Amerikkalaisen matkailijan kertomukset Ukrainasta

Anonyymi-ap

”Palasin juuri Ukrainasta, missä olin ystävien luona. Kaikki, mitä olemme kuulleet Ukrainan tapahtumista, on valhetta.

Todellisuus on synkempi, synkkä ja yksiselitteisesti toivoton. Ei ole olemassa sellaista asiaa, että Ukraina ”voittaa” tämän sodan.

- Heidän arvioidensa mukaan he ovat menettäneet yli miljoona poikaansa, isänsä ja aviomiestään; kokonainen sukupolvi on poissa

- Jokaisessa kylässä ja kaupunkien kaduilta, kaupoista ja ravintoloista puuttuu enimmäkseen miehet.

- Muutamat jäljellä olevat miehet pelkäävät lähteä kodeistaan, koska he pelkäävät joutuvansa kidnapatuksi asevelvollisiksi. Jotkut ovat turvautuneet kerjäämään ystäviä murtamaan jalkansa välttääkseen palveluksen.

- Armeijan etsintäjuhlat järjestetään aikaisin aamulla, kun miehet lähtevät kotoaan töihin. He väijyttävät ja kidnappaavat heidät kaduilta ja 3-4 tunnin sisällä heidät listataan armeijaan sekä viedään suoraan etulinjoihin ilman koulutusta tai vähällä koulutuksella; se on ”kuolemantuomio

-Se pahenee päivä päivältä. Siellä missä olin, turvallisuusjoukot olivat juuri vienyt hammaslääkärin matkalla töihin, jättäen jälkeensä kaksi pientä lasta. Joka päivä 3-5 ruumista saapuu etulinjoista.

-Äidit ja vaimot taistelevat kynsin ja hampain asevoimien kanssa, kerjäävät ja vetoavat, ettei heidän miehiään viedä pois. He yrittävät lahjoa, mikä joskus toimii, mutta suurimman osan ajasta he kohtaavat fyysistä väkivaltaa ja tappouhkauksia

- He näkevät, miten sodasta on raportoitu, niin kotimaassa kuin ulkomailla. Se on ”vitsiä” ja ”propagandaa”. He sanovat: ”Katso ympärillesi: onko tämä voitto?”.
Mikä pahempaa, jotkut on huijattu uskomaan, että kun ukrainalaiset joukot ovat loppuneet, amerikkalaiset sotilaat tulevat korvaamaan heidät ja ”voittamaan sodan”.

-Älä erehdy, he ovat vihaisia Putinille. Mutta he ovat myös vihaisia Zelenskylle ja lännelle. He ovat menettäneet kaiken, pahimman, toivon ja uskon, eivätkä voi ymmärtää, miksi Zelenky haluaa jatkaa nykyistä, inhimillisen tuhon kulkua.

https://mvlehti.net/2024/02/27/amerikkalaisen-matkailijan-kokemukset-ukrainasta-kaikki-kerrottu-on-valetta-mielipide/

23

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Armeijan etsintäjuhlat" Party tarkoittaa myös partiota, eli armeijan etsintäpartiot.

      • Anonyymi

        MV-lehti, ryssän asialla. Siksi Putin rahoittaa lehden julkaisua.


      • Anonyymi

        Menettäneet miljoona miestä NEHÄN ON TÄÄLLÄ PAKOLAISINA


      • Anonyymi

        Ai 50 miljoonasta 1 miljoona on kadonnut JUST JOO


    • Jos aloittaa tekstinsä kyseisellä lauseella:
      "Kaikki, mitä olemme kuulleet Ukrainan tapahtumista, on valhetta"

      Niin miksi nyt sitten kyseisen Maria Mateiciuc:n teksi olisi totta?

      • Anonyymi

        Hän on amerikkalainen ja kirjoitus ei ole MV-lehdessä vaan twitterissä siis X :ssä
        https://twitter.com/MariaMateiciuc/status/1743658029893984735


      • Anonyymi

        Sitaoeffojen tehdas Hollywood


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on amerikkalainen ja kirjoitus ei ole MV-lehdessä vaan twitterissä siis X :ssä
        https://twitter.com/MariaMateiciuc/status/1743658029893984735

        Aivan, mutta miksi juuri hänen kirjoitus olisi totta jos hän sanoo omassakin tejstissään että "kaikki mitä olemme kuulleet Ukrainan tapahtumista on valetta".

        Eli tällä perusteella myös hänenkin tekstinsä on valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitaoeffojen tehdas Hollywood

        Sotaleffat


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Aivan, mutta miksi juuri hänen kirjoitus olisi totta jos hän sanoo omassakin tejstissään että "kaikki mitä olemme kuulleet Ukrainan tapahtumista on valetta".

        Eli tällä perusteella myös hänenkin tekstinsä on valetta.

        Hän ei edusta mitään valtamediaa. Valtamedia -> valtaeliitin propagandakanava niin kuin Natsi-Saksassa.

        Minä uskon ennemmin satunnaista matkailijaa, joka on nähnyt paikan päällä omin silmin asiat ja jolla ei ole mitään omaa lehmää ojassa toisin kuin valtaeliitin propagandakanavilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei edusta mitään valtamediaa. Valtamedia -> valtaeliitin propagandakanava niin kuin Natsi-Saksassa.

        Minä uskon ennemmin satunnaista matkailijaa, joka on nähnyt paikan päällä omin silmin asiat ja jolla ei ole mitään omaa lehmää ojassa toisin kuin valtaeliitin propagandakanavilla.

        Mistä sinä tiedät mitä hän on nähnyt taikka ei ole nähnyt? Miksi juuri hänen kertomansa on oikeampaa kuin jonkun toisen kertoma?

        Sinä uskot niitä asioita oikeaksi miä haluat uskoa ja uskot niitä asioita vääriksi mitkä haluat uskoa vääräksi, ei tuossakaan asiassa mitään kummallisempaa ole.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä hän on nähnyt taikka ei ole nähnyt? Miksi juuri hänen kertomansa on oikeampaa kuin jonkun toisen kertoma?

        Sinä uskot niitä asioita oikeaksi miä haluat uskoa ja uskot niitä asioita vääriksi mitkä haluat uskoa vääräksi, ei tuossakaan asiassa mitään kummallisempaa ole.

        Ja samat itsellesi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja samat itsellesi...

        Se on totta, joten siinä mielessä tuon Maria Mateiciun kirjoituksella ei painoarvoa yhtään enempään kuin jonkun toisenkaan kirjoituksella,


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä hän on nähnyt taikka ei ole nähnyt? Miksi juuri hänen kertomansa on oikeampaa kuin jonkun toisen kertoma?

        Sinä uskot niitä asioita oikeaksi miä haluat uskoa ja uskot niitä asioita vääriksi mitkä haluat uskoa vääräksi, ei tuossakaan asiassa mitään kummallisempaa ole.

        Tuo on tuollaista filosofista paskaa mitä jauhat. Miten mikään on totta? Ehkä elämme vain unessa. Tämä on vain unta. Emme voi varmasti tietää.

        Minulla on pitkä kokemus valtamedian paskanjauhamisesta. Tämä ei koske pelkästään tätä Ukrainaa vaan kaikkea muutakin. Minulla ei ole hirveästi positiivia kokemuksia siitä, että mikään valtamedian agenda on osunut maaliin.

        Kyllä minä olen tutkinut tätä sotaa monista eri lähteistä. Olen seurannut suomalaisen median näkökulmaa, venäläisen median näkökulmaa ja kolmannen osapuolen kuten esimerkiksi etelä-Amerikkalaista näkökulmaa ja se totuus kyllä ei asu siellä suomalaisen median näkökulmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tuollaista filosofista paskaa mitä jauhat. Miten mikään on totta? Ehkä elämme vain unessa. Tämä on vain unta. Emme voi varmasti tietää.

        Minulla on pitkä kokemus valtamedian paskanjauhamisesta. Tämä ei koske pelkästään tätä Ukrainaa vaan kaikkea muutakin. Minulla ei ole hirveästi positiivia kokemuksia siitä, että mikään valtamedian agenda on osunut maaliin.

        Kyllä minä olen tutkinut tätä sotaa monista eri lähteistä. Olen seurannut suomalaisen median näkökulmaa, venäläisen median näkökulmaa ja kolmannen osapuolen kuten esimerkiksi etelä-Amerikkalaista näkökulmaa ja se totuus kyllä ei asu siellä suomalaisen median näkökulmassa.

        Eli nyt sitten matkailija Maria Mateiciu kävi Ukrainassa ja nyt hän tietää ja kertoo totuuden mitä kukaan muu ei ole kertonut vaikka maa ollut jo kaksi vuotta yksi etenkin läntisen maailman kiinnostuksen kohteita maailmassa...

        Mutta ei, Maria kyllä tietää kun on matkailijana käynyt Ukrainassa...


    • Anonyymi

      Onhan meille kerrottu siloiteltuja juttuja Ukrainasta.
      Sodan aikana ei kannata uskoa suoraan mitä tahansa juttuja. Pitä olla kriittinen.
      Tosin palstalla tulkitaan kriittisyys venäjämielisyydeksi. Pitäisi ilmeisesti uskoa kaikki mitä meille Ukrainasta kerrotaan.

    • Anonyymi

      No siis onhan tämäkin propagandaa, mutta niin on sekin sonta mitä meille uutisina joka päivä "luotettavista" lähteistä pusketaan. Kummankan puolen propagandaa ei kannata kuunnella, vaan etsiä totuutta sieltä jostain välistä.

    • Anonyymi

      Pelkästään siitä että juttu on julkaistu MV-sonnassa, joka ei julkaise mitään muuta kuin luokatonta sontaa ja venäläisten valhepropagandaa, tietää oikein hyvin mikä on tuonkin satunnaisen matkailijan hölynpölyn totuusarvo.

      • Anonyymi

        No tuo oma rääkymisesikin on vastaavasti ihan pelkkää aggressiivista möykkää ja sontaa.


    • Anonyymi

      Ruplilla maksettua "totuutta", taas kerran. Ruplien ystävät tykkää
      ja muut nauravat.

    • Anonyymi

      "Armeijan etsintäjuhlat" tuo on niin kääntäjällä tehty kuin olla ja voi. "Search party" ei ole etsintäjuhla vaan etsintäpartio.

      Suomea ei voi tallentaa.

    • Anonyymi

      Koska kyseessä on Venäläinen julkaisu tässä siis kerrotaan mitenkä toimitaan siellä Venäjän syrjäseudulla josta Venäläiset ovat pääosin sotilaansa hankkineet.

      Muistakaa, Venäläinen aina kertoo mitä itse tekee.

    • Anonyymi
      UUSI

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      🍑 ­V­­­i­t­­t­­u­­ ­­t­­ä­­m­­­ä­­ ­­k­­­u­u­m­­­a­ ­n­­a­­r­­­t­­t­u­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe