Torinon käärinliina

Onko kellään tietoa aiheesta? Miten uskot onko aito vai ei?

67

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lumppu mikä lumppu. Uskikset ovat innokkaita väärentäjä. Jeesuksen ristin jäänteistäkin voisi rakentaa Äkäslompoloon uuden hostellin.

      • Luin juuri että se on eniten tutkittu kulttuurihistoriallinen esine. "lumppu?"


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Luin juuri että se on eniten tutkittu kulttuurihistoriallinen esine. "lumppu?"

        Tutkittu joo ja väärennykseksi todistettu.
        Heikkoa on uskisten usko kun perustuu muutamaan lumppuun, enkä nyt tarkoita "neitsyt"-Mariaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkittu joo ja väärennykseksi todistettu.
        Heikkoa on uskisten usko kun perustuu muutamaan lumppuun, enkä nyt tarkoita "neitsyt"-Mariaa.

        En mä ois tehny aloitusta siitä jos se olis todistettu väärennökseksi.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­­N­­­y­­m­­­f­o­­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18269249

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En mä ois tehny aloitusta siitä jos se olis todistettu väärennökseksi.

        Kannattaa kuunnella tämä. https://youtu.be/3TjxThE_d9U


    • Anonyymi

      Tuohon liinaan on vaikea ottaa kantaa.
      Tämä ei ole uskon asia.

      Emme tiedä onko liina aito vai ei.

      https://www.luterilainen.net/torinon-kaarinliina/

      Tuon perusteella oletan, että... ehkä liina on aito Jeesuksen käärinliina.

      Kristityt ottivat paljon talteen erilaisia pyhäinjäännöksiä. Monet "pyhäinjäännöksinä" esitetyt esineet ovat varmasti väärennöksiä, mutta aitojakin on joukossa.

      Olen muinais-Kapernaumissa kurkistanut arkeologiseen kaivantoon, jossa vanha kivitalo. Sen erään huoneen seinille oli muinoin piirretty kristillisiä tunnuksia, kuten kala sekä kirjoitettu tekstejä, joista saattoi päätellä, että kyseessä oli Jeesuksen käyttämä huone, Pietarin anopin talossa, jossa Jeesus siellä kulkiessaan asui. Tuon kaivannon päälle on sittemmin rakennettu kirkko:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kapernaum :

      >>400-luvun jälkimmäisellä puolella talon paikalle rakennettiin oktagonin eli kahdeksankulmion muotoinen kirkko. Se koostui pienemmästä oktagonista, joka oli suoraan Pietarin talon paikalla, ja sitä ympäröineestä suuremmasta oktagonista. Kirkko tuhoutui persialaisten hyökkäyksessä 600-luvun alussa. Sen raunioiden yläpuolella on nykyisin moderni katolinen fransiskaanien kirkkorakennus, joka vihittiin käyttöön 29. kesäkuuta 1990. Kirkossa on lasinen lattia, jonka läpi näkyvät kirkon alla olevat rauniot.<<
      *
      Ehkä Jumala salli meille konkreettisen kuvan Jeesuksen sovituskuolemasta.

      Linkin takana kerrotut, todistetut seikat, esim. verijäljet liinassa pään ympärillä. puoltavat käsitystä, että kuvassa todellakin olisi Jeesus.
      *

      • Vau! Varmaan jännä saada kurkistella tuohon salaperäiseen huoneeseen. Ja tottakai siitä että Jeesus on jossain elänyt ja ollut on hyvin voinut jäädä jälkiä meillekin.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Vau! Varmaan jännä saada kurkistella tuohon salaperäiseen huoneeseen. Ja tottakai siitä että Jeesus on jossain elänyt ja ollut on hyvin voinut jäädä jälkiä meillekin.

        Juu. Noin koin itsekin. Kirjoitin valokuva-albumiin: "Kävin kylässä Jeesuksen kotona".

        Tosin en käynyt ihan siinä talossa, se oli kaivausalue, vaan katselin yläilmoista, aidan takaa sitä kaivantoaluetta ja kyseistä taloa. 🙂


    • Anonyymi

      Tosiuskovat pitävät sitä aitona.

      • Wikipedian mukaan nimenomaan uskovaiset eivät pidä käärinliinaa aitona. Että enemmänkin tiedemiehet ja ns tavalliset ihmiset pitävät.


    • Anonyymi

      Käsittääkseni asiaa oltaisiin tutkittu ja ei ole pystytty todistamaan sen aitoutta. Pyhäinjäännöskulttuuri kuuluu osana katolilaista uskoa.

      Jos kyseessä sitten olisi aito, mistä tuli väite sen olleen Jeesuksen kääriliina, kuka voisi sitäkään todentaa loppuviimein? Väite on vain väite jostain.

      Ehkä jos kyse olisi jostain muusta kuin suojellusta pyhäinjäännös kestä, jonka taustalla on valtava kirkollinen koneisto, olisi ollut helpompi tuoda se kanta esiin, että kyseinen rätti on väärennös.

      Lightning

      • Se kiinnostaa mua koska esm. Tutkijat ovat yksimielisiä siitä että jäljet eivät ole maalia. Ne on kuin hiuksilla miljoonittain tehtyjä pisteitä.... Pikseleitä kankaan pinnassa. Kuka sellaista tekisi ja miksi?


      • Anonyymi

        Laittamani linkin takaa löytyy tarkempaa tietoa. Esim. piikkikruunun aiheuttamat verijäljet.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Se kiinnostaa mua koska esm. Tutkijat ovat yksimielisiä siitä että jäljet eivät ole maalia. Ne on kuin hiuksilla miljoonittain tehtyjä pisteitä.... Pikseleitä kankaan pinnassa. Kuka sellaista tekisi ja miksi?

        Ps.. Lightning.. Jos olisit perehtynyt aiheeseen tietäisit että kyseessä ei ole mikään kirkollinen koneisto.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps.. Lightning.. Jos olisit perehtynyt aiheeseen tietäisit että kyseessä ei ole mikään kirkollinen koneisto.

        Olen käsittänyt että on katolisella kirkolla pyhäinjäännöksenä. No sama se. En ymmärrä miten joku voi edes miettiä uskovansa moisia tarinoita, ehkä kiinnostukseni sen vuoksi ontuu.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käsittänyt että on katolisella kirkolla pyhäinjäännöksenä. No sama se. En ymmärrä miten joku voi edes miettiä uskovansa moisia tarinoita, ehkä kiinnostukseni sen vuoksi ontuu.

        Lightning

        No itseasiassa mäkin tuomitsin sen ihan huuhaaksi kun kuulin että eläkkeellä oleva poliisi tulisi kertomaan aiheesta meille, kokoukseen. Siellä istuin ja kuuntelin enkä olekaan niin varma enää.
        Säkin tuomitset kaiken niin ennalta. Vaikka sulla ei oo mitään käsitystä asiasta muuta kuin missä ko esinettä nykyään säilytetään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No itseasiassa mäkin tuomitsin sen ihan huuhaaksi kun kuulin että eläkkeellä oleva poliisi tulisi kertomaan aiheesta meille, kokoukseen. Siellä istuin ja kuuntelin enkä olekaan niin varma enää.
        Säkin tuomitset kaiken niin ennalta. Vaikka sulla ei oo mitään käsitystä asiasta muuta kuin missä ko esinettä nykyään säilytetään.

        No se missä säilytys, voi kertoa paljon, miksi, kuten aiemmin totesin...se ei ole ihan pikkujuttu jos on katolisen kirkon pyhäinjäännös, eihän sellaista ihmettä saa mennä sörkkimään.

        Sinulle riittää, että joku satuilee puhujainpöntössä, ei ihmisen ammatti anna ammattitaitoa ihan kaikkeen...mutta senkun sekoitat pääsi uskomuksilla, mitäpä se minun elämääni vaikuttaa loppuviimein.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se missä säilytys, voi kertoa paljon, miksi, kuten aiemmin totesin...se ei ole ihan pikkujuttu jos on katolisen kirkon pyhäinjäännös, eihän sellaista ihmettä saa mennä sörkkimään.

        Sinulle riittää, että joku satuilee puhujainpöntössä, ei ihmisen ammatti anna ammattitaitoa ihan kaikkeen...mutta senkun sekoitat pääsi uskomuksilla, mitäpä se minun elämääni vaikuttaa loppuviimein.

        Lightning

        Mun kiinnostuksen herätti tutkimustulokset eivät uskomukset.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mun kiinnostuksen herätti tutkimustulokset eivät uskomukset.

        No tutkimuksia on paljon ja kannattaa sitäkin katsoa mikä taho on tutkimuksen tekijä/järjestäjätaho... jos olisi puolueeton taho, se todettaisiin huijaukseksi..

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tutkimuksia on paljon ja kannattaa sitäkin katsoa mikä taho on tutkimuksen tekijä/järjestäjätaho... jos olisi puolueeton taho, se todettaisiin huijaukseksi..

        Lightning

        No katolisen kirkon tutkimuksia en ole lukenut yhtäkään.


    • Anonyymi

      Matt6:16,17 evankeliumi ensin.

    • Anonyymi

      Käärijä aloitti vihreässä boleerossa.

    • On vaikea nähdä käärinliinassa jotain sellaista, mikä olisi tämän päivän yhteiskunnassa merkityksellistä. Se saattaa olla juuri sitä, mitä sen väitetään olevan, tai sitten ei.

      • Ihmiselle joka ei usko täysin Jeesuksen olemassaoloon ensinkään se voi olla sysäys johonkin suurempaan.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ihmiselle joka ei usko täysin Jeesuksen olemassaoloon ensinkään se voi olla sysäys johonkin suurempaan.

        Enpä tiedä, todistaako koinsyömä liina Jeesuksesta yhtään paremmin. Jos joku haluaa nähdä liinassa jonkun jumalallisen symbolin tai ilmestyksen niin siitä vaan.


      • Henki kirjoitti:

        Enpä tiedä, todistaako koinsyömä liina Jeesuksesta yhtään paremmin. Jos joku haluaa nähdä liinassa jonkun jumalallisen symbolin tai ilmestyksen niin siitä vaan.

        Se kertoo lähinnä ihmisen julmuudesta:nenä murtunut, polvessa iso haava, jäljet ristin poikkipuusta, naulan reijät, ja kuoleman on lopulta tuonut sydämeen osunut isku kylkeen, josta on tullut verta ja vettä. Toisten vallan merkkinä piikkikruunu.
        Se on ainut symboli. Kädet köytetty koska ruumis hakeutuu kuolonkankeudessa siihen asentoon missä ne on kuolinhetkenä ollut. Se on taas biologiaa.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Se kertoo lähinnä ihmisen julmuudesta:nenä murtunut, polvessa iso haava, jäljet ristin poikkipuusta, naulan reijät, ja kuoleman on lopulta tuonut sydämeen osunut isku kylkeen, josta on tullut verta ja vettä. Toisten vallan merkkinä piikkikruunu.
        Se on ainut symboli. Kädet köytetty koska ruumis hakeutuu kuolonkankeudessa siihen asentoon missä ne on kuolinhetkenä ollut. Se on taas biologiaa.

        Ihmisillä on taipumusta nähdä sitä, mitä muutkin näkevät eikä sitä, mitä omat silmät kertoo. Mielikuvitus piirtää loput.

        https://iltasatu.org/lue-selaimessa/?id=302


      • Henki kirjoitti:

        Ihmisillä on taipumusta nähdä sitä, mitä muutkin näkevät eikä sitä, mitä omat silmät kertoo. Mielikuvitus piirtää loput.

        https://iltasatu.org/lue-selaimessa/?id=302

        Niin on. Miksi tuo satu juuri mulle? Vihjailetko jotain? Mä arvostan suoraa ja rehellistä puhetta. Sadun tiesin kyllä koska lapsena sen satukirjasta luin.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Niin on. Miksi tuo satu juuri mulle? Vihjailetko jotain? Mä arvostan suoraa ja rehellistä puhetta. Sadun tiesin kyllä koska lapsena sen satukirjasta luin.

        Ei ole tarvetta vihjata juuri sinulle mitään. Puhuttiin yleisesti valikoivasta näkemisestä, siksi satu. Saduissa on totuuden siemen.


    • No ei tietenkään ole aito, koska aidosta jessulista olisi jäänyt kirjekööröjä ympäri silloin tunnetun maailman. Mitään ei ole löytynyt, eikä löydy, koska jessuli itsessään on pelkkää fiktiota.

      • Lue linkit, että tietäisit mistä puhut.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Lue linkit, että tietäisit mistä puhut.

        Jaksat jauhaa paskaa, omaks.i häpeäksesi. Taiikauskosi hämärtää ajattelusi.

        Jospa ilmoittautuisit perinteiseen amputoidun jäsenen rukouksellaparantamistapahtumaani?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Lue linkit, että tietäisit mistä puhut.

        Ps. Jäihän" jessulista"evankeliumit. Käärinliina todistaa raamatun kertomuksen pahoinpitelystä ja murhasta. Aika sattuma jos kaikki olisi tapahtunut myös jollekin toiselle risti puun kantamista myöten samalla tavalla.


      • Anonyymi

        Esim. tuolloinen, juutalainen historioitsija Josefus on kirjoittanut Jeesuksesta, samoin Eusebius.


      • he-ma kirjoitti:

        Jaksat jauhaa paskaa, omaks.i häpeäksesi. Taiikauskosi hämärtää ajattelusi.

        Jospa ilmoittautuisit perinteiseen amputoidun jäsenen rukouksellaparantamistapahtumaani?

        Sun tavaramerkkisi on vain pahantahtoinen iva. Huumorisi on jossain kohti sattuvaa... Mutta en ole koskaan puhunut ns. Ihmeiden puolesta. Hyvästi sinulle heman.


      • Anonyymi

        Jeesus antoi lähetyskäskyn. Luonnollisesti hokkuspokkusjumala olisi antanut kirjapainon, lennättimen, faxin, kännykkäverkon, tietoliikennesatelliitit, television ja enduromopot, jos olisi pitänyt asiaa edes jotenkin tärkeänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi lähetyskäskyn. Luonnollisesti hokkuspokkusjumala olisi antanut kirjapainon, lennättimen, faxin, kännykkäverkon, tietoliikennesatelliitit, television ja enduromopot, jos olisi pitänyt asiaa edes jotenkin tärkeänä.

        Tavallaan hän antoikin. Ihmisälyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. tuolloinen, juutalainen historioitsija Josefus on kirjoittanut Jeesuksesta, samoin Eusebius.

        Josephus kirjoitti satujeesuksesta noin vuonna 93.

        Eusebius syntyi yli 200 vuotta jeesushahmon väitetyn kuoleman jälkeen.

        Te valehtelevat epäjumalanpalvojat heittelette näitä nimiä välittämättä tarkista taustoja.

        Iljettävää, saastaista valehtelua.

        Evankeliumit syntyivät samaan tapaan jälkikäteen.

        Yhtään silminnäkijää ei ole ollut olemassa, koska jeesus on vain ja ainoastaan satua


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Tavallaan hän antoikin. Ihmisälyn.

        Älyllisesti pätevää uskonharhaista ei vielä ole luotu, ehkä evoluutio vielä sellaisen tuottaa. Mutta silloinhan uskonharhakin häviää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. tuolloinen, juutalainen historioitsija Josefus on kirjoittanut Jeesuksesta, samoin Eusebius.

        Josefus syntyi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.


    • Olen ollut neutraali asialle vuosikymmenet, kun oikean Jeesuksen olemuksen näkemistä odotan vaan....on siinä liinan tapauksessa kuvan muodostuminen ollut luminenssi huippua.
      Se mitä olen lukenut ammattikuvaajien ja alansa tutkija huippujen kertomuksista, että lähes mahdoton tehdä moinen kuva.
      Samoin saada se molemmin puolin ja oikeassa suhteessa.Nykyaikaisilla laitteilla voisi mutta muinoin ei.
      Hämmästyttävä.
      80- luvun koe pala oli korjatusta osasta ja nuorempaa kangasta.
      Liinaa on tiettävästi paikattu tulipalon jälkeen.

      • Kyseessä voi olla jonkun muun henkilön kuin jeesuksen käärinliina.


      • Anonyymi

        Jeesus pyyhki liinaan vehkeensä nylkytettyään Pietaria.


    • Anonyymi

      Liina on radiohiiliajoitettu, ja materiaali on 1300 luvulta. Kun tulokset tulivat, virallisen version mukaan juuri näytepalan kohtaan oli lisätty paikka 1300 luvulla (miksi?), mutta tapauksen jälkeen kaikki tutkimukset kiellettiin.

      • Nimmari mr. Hyvis tiesi (klo 19:26:13)aiheesta sen verran, että paikka oli tulipalon jäljiltä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Nimmari mr. Hyvis tiesi (klo 19:26:13)aiheesta sen verran, että paikka oli tulipalon jäljiltä.

        Miksi siis kaikki kokeet liinan iän määrittämiseksi kiellettiin silloin?


      • "Kun tulokset tulivat, virallisen version mukaan juuri näytepalan kohtaan oli lisätty paikka 1300 luvulla (miksi?)"

        Mitä ihmettä selität? Ne olivat nimenomaan liinan aitouteen uskovat, jotka keksivät hätäselityksen paikkamateriaalista. Tutkimuksen tehneet eivät sellaista väittäneet "virallisessa versiossa" eivätkä muutenkaan. Ja koska palo tapahtui 1500-luvulla, sen aikainen paikka olisi antanut nuoremman tuloksen kuin 1300-luku, joten selitys paikkapaloista on aivan älytön.


    • Anonyymi

      Mitä väliä? Ei aito.

    • Anonyymi

      Torinon kääriliinat eivät ole aidot. Katolisessa kirkossa on paljon reliikkejä, jotka eivät ole aitoja.

    • Anonyymi

      Joh. 6:40 / Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. St. John. 6:40 / And this is the will of him that sent me, that every one which seeth the Son, and believeth on him, may have everlasting life: and I will raise him up at the last day.
      Joh. 12:44-47 / Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. St. John. 12:44-47 / Jesus cried and said, He that believeth on me, believeth not on me, but on him that sent me. And he that seeth me seeth him that sent me. I am come a light into the world, that whosoever believeth on me should not abide in darkness. And if any man hear my words, and believe not, I judge him not: for I came not to judge the world, but to save the world.
      Joh. 14:9 / Jeesus sanoi hänelle: Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: Näytä meille Isä? St. John. 14:9 / Jesus saith unto him, Have I been so long time with you, and yet hast thou not known me, Philip? he that hath seen me hath seen the Father; and how sayest thou then, Shew us the Father?
      Roomalaisille 10:17 / Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Romans 10:17 / So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.
      Joh. 3:16-17 / Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. St. John 3:16-17 / For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. For God sent not his Son into the world to condemn the world; but that the world through him might be saved

    • Anonyymi

      Torinon käärinliinat on peräisin katoliselta kirkolta. Kaikki, mikä tulee katolilaisuudesta, on valhetta.

    • Mielenkiintoista tässä Torinon käärinliina-keskustelussa on se, että jos liina on aito, Raamattu on väärässä. Raamatussa kerrotaan nimittäin täysin selvästi että Jeesus sidottiin käärinliinoihin. Torinon liina on lähinnä lakana, jonka väliin Jeesus olisi asetettu.

    • Anonyymi

      Joh.20:7 Hikiliinan, joka oli ollut mhänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa....

      Päästä ei voinut jäädä kuvaa käärinliinoihin (monikko), koska pää oli kääritty eri liinaan.

    • Anonyymi

      Torinon käärinliina on aito kuva Jeesuksesta liinasta löydetyn AB-veren perusteella, liinasta löydetyn Lähi-Idän alueen kasvien siitepölyn perusteella, käärinliinan Intian alueelta tuotetun pellavan ja Syyriassa tai Egyptissä tehdyn kudonnan perusteella ja Jeesuksen silmien päälle asetettujen Pontius Pilatuksen aikaisten kolikoiden perusteella, joiden kolikoiden kuva on piirtynyt käärinliinaan sekä DNA-tutkimusten perusteella. Tässä oli vain muutamia todisteita käärinliinan aitoudesta.

      https://youtu.be/IzPAVS7573c?

    • Anonyymi

      Paranjukseen käännyttyäsi se ei luultavasti ole enää niinkauhean tärkeää. Fakta.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi- että te eksytte, jos ette tunne kirjoituksia.

      ts. ulkoisiako etsimme ja perinteihin ihmiskertomuksissa -- pitäydymme..???

      Käärinliinat eivät kiinnosta--- jota kannetaan nokan eteeni, silmäilläkseni.

      Raamatun kertomus on opetus... siihen uskon, se riittää..

      En lähde naapurin helppoheikeiltä etsimään edes hikiliinaa ja piikkikruunua..

      Se ei auta, mutta - kun Pyhä Henki vie Goglkatalle katsomaan lunastuskertomusta..
      Sieltä puutarhasta- - nukkuviin opetuslapsiin jne. se on sitä uskoa.

    • Anonyymi

      Ylöstempauksen hetkellä ei käärinliinat kiinnosta, luulisin.

      • Anonyymi

        Ennen ylöstempausta olisi hyvä tietää mitä asiaa kannattaa ja tukee. Tälläkin palstalla riehuvien ateistien, jotka eivät pidä Jeesusta historiassa eläneenä vaan keksittynä asiana olisi hyvä tietää totuus.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ateisti on valintansa tehnyt, hän mee omia polkujaan eikä kuuntele mitään jossa ei ole atm korvamerkkiä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ensinnäkin tulisi uskoa ja tarkistaa raamatullisuus: ylöstempausoppeja ei ole. On yleinen ylösnousemus tuomiolle.
      Hiltusen todistuksen ja harrastuneisuuden perusteella Käärinliina on aito ainakin uskoville. Ei uskovat eivät tietenkään liinaankaan usko.
      Ainoa ihmettelyn aihe on, että katoliset, jotka tunnustavat kaikenlaisia palasia aidoiksi reliikeiksi eivät tätä ko. liinaa tunnusta. Omituista.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      31
      4154
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3458
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      238
      2924
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      2016
    5. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      83
      2003
    6. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      96
      1883
    7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

      Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
      Ikävä
      16
      1336
    8. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      100
      1248
    9. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1236
    10. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      94
      1208
    Aihe