Tuossapa surffailin

Anonyymi-ap

Surfailin netissä ja kirjauduin sisälle sivustolleni -Jumala kanssamme.
Jotenki onnistuin tarkoittamattani ja tietämättäni näpsäyttää jotakin nappulaa ja oikealle puolelle näytölle alkoi tulla tekstiä, jota automaatti kirjoitti. Taitaa olla kyseessä AI.

Tämä oli teksti ja se hämmästytti minua.
En olisi itse osannut paremmin kuvailla sivustoani ja sen tarkoitusta:

"Copilot
Jumala kanssamme on verkkosivusto, jonka tarkoitus on levittää kristinuskoa ja osoittaa pelastukseen johtavaa tietä. Sivuston kirjoittaja on suomalainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova mies, joka asuu Ruotsissa. Hän kertoo omista kokemuksistaan ja pyrkii jakamaan hengellistä tekstiä, joka vahvistaa uskoa Jeesukseen.

Sivustolla voit lukea Jumalan todellisuudesta, pelastukseen johtavasta tiestä ja siitä, miten Jumala voi vaikuttaa elämässämme. Kirjoittaja korostaa, että jokainen ihminen on tärkeä ja rakas Jumalalle, ja uskoon voi tulla kuka tahansa, riippumatta iästä tai taustasta. Elämämme täällä on valmistautumista ikuisuutta varten, ja Jumala ottaa vastaan kaikki ne, jotka tulevat Hänen luokseen uskossa Jeesukseen Kristukseen."

Tämä on todella hyvä ja lyhyt ytimekäs kuvaus sivustostani.
Ja tämän on automaatti AI kirjoittanut.

https://www.jumala-kanssamme.se/

Mvh J - K

96

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gott mit uns?

    • Anonyymi

      Käänsin tekstin automaatin avulla ruotsiksi ja se on hyvä käännös. Ymmärrän, että automaatti kääntää yhtä hyvin mille kielelle tahansa.

      "God with us är en webbplats som ägnar sig åt att sprida kristendom och peka ut vägen till frälsning. Webbplatsens upphovsman är en finländsk pånyttfödd man som tror på Jesus Kristus och bor i Sverige. Han delar med sig av sina egna erfarenheter och försöker dela med sig av andliga texter som stärker tron på Jesus.

      På sajten kan du läsa om Guds verklighet, vägen till frälsning och hur Gud kan påverka våra liv. Författaren betonar att varje människa är viktig och kär för Gud, och att vem som helst kan komma till tro, oavsett ålder eller bakgrund. Vårt liv här är en förberedelse för evigheten, och Gud tar emot alla dem som kommer till honom i tro på Jesus Kristus."

      Mvh J - K

      • Oma kehu haisee. Vai Miksi halusit tuoda palstalle tämän?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Oma kehu haisee. Vai Miksi halusit tuoda palstalle tämän?

        Koska SINÄ olet sanonut minulle, ettei kukaan lue
        sivustoani. Aattelin, että pitää mainostaa enemmän.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska SINÄ olet sanonut minulle, ettei kukaan lue
        sivustoani. Aattelin, että pitää mainostaa enemmän.

        Mvh J - K

        Sinähäm kaiken aikaa markkinoit itse itseäsi.

        Onko mikään ihme se, että joku käy kurkistamassa ?

        Olet pahasti ylpistynyt ja paisunut ja kopea!

        Kuten tämäkin viestisi hyvin sen osoittaa !

        Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.

        Sananl. 11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.

        Mieti siis tulevaisuuttasi ja kunnolla !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska SINÄ olet sanonut minulle, ettei kukaan lue
        sivustoani. Aattelin, että pitää mainostaa enemmän.

        Mvh J - K

        Kun kirjoitat palstalle pitkän tekstin plus siihen päälle linkki tai pari tosi pitkiin teksteihin.. Mulla meni yhteen sun viestiin puoli tuntia lukea ja se on liian pitkä aika!
        Ja mitä aiot tehdä sille kun sua ei opettajana noteerata? Olet vain kirjoittaja kirjoittajien joukossa sillä tämä on mielipidepalsta!
        Opettaja mielletään oppilaita viisaammaksi ja sinusta sulla on lopullinen totuus, aina.
        Uskon kyllä että olet armosta pelastunut ja kunnioitan uskoasi. Siksi tekstejäsi luenkin. Mutta vaikket sitä itse tajua mielikuvituksesi ottaa liian usein vallan Jumalakysymyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska SINÄ olet sanonut minulle, ettei kukaan lue
        sivustoani. Aattelin, että pitää mainostaa enemmän.

        Mvh J - K

        Niin ja sen vielä lisään, että olen itsekin käynyt lukemassa vain nähdäkseni sen, kuinka metsässä sinä Mvh J - K alias Jaikal nykyään olet.

        Ja etpä ole edistynyt / oppiinut kymmenienkään vuosien aikana juurikaan mitään, vaan olet yhä sinulla opetettujen harhaoppien vietävänä.

        Voi voi voi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska SINÄ olet sanonut minulle, ettei kukaan lue
        sivustoani. Aattelin, että pitää mainostaa enemmän.

        Mvh J - K

        Niin ja tässä juuri nyt tässä hetkessä saatua Sanaa sinulle Mvh J - K !

        Joh. 15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Mutta nythän sinä sanot saaneesi kiitosta / hyvää maailmalta.

        Kuinka se nyt ona noinpäin ?

        Siinäpä sinulle mietittävää Mvh J - K !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähäm kaiken aikaa markkinoit itse itseäsi.

        Onko mikään ihme se, että joku käy kurkistamassa ?

        Olet pahasti ylpistynyt ja paisunut ja kopea!

        Kuten tämäkin viestisi hyvin sen osoittaa !

        Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.

        Sananl. 11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.

        Mieti siis tulevaisuuttasi ja kunnolla !!!

        >>>Mieti siis tulevaisuuttasi ja kunnolla !!!<<<

        Kiitos hyvästä neuvosta. Menneet unohdetaan
        ja katsotaan tulevaan, eikö?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tässä juuri nyt tässä hetkessä saatua Sanaa sinulle Mvh J - K !

        Joh. 15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Mutta nythän sinä sanot saaneesi kiitosta / hyvää maailmalta.

        Kuinka se nyt ona noinpäin ?

        Siinäpä sinulle mietittävää Mvh J - K !

        >>>Mutta nythän sinä sanot saaneesi kiitosta / hyvää maailmalta.<<<

        Missä ja koska minä niin sanon?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kun kirjoitat palstalle pitkän tekstin plus siihen päälle linkki tai pari tosi pitkiin teksteihin.. Mulla meni yhteen sun viestiin puoli tuntia lukea ja se on liian pitkä aika!
        Ja mitä aiot tehdä sille kun sua ei opettajana noteerata? Olet vain kirjoittaja kirjoittajien joukossa sillä tämä on mielipidepalsta!
        Opettaja mielletään oppilaita viisaammaksi ja sinusta sulla on lopullinen totuus, aina.
        Uskon kyllä että olet armosta pelastunut ja kunnioitan uskoasi. Siksi tekstejäsi luenkin. Mutta vaikket sitä itse tajua mielikuvituksesi ottaa liian usein vallan Jumalakysymyksissä.

        >>>Ja mitä aiot tehdä sille kun sua ei opettajana noteerata? <<<

        En mitään, en sitten yhtikäs mitään.

        >>>Uskon kyllä että olet armosta pelastunut ja kunnioitan uskoasi.
        Siksi tekstejäsi luenkin. <<<

        Tekstini ovat kirjoitettu jokaiselle asiasta kiinnostuneelle lukijalle.
        Ja jos sinua kiinnostaa niin paljon, että luet, uskon vakavasti, että
        Jumala sen kiinnostuksen sinussa vaikuttaa.

        Kukaan ei ole kiinnostunut Jumalan vaikuttamista ja antamista
        hengellisistä kirjoituksista ja luen niitä, ellei Jumala vaikuta sitä
        kiinnostusta.

        "Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut Häneltä,
        tulee minun luokseni." "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee
        hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Jumala on antanut minulle näitä sivuston oppeja ja kokemuksia Hänestä.
        Hän tahtoo välittää niitä myös muille ihmisille, sillä ne eivät ole minun
        omaisuuttani vaan Hänen. Hän määrää, mitä me teemme Hänen
        omaisuudellaan. Emme saa panna Jumalalta saamiamme denareita
        piiloon vaan meidän tulee asioida niillä.

        Jos siis teksteissäni on Jumalasta tullutta sanaa ja sanomaa, ihminen
        joka niitä lukee, saa Jumalalta sanaa. Tietenkään kaikki tekstit sen
        kaikilta puolin, eivät ole erehtymättömästi Jumalasta, mutta jos
        niissä on Jumalan sanomaa, Jumala puhuu niissä lukijalle. Jumala
        käyttää ihmisiä sanomansa esille tulemisessa ja julistamisessa.

        >>>Mutta vaikket sitä itse tajua mielikuvituksesi
        ottaa liian usein vallan Jumalakysymyksissä.<<<

        Mistä sinä niin päättelet ja mihin vertaan tekstiejäni?
        Olen omasta mielestäni perustellut kaiken Jumalan Sanalla.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      ...tuossapa surffailin netissä ja ihan sattumalta omalle sivulleni ja sattumalta painoin nappia ja nyt kerron, että ihan sattumalta tätä tännekin kirjoitan.

      Sattumalta jotain temun mainosta hitto vieköön painoin...ja sattumalta jotain pirun kuvaketta ja mikähän sekin oli..ja oli nauru kaukana, kun luin että asenna ..kun ei näistä Suomi24n mainoksista ole takeita, väkisin työntää niitä tuohon ruutuun. Ja jos sattumalta kädet sohii tässä niin voi joutua vaikka jaikalin sivustolle...ja virukset tulee puhelimeen.

      Lightning

      • Anonyymi

        Eikö ole ihmeellistä, että AI tietää sivustoni tarkoituksen
        ja mihin sanomani tähtää? AI kertoo sivustostani omin
        sanoi ja oikein, Ei herjaa, ei kyseenalaista eikä kehu, ei
        suosittele eikä varota vaan kertoo asiallisesti. Ehkä juuri
        siksi, että se on automaatti, siis kone eikä ihminen.

        Minulle tämä oli todella yllätys. AI ei siis ota kantaa teksteihin
        vaan kertoo asiallisesti sivustosta käyttäen netistä saatavia tietoja.
        Minua hämmästytti se asiallisuus ja oikeellisuus mitä AI kirjoitti.
        Ja että se kirjoitti nimenomaan omin sanoin, sanoin, joita en
        itse ole käyttänyt sivustollani kertoessani sivuston tarkoituksesta.

        AI tietää siis sivustoni tarkoituksen. Tiedätkö sinä?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole ihmeellistä, että AI tietää sivustoni tarkoituksen
        ja mihin sanomani tähtää? AI kertoo sivustostani omin
        sanoi ja oikein, Ei herjaa, ei kyseenalaista eikä kehu, ei
        suosittele eikä varota vaan kertoo asiallisesti. Ehkä juuri
        siksi, että se on automaatti, siis kone eikä ihminen.

        Minulle tämä oli todella yllätys. AI ei siis ota kantaa teksteihin
        vaan kertoo asiallisesti sivustosta käyttäen netistä saatavia tietoja.
        Minua hämmästytti se asiallisuus ja oikeellisuus mitä AI kirjoitti.
        Ja että se kirjoitti nimenomaan omin sanoin, sanoin, joita en
        itse ole käyttänyt sivustollani kertoessani sivuston tarkoituksesta.

        AI tietää siis sivustoni tarkoituksen. Tiedätkö sinä?

        Mvh J - K

        No, minä ainakin tiedän sen tarkoituksen. vaikka AI ei sitä käsitä.

        Se on oman kunnian hakemista.

        Siis jokainen kaltaisesi oppirakennelmien ja kirjoituskokoelmien tekijä hakee itse itselleen kunniaa ja asemaa suurena "opettajana", "opettajana" hipsuissa siksi, koska et ole vielä sen vertaa ymmärtänyt, että ensin tulisi koetella Sanalla ne opit, joita sinulle on nuorena uskovana syötetty.

        Mutta sen vertaa sinä et vieläkään käsitä, et kymmenien vuosienkaan jälkeen.

        Joten opettajaksi sinusta ei ole, vaikka sitä uskoakseni kuvittelet itse olevasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minä ainakin tiedän sen tarkoituksen. vaikka AI ei sitä käsitä.

        Se on oman kunnian hakemista.

        Siis jokainen kaltaisesi oppirakennelmien ja kirjoituskokoelmien tekijä hakee itse itselleen kunniaa ja asemaa suurena "opettajana", "opettajana" hipsuissa siksi, koska et ole vielä sen vertaa ymmärtänyt, että ensin tulisi koetella Sanalla ne opit, joita sinulle on nuorena uskovana syötetty.

        Mutta sen vertaa sinä et vieläkään käsitä, et kymmenien vuosienkaan jälkeen.

        Joten opettajaksi sinusta ei ole, vaikka sitä uskoakseni kuvittelet itse olevasi.

        >>>ensin tulisi koetella Sanalla ne opit, joita sinulle on
        nuorena uskovana syötetty.<<<

        Olen moneen kertaan kertonut, ettei oppejani ole
        ihmiset minulle opettaneet. kukan ihminen ei ole
        niitä minulle syöttänyt.

        Tämän jo todistaa monet palstakirjoittajatkin koska
        minulta on kysytty, että uskooko helluntailaiset Raamatun
        opettajat niin kuin minä uskon? Joku vielä väittää, ettei
        oppini ole tavanmukaista helluntaioppia. Niin kuka minulle
        on opettanut näitä asioita?

        Itse uskon, että Pyhä Heki on Opettajanani.
        Näinhän Raamattu todistaa Hänestä.

        Muistan kun sain Pyhän Hengen (täyteyden) ja aloin
        lukemaan Raamattua. Nyt minulla oli kokonaan uusi Kirja
        kädessäni. Minun piti tarkastaa, että onko tämä
        sama Kirja, jota olin aikaisemmin yrittänyt tavata sillä
        tekstit olivat nyt täysin selvää ja helposti ymmärrettävää.

        Aikaisemmin ei jaksanut lukea montaakaan lukua kun sitä
        ei tahtonut ymmärtää. Nyt oli kuin joku olisi sytyttänyt
        voimakkaan lampun, joka valaisi tekstit.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>ensin tulisi koetella Sanalla ne opit, joita sinulle on
        nuorena uskovana syötetty.<<<

        Olen moneen kertaan kertonut, ettei oppejani ole
        ihmiset minulle opettaneet. kukan ihminen ei ole
        niitä minulle syöttänyt.

        Tämän jo todistaa monet palstakirjoittajatkin koska
        minulta on kysytty, että uskooko helluntailaiset Raamatun
        opettajat niin kuin minä uskon? Joku vielä väittää, ettei
        oppini ole tavanmukaista helluntaioppia. Niin kuka minulle
        on opettanut näitä asioita?

        Itse uskon, että Pyhä Heki on Opettajanani.
        Näinhän Raamattu todistaa Hänestä.

        Muistan kun sain Pyhän Hengen (täyteyden) ja aloin
        lukemaan Raamattua. Nyt minulla oli kokonaan uusi Kirja
        kädessäni. Minun piti tarkastaa, että onko tämä
        sama Kirja, jota olin aikaisemmin yrittänyt tavata sillä
        tekstit olivat nyt täysin selvää ja helposti ymmärrettävää.

        Aikaisemmin ei jaksanut lukea montaakaan lukua kun sitä
        ei tahtonut ymmärtää. Nyt oli kuin joku olisi sytyttänyt
        voimakkaan lampun, joka valaisi tekstit.

        Mvh J - K

        Kaikki uskovat opettajat väittävät pyhän hengen olevan heidän opettajansa ja opetukset poikkeavat toisistaan usein todella merkittävästi. Eli pyhä henki opettaa ihmisen mielen mukaan. Eiköstä niin?

        Sinä pidät itsestäsi ja omasta "äänestäisi"...muuten et tulisi pokkana väittämään, että ihan sattumalta menit surffaillessa omille sivuillesi ja tulit siitä tänne kertomaan mitä siellä olet kirjoitellut ja ylistit omista kirjoituksista nyt sitten tekoälyä.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskovat opettajat väittävät pyhän hengen olevan heidän opettajansa ja opetukset poikkeavat toisistaan usein todella merkittävästi. Eli pyhä henki opettaa ihmisen mielen mukaan. Eiköstä niin?

        Sinä pidät itsestäsi ja omasta "äänestäisi"...muuten et tulisi pokkana väittämään, että ihan sattumalta menit surffaillessa omille sivuillesi ja tulit siitä tänne kertomaan mitä siellä olet kirjoitellut ja ylistit omista kirjoituksista nyt sitten tekoälyä.

        Lightning

        Kiitos asiallisista kommenteistasi. Sinun kanssasi voi todella jopa keskustella.

        >>>Kaikki uskovat opettajat väittävät pyhän hengen olevan heidän opettajansa ja opetukset poikkeavat toisistaan usein todella merkittävästi. Eli pyhä henki opettaa ihmisen mielen mukaan. Eiköstä niin?<<<

        Kaikkien uskovien opetukset eivät ole Pyhästä Hengestä vaikka he niin sanovat.
        Kaikki uskovat eivät ole täyttyneet Hengellä, eivätkä ole täynnä Pyhää Henkeä.

        Pyhä Henki ei opeta ristiriitaisestai mutta henkilökohtaisesti meitä jokaista,
        jota Hän saa ja pääsee opettamaan, Kaikkia ihmisiä Hän ei opeta koska kaikki
        ihmiset eivät ota Häntä vastaan eivätkä kuuntele ja usko Häntä. Uskovienkin
        joukossa on paljon ihmisiä, jotka eivät käsitä Pyhää Henkeä ja Hänen
        osuuttaan uskovan elämässä. Ilman Pyhän Hengen opetusta uskova on
        oman ymmärryksensä ja viisautensa varassa. Se ei riitä pitkälle Jumalan asioissa.

        >>>Sinä pidät itsestäsi ja omasta "äänestäisi"...muuten et tulisi pokkana väittämään, että ihan sattumalta menit surffaillessa omille sivuillesi<<<

        En väittänyt, että menin sattumalta surffaillemaan omalle sivustolleni.
        Minä surffailin netissä ja kirjauduin sivustolleni. Silloin sattumalta ilman tarkoitustani
        AI alkoi kirjoittaa näytön oikeassa reunassa sivustostani. Ymmärrän, että olin näpsäyttänyt jotakin painiketta, niin silloin tämä toiminto aktivoitui.

        >>> ja tulit siitä tänne kertomaan mitä siellä olet kirjoitellut ja ylistit omista kirjoituksista nyt sitten tekoälyä.<<<

        Jos sinä sen niin ymmärsit, niin olkoon niin. En kiellä. Mutta minä en pyrikään
        esiintymään nöyränä sillä sellainen ei ole nöyryyttä vaan nöyristelyä. Uskon, että sinä tiedät nöyryyden ja nöyristelyn eron. Minä varon nöyristelyä.

        Minun mielestäni en ylistänyt tekoälyä kirjoituksistani. Minä kerroin hämmästykseni siitä, että tekoäly kertoi sivustostani niin totuuden mukaisesti ja asiallisesti ettei kukaan ihminen olisi voinut kertoa paremmin.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteistasi. Sinun kanssasi voi todella jopa keskustella.

        >>>Kaikki uskovat opettajat väittävät pyhän hengen olevan heidän opettajansa ja opetukset poikkeavat toisistaan usein todella merkittävästi. Eli pyhä henki opettaa ihmisen mielen mukaan. Eiköstä niin?<<<

        Kaikkien uskovien opetukset eivät ole Pyhästä Hengestä vaikka he niin sanovat.
        Kaikki uskovat eivät ole täyttyneet Hengellä, eivätkä ole täynnä Pyhää Henkeä.

        Pyhä Henki ei opeta ristiriitaisestai mutta henkilökohtaisesti meitä jokaista,
        jota Hän saa ja pääsee opettamaan, Kaikkia ihmisiä Hän ei opeta koska kaikki
        ihmiset eivät ota Häntä vastaan eivätkä kuuntele ja usko Häntä. Uskovienkin
        joukossa on paljon ihmisiä, jotka eivät käsitä Pyhää Henkeä ja Hänen
        osuuttaan uskovan elämässä. Ilman Pyhän Hengen opetusta uskova on
        oman ymmärryksensä ja viisautensa varassa. Se ei riitä pitkälle Jumalan asioissa.

        >>>Sinä pidät itsestäsi ja omasta "äänestäisi"...muuten et tulisi pokkana väittämään, että ihan sattumalta menit surffaillessa omille sivuillesi<<<

        En väittänyt, että menin sattumalta surffaillemaan omalle sivustolleni.
        Minä surffailin netissä ja kirjauduin sivustolleni. Silloin sattumalta ilman tarkoitustani
        AI alkoi kirjoittaa näytön oikeassa reunassa sivustostani. Ymmärrän, että olin näpsäyttänyt jotakin painiketta, niin silloin tämä toiminto aktivoitui.

        >>> ja tulit siitä tänne kertomaan mitä siellä olet kirjoitellut ja ylistit omista kirjoituksista nyt sitten tekoälyä.<<<

        Jos sinä sen niin ymmärsit, niin olkoon niin. En kiellä. Mutta minä en pyrikään
        esiintymään nöyränä sillä sellainen ei ole nöyryyttä vaan nöyristelyä. Uskon, että sinä tiedät nöyryyden ja nöyristelyn eron. Minä varon nöyristelyä.

        Minun mielestäni en ylistänyt tekoälyä kirjoituksistani. Minä kerroin hämmästykseni siitä, että tekoäly kertoi sivustostani niin totuuden mukaisesti ja asiallisesti ettei kukaan ihminen olisi voinut kertoa paremmin.

        Mvh J - K

        Uskovat kertovat kaikki samaa, että kaikki ei ole pyhästä hengestä, mutta näkevät silti itse saavansa opetuksen pyhältä hengeltä. Ymmärrätkö? Tuo on hyvin tuttua uskoville ja silti kaikki opettavat eri tavoin. Et ole mitenkään speciaali heihin verrattuna, olette kaikki oman päänne tuotoksista "juovuksissa" ja luulette saavanne Jumalalta opetusta henkilökohtaisesti. Herää irseriittoisuudesta. Tuskin kykenet ikinä, joten...tämä on turhaa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kertovat kaikki samaa, että kaikki ei ole pyhästä hengestä, mutta näkevät silti itse saavansa opetuksen pyhältä hengeltä. Ymmärrätkö? Tuo on hyvin tuttua uskoville ja silti kaikki opettavat eri tavoin. Et ole mitenkään speciaali heihin verrattuna, olette kaikki oman päänne tuotoksista "juovuksissa" ja luulette saavanne Jumalalta opetusta henkilökohtaisesti. Herää irseriittoisuudesta. Tuskin kykenet ikinä, joten...tämä on turhaa.

        Lightning

        Jos uskovan teksteistä tai puheista huomaa, ettei Hän käsitä
        Pyhän Hengen täyteyttä ja kastetta, ja että hän jopa vastustaa
        sitä, hänen oppinsa yleensä on myös hakosilla, ei ole oikea vaan
        ihmisen ymmärrykseen rajoittunutta ilman Henkeä. Jumalasta
        tulleessa Sanassa, sanomassa, on Henki ja elämä: Jumala.
        Jumala tulee ihmisen luokse Sanassa ja Pyhässä Hengessä.

        Raamattu kertoo, että Jeesus on noussut kuolleista ja elää.
        Hän on myös tullut meidän uskovien luokse ja uskoviin
        Pyhässä Hengessä ja Jumalasta tulleessa Sanassa.

        Kaikissa hengellisisssä opetuksissa ei ole Pyhä Henki
        koska kaikki ei ole Jumalasta, eikä Hän siksi voi kaikkeen
        antaa aamentansa. Jumala panee aamenensa vain
        siihen, mikä on Hänestä ja Hänen Sanansa mukaista.

        Jeesus asuu uskovissaan Pyhässä Hengessä. Hän myös tahtoo
        päästä esille uskovissaan tavalla tai toisella. Yksi tapa tulla
        esille on antaa uskovalle Sanaa, jota uskova sitten välittää
        toisille ihmisille siunaukseksi.

        Jumala on antanut Sanansa meille siunaukseksi koska Hänessä,
        Sanassa, on kaikki Jumalan siunaukset vastaan otettavana
        uskon kautta. Näin siis todistaa itse Hän, Kaikkivaltias.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>ensin tulisi koetella Sanalla ne opit, joita sinulle on
        nuorena uskovana syötetty.<<<

        Olen moneen kertaan kertonut, ettei oppejani ole
        ihmiset minulle opettaneet. kukan ihminen ei ole
        niitä minulle syöttänyt.

        Tämän jo todistaa monet palstakirjoittajatkin koska
        minulta on kysytty, että uskooko helluntailaiset Raamatun
        opettajat niin kuin minä uskon? Joku vielä väittää, ettei
        oppini ole tavanmukaista helluntaioppia. Niin kuka minulle
        on opettanut näitä asioita?

        Itse uskon, että Pyhä Heki on Opettajanani.
        Näinhän Raamattu todistaa Hänestä.

        Muistan kun sain Pyhän Hengen (täyteyden) ja aloin
        lukemaan Raamattua. Nyt minulla oli kokonaan uusi Kirja
        kädessäni. Minun piti tarkastaa, että onko tämä
        sama Kirja, jota olin aikaisemmin yrittänyt tavata sillä
        tekstit olivat nyt täysin selvää ja helposti ymmärrettävää.

        Aikaisemmin ei jaksanut lukea montaakaan lukua kun sitä
        ei tahtonut ymmärtää. Nyt oli kuin joku olisi sytyttänyt
        voimakkaan lampun, joka valaisi tekstit.

        Mvh J - K

        Tämä on silkkaa valhetta:

        ------------------

        " Olen moneen kertaan kertonut, ettei oppejani ole
        ihmiset minulle opettaneet. kukan ihminen ei ole
        niitä minulle syöttänyt. "

        " Itse uskon, että Pyhä Heki on Opettajanani.
        Näinhän Raamattu todistaa Hänestä.

        Muistan kun sain Pyhän Hengen (täyteyden "

        ------------------------

        Omaksumasi opit ovat juurikin ihmis "viisautta", ja olet ne jo ns. äidinmaidosta asti opettajiltasi saanut ja omaksunut, kykenemäättä itse niiden oikeellisuutta arvioimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on silkkaa valhetta:

        ------------------

        " Olen moneen kertaan kertonut, ettei oppejani ole
        ihmiset minulle opettaneet. kukan ihminen ei ole
        niitä minulle syöttänyt. "

        " Itse uskon, että Pyhä Heki on Opettajanani.
        Näinhän Raamattu todistaa Hänestä.

        Muistan kun sain Pyhän Hengen (täyteyden "

        ------------------------

        Omaksumasi opit ovat juurikin ihmis "viisautta", ja olet ne jo ns. äidinmaidosta asti opettajiltasi saanut ja omaksunut, kykenemäättä itse niiden oikeellisuutta arvioimaan.

        >>>Omaksumasi opit ovat juurikin ihmis "viisautta", ja olet ne jo ns. äidinmaidosta asti opettajiltasi saanut ja omaksunut, kykenemäättä itse niiden oikeellisuutta arvioimaan.<<<

        Jos sinun arviointisi minusta kolahtaisivat kovasti, minä huomaisin sinun "tietävän" asioistani. Silloin minä kunnioittaisin sitä, mitä minulle kirjoitat, Nyt kuitenkin mikään, mitä kirjotat minusta, ei täsmää.

        Jos minä olisin "saanut oppini äidinmaidossa", minä olisin lestadiolainen ja minulla
        olisi lestadiolaiset oppikäsitykset. Mutta minun ollessa n. 26 -vuotias, Jumala alkoi
        kutsua minua. Kutsu voimistui vuosi vuodelta. Lopulta Jumala suorastaan vaati
        minua menemään helluntaiseurakuntaan jättäytymään Hänelle. Niin kauan kuin
        minä taistelin vastaan enkä totellut, Jumala puhui helluntaiseurakunnassa jättäytymisestä ja parannuksen teosta juuri helluntaiseurakunnassa.

        Sitten kun oli jättäytynyt, Jumala alkoi puhua muista asioista.
        Hän tahtoi johdattaa eteenpäin uskon kuuliaisuudessa Häntä kohtaan.
        Kerron niistä sivustollani etusivun todistuksissa.

        Minun elämässäni on kaksi kohokohtaa, joita ilman en tahtoisi olla.

        1. Uskoontulo ja niin uudestisyntyminen Jumalan lapseksi Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta.

        2. Pyhän Hengen kaste ja Pyhän Hengen täyteys, joita ilman en missään tapauksessa
        tahdo olla yhtään päivää.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Omaksumasi opit ovat juurikin ihmis "viisautta", ja olet ne jo ns. äidinmaidosta asti opettajiltasi saanut ja omaksunut, kykenemäättä itse niiden oikeellisuutta arvioimaan.<<<

        Jos sinun arviointisi minusta kolahtaisivat kovasti, minä huomaisin sinun "tietävän" asioistani. Silloin minä kunnioittaisin sitä, mitä minulle kirjoitat, Nyt kuitenkin mikään, mitä kirjotat minusta, ei täsmää.

        Jos minä olisin "saanut oppini äidinmaidossa", minä olisin lestadiolainen ja minulla
        olisi lestadiolaiset oppikäsitykset. Mutta minun ollessa n. 26 -vuotias, Jumala alkoi
        kutsua minua. Kutsu voimistui vuosi vuodelta. Lopulta Jumala suorastaan vaati
        minua menemään helluntaiseurakuntaan jättäytymään Hänelle. Niin kauan kuin
        minä taistelin vastaan enkä totellut, Jumala puhui helluntaiseurakunnassa jättäytymisestä ja parannuksen teosta juuri helluntaiseurakunnassa.

        Sitten kun oli jättäytynyt, Jumala alkoi puhua muista asioista.
        Hän tahtoi johdattaa eteenpäin uskon kuuliaisuudessa Häntä kohtaan.
        Kerron niistä sivustollani etusivun todistuksissa.

        Minun elämässäni on kaksi kohokohtaa, joita ilman en tahtoisi olla.

        1. Uskoontulo ja niin uudestisyntyminen Jumalan lapseksi Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta.

        2. Pyhän Hengen kaste ja Pyhän Hengen täyteys, joita ilman en missään tapauksessa
        tahdo olla yhtään päivää.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

        Mvh J - K

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi !

        Se "äidinmaidon" nauttiminen alkoi vasta uskoontulostasi / uudestisyntymistäsestäsi.

        Ei mistään uskosta osattoman lesta ajoista !

        Ja silloin sinä todellisessta uskoontulostasi / uudestisyntymästäsi asti olet vasta imuroinut noita helluntailaisuuden "hengen täyteys" oppejasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Omaksumasi opit ovat juurikin ihmis "viisautta", ja olet ne jo ns. äidinmaidosta asti opettajiltasi saanut ja omaksunut, kykenemäättä itse niiden oikeellisuutta arvioimaan.<<<

        Jos sinun arviointisi minusta kolahtaisivat kovasti, minä huomaisin sinun "tietävän" asioistani. Silloin minä kunnioittaisin sitä, mitä minulle kirjoitat, Nyt kuitenkin mikään, mitä kirjotat minusta, ei täsmää.

        Jos minä olisin "saanut oppini äidinmaidossa", minä olisin lestadiolainen ja minulla
        olisi lestadiolaiset oppikäsitykset. Mutta minun ollessa n. 26 -vuotias, Jumala alkoi
        kutsua minua. Kutsu voimistui vuosi vuodelta. Lopulta Jumala suorastaan vaati
        minua menemään helluntaiseurakuntaan jättäytymään Hänelle. Niin kauan kuin
        minä taistelin vastaan enkä totellut, Jumala puhui helluntaiseurakunnassa jättäytymisestä ja parannuksen teosta juuri helluntaiseurakunnassa.

        Sitten kun oli jättäytynyt, Jumala alkoi puhua muista asioista.
        Hän tahtoi johdattaa eteenpäin uskon kuuliaisuudessa Häntä kohtaan.
        Kerron niistä sivustollani etusivun todistuksissa.

        Minun elämässäni on kaksi kohokohtaa, joita ilman en tahtoisi olla.

        1. Uskoontulo ja niin uudestisyntyminen Jumalan lapseksi Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta.

        2. Pyhän Hengen kaste ja Pyhän Hengen täyteys, joita ilman en missään tapauksessa
        tahdo olla yhtään päivää.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

        Mvh J - K

        Kanssasi on todella todella hankalaa edes keskustella näistä asioista, kun et itse ymmärrä tämänkään vertaa edes !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi !

        Se "äidinmaidon" nauttiminen alkoi vasta uskoontulostasi / uudestisyntymistäsestäsi.

        Ei mistään uskosta osattoman lesta ajoista !

        Ja silloin sinä todellisessta uskoontulostasi / uudestisyntymästäsi asti olet vasta imuroinut noita helluntailaisuuden "hengen täyteys" oppejasi !

        >>>Ja silloin sinä todellisessta uskoontulostasi / uudestisyntymästäsi asti olet vasta imuroinut noita helluntailaisuuden "hengen täyteys" oppejasi !<<<

        Sinä jälleen kerran todistat väkevästi, että et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        Sillä uskova, joka on täyttynyt Pyhällä Hengellä, tietää täyttyneensä.
        Hän voi kertoa missä ja koska se tapahtui. Vai mitä luulet Apostolien tekojen
        tapauksissa, tarvitsiko Pyhällä Hengellä tyttyneiden uskovien kääntyä
        toisen uskovan puoleen ja kysyä, olenko täyttynyt Pyhällä Hengellä?
        Sen näki ja totesi paikalla olevat toiset uskovat niin eikä uskova itse?

        Hengen täyteys oppi on Raamatussa, ja sieltä olen sen imenyt uskon kautta.
        Mutta koska helluntailaiset imevät oppinsa Raamatusta, helluntaiseurakunnissa
        opetetaan Hengellä täyttymistä. Tässä olet oikeassa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ja silloin sinä todellisessta uskoontulostasi / uudestisyntymästäsi asti olet vasta imuroinut noita helluntailaisuuden "hengen täyteys" oppejasi !<<<

        Sinä jälleen kerran todistat väkevästi, että et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        Sillä uskova, joka on täyttynyt Pyhällä Hengellä, tietää täyttyneensä.
        Hän voi kertoa missä ja koska se tapahtui. Vai mitä luulet Apostolien tekojen
        tapauksissa, tarvitsiko Pyhällä Hengellä tyttyneiden uskovien kääntyä
        toisen uskovan puoleen ja kysyä, olenko täyttynyt Pyhällä Hengellä?
        Sen näki ja totesi paikalla olevat toiset uskovat niin eikä uskova itse?

        Hengen täyteys oppi on Raamatussa, ja sieltä olen sen imenyt uskon kautta.
        Mutta koska helluntailaiset imevät oppinsa Raamatusta, helluntaiseurakunnissa
        opetetaan Hengellä täyttymistä. Tässä olet oikeassa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092

        Mvh J - K

        Älä viitsi levitellä valheitasi Mvh J - K !

        Väärän todistuksen lausuminen lähimmäisestä on syntiä !

        Teet siis nytkin tässä syntiä !

        Minulla toimivat armolahjat, eli puhun kielillä ja jopa laulan kielillä.

        Minulla on myös tarvittaessa toiminut / toimii henkien erottamisen armolahja, on myös muutakin, mutta eiköhän tuo jo riitäne ?

        Miten nuo lahjat voisivat olla minullla, jos en omaisi Pyhää Henkeä ?

        Ja sinun oman väärän tulkintasi mukaan olen siis siten saanut "hengen täyteyden" !

        Vaikka sellaista oppia et oikeasti Raamatusta löydä, se on vain herätysliikkeiden ja varsinkin hellareiden rakentama oppi asioiden väärän tulkinnan kautta.

        Eli se, että Jumala asetti ja voiteli ja varusti opetuslapset apostolin palvelutehtävään, on väärin väännetty "hengen täyteyden" saamiseksi !

        Helluntaina, siis ihan oikeasti Jumala asetti kaiken kansan edessä opetuslapsista apostoleja ja siitä alkoi heidän PALVELUTEHTÄVÄNSÄ, ei ollut kyse mistään palvelutehtävään asettamisen ulkopuolisesta "hengellä täyttymisestä" !!!

        Eli kun tulkinta on väärä on oppi väärä ja siten nyt myös koko opetus ja siten myös toiminta on väärää / pielessä !

        Eli laitetaan jo nuoretkin uskovat tavoittelemaan apostolin tehtävään tarvittavia lahjoja ja voitelua !

        Vaikka mitään tehtävään asettamista ei ole, koska Jumala ensin valmistaa ja opettaa ja kouluttaa lapsensa hänen omaan tulevaan palvelutehtäväänsä ja vasta sitten kun lapsi on valmistunut, Jumala itse asettaa ja voitelee tehtävään ja varustaa tarvittavilla lahjoilla.

        Nyt tuon väärän "hengen täyteys" opin ja sen täyteyden saavuttamis yrityksien vuoksi koko touhu ja järjestys on ihan pielessä !

        Otan tähän vielä "kuvan ja varjon" lakiliiton puolelta, jonka kautta selviää tämä sisäinen Hengellinen asia, noiden ulkoisten kuvien kautta ja avulla !

        Leeviläinen poika kuului heti syntymästään pappis sukukuntaan !

        Mutta poika ei palvellut ennen kuin oli saavuttanut kaikin puolin miehuutensa eli täysi-ikäisyytensä (aikaisintaan 27v.).

        Silloin n. 27v. iässä mies on saavuttanut ns. miehuutensa, eli on niin fyysisesti / älyllisesti, ymmärrykseltään ja oppineisuudeltaan, kuin muillakin tasoilla saavuttanut aikuisuuden / miehuutensa.

        Tämä kertoo uudessa liitossa sen juuri, että ENSIN Jumala valmistaa ja kouluttaa ja kasvattaa kaikin puolin lapsensa ja vasta sitten on aika asettaa hänet palvelutehtäväänsä.

        Mutta Mvh J - K, sinun ja kaltaisesi opin mukaan se ei mene näin, vaan jopa vauvat laitetaan kaduille ja "sotarintamaan", täysin ilman varustamista !

        Paljon nuoria uskovia ja heidän uskoaan tuhoutuu tuolla touhullanne ja väärän oppinne ja siitä johtuvan toimintanne vuoksi!

        Niin paljon on pielessä tuollaisen väärän opetuksen ja toimintanne vuoksi.

        Etkö todella itse näe sitä ollenkaan ?

        Oletko oikesti noin umpisokea ?


    • Itse ylläpidän myös nehemia seurakuntamme sivustoa. Kannattaa opetella käyttämään itse sivustoa ei tekoälyä. Ystävällisin tervesin Jari Pasanen, profeetta nehemia srk.

      https://nehemia.fi/index.php

      • Anonyymi

        Jarille tiedoksi, että en käytä tekoälyä, en varsinkaan hengellisissä asioissa.
        Nyt kuitenkin sattui, että tekoäly alkoi kirjoittaa sivustostani. Ja minä
        ihmetellen vain katsoin kun tekoäly kirjoitti ja sitten luin ja ihmettelin
        vielä enemmän.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Teksti oli selvästi Pyhän Hengen inspiroimaa. Kokenut kristitty kyllä huomaa pyhyyden vaikutuksen. Huomasin tämän Jumala -kanssamme kirjoittajan jo noin
      parivuotta sitten ja tulostin hänen kirjoituksiaan. Myös Pahuuden syvä ongelma kirjoituksen. Hän lukee näitä meidänkin sepustuksiamme ja noukkii Jumalan kultajyviä talteen, sillä varsin usein täältäkin löytää ylivertasia oivalluksia Jumalan teoista ja tahdosta. Tosin tälläiset henkeytetyt kirjoitukset, saavat paholaisen käskyläiset kuohuksiin ja hyökkäämään kuin rakkikoira lauma kimppuun, räkytyksin, ja itkuisin harhautuksin. Mutta eihän se meitä heilauttele.

      • Anonyymi

        Oletko itse jaikal? Kehuminen sitä luokkaa, että voisikohan olla itsekehun tuulahduksen vire, joka leijailee palstalla puskien pimennossa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse jaikal? Kehuminen sitä luokkaa, että voisikohan olla itsekehun tuulahduksen vire, joka leijailee palstalla puskien pimennossa.

        Lightning

        Jos epäilet minua tuosta kirjoituksesta, voit analysoida tekstin.
        Voi sitten pohtia, onko teksti minun kirjoittamani, Käyttääkö
        kirjoittaja samoja sanoja kuin mitä minä käytän, onko kirjoitustyyli
        minun?Tästä se analyysi sitten paljastaa minut tai vapauttaa minut.

        Itse totesin heti alkuun, että teksti on niin erilailla kirjoitettu,
        ettei kukaan luule minun sitä kirjoittaneen. Mutta sinä luulet?
        Mutta se ei minua hämmästytä. Onhan sinulla paljon muitakin
        luuloja.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos epäilet minua tuosta kirjoituksesta, voit analysoida tekstin.
        Voi sitten pohtia, onko teksti minun kirjoittamani, Käyttääkö
        kirjoittaja samoja sanoja kuin mitä minä käytän, onko kirjoitustyyli
        minun?Tästä se analyysi sitten paljastaa minut tai vapauttaa minut.

        Itse totesin heti alkuun, että teksti on niin erilailla kirjoitettu,
        ettei kukaan luule minun sitä kirjoittaneen. Mutta sinä luulet?
        Mutta se ei minua hämmästytä. Onhan sinulla paljon muitakin
        luuloja.

        Mvh J - K

        Sanon vielä tähän lisäksi, että tekstistä huomaa heti, että siinä ei ole montaakaan minun käyttämiäni sanoja, ja että tekstin on kirjoittanut suurella todennäköísyydellä suomensuomalainen. Minä taas olen ruotsinsuomalainen ja asunut Ruotsissa viimeiset 43 vuotta. Siksi minun Suomen kieli on vajava. En osaa kirjoittaa niin rikasta kieltä kuin mitä kehutekstissä on käytetty.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos epäilet minua tuosta kirjoituksesta, voit analysoida tekstin.
        Voi sitten pohtia, onko teksti minun kirjoittamani, Käyttääkö
        kirjoittaja samoja sanoja kuin mitä minä käytän, onko kirjoitustyyli
        minun?Tästä se analyysi sitten paljastaa minut tai vapauttaa minut.

        Itse totesin heti alkuun, että teksti on niin erilailla kirjoitettu,
        ettei kukaan luule minun sitä kirjoittaneen. Mutta sinä luulet?
        Mutta se ei minua hämmästytä. Onhan sinulla paljon muitakin
        luuloja.

        Mvh J - K

        Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn avulla, kuten jo aiemmin kerroit?

        Mutta tiedätkö, en jaksa jankuttaa asioita. En halua olla ilkeä ihminen ja en sitä olekaan normaalisti, uskovien kanssa vaan tuntuu, että se on aina samaa jankkaamista.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos epäilet minua tuosta kirjoituksesta, voit analysoida tekstin.
        Voi sitten pohtia, onko teksti minun kirjoittamani, Käyttääkö
        kirjoittaja samoja sanoja kuin mitä minä käytän, onko kirjoitustyyli
        minun?Tästä se analyysi sitten paljastaa minut tai vapauttaa minut.

        Itse totesin heti alkuun, että teksti on niin erilailla kirjoitettu,
        ettei kukaan luule minun sitä kirjoittaneen. Mutta sinä luulet?
        Mutta se ei minua hämmästytä. Onhan sinulla paljon muitakin
        luuloja.

        Mvh J - K

        En ole analysoinut niin tarkasti mitä sanoja käytät...huono kielitaito sinulla ei ainakaan ole. Täällä on joku suomenruotsalainen joka kirjoitti x:llä, ehkä vähän sitä hillinnyt hänkin...eli ihminen osaa kun haluaa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole analysoinut niin tarkasti mitä sanoja käytät...huono kielitaito sinulla ei ainakaan ole. Täällä on joku suomenruotsalainen joka kirjoitti x:llä, ehkä vähän sitä hillinnyt hänkin...eli ihminen osaa kun haluaa.

        Lightning

        Minulla on köyhä suomen kieli enkä aina löydä sanoja ilmastaakseni
        mitä tahdon sanoa. Mutta tämä ongelma on suurempi yleensä silloin
        kun kyseessä on muut asiat kuin uskon asiat. Koska olen asunut
        Ruotsissa 43 vuotta, tämä ongelma on täysin ymmärrettävä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn avulla, kuten jo aiemmin kerroit?

        Mutta tiedätkö, en jaksa jankuttaa asioita. En halua olla ilkeä ihminen ja en sitä olekaan normaalisti, uskovien kanssa vaan tuntuu, että se on aina samaa jankkaamista.

        Lightning

        >>>Mutta tiedätkö, en jaksa jankuttaa asioita. En halua olla
        ilkeä ihminen ja en sitä olekaan normaalisti, uskovien kanssa
        vaan tuntuu, että se on aina samaa jankkaamista.<<<

        Näin olen sinut arvioinut ja siksi en ole ryhtynyt tuomitsemaan
        sinua ja yritän olla asiallinen, ja jopa kiltti sinua kohtaan.
        Käsitän, että kasvotusten olisit minua kohtaan ehkä erittäin
        ystävällinen ja asiallinen keskustelija. Netissä on helppo
        sanoa sellaista, mitä ei koskaan sanoisi kasvotusten.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on köyhä suomen kieli enkä aina löydä sanoja ilmastaakseni
        mitä tahdon sanoa. Mutta tämä ongelma on suurempi yleensä silloin
        kun kyseessä on muut asiat kuin uskon asiat. Koska olen asunut
        Ruotsissa 43 vuotta, tämä ongelma on täysin ymmärrettävä.

        Mvh J - K

        Ihan hyvältä tekstiksi näyttää, ei siinä ole mitään vikaa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn avulla, kuten jo aiemmin kerroit?

        Mutta tiedätkö, en jaksa jankuttaa asioita. En halua olla ilkeä ihminen ja en sitä olekaan normaalisti, uskovien kanssa vaan tuntuu, että se on aina samaa jankkaamista.

        Lightning

        >>>Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se
        olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn
        avulla, kuten jo aiemmin kerroit?<<<

        Voin sanoa sinulle rehellisesti Jumalan kasvojen edessä,
        että en kirjoittanut ruotsiksi enkä käyttänyt tekoälyä.
        En edes osaa kirjoittaa ruotsiksi yhtä hyvin kuin suomeksi.
        Minulla nimittäin on myös ruotsi heikko, varmasti heikompi
        kuin suomi. Olen siis kielivammainen. Sen siitä saa kun
        muutta ulkomaille.

        Kehutekstin on joku minulle tuntematon kirjoittanut.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se
        olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn
        avulla, kuten jo aiemmin kerroit?<<<

        Voin sanoa sinulle rehellisesti Jumalan kasvojen edessä,
        että en kirjoittanut ruotsiksi enkä käyttänyt tekoälyä.
        En edes osaa kirjoittaa ruotsiksi yhtä hyvin kuin suomeksi.
        Minulla nimittäin on myös ruotsi heikko, varmasti heikompi
        kuin suomi. Olen siis kielivammainen. Sen siitä saa kun
        muutta ulkomaille.

        Kehutekstin on joku minulle tuntematon kirjoittanut.

        Mvh J - K

        Aha, no sitten on. Toki kehuja saa monenlaiset uskovat tubettajatkin omiltaan vaikka läyhäisivät foliohattuteorioitaan, joten ehkei jonkun kehu vielä tarkoita mitään.

        Toki varmasti kehut tuntuvat hyvältä, ihan kenestä vain.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, no sitten on. Toki kehuja saa monenlaiset uskovat tubettajatkin omiltaan vaikka läyhäisivät foliohattuteorioitaan, joten ehkei jonkun kehu vielä tarkoita mitään.

        Toki varmasti kehut tuntuvat hyvältä, ihan kenestä vain.

        Lightning

        Onhan täysin selvää, että kehut tuntuvat hyvältä
        koska haukut ovat suuressa enemmistössä.
        Tasauksen tähden on hyvä, että joskus saa vähän
        tunnustustakin.

        Sitten tämä tärkeä ja ratkaiseva asia:

        Jumala käyttää ihmistä siunauksiensa välikappaleena.
        Tätä ei voi edes kaikkein "nöyrin" uskova kieltää.

        Jos siis joku on kokenut saaneensa Jumalalta jotakin
        hyvää ihmisen kirjoittaman tekstin kautta, hän voi
        antaa tunnustusta välikädelle, jonka kautta se Jumalan
        hyvä on tullut. Mutta uskovat tietävät, ettei ihmisestä
        itsestään tule mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalalta.
        Siksi uskovat, saadessaan hyvää toisen uskovan kautta,
        kiittävät ja ylistävät siitä aina Jumalaa, ei ihmistä.

        Ihmiset antavat siis kaikesta hyvästä kunnian Jumalalle,
        joka sen hyvän on antanut ja ansainnut meille.

        Muistan itse herätyksessä ollessani kuinka menin
        helluntaiseurakunnan kokoukseen. Siellä Jumalan Voima
        tuli minuun kahden ihmisen kautta. Mutta minä en edes
        ajatellut kiittää siitä ihmistä. Minä kiitin Jeesusta Kristusta
        ja ylistin Häntä.

        Mikä tämä tapaus oli?

        Seisoin kokouksessa seurakunnan keskellä seurakunnan myös
        seistessä. Saarnaaja sanoi: "Minä näen suuren kirkkauden.
        Tätä kirkkautta eivät mitkään kivut kestä, tätä kirkkautta."

        Oikealla puolellani seisova uskova oli pannut kätensä olkapäälleni.
        Hänen kätensä kautta minun kehooni tuli Pyhän Hengen Voima.
        Se Voima painoi kaikki kipuni ja huonovointisuuteni kirkon lattiaan.
        Ja minä ylistin ja kiitin tästä Jeesusta Kristusta. Käsitin, että
        Jeesus oli kokouksessa ja kosketti minua. Siksi minä tuli terveeksi
        ja onnelliseksi. Tämän tapauksen voi lukea uskoontulo
        kertomuksestani sen loppupuolelta.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan täysin selvää, että kehut tuntuvat hyvältä
        koska haukut ovat suuressa enemmistössä.
        Tasauksen tähden on hyvä, että joskus saa vähän
        tunnustustakin.

        Sitten tämä tärkeä ja ratkaiseva asia:

        Jumala käyttää ihmistä siunauksiensa välikappaleena.
        Tätä ei voi edes kaikkein "nöyrin" uskova kieltää.

        Jos siis joku on kokenut saaneensa Jumalalta jotakin
        hyvää ihmisen kirjoittaman tekstin kautta, hän voi
        antaa tunnustusta välikädelle, jonka kautta se Jumalan
        hyvä on tullut. Mutta uskovat tietävät, ettei ihmisestä
        itsestään tule mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalalta.
        Siksi uskovat, saadessaan hyvää toisen uskovan kautta,
        kiittävät ja ylistävät siitä aina Jumalaa, ei ihmistä.

        Ihmiset antavat siis kaikesta hyvästä kunnian Jumalalle,
        joka sen hyvän on antanut ja ansainnut meille.

        Muistan itse herätyksessä ollessani kuinka menin
        helluntaiseurakunnan kokoukseen. Siellä Jumalan Voima
        tuli minuun kahden ihmisen kautta. Mutta minä en edes
        ajatellut kiittää siitä ihmistä. Minä kiitin Jeesusta Kristusta
        ja ylistin Häntä.

        Mikä tämä tapaus oli?

        Seisoin kokouksessa seurakunnan keskellä seurakunnan myös
        seistessä. Saarnaaja sanoi: "Minä näen suuren kirkkauden.
        Tätä kirkkautta eivät mitkään kivut kestä, tätä kirkkautta."

        Oikealla puolellani seisova uskova oli pannut kätensä olkapäälleni.
        Hänen kätensä kautta minun kehooni tuli Pyhän Hengen Voima.
        Se Voima painoi kaikki kipuni ja huonovointisuuteni kirkon lattiaan.
        Ja minä ylistin ja kiitin tästä Jeesusta Kristusta. Käsitin, että
        Jeesus oli kokouksessa ja kosketti minua. Siksi minä tuli terveeksi
        ja onnelliseksi. Tämän tapauksen voi lukea uskoontulo
        kertomuksestani sen loppupuolelta.

        Mvh J - K

        Et sinä kovin nöyrää vaikutusta anna. Koet tunnustuksen oikeutettuna itsellesi, koethan Jumalan sinulle antaneen lahjoja ja voiman, kuten uskovat kertovat, kun puhuvat pelkästään todellisesti omista töistään.

        Uskovat usein puhuvat voiman saamisen kokemuksesta, helluntailaiset koristavat paljon myös kielillä puhumista. Totuus on, että eiuskovat voi kokea myös niitä tietynlaisia tunnekokemuksia. Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kovin nöyrää vaikutusta anna. Koet tunnustuksen oikeutettuna itsellesi, koethan Jumalan sinulle antaneen lahjoja ja voiman, kuten uskovat kertovat, kun puhuvat pelkästään todellisesti omista töistään.

        Uskovat usein puhuvat voiman saamisen kokemuksesta, helluntailaiset koristavat paljon myös kielillä puhumista. Totuus on, että eiuskovat voi kokea myös niitä tietynlaisia tunnekokemuksia. Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella

        Lightning

        Sori muutamat kirjoitusvirheet... puhelimella joskus vaikea kirjoittaa välillä näitä.. eli tulee virheitä kantasuomalaisellekin.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan täysin selvää, että kehut tuntuvat hyvältä
        koska haukut ovat suuressa enemmistössä.
        Tasauksen tähden on hyvä, että joskus saa vähän
        tunnustustakin.

        Sitten tämä tärkeä ja ratkaiseva asia:

        Jumala käyttää ihmistä siunauksiensa välikappaleena.
        Tätä ei voi edes kaikkein "nöyrin" uskova kieltää.

        Jos siis joku on kokenut saaneensa Jumalalta jotakin
        hyvää ihmisen kirjoittaman tekstin kautta, hän voi
        antaa tunnustusta välikädelle, jonka kautta se Jumalan
        hyvä on tullut. Mutta uskovat tietävät, ettei ihmisestä
        itsestään tule mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalalta.
        Siksi uskovat, saadessaan hyvää toisen uskovan kautta,
        kiittävät ja ylistävät siitä aina Jumalaa, ei ihmistä.

        Ihmiset antavat siis kaikesta hyvästä kunnian Jumalalle,
        joka sen hyvän on antanut ja ansainnut meille.

        Muistan itse herätyksessä ollessani kuinka menin
        helluntaiseurakunnan kokoukseen. Siellä Jumalan Voima
        tuli minuun kahden ihmisen kautta. Mutta minä en edes
        ajatellut kiittää siitä ihmistä. Minä kiitin Jeesusta Kristusta
        ja ylistin Häntä.

        Mikä tämä tapaus oli?

        Seisoin kokouksessa seurakunnan keskellä seurakunnan myös
        seistessä. Saarnaaja sanoi: "Minä näen suuren kirkkauden.
        Tätä kirkkautta eivät mitkään kivut kestä, tätä kirkkautta."

        Oikealla puolellani seisova uskova oli pannut kätensä olkapäälleni.
        Hänen kätensä kautta minun kehooni tuli Pyhän Hengen Voima.
        Se Voima painoi kaikki kipuni ja huonovointisuuteni kirkon lattiaan.
        Ja minä ylistin ja kiitin tästä Jeesusta Kristusta. Käsitin, että
        Jeesus oli kokouksessa ja kosketti minua. Siksi minä tuli terveeksi
        ja onnelliseksi. Tämän tapauksen voi lukea uskoontulo
        kertomuksestani sen loppupuolelta.

        Mvh J - K

        >>>Käsitin, että Jeesus oli kokouksessa ja kosketti minua.
        Siksi minä tuli terveeksi ja onnelliseksi. <<<<

        Tästä kului viikko. Olin jälleen helluntaiseurakunnan
        kokouksessa. Nyt tarkoitukseni oli tehdä kokosydäminen
        parannus ilman pienintäkään kompromissia ja antautua
        Jeesukselle Kristukselle. En kuitenkaan kokenut mitään.

        Saatana otti minut puhutteluun. Ja tämä hänen saarnansa
        minulle oli kauhistuttavin puhe, mitä minulle on koskaan
        puhuttu. Mutta mielenkiintoista tuossa puheessa oli se,
        että Paholainen tunnusti minulle, että Jeesus oli koskettanut
        minua ja parantanut minut. Hän ei sitä kieltänyt.

        Raamattu todistaa, että riivaajatkin uskovat ja tuntevat
        Jeesuksen Kristuksen, mutta ne vapisevat Hänen edessään.
        Tämäkin kokemus on uskoontulo kertomukseni lopussa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Käsitin, että Jeesus oli kokouksessa ja kosketti minua.
        Siksi minä tuli terveeksi ja onnelliseksi. <<<<

        Tästä kului viikko. Olin jälleen helluntaiseurakunnan
        kokouksessa. Nyt tarkoitukseni oli tehdä kokosydäminen
        parannus ilman pienintäkään kompromissia ja antautua
        Jeesukselle Kristukselle. En kuitenkaan kokenut mitään.

        Saatana otti minut puhutteluun. Ja tämä hänen saarnansa
        minulle oli kauhistuttavin puhe, mitä minulle on koskaan
        puhuttu. Mutta mielenkiintoista tuossa puheessa oli se,
        että Paholainen tunnusti minulle, että Jeesus oli koskettanut
        minua ja parantanut minut. Hän ei sitä kieltänyt.

        Raamattu todistaa, että riivaajatkin uskovat ja tuntevat
        Jeesuksen Kristuksen, mutta ne vapisevat Hänen edessään.
        Tämäkin kokemus on uskoontulo kertomukseni lopussa.

        Mvh J - K

        Kerrot tosi värikkäästi asioita. Keskustelut siis itse saatanan kanssa ja olit kauhistuttava saa puheessaan. No eipä tuokaan kirjoitus oikeasti mitään sanonut. Uskotko, kyse voi olla myös mielikuvituksesta ja tarpeena nähdä asiat tietyllä tapaa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kovin nöyrää vaikutusta anna. Koet tunnustuksen oikeutettuna itsellesi, koethan Jumalan sinulle antaneen lahjoja ja voiman, kuten uskovat kertovat, kun puhuvat pelkästään todellisesti omista töistään.

        Uskovat usein puhuvat voiman saamisen kokemuksesta, helluntailaiset koristavat paljon myös kielillä puhumista. Totuus on, että eiuskovat voi kokea myös niitä tietynlaisia tunnekokemuksia. Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella

        Lightning

        En minä yritäkään antaa nöyrää kuvaa itsestäni.
        Ehkä en olekaan nöyrä vaan jotakin muuta.
        Jos sitten sellaisena muuna pyrin antamaan
        nöyrän kuvan itsestäni, minä nöyristelen,
        ja sellaista vastaan on Jumala, sen tiedän.

        Mutta että saada olla sellainen kuin on, sitä vastaan
        ei Jumala ole. Jumala ei koskaan sano uskovalleen,
        että sinä et saa olla se mikä olet.

        Jumala antaa lahjoja ja voimaan jokaiselle uskovalle
        joka ottaa vastaan Hänen tarjoaman Toisen Puolustajan,
        Pyhän Hengen. Pyhä Henki ei koskaan tule uskovaan
        "tyhjin käsin". Hän tuo aina mukanaan siunauksensa
        ja siinä on armolahjoja ja voimaa todistaa Jeesuksesta.

        Ennen uskoontuloa ihmisellä on vaikea ottaa Jeesuksen
        nimeä huulilleen. Hän ei mielellään puhu Jeesuksesta.
        Hän häpeää Jeesusta ja välttää puhumasta Jeesuksesta,
        jos hän on jonkun asteinen uskova. Hän kokee, että tulisi
        todistaa, mutta kun ei uskalla kun ihmiset pilkkaa ja nauraa
        ja tuomitsee ja jopa heittävät ulos kaveripiiristä.

        Mutta kun Pyhä Henki tulee uskovaan ja täyttää Hänen
        olemuksensa läsnäolollaan, uskovalla on vaikea olla
        puhumatta Jeesuksesta Kristuksesta. Usein äsken
        uskoontullut koetaankin erittäin innokkaana todistajana.
        Sen innon ja rohkeuden on tietenkin Jumala, Pyhä Henki,
        vaikuttanut hänessä koska hän aikaisemmin häpesi Jeesusta
        eikä hänellä ollut rohkeutta puhua Jeesuksesta uskosta
        osattomien keskuudessa. Uskovalla on vaikea avata suutaan
        ja todistaa Jeesuksesta jos hän ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot tosi värikkäästi asioita. Keskustelut siis itse saatanan kanssa ja olit kauhistuttava saa puheessaan. No eipä tuokaan kirjoitus oikeasti mitään sanonut. Uskotko, kyse voi olla myös mielikuvituksesta ja tarpeena nähdä asiat tietyllä tapaa.

        Lightning

        >>>Keskustelut siis itse saatanan kanssa ja olit kauhistuttava saa puheessaan.<<<

        Saatana puhuttelee meitä jokaista joka päivä.
        Me emme kuitenkaan yleensä sitä tiedosta,
        että Saatana tässä nyt puhuu minulle. Me
        luulemme vihollisemme puhetta meidän
        omiksi ajatuksiksi ja jopa viisaudeksemme.
        Saatana kun tulee yleensä esittämään meille
        asioita sellaisella tavalla, että me pidämme
        niitä ajatuksia hyvinä ja viisaina. Siksi me
        tottelemme ja seuraamme häntä uskon kautta
        hänen puheeseen.

        Myös Jumala puhuu meidän ajatusmaailmaamme.
        Me seuraamme sitten Jumalaa uskomalla ja tottelemalla
        Hänen puhettaan.

        Ihminen siis kuuntelee joko Jumalaa ja seuraa Häntä
        tai ihminen kuuntelee Saatanaa ja seuraa häntä.

        Sinun ajatuksesi ja mielipiteesi erinäisistä asioista ei
        siis välttämättä ole ollenkaan sinun omiasi. Jostakin sinä
        olet ne mielipiteet saanut ja ottanut vastaan uskon kautta
        lähteeseen, josta ne tulevat. Tämä koskee meitä jokaista.

        Siksi on tärkeää pysähtyä miettimään ketä kuuntelen
        ja ketä tottelen ja niin seuraan. Sen, jota seuraamme,
        sen seuraan joudumme/pääsemme ikuisuudessa.
        Så är det!

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kovin nöyrää vaikutusta anna. Koet tunnustuksen oikeutettuna itsellesi, koethan Jumalan sinulle antaneen lahjoja ja voiman, kuten uskovat kertovat, kun puhuvat pelkästään todellisesti omista töistään.

        Uskovat usein puhuvat voiman saamisen kokemuksesta, helluntailaiset koristavat paljon myös kielillä puhumista. Totuus on, että eiuskovat voi kokea myös niitä tietynlaisia tunnekokemuksia. Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella

        Lightning

        >>>Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella<<<

        Sinä todistat, että olet herkkä joissakin asioissa ja koet esimerkiksi, jos kaikki ei ole kohdallaan. Se on "hyvä lahja". Riippuen siitä, mistä lähteestä se on. Käsitätkö?

        Mutta myös minä koen asioita, jopa ihmisistä. Joskus vuosien jälkeen ne ovat tulleet näkyvästi esille. Silloin olen todennut, että se mitä tästä henkilöstä koin, oli totta. Näitä tapauksia olisi kertoa paljon, mutta en tahdo paljastaa ihmisiä, niin en voi kertoa.

        Minä uskon, että koska olen uskossa JumalaPoikaan ja Hän on antanut minulle Pyhän Henkensä ja tullut minuun Pyhässä Hengesssä asumaan, minun kokemani toteutuneet asiat olivat Jumalan ilmoittamia asioita. Jostakin syystä Herra Jeesus näki
        hyväksi kertoa minulle tulevista tapahtumista.

        Nyt kun sinä sanot, että et ole uskossa ja kuitenkin koet ehkä samankaltaisia asioita, sinun tulee pohtia, mistä lähteestä ne kokemuksesi ovat. Onhan niin, että Jumala, on ja sielunvihollinen on.
        Nämä ovat kumpikin henkiä ja vaikuttavat meihin ihmisiin. Riippuen siitä, kenen omia me olemme. Minä olen Herran Jeesuksen Kristuksen oma. Entä sinä, kenen oma sinä olet?

        Olet välttämättä jonkun oma. Älä luule, ettei kukaan omista sinua, ja että sinä olet itse itsesi herra. Ei ole niin. Joku on sinunkin herra ja sinä kuulut tälle herrallesi.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Itse olen herkkä tietyllä tapaa asioissa ja myös asiat tuntuvat syvästi, esimerkiksi "aistin", jos kuten ettei kaikki ole ihan kohdallaan...ennen kuin ymmärrän asiaa järjellä, ymmärrän sen tunteella<<<

        Sinä todistat, että olet herkkä joissakin asioissa ja koet esimerkiksi, jos kaikki ei ole kohdallaan. Se on "hyvä lahja". Riippuen siitä, mistä lähteestä se on. Käsitätkö?

        Mutta myös minä koen asioita, jopa ihmisistä. Joskus vuosien jälkeen ne ovat tulleet näkyvästi esille. Silloin olen todennut, että se mitä tästä henkilöstä koin, oli totta. Näitä tapauksia olisi kertoa paljon, mutta en tahdo paljastaa ihmisiä, niin en voi kertoa.

        Minä uskon, että koska olen uskossa JumalaPoikaan ja Hän on antanut minulle Pyhän Henkensä ja tullut minuun Pyhässä Hengesssä asumaan, minun kokemani toteutuneet asiat olivat Jumalan ilmoittamia asioita. Jostakin syystä Herra Jeesus näki
        hyväksi kertoa minulle tulevista tapahtumista.

        Nyt kun sinä sanot, että et ole uskossa ja kuitenkin koet ehkä samankaltaisia asioita, sinun tulee pohtia, mistä lähteestä ne kokemuksesi ovat. Onhan niin, että Jumala, on ja sielunvihollinen on.
        Nämä ovat kumpikin henkiä ja vaikuttavat meihin ihmisiin. Riippuen siitä, kenen omia me olemme. Minä olen Herran Jeesuksen Kristuksen oma. Entä sinä, kenen oma sinä olet?

        Olet välttämättä jonkun oma. Älä luule, ettei kukaan omista sinua, ja että sinä olet itse itsesi herra. Ei ole niin. Joku on sinunkin herra ja sinä kuulut tälle herrallesi.

        Mvh J - K

        Ihan kuin me olisimme jotain palloja joita saatana ja Jumala pallottelevat. Väität ettei ihmisellä ei ole omaa tahtoa eikä siis omia ajatuksiakaan, kaikki on Jumalan tai saatana puhetta. Sairasta!
        Silti laitoin sinulle aloituksen jossa kysyn nyt sinulta:miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?
        Vai oletko oikeasti sitä mieltä että.... Jumala tai saatana on äänessä koko ajan?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ihan kuin me olisimme jotain palloja joita saatana ja Jumala pallottelevat. Väität ettei ihmisellä ei ole omaa tahtoa eikä siis omia ajatuksiakaan, kaikki on Jumalan tai saatana puhetta. Sairasta!
        Silti laitoin sinulle aloituksen jossa kysyn nyt sinulta:miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?
        Vai oletko oikeasti sitä mieltä että.... Jumala tai saatana on äänessä koko ajan?

        Olen samaa mieltä kanssasi AB.

        Tuossa Mvh J - K:n tavassa tyylissä hän ulkoistaa kaiken saatanan viaksi ja siten pesee omia käsiään.

        Äärikarismaattisten hurmahenki touhua, eli ei tervettä Hengellisyyttä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ihan kuin me olisimme jotain palloja joita saatana ja Jumala pallottelevat. Väität ettei ihmisellä ei ole omaa tahtoa eikä siis omia ajatuksiakaan, kaikki on Jumalan tai saatana puhetta. Sairasta!
        Silti laitoin sinulle aloituksen jossa kysyn nyt sinulta:miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?
        Vai oletko oikeasti sitä mieltä että.... Jumala tai saatana on äänessä koko ajan?

        >>>miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?<<<

        Vastaus on lyhyt: Jumalan tuntemisen kautta. Sekä
        elämällä Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?<<<

        Vastaus on lyhyt: Jumalan tuntemisen kautta. Sekä
        elämällä Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan.

        Mvh J - K

        Niin mekin.
        Kysymys oli että mistä tiedät että se on Jumala eikä sinun oma mieli? Vai onko sillä eroa sulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>miten erotat omat ajatuksesi Jumalan ajatuksistasi?<<<

        Vastaus on lyhyt: Jumalan tuntemisen kautta. Sekä
        elämällä Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan.

        Mvh J - K

        Ja jos tätä asiaa kehittää lisää, voidaan sanoa. että ajatuksiin
        tulee asia, joka on yllättävä ja uskova huomaa ja toteaa itselleen,
        etten itse tätä ajatusta kehittänyt, eikä se ole silloin minusta.

        Ja siitä, että se ajatus on sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa.
        Jumalan tahdon tietää kun elää Hänen kanssaan Häntä lähellä
        kuten Johannes pää Jeesuksen rintaa vasten. Se tarkoittaa
        läheistä rakkaussuhdetta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
        Tämä on mahdollista jokaiselle uskovalle.

        Jumalan tunteminen alkaa Raamatun Sanan tuntemisella.
        Raamatun Sanan tunteminen alkaa Pyhän Hengen täyteydestä
        Sanan äärellä lukien tutkien Raamattua ja kysellen Herralta,
        mitä Sinä tahdot tällä kertoa minulle tässä hetkessä. Uskova
        siis uskoo ja kuuntelee Herraa Jeesusta Kristusta. Kun Jeesus
        näkee, että uskova tahtoo kuulla Hänen opetusta ja puhetta,
        Jeesus tietysti opettaa ja puhuu sellaiselle opetuslapselle.
        Silloin ihminen oppii tietämään mitkä asiat ovat Jumalasta
        ja mitkä jostakin muusta lähteestä. Jumalan läheisyydessä
        Pyhän Hengen täyteydessä uskovalla on myös hengellinen
        herkkyys ja siinä herkkyydessä TIETÄÄ mikä on Jumalasta
        ja mikä ei.

        Sinun ei siis tarvitse olla teologian tohtori tietääksesi,
        mikä on Jumalasta ja mikä ei. Mutta sinun tulee elää
        lähellä Jumalaa. Tämä on se tärkein asia kun puhumme
        Jumalan puheen kuulemisesta ja kyvystä arvioida asioita.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos tätä asiaa kehittää lisää, voidaan sanoa. että ajatuksiin
        tulee asia, joka on yllättävä ja uskova huomaa ja toteaa itselleen,
        etten itse tätä ajatusta kehittänyt, eikä se ole silloin minusta.

        Ja siitä, että se ajatus on sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa.
        Jumalan tahdon tietää kun elää Hänen kanssaan Häntä lähellä
        kuten Johannes pää Jeesuksen rintaa vasten. Se tarkoittaa
        läheistä rakkaussuhdetta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
        Tämä on mahdollista jokaiselle uskovalle.

        Jumalan tunteminen alkaa Raamatun Sanan tuntemisella.
        Raamatun Sanan tunteminen alkaa Pyhän Hengen täyteydestä
        Sanan äärellä lukien tutkien Raamattua ja kysellen Herralta,
        mitä Sinä tahdot tällä kertoa minulle tässä hetkessä. Uskova
        siis uskoo ja kuuntelee Herraa Jeesusta Kristusta. Kun Jeesus
        näkee, että uskova tahtoo kuulla Hänen opetusta ja puhetta,
        Jeesus tietysti opettaa ja puhuu sellaiselle opetuslapselle.
        Silloin ihminen oppii tietämään mitkä asiat ovat Jumalasta
        ja mitkä jostakin muusta lähteestä. Jumalan läheisyydessä
        Pyhän Hengen täyteydessä uskovalla on myös hengellinen
        herkkyys ja siinä herkkyydessä TIETÄÄ mikä on Jumalasta
        ja mikä ei.

        Sinun ei siis tarvitse olla teologian tohtori tietääksesi,
        mikä on Jumalasta ja mikä ei. Mutta sinun tulee elää
        lähellä Jumalaa. Tämä on se tärkein asia kun puhumme
        Jumalan puheen kuulemisesta ja kyvystä arvioida asioita.

        Mvh J - K

        Taas perustat tähän hengen täyteys oppiisi, joka ei ole Raamatun mukainen !

        " Jumalan tunteminen alkaa Raamatun Sanan tuntemisella.
        Raamatun Sanan tunteminen alkaa Pyhän Hengen täyteydestä "

        Kun pohja ja perusta on jo pielessä / vinossa, niin miten muu sen päälle rakennettu voisi olla millään suorassa / kunnossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse jaikal? Kehuminen sitä luokkaa, että voisikohan olla itsekehun tuulahduksen vire, joka leijailee palstalla puskien pimennossa.

        Lightning

        Mvh J-K Ei kirjoittanut epäilemääsi kirjoitusta, vaan minä Anonyymi. Huomaan milloin Jeesus on ollut inspiroijana, samoin milloin saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mvh J-K Ei kirjoittanut epäilemääsi kirjoitusta, vaan minä Anonyymi. Huomaan milloin Jeesus on ollut inspiroijana, samoin milloin saatana.

        No, nyt omakehu ja ylpeys ja paisuneisuus näkyy sinunkin kirjoituksestasi hyvin selvästi.

        Sanoma siis oli: Kyllä MINÄ tiedän ja MINÄ osaan erottaa !

        Voi hyvää päivää sentään teidän aivan karseaa sydämen asennettanne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ehkäpä kirjoitit ruotsiksi ja käänsit AI tekoälyllä, eihän se
        olisi ensimmäinen kerta kun tulee täydellistä jälkeä tekoälyn
        avulla, kuten jo aiemmin kerroit?<<<

        Voin sanoa sinulle rehellisesti Jumalan kasvojen edessä,
        että en kirjoittanut ruotsiksi enkä käyttänyt tekoälyä.
        En edes osaa kirjoittaa ruotsiksi yhtä hyvin kuin suomeksi.
        Minulla nimittäin on myös ruotsi heikko, varmasti heikompi
        kuin suomi. Olen siis kielivammainen. Sen siitä saa kun
        muutta ulkomaille.

        Kehutekstin on joku minulle tuntematon kirjoittanut.

        Mvh J - K

        Tunnustan punastelematta, että kehuin Mvh J-K:ta. Mielestäni näillä paholaisen saastuttamilla sivuilla tälläiset raikkaat, Jeesuksen tuoksua henkivät kirjoitukset ovat tarpeellisia. Vaikka te sonnassa rypevät Jumalan pilkkaajat, levitätte löyhkäänne kaikkeen Pyhään, en voi olla rakastamatta teitäkin, sillä Jumala antoi teillekin tarkoituksen elämäänne. Tiedän, että Lightningiä kuvottaa "rakkaus" sana. Ehkä sinäkin opit, kokemuksen karttuessa, tajuamaan rakkauden oikean merkityksen. Apostoli Johanneksesta tuli rakkauden apostoli vanhetessaan. Samoin moni rikollinenkin muuttui viisastuessaan ja ymmärtäessään yhteisen hyvän, saadessaan armon, rauhan ja Jumalisen ilon elämäänsä. Anteeksi jos loukkaannuit karkeista ilmaisuistani,Lightning, mutta sinun on nähtävä kontrasti kokonaisvaltaisen hyvän ja saastan välillä, ennen kuin se on myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi AB.

        Tuossa Mvh J - K:n tavassa tyylissä hän ulkoistaa kaiken saatanan viaksi ja siten pesee omia käsiään.

        Äärikarismaattisten hurmahenki touhua, eli ei tervettä Hengellisyyttä.

        Miksi te kadotuksen lapset käytte Jumalanmies Mvh J-K :n kimppuun? Hän kertoo Jumalan avarasta sylistä. mikä ei hyljeksi kaltaisiannekaan, vaan haluaa teidän palaavan lapsuutenne kotiin itkien ja katuen, kuin tuhlaaja poika/tyttö. En ymmärrä, mikä on Raamatun ja oman kokonaisetunne vastainen asia hänen hyvissä oivalluksissaan. En viitsi sanoa mitä huomaan teissä, kiihkeissä kadotuksen lapsissa, jotka teeskentelette kristittyjä ja näin yritätte aiheuttaa riitaa uskovien välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustan punastelematta, että kehuin Mvh J-K:ta. Mielestäni näillä paholaisen saastuttamilla sivuilla tälläiset raikkaat, Jeesuksen tuoksua henkivät kirjoitukset ovat tarpeellisia. Vaikka te sonnassa rypevät Jumalan pilkkaajat, levitätte löyhkäänne kaikkeen Pyhään, en voi olla rakastamatta teitäkin, sillä Jumala antoi teillekin tarkoituksen elämäänne. Tiedän, että Lightningiä kuvottaa "rakkaus" sana. Ehkä sinäkin opit, kokemuksen karttuessa, tajuamaan rakkauden oikean merkityksen. Apostoli Johanneksesta tuli rakkauden apostoli vanhetessaan. Samoin moni rikollinenkin muuttui viisastuessaan ja ymmärtäessään yhteisen hyvän, saadessaan armon, rauhan ja Jumalisen ilon elämäänsä. Anteeksi jos loukkaannuit karkeista ilmaisuistani,Lightning, mutta sinun on nähtävä kontrasti kokonaisvaltaisen hyvän ja saastan välillä, ennen kuin se on myöhäistä.

        Sinä vielä kehtaat puhua rakkaudesta, vaikka itse vihaat ja herjaat ja hyökkäät uudestisyntyneiden uskovienkin päälle, syyttäen:

        " Vaikka te sonnassa rypevät Jumalan pilkkaajat, levitätte löyhkäänne kaikkeen Pyhää "

        Häpeä !

        Niin ja minä itse olen uudestisyntynyt, jota sinä herjaat ja samalla jopa Mestariani Jeesusta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te kadotuksen lapset käytte Jumalanmies Mvh J-K :n kimppuun? Hän kertoo Jumalan avarasta sylistä. mikä ei hyljeksi kaltaisiannekaan, vaan haluaa teidän palaavan lapsuutenne kotiin itkien ja katuen, kuin tuhlaaja poika/tyttö. En ymmärrä, mikä on Raamatun ja oman kokonaisetunne vastainen asia hänen hyvissä oivalluksissaan. En viitsi sanoa mitä huomaan teissä, kiihkeissä kadotuksen lapsissa, jotka teeskentelette kristittyjä ja näin yritätte aiheuttaa riitaa uskovien välille.

        Olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi !

        Joten lopeta tälläiset harhakuvitelmiin perustuvat perättömät syyttelysi !

        Sinun oma touhusi menee nyt tähän luokkaan:

        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        !!!
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        !!!


    • Anonyymi

      Tekeekö totuuden hiljainen hiipiminen mieleesi noin pahaa ? Olet hyvin negatiivinen ihminen. Mutta siemen on nyt kylvetty. Se alkaa kasvaa mielessäsi, kunnes se puhkeaa esiin, et mahda sille mitään. Uskoon tulosi voi olla raju, tai hiljaa etenevä. Näen lapsen ja vaanivan vaaran. Pidä huoli lapsestasi.

    • Anonyymi

      Käsitellään vielä nikki Mvh J - K:n, alias Jaikalin aiemmin kirjoittamia asioita, että ovatko ne niin kuin hän itse väittää, eli saatu Pyhältä Hengeltä, vai vain omaksuttua ihmis "viisautta" ?

      Tässä hänen kirjoituksensa, jonka kautta kyllä asia paljastuu Raamatun Sanalla:

      ------------------------------
      " Sinun kirjoituksistasi huokuu epäusko ja sellainen ikävä asia, että sinä et ole kokenut, etkä koe, Pyhän Hengen Voimaa ja läsnäoloa erilaisissa tilanteissa. Se huomio tekstistäsi nousee.

      Minä olen lukenut vuosia sinun tekstejäsi, ja kun puhummen näistä asioista, todistat aina tavalla tai toisella että et ole täyttynyt Hengellä. Kirjoituksissasi vastustat Pyhän Hengen täyteyttä. Se todistaa sinusta ja opeistasi paljon.

      Minä olen kokenut seurakunnissa ja omassa yksityisessä elämässäni Pyhän Hengen läsnäoloa ja voimaa. Sitä ei ole aina joka päivä ja joka hetki koettavissa yhtä voimakkaasti. Mutta kun Hän tulee Voimalla johonkin tilanteeseen, se on koettavissa. Sitä ei tarvitse kysyä keneltäkään, että onko täällä Pyhä Henki vai ei. Ja kun Pyhä Henki tulee, silloin siinä on elämä ja usko ja KAIKKI mitä Jumala on ja mitä Hän vaikuttaa. Silloin myös armolahjat toimivat Hänen vaikutuksestaan.

      On suurta eksytystä vähätellä Pyhän Hengen merkitystä uskovalle ja seurakunnalle.
      On suurta eksytystä opettaa uskovalle. että hänellä on jo Pyhä Henki koska hän on uskossa. Opetuslapset olivat uskossa, mutta heillä ei vielä ollut Pyhän Hengen täyteyttä.
      He saivat Pyhän Hengen (täyteyden ja läsnäolon) vasta helluntaipäivänä. Mekin tarvitsemme oman helluntain,

      Mvh J - K "

      --------------------------------------

      Tuossa Mvh J - K kehoittaa tavoittelemaan omaa helluntaita !

      Mitä opetuslapsille oikeasti tapahtui helluntaina, siis Raamatun mukaan ?

      Helluntaina Jumala asetti ja varusti ja voiteli opetuslapset Apostolin palvelutehtävään !

      Jumala vahvisti sen TEHTÄVÄÄN ASETTAMISEN ihmein ja merkein koko seurakunnalle !

      Eli tuosta päivästä lähtien opetuslapsista tuli uuden liiton apostoleja / vanhimpia !

      Mitä siis nikki Mvh J - K:n, alias Jaikali tuossa oikeasti kehoittikaan tavoittelemaan, vaikka toki itse sitä ollenkaan käsittämättä ???

      Jumalan apostoliksi asettamista ja varustamista ja voitelua !!!

      Voi tätä syväsokeutta ja sen määrää ja mittaa !!!

      Tämä oli nyt vain yksi ainut, mutta SUURI valhe opetus !

      Eikä Pyhä Henki / Jumala opeta valhetta !

      Kumpi siis valehtelee ?

      1) Nikki Mvh J - K:n, alias Jaikali ?

      2) Jumala / Jumalan Sana / Pyhä Henki ?

      Ja voin antaa ja paljastaa lisää näitä nikki Mvh J - K:n, alias Jaikalin valheita ja suurta itsepetosta, siis muka Pyhältä Hengeltä saatua opetusta, jotka ovat Raamatun Sanalla tutkien täyttä puppua ja valhetta !

      • Anonyymi

        Jos Jumala käskee sinua paljastaa eksytyksiä, olkoon kenen tahansa kirjoittamia,
        sinun tulee olla siinä työssä uskollinen. Silloin sinä teet Herran työtä, et omaa
        työtäsi ja Herra on tietysti kanssasi ja johdattaa siinä työssä.

        Mutta jos minä teen Herran työtä, ja sinä et sitä tee vaan vastustat sitä,
        sinä et vastustakaan minua vaan Jeesusta Kristusta. Voit paljastua
        nykyajan Saulus Tarsolaiseksi, joka totesi kohdattuaan Herran :
        "Luulin minäkin, että" ...

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala käskee sinua paljastaa eksytyksiä, olkoon kenen tahansa kirjoittamia,
        sinun tulee olla siinä työssä uskollinen. Silloin sinä teet Herran työtä, et omaa
        työtäsi ja Herra on tietysti kanssasi ja johdattaa siinä työssä.

        Mutta jos minä teen Herran työtä, ja sinä et sitä tee vaan vastustat sitä,
        sinä et vastustakaan minua vaan Jeesusta Kristusta. Voit paljastua
        nykyajan Saulus Tarsolaiseksi, joka totesi kohdattuaan Herran :
        "Luulin minäkin, että" ...

        Mvh J - K

        Mitä sinä TAAS sekoilet ?

        Älä sekoita opillisia puuteitasi muuhun toimintaasi !

        Sinä voit vaikkapa evankelioida kuinka paljon tahansa eikä siinä ole mitään väärää, enkä minä oikeaa toimintaasi saati sinua itseäsi vastaan tässä taistele !!!

        Minä puutun vain sinun valheellisiin oppeihisi, en muuta !

        Siis minä EN vainoa sinua !!!

        Minä vain joudun puuttumaan sinun Raamatun vastaisiin oppeihisi ja opetuksiisi joita täälläkin jaat !

        Ja valhe ei paljastu muuten kuin kertomalla / sanomalla Raamatun Totuus !

        Vain Totuus voi tehdä ja tekee vapaaksi !

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Mutta sinä et selvästikkään edes halua löytää Totuutta, joten et vapaudu noista oppimistasi valheista !

        Surullista, todella surullista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala käskee sinua paljastaa eksytyksiä, olkoon kenen tahansa kirjoittamia,
        sinun tulee olla siinä työssä uskollinen. Silloin sinä teet Herran työtä, et omaa
        työtäsi ja Herra on tietysti kanssasi ja johdattaa siinä työssä.

        Mutta jos minä teen Herran työtä, ja sinä et sitä tee vaan vastustat sitä,
        sinä et vastustakaan minua vaan Jeesusta Kristusta. Voit paljastua
        nykyajan Saulus Tarsolaiseksi, joka totesi kohdattuaan Herran :
        "Luulin minäkin, että" ...

        Mvh J - K

        Tämä muuten on todella ihmeellinen tämä sinun asenteesi Mvh J - K !

        Sinä ikäänkuin oikeutat noiden valheittesi ja väärien oppiesi levittämisen sillä perusteella, että levität evankeliumia ja sanomaa pelastuksesta !

        Ihme ajatustapa / asenne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä TAAS sekoilet ?

        Älä sekoita opillisia puuteitasi muuhun toimintaasi !

        Sinä voit vaikkapa evankelioida kuinka paljon tahansa eikä siinä ole mitään väärää, enkä minä oikeaa toimintaasi saati sinua itseäsi vastaan tässä taistele !!!

        Minä puutun vain sinun valheellisiin oppeihisi, en muuta !

        Siis minä EN vainoa sinua !!!

        Minä vain joudun puuttumaan sinun Raamatun vastaisiin oppeihisi ja opetuksiisi joita täälläkin jaat !

        Ja valhe ei paljastu muuten kuin kertomalla / sanomalla Raamatun Totuus !

        Vain Totuus voi tehdä ja tekee vapaaksi !

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Mutta sinä et selvästikkään edes halua löytää Totuutta, joten et vapaudu noista oppimistasi valheista !

        Surullista, todella surullista !

        En ole Mvh J- K . En näe hänen kirjoituksissaan mitään Raamatun vastaista. Vain Jumalan avaraa, raikasta Pyhän Hengen tuoksua. Mutta sinun raivokas hyökkäilysi Jumalan miestä kohtaan, kielii selvästi oman mestarisi löyhkästä. Juuri noin saatana tekee, kun huomaa lopullisen tappionsa lähestyvän. Hän vaikuttaa mielessäsi, kun huomaa, että Jumalan hyvyys vetää ihmisiä puoleensa ja helvetin paisti karkaa häneltä vihollisen puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Mvh J- K . En näe hänen kirjoituksissaan mitään Raamatun vastaista. Vain Jumalan avaraa, raikasta Pyhän Hengen tuoksua. Mutta sinun raivokas hyökkäilysi Jumalan miestä kohtaan, kielii selvästi oman mestarisi löyhkästä. Juuri noin saatana tekee, kun huomaa lopullisen tappionsa lähestyvän. Hän vaikuttaa mielessäsi, kun huomaa, että Jumalan hyvyys vetää ihmisiä puoleensa ja helvetin paisti karkaa häneltä vihollisen puolelle.

        Sokea ei vain näe !

        Ano Herralta silmävoidetta, että näkisit !

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Ja sinähän nyt tuomitsit itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Sinä itsehän se nyt raivokkaasti hyökkäilet ja annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi ja jopa herjaat Mestariani !

        " mestarisi löyhkästä "

        Minä näet olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi ja Mestarini on Herra !

        Varo hyvä ihminen !

        Tuollaiset valheisiin / harhakuvitelmiin perustuvat herjaamiset eivät ole mikään kevyt asia !

        No, kaltaiseltasi äärikarismaattiselta riehujalta tuskin muuta olisi voinut odottaakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokea ei vain näe !

        Ano Herralta silmävoidetta, että näkisit !

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Ja sinähän nyt tuomitsit itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !

        Sinä itsehän se nyt raivokkaasti hyökkäilet ja annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi ja jopa herjaat Mestariani !

        " mestarisi löyhkästä "

        Minä näet olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi ja Mestarini on Herra !

        Varo hyvä ihminen !

        Tuollaiset valheisiin / harhakuvitelmiin perustuvat herjaamiset eivät ole mikään kevyt asia !

        No, kaltaiseltasi äärikarismaattiselta riehujalta tuskin muuta olisi voinut odottaakkaan.

        Et ole koskaan ollut uudestisyntynyt,kiihkeä tyhjän kirjoittaja. Teeskentelet uudestisyntynyttä ateistin härskiydellä, toivoen saavasi riitaa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole koskaan ollut uudestisyntynyt,kiihkeä tyhjän kirjoittaja. Teeskentelet uudestisyntynyttä ateistin härskiydellä, toivoen saavasi riitaa aikaiseksi.

        Voi voi, tuota sinun touhuasi !

        Sinun oma touhusi menee nyt tähän luokkaan:

        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Tuo kuvastaa todella hyvin ja oikein sinun toimintaasi juuri nyt !

        Olen todellakin uudestisyntynyt ja minulla toimivat armolahjat !

        Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, tuota sinun touhuasi !

        Sinun oma touhusi menee nyt tähän luokkaan:

        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Tuo kuvastaa todella hyvin ja oikein sinun toimintaasi juuri nyt !

        Olen todellakin uudestisyntynyt ja minulla toimivat armolahjat !

        Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?

        >>>Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?<<<

        Sinä itse annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi miltei jokaisessa
        kirjoituksessasi. Kun sinä kerrot esim. minusta, kaikki menee väärin,
        ei yhtään asiaa, joka täsmää.

        Ja mikä vakavinta, sinä tuomitset opit Pyhällä Hengellä täyttymisestä
        ja henkikasteesta vääriksi opeiksi. Nämä opit ovat Raamatussa selvästi
        luettavissa Apostolien teoissa ja Jeesuksen jäähyväispuheessa. Sinä luulet,
        että tuomitset minua, mutta sinä tuomitset Jumalan Sanaa, koska Sana
        todistaa minun kanssani yhtäpitävästi. Sanasta nämä asiat nousevat, eivät
        helluntailaisista Raamatun opettajista eikä minusta. Helluntailaiset eivät
        vastusta opetustani Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja henkikasteesta
        koska he tuntevat Sanaa ja ovat Sanan palvelijoita.

        Sinä väität tässä ketjussa, että henkikaste kuuluu vain niille, joille Jumala
        on tarkoittanut jonkun erikoistehtävän, asettaa apostoliksi, ja siksi antaa
        erikoisvoitelun? Efesoksen uskovat, sekä Korneliuksen huonekunta, olivat
        pakanoita, He saivat Pyhän Hengen samoin kuin apostolit alussa
        kielilläpuhumisineen. Heitä ei asetettu mihinkään erikoistehtävään
        eikä varsinkaan apostoleiksi, Kuitenkin he saivat Pyhän Hengen täyteyden.

        Näin sinä opetuksellasi kiellät Pyhän Hengen täyteyden ja sen tavoittelun
        tavallisilta riviuskovilta. Se on Jeesuksen ja Pyhän Hengen vastustamista
        koska Sana käskee uskovia täyttymään Pyhällä Hengellä. Näistä asioista
        johtuen tiedän, että et palvele kirjoituksillasi Herraa Jeesusta Kristusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen lahja/täyteys kuuluu jokaiselle
        uudestisyntyneelle itsensä uskovana kastattaneelle uskovalle.

        Minä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä, niin kuin apostolit
        ja muut Raamatun henkilöt, ja miljoonat tämän päivän uskovat. Mikäli
        minä en olisi itse löytänyt näitä asioita Raamatusta, minä en olisi
        koskaan täyttynyt Pyhälä Hengellä ja puhunut uusilla kielillä.
        Enhän olisi uskonut, enkä siksi myöskään ottanut vastaan.

        Jumala toimii yhteistyössä Sanan kanssa. Yleensä uskovilla on vaikea
        täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä kaikki täyty koskaan. Tämä johtuu yleensä
        väärästä opetuksesta. Mutta kun Sanaa opetetaan, niin kuin on
        Kirjoitettu, Jumalan toimii yhteistyössä Sanansa kanssa ja uskovat
        saavat Sanan kautta uskon Pyhän Hengen täyteyteen ja täyttyvät
        Pyhällä Hengellä. Kaikessa Jumalan toiminnassa on Sana mukana.
        Tästä johtuen seurakunnissa tulee julistaa ja opettaa Jumalasta
        tullutta Sanaa.

        Olin kuullut Jumalan Sanan opetusta aiheesta. Sanan kautta Jumala
        vaikutti minussa uskoa Pyhällä Hengellä täyttymiseen, ja sillä uskolla,
        jonka Jeesus, Sana, vaikutti, minä otin vastaan Pyhän Hengen täyteyden.
        Ja tätä Jumalan tahtoa, toimintaa ja työtä sinä vastustat. Vastustat
        siis Jumalaa, joka tahtoo täyttää, ja täyttää, uskoviaan
        Pyhällä Hengellä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?<<<

        Sinä itse annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi miltei jokaisessa
        kirjoituksessasi. Kun sinä kerrot esim. minusta, kaikki menee väärin,
        ei yhtään asiaa, joka täsmää.

        Ja mikä vakavinta, sinä tuomitset opit Pyhällä Hengellä täyttymisestä
        ja henkikasteesta vääriksi opeiksi. Nämä opit ovat Raamatussa selvästi
        luettavissa Apostolien teoissa ja Jeesuksen jäähyväispuheessa. Sinä luulet,
        että tuomitset minua, mutta sinä tuomitset Jumalan Sanaa, koska Sana
        todistaa minun kanssani yhtäpitävästi. Sanasta nämä asiat nousevat, eivät
        helluntailaisista Raamatun opettajista eikä minusta. Helluntailaiset eivät
        vastusta opetustani Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja henkikasteesta
        koska he tuntevat Sanaa ja ovat Sanan palvelijoita.

        Sinä väität tässä ketjussa, että henkikaste kuuluu vain niille, joille Jumala
        on tarkoittanut jonkun erikoistehtävän, asettaa apostoliksi, ja siksi antaa
        erikoisvoitelun? Efesoksen uskovat, sekä Korneliuksen huonekunta, olivat
        pakanoita, He saivat Pyhän Hengen samoin kuin apostolit alussa
        kielilläpuhumisineen. Heitä ei asetettu mihinkään erikoistehtävään
        eikä varsinkaan apostoleiksi, Kuitenkin he saivat Pyhän Hengen täyteyden.

        Näin sinä opetuksellasi kiellät Pyhän Hengen täyteyden ja sen tavoittelun
        tavallisilta riviuskovilta. Se on Jeesuksen ja Pyhän Hengen vastustamista
        koska Sana käskee uskovia täyttymään Pyhällä Hengellä. Näistä asioista
        johtuen tiedän, että et palvele kirjoituksillasi Herraa Jeesusta Kristusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen lahja/täyteys kuuluu jokaiselle
        uudestisyntyneelle itsensä uskovana kastattaneelle uskovalle.

        Minä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä, niin kuin apostolit
        ja muut Raamatun henkilöt, ja miljoonat tämän päivän uskovat. Mikäli
        minä en olisi itse löytänyt näitä asioita Raamatusta, minä en olisi
        koskaan täyttynyt Pyhälä Hengellä ja puhunut uusilla kielillä.
        Enhän olisi uskonut, enkä siksi myöskään ottanut vastaan.

        Jumala toimii yhteistyössä Sanan kanssa. Yleensä uskovilla on vaikea
        täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä kaikki täyty koskaan. Tämä johtuu yleensä
        väärästä opetuksesta. Mutta kun Sanaa opetetaan, niin kuin on
        Kirjoitettu, Jumalan toimii yhteistyössä Sanansa kanssa ja uskovat
        saavat Sanan kautta uskon Pyhän Hengen täyteyteen ja täyttyvät
        Pyhällä Hengellä. Kaikessa Jumalan toiminnassa on Sana mukana.
        Tästä johtuen seurakunnissa tulee julistaa ja opettaa Jumalasta
        tullutta Sanaa.

        Olin kuullut Jumalan Sanan opetusta aiheesta. Sanan kautta Jumala
        vaikutti minussa uskoa Pyhällä Hengellä täyttymiseen, ja sillä uskolla,
        jonka Jeesus, Sana, vaikutti, minä otin vastaan Pyhän Hengen täyteyden.
        Ja tätä Jumalan tahtoa, toimintaa ja työtä sinä vastustat. Vastustat
        siis Jumalaa, joka tahtoo täyttää, ja täyttää, uskoviaan
        Pyhällä Hengellä.

        Mvh J - K

        Hassua.. Tänään mietin, päivällä, itsekseni meikatessani kylppärissä, että se Jouko luulee että jos vastustaa häntä, vastustaa Jumalaa. Suutuin sinulle.
        Ja tässä se on todennettuna sun viestissäsi.. Pidät itseäsi jumalana.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hassua.. Tänään mietin, päivällä, itsekseni meikatessani kylppärissä, että se Jouko luulee että jos vastustaa häntä, vastustaa Jumalaa. Suutuin sinulle.
        Ja tässä se on todennettuna sun viestissäsi.. Pidät itseäsi jumalana.

        Ei näille sitä mitään mistään sanoa. Luultavasti elää täysin todellisuuden ulkopuolella haavemaailmassa, jossa hän saa viestejä Jumalalta. Jos kyseisiä viestejä lukee, näkee hyvin todellisuudesta irtaantuneen ajatusmaailman, jossa on vain hän itse Hengen täydellisessä opastuksessa....mitä siis tällaisessa tapauksessa kannattaa sanoa mitään...eläköön harhassa.

        Lightning


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hassua.. Tänään mietin, päivällä, itsekseni meikatessani kylppärissä, että se Jouko luulee että jos vastustaa häntä, vastustaa Jumalaa. Suutuin sinulle.
        Ja tässä se on todennettuna sun viestissäsi.. Pidät itseäsi jumalana.

        Sinä kerrot toisessa ketjusssa, taisi olla, että et tiedä mitä Jumala puhuu.
        Nyt tiedät, mitä Jumla puhu, sillä Hän näyttää puhuvan sinulle, vaikka et
        sitä aina huomaa. Ja niin Raamattu todistaa Jumasta. Hän puhuu ja ihmiset
        eivät aina käsitä, että Jumala heille puhuu. He luulevat ajatuksiaan omiksi.

        Nyt näyttää siltä, että Jumala sanoi sinulle saman asian, mistä minä
        kirjoitin aikaisemmin, nimittäin sen, että julistamaani sanaa vastustava
        ihminen vastustaa nimenomaan Sanaa, siis Jumalaa, ei minua.

        Minä en luule itseäni Jumalaksi mutta tiedän, että Hän on minussa.
        Minun tarkoitukseni ja toiveeni on, että Hän saa elää ja vaikuttaa kauttani.

        Minua sinä nyt ilahdutat koska Jumala on todistanut sinulle puhuvansa
        sinulle. Tämä tietenkin sillä ehdolla, että todistuksesi on tosi. Ja miksi
        minä sitä epäilisinkään.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näille sitä mitään mistään sanoa. Luultavasti elää täysin todellisuuden ulkopuolella haavemaailmassa, jossa hän saa viestejä Jumalalta. Jos kyseisiä viestejä lukee, näkee hyvin todellisuudesta irtaantuneen ajatusmaailman, jossa on vain hän itse Hengen täydellisessä opastuksessa....mitä siis tällaisessa tapauksessa kannattaa sanoa mitään...eläköön harhassa.

        Lightning

        >>>jossa hän saa viestejä Jumalalta<<<

        Tais aurorakin saada viestiä Jumalalta.
        En siis ole ainoa, joka saa viestiä Jumalalta.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näille sitä mitään mistään sanoa. Luultavasti elää täysin todellisuuden ulkopuolella haavemaailmassa, jossa hän saa viestejä Jumalalta. Jos kyseisiä viestejä lukee, näkee hyvin todellisuudesta irtaantuneen ajatusmaailman, jossa on vain hän itse Hengen täydellisessä opastuksessa....mitä siis tällaisessa tapauksessa kannattaa sanoa mitään...eläköön harhassa.

        Lightning

        Ihminen on joko Saatana valtakunnassa tai Jumalan valtakunnassa.
        Jumalan valtakunnan ulkopuolella elävä ihminen ei käsitä
        valtakunnassa sisällä eläviä ihmisiä eikä siellä tapahtuvia asioita.

        Tiesitkö, että Jumalan valtakunta on sinua hyvin lähellä, ja että
        sinä voit päästä sinne sisälle. Ovi silälle valtakuntaan on kaikille
        sama. Mutta se on sinun valintasi, tahdotko tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan ja elää Jumalan valtakunnassa ja nähdä ja käsittää
        valtakuntaa ja sen asioita.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on joko Saatana valtakunnassa tai Jumalan valtakunnassa.
        Jumalan valtakunnan ulkopuolella elävä ihminen ei käsitä
        valtakunnassa sisällä eläviä ihmisiä eikä siellä tapahtuvia asioita.

        Tiesitkö, että Jumalan valtakunta on sinua hyvin lähellä, ja että
        sinä voit päästä sinne sisälle. Ovi silälle valtakuntaan on kaikille
        sama. Mutta se on sinun valintasi, tahdotko tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan ja elää Jumalan valtakunnassa ja nähdä ja käsittää
        valtakuntaa ja sen asioita.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

        Mvh J - K

        Tuollainen manipulaatio yritys, ei ole tervettä, eikä ole edes sivistynyttä, vaan se on tapa jolla uskonto tuottaa uskonnonuhreja.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen manipulaatio yritys, ei ole tervettä, eikä ole edes sivistynyttä, vaan se on tapa jolla uskonto tuottaa uskonnonuhreja.

        Lightning

        Totuus ei ole aina mukavaa kuultavaa.
        Mutta se on totuus siitä huolimatta.
        Totuus ei muutu ihmismielipiteiden
        mukana.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on joko Saatana valtakunnassa tai Jumalan valtakunnassa.
        Jumalan valtakunnan ulkopuolella elävä ihminen ei käsitä
        valtakunnassa sisällä eläviä ihmisiä eikä siellä tapahtuvia asioita.

        Tiesitkö, että Jumalan valtakunta on sinua hyvin lähellä, ja että
        sinä voit päästä sinne sisälle. Ovi silälle valtakuntaan on kaikille
        sama. Mutta se on sinun valintasi, tahdotko tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan ja elää Jumalan valtakunnassa ja nähdä ja käsittää
        valtakuntaa ja sen asioita.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

        Mvh J - K

        "Mutta se on sinun valintasi, tahdotko tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan ja elää Jumalan valtakunnassa ja nähdä ja käsittää
        valtakuntaa ja sen asioita."

        Okei, valitsen tulla sisälle Jumalan valtakuntaan. Olenko nyt siis pelastunut vaikka olen yhtä ateisti kuin ennen valinnan ilmoittamistankin? Vai eikö kyseessä olekaan valinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?<<<

        Sinä itse annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi miltei jokaisessa
        kirjoituksessasi. Kun sinä kerrot esim. minusta, kaikki menee väärin,
        ei yhtään asiaa, joka täsmää.

        Ja mikä vakavinta, sinä tuomitset opit Pyhällä Hengellä täyttymisestä
        ja henkikasteesta vääriksi opeiksi. Nämä opit ovat Raamatussa selvästi
        luettavissa Apostolien teoissa ja Jeesuksen jäähyväispuheessa. Sinä luulet,
        että tuomitset minua, mutta sinä tuomitset Jumalan Sanaa, koska Sana
        todistaa minun kanssani yhtäpitävästi. Sanasta nämä asiat nousevat, eivät
        helluntailaisista Raamatun opettajista eikä minusta. Helluntailaiset eivät
        vastusta opetustani Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja henkikasteesta
        koska he tuntevat Sanaa ja ovat Sanan palvelijoita.

        Sinä väität tässä ketjussa, että henkikaste kuuluu vain niille, joille Jumala
        on tarkoittanut jonkun erikoistehtävän, asettaa apostoliksi, ja siksi antaa
        erikoisvoitelun? Efesoksen uskovat, sekä Korneliuksen huonekunta, olivat
        pakanoita, He saivat Pyhän Hengen samoin kuin apostolit alussa
        kielilläpuhumisineen. Heitä ei asetettu mihinkään erikoistehtävään
        eikä varsinkaan apostoleiksi, Kuitenkin he saivat Pyhän Hengen täyteyden.

        Näin sinä opetuksellasi kiellät Pyhän Hengen täyteyden ja sen tavoittelun
        tavallisilta riviuskovilta. Se on Jeesuksen ja Pyhän Hengen vastustamista
        koska Sana käskee uskovia täyttymään Pyhällä Hengellä. Näistä asioista
        johtuen tiedän, että et palvele kirjoituksillasi Herraa Jeesusta Kristusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen lahja/täyteys kuuluu jokaiselle
        uudestisyntyneelle itsensä uskovana kastattaneelle uskovalle.

        Minä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä, niin kuin apostolit
        ja muut Raamatun henkilöt, ja miljoonat tämän päivän uskovat. Mikäli
        minä en olisi itse löytänyt näitä asioita Raamatusta, minä en olisi
        koskaan täyttynyt Pyhälä Hengellä ja puhunut uusilla kielillä.
        Enhän olisi uskonut, enkä siksi myöskään ottanut vastaan.

        Jumala toimii yhteistyössä Sanan kanssa. Yleensä uskovilla on vaikea
        täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä kaikki täyty koskaan. Tämä johtuu yleensä
        väärästä opetuksesta. Mutta kun Sanaa opetetaan, niin kuin on
        Kirjoitettu, Jumalan toimii yhteistyössä Sanansa kanssa ja uskovat
        saavat Sanan kautta uskon Pyhän Hengen täyteyteen ja täyttyvät
        Pyhällä Hengellä. Kaikessa Jumalan toiminnassa on Sana mukana.
        Tästä johtuen seurakunnissa tulee julistaa ja opettaa Jumalasta
        tullutta Sanaa.

        Olin kuullut Jumalan Sanan opetusta aiheesta. Sanan kautta Jumala
        vaikutti minussa uskoa Pyhällä Hengellä täyttymiseen, ja sillä uskolla,
        jonka Jeesus, Sana, vaikutti, minä otin vastaan Pyhän Hengen täyteyden.
        Ja tätä Jumalan tahtoa, toimintaa ja työtä sinä vastustat. Vastustat
        siis Jumalaa, joka tahtoo täyttää, ja täyttää, uskoviaan
        Pyhällä Hengellä.

        Mvh J - K

        Voi voi Mvh J - K, näitä sinun kirjoituksiasi.

        Sinun kohdallasi on ikävä kyllä näin :

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä.
        Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Eli sinulla on ikäänkuin värilasit silmilläsi ja siten lähes kaikki vääristyy, ikävä kyllä.

        Eli se sinun omaksumasi "hengentäyteys" oppi vääntää kaiken kieroon.

        Ja kuten olen jo sanonut, niin kanssasi on lähes mahdotonta keskustella, kun väännät niin paljon kieroon.

        Tämä on todellinen ja tärkeä asia sinulle:

        Ano Herralta silmävoidetta, että näkisit !

        Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Joten miksi sinä annat vääriä todistuksia lähimmäisestäsi, vastoin totuutta ja perustuen sinun omiin harhakuvitelmiisi ?

        Mikä saa sinut noin toimimaan ?

        Mietitkö ja tutkitko, edes hetken itseäsi, ja omia toimiasi ?<<<

        Sinä itse annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi miltei jokaisessa
        kirjoituksessasi. Kun sinä kerrot esim. minusta, kaikki menee väärin,
        ei yhtään asiaa, joka täsmää.

        Ja mikä vakavinta, sinä tuomitset opit Pyhällä Hengellä täyttymisestä
        ja henkikasteesta vääriksi opeiksi. Nämä opit ovat Raamatussa selvästi
        luettavissa Apostolien teoissa ja Jeesuksen jäähyväispuheessa. Sinä luulet,
        että tuomitset minua, mutta sinä tuomitset Jumalan Sanaa, koska Sana
        todistaa minun kanssani yhtäpitävästi. Sanasta nämä asiat nousevat, eivät
        helluntailaisista Raamatun opettajista eikä minusta. Helluntailaiset eivät
        vastusta opetustani Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja henkikasteesta
        koska he tuntevat Sanaa ja ovat Sanan palvelijoita.

        Sinä väität tässä ketjussa, että henkikaste kuuluu vain niille, joille Jumala
        on tarkoittanut jonkun erikoistehtävän, asettaa apostoliksi, ja siksi antaa
        erikoisvoitelun? Efesoksen uskovat, sekä Korneliuksen huonekunta, olivat
        pakanoita, He saivat Pyhän Hengen samoin kuin apostolit alussa
        kielilläpuhumisineen. Heitä ei asetettu mihinkään erikoistehtävään
        eikä varsinkaan apostoleiksi, Kuitenkin he saivat Pyhän Hengen täyteyden.

        Näin sinä opetuksellasi kiellät Pyhän Hengen täyteyden ja sen tavoittelun
        tavallisilta riviuskovilta. Se on Jeesuksen ja Pyhän Hengen vastustamista
        koska Sana käskee uskovia täyttymään Pyhällä Hengellä. Näistä asioista
        johtuen tiedän, että et palvele kirjoituksillasi Herraa Jeesusta Kristusta.

        Raamatun mukaan Pyhän Hengen lahja/täyteys kuuluu jokaiselle
        uudestisyntyneelle itsensä uskovana kastattaneelle uskovalle.

        Minä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä, niin kuin apostolit
        ja muut Raamatun henkilöt, ja miljoonat tämän päivän uskovat. Mikäli
        minä en olisi itse löytänyt näitä asioita Raamatusta, minä en olisi
        koskaan täyttynyt Pyhälä Hengellä ja puhunut uusilla kielillä.
        Enhän olisi uskonut, enkä siksi myöskään ottanut vastaan.

        Jumala toimii yhteistyössä Sanan kanssa. Yleensä uskovilla on vaikea
        täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä kaikki täyty koskaan. Tämä johtuu yleensä
        väärästä opetuksesta. Mutta kun Sanaa opetetaan, niin kuin on
        Kirjoitettu, Jumalan toimii yhteistyössä Sanansa kanssa ja uskovat
        saavat Sanan kautta uskon Pyhän Hengen täyteyteen ja täyttyvät
        Pyhällä Hengellä. Kaikessa Jumalan toiminnassa on Sana mukana.
        Tästä johtuen seurakunnissa tulee julistaa ja opettaa Jumalasta
        tullutta Sanaa.

        Olin kuullut Jumalan Sanan opetusta aiheesta. Sanan kautta Jumala
        vaikutti minussa uskoa Pyhällä Hengellä täyttymiseen, ja sillä uskolla,
        jonka Jeesus, Sana, vaikutti, minä otin vastaan Pyhän Hengen täyteyden.
        Ja tätä Jumalan tahtoa, toimintaa ja työtä sinä vastustat. Vastustat
        siis Jumalaa, joka tahtoo täyttää, ja täyttää, uskoviaan
        Pyhällä Hengellä.

        Mvh J - K

        Sen vielä sanon, että:

        Sinä itse et näe totuutta itsestäsi, etkä tunnista valheiksi noita valheitasi.

        Joten siksi sinä syytät nyt minua valheellisesti vääristä todistuksista, vaikka sanani ovat totta, eivätkä valhetta / väärää.

        Tuon aiheuttaa se sinun oma sokeutesi ja ne vääristävät opilliset "värilasit" .

        Ja juuri näiden asioiden vuoksi kanssasi on lähes mahdotonta keskustella.

        Lisäksi sinä vielä kieltäydyt tyystin tutkimasta sitä, mitä sinulle Raamatusta toteen näytetään, sinä suljet silmäsi näkemästä ja korvasi kuulemasta, se on suurta kopeutta / ylpeyttä / paisuneisuutta.

        Eli kuten auroraboreallis sinulle kirjoitti oikein, sinä käyttäydyt kuin Kaikkiteitävä Jumala, vaikka sitä et todellakaan ole.

        Tuo asia on selvästi nähtävissä sinun kirjoituksistasi, se suorastaan "hyppää silmille" tai tökkää kovaa silmään kaiken aikaa.
        i


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vielä sanon, että:

        Sinä itse et näe totuutta itsestäsi, etkä tunnista valheiksi noita valheitasi.

        Joten siksi sinä syytät nyt minua valheellisesti vääristä todistuksista, vaikka sanani ovat totta, eivätkä valhetta / väärää.

        Tuon aiheuttaa se sinun oma sokeutesi ja ne vääristävät opilliset "värilasit" .

        Ja juuri näiden asioiden vuoksi kanssasi on lähes mahdotonta keskustella.

        Lisäksi sinä vielä kieltäydyt tyystin tutkimasta sitä, mitä sinulle Raamatusta toteen näytetään, sinä suljet silmäsi näkemästä ja korvasi kuulemasta, se on suurta kopeutta / ylpeyttä / paisuneisuutta.

        Eli kuten auroraboreallis sinulle kirjoitti oikein, sinä käyttäydyt kuin Kaikkiteitävä Jumala, vaikka sitä et todellakaan ole.

        Tuo asia on selvästi nähtävissä sinun kirjoituksistasi, se suorastaan "hyppää silmille" tai tökkää kovaa silmään kaiken aikaa.
        i

        Jaiikali. Koen että olet itse sokea itsellesi. Tapasi toimia on aika tyypillistä uskoville ja sitä kutsutaan hengellisesti väkivallaksi.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaiikali. Koen että olet itse sokea itsellesi. Tapasi toimia on aika tyypillistä uskoville ja sitä kutsutaan hengellisesti väkivallaksi.

        Lightning

        Tiedän jaikali oikean nimen koska sikainfluenssan aikana hän lähetti minulle viestejä ja linkkejä hirveesti yksityisenä. Poikani oli sairas ja kerroin siitä palstalla. Jaikali pyysi multa sähköpostiossaa. Olin tosi epätoivoinen.
        Siihen vielä uskonto saastaa ja kehoitus mennä poikani luokse mesoamaan Jeesuksen nimeä ym.
        Se jos jokin oli henkistä väkivaltaa. Minun loppuuskoni mureni siinä. En tietenkään totellut Joukoa.... Mutta sen sijaan aloin nähdä uskovien naamareiden taakse.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Mutta se on sinun valintasi, tahdotko tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan ja elää Jumalan valtakunnassa ja nähdä ja käsittää
        valtakuntaa ja sen asioita."

        Okei, valitsen tulla sisälle Jumalan valtakuntaan. Olenko nyt siis pelastunut vaikka olen yhtä ateisti kuin ennen valinnan ilmoittamistankin? Vai eikö kyseessä olekaan valinta?

        >>>Okei, valitsen tulla sisälle Jumalan valtakuntaan. Olenko nyt siis
        pelastunut vaikka olen yhtä ateisti kuin ennen valinnan ilmoittamistankin?<<<

        Et ole ateistina pelastunut vaikka valitset tulla sisälle Jumlan valtakuntaan.
        Ateistina et pääse sisälle koska sinne pääsee vain uskoontullut henkilö.
        Sitten sinun tulee kysyä itseltäsi ja vastata itsellesi, kenelle sanoit
        tehneesi sen valinnan. Sanoitko Jumalalle, Luojalle, vaiko ihmiselle vai
        totesit sen vain itsellesi.

        Ei riitä, että valitset tulla sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Sinun on myös noustava ja lähdettävä liikkeelle ja mentävä
        sisälle Jumalan valtakuntaan. Ihmiset voivat päättää tehdä
        sitä ja tätä mutta eivät koskaan tee.

        Tuhlaajapoika ei vain päättänyt palata isän luokse. Hän myös
        nousi ja meni isän luokse ja isä otti hänet vastaan.

        Tie sisälle Jumalan valtakuntaan menee yhden Oven kautta.
        Jeesus sanoi, että Hän on Ovi, ja joka Hänen kautta tulee
        sisälle Jumalan valtakuntaan, pelastuu. Siinä Ovella on
        Jeesuksen verinen uhri ja veri, joka puhdistaa sinut kaikesta
        synnistä, nimittäin siinä tapauksessa, että sinä olet tosissasi,
        et pelleile etkä pilkkaa vaan uskot ja tahdot uskoa Jeesuksen
        vereen ja ruumiin uhriin ja tahdot totella Jumalaa ja elää
        Hänen kanssaan. Jumala näkee ihmisen motiivit ja sydämen.

        Jumalaa ei voi petkuttaa eikä tulla sisälle ohi Oven millään
        kepulikonsteilla. Jumalan valtakunta tesksistä voit lukea
        miten sinä pääset sisälle Jumalan valtakuntaan.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243522
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaiikali. Koen että olet itse sokea itsellesi. Tapasi toimia on aika tyypillistä uskoville ja sitä kutsutaan hengellisesti väkivallaksi.

        Lightning

        Jos minä voisin pelastaa sinut väkivallalla, minä tekisin sen.
        Mutta koska minä en pysty pelastamaan ketään, minä vain
        kerron sinullekin pelastuksen tiestä. Kun tulet tielle, sinulla
        on maailmankaikkeuden paras Ystävä. Hän ei koskaan jätä
        sinua, eikä minua. Niin Hän on sanonut ja Hän on kanssamme
        ikuisesti. Ooo, vilken vän vi har i Jesus!

        https://www.youtube.com/watch?v=bVgfTcb_YWE

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Okei, valitsen tulla sisälle Jumalan valtakuntaan. Olenko nyt siis
        pelastunut vaikka olen yhtä ateisti kuin ennen valinnan ilmoittamistankin?<<<

        Et ole ateistina pelastunut vaikka valitset tulla sisälle Jumlan valtakuntaan.
        Ateistina et pääse sisälle koska sinne pääsee vain uskoontullut henkilö.
        Sitten sinun tulee kysyä itseltäsi ja vastata itsellesi, kenelle sanoit
        tehneesi sen valinnan. Sanoitko Jumalalle, Luojalle, vaiko ihmiselle vai
        totesit sen vain itsellesi.

        Ei riitä, että valitset tulla sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Sinun on myös noustava ja lähdettävä liikkeelle ja mentävä
        sisälle Jumalan valtakuntaan. Ihmiset voivat päättää tehdä
        sitä ja tätä mutta eivät koskaan tee.

        Tuhlaajapoika ei vain päättänyt palata isän luokse. Hän myös
        nousi ja meni isän luokse ja isä otti hänet vastaan.

        Tie sisälle Jumalan valtakuntaan menee yhden Oven kautta.
        Jeesus sanoi, että Hän on Ovi, ja joka Hänen kautta tulee
        sisälle Jumalan valtakuntaan, pelastuu. Siinä Ovella on
        Jeesuksen verinen uhri ja veri, joka puhdistaa sinut kaikesta
        synnistä, nimittäin siinä tapauksessa, että sinä olet tosissasi,
        et pelleile etkä pilkkaa vaan uskot ja tahdot uskoa Jeesuksen
        vereen ja ruumiin uhriin ja tahdot totella Jumalaa ja elää
        Hänen kanssaan. Jumala näkee ihmisen motiivit ja sydämen.

        Jumalaa ei voi petkuttaa eikä tulla sisälle ohi Oven millään
        kepulikonsteilla. Jumalan valtakunta tesksistä voit lukea
        miten sinä pääset sisälle Jumalan valtakuntaan.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243522
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421

        Mvh J - K

        "Ei riitä, että valitset tulla sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Eli puhe siitä, että pelastuminen on valinta, oli pötyä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Ei riitä, että valitset tulla sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Eli puhe siitä, että pelastuminen on valinta, oli pötyä.

        >>>Eli puhe siitä, että pelastuminen on valinta, oli pötyä.<<<

        Kyllä, jos valinta ei johda ihmistä mihinkään
        vaan hän jatkaa synneissään ilman mitään muutosta,
        valinnalla ei ole mitään merkitystä. Samalla tavalla
        jos sinä valitset lennon Osloon, mutta et astu sisälle
        lentokoneeseen vaan jäät kotiin makaamaan, et
        päädy Osloon.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/450458921

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä voisin pelastaa sinut väkivallalla, minä tekisin sen.
        Mutta koska minä en pysty pelastamaan ketään, minä vain
        kerron sinullekin pelastuksen tiestä. Kun tulet tielle, sinulla
        on maailmankaikkeuden paras Ystävä. Hän ei koskaan jätä
        sinua, eikä minua. Niin Hän on sanonut ja Hän on kanssamme
        ikuisesti. Ooo, vilken vän vi har i Jesus!

        https://www.youtube.com/watch?v=bVgfTcb_YWE

        Mvh J - K

        Kyllä sinä käytät eräänlaista väkivaltaa jo nyt. Toki onneksi olemme vain palstalla ja en usko sinun höpinöistäsi mitään


        Lightning


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tiedän jaikali oikean nimen koska sikainfluenssan aikana hän lähetti minulle viestejä ja linkkejä hirveesti yksityisenä. Poikani oli sairas ja kerroin siitä palstalla. Jaikali pyysi multa sähköpostiossaa. Olin tosi epätoivoinen.
        Siihen vielä uskonto saastaa ja kehoitus mennä poikani luokse mesoamaan Jeesuksen nimeä ym.
        Se jos jokin oli henkistä väkivaltaa. Minun loppuuskoni mureni siinä. En tietenkään totellut Joukoa.... Mutta sen sijaan aloin nähdä uskovien naamareiden taakse.

        Onneksi et tehnyt niin, mihin sinua kehotettiin, suojelit sillä lasta paljolta pahalta.

        Lightning


    • Anonyymi

      Oletko saanut paljon rikollisia riveihisi ?

      • Anonyymi

        Oletan, että tarkoitat uskoontulleita ihmisiä.

        En voi pitää kirjaa uskoontulleista koska sellaista mittaria
        ei ole muualla kuin Jumalan kirjoissa. Mutta jos yksi
        rikollinen, suuri syntinen, pieni syntinen, hyvä ihminen,
        satanisti, tai joku muuten vain "ei uskova" syntinen
        tulee, tai on tullut, uskoon lukemalla tekstejäni.
        ne on kannattanut kirjoittaa.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Ihminen saattaa joskus alkaa yhdistelemään asioita mieleisellään tavalla. Asia saattaa loppuviimein olla ihan looginen. Minulle uskovaisena ollessani tuli vaikka mitä asioita eteen, jotta ikäänkuin aivoni alkoi kerätä, aivot kiinnittivät ehkä huomiota asioihin toisin kuin nyt tekisi. Mutta se ei ole välttämättä mitenkään hyvä asia.

      Lightning

      • Anonyymi

        Uskova ei ole välttämättä "uudestisyntynyt kristitty" Tiedän, ettet ole koskaan ollut uudestisyntynyt kristitty. Sillä se näkyy selvästi kirjoituksissa. En löydä käännytyksen sanoja sinulle, joten Jeesus on jättänyt sinut omillesi, nähdäksesi millaista on ero Jumalasta. Kuitenkin Hän ojentelee kättään sinullekin, koska Jumala loi sinutkin potentiaaliseksi perheensä jäseneksi. Näen joskus pahoja profetioita, en kerro niitä , mutta rakasta omaisiasi.


    • Anonyymi

      Jätit mainitsematta että edustat modalistista kristinuskon haaraa. Se kannattaa kertoa ja jos olet ylpeä uskostasi niin rehellisenä se kannattaisi kirjoittaa sinne etusivulle heti.

      • Anonyymi

        >>>Jätit mainitsematta että edustat modalistista kristinuskon haaraa<<<

        En minä katso edustavani mitään kristinuskon haaraa.
        Siksi en voi kertoa, mitä kristinuskon haaraa edustan.

        Minä opetan Raamatun ilmoitusta, niinkuin minä olen
        asian nähnyt Raamatussa. Lukijaa kehotan koettelemaan
        opetukset Jumalan Sanalla ja Sanan Hengellä.

        Ongelma monta kertaa on siinä, kun ihmisillä on hyvin
        voimakkaita käsityksiä Raamatun opeista, joista he pitävät
        kynsin ja hampain kiinni. Silloin he eivät enää näe, mitä
        Raamattu kertoo näistä ko, opeista. Eikä Jumala pääse
        opettamaan ja ohjaamaan heitä oikeaan oppiin koska
        he eivät hyväksy Sanasta muuta kuin sen, mikä tukee
        heidän käsityksiään, tai näyttää tukevan.

        He eivät koettele opetettua Sanaa ollenkaan tai sitten
        he vertaavat sitä oman kirkkokuntansa tunnustettuihin
        ja opetettuihin oppeihin. Esimerkiksi luterilaisella uskovalla
        on vaikea ottaa vastaan oppia uskovan kasteesta koska
        hänen on ensin hylättävä kaikki omat oppikäsityksensä
        kasteista ja sitten tutkittava vain Raamatusta, mikä kaste
        siellä on kerrottu yhdeksi kasteeksi. Täyttä astiaa on
        vaikea täyttää - tyhjää astiaa voidaan jo täyttää.

        Itse jätin kaikki opit tultuani uskoon. Minulla ei ollut
        minkään kirkon eikä seurakunnan oppeja. Minä luin
        Raamattua ja ammensin Sanasta opit, joita nyt opetan
        toisille. Siksi väite, että opetan helluntailaisten oppeja,
        on väärä. Ja sinäkin tässä todistat, että en opeta
        helluntailaisten oppeja. Sinun mukaasi opetan jotakin
        modalisimia, josta en mitään tiedä, eikä se minua edes
        kiinnosta. Minua kiinnostaa vain Raamatun ilmoitukset.

        Jos minua kiinnostaisi joku modalismi, minä tutkisin
        sitä. Etsisin jopa Raamatusta Sanaa, joka tukee oppiani.
        Nyt minä etsinkin Raamatusta Raamatun oppeja.

        Koska helluntailaiset ottavat ja saavat oppinsa Raamatusta,
        he opettavat samalla tavalla kuin minä, joka ammennan opit
        Sanasta. Vivahde eroja on tietysti, mutta ei mitään
        ratkaisevia eroja. En väitä, että olen kaikessa aivan oikeassa.
        Kukaan ei ole aivan kaikessa oikeassa opissa. Siksi koettele
        Raamatulla ja SananHengellä kaikki.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jätit mainitsematta että edustat modalistista kristinuskon haaraa<<<

        En minä katso edustavani mitään kristinuskon haaraa.
        Siksi en voi kertoa, mitä kristinuskon haaraa edustan.

        Minä opetan Raamatun ilmoitusta, niinkuin minä olen
        asian nähnyt Raamatussa. Lukijaa kehotan koettelemaan
        opetukset Jumalan Sanalla ja Sanan Hengellä.

        Ongelma monta kertaa on siinä, kun ihmisillä on hyvin
        voimakkaita käsityksiä Raamatun opeista, joista he pitävät
        kynsin ja hampain kiinni. Silloin he eivät enää näe, mitä
        Raamattu kertoo näistä ko, opeista. Eikä Jumala pääse
        opettamaan ja ohjaamaan heitä oikeaan oppiin koska
        he eivät hyväksy Sanasta muuta kuin sen, mikä tukee
        heidän käsityksiään, tai näyttää tukevan.

        He eivät koettele opetettua Sanaa ollenkaan tai sitten
        he vertaavat sitä oman kirkkokuntansa tunnustettuihin
        ja opetettuihin oppeihin. Esimerkiksi luterilaisella uskovalla
        on vaikea ottaa vastaan oppia uskovan kasteesta koska
        hänen on ensin hylättävä kaikki omat oppikäsityksensä
        kasteista ja sitten tutkittava vain Raamatusta, mikä kaste
        siellä on kerrottu yhdeksi kasteeksi. Täyttä astiaa on
        vaikea täyttää - tyhjää astiaa voidaan jo täyttää.

        Itse jätin kaikki opit tultuani uskoon. Minulla ei ollut
        minkään kirkon eikä seurakunnan oppeja. Minä luin
        Raamattua ja ammensin Sanasta opit, joita nyt opetan
        toisille. Siksi väite, että opetan helluntailaisten oppeja,
        on väärä. Ja sinäkin tässä todistat, että en opeta
        helluntailaisten oppeja. Sinun mukaasi opetan jotakin
        modalisimia, josta en mitään tiedä, eikä se minua edes
        kiinnosta. Minua kiinnostaa vain Raamatun ilmoitukset.

        Jos minua kiinnostaisi joku modalismi, minä tutkisin
        sitä. Etsisin jopa Raamatusta Sanaa, joka tukee oppiani.
        Nyt minä etsinkin Raamatusta Raamatun oppeja.

        Koska helluntailaiset ottavat ja saavat oppinsa Raamatusta,
        he opettavat samalla tavalla kuin minä, joka ammennan opit
        Sanasta. Vivahde eroja on tietysti, mutta ei mitään
        ratkaisevia eroja. En väitä, että olen kaikessa aivan oikeassa.
        Kukaan ei ole aivan kaikessa oikeassa opissa. Siksi koettele
        Raamatulla ja SananHengellä kaikki.

        Mvh J - K

        Kauan sitten kuljin talosta taloon kotilähetystyössä.
        Tuli erään jehovan todistajan luokse. Hän heti alkuun
        esiintyi kovana jehovan todistajana ja pyrki todistamaan
        minulle. Sanoin hänelle, että jehovan todistajat ovat
        väärässä ja eksytetty vartiotornin taholta palvelemaan
        vartiotorni järjestöä. Kehotin häntä nyt jättämään kaikki
        oppikäsityksensä ja tutkimaan kanssani, mitä Raamattu
        kertoo näistä asioista. Hän suostui katsomaan Raamatusta
        Raamatun Sanaa.

        Osoitin hänelle Raamatulla kuinka jehovan todistajat
        ovat väärässä ja missä oppikohdissa heidän oppinsa poikkeaa
        Raamatun Sanasta ja miten asia on Raamatussa. Keskustelin
        hänen kanssaan Raamatun opeista usean viikon ajan yhden
        tai kaksi kertaa viikossa. Joka käynnillä aivan väsyksiin asti.

        Kerran sattui niin, että keskusteltuamme usean tunnin,
        hän kääntyi minun puoleeni ja sanoi minulle, että jehovan
        todistajat ovat väärässä ja sinä oikeassa. Minä hämmästyin.
        Hän oli nähnyt Sanasta Raamatun ilmoitukset niiden
        oppien tiimoilta, joista olimme usean viikon ajan keskustelleet.

        Sattui myös niin, että samana iltana oli paikkakunnalla
        helluntailaisilla kokous. Menimme yhdessä kokoukseen.
        Rukoukseni Jumalalle oli, että kokous olisi jt kaverilleni sopiva,
        ja että Pyhä Henki pääsisi puhumaan hänelle siinä kokouksessa.
        Kukaan ei tiennyt, että minä tulisin jehovan todistajan kanssa
        kokoukseen.

        Kokouksessa oli minulle tuntematon nuori romanimies puhumassa.
        Hän puhui hyvin asiallisesti, rauhallisesti ja järkeen vetoavan puheen.
        Minä istuin jt kaverini vieressä ja päivittelin mielessäni sitä, että
        nuori mies puhui puheen, joka ei ollut ollenkaan helluntailaisille
        tyypillistä puhetta ja jota minä olisin toivonut kuulla. Mielestäni
        puhe oli liikaa järkeen vetoava puhe ja pelkäsin, että jt kaverini
        ei saa tästä puheesta sitä, mitä hän tarvitsee päästäkseen lähelle
        Herraa Jeesusta Kristusta ja että hän jopa tuisi uskoon.

        Kokouksen päätyttyä kaverini lähti heti ulos. Tämä vahvisti
        minulle sen, että hän ei ollut tullut Jumalan koskettamaksi,
        eikä kuullut Jumalan puhuvan hänelle tällaisen järkeen vetoavan
        "heikon" puheen kautta. Minua harmitti koska olin toivonut,
        että hän saisi kohdata Herran Jeesuksen siinä kokouksessa ja
        jättäytyisi ja tulisi uskoon ja uudestisyntyisi Jumalan lapseksi.

        Kun olimme päässeet kirkosta ulos, kaverini sanoi minulle,
        että olipa hyvä kokous ja hyvä puhe. Minä totesin, että niin oli.
        Jt kaverini jatkoi ja sanoi, että kun päästään asunnolleni,
        rukoillaan. Minä sanoin, että joo, rukoillaan vain, mitä rukoillaan?
        Hän sanoi, että minä tulisin uskoon ja pelastuisin.

        Asunnolla hän polvistui heti ja pyysi minua rukoilla hänelle
        pelastusta ja syntien anteeksiantoa. Minä rukoilin ja koin,
        että siinä hetkessä hän uudestisyntyi ja tuli uskoon. Se on
        todettavissa ihmisessä, joka kohtaa Vapahtajan. Joku reaktio
        on aina.

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten kuljin talosta taloon kotilähetystyössä.
        Tuli erään jehovan todistajan luokse. Hän heti alkuun
        esiintyi kovana jehovan todistajana ja pyrki todistamaan
        minulle. Sanoin hänelle, että jehovan todistajat ovat
        väärässä ja eksytetty vartiotornin taholta palvelemaan
        vartiotorni järjestöä. Kehotin häntä nyt jättämään kaikki
        oppikäsityksensä ja tutkimaan kanssani, mitä Raamattu
        kertoo näistä asioista. Hän suostui katsomaan Raamatusta
        Raamatun Sanaa.

        Osoitin hänelle Raamatulla kuinka jehovan todistajat
        ovat väärässä ja missä oppikohdissa heidän oppinsa poikkeaa
        Raamatun Sanasta ja miten asia on Raamatussa. Keskustelin
        hänen kanssaan Raamatun opeista usean viikon ajan yhden
        tai kaksi kertaa viikossa. Joka käynnillä aivan väsyksiin asti.

        Kerran sattui niin, että keskusteltuamme usean tunnin,
        hän kääntyi minun puoleeni ja sanoi minulle, että jehovan
        todistajat ovat väärässä ja sinä oikeassa. Minä hämmästyin.
        Hän oli nähnyt Sanasta Raamatun ilmoitukset niiden
        oppien tiimoilta, joista olimme usean viikon ajan keskustelleet.

        Sattui myös niin, että samana iltana oli paikkakunnalla
        helluntailaisilla kokous. Menimme yhdessä kokoukseen.
        Rukoukseni Jumalalle oli, että kokous olisi jt kaverilleni sopiva,
        ja että Pyhä Henki pääsisi puhumaan hänelle siinä kokouksessa.
        Kukaan ei tiennyt, että minä tulisin jehovan todistajan kanssa
        kokoukseen.

        Kokouksessa oli minulle tuntematon nuori romanimies puhumassa.
        Hän puhui hyvin asiallisesti, rauhallisesti ja järkeen vetoavan puheen.
        Minä istuin jt kaverini vieressä ja päivittelin mielessäni sitä, että
        nuori mies puhui puheen, joka ei ollut ollenkaan helluntailaisille
        tyypillistä puhetta ja jota minä olisin toivonut kuulla. Mielestäni
        puhe oli liikaa järkeen vetoava puhe ja pelkäsin, että jt kaverini
        ei saa tästä puheesta sitä, mitä hän tarvitsee päästäkseen lähelle
        Herraa Jeesusta Kristusta ja että hän jopa tuisi uskoon.

        Kokouksen päätyttyä kaverini lähti heti ulos. Tämä vahvisti
        minulle sen, että hän ei ollut tullut Jumalan koskettamaksi,
        eikä kuullut Jumalan puhuvan hänelle tällaisen järkeen vetoavan
        "heikon" puheen kautta. Minua harmitti koska olin toivonut,
        että hän saisi kohdata Herran Jeesuksen siinä kokouksessa ja
        jättäytyisi ja tulisi uskoon ja uudestisyntyisi Jumalan lapseksi.

        Kun olimme päässeet kirkosta ulos, kaverini sanoi minulle,
        että olipa hyvä kokous ja hyvä puhe. Minä totesin, että niin oli.
        Jt kaverini jatkoi ja sanoi, että kun päästään asunnolleni,
        rukoillaan. Minä sanoin, että joo, rukoillaan vain, mitä rukoillaan?
        Hän sanoi, että minä tulisin uskoon ja pelastuisin.

        Asunnolla hän polvistui heti ja pyysi minua rukoilla hänelle
        pelastusta ja syntien anteeksiantoa. Minä rukoilin ja koin,
        että siinä hetkessä hän uudestisyntyi ja tuli uskoon. Se on
        todettavissa ihmisessä, joka kohtaa Vapahtajan. Joku reaktio
        on aina.

        Mvh J - K

        Mitä sitten tapahtui? Poikasista on kannettava vastuu.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä sitten tapahtui? Poikasista on kannettava vastuu.

        Keksitty koko tarina, näitä uskovia on pilvin pimein. Uskovat että joku tulee uskoon mutta eivät sitä voi mitenkään todistaa. Pelkkää hurskastelua!


    • Anonyymi

      Jumalan lähettämä Pyhä Henki toki on Puolustaja ennenkaikkea. Joten jos tahdot pelastua aidosti käänny tieltäsi. Omalta tieltäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe