Korinton seurakunta -Mormoniseurakunta?

Anonyymi-ap

Mormoneilla on käytössä samat kuolleiden puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet, joita Paavali teki Korintossa.
Oliko Korinton seurakunta ensimmäinen Mormoniseurakunta?

1. Kor. 15:29

"Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

20

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

    • Anonyymi

      Siltähän se vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Korintto oli paha ja syntinen satamakaupunki, jossa käytettiin viinaa ja huumeita ja sieniä ja seksiä, sevavuustilan saamiseksi. Delfoin oraakkeli puhui kielillä ja ennusteli. Erityiset siihen vihityt papit yritti muuttaa sen sekavan molotuksen ymmärrettävään muotoon.
      Paavali kokeili samaa järjestelyä myös seurakunnassa, mutta kukaan ei saanut siitä mitään selvää, mitä siellä puhuttiin.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      1. Kor. 14:9

      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

      • Anonyymi

        Villiä menoa Korinton seurakunnassa.

        1. Kor. 5:1

        Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa.


    • Anonyymi

      PAAVALI antoi eväät monelle harhaoppiselle uskonlahkolle.

      Room. 3:7

      PAAVALI:
      "Mutta jos MINUN VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Ap. t. 19:13

      Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

      Ap. t. 16:17

      Tämä noudatti alati PAAVALIA ja meitä, ja huusi, sanoen: nämät miehet ovat korkeimman Jumalan palveliat, jotka meille autuuden tien ilmoittavat.

      • Anonyymi

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja PAAVALIN minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      Mormonin Kirja, Moroni luku-8

      Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

    • Anonyymi

      Tuo on ihan samaa, mitä Mormonit tekee..

      1. Kor. 15:29

      "Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      • Anonyymi

        Mormoneilla on laajat sukuluettelot ja netistä voi löytää edesmenneitä omaisiaan, joiden puolesta he ovat tehneet sijaiskasteitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormoneilla on laajat sukuluettelot ja netistä voi löytää edesmenneitä omaisiaan, joiden puolesta he ovat tehneet sijaiskasteitaan.

        Jenkkilahkoilla on netissä valmiita käännytysohjelmia, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista.
        Mallikysymykset kristityille ja mallivastaukset niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoilla on netissä valmiita käännytysohjelmia, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista.
        Mallikysymykset kristityille ja mallivastaukset niihin.

        Helluntailaisilla mm. on ohjeet, kuinka kristittyjen kanssa väitellään kasteesta. Lahkolaiset toistelevat samoja väitteitä uudestaan ja uudestaan, vaikka heille oikaistaisiin asian oikea Raamatullinen merkitys.


    • Anonyymi

      Eihän Paavali kastanut
      Hän kysyi asiasta

      • Anonyymi

        Paavali kastoi satoja ihmisiä monessa eri seurakunnassa. He odottivat kun Paavali tuli paikalle kastamaan.

        Paavali oli Korintossa ehdoton idoli ja uskon sankari.

        Osasi puhua samalla tavalla glossolaliaa kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli..

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Paavali kirjoitti Korintossa paljastuskirjettä kauas Roomaan, jonka eräs kuriiri vei sinne.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi

        Paavali haki puheillaan ja kysymyksillään hyväksyntää kastamisilleen. Johdattelevia kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kastoi satoja ihmisiä monessa eri seurakunnassa. He odottivat kun Paavali tuli paikalle kastamaan.

        Paavali oli Korintossa ehdoton idoli ja uskon sankari.

        Osasi puhua samalla tavalla glossolaliaa kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli..

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Paavali kirjoitti Korintossa paljastuskirjettä kauas Roomaan, jonka eräs kuriiri vei sinne.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Korinton tapahtumat ja kirjeet kannattaa tutkia suurennuslasin kanssa.


    • Anonyymi

      Apostolit antoivat erilaisia merkityksiä monelle asialle, kuten kasteelle jne. se synnytti erimielisyyksiä, eriseuroja, keskenään riiteleviä jengejä.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

      1. Kor. 3:4

      Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?

      • Anonyymi

        Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."


    • Anonyymi

      Hoos. 6:9

      Ja väijyväisten rosvojen kaltainen on pappien joukko: he murhaavat Sikemin tiellä; ilkitöitä he tekevät.

    • Anonyymi

      Paavali oli helppo eksytettävä, koska ei ollut koskaan tavannut oikeata Jeesusta eikä kuullut hänen puheääntään.

      Jeesus varoitti niistä Damaskontien "jeesuksista".

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

    • Anonyymi

      Raamatussa on sekä totuus että valhe sekaisin.

      Paavali oli valittu ase laittamaan valhetta totuuden sekaan väkevän eksytyksen saamiseksi sinne kirjoituksiin.

      Paavali puhuu itsestään kiertoilmauksien avulla:

      "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2231
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      65
      1873
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1695
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1621
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      144
      1539
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe