Ei ole eläkefirmojen ahneudella mitään rajaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010258929.html
”Emme ehtineet edes yrittää kun tällainen temppu tehtiin”
Eläkevakuuttaja vie nuorisolta kaljankin
8
128
Vastaukset 8
Lähtökohtaisesti on nykyisten ja tulevien työeläkeläisten etu, että työeläkeyhtiöt pitävät huolta saatavistaan. Järjestelmä on kuitenkin sellainen, että tuonkin panimon palkkatyöntekijöille on syntynyt eläkeoikeus tekemästään työstä, joten niitä vastaavat maksut on myös saatava.
Tuntematta yksityiskohtia on vaikea sanoa onko tässä Ilmarisen "liipasinsorpi" ollut liian herkkä, mutta eläkevakuutusyhtiöiden ensisijainen tehtävä on turvata eläkevarat eikä tukea eläkevaroilla yritystoimintaa.- Anonyymi
Tuossahan on siis siirretty jonkun toisen firman eläkemaksut uudelle yhtiölle, joka ei ehtinyt varsinaisesti aloittaaa toimintaansa. Voihan tuo olla joku tahallaan järjestetty manööveri. Yrittäjät kyllä yrittävät koijata kaikin eri tavoin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan on siis siirretty jonkun toisen firman eläkemaksut uudelle yhtiölle, joka ei ehtinyt varsinaisesti aloittaaa toimintaansa. Voihan tuo olla joku tahallaan järjestetty manööveri. Yrittäjät kyllä yrittävät koijata kaikin eri tavoin.
Yrityskaupassa varat ja vastuut (velat) siirtyvät. Ostajan olisi pitänyt tehdä parempi due diligence ennen yrityskauppaa.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Yrityskaupassa varat ja vastuut (velat) siirtyvät. Ostajan olisi pitänyt tehdä parempi due diligence ennen yrityskauppaa.
Ei, en pidä Dillinger pitsasta
Miksi edes vastasit¿ Anonyymi kirjoitti:
Ei, en pidä Dillinger pitsasta
Miksi edes vastasit¿Vastasin koska et tuntunut ymmärtävän mistä tässä oli kyse.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Vastasin koska et tuntunut ymmärtävän mistä tässä oli kyse.
Ja sinäkö ymmärrät 🤣
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Vastasin koska et tuntunut ymmärtävän mistä tässä oli kyse.
Tuo dilligerhäirikkö ei ollut aiemmin tässä ketjussa kommentoinutkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö ymmärrät 🤣
Olen ollut valmistelemassa muutamaa yrityskauppaa, joten tiedän edes sen että ostettavan yrityksen varat ja vastuut siirtyvät ostajalle jollei erikseen muuta ostajan ja myyjän välillä sovita.
Tuossa oli väite, että "jonkun toisen firman eläkemaksut" olsi siirretty nyt konkurssiin haetulle firmalle. Kuitenkin taustalla oli yrityskauppa eli ostaja oli muun yrityksen ohella ostanut itselleen myös nuo hoitamattomat eläkemaksuvastuut.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1591675
- 731190
- 113888
- 93780
Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si37557- 51546
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.39529Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M74490- 37449
- 28435