Sitä on näissä vaalitesteissä kyselty ja vertailtu. Minä olen siinä keskivälillä asteikkoa, en oikein osaa sanoa mihin vaaka kallistuu.
Oletko arvoliberaali
77
1393
Vastaukset
- Anonyymi
En mielellään äänestä, sitoutumaton onko liberaali !
- Anonyymi
Kyllä yhteiskunta sääntelyä tarvitsee.
- Anonyymi
Orpo haluaa säännellä EK eduksi, Purra myötäilee.
Liberaalisen tavoite tasapuolinen jokaista kohtaan, vasemmiston on huomioitava EK tavoitteet, oikeiston pitäisi huomioida muutkin kuin rikkaat.
Populistinen äärioikeisto tuore ilmiö yhteiskunnassa, kansantaloudellisesti aivan turha jonka tavoite on vain vastustaa.- Anonyymi
Olet ymmärtänyt väärin sanan "liberaali". Politiikassa se tarkoittaa oikealla
olevaa, joka ei tarkoita "tasapuolisuutta jokaista kohtaan", vaan varakkaampien
etujen ajamista.
Moni ehkä sekoittavat siihen, että ihmiset luulevat ajatuksiltaan
"vapaamielisen" olevan liberaali. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etujen ajamista.
"vapaamielisen" olevan liberaali.Liberaali keskellä, RKP, keskusta mukautuvat helposti eri hallitusmuotoihin.
Anonyymi kirjoitti:
etujen ajamista.
"vapaamielisen" olevan liberaali.Arvoliberaali tai sosiaaliliberaali viittaa porvarillisen maailmankatsomuksen omaavaa, jolla ei-talouteen kuuluva arvomaailma: vasemmistolaiset eivät ole liberaaleja eikä äärioikeistossa ole juurikaan arvoliberaaleja. Sosiaalidemokraateissa, vihreissä, ruotsalaisessa kansanpuolueessa ja kokoomuksessa on runsaasti arvoliberaaleja.
Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit eivät ole arvoliberaaleja; arvo/totalitäärinen konservatismi hallitsevat heidän ideologiaansa.
Mitä yleensä ymmärrämme ns. länsimaisen demokratian arvomaailmalla koostuu yleisesti taloudellisesti porvarillisesta ja arvoliberaalista maailmankuvasta.
Arvoliberaali on vankkumaton tasa-arvoisuuden, ihmisoikeuksien, yksilönvapauden (yksilön oikeuden valita itse oma elämäntapansa, määritellä itse oma sukupuolensa jne). kannattaja.
Itse sijoitun aika selkeästi arvoliberaalen maailmankuvaan.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Arvoliberaali tai sosiaaliliberaali viittaa porvarillisen maailmankatsomuksen omaavaa, jolla ei-talouteen kuuluva arvomaailma: vasemmistolaiset eivät ole liberaaleja eikä äärioikeistossa ole juurikaan arvoliberaaleja. Sosiaalidemokraateissa, vihreissä, ruotsalaisessa kansanpuolueessa ja kokoomuksessa on runsaasti arvoliberaaleja.
Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit eivät ole arvoliberaaleja; arvo/totalitäärinen konservatismi hallitsevat heidän ideologiaansa.
Mitä yleensä ymmärrämme ns. länsimaisen demokratian arvomaailmalla koostuu yleisesti taloudellisesti porvarillisesta ja arvoliberaalista maailmankuvasta.
Arvoliberaali on vankkumaton tasa-arvoisuuden, ihmisoikeuksien, yksilönvapauden (yksilön oikeuden valita itse oma elämäntapansa, määritellä itse oma sukupuolensa jne). kannattaja.
Itse sijoitun aika selkeästi arvoliberaalen maailmankuvaan.Et siis omaa kristillisiä arvoja!
Anonyymi kirjoitti:
Et siis omaa kristillisiä arvoja!
En voi niin sanoa. Kuulun edelleenkin Ruotsin kirkkoon , mutta olen ensisijaisesti humanisti.
Kristillinen moraali ja etiikka on toki arvomaailmani perusta, ja uskon vuorenvarmasti ns. kultaiseen sääntöön, joka esiintyy lähes kaikissa maailmanuskonnoissa, mutta keskeisessä osassa juutalais-kristillisyydessä ja kungfutselaisuudessa.
Muistin virkistämiseksi (jos joltain on sattunut unohtumaan: Älä tee toiselle mitään sellaista mitä et haluaisi itsellesi tehtävän)- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En voi niin sanoa. Kuulun edelleenkin Ruotsin kirkkoon , mutta olen ensisijaisesti humanisti.
Kristillinen moraali ja etiikka on toki arvomaailmani perusta, ja uskon vuorenvarmasti ns. kultaiseen sääntöön, joka esiintyy lähes kaikissa maailmanuskonnoissa, mutta keskeisessä osassa juutalais-kristillisyydessä ja kungfutselaisuudessa.
Muistin virkistämiseksi (jos joltain on sattunut unohtumaan: Älä tee toiselle mitään sellaista mitä et haluaisi itsellesi tehtävän)Ruotsissa on monenlaisia kirkkokuntia ja niillä monenlaisia kirkkorakennuksia. Kuulutko roomalaiskatoliseen kirkkoon, kertomastasi voi niin päätellä. Vai mormoneihin kun olet Jenkeissäkin asunut? Tai helluntailaisiin?
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa on monenlaisia kirkkokuntia ja niillä monenlaisia kirkkorakennuksia. Kuulutko roomalaiskatoliseen kirkkoon, kertomastasi voi niin päätellä. Vai mormoneihin kun olet Jenkeissäkin asunut? Tai helluntailaisiin?
Ruotsin kirkolla (Svenska kyrkan) tarkoitetaan Ruotsin evankelisluterilaista kirkkoa.
En ole roomalaiskatolinen, vaikka lapseni ovat molemmat kastettu ja konfirmoitu katolisessa kirkossa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa on monenlaisia kirkkokuntia ja niillä monenlaisia kirkkorakennuksia. Kuulutko roomalaiskatoliseen kirkkoon, kertomastasi voi niin päätellä. Vai mormoneihin kun olet Jenkeissäkin asunut? Tai helluntailaisiin?
Miksi kuulustelet jotain kirjoittajaa hänen uskonnollisesta vakaumuksestaan?
Vastaa itse mihin uskontokuntaan kuulut.
On aika uskomatonta huomata, kuinka uteliaita kirjoittajat ovat toistensa elämästä.
- Anonyymi
Aloittaja, miten määrittelet arvoliberaalin ?
- Anonyymi
Googlesta löytyy määritelmiä.
- Anonyymi
Rkp on rasistinen kielipuolue joka nyt katoaa
Turku on teknisesti yksikielinen ja pitää mennä Pargasiin ja Naguun saadakseen pakkoruotsipalvelun
Tällä pönttökerhopalstalla on ihan turha puhua arvoista sanomalehdistä opiskelleiden kanssa- Anonyymi
""Rkp on rasistinen kielipuolue joka nyt katoaa""
RKP ei ole rasistinen kielipuolue.
PS on avoimesti rasistinen puolue.
Heikkolahjaiset persut vihaavat kai RKP:tä jo senkin tähden, etteivät kykene
ikinä oppimaan edes ruotsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Rkp on rasistinen kielipuolue joka nyt katoaa""
RKP ei ole rasistinen kielipuolue.
PS on avoimesti rasistinen puolue.
Heikkolahjaiset persut vihaavat kai RKP:tä jo senkin tähden, etteivät kykene
ikinä oppimaan edes ruotsia.Paremminhan persut Halla-aho ja Purra osaavat ruotsia kuin esim. Sanna Marin.
- Anonyymi
Persu nuori kailottaa tahdon olla fasisti kuin SS-mestarimme.
- Anonyymi
Olet Jugend nuori.
RKP arvopuolue on kelvannut mihin hallitukseen tahansa, keskusta ollu eniten pääministeri puolueena.
Kokoomus kannattajat uskollisimpia, kuitenkin aiheuttanut eniten harmeja talouden hoidossa, keskusta aina joutunut korjaamaan kokoomus sotkuja.
Demarit olleet joskus lähellä oikeisto/keskustaa, puolueitten linjan määritellyt usein puolueen johtaja.
Populisti puolueet kukoistaa aikansa, äärioikeisto hyötyy epävakaista aikakausista, mitään pysyvää ei heidän taholtaan voi odottaa.
Suomi ei enään nouse pohjoismaiselle hyvinvointi valtioiden tasolle kun erkanimme siitä vuonna 2008...ainakaan lähivuosi kymmenten aikana, tuskin.- Anonyymi
apukoulutasoista suomea tuuttiin tunkeva antaa madon luvut asian tuntiana
mitä voi enään enempi toivoa - Anonyymi
Meillä on ollut demarihallitukset vuosikausia. Miksei me emme ole enää hyvinvointivaltio? Kaikki moittivat Orpon hallitusta. Onnistuivatko nuo edelliset? Velkaa ainakin kasvattivat, niin että olemme hilkulla joutua EU:n tarkkailuun.
- Anonyymi
Arvot , arvot ansaitaan tai ei.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Liberalismi
En ole ajatellut millainen olen.
Heikompien puolella olen aina ollut.
Olen itsekin kokenut vaikeita aikoja joten ymmärrän ihmisiä joilla on vaikeaa.
Mutta en oikein päihteiden väärinkäyttäjiä, vaikka sekin on sairaus.- Anonyymi
Keskustalta tuli hyvät ehdotukset jossa syytöksiä sai myös ammattiliitot, eniten moitteita hallituksen joustomattomuus. Hallitus ohjelma keskustan mielestä rikkaita suosiva köyhän kustannuksella.
Samoin keskusta huolestunut mihin suuntaan suomi on ajautumassa, tällä menolla eu komissio ottaa taloutemme hallintaan. Orpo tänään peloitteli komissio uhasta, oliko tarkoitus peloitella ammattiliittoja, parempi kun komissio ottaisi talouden hallintaan kuin kreikan tapauksessa, kreikan talous kasvu eu:n parasta. Hallitus ohjelma ei ole Liberaali, nähtävästi kokoomus laatiessaan hallitusohjelmaa ei arvannu että talous kääntyy näin huonoon suuntaa, vero kevennykset rikkaita suosivia, tunnin junaa, valtion omaisuuden myyntiä.
Suomi ja ruotsi ovat eri planeetalla miksi ottaa pohjoismaiden malli, kohta vuosi menny, suomi loistaa kansalaisten eriarvoisuudella, suoransisella köyhyydellä ja kaiken kalleudella.
Suomi pohjoismaiden kehitysmaa joka saatiin aikaan reilussa 15-vuodessa, kokoomuksen johdolla.- Anonyymi
Demarihallitusten seuratessa vierestä tumput suorina?
Minä olen arvokonservatiivi.
Tee
Teelle populismi äärioikeisto ihanne arvomaailma, sehän kuvaa luonnettasi.
Puolustaisitko rasismia viime kesän tapaan jos se ryöpsähtäisi valtoimenaan useaksi kuukaudeksi.
Odotan vanhukselta muutakin kuin natsi hakaristi lipun heiluttelua.Määritelmä:
""Arvokonservatismi on konservatismin suuntaus, joka korostaa yhteisön perinteisiä arvoja ja konservatiivisuutta moraalikysymyksissä. Arvokonservatismin taustalla vaikuttaa protestanttinen yksilötason kristillis-sosiaalinen etiikka, joka määrittelee suhteensa yhteiskunnallisten rakenteiden sijaan lähimmäiseen.""
En heiluttele hakaristilippua sen enempää kuin sateenkaarilippuakaan.
Viimeksi kai heilutellut siniristilippua Suomen 100-vuotisjuhlallisuuksissa ja joskus bussilippua.
Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. Sinä olet yksi oikein valioesimerkki sellaisista "mukamas suvaitsevista".Tellukka kirjoitti:
Määritelmä:
""Arvokonservatismi on konservatismin suuntaus, joka korostaa yhteisön perinteisiä arvoja ja konservatiivisuutta moraalikysymyksissä. Arvokonservatismin taustalla vaikuttaa protestanttinen yksilötason kristillis-sosiaalinen etiikka, joka määrittelee suhteensa yhteiskunnallisten rakenteiden sijaan lähimmäiseen.""
Viimeksi kai heilutellut siniristilippua Suomen 100-vuotisjuhlallisuuksissa ja joskus bussilippua.
Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. Sinä olet yksi oikein valioesimerkki sellaisista "mukamas suvaitsevista".En ole ole sitoutunut yhteenkään puolueeseen, äänestys tilanteessa olen äänestänyt jopa kokoomusta, äärioikeistoa en ikinä lisäksi populismi, populismi yhdessä rasismin kanssa hyi olkoon.
Tässä tämän päivän patti tilanteessa Keskustan ote oikea, RKP pitänyt arvopuolueena, luonnon puolesta vihreät oikealla asialla.
Marinin hallituskauden veroista saamme odottaa se näkyi sen hallituksen suosiossa positiivisena, suomi tarvitsisi yhtä suositun pääministerin.Pertikki kirjoitti:
En ole ole sitoutunut yhteenkään puolueeseen, äänestys tilanteessa olen äänestänyt jopa kokoomusta, äärioikeistoa en ikinä lisäksi populismi, populismi yhdessä rasismin kanssa hyi olkoon.
Tässä tämän päivän patti tilanteessa Keskustan ote oikea, RKP pitänyt arvopuolueena, luonnon puolesta vihreät oikealla asialla.
Marinin hallituskauden veroista saamme odottaa se näkyi sen hallituksen suosiossa positiivisena, suomi tarvitsisi yhtä suositun pääministerin.Arvokonservatismi ei ole samaa kuin populismi ja rasismi.
Olet ihan ulalla nyt.
En minäkään ole äänestänyt äärioikeistoa koskaan, hyi olkoon.
Perussuomalaisia kylläkin.- Anonyymi
Natsittava apukoulutasoista suomea tuuttiin tunkeva antaa madon luvut asian tuntiana
mitä voi enään enempi toivoa - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Arvokonservatismi ei ole samaa kuin populismi ja rasismi.
Olet ihan ulalla nyt.
Perussuomalaisia kylläkin.Sitä minäkin, persut on kilttien puolue.
Tellukka kirjoitti:
Arvokonservatismi ei ole samaa kuin populismi ja rasismi.
Olet ihan ulalla nyt.
Perussuomalaisia kylläkin.Kaikki arvokonservatiivit eivät ole populisteja (ruotsidemokraatteja tai perussuomalaisia), mutta lähes kaikki populistit ( ruotsidemokraatit ja perussuomalaiset) ovat arvokonservatiiveja.
Miksi intät itsestäänselvää asiaa, populistiset puolueet sijoittuvat kaikki äärioikeistoon ja pitävät sisällään runsaasti yhteiskunnalle vaarallisia ryhmiä. (Suomen sisu, rasistit, fasistit) joiden kanssa tehdään yhteistyötä.
Että kristillisdemokraatitkin ovat mukana yhteistyössä äärioikeiston kanssa on äärimmäisen tekopyhää ja äänestäjiensä huiputusta. Nimenomaan kristillisdemokraattien, jotka puolustavat perinteisiä arvoja, kuten perhettä, lasten ja vanhusten hyvinvointia pitäisi olla rehellisempiä politiikassaan.
Missään puolueessa ei ole enempää äärioikeistolaisia aineksia kuin perussuomalaisissa ja ruotsidemokraateissa. Tämä ei ole mielipide, vaan tutkittua tietoa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kaikki arvokonservatiivit eivät ole populisteja (ruotsidemokraatteja tai perussuomalaisia), mutta lähes kaikki populistit ( ruotsidemokraatit ja perussuomalaiset) ovat arvokonservatiiveja.
Miksi intät itsestäänselvää asiaa, populistiset puolueet sijoittuvat kaikki äärioikeistoon ja pitävät sisällään runsaasti yhteiskunnalle vaarallisia ryhmiä. (Suomen sisu, rasistit, fasistit) joiden kanssa tehdään yhteistyötä.
Että kristillisdemokraatitkin ovat mukana yhteistyössä äärioikeiston kanssa on äärimmäisen tekopyhää ja äänestäjiensä huiputusta. Nimenomaan kristillisdemokraattien, jotka puolustavat perinteisiä arvoja, kuten perhettä, lasten ja vanhusten hyvinvointia pitäisi olla rehellisempiä politiikassaan.
Missään puolueessa ei ole enempää äärioikeistolaisia aineksia kuin perussuomalaisissa ja ruotsidemokraateissa. Tämä ei ole mielipide, vaan tutkittua tietoa."Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit eivät ole arvoliberaaleja; arvo/totalitäärinen konservatismi hallitsevat heidän ideologiaansa. "
Tellukka kirjoitti:
Määritelmä:
Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. Sinä olet yksi oikein valioesimerkki sellaisista "mukamas suvaitsevista"."Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. "
Yhteiskuntamme on rakennettu liberaalisten arvojen aatemaailman varaan. Suvaitsevaisuus on hyve, suvaitsemattomuus on pahe. Jos ihminen ottaa negatiivisen kannan suvaitsemattomuuteen, rasismiin, yhteiskuntaa rapauttaviin ääriliikkeisiin, tarkoittaako se sitä että suvaitsevainen onkin suvaitsematon?
Jo s tolkun ihminen tuomitsee rasismin, holokaustin, kansanmurhat, etniset puhdistukset, poliittiset vainot ja vangitsimest, vankilaan tai kuolemaantuomitsemiset uskonnon, seksuaalisen suuntauksen, etnisen kuuluvaisuuden. jne perusteella tekeekö se arvoliberaalista ja suvaitsevaisesta ihmisestä suvaitsemattomaan?
Pitääkö ihmisoikeuksien puolustamisen kieltää, että olisi enemmän suvaitsevainen?
Ei asioita voi noin vain asettaa päälaelleen ja viisastella että jos tuomitsee keskellämme olevan pahuuden niin onkin sitten "suvaitsematon".Paloma.se01 kirjoitti:
"Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. "
Yhteiskuntamme on rakennettu liberaalisten arvojen aatemaailman varaan. Suvaitsevaisuus on hyve, suvaitsemattomuus on pahe. Jos ihminen ottaa negatiivisen kannan suvaitsemattomuuteen, rasismiin, yhteiskuntaa rapauttaviin ääriliikkeisiin, tarkoittaako se sitä että suvaitsevainen onkin suvaitsematon?
Jo s tolkun ihminen tuomitsee rasismin, holokaustin, kansanmurhat, etniset puhdistukset, poliittiset vainot ja vangitsimest, vankilaan tai kuolemaantuomitsemiset uskonnon, seksuaalisen suuntauksen, etnisen kuuluvaisuuden. jne perusteella tekeekö se arvoliberaalista ja suvaitsevaisesta ihmisestä suvaitsemattomaan?
Pitääkö ihmisoikeuksien puolustamisen kieltää, että olisi enemmän suvaitsevainen?
Ei asioita voi noin vain asettaa päälaelleen ja viisastella että jos tuomitsee keskellämme olevan pahuuden niin onkin sitten "suvaitsematon"."""Ei asioita voi noin vain asettaa päälaelleen ja viisastella että jos tuomitsee keskellämme olevan pahuuden niin onkin sitten "suvaitsematon"."""
Tuotahan minä just tarkoitinkin sillä "mukamas suvaitsevaisuudella", että miten helposti toisin ajattelevaa pidetään oikein pahuuden ilmentymänä, jos ei jaa arvoiltaan samoja yltiöliberaalisia arvoja kuin itse, äänestää vaikkapa "väärää" puoluetta.
Ja mikä sitten on sitä pahuutta, niin siinähän se ero tuleekin eri arvojen välillä. Arvokonservatiivi taas näkee paljon todellista pahuutta arvoliberaalien ideologiassa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Minun ikävä kokemukseni on sellainen, että arvoliberaalit ovat kaikkein suvaitsemattomimpia sellaisia kohtaan, jotka eivät jaa heidän kanssaan heidän asettamiaan liberaalisia arvoja. "
Ei asioita voi noin vain asettaa päälaelleen ja viisastella että jos tuomitsee keskellämme olevan pahuuden niin onkin sitten "suvaitsematon".""Yhteiskuntamme on rakennettu liberaalisten arvojen aatemaailman varaan.""
Ei se noin ole. Liberalismi on aika uutta Suomessa verrattuna perinteisiin suomalaisiin protestanttis-kristillisiin arvoihin, joille yhteiskuntamme perustuu. Nykyinen hällä väliä liberalismi on sekoittanut yhteiskunnan moraaliseen rappiotilaan.
Kovasti on sanojen helinää..googlasin...
"Arvoliberalismi tarkoittaa liberalismin ei-taloudellisia puolia. Niihin kuuluvat muun muassa ihmisoikeudet: sananvapaus, uskonnonvapaus, yhdistymisvapaus, yleensäkin ihmisten oikeus päättää itse omista ei-taloudellisista asioistaan."
Se on siinä ja kukapa tuon kieltäisi.- Anonyymi
Kuka sitten päättää minun taloudellisista asioistani. ;))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sitten päättää minun taloudellisista asioistani. ;))))
Sinä itse, ei kukaan muu.
Jos olet "sössinyt" niin asiasi, että et pärjää, niin onhan noita asunnotomien asuntoloita tarjolla.
- Anonyymi
Juuri parhaillaan tulee yle1
Särkän filmi
Helmikuun manifesti
joka kuvaa sen aikuisen putintappajan pyrkimystä upottaa Suomi venäjänsekokasojen
joukkoon kuten nytkin
tälläkään palstalla ei kukaan reagoi
näkee mitä kekkosajan pimitys tarkoittaa
ette tunne tippaakaan SUOMEN historiaa
vaan
kopioitte pskanpuhehesarien toimittajien ja ylen puolivillaisten
suomalaisvastaisia solvauksia ja matunhyysäntää- Anonyymi
"kopioitte pskanpuhehesarien toimittajien ja ylen puolivillaisten
suomalaisvastaisia solvauksia ja matunhyysäntää"
Hillitse nyt itseäsi, koska onhan tämä elokuva esitetty jo usein ennenkin ja kirjojakin on "pilvin pimein" kirjoitettu, joten tuttua on.
Jotenkin nyt "hiertää" ajatus tulevaisuudesta, sillä nyt "Alexksander", melkein keisari, sai sodan siemenen. Kuinka käy meidän Alexista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kopioitte pskanpuhehesarien toimittajien ja ylen puolivillaisten
suomalaisvastaisia solvauksia ja matunhyysäntää"
Hillitse nyt itseäsi, koska onhan tämä elokuva esitetty jo usein ennenkin ja kirjojakin on "pilvin pimein" kirjoitettu, joten tuttua on.
Jotenkin nyt "hiertää" ajatus tulevaisuudesta, sillä nyt "Alexksander", melkein keisari, sai sodan siemenen. Kuinka käy meidän Alexista?hillitse paskanpuheesi
lusikka makaa keitossa vuosia eikä tiedä keiton makua
sinä ja aHlonen makaatte tiedossa mutta ette tiedä mitään
oli tuttua tai ei
- Anonyymi
Olen tavallinen ihminen. Omaan omat mielipiteeni ja en halua mennä minkään keksityn nimen taakse.
- Anonyymi
Miksi sitten tulet kertoman tuon? Kuka sinua on velvoittanut jonkun keksityn nimen taakse?
Reilua olisi, jos tulisit tänne ihana omana itsenäsi, joten tervetuloa omana itsenäsi.
- Anonyymi
Ano 14:53
Terveisiä puolue toveriltasi yhtäläisestä sanan valinnasta.
https://www.youtube.com/watch?v=0CH1w3OHuUo Jos katsoo noita määritelmiä, mitä ketjussa on, niin vapaasti toteutettuna vallitsisi kaaos. Esim. yhdistymisvapaus, hyvä asia hyvässä asiassa, mutta pahaankin voidaan valjastaa.
On hyvä, että on lait ja asetukset.
Huomaan olevani joissain asioissa vanhoillinen ja toisissa taas hyvinkin moderni ajatusmaailmaltani.
Lienen jossain siinä konservatiivisen ja liberaalin välimuodossa.
Viihdyn kai parhaiten ´keskirivillä.´´On kuitenkin pidettävä mielessä että arvoliberaalit eivät ole sama asia kuin talousliberaalit.
Kyllä ne usein ovat hallisevia molempien ajattelussa ja maailmankatsomuksessa, mutta eivät kumpikaan aja takaa tai edistä kaaosta ja epäjärjestystä yhteiskunnassa ja ennen kaikkea, kumpikaan ei toimi eikä kannusta lainvastaisuuteen.
Sinä ehkä ajattelit anarkiaa.
Minäkin kuulun keskivälin jengiin, talousliberaali ja arvoliberaali. Äänestyskäyttäytymiseni vaihtelee.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
On kuitenkin pidettävä mielessä että arvoliberaalit eivät ole sama asia kuin talousliberaalit.
Kyllä ne usein ovat hallisevia molempien ajattelussa ja maailmankatsomuksessa, mutta eivät kumpikaan aja takaa tai edistä kaaosta ja epäjärjestystä yhteiskunnassa ja ennen kaikkea, kumpikaan ei toimi eikä kannusta lainvastaisuuteen.
Sinä ehkä ajattelit anarkiaa.
Minäkin kuulun keskivälin jengiin, talousliberaali ja arvoliberaali. Äänestyskäyttäytymiseni vaihtelee.Eekös slnä olekkaan eturivin eetla, suuna ja päänä joka paikassa?
Kyllä eliaanan käsitys asiasta on oikea ja itsekkin tunnen samoin. Anonyymi kirjoitti:
Eekös slnä olekkaan eturivin eetla, suuna ja päänä joka paikassa?
Kyllä eliaanan käsitys asiasta on oikea ja itsekkin tunnen samoin.En ole koskaan asettanut itseäni eturiviin.
Enkä ole "suuna ja päänä", olen vain ahkera kirjoittaja.
Ja edelleenkin, Eliaana oli mielestäni hieman sivuraiteella siinä, ett'ä arvoliberalismi olisi jotenkin laittoman käyttäytymisen tai lainvastaisten tekojen takana.Paloma.se01 kirjoitti:
En ole koskaan asettanut itseäni eturiviin.
Enkä ole "suuna ja päänä", olen vain ahkera kirjoittaja.
Ja edelleenkin, Eliaana oli mielestäni hieman sivuraiteella siinä, ett'ä arvoliberalismi olisi jotenkin laittoman käyttäytymisen tai lainvastaisten tekojen takana.Ymmärsit väärin, en suinkaan tarkoittanut, että olisi ´´takana´´ vaan, että kaikkea mikä on tarkoitettu hyväksi, voidaan myös kääntää vääräksi, väärinkäyttää.
Lait ja asetukset yrittävät suojata juuri sellaiselta ilmiöltä.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Ymmärsit väärin, en suinkaan tarkoittanut, että olisi ´´takana´´ vaan, että kaikkea mikä on tarkoitettu hyväksi, voidaan myös kääntää vääräksi, väärinkäyttää.
Lait ja asetukset yrittävät suojata juuri sellaiselta ilmiöltä.Paloma on vain kade sinulle, koska olet hyvin tietorikas ja samalla pidetty kirjoittaja. Kyllä minäkin noin kirjoittamasi ymmärsin.
Anonyymi kirjoitti:
Paloma on vain kade sinulle, koska olet hyvin tietorikas ja samalla pidetty kirjoittaja. Kyllä minäkin noin kirjoittamasi ymmärsin.
Kiitos kommentistasi, ajattelin jo, että kirjoitanko kovin epäselvästi.
Täällä tulee kyllä helposti väärinymmärryksiäkin, kun näemme toisesta vaan ´näppäimenjäljet.´- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paloma on vain kade sinulle, koska olet hyvin tietorikas ja samalla pidetty kirjoittaja. Kyllä minäkin noin kirjoittamasi ymmärsin.
Jahas, täällä on taas tämä sama makeilija, joka yrittää saada kaiken minkä sanon huonoon valoon. Taitaa olla kateus vain omassa sydämessäsi.
Eliaana kirjoitti:
Ymmärsit väärin, en suinkaan tarkoittanut, että olisi ´´takana´´ vaan, että kaikkea mikä on tarkoitettu hyväksi, voidaan myös kääntää vääräksi, väärinkäyttää.
Lait ja asetukset yrittävät suojata juuri sellaiselta ilmiöltä.Eliaana, ehkä ymmärsin väärin, mutta sain jotenkin sellaisen käsityksen, että liberaalisessa arvomaailmassa olisi jotain rajattomuutta, joka voisi johtaa laittomuuksiin ja kaaokseen.
Kaiken voi valjastaa myös pahan (moraalisesti kyseenalaisen tai tuomittavan palvelukseen, kuten hyvin tiedämme, myös uskonnot ja tieteet.Paloma.se01 kirjoitti:
Eliaana, ehkä ymmärsin väärin, mutta sain jotenkin sellaisen käsityksen, että liberaalisessa arvomaailmassa olisi jotain rajattomuutta, joka voisi johtaa laittomuuksiin ja kaaokseen.
Kaiken voi valjastaa myös pahan (moraalisesti kyseenalaisen tai tuomittavan palvelukseen, kuten hyvin tiedämme, myös uskonnot ja tieteet.Ei arvomaailmassa itsessään, vaan tarkoitin yksilötasolla.
Tuskin tässä maailmassa löytyy asiaa, jota joku ei keksisi väärin käyttää.
´´Susi lampaan vaatteissa,´´ kuten sanotaan.
- Anonyymi
Olen vahvasti arvokonservatiivi, omaan myös häivähdyksen liberaalia ajattelua.
Enpä todellakaan ikävöi viime vuosituhannen aikaiseen patruunojen, herrojen ja pappien, kartanonomistajien ja torppareiden yhteiskuntaan, jossa "jokainen tiesi paikkansa" varallisuuden ja säädyn mukaan ja papit olivat pyramidin huipulla.
Ranskan vallankumouksen kuohuissa syntyneet liberaaliset arvot ja filosofia (vaoaus,veljeys ja tasa-arvoisuus) levisivät kulovalkean tavoin suurimpaan osaan läntistä pallonpuoliskoa ja jopa Suomemme korpiin ja metsämajoihin ja paluuta pappien ja herrojen komentoon nöyrinä karvareuhka kädessä seisovina maalaisina ja palkollisina ei enää ole.
Kyllä liberaaleilla arvoilla pystytään elämään ja asumaan noudattaen humanismin ja juutalais-kristillisen moraalin ja etiikan periaatteita. Kehittämään yhteiskuntaa ja parantamaan taloutta, huolehtimaan heikommista ja antamalla kaikkien elää rajoittamatta yksilönvapautta menneiden vuosisatojen luokkayhteiskunnan rasitteilla.- Anonyymi
Eivät papit mitään pyramidin huippuja olleet, hyvin vaatimattomasti elivät ja maan omistajien armoilla hekin. Eikä Suomessa mussään metsämajoissa asuttu, köyhilläkin oli lämmitettävät talot sentään.
Turhaan vaahtoat tuosta humanismista, ikään kuin se olisi uutta maailmassa. """ jopa Suomemme korpiin ja metsämajoihin ja paluuta pappien ja herrojen komentoon nöyrinä karvareuhka kädessä seisovina maalaisina ja palkollisina ei enää ole."""
Eihän karvareuhkaa enää pidä muut kuin joku maailmankansalainen hääasunaan.
Nykyisin ei enää olla nöyrinä palkollisina herrojen edessä, vaan meuhkataan kaduilla jatoreilla ja huudetaan kovaan ääneen lisää toimeentulotukia ja muita vastikkeettomia etuisuuksia. Uhkaillaan jopa valtaapitävien päitten leikkaamisilla, jos ei ala rahaa valumaan.
Sen se liberalismi on saanut aikaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
""" jopa Suomemme korpiin ja metsämajoihin ja paluuta pappien ja herrojen komentoon nöyrinä karvareuhka kädessä seisovina maalaisina ja palkollisina ei enää ole."""
Nykyisin ei enää olla nöyrinä palkollisina herrojen edessä, vaan meuhkataan kaduilla jatoreilla ja huudetaan kovaan ääneen lisää toimeentulotukia ja muita vastikkeettomia etuisuuksia. Uhkaillaan jopa valtaapitävien päitten leikkaamisilla, jos ei ala rahaa valumaan.
Sen se liberalismi on saanut aikaan.Kätevästi saa karvareuhkalla näyttävyyttä hää lookkiin , kun hiukset ei riitä kampaukseen.
Tellukka kirjoitti:
""" jopa Suomemme korpiin ja metsämajoihin ja paluuta pappien ja herrojen komentoon nöyrinä karvareuhka kädessä seisovina maalaisina ja palkollisina ei enää ole."""
Sen se liberalismi on saanut aikaan.Ei työväenliike ole liberalismin aikaansaamaa. Eipäs valjasteta kärryjä hevosen edelle. Liberalismi mahdollistaa työväenliikkeen olemassaolon, mutta ei ole saanut sitä aikaan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei työväenliike ole liberalismin aikaansaamaa. Eipäs valjasteta kärryjä hevosen edelle. Liberalismi mahdollistaa työväenliikkeen olemassaolon, mutta ei ole saanut sitä aikaan.
Viitsitkin täällä pullistella ja vouhkata opettamassa aatteista joista et tiedä itse sen enempää kuin muutkaan palstalla. Mikset mene riitelemään vaikka politiikkapalstalle?
Tai paina karvareuhka korvillesi ja mene rauhottumaan korpeen metsämökkiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitsitkin täällä pullistella ja vouhkata opettamassa aatteista joista et tiedä itse sen enempää kuin muutkaan palstalla. Mikset mene riitelemään vaikka politiikkapalstalle?
Tai paina karvareuhka korvillesi ja mene rauhottumaan korpeen metsämökkiin!Kiitos, toivottavasti P katoaa korpeen jälkiä jättämättä.
- Anonyymi
Humanistinen rotu mestari halla-aholla arvot kohdallaan.
- Anonyymi
Ruotsalaiset sosialidemokraatit veivät rotuopin Saksaan
ja rodunpuhdistusideologian
Hitler ei ollut silloin edes saksalainen
Sosdemien rasismi on kansainvälisesti tunnettu
Englannin työväenpuolue erotettiin määräajaksi juutalaisvastaisten toimien
takia
ja työväenpuolue hävisi juutalaisvastaisuuksien takia vaalit Johnsonin voittaessaSuomi kyselee Ruotsilta takaisin Karolinskassa säilytettäviä suomalaisia pääkalloja, joita ruotsalaiset ovat käyneet 1800-luvun lopulla kaivamassa suomalaisista haudoista rotututkimustaan varten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1215213- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Suomi kyselee Ruotsilta takaisin Karolinskassa säilytettäviä suomalaisia pääkalloja, joita ruotsalaiset ovat käyneet 1800-luvun lopulla kaivamassa suomalaisista haudoista rotututkimustaan varten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1215213Tuon tietää jokainen.
Puolueen komeroissa luurankoja fiktio holokaustista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon tietää jokainen.
Puolueen komeroissa luurankoja fiktio holokaustista.Ruotsi on luvannut toimittaa ne takaisin haudattavaksi Suomeen heti kun se on "käytännössä mahdollista". Mikähän käytäntö siinä estää, ettei niitä vieläkään olla toimitettu vaikka niitä on jo kauan kyselty sieltä.
Olisi mielenkiintoista nähdä minkälainen muistomerkki niitten 80:n pääkallon haudalle laitetaan. Mainitaanko siinä, että nämä ovat ruotsalaisten rotututkimukseen Suomen haudoista kaivettujen tuntemattomien jäänteitä.
- Anonyymi
Herman Göring oli hyvät suhteet Ruotsiin.
Nostetaanpä tätäkin, ihan hyvä aloitus, vaikka lähtikin "kohti etelää", eli siis väärille raiteille suomeksi.
Kannattaa miettiä näitä perusarvoja, jotka määrittelevät kuka olemme, mihin uskomme ja miten toimimme.- Anonyymi
"Kannattaa miettiä näitä perusarvoja, jotka määrittelevät kuka olemme, mihin uskomme ja miten toimimme."
Olemme 80 plus, joten emmeköhän jo ole tietoisia noistakin omalla kohdallamme.
- Anonyymi
Banaanivaltiosta ruotsalaiseen kansojenkotiin.
- Anonyymi
Olen markkina- ja sosiaaliliberaali.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883