Oletko Jeesuksen ystävä?

Anonyymi-ap

Näin ystävänpäivänä meidän on hyvä kysyä itseltämme, olenko minä Jeesuksen ystävä. Jeesus haluaa olla meidän ystävämme, mutta miten me voimme ilmaista olevamme Jeesuksen ystäviä? Jeesus itse sanoo: "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä" Joh.15:14. Jeesus käskee: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia. Tässä on ystävyyden koe. Hyvää ystävänpäivää!

29

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus on minut pelastanut ja ystävä siis siinä mielessä. Ihminen ei luonnostaan osaa rakastaa Jumalaa, jota ei näe, eikä siis olla hänen ystävänsäkään.

      1. Joh. 4:10
      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      Raamatun mukaan Jumalan rakastamista on tämä:

      1. Joh. 5:3
      rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­­­N­­­y­m­f­o­­­m­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18268635

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      asia on toisinpäin :
      Raamatun Jeesus sanoo MEILLE,
      "ystäviksi minä sanon teitä" Joh: 15: 15

    • Anonyymi

      Suurempi koe on nähdä Jeesus uskovien, Jeesuksen pyhien, ystävänä.

      Ei siis siten, että omalla opilla pyrittåisiin Herran Jeesuksen ystävikseen tunnustavia.

      Tuo Jeesuksen puhe sisältää sen uuden käskyn, mistä Herra tuossa kohden puhuu.

      Se käsky on niin merkittävä, että Hän puhuu siitä puheensa aikanan kolmesti, siis kolme kertaa, käskyä painottaen.

      Se käsky kuuluu:

      34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
      35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Joh 13)

      12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
      14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      ( Joh 15)

      17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
      ( Joh 15)

      Tästä käskystä on kysymys, ei sapatin käskystä.

      Nyt on siis annettu ymmärtää aivan väärin Jeesuksen käsky.
      Käsky on alistettu oman opin alaisuuteen, eli Jeesuksen ystävyys on omittu ilman Jeesuksen tahtoa oman opin alle.

      Valitettavasti tämä on suurta vääryyttä ( irvokkuutta ) Jeesuksen tahtoa vastaan.

      Mitä Herra Jeesus siis tuossa kohden käskee, käskeen sen uuden käskyn, käskyn joka ei löydy Vanhan Testamentin puolelta, vaan on aivan uusi.

      34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. ( Joh 13)

      12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
      14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      ( Joh 15)

      Hyvää ystävänpäivää kaikille Jeesuksessa Kristuksessa oleville rakkaille Jumalan lapsille!

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        helluntailaiset kyllä kääntää toisinpäin useimmatkin asiat, se on totta.

        mutta RAAMATTU sanoo: "ystäviksi MINÄ sanon teitä" Joh: 15: 15

        kenelle se ENSIMMÄINEN SIJA kuuluikaan Raamatun mukaan . .. ?? !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset kyllä kääntää toisinpäin useimmatkin asiat, se on totta.

        mutta RAAMATTU sanoo: "ystäviksi MINÄ sanon teitä" Joh: 15: 15

        kenelle se ENSIMMÄINEN SIJA kuuluikaan Raamatun mukaan . .. ?? !!

        Niin, ja poissulkeeko kommenttisi Jeesuksen antaman kokonaan uuden käskyn, mihin Hän juuri viittaa tässä ystävyys asiassa?

        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        ( Joh 15)

        Sanooko Jeesus ystävikseen niitä, jotka eivät halua pitää ystävinään Jeesuksen ystävikseen kutsumia?

        Tässä vielä Johanneksen kirjeessään tuoma ilmoitus.

        7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
        8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. ( 1Joh 2)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jeesuksen ystävät pyhittävät mielellään Jumalan sapatin kuin kumartavat aurinkoa, joka on luotu ja jota uskosta luopuneet palvoivat " päin itää he kumarsivat aurinkoa." Hes.8:16
      (sunday=auringon päivä)

      • Anonyymi

        Kumarratkos sinä sitten saturnusta ( saturday=saturnuksen päivä)?

        Ja kutsustko sinä ystäviksesi vain heitä, jotka kokoontuvat saturnuksen päivänä?
        Ja kiellätkö Herraa Jeesusta kutsumaan ystävikseen kaikkia muita, paitsi niitä joita sinäkutsut ystäviksesi?

        Vai sallitko Herran itse päättää, ketkä ovat Hänen ystäviään?

        Ketkä ovat Jeesuksen antaman uuden käskyn mukaan Jeesuksen ystäviä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      En tarvitse mielikuvitusystävää.

      • Kommentoin vahingossa kirjautumatta, sori siitä.


    • Anonyymi

      Ystävän luo voi mennä purkamaan murheitansa!

      "Päivän Sana
      14.02.24
      Sydämeni oli katkera, sieluuni pisti. Minä olin mieletön, ymmärrystä vailla, olin kuin järjetön eläin sinun edessäsi. Kuitenkin minä saan aina olla luonasi, sinä pidät kädestäni kiinni. Sinä johdatat minua tahtosi mukaan, ja viimein sinä nostat minut kunniaan. Taivaassa minulla on sinut, sinä olet ainoa turvani maan päällä. Ps. 73:21–25
      Jumala kestää meidän katkeruutemme. Ajatus Jumalasta, jota ei voi katkerana tai elämän pettämänä lähestyä, on suorastaan outo. Kenen luokse elämän ja ihmisten riepottama sitten menisi ja jäisi, jos ei Jumalan? Kenen edessä katkeruutensa purkaisi, keneltä apua pyytäisi, jos Jumalan luokse saisi tulla vain ehjänä ja onnistuneena? Vaikka olisin mieletön, ymmärrystä vailla, suorastaan kuin järjetön eläin, saan silti olla Jumalani oma ja elää hänen edessään. Hän ei heitä pois, hän ei käännä selkäänsä ihmisten tavoin. Hän johdattaa kurjaakin kulkijaa ja nostaa viimein kunniaan. Siksi en lähde koskaan Jumalan luota pois. En edes silloin, kun katkeruus pyrkii ottamaan otteeseensa ja sielu on surusta sairas. Taivaassa on sittenkin Jumala, ja maan päällä hän on turvani.

      Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
      © Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy"

    • Anonyymi

      Sapattina Jeesuksen ystävät kokoontuvat kuulemaan Hyvän Paimen ääntä ja saamaan voimaa arkiseen viikkoon. "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." Joh.10:27

    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Tahdoin olla Jeesuksen veli täyttämällä Isän tahdon. Ystävyyttä häneen en ole ajatellut.

      Kuitenkin Jeesus piirsi eräänä päivänä kämmeneni elämän viivojen joukkoon RISTIN merkin ja otti minut ORJIENSA joukkoon.

      Joh. 15:14-16

      Te olette minun ystäviäni jos teette mitä minä käsken teitä tekemään. En sano teitä enää orjiksi koska orja ei tiedä mitä hänen isäntänsä tekee.....

      Tiedän vain pari sataa vuotta Jeesuksen tekoja eteenpäin. Kaikkea hän ei ole paljastanut niin kuin ystävilleen. Orjaksi olen jäänyt.....

      SAIN JO 1990-LUVULLA SAPATIN PYHITTÄMISEN KEHOTUKSEN MUTTA SEN LISÄKSI KEHOTUKSEN PAASTOTA JUUDAN JA ISRAELIN SYNTIEN TÄHDEN.

      En ole totellut joten en päässyt ystäväksi vaan orjaksi.

      Onnellisia olkoon tänä ystävänpäivänä kaikki Jeesuksen ystävät, joille hän on KAIKEN tulevan paljastanut. Me orjat jäämme odottamaan jotain toista juhlapäivää.

      Rauhaa!

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä!

      • Anonyymi

        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi ? Ei kukaan ole hyvä paitsi
        Jumala yksin." Mark: 10: 18


    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat pelastaneet Jeesuksen. Aamen.
      Ilman hörhöjä kun ei olisi myöskään tuota mielikuvitusystävää.

    • Anonyymi

      Jeesus onkin Jumala ja sapatin Herra, jota Jumalan lapset palvovat niin kuin pitääkin.

    • Anonyymi

      Jeesuksen ystävät pyhittävät sapatin niin juutalaisten kuin muukalaistenkin keskuudessa. "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani," Jes. 56:6

      • Anonyymi

        Niin, juutalaiset pyhittävät sapatin tänäkin päivänä, mutta vielä nykyäänkin he pääsääntöisesti kieltävät Jeesuksen.

        Ja kookoontuvat sapattisin synagoogeihinsa, missä ei Jeesusta julisteta ystävänä.

        Tämä vanha kirjoitus pitää vieläkin paikkaansa.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. ( 2Kor 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Sapatti on ja pysyy Jumalan lasten pyhänä ajan loppuun asti.
      Kolme totuuden lähdettä:
      "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh.14:6
      "Sinun sanasi on kokonansa totuus," Ps.119:160
      "ja sinun lakisi on totuus" Ps.119:149
      Kaikki nämä kolme totuuden lähdettä korottavat sapatin Jumalan lasten oikeaksi pyhäpäiväksi.
      Jeesus meni TAPANSA MUKAAN sapattina jumalanpalvelukseen.
      Sekä Vanha-että Uusi testamentti puhuvat sapatin vietosta.
      Jumalan laki sanoo: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia
      Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

      • Anonyymi

        Onhan tuossa sinunkin sanaasi.

        Mikä kohdistuu sapattiin, ei siihen mikä tärkeintä on.

        Aloituskin valitettavasti pohjautuu enemmän oppiin, kuin Jumalan tahtoon.

        Jeesuksen uusi käsky on rakastaa opetuslapsia, ei niin, että vain niitä oman opin opetuslapsia.

        Jeesus ei tuossa sano, että rakastakaa sapatin pyhittäjiä.

        34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh 13)

        Ketä sinä siis rakastat?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jos rakastamme Jeesusta, pyitämme sapatin "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni....minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta." Joh.14:15,Ps.42:5

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Sapatti ei ole raskas, kun rakastamme Jeesusta. "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"1Joh.5:3

    • Anonyymi

      Nyt perjantaina on aikaa valmistautua sapattiin. ""Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti."2Moos.16:23

    • Anonyymi

      Vieläkö huomenna raamattutunnilla tutkitaan psalmeja?

    • Anonyymi

      Kyllä. Aiheena Jumalan armo Psalmeissa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa tarpeelliselta. Tulen huomenna kirkkoon.

    • Anonyymi

      "Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin....Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä." 2Moos.16:29,Ps.118:24

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe