Voin todistaa, että Jumalaa ei ole olemassa

Anonyymi-ap

Mutta koska käsityksiä Jumalasta on niin paljon, niin ensin uskvaisen pitäisi määritellä minkälainen Jumala konkreettisesti on. Konkreettisesti asioihin vaikuttava entiteetti on väkisin ainakin osin määriteltävissä konkreettisesti. Sillä pitää olla ominaisuuksia, vaikutusmekanismeja, jos se on persoona, niin myös tavotteita jne.

Joten määritelkää oikeasti mitä Jumalalla tarkoitatte, niin minä osoitan sen loogisesti mahdottomaksi.

13

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aurinko on Jumala. Se edesauttaa maan elämään. Osoita tämä mahdottomaksi.

      Tietysti hihhuleita ei saa kunnon määritelmää jumalasta, koska se kaataisi koko korttitalon. Etkö ole kuullut kristinuskoisilta määritelmää, "Jumala on rakkaus"? Tämä ei tarkoita yhtään mitään ja vesittää koko sanan. Edes tarkennuksella et tule saamaan mitään vastausta, koska he tietävät valehtelevansa itselleen.

      • ”Aurinko on Jumala. Se edesauttaa maan elämään. Osoita tämä mahdottomaksi.”

        Occamin periaatteella väite on ammuttu alas.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        ”Aurinko on Jumala. Se edesauttaa maan elämään. Osoita tämä mahdottomaksi.”

        Occamin periaatteella väite on ammuttu alas.

        Aurinko on kuin atomiydin. Ihmisen atomiydin on sydän.

        Ihminen tuntee rakkautta sydämensä kautta. Kun rakkaus vetää puoleensa, niin sydämellä eli atomiytimellä täytyy olla joku joka siihen kutsuun vastaa

        Valon ja pimeyden kieputuksesta on kaikki syntynyt. Ylhäältä, valosta, ikään kuin laskeutuu toinen puoli ja alhaalta, pimeästä, nousee toinen puoli.

        Korkein rakkaus, jonka ihminen voi tuntea, on universaali rakkaus, jokin suurempi kuin ihmisten välillä. Eli ihmisen sydän valaistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko on kuin atomiydin. Ihmisen atomiydin on sydän.

        Ihminen tuntee rakkautta sydämensä kautta. Kun rakkaus vetää puoleensa, niin sydämellä eli atomiytimellä täytyy olla joku joka siihen kutsuun vastaa

        Valon ja pimeyden kieputuksesta on kaikki syntynyt. Ylhäältä, valosta, ikään kuin laskeutuu toinen puoli ja alhaalta, pimeästä, nousee toinen puoli.

        Korkein rakkaus, jonka ihminen voi tuntea, on universaali rakkaus, jokin suurempi kuin ihmisten välillä. Eli ihmisen sydän valaistuu.

        Sinun höpötyksistäsi puuttuu ydin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun höpötyksistäsi puuttuu ydin.

        Ei puutu. Uskovat kuvaavat, kuinka Jumala vetää puoleensa. Täytyy kurkottaa koti suurempaa, älyä tai valoa. Jumalaa tai Jeesusta.

        Auringon atomiydin reagoi kurkottajan sydämen kanssa. Tässä tilassa uskova voi nähdä muita valo-olentoja, koska ne on valon piirissä olevia valo-olentoja.

        Tämä aineellinen todellisuus on oma piirinsä.

        Sitten on vielä alempien olentojen tummempi piiri.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­N­­y­­m­­f­o­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18278340

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jumala on uskomusten summa.

    • Anonyymi

      Voithan tutustua teistisiin uskontoihin, niiden teoksiin ja niiden kirjoittamattomiin teokseen. Ja itse määritellä mikä niiden pääsisältö on. Ja sitten hakea mekanismit siihen miten kumoat ne.
      Eli aivan sama tilanne kuin ateismin suhteen. Jos aatteesta on kiinnostunut, etsii siitä tietoa. Ja esittää kritiikkiä tai osoittaa kuinka on toimittu, miksi näin on ajateltu ja mitä niistä on seurannut. Ei looginen keskustelu tai asioiden selvittäminen ole kiellettyä. Vaikka palsta-ateismin profeetat yrittävät ihmisten mielipiteen ja ajattelun vapautta kaikin käytettävissään olevin keinoin rajoittaakin.
      Tai voit vaikka hakeutua teististen pappien tai uskonoppineiden puheille. Ja laatia väitöksesi heiltä kuulemasi pohjalta. Ja tuot sen sitten palstalle muiden vertaisarvioitavaksi. On erikoista, että ajatellaan, että muiden elämä olisi siten, että siellä pompittaisiin tai tanssittaisiin toisten pillien tai ajatusten mukaan. Mutta, kun asiaan tutustuu on se vain yksi niistä monista tavoista, jolla ateismissa olkiukkoistetaan asioita, mutta jotka eivät kuitenkaan kestä kriittistä tarkastelua.

      • Anonyymi

        Olisi mielenkiintoista kurkata tämänkin ripulivajakin mieleen. Kaveri väittää olevansa ateisti, mutta ulosanri on kuin skitsofreenisella hihhulilla 😂


      • Anonyymi

        Uskonnot ovat kielipelejä joissa uskonnolliset käsitteet määritellään toisilla uskonnollisilla käsitteillä eikä tällä käsitehimmelillä ole juurikaan yhtymäkohtaa todellisuuteen. Uskonnollinen kieli on tyhjää täynnä ja käsitteillä saadaan aikaan lauseita, jotka todellisuudessa eivät tarkoita mitään.

        Esimerkki: "Jumala on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen muodostama kolminaisuus"
        Ainoat sanat, joilla on joku konkreetinen sisältö ovat "on", "ja" ja "muodostama". Muut sanat eivvät tarkoita uskonnollisen kielipelin ulkopuolella yhtään mitään konkreettista.


    • Anonyymi

      Jumala on näkymätön, mittaamaton, Iankaikkinen, tuntematon. Kukaan ei ole häntä nähnyt eikä voikkaan nähdä sillä hänen sanansa ovat supertotuus. Jos käytetään ominaisuutta kuvaavaa sanaa NÄKYMÄTÖN niin se on supertotuudessa todella sitä ikuisesti.

      Hänen asemastaan maan päällä vaikuttaa viisi Jumalan Poikaa ja saatana.

      Isä = ?????
      Jumala = Allah
      Kaikkivaltias = Jehova
      Maan ja taivaan Luoja = Jeesus tai enkelit kaikki
      Kaiken näkyvän ja näkymättömän Luoja = Krishna

      Nämä Jumalan Pojat yrittää kuvata Jumalaa eri näkökulmista parhaansa mukaan , mutta hän on aina supertotuudessa tuntematon, kuvaamaton.

      Minä olen se joka minä olen on yksi hänen nimistään.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍒 K­­­u­­­u­­m­a­­t­ ­t­­­y­­­t­­­ö­­t­­­ ­­­o­­d­o­­­t­­­t­a­­v­­­­a­t­­ ­­s­­i­­n­­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18278340

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe