Tarkkaavaisuuden herpaantuminen hetkeksi päätyi Iltalehden testiä suorittaneen kuljettajan kannalta nolosti: Auto päätyi Raide-Jokerin väylälle.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d905f235-7782-4845-b1c8-6d70a141b320
Video tilanteesta löytyy jutun yhteydestä.
IL ajoi läpi Suomen kenties petollisimman autoilureitin
15
269
Vastaukset
- Anonyymi
Huonosti suunniteltu on puoliksi pilattu. Ei siitä enää rakennusvaiheessa hyvää saa. Ajoväylät ja raiteet pitää olla joko vierekkäin, tai aivan eri paikassa. Tuollainen, missä mennään ristiinrastiin sinnetänne ei vain toimi. Nyt oli hyvä, että myös suunnittelija oli mukana katsomassa työnsä tuloksia endi kertaa tuolla ajavan kuskin kyydissä. Ei tarvitse enää ihmetellä, miksi raiteilla on autoja vähän väliä.
- Anonyymi
Puolivalmis on ennenkin kelvannut.
- Anonyymi
Kyllä tuo tulos on paljon nolompi suunnittelijalle. Turha siitä on kuskia syyttää.
- Anonyymi
Kyllä siitä kuuluu syyttää kuskia, jos kommentti raiteille ajossa on "näin kyllä merkin, mutta sitten..."
Autot eivät ajele itsekseen, vaan kuljettajien komentamina. Niin kauan kuin yksikin ihminen saa ajaa, liikennemerkkien on oltava kattavasti ohjaamassa sääntöjen noudattamisessa.
- Anonyymi
Videolla ihan ensimmäinen raiteilleajopaikka, johon testissä ei siis ajettu:
Olisiko mahdollista, että edellä kulkeva ratikka, bussi tai kuorma-auto peittää
ajoneuvolla ajo kielletty -merkin?
Eli vain yksi liikennemerkki matalalla ja juuri sopivasti joku isompi ajoneuvo maskina?- Anonyymi
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.Pyöräliitto kiittää taas kerran saamastaan ansaitsemattomasta näkyvyydestä.
KIITOS ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräliitto kiittää taas kerran saamastaan ansaitsemattomasta näkyvyydestä.
KIITOS !Ei terroristijärjestö mitenkään asiasta kiittele, sinä vain mielikuvituksessasi niin kuvittelet.
- Anonyymi
Suomen petollisin autoilureitti... hahhaahhaaa Käykää joskus kehä 3 ulkopuolella..
- Anonyymi
Kerro ihmeessä petollisesta reitistä muualla päin maata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä petollisesta reitistä muualla päin maata.
Vaikee verrata kun toi on noin älyttömän petollinen.
- Anonyymi
Jos asuu ulkopuolella, niin pitääkö käydä sisäpuolella? Entä jos ei halua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä petollisesta reitistä muualla päin maata.
Siellä missä jääteitä on niin ne on keväällä petollisia. Ne on niitä teitä jossa ajetaan jään päällä, siis jossain meren, järven tai muulla vesialueella talvisin.
- Anonyymi
Todennäköisesti erehdyksiin voi vaikuttaa sekin että Helsinki on vanha ratikkakaupunki, jossa on totuttu ajamaan usein ratikkakiskoillakin. Vain harvassa paikassa perinteisen ratikan kiskoilla ei voi ajaa ja ne on yleensä selviä tilanteita (esimerkiksi kiskot kulkevat puistossa puiden välissä). Nyt kun kaupunkiin tuli pikaratikka joka liikkuu enimmäkseen omalla eristetyllä kaistallaan, se hämää.
Tuossa videon loppuvaiheessa ajettiin joukkoliikennekadulle kun ei huomioitu kieltomerkkiä. Olisi pitänyt kääntyä merkin kohdalla risteävälle kadulle. Ihan lopussa pohdittiin miksi useampi auto oli ajanut Viikin Prisman nurkilla kiskoille. Asiaan ehkä vaikuttaa risteyksen entinen toteutus (ajetaan vanhasta muistista), jossa bussit ajoivat videon tulosuunnasta ratikkakiskojen suuntaan pienen pätkän ja liittyivät sitten Viikintien liikenteeseen ohittaen liikenneympyrän. Nyt bussitkin kääntyvät liikenneympyrään. Jotkut (usein taksit) myös oikaisivat Jokeribussin reittiä siltaa pitkin moottoritien yli suoraan Viikinmäkeen (taisipa joku oikaista myös Vantaanjoen yli). Pikaratikkakiskojen asennuksen jälkeen tämä ei enää onnistu. - Anonyymi
Jos on tottunut ajamaan bussien perässä niin aivan ymmärrettävää miksi tulee näitä kamalan petollisia reittejä pääkaupunkiseudulle. Muualla ajetaan sääntöjen mukaan mutta pääkaupungissa bussien perässä ja vain, siitä mistä ennenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1172625
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2551148- 861094
- 81054
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12930Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63923- 30896
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41832Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37799