinyt 2000 vuotta kaikkeen hurskaaseen haluun ja himoon peristuvien hyödykkeiden myyntiin.

        Miettikääpä, että mikä saa teidät kaiken aikaa ostamaan, kuluttamaan ja myymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen opetuksensa itsenäiseen ajatteluun ja henkiseen hyvinvointiin olivat uhka valtaapitäville - ei olisi enää herunut syntiuhrilahjoja, eikä olisi edes markkinatori pyörinyt 2000 vuotta kaikkeen hurskaaseen haluun ja himoon peristuvien hyödykkeiden myyntiin.

        Kreikkalaiset filosofit opettivat itsenäistä ajattelua paremmin ja mikä parasta todistetusti. Oma Jeesuksesi on itsekeksimäsi mies joka edeltää erään Hitlerin henkistä hyvinvointiohjelmaa: vihaa, vihaa ja lopulta tapa. Ainakin jos pitää sinua hänen oppilaanaan muitahan meillä ei ole keihin verrata joten jos olet jostain löytänyt kuvaamasi Jeesuksen hän on pahasti epäonnistunut ainakin sinussa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kreikkalaiset filosofit opettivat itsenäistä ajattelua paremmin ja mikä parasta todistetusti. Oma Jeesuksesi on itsekeksimäsi mies joka edeltää erään Hitlerin henkistä hyvinvointiohjelmaa: vihaa, vihaa ja lopulta tapa. Ainakin jos pitää sinua hänen oppilaanaan muitahan meillä ei ole keihin verrata joten jos olet jostain löytänyt kuvaamasi Jeesuksen hän on pahasti epäonnistunut ainakin sinussa.

        Näin kerrot siis uskovasi. Selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kerrot siis uskovasi. Selvä.

        Lisäystä. Oletko koskaan kuullut sanontaa, että mielipiteillään ihminen kertoo aina vain omasta itsestään, ei koskaan kenestäkään muusta?


    • Anonyymi

      Te saatte tehtyä itsestänne sairaan pohtimalla aloituksen kaltaisesti asioita. Mitään uhkaa eikä tuhoa ole tulossa, joten mitään pelastustakaan ei tarvita. Me elämme, vanhenemme ja kuolemme kuten ihmiset aina. Jos haluatte pilata oman ja toistenne elämän jatkakaa vaan näitä pelastussanomianne ja vaatmustenne esittämistä. Totta on kuitenkin vain se miten itse kukin voimme.

      • Anonyymi

        Hei, viisastut melkoisesti, kun luet Roomalaiskirje 7 luku, jossa kerrotaan, että mikä se heidän 'pelastus' on. Saat hilpeät naurutkin vielä, jos huumorintaju pitää, ellei sitten ala jo itkettämään tämä yletön tyhmyys.


    • Hengellinen israel

      Uudessaliitossa on olemassa hengellinen israel, johon kuuluvat kaikki uskovaiset: ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10). Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)

      Kun viimeinen pakana kääntyy, yksikään ihminen ei sen jälkeen tule uskoon, vaan tulee loppu: ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”. ”Sillä minä en tahdo, veljet –ettette olisi oman viisautenne varassa- pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus – hamaan siihen asti kuin pakanain luku on sisälle tullut (täyteen tullut, ja niin kaikki israel on pelastuva” (Room.11:25-26). On siis kysymys hengellisen israelin pelastumisesta. Sen tähden on käsitettävä sanat ”KAIKKI ISRAEL”, niiden täydessä merkityksessä, nimittäin koko hengellistä Israelia koskeviksi. Vielä kun sanotaan: ”Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, vaan on sisällisesti teissä” (Luuk.17:20-21).

      ”Ne, jotka opettavat koko lihallisen Israelin kääntymystä, ovat yleensä myös tuhatvuotisopin kannalla. He luulevat, että Israelin kääntymyksen jälkeen juutalaiset tekevät lähetystyötä menestyksellisesti pakanain keskuudessa ja silloin vallitsisi erityinen rauhan aikakausi. Tähän he etsivät tukea jostakin Vanhan Testamentin ennustuksista. Erehdys on siinä, että nuo ennustukset eivät puhu maallisesta, vaan hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostain vielä tulevasta ajasta, vaan Uuden Testamentin ajasta, jota apostolit sanoivat "viimeiseksi ajaksi" (esim. 1. Joh. 2:18). Juutalaiset eivät voisi luullun kansallisen kääntymyksensä jälkeen tehdä lähetystyötä menestyksellisesti, koska juutalaisten paatumus kestää siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle? Lähetystyö olisi sen jälkeen turhaa ja toivotonta. Tässä näkyy, mihin ristiriitoihin joudutaan, kun ei pysytä selvässä Jumalan sanassa” .

      • Anonyymi

        Israelin kansa ja maa elää! Jumala ei liittojaan peru.
        Ei sinulla ole sen kanssa mitään tekemistä. Olet hurahtanut Lutherin korvausteologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin kansa ja maa elää! Jumala ei liittojaan peru.
        Ei sinulla ole sen kanssa mitään tekemistä. Olet hurahtanut Lutherin korvausteologiaan.

        Teidän oppi perustuu viattoman Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamiseen ja Jeesuksen verellä uuteen liittoon, ja Jumala kieltääkin viattoman veren vuodattamisen ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?

        Löytyy Jeremia 7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin kansa ja maa elää! Jumala ei liittojaan peru.
        Ei sinulla ole sen kanssa mitään tekemistä. Olet hurahtanut Lutherin korvausteologiaan.

        Kukaan ei kannata korvausteologiaa. Juutalaiset ovat Saatanan synagogaa (Ilm. 2:9 ja Ilm. 3:9). Dispensationalistit eivät ole pelastettuja, koska palvovat joko juutalaisia tai juutalaisten jumalaa.


    • On kaksi joukkoa.Se mitä ei voinut kukaan lukea eli kristityt ympäri maailmaa sekä juutalaiset.

      • Anonyymi

        Sekä muslimit ja Jehovan todistajatkin - kaikkien teidän Jumala asuu tulivuoren sisällä, ja antaa tulesta Mooseksen suulla 10 käskyään. Löytyy alkaen 5.Mooseksen kirja, 4:10. Myös wikipedia sivu Jahve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä muslimit ja Jehovan todistajatkin - kaikkien teidän Jumala asuu tulivuoren sisällä, ja antaa tulesta Mooseksen suulla 10 käskyään. Löytyy alkaen 5.Mooseksen kirja, 4:10. Myös wikipedia sivu Jahve.

        Tämän Jumalan kanssa te teette uuden liiton Jeesuksen viattomalla verellä uhrattuna tosi Jumalana.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe