Oletko Paavalismin vallassa?

Anonyymi-ap

Oletko Paavalismin vallassa.

Monet saarnaa pelkkää "Paavalismia", Paavali sitä ja Paavali tätä,
perustelut Paavalin väitteille haetaan Paavalin omista kirjoituksista.
Ihminen on silloin kehäpäätelmien vallassa.

Jumalan sana on kokonansa totuus. Eli sitä pitää tutkia laajemmin kuin pelkästän yhden kirjoittajan tekstejä.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

28

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      • Anonyymi

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Viekas henki kysyy sinulta: Oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen?

        Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.


      • Anonyymi

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Viekas henki kysyy sinulta: Oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen?

        Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Viekas henki kysyy sinulta: Oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen?

        Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.

        Valkia saatana apureineen tulee ihmistä vastaan kiihkouskovaisena "kristittynä".

        " Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."


    • Anonyymi

      -92 ja Biblia 1776

      13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]

      13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.

      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

      14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.

      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

      15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

      Saatana on erisnimi, siksi isolla alkukirjaimella.

    • Anonyymi

      Tulet irroittamaan paljon tekstiä kontekstistaan jos omit koko Raamatun sokeasti itsellesi. Syy miksi itse turvaan niihin sanoihin jotka Jeesus on puhunut Paavalin kautta, löytyy Raamatusta.

      Roomalaiskirje 11:13
      "Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli ... "

      Paavali sai erillisen ilmoituksen ylösnousseelta Herralta Jeesukselta:

      Galatalaiskirje 1:11-12
      "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."

      Paavali joutui selittämään julistamansa evankeliumin muille apostoleille, eli he eivät sitä tunteneet:

      Galatalaiskirje 2:2
      "Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan."

      Paavali kautta Jeesus on tuonut maailman sanoman: uskokaa minun kuolemaan teidän synneistänne ja ylösnousemukseen, niin te pelastutte.

      1 Korinttolaiskirje 15:1-4
      "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte, ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... "

      Siinä on pelastava evankeliumi, kun pidämme siitä kiinni.

      Me jotka uskomme tähän evankeliumiin, tiedämme mitä julistaa toisille ja meillä on pelastusvarmuus. Muut joutuvat arpomaan onko heidät kastettu oikein, ovatko puhuneet kielillä, ovatko pitäneet Jumalan käskyt, ovatko tehneet ihmeitä ja tunnustekoja.

      Roomalaiskirje 5:1-2
      "Koska me sis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo."

      Katsokaa mikä on Jumalan salaisuus joka tehtiin tiettäväksi Paavalille ensimmäisenä:

      Kolossalaiskirje 1:24-27
      "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

      Kristus meissä on tämä salaisuus. Tämän salaisuuden Jumala ilmoitti Paavalin kautta pyhillensä, kuten tuossa sanotaan. Me, jotka uskomme, saamme uskomme kautta iankaikkisen elämän ja täyden armahduksen ja vielä sen lisäksi Kristus itse on ja elää meissä.

      • Anonyymi

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Mihin kahdestatoista sukukunnasta sinä kuulut?

        Jaak. 1:1
        "Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle."

        Kun ottaa jakeita irti niiden asiayhteydestä niin tekee sellaisia munauksia kuten sinä.


    • Anonyymi

      Karitsan apostolit oli oikeita pakanoiden apostoleita. Heidät Jeesus käski ja valtuutti, delegoi tekemään kastamalla ja opettamalla itselleen opetuslapsiksi.

      Matt.28
      19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinen Mormooni. Hyväksyi kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet.

      1. Kor. 15:29

      Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      Korintossa epäpyhä hurmoshenki valtasi Paavalin ja mies puhui täysin sekavia hurmoskieliä.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      • Anonyymi

        Paavali käsitti puhuvansa sekavia.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi

      1. Kor. 15:29

      Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      Vainajahenkiin ei saa ottaa yhteyttä millän tavalla.

      Kuningas Saul teki sen virheen ja Jumalan veti oman Henkensä hänestä pois ja lähetti tilalle hurmoshengen.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      1. Sam. 18:10

      Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

    • Anonyymi

      Mark. 12:27

      "Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

    • Anonyymi

      Mihin kukin vihjailee noilla lainauksilla?

      Onko usko vihjailua siitä sekä tästä ja noinko pastorit saarnaa heitellen jakeilta sieltä ja täältä. Seurakuntalaiset ajattelisivat että mitä oikein touhuaa, kyllä meillä kaikilla on Raamattu ja olemme sen lukeneet jos ajat sitten, miten kohtelee meitä kuin olisimme pikkulapsia, jotka eivät osaa lukea

      • Anonyymi

        Joh. 10:13 koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        Joh. 10:12

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Jeesuksista: "Minä se olen....

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä uusista julistajista, jotka yrittävät vieroittaa Juutalaisia (Valittuja) luopumaan uskostaan.

      Matt.24:24 "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista,
      valitutkin harhaan."

    • Anonyymi

      Montako Jeesus on jo ilmaantunut?

      • Anonyymi

        Kaikki eksyttäväiset henget esiintyy "jeesuksina"..."jumalana"...

        Joh. 14:30

        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

        ...tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.


    • Anonyymi

      Muita Jeesuksia ei ole ilmaantunut kuin se että vuonna 1844 se piti tapahtua, mutta silloin tulo peruttiin eikä sen jälkeen kukaan ole ilmoittanut että silloin ja silloin Jeesus tulee eikä kukaan ole ilmoittanut itsestään että olen Jeesus ja tulin pään päälle taasen tekemään ihmeitä.

      • Anonyymi

        Lahkoissa ihmiset ottavat vastaan niitä henki- "Jeesuksia" kuin liukuhihnalta.

        Oikea Jeesus on taivaassa ja tulee takaisin vasta ajallaan.

        Ap. t. 1:11

        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."


      • Anonyymi

        Luuk 21:32 Jeesus kyllä satavarmasti lupasi tulla takaisin jo opetuslapsien eläessä.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei puhuta mitään henkijeesuksista. Siellä tosin mainitaan Pyhä Henki uskovan pelastuksen sinettinä ja johdattajana pyhään elämään. Mutta tietenkään sitä ei ole pakko lukea Raamatusta että siten on vaan jankuttaa omia päähänpinttymiään joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa oikeasti eikä ne liity mihinkään Raamatun tekstiin.

      • Anonyymi

        Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin ystäviä piisaa joka lähtöön.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      "Paavalismi" on Raamatullinen ilmiö. Se syntyi siellä Korintossa.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

      • Anonyymi

        Raamatulla voi noin perustella mitä tahansa, kun vain esittää mielipiteen ja heittää siihen jonkin jakeen mikä ei liity mitenkään omaan esitettyyn asiaan. Se on niin harhaoppista, niin harhaoppista.

        Tuossa Paavali kritisoi riiteleviä uskovia ja osoittaa siten että he eivät vaella Pyhässä hengessä, vaan ovat lihallisia uskovia kun heillä on riitaisuutta keskenään. Tuo on juuri osoitus siitä etteivät uskovat vaella Pyhän hengen johdossa.

        Ja tuon jälkeen Paavali oli iloinen siitä että oli niin vähän kastanut ihmisiä ettei voitu sanoa että oli Paavalin nimeen kastettu. Hän sanoi ettei Jumala ollut lähettänyt häntä kastamaan, vaan julistamaan hengessä evankeliumia. Valvomaan sitä että seurakunnat vaeltavat hengessä ja totuudessa eikä omissa selittämisessä jossa kullakin on oma lihallinen mielipide asioista. Sellainen on harhaoppia. Ei Pyhä Henki riitele itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatulla voi noin perustella mitä tahansa, kun vain esittää mielipiteen ja heittää siihen jonkin jakeen mikä ei liity mitenkään omaan esitettyyn asiaan. Se on niin harhaoppista, niin harhaoppista.

        Tuossa Paavali kritisoi riiteleviä uskovia ja osoittaa siten että he eivät vaella Pyhässä hengessä, vaan ovat lihallisia uskovia kun heillä on riitaisuutta keskenään. Tuo on juuri osoitus siitä etteivät uskovat vaella Pyhän hengen johdossa.

        Ja tuon jälkeen Paavali oli iloinen siitä että oli niin vähän kastanut ihmisiä ettei voitu sanoa että oli Paavalin nimeen kastettu. Hän sanoi ettei Jumala ollut lähettänyt häntä kastamaan, vaan julistamaan hengessä evankeliumia. Valvomaan sitä että seurakunnat vaeltavat hengessä ja totuudessa eikä omissa selittämisessä jossa kullakin on oma lihallinen mielipide asioista. Sellainen on harhaoppia. Ei Pyhä Henki riitele itsensä kanssa.

        Ei Jeesus käskenyt ketään kastamaan Paavalin nimeen, jos Paavali sellaisia kasteita ihmisille teki.

        Alkuperäinen kastekäksy on Matteuksen evankelimin lopussa. Jonka Jeesus antoi oikeille apostoleille.

        Paavali oli siihen aikaan vielä tappohomissa.

        Matt.28:18-20

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatulla voi noin perustella mitä tahansa, kun vain esittää mielipiteen ja heittää siihen jonkin jakeen mikä ei liity mitenkään omaan esitettyyn asiaan. Se on niin harhaoppista, niin harhaoppista.

        Tuossa Paavali kritisoi riiteleviä uskovia ja osoittaa siten että he eivät vaella Pyhässä hengessä, vaan ovat lihallisia uskovia kun heillä on riitaisuutta keskenään. Tuo on juuri osoitus siitä etteivät uskovat vaella Pyhän hengen johdossa.

        Ja tuon jälkeen Paavali oli iloinen siitä että oli niin vähän kastanut ihmisiä ettei voitu sanoa että oli Paavalin nimeen kastettu. Hän sanoi ettei Jumala ollut lähettänyt häntä kastamaan, vaan julistamaan hengessä evankeliumia. Valvomaan sitä että seurakunnat vaeltavat hengessä ja totuudessa eikä omissa selittämisessä jossa kullakin on oma lihallinen mielipide asioista. Sellainen on harhaoppia. Ei Pyhä Henki riitele itsensä kanssa.

        Ja kenellä sitten on oikea tapa tulkita raamatun tekstejä. Niillä varmaan, jotka ovat itsensä siihen asemaan ylentäneet.


    • Anonyymi

      Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa, jotka Jeesus käski ja valtuutti ja DELEGOI eli antoi omaa voimaansa siihen työhön. Kaikki kansat tarkoittaa, että oikeat apostolit oli oikeita pakanoiden apostoleita.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat kohdanneen valejeesuksen.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe