Miksi juuri valitsisin kristinuskon?

Anonyymi-ap

Morjesta kaikki Suomi 24 lukijat!

Ajattelin kirjoittaa teille tälläisen sopivan mittaisen kirjoituksen koskien erästä merkittävän tärkeää asiaa. Kirjoitus joka sopii erittäin hyvin juuri tänne Suomi24 sivulle.

Moni ihminen tänä päivänä maailmassa miettii itsekseen erästä hyvin syvällistä ja ihmeellistä kysymystä. Jos Jumala on todellinen onko tämä Jumala juuri kristinuskon Jumala? Kuinka voin olla varma? Ajattelet ehkä lukijani myös kuten monet muut että sinä et ainakaan lähde seuraamaan jotakin Jumalaa josta jossakin kirjassa on kerrottu ellet sinä saa 100% varmuutta että raamattu todella kertoo todellisesta Jumalasta.

Haluan jakaa sulle muutaman asian mitä ensinnäkin on hyvä tietää siitä mitä ylipäätään kristinusko on ja mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Raamatun mukaan.

Mark 1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia". Tässä Raamatun kohdassa Jeesus kutsuu maalliset kalastajat opetuslapsikseen. Kertoen samalla mikä on Jeesuksen seuraaja toiselta nimeltään. IHMISTEN KALASTAJA.

Ihmeellinen ja inspiroiva asia raamatussa on että eräs Jeesuksen antamista käskyistä uskovalle on tehdä myös muista ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia,mutta vielä se, että Raamattu lupaa että SINÄ TULET MYÖS TEKEMÄÄN muita opetuslapsiksi ja kalastamaan heitä Jumalalle jos sinä vain annat koko elämäsi jokaisen osaalueen Jumalalle ja haluat elää Jumalan oikeudenmukaisesti kaikilla elämäsi osa alueilla. Lupasihan Jeesus Simonillekkin kun tämä oli lähtenyt seuraamaan häntä Luuk 5:10 "Älä pelkää, tästedes sinä saat saaliiksi ihmisiä". Eli lupaus että hän tulee johdattamaan ihmisiä Jeesukselle. Ja tämä lupaus koskee kaikkia Jeesuksen seuraajia riippumatta sinun puhelahjoistasi, siitä miten viisaasti osaat perustella Jumalaa ihmisille tai yhtään mistään muusta.

Oletko kuullut mistään tämän maailman uskonnosta että heidän uskossaan luvataan että sinun Jumalan sanan puhuminen tulee johdattamaan muita uskoon. Kristityn ei tule väkisin käännyttää, tai hyökkäävästi puhua Jeesuksesta. Hänen tulee yksinkertaisesti vain muita kunnioittaen elää Fil 2:16 TARJOLLA PITÄESSÄNNE ELÄMÄN SANAA. Elämän sana= Jumalan sana ja tämä sana on raamatussa metafoorisesti KYLVÖSIEMEN. Saarn 11:6 Kylvä SIEMENESI aamulla äläkä hellitä kättäsi ehtoollakaan; sillä et tiedä, tuoko onnistuu vai tämä vai onko kumpikin yhtä hyvä. Jes 55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja

Kristinuskon ydin on se että Herra pelastaa sinut muita ihmisiä varten. Sitä varten että myös muut saisivat kokea Jumalan pelastuksen sinun kauttasi. 1. Piet 1:9 "sillä te saavutatte uskon päämäärän, SIELUJEN PELASTUKSEN" Suurin motiivi tulla uskoon on että haluaa oppia rakastamaan kaikenlaisia ihmisiä Jumalan rakkaudella. Joh 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Alkaa elämään Jumalan käskyjen mukaan voi tuntua inhottavalta ja monet karsastavat lähteä Jumalan remmiin siksi että he haluavat elää vapaasti tämän elämänsä. Mutta Herra haluaa antaa motiiviksi hänen käskyjensä noudattamiseen juuri RAKKAUDEN koska jokaisen Jumalan käskyn päämäärä on rakkaus joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Ei noudattaen käskyjä hampaat irvessä omassa voimassa vaan antaa ennenkaikkea Jumalan armon kasvattaa sinua. Tit 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille 12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa
EF 2:8-9 8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Ei yrittäen miellyttää Jumalaa omilla teoillaan omassa voimassa vaan pyytää että Herra tekee mitä hän lupaa raamatussa Hes 36:27 "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne". Jumalan voimassa raamatun käskyt eivät tunnu puuduttavalta ja väkinäiseltä raskaalta suorittamisesta vaan Jeesus haluaa sanoa ihmisille.
Matt 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä

Jos koet että haluat Jumalan osaksi elämääsi ja saada omat pahat tekosi anteeksi voit pyytää Jeesusta vaikka mielessäsi tulemaan elämääsi ja tekemään sinut aivan uudeksi. Jos olet näin tehnyt voit halutessasi kirjoittaa sen kommentti kenttään

1

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäpä korjailen tuon toiseksi viimeisen lauseesi kuntoon:

      "Jos koet, että haluat jonkin oman mielikuvitusolentosi osaksi elämääsi ja haluat kuvitella saavasi omat pahat tekosi näin anteeksi, voit pyytää jotakin omaa mielikuvitusolentoasi vaikka mielessäsi tulemaan elämääsi ja saamaan sinut kuvittelemaan itsesi aivan uudeksi."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe