Lopetin Triptylin 10 mg jo viisi viikkoa sitten. Lopetin oikealla tavalla eli vähitellen vähentäen. Nyt siis viisi viikkoa kulunut täysin ilman Triptyliä.
Viime lauantaina tuli ahdistuskohtaus. Kesti puoli tuntia. Tänään maanantaina taas. Olin ihmisten ilmoilla ja tunsin ahdistusta ja jännitin hirveästi.
Voiko jotain kautta johtua Triptylin lopettamisesta vieläkin vaikka jo viisi viikkoa kulunut? Luulisi että ahdistusoire olisi alkanut nopeammin Triptylin lopettamisen jälkeen jos johtuisi siitä.
Viime lauantaina tuli ahdistuskohtaus. Kesti puoli tuntia. Tänään maanantaina taas. Olin ihmisten ilmoilla ja tunsin ahdistusta ja jännitin hirveästi.
Voiko jotain kautta johtua Triptylin lopettamisesta vieläkin vaikka jo viisi viikkoa kulunut? Luulisi että ahdistusoire olisi alkanut nopeammin Triptylin lopettamisen jälkeen jos johtuisi siitä.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Niitä tulee lisää, tihenevään tahtiin. Ehkä sittenkin palaat Triptyliin?
Kaikista psykiatriassa käytetyistä lääkkeistä tulee vieroitusoireita jos on käyttänyt puoli vuotta tai pidempään. mutta ne lähtevät kärsimällä. L-Teaniini ja N-AsetyyliKysteiini (eli NAC) auttaa. Jos tarvitsee vahvempaa, voi ostaa apteekista ilman reseptiä saatavaa Sedix-valmistetta joska sisältää kärsimyskukkauutetta (= passiflora). Jos haluaa säästää rahaa, voi ostaa luontaistuotekaupasta Relaxor Forte nimistä versiota.
Kärsimyskukka on turvallinen tuote myös maksalle: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK548020/
Kärsimyskukka tosin voi voimistaa bentsojen ja nukahtamislääkkeiden vaikutusta, joten älä käytä sitä ilman että olet kysynyt neuvoa apteekissa jos käytät muita lääkkeitä.